Dan Costescu: Nu este deplasat sa consideram ca trebuie sa avem si cale ferata si metrou pana la aeroport

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2016, 22:58 Actualitate | Esenţial

Evaluam posibilitatile ca, in paralel cu proiectul constructiei unei linii de metrou intre Gara de Nord si Otopeni, sa construim si o cale ferata intr-o varianta economica si atractiva, cu material rulant modern, care sa lege gara de aeroport, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, potrivit Agerpres.

Seful de la Transporturi a admis ca proiectul magistralei 6 de metrou are prioritate, la acest lucru adaugandu-se si o serie de constrangeri financiare legate de Master Planul General de Transport si de un deficit de finantare.

"O capitala europeana ar merita sa aiba aceste doua proiecte in paralel, cu acces la aeroport. Nu este deplasat sa consideram ca trebuie sa avem si cale ferata si metrou pana la aeroport. In acest moment, proiectul feroviar nu este la fel de matur, precum cel al metroului. Ce ne gandim acum sa facem? Asa cum arata lucrurile acum, metroul are pozitia numarul l, noi suntem sub niste constrangeri financiare date de Master Plan si de acel deficit de finantare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare. Metroul se afla in 'pole-position', dar evaluam in acelasi timp si posibilitatile de a construi o cale ferata, nu una de mare viteza, nu una de mari standarde, ci o cale ferata eventul ieftina, dar prin solutii poate fi facuta interesanta, cu un material rulant modern, atragator, care sa fie, practic, un shot intre aeroport si Gara de Nord", a spus ministrul Transporturilor , dupa intalnirea cu premierul Dacian Ciolos.

Dan Costescu a fost de acord ca aceste doua proiecte s-ar putea "canibaliza", insa depinde de ce va indica studiul de trafic. "Exista acest risc de canibalizare, dar depinde pentru ce le alocam si depinde de studiul de trafic acest lucru. El ne va spune exact in ce zona trebuie sa ne oprim, pentru ca sunt niste diferente. Sunt unii care circula cu niste scopuri, sunt altii care circula cu alte scopuri. De exemplu, la metrou viteza maxima comerciala ar fi undeva la 35 km pe ora, insa, la feroviar, chiar daca traseul este mai lung, ne-am putea permite o viteza comerciala de 65 km pe ora, deci dublu. Fara sa mai oprim prin toate statiile ar putea sa rezolve o problema", a explicat el.

Potrivit acestuia, proiectul realizarii liniei de cale ferata intre Gara de Nord si aeroport nu va putea fi realizat in cursul acestui an, insa se va putea lua o decizie intr-un sens sau altul, mai ales ca exista si presiunea sociala in conditiile in care in 2020 va avea loc turneul final al EURO 2020.

"Anul acesta nu va fi facut in niciun caz, dar decis da. Depinde la ce ne referim cand vorbim despre incepere. Daca ne referim la studiul de fezabilitate, la cerinte, la alte lucruri da. Facut nu, dar decis cu siguranta. Va trebui, pentru ca, daca amanam decizia mai mult de acest an, nu mai avem cand sa il implementam si stim cu totii ca exista o presiune sociala referitor la evenimentul din 2020. Acesta ar putea constitui un motiv suficient de bun pentru a incepe si acest proiect acum, dar intr-o varianta economica si atractiva in acelasi timp", a subliniat Dan Costescu.













VIDEO Descoperire socanta a politistilor de frontiera din Timis. Ce ascundea sub fusta o femeie care calatorea spre Italia

Descoperire socanta facuta de politistii de frontiera din Cenad, in judetul Timis. Agentii au observat o femeie care a incercat sa isi treaca fetita de 12 ani peste granita, ascunsa sub... fustele ei. La verificarea unui microbuz, vamesii au observat-o pe copila ghemuita pe podeaua vehiculului, sub hainele mamei.
2187 vizualizari
  • +6 (6 voturi)    
    De ce nu? (Vineri, 5 februarie 2016, 23:12)

    DT34 [utilizator]

    Daca tot mentioneaza de capitala europeana, de ce sa mearga trenul numai de la Otopeni la Gara de Nord? De ce sa nu plece si in alte directii?
  • +5 (7 voturi)    
    pai de ce sa mai construiasca alta? :O (Vineri, 5 februarie 2016, 23:30)

    Codruta N [utilizator]

    EXISTA deja o cale ferata!
    Ceea ce ar trebui facut: o statie de transfer decenta, modernizarea caii de la statia CFR pana la aeroport (aici ar merge un sistem cu gondole, ca, d.ex., in Birmingham), modernizarea caii ferate propriu-zis, trenuri decente (cele de tip "Sageata albastra sunt NUMAI bune pentru asa ceva, cu conditia sa se mai faca ceva spatiu pentru bagaje mai maricele, adica sa mai scoata niste scaune). Tramvaiele alea pompos numite "Sageata albastra" ORICUM nu sunt bune pentru trasee mai lungi de max. 100 km!
    • +3 (3 voturi)    
      În Atena există (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 8:01)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      În Atena există din oraş un metrou care merge până la marginea oraşului în subteran... şi de la acea staţie urcă la suprafaţă şi merge ca un tren până la aeroport.

      Locomotiva are conexiune electrică şi pentru metrou şi pentru cale ferată electrică.

      Nicăieri în lume nu au săpat metrou, de nebuni, în extravilan !!!
  • +7 (7 voturi)    
    Metroul e doar pt.București, trenul pt.toată țara (Vineri, 5 februarie 2016, 23:52)

    Harald [utilizator]

    Trenurile spre Urziceni trec la doar câteva sute de metri de aeroport și se poate realiza o rută alternativă cu un tunel de 2-3 km.care să treacă exact prin fața aeroportului, pentru a avea o gară cu acces pietonal chiar din aeroport. Nu trebuie duși toți pasagerii în Gara de Nord, unii chiar au treabă doar la aeroport.

    Metroul până la aeroport e necesar în primul rând pentru bucureșteni, dar dacă se realizează tunelul feroviar de 2-3 km menționat mai sus, trenurile din Gara de Nord pot ajunge și ele direct în aeroport, în timp ce construcția metroului necesită mult mai mulți kilometri de galerie și mai poate dura câțiva ani.
    • 0 (0 voturi)    
      configuratia liniei (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 20:42)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      configuratia liniei nu va putea permite "pentru toata tara". Va fi un fir catre magistrala Buc. Nord. - Ploiesti Vest. Nu cred ca o sa faca trenurti care s amearga intr-un sens duap acre sa schimbe sensul in camp sa o ia pe alt macaz...
      Metroul insa este cel mai bun intrcat duce pana la cele mai importante gari din Bucuresti, Nord si Basarab.
  • +12 (12 voturi)    
    Faceti, orice, numai faceti ! (Vineri, 5 februarie 2016, 23:53)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Tren, metrou, metrou suspendat, tren pe perna de aer, pe perna magnetica, numai faceti ceva, sa nu mai alergam cu mii de masini zilnic spre si de la aeroport... !
  • +4 (4 voturi)    
    Ca România să se dezvolte trebuie să circuli. (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 9:12)

    asavreau [utilizator]

    Trebuie făcut tot ce-i posibil pentru diversificarea și îmbunătățirea rețelelor de transport.O țară nu se poate dezvolta fără o infrastructură de transport foarte bună,plus rețele de utilități.Astea sunt obligații ale statului și ale autorităților locale și românii trebuie să știe asta,ca să nu mai voteze tot felul de panglicari,șmecheri și cu interesul personal(unii mint că-i național!).
  • 0 (0 voturi)    
    blablabla (Duminică, 7 februarie 2016, 12:20)

    iodixit [utilizator]

    de cind tot aud asta, m-am saturat. e la fel cu construirea de autostrazi in romania. se tot fac planuri si cam atit.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri