Astronomii au descoperit cel mai mare sistem solar cunoscut, in care o planeta inconjoara soarele intr-un milion de ani

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2016, 15:49 Actualitate | Esenţial

Cel mai mare sistem solar descoperit este la 100 de ani lumina de noi
Foto: Captura YouTube
Astronomii au descoperit cel mai mare sistem solar cunoscut, in care unei planete mari ii ia aproape un milion de ani pentru a-si inconjura steaua, scrie BBC.

Gigantul gazos este la o distanta de o mie de miliarde de kilometri de soarele sau, adica orbita sa este de 140 de ori mai departata decat cea a planetei Pluto in jurul Soarelui.

Doar cateva de astfel de perechi extrem de departe una de alta au fost observate in ultimii ani. Planeta, cunoscuta ca 2MASS J2126-8140, este de 12-15 ori mai mare decat Jupiter.

“Am fost foarte surprinsi sa aflam un asemenea obiect asa de indepartat de soarele sau”, a declarat Dr. Simon Murphy, de la Australian National University.  "In niciun caz nu s-a format precum sistemul nostru solar, dintr-un mare disc de praf si gaze”, a spus astronomul.

Sistemul este aproape de trei ori mai mare decat cea mai mare astfel de pereche descoperita anterior.

Steaua si planeta ei au fost observate in cadrul unei cercetari privind tinerele stele si piticele maro (obiecte ceresti prea mari sa fie numite planete si prea mici ca sa fie sori) din vecinatatea sistemului nostru solar.

In momentul in care echipa de astronomi a descoperit ca sunt la o distanta similara de Pamant - circa 100 de ani lumina - au comparat miscarile celor doua prin spatiu si au observat ca se misca impreuna.

“Putem sa speculam ca s-au format acum 10-45 de milioane de ani dintr-un filament de gaz care le-a impins impreuna in aceeasi directie”, a spus Murphy.

Material sustinut de LIDL