Evaluam posibilitatile ca, in paralel cu proiectul constructiei unei linii de metrou intre Gara de Nord si Otopeni, sa construim si o cale ferata intr-o varianta economica si atractiva, cu material rulant modern, care sa lege gara de aeroport, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, potrivit Agerpres.

Seful de la Transporturi a admis ca proiectul magistralei 6 de metrou are prioritate, la acest lucru adaugandu-se si o serie de constrangeri financiare legate de Master Planul General de Transport si de un deficit de finantare.

"O capitala europeana ar merita sa aiba aceste doua proiecte in paralel, cu acces la aeroport. Nu este deplasat sa consideram ca trebuie sa avem si cale ferata si metrou pana la aeroport. In acest moment, proiectul feroviar nu este la fel de matur, precum cel al metroului. Ce ne gandim acum sa facem? Asa cum arata lucrurile acum, metroul are pozitia numarul l, noi suntem sub niste constrangeri financiare date de Master Plan si de acel deficit de finantare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare. Metroul se afla in 'pole-position', dar evaluam in acelasi timp si posibilitatile de a construi o cale ferata, nu una de mare viteza, nu una de mari standarde, ci o cale ferata eventul ieftina, dar prin solutii poate fi facuta interesanta, cu un material rulant modern, atragator, care sa fie, practic, un shot intre aeroport si Gara de Nord", a spus ministrul Transporturilor , dupa intalnirea cu premierul Dacian Ciolos.

Dan Costescu a fost de acord ca aceste doua proiecte s-ar putea "canibaliza", insa depinde de ce va indica studiul de trafic. "Exista acest risc de canibalizare, dar depinde pentru ce le alocam si depinde de studiul de trafic acest lucru. El ne va spune exact in ce zona trebuie sa ne oprim, pentru ca sunt niste diferente. Sunt unii care circula cu niste scopuri, sunt altii care circula cu alte scopuri. De exemplu, la metrou viteza maxima comerciala ar fi undeva la 35 km pe ora, insa, la feroviar, chiar daca traseul este mai lung, ne-am putea permite o viteza comerciala de 65 km pe ora, deci dublu. Fara sa mai oprim prin toate statiile ar putea sa rezolve o problema", a explicat el.

Potrivit acestuia, proiectul realizarii liniei de cale ferata intre Gara de Nord si aeroport nu va putea fi realizat in cursul acestui an, insa se va putea lua o decizie intr-un sens sau altul, mai ales ca exista si presiunea sociala in conditiile in care in 2020 va avea loc turneul final al EURO 2020.

"Anul acesta nu va fi facut in niciun caz, dar decis da. Depinde la ce ne referim cand vorbim despre incepere. Daca ne referim la studiul de fezabilitate, la cerinte, la alte lucruri da. Facut nu, dar decis cu siguranta. Va trebui, pentru ca, daca amanam decizia mai mult de acest an, nu mai avem cand sa il implementam si stim cu totii ca exista o presiune sociala referitor la evenimentul din 2020. Acesta ar putea constitui un motiv suficient de bun pentru a incepe si acest proiect acum, dar intr-o varianta economica si atractiva in acelasi timp", a subliniat Dan Costescu.