Documente cu date personale ale celor implicati in procese, gasite la gunoi, langa Judecatoria Iasi

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 12 ianuarie 2016, 0:56 Actualitate | Esenţial

Mai multe documente continand date personale ale celor implicati in diverse procese au ajuns in containerele de gunoi din spatele cladirii unde functioneaza Judecatoria Iasi, institutia anuntand ca va declansa o ancheta in acest caz intrucat actele ar fi trebuit arhivate, apoi distruse prin topire, potrivit Mediafax.

Documentele gasite in pubelele de gunoi din spatele cladirii Judecatoriei iesene, situata in centrul municipiului, contin detalii referitoare la diverse procese, inclusiv declaratii consemnate in timpul sedintelor de judecata, dar si date personale ale celor implicati in procesele respective.

Reprezentantii Judecatoriei Iasi sustin ca regula este ca documentele sa se pastreze chiar si 20 de ani in arhiva institutiei, dupa care dosarele sunt distruse prin topire.

Purtatorul de cuvant al Judecatoriei iesene, Cristina Valcu, a precizat ca institutia va demara o ancheta in acest caz, pentru a se stabili cum au ajuns hartiile respective la gunoi.

"Dosarele, atat cele penale, cat si cele comerciale, sunt arhivate si duse intr-un loc special, pentru ca legea prevede un anumit termen de pastrare, de pana la 20 de ani. Ulterior, dosarele sunt duse la topit", a afirmat purtatorul de cuvant al Judecatoriei Iasi, Cristina Valcu.

Ea a precizat ca se vor face verificari in acest caz, pentru a se stabili cum au ajuns documentele la gunoi.

Coordonatorul Avocatului Poporului, Biroul Teritorial Iasi, Carla Cozma, sustine ca documentele din timpul proceselor nu pot fi aruncate "intr-o asemenea maniera", ci trebuie distruse, pentru a nu fi ulterior utilizate in alte scopuri.

"Pot fi diverse date acolo, ale unor victime sau privind unii martori care la vremea respectiva au fost protejati. Nu este normal ca detaliile sa ajunga in spatiul public", a mai spus Carla Cozma.


























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

501 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ??? (Marţi, 12 ianuarie 2016, 10:59)

    Alex [anonim]

    Nu ma intereseaza ca fac ei ancheta interna, vreau sanctiuni, trebuie sa plateasca intr-un fel sau altul.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi