Hans Klemm: Lipsa infrastructurii moderne, obstacol pentru investitii mai mari ale SUA in Romania / Acordam tot mai multa atentie evolutiilor din zona Marii Negre

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 1 februarie 2016, 16:38 Actualitate | Esenţial

Hans Klemm
Foto: Ambasada SUA
Ambasadorul Statelor Unite in Romania, Hans Klemm, a declarat, luni, ca lipsa unei infrastructuri moderne - sosele, cai ferate, dar si in sectorul energetic - reprezinta un obstacol in atragerea de investitii americane mai mari in Romania, precizand ca pentru unele dintre companiile americane aceasta este o problema foarte importanta, potrivit Agerpres.

'Lucrand cu noul Guvern, mai ales cu vicepremierul Borc, dar si cu prim-ministrul, am explorat modalitati pentru a vedea cum actualele prioritati ale Guvernului pot fi utilizate pentru a imbunatati climatul investitional din Romania. Un obstacol pentru investitii mai mari ale americanilor (...) in Romania este lipsa unei infrastructuri moderne - sosele, cai ferate, dar si in sectorul energetic. Este o prioritate a premierului Ciolos si una care cred ca este foarte potrivita, de a adanci integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, sa utilizeze mai bine resursele pe care le are la dispozitie de la UE - fonduri de coeziune, fonduri structurale', a afirmat Klemm, la o masa rotunda cu jurnalistii.

El a explicat ca fabricile au nevoie de infrastructura rutiera pentru a transporta materiile prime si apoi produsele finite.

Ambasadorul a spus ca, in cadrul unei vizite pe care a facut-o la Iasi, oamenii de afaceri de acolo, atat americani, cat si romani, au subliniat nevoia unei autostrazi care sa lege mai eficient acest oras de reteaua de sosele din Romania, dar si din Europa.

'As vrea sa incurajez companiile romanesti sa ia in considerare Statele Unite ca o destinatie pentru investitiile lor. Presedintele si premierul dumneavoastra m-au rugat sa ma concentrez pe dimensiunea parteneriatului strategic. Ar dori sa vada mai multe investitii americane in Romania. Acest lucru nu este ceva pe care ambasadorul SUA il poate realiza de unul singur, este nevoie ca mediul de afaceri de aici sa fie favorabil pentru investitii, atat pentru investitorii americani, cat si pentru cei din alte state', a adaugat Hans Klemm.

SUA acorda tot mai multa atentie evolutiilor din zona Marii Negre

In aceeasi discutie, Hans Klemm a declarat ca Washingtonul acorda tot mai multa atentie evolutiilor din zona Marii Negre si dezvolta potentiale contramasuri pentru a spori apararea in aceasta regiune.

'In NATO, pe langa ingrijorarile cu privire la agresiunea din Ucraina si implicatiile pe care acest lucru le are pentru apararea si securitatea aliatilor nostri din regiunea baltica, suntem foarte ingrijorati si de implicatiile pentru regiunea Marii Negre. Asta e ceva ce romanii au solicitat de catva timp NATO sa analizeze mai atent. (...) Si SUA, care lucreaza cu aliatii din NATO, acorda tot mai multa atentie evolutiilor din zona Marii Negre si dezvolta potentiale contramasuri pentru a spori apararea in aceasta parte a lumii', a spus Klemm.

El a precizat ca libertatea navigatiei este foarte importanta oriunde in lume pentru SUA, inclusiv in Marea Neagra.

'SUA ramane foarte ingrijorata de agresiunea Rusiei in Ucraina si se opune anexarii ilegale a Crimeei. Suntem, de asemenea, ingrijorati, de militarizarea Crimeei si (...) de implicatiile pe care acest lucru il are asupra liberei navigatii si accesului in Marea Neagra', a adaugat ambasadorul.

Klemm: Suntem increzatori intr-o decizie potrivita privind pozitiile-cheie in justitie, daca procesul e clar


Ambasadorul SUA la Bucuresti a declarat ca Statele Unite sunt increzatoare intr-o decizie potrivita in ceea ce priveste pozitiile-cheie din sistemul judiciar, atata vreme cat criteriile sunt bine stabilite, procesul e clar si ministrul Justitiei consulta partile interesate.

'Desigur, este un proces care se desfasoara potrivit legii romane. Din cate am inteles, pana la primavara, ministrul Justitiei trebuie sa ia niste decizii legat de recomandarile pe care trebuie sa le faca pentru aceasta pozitie, dar si pentru altele din sistemul judiciar. Pozitia Statelor Unite este ca atata vreme cat criteriile sunt bine stabilite si procesul e clar, cat ministrul Justitiei consulta partile interesate, suntem increzatori ca o decizie potrivita va fi luata in ceea ce priveste pozitiile-cheie din sistemul judiciar romanesc in lunile urmatoare', a spus Klemm.

Referindu-se la activitatea DNA, diplomatul american a mentionat progresele remarcate de raportul MCV, precum si de studiul Transparency International privind perceptia asupra coruptiei, unde Romania a urcat 10 pozitii.

'Din ce stiu, (...) atat Presedintia, cat si Guvernul Ciolos, au sprijinit intr-adevar munca doamnei Kovesi si a DNA. Cred ca anul trecut a primit resurse suplimentare de la Guvern pentru activitatea DNA si cred ca rezultatele vorbesc de la sine', a adaugat ambasadorul.

El a remarcat ca, de-a lungul ultimului deceniu, dar in special in ultimi ani, a existat un istoric foarte consistent de persoane care au fost acuzate ca au furat din bunul public, care au fost investigati, condamnati si trimisi la inchisoare, precizand ca aceasta s-a intamplat 'atat la nivel inalt, cat si la niveluri mai mici'.

Pe de alta parte, Klemm a vorbit si despre recuperarea bunurilor obtinute ilicit, aratand ca ele ar trebui sa se intoarca la cetateni. Oficialul american a amintit de proiectul de lege din Parlament privind constituirea unei agentii care sa se ocupe de aceasta problema.

'SUA sustine foarte mult trecerea acestei legislatii si asteptam sa lucram cu guvernul roman, pe masura ce instituie aceasta agentie, ii stabileste liderii si pune in miscare procesele pentru a gestiona mai bine confiscarea bunurilor', a afirmat Hans Klemm.


Citeste mai multe despre   









2328 vizualizari
  • +3 (19 voturi)    
    ... (Luni, 1 februarie 2016, 16:43)

    a.nonim [utilizator]

    Iar Bechtel n-are niciun amesctec in problemele de infrastructura din Romania?
    • +7 (15 voturi)    
      In locul lui . . . . (Luni, 1 februarie 2016, 16:52)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      . . . . mai degraba nu atingeam subiectul stiinda ca o firma americana ne-a devalizat de dous miliarde de euro.
      • +4 (6 voturi)    
        Bonbonel a facut devalizarea (Luni, 1 februarie 2016, 18:42)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

        Behtel a fost doar un instrument.
        • +1 (1 vot)    
          Exact, se grabesc postacii sa dea vina pe Bechtel (Luni, 1 februarie 2016, 21:07)

          Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          dar fara complicitatea si reaua vointa a autoritatilor de atunci, asa ceva n-ar fi fost posibil.

          Daca ar fi fost doar vina celor de la Bechtel, Sova n-ar fi ascuns contractul la maica-sa in
          • +1 (1 vot)    
            Pai e hilar ca crezi ca americanul (Luni, 1 februarie 2016, 23:29)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

            daca te poate jumuli nu te jumuleste. La ei sunt legi si pedepse drastice, la noi legile se interpreteaza ca-n Africa. Is la un nivel ridicat de onestitate in business, americanii, dar au si ei leprele lor.
    • +2 (12 voturi)    
      deloc :) (Luni, 1 februarie 2016, 16:53)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      asta si spune, mai dati un contract la bechtel ca n-aveti infrastructura :))
      argumentul poate fi valabil pentru tarile UE, care ar avea nevoie de autostrazi pentru transport dar aia din SUA nu vin pe autostrazi ca-i incurca putin oceanul.
      asa ca pentru ei acest argument e doar o cerere de reluare a bechtel
  • +2 (10 voturi)    
    . (Luni, 1 februarie 2016, 17:16)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Are dreptate ; am avut sansa unei autostrazi si am ratat-o.
    Ar fi bine sa mai construim inca 3 in conditii la fel de avantajoase pentru Romania .[/sarcasm]
  • +3 (11 voturi)    
    Pe cind iesirea lui Renault din Romania? (Luni, 1 februarie 2016, 17:27)

    quietguy58 [utilizator]

    Pe cind iesirea lui Renault din Romania?

    Rabdarea are si ea limitele ei, in lipsa unei adevarate infrastructurii s-ar putea ca Renault sa-si reduca la minim activitatea in Romania lasindu-i pe guvernanti romani sa se "descurce" ca si pina acum cu studii de fezabilitate.
    • +1 (3 voturi)    
      Rabdarea s-a topit deja,Tangerul este alesul (Luni, 1 februarie 2016, 21:19)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Adelu ne-a catagorisit cu un contract Bechtel bun doar pt. " dansul " astfel ca după 10 ani în care au primit aproape 1,4 miliarde de euro şi ne-au livrat 52 km de autostradă funcţionali şi alţi 60 făcuţi doar pe jumătate din cei 415 contractaţi,
      Romania l'u Sova & Ponta cand au reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania,a mai ingenunchiat statul plătind companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

      Autostrada construta de Bechtel, de la portul albanez Durrës până în Kosovo a costat un miliard de euro şi are 170 de kilometri.
      Are patru benzi, 27 de poduri şi un tunel de 5,5 kilometri.
      Croatia 1998 Bechetel incepea construcţia a 156 de kilometri de autostradă, pe două tronsoane: unul leaga capitala ţării, Zagreb, de grabiţa cu Slovenia (13 km), şi unul leaga Zagrebul de coasta dalmată, în lungime de 143 km. Primul a fost deschis traficului în anul 2000, iar cel de-al doilea în anul 2004, cu 14 luni înainte de termen. Valoarea totală a contractului: 600 de milioane de dolari.
  • 0 (2 voturi)    
    democracy democracy (Luni, 1 februarie 2016, 20:44)

    alunescu [utilizator]

    Se pregateste Bechtel 2? Banca Nationala a Romaniei spune ca SUA este abia pe al 13-lea loc in ceea ce priveste investitiile directe in Romania. La mare mare distanta de alte state cum ar fi: Germania, Franta, Elvetia, adica tari E U R O P E N E! Asadar un Bechtel, un Chevron ceva baieti? Chestii serioase...
    • +3 (3 voturi)    
      Gradina Maicii Domnului Connecting Europe (Marţi, 2 februarie 2016, 7:55)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui alunescu

      Portul Constanta este cronic subdezvoltat,nod comercial rahitic,fara legaturi rutiere rapide cu vestul Europei.
      Infrastuctura rutiera(precaritatea/lipsa ei ) submineaza grav economia RO !
      Obligatoriu este ca autostrăzile sa fie prioritizate cnf. Coridoarelor aprobate la nivel european.
      Alternativa feroviara este si " dansa " sclerozata.
      Autostrada Sibiu-Piteşti, reabilitarea întregului tronson de cale ferată Arad-Constanţa, îmbunătăţirea navigaţiei pe segmentul românesc al Dunării, dar şi conexiunile între porturile, aeroporturile şi reţelele feroviare şi rutiere sunt priorităţile pentru România identificate de Comisia Europeană.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică