Dîncu: Există un spirit centralist la toți funcționarii din administrație; instituțiile sunt blocate de o supraierarhie

de I.b.     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 februarie 2016, 1:03 Actualitate | Esenţial

Vicepremierul Vasile Dincu a declarat, vineri seara, ca exista un spirit centralist la toti functionarii din administratia centrala, ca foarte multi gandesc in formule stereotipice, iar institutiile sunt blocate de o supraierarhie, potrivit Agerpres.

"Astazi mi-am cerut iertare, in gand, lui Dacian Ciolos care ne-a spus de cateva ori, si mi s-a parut ca ne spune prea des acest lucru, ca daca ne lasam pe mana functionarilor, atunci nu vom face nimic. Ne-a spus: Eu stiu asta pentru ca vin din administratie. (...) Acum mi-am dat seama ca exista un spirit centralist la toti functionarii din administratia centrala. Daca ne uitam intr-o strategie (...) vedem acolo peste tot unde vorbim despre descentralizare, vedem numai despre ministere, despre Cabinetul premierului sau de Cancelaria premierului, nu vezi nicio casuta legata de reforma functiei publice, nu vezi UNCJR, nu vezi asociatiile primarilor, nu vezi gandirea celor care sunt pusi sa aplice, a celor din teritoriu. Avem o gandire centralista si pe cei care gandesc centralist nu ai cum sa-i faci sa gandeasca descentralizarea", a afirmat Dincu, la Realitatea Tv.

El a adaugat ca exista si o gandire birocratica la centru.

"Dacian Ciolos avea dreptate. El mi-a spus de mai multe ori: Vedeti ca o sa va dicteze ceilalti ritmul. Am lasat la toate planificarile termenele care sunt puse in strategii si am vazut ca toate erau termene foarte lungi, ca pentru un functionar care lucreaza acolo, pentru el armata este lunga. Deci nu are nicio problema, trece timpul, el isi ia leafa, deci nu vrea schimbare'', a aratat Dincu.

Intrebat ce il enerveaza foarte mult, Dincu a raspuns ca oamenii nu sunt obisnuiti sa lucreze unii cu ceilalti si ca institutiile sunt blocate de o supraierarhie.

"Ma enerveaza foarte mult lipsa gandirii, ca foarte multi functionari publici gandesc in formule stereotipice, ai senzatia ca niciodata nu s-au gandit la ceea ce se intampla cu adevarat in viata. Ma enerveaza ca functionarii nu pun intrebari suplimentare. In momentul in care ii dai un ordin, ei spun: da sefu si vin cu treaba facuta prost. Nu au fost obisnuiti sa lucreze partenerial cu sefii lor. Este o ierarhie si un reflex de supunere care este irational. Sunt institutii blocate de o supraierarhie, de imposibilitatea de a trece peste nivelul imediat superior. Ma enerveaza faptul ca oamenii nu sunt obisnuiti sa lucreze unii cu altii", a mai spus Dincu.













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
624 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    "Marile descoperiri"ale politrucului sociolog rosu (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 8:35)

    Plagarus [utilizator]

    Uimitoare si vizionare parerile 'lu nenea ista,care descopera dupa 26 de ani,Bucurestiul cu administratia sa sclerozata.
    Se pare ca-i prima oara " descalecat/insurubat " intr-un guvern !?
  • +1 (1 vot)    
    Administratie (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 10:59)

    eugen6215 [utilizator]

    Lucrez in domeniu, asa ca pot confirma spusele lui Dancu.Imensa majoritate a functionarilor nu au citit si nu citesc absolut nimic din legislatia cu care lucreaza, peste tot e cate unul-doi care citesc(nu sunt in general sefi), care stiu cu ce se mananca domeniul si sunt cei care dirijeaza si indruma.Ceilalti stiu numai sa intrebe si dau raspunsuri cadru, din ce li s-a spus.Pregatirea profesionala e o gluma, mai mult nu se face, e organizata prost.Teoretic ar trebui organizata de sefii de compartimente, insa astia nu au timp de asa ceva, pentru ca sarcinile sunt multe si personalul e subdimensionat.Un alt aspect este ca pregatirea ar trebui finalizata de o testare, ori e dificil pt un sefulet sa testeze corect personalul alaturi de care lucreaza 8 ore pe zi.Asta e la unitati care lucreaza direct cu publicul.La structuri superioare, e plin de sefi, de functionari care centralizeaza raportarile unitatilor operative-de fapt sunt structuri intregi create pentru una -doua raportari, si care inventeaza periodic alte raportari pentru propria existenta.Aberant!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri