Romatsa, dupa incidentul de pe aeroportul din Cluj: Pilotii Blue Air stiau ca aterizeaza pe pista cu zapada. Nu avem atributii privind curatarea pistei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 7 ianuarie 2016, 18:27 Actualitate | Esenţial

Controlorii de trafic aerian au informat pilotii avionului Blue Air cu cateva minute inainte de aterizarea la Cluj, cu datele furnizate de aeroport, ca pista este acoperita cu zapada umeda si are un coeficient de franare mediu, a afirmat joi reprezentantii Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA, potrivit Mediafax.

Un avion al Blue Air cu 116 persoane la bord (110 pasageri si 6 membri ai echipajului), care efectua o cursa charter pe ruta Bucuresti - Cluj - Barcelona, a iesit de pe pista la aterizarea pe aeroportul din Cluj, fara sa existe persoane ranite. Potrivit operatorului low-cost, incidentul a avut loc in conditii meteo dificile, cu ninsoare si zapada depusa pe suprafata pistei, dar in limitele admise pentru operare.

ROMATSA a anuntat, intr-un comunicat, ca la ora 07:20 aeroportul a solicitat accesul pe pista a mai multor utilaje pentru deszapezire. "Informatiile privind timpul solicitat de curatare a pistei au fost transmise de catre aeroport catre ROMATSA, informatii pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la randul lor, pilotilor; ROMATSA si-a dat acordul. La ora 07:51 aeroportul a informat turnul de control ca pista a fost eliberata. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei si personalul aeroportului privind informarea legata de disponibilitatea pistei si nu au intervenit in activitatea de curatare a pistei de catre aeroport. La ora 7:52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat pilotii aeronavei care executau manevra de apropiere ca pista este contaminata cu zapada umeda de 3 mm si are un coeficient de franare mediu. La ora 08:00 aeronava Blue Air a aterizat", a aratat ROMATSA.

Administratia Serviciilor de Trafic Aerian mentioneaza ca nu are niciun fel de atributii privind curatarea pistei si nici privind stabilirea starii acesteia. "ROMATSA primeste informatiile privind starea pistei de la aeroport si le comunica pilotilor", mentioneaza sursa citata.

Potrivit Blue Air, in faza finala de franare din cadrul procedurii de aterizare, comandantul aeronavei a observat ca aderenta pe pista nu este suficient de mare pentru a permite oprirea in limitele pistei de aterizare, avionul alunecand circa 10 metri in afara acesteia.

Directorul Aeroportului din Cluj, David Ciceo, a sustinut ca, joi dimineata, cand ningea, conditiile de aterizare pe aeroport erau corespunzatoare si ca pilotii avionului care a iesit de pe pista le cunosteau, adaugand ca acestia ar fi cerut sa aterizeze intrucat nu mai aveau combustibil suficient.

Blue Air a negat insa ca pilotii ar fi solicitat o aterizare de urgenta si a informat ca exista suficient combustibil in momentul aterizarii, in conformitate cu reglementarile in vigoare.

In urma incidentului, aeroportul din Cluj a fost inchis pana in jurul orei 14:00. In asteptarea redeschiderii, trei avioane Wizz Air, care veneau de la Paris, Valencia si Luton, au survolat aeroportul, unul dintre ele pentru mai bine de o ora. La putin timp dupa redeschidere cele trei aeronave au aterizat fara incidente.












Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
11215 vizualizari
  • +13 (15 voturi)    
    Normal... (Joi, 7 ianuarie 2016, 18:55)

    Lucian P. [utilizator]

    De ce nu i-a anuntat careva pe piloti sa parasuteze pe cineva ca sa le curete pista inainte de aterizare? Si cand te gandesti ca aici sunt unele dintre cele mai mari salarii din tara. Plus ca unii sunt de neclintit din functie, cum e si ciceo, in functie de peste 10 ani, de zici ca asemenea bijuterii pentru sistemul bugetar se nasc o data la 100 de ani.
  • +17 (19 voturi)    
    INCREDIBIL (Joi, 7 ianuarie 2016, 18:57)

    ecce [anonim]

    Mi se pare incredibil. Aeroportul nu si-a dezapezit pistele. Ca in Balucistan. Probabil aveau contract de dezabezire cu un mogul, cu shpaga aferenta.
    DEMISIA DEMISIA ///
  • +8 (8 voturi)    
    ! (Joi, 7 ianuarie 2016, 19:08)

    Kpriciu [utilizator]

    Precis nu va pati nimeni nimic.
  • -8 (16 voturi)    
    astia sunt inconstienti?! (Joi, 7 ianuarie 2016, 19:17)

    lili [anonim]

    Directorul Aeroportului Cluj spune ca pilotii Blue Air "ar fi cerut sa aterizeze intrucat nu mai aveau combustibil suficient".
    Blue Air neaga !!!
    Sa mai zbori cu astia?!
    • +3 (5 voturi)    
      cred ca e ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 22:22)

      fox [anonim] i-a raspuns lui lili

      batut in cap seful aeroportului. de ce sa nu aiba combustibil daca el zbura de fapt spre Barcelona cu stopover la Cluj? bine-nteles ca treaba ar fi simpla de rezolvat, anchetatorii verificand nivelul combustibilului iar ala care arunca cu info eronate sa fie dracului demis.
      P/S: daca as fi mare grangur la conducerea Romaniei as da o lege: care mai spune ca "nu este/era responsabilitatea mea/noastra sa fie dracului expulzat din tara si parasutat in desert. E culmea, in Romania tot mutalaul stie ca zica ca nu e responsabilitatea lui. Ok, atunci, desfacerea contractului de munca, afara si la gara. aducem altii carora le place responsabilitatea.
    • +2 (4 voturi)    
      NU MAI COMENTA! (Vineri, 8 ianuarie 2016, 8:18)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Ca ai zis ca ai pensia mica!
      Ce acuma vrei sa calatoresti?
    • +4 (4 voturi)    
      Mai curand evita aeroportul din Cluj (Vineri, 8 ianuarie 2016, 9:13)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Cred ca nu lipsa combustibilului din avion a facut ca pista sa nu fie deszapezita. Mai curand indolenta si incompetenta celor de la aeroport combinata cu indolenta Romatsa (de ce e turn de control, pentru a trimite buletinul meteo de la radio sau pentru a verifica exact conditiile locale ?). Dar se incearca abaterea atentiei si crearea unor false probleme (la care lili contribuie din plin din interes sau tampenie). Solutia e simpla - e la Ministerul Transporturilor - Demiterea imediata a conducerii aeroportului si avertizare Romatsa
  • +14 (14 voturi)    
    pilotii au fost anuntati (Joi, 7 ianuarie 2016, 20:07)

    nash pandelica [utilizator]

    cu cateva minute inainte...
    mda. data viitoare vor alege varianta sigura, sa nu mai faca escala respectiva.

    sau, sa faca contract cu cnadr, sa curate pistele :)))

    "muncitorii ne'au spus, nu stiau de cursa asta. dadeau zapada cu lopata" dupa spusele pasagerilor. dupa incident, desigur. :)
  • +22 (22 voturi)    
    explicatii (Joi, 7 ianuarie 2016, 20:50)

    carmen [anonim]

    Bâlbâieli şi minciuni grosolane. Toate convorbirile se înregistrează. Se poate verifica cine şi ce a declarat. De vină o fi fost zăpada? Ne-a luat iar prin surprindere? Nu. De vină sunt minciuna şi incompetenţa ajunse la rang naţional.
  • +4 (4 voturi)    
    adica (Joi, 7 ianuarie 2016, 21:57)

    gopo111 [utilizator]

    taxele de aeroport si alte taxe pt ce sint, sa faca p...ixul mare jegurile din aeroport si sa stea la caldurica, din cite vad prin alte parti alti curata pistele, numai la Romania e pe invers, sa se dea jos piloti si sa curete ca romanul e fudul si il doare la pix , oare lumea de ce plateste taxe la bilet?
  • +4 (4 voturi)    
    Neglijenta (Joi, 7 ianuarie 2016, 22:31)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Adica tu tara Europeana nu ai utilaje speciale pt astfel de conditii? Aici se impune ancheta pentru neglijenta de catre autoritati . Punerea in pericol a vietii pasagerlor ar trebui pedepsita cu inchisoarea
  • +4 (4 voturi)    
    roMATASA redivivus via BULATSA ? (Vineri, 8 ianuarie 2016, 7:26)

    Plagarus [utilizator]

    Dupa accidentul din Apuseni ROMATSA dorea să cheltuiască o sumă mare pentru realizarea unei platforme prin care se va face o simulare a comunicaţiilor între piloţi şi controlorii de trafic aerian,
    Se vorbea despre unui proiect comun dintre ţara noastră şi Bulgaria, un fel de audit privind serviciile de comunicaţii prin date digitale.
    Aceste servicii urmau sa reducea suprasolicitarea controlorilor şi a piloţilor în ceea ce priveşte comunicarea, vor creşte "încrederea în comunicaţii" şi sa "permita sistemelor în aer şi de la sol să facă schimb de informaţii "
    Implementarea lor "va contribui la siguranţă, prin asigurarea unui al doilea canal de comunicare între controlori şi piloţi şi prin reducerea probabilităţii de neînţelegeri", se specifica într-un document ROMATSA.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi