O femeie dintr-o comuna din Dolj a fost inmormantata pe camp. Preotul a refuzat sa o ingroape in cimitir dupa ce femeia renuntase la religia ortodoxa

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 27 ianuarie 2016, 18:13 Actualitate | Esenţial

O femeie din comuna doljeana Talpas a fost inmormantata pe camp, pe un teren oferit familiei de catre primarie, dupa ce preotul a refuzat sa o inmormanteze in cimitirul din localitate, unde femeia avea un loc de veci pe care il cumparase, pe motiv ca aceasta renuntase la religia ortodoxa, potrivit Digi 24. Preotul Nicolaie Boiangiu a refuzat sa ofere explicatii jurnalistilor Digi 24, spunand ca nu vorbeste decat in schimbul unei donatii. "Dumneavoastra ne faceti o donatie, ca sa puteti sa faceti un reportaj foarte bun, cu care sa avem rating si sa strangeti bani. Altfel nu. Pentru ca stiti cum e in ziua de azi, totul se plateste. Nu discutam nimic. Daca vreti reportajul, v-am spus dorinta", le-a spus preotul Nicolaie Boiangiu jurnalistilor Digi 24.

Secretariatul de Stat pentru Culte a anuntat, miercuri, ca s-a autosesizat in acest caz si a solicitat in regim de urgenta clarificari din partea Arhiepiscopiei Craiovei si a Primariei comunei Talpas: "Va asiguram ca institutia noastra vegheaza la respectarea libertatilor religioase si ca va urmari cu atentie aceasta situatie, in limita atributiilor stabilite de lege."

Femeia renuntase la religia ortodoxa si trecuse la cea baptista, iar preotul a refuzat sa permita inmormantarea in cimitirul satului, invocand acest motiv.

In timp ce familia femeii decedate spune ca nu a avut alta solutie, localnicii sunt nemultumiti de mormantul din mijlocul campului: "Copiii cand trec pe drum se sperie, le e teama, coroana a ajuns in strada, luata de caini".

Cazul a ajuns si in atentia Directiei Judetene de Sanatate, dar si a reprezentantilor Bisericii Baptiste.

Stefan Popescu, purtator de cuvant la Directia de Sanatate Publica Dolj, a declarat ca "Inspectorii nostri o sa se deplaseze sa vada daca sunt respectate normele".

Viorel Cruceru, presedintele Comunitatii Bisericilor Crestine Baptiste Oltenia, spune ca "Autoritatile locale trebuie sa asigure un sector in cadrul cimitirului confesional pentru altii de alta confesiune. Vom demara o actiune, daca este cazul, chiar in judecata."

Gheorghe Casiu, primarul comunei, a explicat ca "Eu am zis ca le dau acceptul pentru el si sa vina cu avizele necesare!"

"Mai intai ati dat acceptul, inainte sa vina cu avizele?", a fost el intrebat de reporterii Digi 24. "Pai cu mortul ce trebuia sa faca domnisoara, sa il tina in casa?", a raspuns primarul.












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
10263 vizualizari
  • +24 (42 voturi)    
    Preotul are dreptate (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 18:27)

    mitg [utilizator]

    "Totul se plateste in ziua de azi."
    Cum ar fi impozitele bisericii ...
    • -7 (29 voturi)    
      Sau ale ASUR (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:06)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ...ca doar tot la exceptat sint trecuti
      • +6 (20 voturi)    
        cu o mica deosebire.. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        pe aia de la BOR SRL nu-i intreaba nimeni ce fac cu banii. ONGurile tot dau cu semnatura pe la ANAF. daca s-ar organiza si cultele ca ONGuri ar ramane preotii fara salarii si toate "donatiile" ar trebui inregistrate in contabilitate, cheltuite si impozitate conform legilor in vigoare.

        deci chitanta la inmormantare in cazul asta si impozit pe profit pentru ca banii sunt perceputi ca taxa si BOR trece sigur de plafonul minim pentru ONGuri
        • -3 (15 voturi)    
          De unde ai scos-o? (Joi, 28 ianuarie 2016, 0:32)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Toate declaratiile merge la ANAF. Stii tu alta autoritate fiscala in Romanica!?
          Da, chitanta si impozit pe profit; la fel ca la ASUR. Nu inteleg ce vrei sa zici. Sint mai multe scutiri la un cult decat la un ONG?
          • -6 (10 voturi)    
            Esti tare ! (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:44)

            Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Dar nu si la limba Romana. (toate declaratiile merge, sint...)
  • +34 (48 voturi)    
    Cum adica?????? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 18:32)

    LiviuX [utilizator]

    Ca nu a vrut sa o ingroape, de fapt probabil sa slujeasca la inmormantare, de acord daca nu era ortodoxa. Dar de ce nu a fost ingropata in cimitir?? Ce, cimitirul e proprietatea popii sau proprietate particulara? Cum vine cu libertatea religiei, specificata clar in Constitutie? Daca ai o religie mai deosebita nu mai ai voie sa mori ca nu ai unde sa fii ingropat? Plus ca inteleg ca locul era cumparat, de veci. deci E AL MEU si fac ce vreau cu el atat timp cat nu ii schimb destinatia.
    • +9 (25 voturi)    
      Pe cand o lege a apostaziei si la biserica (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:47)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      ortodoxa similara cu a musulmanilor.
      Sa-i omoare pe cei care isi schimba religia!
      Cum sa facem sa-i trimitem pe idioti unde le e locul: inapoi in evul mediu.
    • +6 (18 voturi)    
      Se lasă cu ceva amenzi penale? (Joi, 28 ianuarie 2016, 4:05)

      George2012 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Oameni buni, nu ştim exact situaţia! Ori primarul, ori popa au călcat pe bec!...

      (1) Dacă cimitirul era COMUNAL, popa putea să refuze serviciul funerar dar primarul trebuia să aplice Legea 102/2014, Art. 5 paragr. 2:

      "(2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a infiinta cimitire publice in fiecare localitate si de a le organiza astfel incat sa aiba sectoare corespunzatoare pentru fiecare cult recunoscut..."

      nu să-şi dea "acceptul" şi să "acorde" un loc de veci în afara legii, în câmp sau în alte zone fără avize legale sanitare şi de sistematizare prealabile.

      (2) Dacă cimitirul era al PAROHIEI ORTODOXE locale, şi atunci trebuiau aplicate prevederile Legii nr. 102/2014, Art. 5 paragr. 3:

      "...In localitatile in care nu exista cimitire comunale si UNELE CULTE nu dispun de cimitir propriu, persoanele decedate care au apartinut respectivelor culte vor fi inhumate potrivit ritului propriu ÎN CIMITIRELE EXISTENTE ÎN FUNCŢIUNE, exceptie facand cimitirele existente in functiune ce apartin cultelor mozaic si musulman." - lucru pe care nici popa şi nici primarul Casiu nu l-au pus în aplicare.

      Mai clar de atât nu se poate! Una sau două amenzi penale şi reînhumare pe cheltuiala vinovatului, după caz !!...
  • +23 (37 voturi)    
    Crestini, maica! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 18:40)

    soundtrack [utilizator]

    Ma intreb unde ar fi fost ingropat Iisus, daca ar fi fost rastignit azi!!!
    • -2 (10 voturi)    
      Daca nu ai pomana cu masa, nu mai vin la cimitir (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:42)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      Daca vrei sa faci un parastas te intreaba la obraz daca ai pomana cu masa acasa, iar daca nu le dai masa nu vin la mormant sa slujeasca...

      Mafiotii acestia au privatizat si credinta!
  • +15 (29 voturi)    
    frumos (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 18:48)

    gica pantalon [utilizator]

    cotizezi involuntar o viata intreaga la bunastarea clubului ortodox si pe urma nici nu vor sa te ingroape in locul de veci pe care deja il aveai
    • -19 (35 voturi)    
      Intrebarea e (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:12)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      ...daca negi ortodoxia, de ce ai vrea sa inmormantezi intr-un cimitir ortodox? Locul de veci oricum se plateste. Exista cimitire pe fiecare confesiune, cimitire private, crematorii...
      • +8 (24 voturi)    
        /// (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 22:44)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Cimitirul e cimitir si e al comunitatii, nu are religie. Ca idee, nu am auzit de cimitir botezat, sa mearga la biserica, la impartasanie, spovedanie :-) ... Si nu zau, intr-o comuna (si nu numai) chiar exista asa o puzderie de cimitire?? Pot paria ca nici macar orasele mari nu au cimitire pentru toate confesiunile acceptate legal.
        • -7 (27 voturi)    
          De unde ai scos-o? (Joi, 28 ianuarie 2016, 0:49)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Din burta? Vrei o religie? Pai trup si suflet pt culori!
          Nu poti sa vii ros-alb in Ghencea, sa strigi "Hai Dinamo!" si sa te miri ca te da lumea afara.
          Si nu, cimitirul nu-i al comunitatii ca altfel Zavoranca era fara afacere. Cimitiru' e al cui il are in proprietate.
          Vreti sa fiti atei, pai faceti-va un cimitir de atei. Hai sa puna si Asur banii la bataie pt ceva folositor.
          • -4 (8 voturi)    
            fa o plimbare la (cimitirul din) Sulina... (Joi, 28 ianuarie 2016, 7:47)

            IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ids

            ...ci nu comparatie cu idiotii dinamovisti sau stelisti, astia fiind persoane deosebite, precum Bula la spital.
        • +5 (9 voturi)    
          ok (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:23)

          Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          OK, încearcă tu să obții pentru un ortodox un loc de veci în cimitirul armenesc, sau evreiesc, sau catolic din capitală.
          • -4 (6 voturi)    
            Voi stiti sa cititi (tu si "ids")?? (Joi, 28 ianuarie 2016, 14:32)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

            Te pomenesti ca nu exista cimitire ortodoxe in capitala!! Am spus clar, ca unde NU EXISTA cimitire pentru toate confesiunile, cimitirul existent trebuie sa satisfaca toata comunitatea. La "ids" macar nu am pretentii, daca la el fotbalul e comparabil cu acest caz, ce sa-i faci, atat il duce mintea...
            Vedeti "George1210", care da si legea.
      • +8 (18 voturi)    
        Pentru ca a platit pentru asta. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 22:50)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Nu cred ca scrie in contractul pentru locul de veci faptul ca trebuie sa fii de religie ortodoxa. Si pana la urma...cum dovedesti ca esti de religie ortodoxa? Prezinti un certificat, dai test din biblie, reciti inger ingerasul meu?
        • -3 (17 voturi)    
          Mda (Joi, 28 ianuarie 2016, 1:07)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui banel

          Deci a platit. Pai nu-i al comunitatii!? Se plateste totusi!?
          Pai bun, daca l-a platit sa-l vanda si sa-si ia unul in cimitirul baptist.
          Daca tu accepti regulile unei comunitati cand iti iei o propietate intr-un complex rezidential, sa zicem ca nu se pune muzica dupa ora 12 noaptea, nu poti sa vii si spui pe urma io m-am razgandit si trebuie sa acceptati oricum c-am dat banii. Du-te mataluta acolo unde se accepta asta; noi asta facem aici.
          • -6 (8 voturi)    
            noi ? (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:45)

            grongobar [utilizator] i-a raspuns lui ids

            care noi ? talibanii bor ? astia pentru care denumirea englezeasca a evului mediu se potriveste ca o manusa ? dark ages ...
          • -4 (6 voturi)    
            Un mort accepta orice conditii! (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:50)

            pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Asa ca motivul expulzarii decedatului nu este cel de nerespectare a regulamentului orthodox, ci a fost pedesit doar pentru ca s-a dezis de mafia bisericeasca!

            halal frati crestini, s-a demonstrate ca a avut dreptate sa se lipseasca de ei!
        • -5 (7 voturi)    
          banii inapoi (Joi, 28 ianuarie 2016, 14:17)

          kolo1 [utilizator] i-a raspuns lui banel

          Măcar să fi dat banii cotizați la teren înapoi rudelor decedatei dacă nu s-a putut să o ingroape in cimitir.
      • +4 (18 voturi)    
        Alte întrebări ar fi: (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:06)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        1. De ce nu se înființează în fiecare localitate administrații ( laice) ale cimitirelor?
        2. Ce treabă are preoția cu vâmzarea locurilor de veci și cu rating-ul tv?
        3. Dacă familia a cumpărat locul de veci și nu-l poate folosi, primește banii înapoi?
      • +3 (17 voturi)    
        "cimitir ortodox"? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:41)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        pai cimitirul ala nu este "ortodox" ca nu e proprietatea BOR. daca e singurul cimitir din localitate, ce sa faca amaratii aia?
        dar deh, astia sunt crestinii care iarta si iubesc asa cum ii invata Iisus al lor. totul pana la bani. religie pe bani. religie pentru idioti.
        • +3 (11 voturi)    
          Cum ce sa faca? (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:00)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Sa se duca la un cimitir baptist. Te duce masina mortuara unde vrei. La biserica baptista unde se ducea?
          Asa ajunge muezinu' sa strige Alahu Akbar pt baiatu' ala singur dintr-un sat din Neamt din clopotnita bisericii. Ca doar e biserica a comunitatii si el moschee n-are in sat.
      • -2 (10 voturi)    
        Oare ? (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:46)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Popa afacerist are in proprietate cimitirul ? Cred ca apartine comunitatii si toti cetatenii au drepturi egale indiferent daca doneaza popisteanului sau nu
  • +23 (43 voturi)    
    ce gunoaie preotii ortodocsi (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:08)

    Crup [utilizator]

    Imi vine sa vomit cand ma gandesc la preotimea ortodocsa!
    Unu la mana, a lasat familia aia sa isi ingroape mortul pe camp!!!! Desi aveau cumparat un loc in cimitir! Tu, cel care citesti comentariul meu, nici sa nu-ti treaca prin cap sa ii iei apararea la viermele ala de preot ortodox: cat de inuman poti sa fii sa obligi o familie sa isi ingoape mortul pe camp?????
    Doi la mana, sunt nebuni preotii ordodocsi: NU MAI VREA SA RASPUNDA LA INTREBARI DACA NU ESTE PLATIT! Cat de dement dupa bani poti sa fii ca tu sa nu raspunzi la o intrebare decat daca esti platit?
    Eu jur ca nu ii inteleg pe ortodocsii de rand, oamenii de buna credinta, credinciosii sinceri, de ce naiba mai raman in cadrul acestei biserici (BOR) putrede pana in maduva oaselor?????
    • -1 (17 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:46)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      de prosti. ...sau de frica
    • +1 (17 voturi)    
      daca imi dai voie (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:16)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      esti rau
      nu cred ca ar trebui considerati toti in aceeasi speta
      sau ma rog nu pentru un motiv ca cel invocat de tine
      mai sint si ......isteti ca asta
      el o sa faca gaura in ....cer
      Halal invatatura data de tovarasul popa
      indiferent de ce religie apartine
      Tovarashu popa va asteptam la Episcopie sa predati echipamentul din dotare ca nu il meritati deloc
      si sa faceti bine sa veniti si cu foarfeca si lama de ras ca nici la barba nu mai avetz dreptu
      • +7 (19 voturi)    
        teoretic ai dreptate (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:47)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Teoretic ai dreptate, sunt rau. Nu sunt toti ca asta, dar spun asta aproape numai.... dpdv statistic.
        Ma gandesc strict la experienta mea, din cati preoti ortodocsi cunosc. Unul este un tata infiorator (fiica-sa a fost internata si la psihiatrie din cauza comportamentului lui inuman, cunosc cazul bine). Altul e hot (il prinde lumea in sat cand fura, dar il lasa in pace, ca deh, e popa). Altul, mare staret de manastire cu reputatie puternica in zona le interzice enoriasilor sa-si vaccineze copiii (desi nu e politica oficiala a BOR, dar asa vrea muschii lui), si sunt (!) enoriasi care refuza sa isi vaccineze copii ca asa a zis "sfantul parinte", in opinia mea, un criminal din cauza asta. Ca nu stiu de ce nu face cineva plangere la parchet! Sau - iti jur ca nu mint! - un episcop ortodox in functie. Omul ala emana ura, rautate si multa infractionalitate penala! (stiu perfect situatia, dupa legi, episcopul ala trebuie sa ajunga la puscarie, nu exagerez). A participat episcopul asta la o slujba la o biserica si dupa participarea lui cam 20% din credinciosi au plecat pe loc din BOR, la alte confesiuni din zona! Si stii de ce? Mi-a explicat o enoriasa, o ortodoxa convinsa pana atunci: episcopal ala (care si acum e in functie) emana o ura teribila, apasatoare! A simtit ca se intoxica de ura care emana din episcopal asta orthodox! Un singur prelat ortodox cunosc, care e "pe bune" crestin: un baiat care desi provine dintr-o familie bogata, a preferat sa se calugareasca. Desi nu m-as mira ca la ora asta ori sa fi renuntat la calugari, ori sa f plecat din BOR.
        Poate exagerez, dar deja imi face impresia ca peste 50% din preotii ortodocsi sunt gunoaie umane! Uita-te si la asta din stirea asta de aici. Stia ca suna de la Digi24, stia ca vor da pe post, dar nu s-a putut abtine: bani, bani, bani, bani, bani, obsesiv bani! Si pentru un simplu raspuns!!!!!
        • -3 (7 voturi)    
          Sa stii ca daca am spus ce am spus (Joi, 28 ianuarie 2016, 2:10)

          MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          nu trebuie sa consideri ca sint de acord nici cu cel care fura si aici presupun ca Militzia ar trebui sa faca dreptate nici cu cel care isi terorizeaza famila si o trimite la balamuc nici cu faptul ca cer bani bani bani bani de oriunde ar putea si nici cu cei care se comporta asemanator cu ce descrii tu acolo
          dar sa ii iei pe toti si sa ii pui in aceeasi oala mi se pare cel putin ciudat
          Sa inteleg ca ii pui pe toti in aceeasi oala pentru ca ii consideri pe toti o apa si un pamant sau doar pentru ca ....poti si alt motiv nu ti mai trebuie
          Sa stii ca sint si cinstiti printre ei.
          Repet ai dreptate sa nu fii de acord pentru cei pe care i ai enumerat si sa stii ca nici eu nu sint de acord cu asta
          Atata timp cit reprezentantii bisericii in Romania asta fac pentru ca pot sa o faca sa stii ca nu sint mai buni ca altii ba dimpotriva mi ar face placere sa vad nu neaparat voit ca acestia au grija mai muta de persoanele aflate in nevoie si ca raman la un statut care sa fie demn de rolul (poate e mult spus asta) pe care cel putin ar trebui sa il poarte in societate si nu cel pe care il poarta ei de fapt
          NU sint de acord cu nenea ala care ia salariu de la stat si de la BOR adica de 2 ori din banii mei si se etaleaza la fel ca si un stii tu cesi are si masina cu girofar si le povesteste la reporteri ca nu il pot invata ei pe el ce si cum
          Ba mai mult dupa parerea mea strict personala si probabil gresita din puntul unora de vedere relatia mea cu cel care este reprezentat din pacate de acea patura sociala pe care o descrii nici nu ii intereseaza pe ei pentru ca e relatia mea si nu cred ca cei care se duc la biserica sint mult mai credinciosi decat cei care nu se duc doar pentru ca ...... se duc acolo de ochii lumii .
          Cu asta sper ca te am lamurit
          dar sa ii consideri pe toti asa poate ajungi sa zici maine ca toti locuitorii din nu sh ce tara sau stiu eu sint toti hoti sau altfel
          din pct meu de vedere sa stii ca nu sint de acord cu asta
          PUNCT
    • +1 (13 voturi)    
      Esti in eroare de logica (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:52)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Daca Crup este un impostor asta inseamna ca tot neamul lui sunt impostori.ponimayete?
    • -1 (13 voturi)    
      De FRICĂ ŞI PROSTIE ! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 22:22)

      George2012 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Da, de frica pedepsei divine în Viaţa de Apoi, dacă nu ai pupat destule moaşte şi sutane, dacă nu ai fost un credincios plin de smerenie faţă de cuvântul Lui, de vestitorii Săi pe pământ şi faţă de instituţia "noastră" strămoşească - hegemonică, lacomă şi intolerantă!
    • -4 (6 voturi)    
      Nu generalizați, vă rog. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:10)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Credința ortodoxă are alte baze și repere.
      Conducerile bisericilor tind să ia locul fariseilor. E valabil pentru toate cultele.
    • -6 (6 voturi)    
      Pentru ca nu vor (Joi, 28 ianuarie 2016, 7:29)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      sa fie inmormantati pe camp cand mor!!!!
  • +17 (37 voturi)    
    Biserica mizerabila (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:10)

    aniod [utilizator]

    Cimitirul e a al satului, nu al bisericii. Comunitatile de oameni au existat inaintea BOR!
    • -1 (23 voturi)    
      Nu, pe bune!? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:16)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui aniod

      Pai si cine a facut cimitirul din Talpas? Druizii, Cultul Soarelui, ai gasit faroni ingropati acolo?
      • +2 (14 voturi)    
        satul! (Joi, 28 ianuarie 2016, 0:34)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Oamenii din sat l-au facut, NU BOR!!
        • +6 (10 voturi)    
          Nu zau? Cum le stii tu... (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:08)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Si Patriarhia din deal au facut-o oamenii de la Unirii, si Sucevita oamenii din Sucevita, si biserica din Dr. Taberei au venit intr-o zi niste baieti din Moghioros de la table cu niste saci de ciment si caramazi. Stii macar unde Talpes pe harta inainte sa sustii asta!?
        • -4 (8 voturi)    
          Bsericile au si case parohiale! (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:56)

          pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Bisericile din localitati au si case parohiale facute de comunitate pentru ca cinstitul preot sa locuiasca, in centru langa biserica!

          BOR a pus ochii pe case, le intabuleaza iar preotii care au deja o alta locuinta vor fi dati afara iar casele vor fi scoase la vanzare!
  • +11 (29 voturi)    
    Să-ţi smulgi părul din cap! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:13)

    George2012 [utilizator]

    O ştire de să-ţi smulgi părul din cap... Încălcari ale legii ca într-un sat fără câini, în ţara lui Papură Vodă!... Clericalism, lăcomie de bani, intoleranţă, arbitrar şi trafic de influenţă, decizii abuzive privind destinaţia unor terenuri şi încălcarea dreptului de concesiune... N-ar strica o amendă penală şi un proces civil pentru încălcarea drepturilor contractuale. Nu-ţi înhumezi mortul pe câmp sau în curte! Nici pe o vită nu o îngropi în câmp - poate doar în caz de război.

    Adică popa Nikolai are puterea să decidă asupra spaţiului administrat de Primărie, de autoritatea civilă locală? Sau era "cimitirul Bisericii"? Aa, atunci se schimbă lucrurile... B.O.R. rulz!... Ce greşeală, să nu fii pravoslavnic într-o ţară pravoslavnică. Iată avantajele dualismului laico-bisericesc!

    Odată cu arătura adâncă de toamnă, o vor ajunge pe decedată afurisenia ortodoxă. Oaia Domnului va plăti aşa... creştineşte, dezertarea la baptism!
  • +12 (30 voturi)    
    ala nu e preot (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:15)

    cchris [utilizator]

    Preotul ala nu a inteles absolut nimic din ce inseamna sa fii preot. Trebuie dat afara. Poate il ia vreo firma de bauturi sau tigari sa le fie agent de vanzari, nu ca as subaprecia aceasta meserie.

    Penibil. Sa nu ai atata minim de compasiune. Era cumva cimitirul lui personal? Eu cred ca al comunitatii? In fata lui Dumnezeu crede el ca oamenii-s imparititi pe confesiuni? Sau chiar crede ca a lui confesiune e mai buna decat alta? Penibil, n-a inteles nimic.
    • +5 (19 voturi)    
      Ba a ințeles foarte bine popa... (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:16)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui cchris

      ...Ca sa fi cu adevărat popă, trebuie sa fi intâi hoț, apoi mincinos și in cele din urmă parșiv.
  • +14 (28 voturi)    
    partea care-mi place mie e aia cu negocierea :-))) (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:31)

    Radu_B [utilizator]

    "Dumneavoastra ne faceti o donatie, ca sa puteti sa faceti un reportaj foarte bun, cu care sa avem rating si sa strangeti bani. Altfel nu. Pentru ca stiti cum e in ziua de azi, totul se plateste. Nu discutam nimic."

    Hahahaha, a dat chintesenta din el.... BOR SRL !

    Similar:
    "Dvs faceti o donatie, noi va dam o parohie buna, ca sa aveti multi enoriasi si babe proaste, ca sa faceti multi bani. Altfel nu... in ziua de azi, totul se plateste"

    sau

    "Dvs faceti o donatie, si eu va sfintesc bordel, pacanele si bemveu, ca sa faceti multi bani si sa circulati intru'Domnu linistit pe sosele. Altfel nu.... in ziua de azi, totu se plateste"

    Asta trebuia sa fie titulul articolului de fapt:
    "Angajat BOR agentia Dolj: in ziua de azi, totu se plateste !!!"
  • 0 (16 voturi)    
    Cum naiba mă? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:37)

    GIlie [utilizator]

    Frumoasă dovadă de creștinism din partea preotului Nicolae "Bulangiu". Cea mai tare e faza in care cere șpagă jurnaliștilor "că așa e in ziua de azi". Dacă ăștia sunt reprezentanții Bisericii Ortodoxe și creștinismului, mai bine fără. Oricum Ortodoxismul în special (si religia in general) e bazat pe superstiție si îndoctrinare in vederea obținerii de putere și foloase. Cineva spunea "Cine nu învață din istorie este condamnat să-i repete greșelile".
  • 0 (14 voturi)    
    Traducere (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:47)

    unu_ [utilizator]

    Preotii nu gandesc in termeni de "oameni" si cult, gandesc in termeni de afacere, clienti si concurenta chiar daca nu folosesc acesti termeni exacti.

    Popa (e prea pretentios spus preot la asemenea comportament) ortodox vede cum ii fuge clientul din ograda la concurenta. In special femeile in varsta care, deh, in acest fel nu mai ajung sa lase bisericii totul cand e sorocul. Pai asta este o problema a afacerii sale. Si-atunci pune piciorul in prag si nu permite concurentei sa foloseasca mijloacele sale de productie (cimitir) ca un mesaj pentru clienti ca daca folosesc serviciile concurentei au astfel de mari probleme. Le forteaza mana sa ramana clienti stabili, sa nu miste-n front.

    Pe de alta parte concurenta (baptistii, in acest caz) se trezesc ca nu pot oferii servicii complete, desi ar trebui.

    Asa se discuta despre religie, desi nu taie bon sau factura la "donatie".
    • -2 (10 voturi)    
      pai nu! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:45)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui unu_

      Nu "foloseste mijloacele sale de productie" - adica... ce?? cimitirul e al BOR? A dat BOR bani pe el? ii apartine?
      Deci popa face o afacere folosind ILICIT mijloacele ALTCUIVA!!

      Nu mai spun ca, de fapt, din articol reiese ca locul de veci ii apartinea, in realitate, chiar "partii vatamate"! Adica... "si cu banii luati, si fu*ut"! :P

      De fapt eu, daca as fi in locul rudelor, i-as face popii plangere PENALA! Pentru ceva gen "vatamarea proprietatii" sau cum i-o fi zicand in termeni de drept! ;)
      • +7 (7 voturi)    
        nu am inteles al cui e cimitirul (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:35)

        unu_ [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Din articol nu mi-e clar.
        Daca e al administratiei locale (primarie) atunci popa ala are o mare problema acum si eu l-as alunga cu furci si tortze.

        Daca insa e al BOR-ului acel cimitir: e un mijloc de productie, asa cum e un cuptor sau o basculanta.
        • -4 (6 voturi)    
          o fi al cui o fi! (Joi, 28 ianuarie 2016, 0:36)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui unu_

          Dar locul de veci era cumparat de femeie, acel spatiu NU mai apartinea BOR!
          Cel mult "apartinea" comunei, in sensul ca Primaria putea sa ceara impozit pe el ;)
  • -15 (31 voturi)    
    Bravo, bravissimo, dragi comentatori ANTI-BOR! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 19:58)

    VaxXXL [anonim]

    Haideti cu minusuri.
    Doar comentarii negative la un articol din titlu formulat partizan. Nimic nou.
    Dar de jurnalism echidistant care sa prezinte faptele, integral si nu ciuntiri din realitate, ati auzit?
    Dar de faptul ca cimitirul este al parohiei ortodoxe ati auzit?
    Dar de sarcasm/ironie cum se aude din glasul popii ati auzit?
    Nu cumva si Hotnews face rating din acest articol, nu doar Digi24?
    Ia mai analizati acum o data articolul.
    Si vedeti daca o sa mai fie publicat pe aici si rezultatul anchetei Secretariatului de Stat pentru culte, sa vedem ce mai ramane din senzationalul acestui articol.
    • +3 (17 voturi)    
      Bunul simt (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:41)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      Si care-i treaba daca o lasa sa fie ingropata pe locul care-l cumparase, ti-ar place sa auzi ca in oraselele americane sau cele din europa de vest, romanii sunt ingropati in camp ? de fapt in europa occidentala cimitirul il are primaria.
      • +2 (12 voturi)    
        Exista cimitire ortodoxe si acolo (Joi, 28 ianuarie 2016, 1:10)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        Poate e greu de crezut pt tine, dar statele civilizate accepta religia asta si ii recunosc drepturile.
    • +7 (21 voturi)    
      Nu e nevoie de minusuri, ca oricum /// (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:46)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      ca sa pricepi de ce ti s-au dat.
      Daca articolul prezinta ciuntiri, de ce nu dai tu un link sau spui ce lipseste pentru a fi echidistant?
      De ce e al parohiei, si daca da (ceea ce ar fi absurd) unde e cel al comunitatii si de ce nu a fost inmormantata acolo? Daca nu exista, atunci acesta trebuie sa satisfaca comunitate si deci nu are voie sa refuze inmormantarea.
      Cum ai reusit sa auzi sarcasmul dintr-un text scris??? Sa-l vazi, sa-l detetezi sau mai stiu eu ce poate, dar sa-l auzi?!?!?!
      Si care e problema? Pentru asta sunt ziare, agentii de stiri, etc., pentru ca, printre altele, sa faca rating.
      • -2 (16 voturi)    
        De dreptul de proprietate (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:32)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        ...din Constitutie a auzit cineva? In Europa exista cimitire publice controlate de primarii, mare parte noi, cimitire private si cimitire confesionale ale bisericii. Si la noi la fel.
        Ca marxistii de azi doresc nationalizarea la fel ca bunicii lor comunisti a tot ce nu vor ei nu ne mira, dar intr-un stat de drept mai respectam si legea.
        • -2 (12 voturi)    
          La care proprietate te referi? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 22:49)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          La locul cumparat de veci si care e deci proprietate si care a fost clar incalcata, sau la cimitir? Daca la cimitir, de cand un cimitir poate fi proprietate, daca e singurul in comunitate? Sau mai bine zis, da, poate fi proprietate, dar cu conditia satisfacerii nevoilor comunitatii, deci sa permita inmormantarile tuturor.
          • +3 (9 voturi)    
            Asta e din lege? (Joi, 28 ianuarie 2016, 1:11)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Sau ai inventat-o tu acuma?
            • -7 (7 voturi)    
              Da, din lege, citeste mai sus (Joi, 28 ianuarie 2016, 14:38)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ids

              "George1210".
    • -1 (13 voturi)    
      legea (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:41)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      Nu stă în pixul preotului accesul în cimitir.

      http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea_102_2014_cimitirele_crematoriile_umane_serviciile_funerare.php
    • -1 (13 voturi)    
      na de-aici! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:48)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      "minus" ai vrut, "minus" ti-am dat! :P

      CUM adica "cimitirul apartine parohiei ortodoxe"? A dat, cumva, "parohia ortodoxa" bani pe el??
      PLUS ca femeia isi CUMPARASE locul de veci! Nu apartinea locul acela nici unei "parohii"! Ii apartinea chiar EI!
      • +2 (12 voturi)    
        Pai de unde stii tu ca nu a dat!? (Joi, 28 ianuarie 2016, 1:15)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Cat despre cumparat, stii tu cumva ca nu era conditionat de apartenenta la o religie? In multe tari nu poti detine pamant daca nu este cetateanul tarii. Renunti la cetatenie, ghinion, vinzi proprietatea.
        • -7 (7 voturi)    
          BOR nu este o tara (Joi, 28 ianuarie 2016, 13:16)

          adro [utilizator] i-a raspuns lui ids

          Si BOR trebuie sa respecte legile care reglementeaza astfel de situatii.
    • +2 (18 voturi)    
      hai sa analizam pe bune (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 22:01)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      Ok, hai sa analizam pe bune!
      Cimitirul este al parohiei ortodoxe. OK. Dar daca este singurul cimitir din sat? Atunci daca nu esti orthodox, unde iti ingropi?
      OK, hai sa zicem ca mai existau cimitire in sat, desi din articol rezulta ca e singurul cimitir din sat.
      In alta ordine de idei, citez din articol "cimitirul din localitate, unde femeia avea un loc de veci pe care il cumparase". Sa-ti explic, cu un exemplu. Eu am o firma si m-am hotarat ca parcarea din fata firmei s-o parcelez si sa vand locurile de parcare catre angajati. Si iti vand si tie - cu acte - 20 mp ca sa-ti parchezi masina. Dar dupa aia, tu pleci de la firma mea la o firma concurenta. Ba pe deasupra incepi sa-mi si ciritici firma. Si eu nervos te dau afara de pe locul de parcare. Pe care ti l-am vandut deja! Stii ce se intampla atunci. Tu te duci la politie si iti iei inapoi locul de parcare (care este al tau!), iar eu daca nu ma potolesc, ma pot alege si c-un dosar penal. Ca nu conteaza ca tu esti la alta firma, nu conteaza ca ma urasti sau te urasc, tu esti proprietarul acelui loc de parcare din firma mea!!!
      Iar trei la mana, legat de bani. Gandeste logic! Viermele asta stia ca vorbeste cu Digi24 (ca de aia a si vorbit de rating si bla bla). Stia ca il vor da pe post. Stia ca se va face de kkt! Dar nu ii pasa!!!! Ii pasa doar banii!!! Banii! Banii! Baniiiii! Baniiiiiiiii! Obsesiv! Mai omule, cum ar fi tu sa ma intrebi ceva, ceva banal, ceva normal sa intrebi si eu sa-ti zic - plateste-ma si iti raspund! Ce-ai face? Iti spun eu: ori ai pleca scarbit, ori m-ai scuipa in fata!
    • -6 (8 voturi)    
      Terenul nu este al parohiei (Joi, 28 ianuarie 2016, 8:51)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      Ci al primariei si orice cetatean al comunitatii are drepturi egale
      Numai de sarcasm la popistean nu e vorba. Lacomie, prostei si intoleranta da
      Am mai analizat si ma mir ca popa respectiv inca mai are dreptul de a sluji
      Articolul e drept ca nu e senzational ci doar banal deoarece ne-am obisnuit cu acest tip de preot dedicat trup si mai ales suflet afacerilor si banilor. Atitudine incurajata de un patriarh afacerist si evazionist. Greseala mare este de a confunda ortodoxia cu acesti oameni de nimic. Ei ar dori sa fie identificati cu religia si atacurile impotriva furtisagurilor pe care le fac sa fie considerate atacuri impotriva religiei. Sunt doar penibili hoti de duzina.
    • -6 (8 voturi)    
      hall...bala, trezirea (Joi, 28 ianuarie 2016, 15:39)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui VaxXXL

      cimitirul nu e al BOR, ca nu a dat BIOR banii pe el.
      Chiar si in situatia in care l-ar fi cumparatz de la stat, femeia IS_A PLATIT locul de veci, prin urma, popa e OBLIGAT sa ii dea exact ACELASI LOC pe care l-a cumparat femeia. PUCNT.

      Poti sustine faptul ca popa nu e obligat sa ii faca slujba ortodoxa dar sa n-o ingraope, ma scuzi.
      Terenul nu e nici a lu' mas-a si nici macar a lu' Daniel nu-i.
  • +5 (19 voturi)    
    aleluia! (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:08)

    Radu_Luci [utilizator]

    popa ăsta o s-ajungă patriarh într-o zi!
    • -2 (2 voturi)    
      Esti sigur...? (Joi, 28 ianuarie 2016, 10:02)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Luci

      Eu zic ca va fi dat afara ca o masea stricata...
      Chestiunile necurate ori sunt foarte bine ascunse, ori sunt de o justificare fin-naturala...
      Meseriasul acesta prea a dat cu bata'n balta
  • +1 (17 voturi)    
    mai poti sa zici ceva? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 20:17)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Unu la mana- sunt curios ce zic crestinopatii de mucava, care bantuie de ceva vreme pe aici, gasesc si acum justificari la un asemenea act total anti-crestin?

    Doi la mana- notati si atitudinea lui- in loc sa dea explicatii (macar) care sa arate adevarul (lui/lor) acesta pretinde BANI ca sa ne toarne vreo versiune de-a lui (ce credibilitate mai are o marturie platita?)
    .
    Asta se intampla intr-o vreme in care BOR si alte asociatii si culte se lauda ca s-au asociat si strang milioane de semnaturi pt modificarea Constitutiei, caci asta e prioritatea lor, nu alte pb mult mai grave ale enoriasilor.

    Si bineinteles- banii, banii si iar banii.

    BORistii spalati pe creier, pupatoriu de moaste si degraba lingatori de mana/sutana popii care stau si capra cand li se cere si sunt cu milioanele, ce zic, legitimeaza asa o institutie?

    Se pare ca da, din pacate. Altfel nu ar mai fi atata coruptie, mizerie si indiferenta in tara asta.
  • 0 (14 voturi)    
    Ignoranta. (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 21:34)

    Geo-Dom [utilizator]

    Am o mica banuiala ca baptistii astia sunt tot crestini...la fel cum sunt ortodocsii,catolicii,anglicanii si inca multi altii.Dar cum ortodocsii sunt educati,ma rog mintiti ca doar ei sunt crestini iar ceilalti nu,automat multi chiar cred asta,mai ales la tara unde un popa e privit ca un mic zeu.
  • -2 (12 voturi)    
    Parinte, dar atei aveti in cimitir ? (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 22:28)

    Susufler0 [utilizator]

    "Slujitorul Domnului", cel care i-a refuzat ingropaciunea in cimitir femeii de religie baptista, se preface ca nu stie ca si ortodoxul si baptistulul sunt crestini amandoi. Au acelasi Dumnezeu. Fac aceiasi cruce. Se ingroapa in acelasi pamant. Refuzul ingropaciunii pe motiv de parasire a bisericii ortodoxe este un pacat pe care il savarseste bezmeticul de popa, fara nici cel mai mic regret. La ce-l mai pastreaza BOR in randurile sale ? E valoros, prin intoleranta de care da dovada fata de ceilalti crestini neortodoxi, nu-i asa ? Dar daca baptistul, catolicul, musulmanul, hindusul ori ateul ar face donatii pt Catedrala Bantuirii Neamului
    n-ar fi nicio problema. Banii nu fac politica, nu au ideologie si nu au miros. Sa fie primiti !
  • -1 (13 voturi)    
    Chiar daca ai murit, nu s-a terminat inca!(Murphy) (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 23:17)

    Susufler0 [utilizator]

    Oameni buni, am recitit articolul si incep sa cred ca neplacerile (ma exprim eufemistic acum) familiei decedatei careia i s-a refuzat ingroparea in cimitir, nu s-au incheiat iar conform zicalei ca "tot mortul e de vina", urmeaza cat de curand sa vedem si altele. De exemplu, purtatorul de cuvant al Directiei de Sanatate a Judetului Olt a declarat in legatura cu mormantul facut in mijlocul campului ca "Inspectorii nostri or sa se deplaseze sa vada daca sunt respectate normele" iar localnicii, deja isi manifesta nemultumirea in legatura cu mormantul din camp, spunand ca li se sperie copii cand trec prin preajma lui. Banuiti ce o sa se intample, nu-i asa ? Inspectorii vor constata ca lipsesc si una si alta si cealalta si tot asa iar in final vor da amenda familiei moartei si o vor obliga "sa readuca totul in situatia initiala", cu alte cuvinte sa o dezhumeze pe decedata.Pe de alta parte, satenii or sa ajunga sa uite de unde a plecat totul si o vor invinovatii tot pe moarta. Sa nu-mi spuneti ca nu ati mai vazut filmul asta in ultimii 26 de ani ! Ce se va alege de sarmana baptista si de familia acesteia ? Pai pana la urma tot popa o sa lase de la el, o sa primeasca spaga data de familie si o va ingropa pe cea care a avut proasta inspiratie sa-si lase religia si sa ia o alta !
    • -7 (9 voturi)    
      amenda (Joi, 28 ianuarie 2016, 0:40)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Pai "amenda" sa o recupereze familia de la popa! >:)
  • -4 (10 voturi)    
    Si totusi..... (Joi, 28 ianuarie 2016, 9:10)

    marghiolita [utilizator]

    Eu cred ca tine de educatia moral crestina primita de stimabilul preot , aceea educatie a celor sase ani de acasa. Apoi sa ne gandim ca sunt preoti care slujesc din credinta , preoti care parintii le-au impus sa se faca
    preoti si nu in ultimul rand preoti care au considerat ei ca e un job cu multe avantaje. Preotul din satul copilariei mele predica si indeamna enoriasi la bunatate si respectul persoanei de langa tine mai mult decat la post si rugaciune. Vorba dansului e mai bine mananca un vitel si bea un butoi de vin si nu fa rau la nimeni,decat sa mananci un ciubar de fasole si o putina de muraturi si faci rau la toata lumea. P.S
    Pe vecinul meu de confesiune adventista la ingropat in cimitirul ortodox al satului cu toate ca la cativa km.de sat exista si cimitir al cultului decedatului.
    DECI EDUCATIE SI BUNATATE. Parerea mea.
    Sa aveti o zi buna cu sanatate!
  • -6 (8 voturi)    
    IDEM (Joi, 28 ianuarie 2016, 13:58)

    Va Sile [utilizator]

    La fel am patit si in cazul bunicii mele, acum cativa ani.
    Nu dau prea multe detalii decat ca e o comuna din Arges.
    Preotul n-a vrut cu nici un chip sa ne lase sa o ingropam in mormantul familiei, langa sotul ortodox decedat cu ani in urma.
    Am depus o plangere la politie dupa care am fost la primarie. Primarul a telefonat preotul si in timp ce suna imi spune: Ce crede ca face asta, cine i-a renovat Biserica?
    Pana la urma il convinge, ne-a lasat sa o ingropam dar cu amenintarea ca dupa cativa ani o dezgroapa si da la altcineva locul

    Daca nu ne permitea sa o ingropam eram hotarati sa o lasam in sicriu in fata Bisericii ortodoxe.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă