VIDEO Incident aviatic pe aeroportul din Cluj Napoca: Un avion Blue Air a ratat aterizarea si a iesit de pe pista. Aeroportul a fost redeschis la ora 14:00

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 7 ianuarie 2016, 9:23 Actualitate | Esenţial

Incident aviatic pe aeroportul din Cluj Napoca
Foto: Captura Facebook
Un avion al companiei low cost Blue Air, cu peste 100 de pasageri la bord, a ratat aterizarea si a iesit de pe pista aeroportului din Cluj Napoca, joi dimineata. Incidentul nu s-a soldat cu raniti, anunta Realitatea Tv. Avionul efectua o cursa charter de la Bucuresti catre Barcelona, cu escala la Cluj, si avea la bord 110 pasageri si 6 membri ai echipajului.

Ora 14:30 Aeroportul din Cluj a fost redeschis in jurul orei 14:00.

Ora 13:51 Incidentul de pe aeroportul din Cluj este investigat de o comisie a Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS), au informat reprezentantii Centrului, intr-un comunicat. "În conformitate cu capitolul 4 para. 4.1 din Anexa 13 OACI și Art. 9 alin. 2 al Regulamentului (UE) nr. 996/2010, CIAS a notificat Statele Unite ale Americii prin NTSB (ca stat proiectant și stat de fabricație al aeronavei), EASA, ICAO și DG-MOVE", au aratat reprezentantii CIAS.

Ora 12:10 Blue Air respinge, intr-un comunicat, speculatiile privind presupusa lipsa a carburantului la bordul aeronavei ai citeaza un buletin in care erau descrise conditiile meteo: acoperire pana la 100% a suprafetei pistei cu zapada uda si conditii de franare medii.

Posted by Cata Catalin on 7 Ianuarie 2016


Referitor la incidentul zborului 0B9301 Otopeni - Cluj - Barcelona, Blue Air precizeaza ca:
 
"In faza finala de franare din cadrul procedurii de aterizare, comandantul aeronavei a observat ca aderenta pe pista de aterizare nu este suficient de mare pentru a permite oprirea in limitele pistei de aterizare, avionul alunecand cca 10m in afara pistei.
 
Conform buletinului meteo transmis de catre Romatsa (informatii preluate de la reprezentantii aeroportului Cluj) la ora 07 :30 franarea pe pista de aterizare era medie spre buna, existand depuneri de zapada. In aceste conditii, conform manulaului de operare al aeronavei, aterizarea si franarea se pot efectua in siguranta.

Ulterior aterizarii, un nou buletin meteo a fost emis, buletin in care conditiile meteo descrise erau : acoperire pana la 100% a suprafetei pistei cu zapada uda si conditii de franare medii.
 
Pentru a elimina speculatiile aparute cu privire la carburantul existent la bordul aeronavei, dorim sa mentionam ca exista suficient combustibil in momentul aterizarii in conformitate cu reglementarile in vigoare si respingem ferm afirmatiile conform carora ar fi fost o aterizare de urgenta cauzata de lipsa carburantului. Intarim acest lucru si prin faptul ca in niciun moment comandantul nu a solicitat aterizarea de urgenta.
 
In ceea ce priveste cei 110 pasageri care au venit de la Bucuresti impreuna cu cei 45 de pasageri care urmau sa se imbarce de la Cluj, acestia fiind transferati in acest moment catre Sibiu de unde o alta aeronava a companiei ii va prelua si transporta catre Barcelona. Toti pasagerii au avut asigurata masa si bauturi pe perioada de asteptare."


Aeroportul ar putea ramane inchis cateva ore, pentru a se stabili imprejurarile incidentului, a anuntat vicepresedintele Consiliului Judetean Cluj, Calin Tuluc, citat de Mediafax.

"Aeronava care efectua zborul de tip charter numarul OB 9301 pe ruta Otopeni - Cluj - Barcelona la aterizarea la Cluj a intampinat un incident minor, depasind suprafata pistei cu aproximativ 5 - 10m. La bord se aflau 110 pasageri si 6 membri ai echipajului. Toti pasagerii au fost debarcati in conditii normale, acestia fiind transferati in terminalul de plecari unde primesc suport din partea companiei si a aeroportului. A fost deschisa o ancheta de catre CIAS (Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile)", arata compania Blue Air, intr-un comunicat.

O comisie de la Ministerul Transporturilor urmeaza sa evalueze cauzele incidentului.

"Aeronava nu a fost avariata, iar pasagerii au fost debarcati in bune conditii. O comisie speciala de la Autoritatea Aeronautica si de la aeroport va investiga cauzele incidentului", a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului International "Avram Iancu" din Cluj, citat de Agerpres.












Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
35068 vizualizari
  • -12 (28 voturi)    
    A trecut si Blu-air la arat in Someseni !!! (Joi, 7 ianuarie 2016, 9:33)

    andreesanu [utilizator]

    Cu pista de la Cluj erau probleme mai vechi,
    era scurta !!!.
    Daca-i eruare de pilotaj o sa vedem rezultatul anchetei in 2020 !!!.
    Cutiile negre o sa vedeti ca nu pot fi citite !!!.
    Orcum tot de-o bolmojeala vom avea parte.
  • +27 (29 voturi)    
    aterizare (Joi, 7 ianuarie 2016, 9:36)

    nimrod [utilizator]

    Nu a ratat aterizarea. Asta inseamna sa mai vina o data... A aterizat dar a derapat si a iesit in decor. Bine ca nu si-a rupt gatul nimeni.
  • +29 (37 voturi)    
    hehe (Joi, 7 ianuarie 2016, 9:57)

    piper [anonim]

    data asta au avut noroc aia de la Cluj.
    sa mai curete pista , macar din cand in cand, data viitoare n-o sa aiba norocul sa fie un pilot cu atita stapinire de sine.
    era plin de zapada spun martorii.

    firma aia ( care se ocupa de curatenie) trebuie sa schimbe ceva ( eventual sa anunte cand NU poate sa faca ceva) iar conducerea aeroportului sa se apuce de alta meserie, daca nu poate sa asigure conditii de aterizare in maxima siguranta.

    NU lasi lucrurile la voia intamplarii.Niciodata.
    • -16 (22 voturi)    
      Pfoai (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:10)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui piper

      Ce stiti dvs. totul deja ce s-a intamplat etc...erati pe pista si a trecut avionul peste dvs? Altfel nu-mi explic :)))
      • -6 (14 voturi)    
        ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 12:46)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

        lasa-i dom'le ca "ei se pricepe" si la avioane... ca si ala franeaza tot ca bemveul ursuletz cu placutze schimbate in spatele blocului.
  • -24 (46 voturi)    
    Sa-si dea toti demisia! (Joi, 7 ianuarie 2016, 10:37)

    Miky60 [utilizator]

    Este inacceptabil sa nu se faca nimic! Sa-si dea toti demisia de la primari, prefecti, parlamentari, mistristrii, premier, presedinte! Sa ii ilocuim pe toti cu tehnocrati din Diaspora sau cu straini! Sa fie accidente aviatice si sa-si dea viata romani pentru nepasarea unora este inacceptabil!
    • +6 (20 voturi)    
      da-ti tu primul demisia (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:09)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      sau ia un calmant!
    • +8 (26 voturi)    
      Cred că esti tare mandru (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:25)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      După ce ti-ai scris comentariul cred că ai asteptat cu sufletul la gură să fie publicat de hotnews . In momentul in care ti-ai văzut ”opera” publicata , ai recitit-o si ti-ai zis ” băi , ce le-am tras-o ” .
      Realitatea defapt e că esti penibil .
    • +2 (16 voturi)    
      pai (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:28)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      io zic sa-i inlocuim cu emigranti musulmani de etnie neprecizata.
      caci madam merkel nu le mai face nici fatza nici spate.aka koln.
      zic si io.
    • +8 (16 voturi)    
      usor , usor (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:50)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      vezi ca rudotelul e la liber...
    • +4 (14 voturi)    
      ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 12:17)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Te-ai trezit cu fata la cearceaf?
  • +19 (19 voturi)    
    pe dreaq aterizare ratata (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:18)

    aluzie [utilizator]

    ar trebui sa multumeasca pilotilor ca au reusit sa nu aiba victime....la cum era pista plina de zapada...probabil ca motorina de la deszapezire merge in alte rezervoare...:-)
  • +6 (18 voturi)    
    Blue Air e (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:42)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    societatea cu care calatoresc deseori. Nicidata nu am avut vreo nemultumire.
    • +3 (13 voturi)    
      :) (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:24)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Daca calatoreai si cu altii, ca sa ai un termen de comparatie, nu te aruncai asa cu multumirile...
  • +19 (21 voturi)    
    detalii (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:52)

    Soarele [utilizator]

    Boeing 737-400, produs in 1992, a trecut pe la Lufthansa, Alitalia, ... multe altele, si în final BlueAir din 2014:
    http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-27007.htm

    Practic era jumate gol (capacitate 162 de pasageri)

    A dat câteva ture înainte de a ateriza, probabil pentru ca pilotii incercau sa afle mai multe detalii legate de starea pistei:
    http://www.flightradar24.com/data/flights/0b9301#8781b5e

    Una peste alta, un incident minor.
    • +1 (11 voturi)    
      alte detalii (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:55)

      unul [anonim] i-a raspuns lui Soarele

      Daca te uiti pe flightradar24 la aterizarea asta poate vei observa ca avionul a atins pamantul foarte tarziu, in ultimul sfert de pista si poate de aceea nu a avut cum sa se opreasca. Daca te uiti la alte aterizari pe Cluj vezi ca avioanele ating pamanul in primul sfert al pistei, nu in ultimul sfert al ei.
      • +2 (6 voturi)    
        . (Joi, 7 ianuarie 2016, 17:08)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui unul

        Intr-adevar, daca datele de pe FR24 sunt corecte, a atins mult prea tarziu pista avand in vedere conditiile medii de franare. Insa FR24 nu ofera date exacte. Trebuie sa asteptam masuratorile oficiale. Chiar si sa fi aterizat prea tarziu, cauzele pot fi mai multe: eroare de pilotaj, defectiune tehnica a avionului, defectiune a sistemului de balizaj sau alte cauze la care nu ne gandim.
    • +1 (3 voturi)    
      air italy (Joi, 7 ianuarie 2016, 16:16)

      trient [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      nu e tot aia cu alitalia.
    • 0 (0 voturi)    
      economii de carburant la blue air (Vineri, 8 ianuarie 2016, 16:51)

      mecanicu [anonim] i-a raspuns lui Soarele

      si daca aveau 3 tone juma de kerosen in rezervoare, ce legatura are cu economia la sange de carburant pe care le-o impune conducerea blue air? cu alea 3 tone trebuiau sa se intoarca la otopeni. contractele pilotilor depind si de economiile pe care le fac si la care se angajeaza, ca iau si ei vreo 3 mii de euroi de la blue air peste pensia de 3 mii euroi de la tarom.
  • +11 (13 voturi)    
    Si-n alte parti de lume se intampla... (Joi, 7 ianuarie 2016, 11:57)

    Andor [anonim]

    Am aterizat odata la Frankfurt si am simtit clar cum fuge avionul.... pista fiind acoperita de cca 5cm de zapada. Avantajul acolo era ca pista e mult mai lunga, deci spatiu de manevra mai mare pentru pilot.
  • +1 (27 voturi)    
    tot Clujul stie... (Joi, 7 ianuarie 2016, 12:12)

    Codruta N [utilizator]

    ... ca pista aia de aterizare a fost cu probleme de la inceput, ca a fost facuta asa si acolo EXCLUSIV pentru a satisface interesele prietenilor ciumetelui aceluia de Boc, ca ea este prea scurta, ca e riscanta, ca s-au bagat la bani acolo cu nemiluita (pentru rectificari samd.) din cauza (si) pentru ca existau interese imobiliare in zona - numa' purtatorii de cuvant ai lu' autoritatili noastre nu stiu si o dau pe balmajeala, ba ca se poate ca avionul sa fi fost defect, ba ca aia, ba ca ailalta!

    Pai nu poti sa declari chiar ashaaa.... ca ditamai aeroportul "international" a fost facut PROST!! Pai nu va dati seama CATI ar trebui trasi la raspundere? De la proiectanti la cei care au dat avizele si pana la fosti si actuali membri din CLM, din CJ, puliticieni si alti r*hatzi? >:

    Facem tzãrishoara de ras? Adica avem un aeroport international PROST facut? Si nici macar nu putem da vina pe islamisti sau pe unguri? :P
  • +19 (21 voturi)    
    daca pista nu era curatata asa cum (Joi, 7 ianuarie 2016, 12:19)

    yellowdog [utilizator]

    sustin calatorii toata conducerea aeroportului demisa in secunda doi + ancheta penala, inadmisibil sa pui in pericol viata calatorilor
  • +3 (5 voturi)    
    incredibil (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:03)

    ..13 [utilizator]

    Pista necuratata - banuiesc ca si inghetata ca nu avea cum sa fie la ora aceea zapada umeda datorita conditiilor meteo.

    Cum este posibil sa minti in halul asta?
    Nu este un incident minor - este o imensa sansa ca nu a fost mai rau si ca nu s-a distrus avionul...

    OUT - administratia de la aeroport, aut cei care au emis rapoartele.

    O mizerie cum poate minciuna sa fie adusa la rang la adevar! Mori in ROm cu dreptatea si adevarul pe piept.
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:31)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Eu zic ca pista nu era curatata.
      Necuratu-i altul...
  • -3 (13 voturi)    
    Avionul trebuia sa opreasca si daca era pe schiuri (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:06)

    Alui [anonim]

    Franarea avioanelor se face in principal cu motoarele prin inversarea jetului de aer si prin "air breaks". Daca era si zapada moale trebuia sa franeze si mai rapid.
    Eroare de pilotaj!
    • +3 (9 voturi)    
      ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:32)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Deci am ras cu lacrimi...
      Thanks!
      • -4 (6 voturi)    
        Cine rade la urma... (Joi, 7 ianuarie 2016, 16:32)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

        :)
        Am zis sa nu pun "reverse thrust" in primul comentariu, ca ma gandeam ca nu pricepe lumea ce e aia.
        • 0 (2 voturi)    
          ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 17:24)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          :)
          Aha!

          1. Carevasazica nu-i "air breaks" care de fapt e "air brake". ;)
          2. Bine ca ai lamurit-o cu "reverse thrust".
          3. Dupa cum vezi treaba cu zapada moale-i relativa...
          • 0 (2 voturi)    
            Acu am observat (Joi, 7 ianuarie 2016, 18:39)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

            OK, "brakes". Multumit? :)
          • 0 (0 voturi)    
            La 3. (Joi, 7 ianuarie 2016, 18:43)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

            Zapada moale e un factor in plus de franare a avionului. Oricum, iesirea de pe pista e vina pilotilui, trebuia sa poata opri avionul fara sa franeze rotile. Mai ales daca e gheata, avionul poate derapa lateral, asa ca folosirea franei la roti nu e recomandata.
    • +1 (9 voturi)    
      ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:33)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Scuze, am uitat...
      Mai ai frati?
    • -2 (6 voturi)    
      Corect (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:37)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Franarea se face prin reverse thrust. Din filmarea din articol, dupa urmele lasate pe zapada de trenul de aterizare, avionul pare ca a derapat lateral stanga.
    • -1 (7 voturi)    
      s-ar putea sa ai dreptate (Joi, 7 ianuarie 2016, 13:52)

      unul [anonim] i-a raspuns lui Alui

      daca te uiti aici http://www.flightradar24.com/data/flights/0b9301#8781b5e si maresti zona de aterizare o sa observi (chiar daca traiectoria este putin deplasata fata de teren) ca de fapt avionul a atins pista mult dupa jumatatea ei (cam in ultimul sfert) si probabil de aia li s-a terminat pista (pe langa faptul ca e prea scura) au aterizat si destul de departe pe pista. Daca vei compara aterizarea asta cu alte aterizari pe Cluj vei observa diferenta punctului de aterizare.
      • -3 (5 voturi)    
        la fel (Joi, 7 ianuarie 2016, 14:32)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui unul

        uite aici un zbor wizzair aterizat la cluj. Zona alba e fix la fel de lunga.

        http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ha-lwq/#874e1f4

        Lucrezi cumva la aeroportul din Cluj?
      • +3 (3 voturi)    
        date nu totdeauna corecte (Joi, 7 ianuarie 2016, 14:34)

        gica [anonim] i-a raspuns lui unul

        Flightradar24 nu furnizeaza informatiile cu precizie la aterizari, deci nu ba bazati pe el, pilotul nu era chiar atat de fraier sa il puna jos in ultima bucata, fiti seriosi.
        Si pe IAS de multe ori arata avioane aterizate in mijlocul orasului.
        • -2 (6 voturi)    
          ... (Joi, 7 ianuarie 2016, 16:23)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui gica

          Nu-i vorba de cat e de fraier sau nu pilotul.
          Se intampla.
          Mai ales daca bate vantul si pilotul ia decizia in ultima secunda.
          Cat combustibil mai avea la bord avionul?
  • +1 (1 vot)    
    mda... (Joi, 7 ianuarie 2016, 18:21)

    alex [anonim]

    Aeroportul Cluj...tot ce imi aduc aminte din singura data cand am fost acolo e ca am avut nevoie la toaleta de la sosiri si cand am intrat acolo era un fel de toaleta pentru pigmei- culoarul de langa pisoare era atat de ingust incat au trecut doi cetateni pe langa mine si era sa ma dea cu capul de perete pentru ca nu puteau sa treaca pe langa mine fara sa ma atinga.

    Daca acelasi sistem ingenios de arhitectura si planificare l-au folosit si la constructia pistei sau la planificarea dezapezirii de pe pista, nu ma mira ca au loc asemenea evenimente.

    Nu ca BlueAir ar fi mai breji- cand am mers prima oara cu ei imi aduc aminte cum stateau stewardesele cu un spray si cum iesea cineva din toaleta incepeau sa fasaie sprayul ala. Dar pilotii nu mi-au lasat impresia ca ar fi neprofesionisti.

    Astept si eu rezultatele anchetei, sa vedem care o fi situatia. Ne lovesc tot felul de accidente si noi tot nu ne invatam. Tovarasi, "merge si-asa"...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri