Patru elemente chimice noi au fost adaugate in Tabelul lui Mendeleev, completand randul sapte

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 4 ianuarie 2016, 11:43 Actualitate | Esenţial

Tabelul lui Mendeleev, completat cu patru elemente
Foto: Wikipedia
Descoperirea a patru elemente chimice super-grele de catre oameni de stiinta din Rusia, America si Japonia a fost verificata de catre experti si acestea au fost adaugate formal in tabelul periodic, informeaza The Guardian

Patru noi elemente au fost astfel puse in tabelul lui Mendeleev, completand cel de-al saptelea rand.

Elementele sunt primele ce vor fi adaugate in tabel din 2011, cand au fost puse elementele 114 si 116.

Cele patru au fost verificate pe 30 decembrie de Uniunea Internationala pentru Chimie Pura si Aplicata (IUPAC), organizatia globala ce guverneaza masuratorile, nomenclatura si terminologia din chimie.

IUPAC a anuntat ca o echipa ruso-americana de savanti de la un institut din Dubna si de la un laborator din California a prezentat destule dovezi pentru a revendica descoperirea elementelor 115, 117 si 118.

Organismul a acordat creditul pentru descoperirea elementului 113, ce fusese revendicata si de rusi si de americani, unei echipe de oameni de stiinta de la institutul Riken din Japonia.

Kosuke Morita, cel care conduce cercetarile la RIken, a spus ca echipa sa “priveste acum spre teritoriul neexplorat al elementului 119 si mai departe de acesta”.

Ryoji Noyori, fost presedinte Riken si laureat Nobel a spus ca “pentru savanti, descoperirea are o valoare mai mare decat o medalie olimpica de aur”.

IUPAC a initiat procesul de formalizare a numelor si simbolurilor pentru aceste elemente, denumite provizoriu ununtrium, (Uut sau elementul 113), ununpentium (Uup, elementul 115), ununseptium (Uus, elementul 117), and ununoctium (Uuo, elementul 118).”

Elementele vor fi denumite oficial de echipele ce le-au descoperit in lunile urmatoare. Elementul 113 va fi primul element ce isi va primi denumirea in Asia.

Citeste pe Stirile ProTV

​VIDEO Ororile de la orfelinatul "Sfanta Maria". Din cauza chinurilor la care au fost supuse, fetele au afectiuni ale sanilor

Batute, agresate verbal si sedate in exces, copilele s-au trezit cu multiple afectiuni ale sanilor, din cauza pastilelor pe care erau obligate sa le inghita, spun procurorii.
    Înainte de a fi descoperite au fost sintetizate (Luni, 4 ianuarie 2016, 12:28)

comentatordiletant [utilizator]

După știința mea, încă de pe vremea când eram școler (ehee, mileniul trecut) ultimele elemente din tabelul periodic (nu mai rețin exact, se oprea undeva pe la 104 sau 105) nu existau în natură, erau obținute artificial, în laboratoare. (Poate or fi existând în alte părți ale Universului, dar nu pe Terra). Deci oamenii de știință se străduiesc să le creeze, apoi le pun în evidență existența și comunică realizarea, care trebuie omologată de comunitatea științifică. În plus, aceste elemente sunt instabile.
      tot din secolul trecut, ehehe (Luni, 4 ianuarie 2016, 13:09)

Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

Se presupune ca sunt creeate, la fel ca toate elementele cu numar atomic mai mare de 26 in explozia supernovelor.
      Elementele cu numere atomice mari, incepand cu 82 (look for "Island of stability"), sunt mai mult sau mai putin instabile, iar de pe la 104 perioada de injumatatire a atat de mica incat, practic, e imposibil sa se mentina, chiar daca sunt sintetizate.
        completari (Luni, 4 ianuarie 2016, 14:13)

a [anonim] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

Multe dintre aceste elemente noi au fost "descoperite" de ceva vreme (mecanica si chimie cuantica) - mai degraba preconizate ca ar trebui sa existe si sa se formeze prin diferite fuziuni nucleare (in general atomi grei sunt loviti la viteze mari (MeV) cu atomi usori). Insa au timpi mici de injumatatire, drept urmare greu de evidentiat si de probat.

Oricum nu cred ca ar exista si altundeva prin univers in conditiile normale nu ma refer la supernove, stele neutronice sau singularitati datorita acestor timpi mici de injumatatire. Inca de pe la 99 sau 100 (Z) acesti compusi sunt greu de obtinut (cant insemnate) datorita descompunerii rapide.
          Stelele neutronice (Luni, 4 ianuarie 2016, 22:18)

V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui a

Au forte atat de mari ca nu putem discuta de elemente chimice. Practic toata steaua poate fi vazuta ca un gigant nucleu atomic. Iteriorul ei e probabil ceva extrem de exotic, poate plasma quark-gluon.