O comunitate de castori ar putea bloca lucrarile la aeroportul din Brasov

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 22 decembrie 2015, 15:58 Actualitate | Esenţial

Lucrari la pista aeroportului Ghimbav (octombrie 2013)
Foto: Agerpres
Constructia Aeroportului de la Ghimbav, Brasov, ar putea fi din nou blocata, dupa ce autoritatile de mediu au decis ca o zona din perimetrul aeroportului sa fie declarata arie protejata intrucat acolo traieste o comunitate de castori, informeaza bizbrasov.ro.

Vicepresedintele Consiliul Judetean Brasov, Claudiu Coman, a declarat ca institutia pe care o reprezinta a demarat lucrarile la acest obiectiv inca de acum sapte ani si ca initial a crezut ca este "o gluma".

"Am transmis agentiei pentru Protectia Mediului Brasov o adresa prin care le-am spus ca nu suntem de acord ca respectiva zona sa fie declarata arie protejata. Sper ca aceasta noua problema sa nu aduca alte repercursiuni asupra investitiei. Prima oara am crezut ca este o gluma sau ca nu am inteles bine, tinand cont ca era vorba despre o comunitate de castori. Eu zic ca intai de toate sa rezolvam problemele legate de dezvoltarea acestui judet, investitiile care aduc bani si turisti si apoi sa ne preocupam de astfel de probleme. Nu zic sa neglijam probleme de mediu, dar nici nu cred ca dupa sapte ani de la demararea lucrarilor de catre CJ Brasov se afla de aceasta comunitate de castori, iar CJ Brasov este anuntat ultimul", a subliniat Coman.

Invecinarea cu o arie protejata a aeroportului ar insemna obtinerea de noi acorduri si avize, lucru ce ar taragana din nou continuarea lucrarilor, dupa problema terenului care a blocat practic orice lucrare la acest obiectiv timp de mai bine de un an, noteaza presa locala.

Decizia finala o va lua Ministerul Mediului, a precizat directorul Executiv al Agentiei pentru Protectia Mediului Brasov, Ciprian Bancila. Aria in cauza ar urma sa fie la aproximativ 600 de metri de gardul aeroportului.

"Noi am preluat punctele de vedere ale Consiliului Judetean Brasov si Sistemului de Gospodarire a Apelor, care sunt impotriva acestei decizii, precum si punctele de vedere ale celor care o sustin. Am transmis documentele mai departe, la Ministerul Mediului, care trebuie sa ia decizia finala. Si unii, si altii au partea lor de dreptate", a declarat reprezentantul APM Brasov.

Consiliul Judetean va cere din nou finantare din fondul de rezerva pentru lucrarile la aeroport. "Vicepremierul Vasile Dincu ne-a promis sprijin in acest demers. Exista un temei legal, atat timp cat vom demonstra ca aceasta investitie este necesara, astfel incat sa atragem bani din fondul de rezerva", a precizat vicepresedintele CJ.

Potrivit lui Coman, ar fi nevoie de 2 milioane de lei pentru avize si autorizatii, dar si patru milioane de lei, pentru investitii conexe la paraul Besalcin, Guvernul urmand sa aleaga pentru ce va aloca bani.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
10350 vizualizari
  • +3 (19 voturi)    
    hehe (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:12)

    dintos [anonim]

    cam nesimtiti castorii aia, cum si-au permis sa faca asa ceva? nu gaseau si ei loc in alta parte sa se balaceasca in alte smarcuri?

    ar trebui dati pe mina DNA-ului toti castorii din comunitatea aia , e clar ca sunt dinte in dinte cu ala care are terenul unde "trebuie" sa se faca aeroportul si nu unde se afla acum locatia pentru care se cer avize.

    nu mai poti sa ai incredere nici in castori, zau...
    • +8 (10 voturi)    
      interesant (Marţi, 22 decembrie 2015, 17:11)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui dintos

      de 7 ani de cand se discuta, se planifica si se investeste acolo, castorii abia acum si-au facut simtiti prezenta.
      raurile alea au fost masiv poluate, deci daca exista, castorii au venit de curand. pe vremea lui ceasca Ghimbaselul, Barsa si Vulcanita nu aveau nici un fel de fauna
      • +3 (5 voturi)    
        Exact (Miercuri, 23 decembrie 2015, 2:08)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        Bun. Dar nu poti sa nu construiesti un aeroport, pentru ca ai o familie de castori. Asta mi se pare o isterie neconcludenta. Ce vom face, vom sta sa studiem o familie de castori care s-au adaptat intr-o zona?!

        Castorii pot fi tranchilizati si relocati intr-o arie protejata, (in lunca Muresului, de pilda) mai profitabila pentru castori si, poate, chiar mai creativa in rontzaiala.
  • +8 (18 voturi)    
    Birocratia ! (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:16)

    castorul argintiu [anonim]

    Membrii atator agentii , comitete, comisii, etc. se dau importanti atunci cand trebuie sa avizeze/autorizeze o investitie.
    Ii inteleg totusi: trebuie sa-si justifice intrun fel banii pe care ii primesc , pentru timpul cat stau in caldurica la birou, in timp ce belesc belingheru' .
    Doar sunt bugeteri, nu ?
  • -12 (28 voturi)    
    astia au 'nebunit? (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:17)

    Gustav555 [utilizator]

    Hai, cu pasajul pentru ursi de la autostrada mai pot s-o inteleg, dar faza cu castorii...
  • +6 (24 voturi)    
    Iar le da Otopeniul la gioale brasovenilor (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:20)

    Polux Castorul [anonim]

    E celebra opozitia celor din minsterul transporturilor, Tarom, etc, fata de a avea u naeroport la Brasov.

    Ceea ce explica de ce dureaza atat de mult (ani uneori) aprobarea unei singura hartii.

    Probabil cel mai inversunat opozant - all-time- a fost ministru PDL Berceanu.
    • -2 (16 voturi)    
      Cauta la Cluj (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:52)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Polux Castorul

      Ai muscat momeala aruncata de Cluj si dai vina pe Otopeni.
      Concurentul direct este orasul care se vrea capitala a Transilvaniei, nu Bucurestiul.
      O sa plangi cand te vor conduce clujenii, iti vor lua tot ce ai.
      Ardelenii cu minte agera au inteles acest joc perfid, unii insa au ramas in urma si repeta lozinci.
      • +1 (11 voturi)    
        Uleiul de castor nu e bun in exces (Marţi, 22 decembrie 2015, 17:54)

        Polux Castorul [anonim] i-a raspuns lui Robert M

        Stimate Robert,
        RAspunsul tau m-a lasat prerplex. Am crezut ca glumesti, la inceput.
        Pai ce are Clujul de-a face ? Cand te-ai uitat ultima oara la harta Romaniei ?
        Brasovul e la 140 de km de Bucuresti, cam 30 % din oamenii de afaceri straini ar prefera sa ajunga la Brasov in loc de Bucuresti.
        Clujul e la sute de km de Brasov, ca sa nu mai vorbim de Bucuresti: concurenta este deci de negandit pentru Cluj. Doar tu o puteai inventa.

        E ca si cum ai spune ca Mongolia vrea sa concureze Japonia in Asia de est.

        In plus, unde au avut clujenii putere de blocaj cu privire la Aeroportul Brasov ??? ( eventual Boc, dar e trasa rau de par).

        Mare iti e gradina, Doamne.
        • -5 (9 voturi)    
          Las-o moarta (Marţi, 22 decembrie 2015, 21:12)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui Polux Castorul

          Brasovul e la 140 de km de Bucuresti
          Clujul e la sute de km de Brasov,

          Usor cu manipularea pe scari

          Distanta e 170 Brasov - Bucuresti si 270 Cluj Brasov .
      • +6 (14 voturi)    
        Hai sa nu manipulam grosier (Marţi, 22 decembrie 2015, 19:03)

        Sorin Aradean [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Iertati-ma Robert M, dar manipularea dvs. este extrem de stravezie. A spune ca Clujul si Brasovul sint concurenti directi in materie de aeroporturi, e la fel de hazliu cu a spune ca Timisoara si Clujul sint concurenti. Mergeti pe GoogleMaps si uitati-va ce distanta desparte Brasovul de Cluj, la fel Clujul de Timisoara. Cele 3 aeroporturi isi au bazinele proprii de calatori fara sa se "calce pe bataturi" unul pe altul. Exista o oarecare rivalitate pe aeroporturi dintre Cluj si Tg Mures, dar nu intre Cluj si Brasov.
        Adevarul e arhi-cunoscut: Bucurestiul (indiferent de coloratura politica a momentului) isi manifesta o ostilitate de-a dreptul antologica impotriva aeroportului Brasov. Si nu din cauza faptului ca brasovenii nu vor mai merge pe Otopeni, motivul e mult mai profund, tinind de temerile potrivit carora orice dependenta mai scazuta a Brasovului fata de Bucuresti e un pas inspre apropierea acestui municipiu de viziunile transilvane, recte o posibila tendinta de separare de Bucuresti. Uitati-va la orice arondare a Brasovului la structuri regionale, el nu face parte din structuri transilvane, ci mai peste tot e parte din structuri care contin preponderent judete din Muntenia. Oare de ce ? Din motivul pe care vi l-am explicat mai sus. Eu in locul acestor cercuri tematoare as avea o SINGURA preocupare: sa ma asigur de justetea scarii de valori pe care Capitala o disperseaza in tara. Daca aceasta scara de valori e una de calitate, nu pot exista temeri secesioniste, pur si simplu nu pot exista, ptr ca ar fi contra firii.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu intelegi (Miercuri, 23 decembrie 2015, 11:36)

          Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Aradean

          Ori nu intelegi, ori esti rau intentionat.
          Clujul incearca sa polarizeze toate investitiile importante din Ardeal.
          Nu are nevoie de alte orase concurente.
          • 0 (0 voturi)    
            Permiteti... (Joi, 24 decembrie 2015, 11:16)

            SorinAradean [anonim] i-a raspuns lui Robert M

            Inteleg si sint bine intentionat. Dvs ati fost tentat sa deviati off-topic de la subiectul acestui articol vorbind despre concurenta CJ-BV, iar eu va explicam adevaratul motiv al multiplelor gaselnite de-a pune in dificultate proiectul. Concurenta CJ-BV la asemenea distante nu poate exista. Iar daca simtiti totusi ca Clujul tinde sa polarizeze investitiile transilvane, eu va spun ca acest lucru nu se poate face fara asentimentul Bucurestiului. De ce-si da asentimentul Capitala ? Ptr ca societatea civila clujeana, intelighentia clujeana, think-tank-urile clujene sint foarte prezente si vocale in a cere niste lucruri. E o consecinta directa a dezvoltarii universitare, academice a orasului. Nu te poti astepta ca un oras cu valente academice sa nu puncteze probleme in scara de valori pe care Tara o are, dar pe care nu el o izvoraste, nu el o impune Tarii.
      • +6 (6 voturi)    
        lol cluj vs brasov (Marţi, 22 decembrie 2015, 19:18)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Robert M

        pana una alta Sibiul are si aeroport si autostrada.
        • 0 (2 voturi)    
          si tot degeaba (Miercuri, 23 decembrie 2015, 15:16)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          Brasovul are cel putin dublul numarului de turisti al Sibiului, chiar si fara autostrada si aeroport.
          Pur si simplu vorbim de ligi diferite, zona Brasovului este de departe cea mai buna zona turistica din Romania, in afara de oras mai existand si Bran, Valea Prahovei, Bucegi, Crai, etc.
    • -4 (10 voturi)    
      asa si asa... (Marţi, 22 decembrie 2015, 18:36)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Polux Castorul

      Nu prea are Otopeni de ce sa se opuna, ca are trafic cat cuprinde - in schimb, este un aeroport la Sibiu ;)
      De fapt, chiar nici nu vad utilitatea unui aeroport la cca. 120 de altul (ma refer la distanta BV - SB). Care e traficul acela imens pe care nu il pot suporta Sibiu si Cluj?
  • +11 (25 voturi)    
    Este clar... (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:25)

    ovi780 [utilizator]

    Aeroportul Brasov nu este dorit de comunitatea de castori de la Bucuresti, avand in vedere ca traficul pe Otopeni ar scadea substantial. Jos castorii!!!
    • +14 (20 voturi)    
      este nevoie de aeroport la Brasov (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:38)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui ovi780

      In special pentru rute externe...Brasov va fi un nod important cand se va finaliza si autostrada pana la Bucuresti (in 20 de ani).

      In ceea ce priveste aeroportul si traficul de pe DN1, aeroportul va duce la cresterea traficului pe DN1 deoarece zona se va dezvolta din punct de vedere economic si mai multi straini care vor dori sa inveasteasca vor alege Brasovul si in consecinta si transportul pe sosea si calea ferenta intre Bucuresti si Brasov va creste...
    • -2 (10 voturi)    
      Propaganda de la Cluj (Marţi, 22 decembrie 2015, 17:48)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui ovi780

      Mai sunt multi care ii acuza pe bucuresti pentru manevrele de la Cluj ?
      Nu ii poti pacali pe toti ardelenii, unii inteleg mai bine aceasta campanie.
  • -11 (17 voturi)    
    S-au impinit 26 de ani de la revolutie! (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:38)

    Miky60 [utilizator]

    Dar nimeni nu spune nimic. Inainte se comemora o luna intreaga, acum nimic... Scriem despre castori... Pacat, EROII s-au uitat!
    • +4 (6 voturi)    
      Care revolutie? Lovitura de stat. (Marţi, 22 decembrie 2015, 22:21)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      De pe urma careia 10.000 de dubiosi iau, din bugetul public, o indemnizatie de revolutionar de 4.500 lei/luna (plus alte avantaje).
      • +1 (1 vot)    
        Atunci sa nu-l mai injuram pe Ilici??? (Miercuri, 23 decembrie 2015, 16:05)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Asta spui tu? Ca nu a fost revolutie, ca Ilici este de laudat si Ceausescu a fost dat jos fortat ca a facut bine?? Doamne, multi comunisti mai intra pe hotnews...
  • -2 (8 voturi)    
    Dorobanti (Marţi, 22 decembrie 2015, 16:57)

    aniod [utilizator]

    Nu vor castorii sa fie mutati pe Dorobanti? S-ar rezolva situatia: se face si aeroportul, se comemoreaza si dorobantii eroi..
  • +2 (10 voturi)    
    dar noi ? (Marţi, 22 decembrie 2015, 17:07)

    a [anonim]

    si cei de la mediu ar trebui desfiintati pentru ca distruge comunitatea de oameni din zona
  • -6 (12 voturi)    
    Si totusi (Marţi, 22 decembrie 2015, 17:49)

    calator [anonim]

    De la Otopeni pana la Brasov sunt 150 de km. Nu ar fi fost cumva mai utila autostrada care ar lega si Ploiestiul plus Campina, Baicoi si statiunile? De ce nu ii presati pe cei de la minister sa urgenteze constructia unei autostrazi? Practic ar insemna cam 80 de minute de condus. In loc sa distrugem natura, nu am putea investi banii un pic mai inteligent? S-au renovat toate muzeele si parcurile din Brasov? Sunt reparate toate strazile? Sunt suficiente scoli si gradinite? Ce spune un studiu de fezabilitate despre aeroportul din Brasov? Cati calatori vor fi pe zi/luna/an? Ce companii sunt interesate in conditiile in care cei care nu zboara de la Otopeni o fac probebil de la Sibiu sau Cluj?
    • +7 (9 voturi)    
      :) (Marţi, 22 decembrie 2015, 18:47)

      alex [anonim] i-a raspuns lui calator

      Sefule, un aeroport e mai ieftin decat o autostrada.

      Justificarea autostrazii e alta, si e diferita de traficul catre un aeroport.
      • -2 (6 voturi)    
        Mda (Marţi, 22 decembrie 2015, 19:20)

        calator [anonim] i-a raspuns lui alex

        Nu am zis ca nu e mai ieftin, dar nu sunt cumva bani aruncati? Daca tot o tii asa ca gaia-matzul de ce sa nu vrea fiecare judet cate un aeroport?Ai doua aeroporturi intr-o raza de 150 de km (Sibiu si Otopeni) si nu sunt de ajuns! Fantastic mod de a gandi si cheltui banii, fie ei si mai putini decat pentru o autostrada!
        • +1 (1 vot)    
          fantastic (Miercuri, 23 decembrie 2015, 15:20)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui calator

          tu cred ca esti un calator de pe alta planeta.
          Turistii vor sa aiba un aeroport aproape, nu sa faca cu orele pe valea Prahovei. 80 de minute in varianta arhioptimista.
          Orice zona turistica major de pe planeta asta (in partea civilizata) are aeroport cat mai aproape.
          Brasovul are peste un milion de turisti pe an chiar si fara autostrada si aeroport.
          Toate, dar absolut toate studiile spun ca acest aeroport va avea trafic si va fii profitabil extrem de repede.
          Bine ca intretinem aeroporturi in toata fundaturile din tara asta, si unde este nevoie nu avem.
  • +5 (7 voturi)    
    Castorii pot fi mutati (Marţi, 22 decembrie 2015, 19:09)

    ilex2013 [utilizator]

    Aeroportul este mai mult decat necesar pentru dezvoltarea economica a Brasovului, castorii care probabil sunt recent instalati pot fi mutati totul e sa vrei.
  • +5 (5 voturi)    
    Castorii amenintati.. (Marţi, 22 decembrie 2015, 19:41)

    luciusbv [anonim]

    din aceasta poveste sunt unii cu 2 picioare , din pacate. Cand vad cum actioneaza institutiile statului la comanda unor ticalosi, incerc sa gasesc un motiv bun pentru care sa mai platesc taxe in tara asta.
  • +5 (5 voturi)    
    Exagerari (Marţi, 22 decembrie 2015, 22:15)

    Daniels22026 [utilizator]

    Cu toata dragostea fata de animale, totusi nu se poate bloca un aeroport pentru niste castori. Adica s-a intors lumea cu fundul in sus. Imaginati-va ca o familie umana si-ar amplasa o asezare pe aeroport. S-ar bloca oare aeroportul de dragul familiei umane?! Nu. De aceea zic. Hai sa nu exageram. Hai sa nu fim mai animale decat animalele.
    • 0 (2 voturi)    
      Mai exact, de ce nu? (Miercuri, 23 decembrie 2015, 10:21)

      Valentin99999 [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Avem nevoie de biodiversitate cat mai mare, mai ales acum cand speciile dispar una cate una.

      Vezi bananele (http://panamadisease.org/) ca exemplu.
  • +5 (5 voturi)    
    Ca la noi (Marţi, 22 decembrie 2015, 22:24)

    Observer [anonim]

    Daca rezolva cu castorii, vor gasi cateva cioburi neolitice si iar se impotmolesc. Intre timp expira SF si contractul cu executantul, apoi alta licitatie, apoi o alta contestatie si ciclul se reia.
  • +3 (5 voturi)    
    Bete-n roate (Miercuri, 23 decembrie 2015, 9:49)

    adrian [anonim]

    Sigur commando-ul de castori a fost antrenat la Otopeni Bucuresti si trimis la Ghimbav Brasov pentru sabotaj! Ce nu vor unii de la Bucuresti sa inteleaga(este vorba doar de afaceri si de multi,foarte multi bani)este faptul ca mai devreme sau mai tarziu Brasovul tot VA AVEA AEROPORT,lucru benefic penru economia locala si spargerea monopolului.
    Ciprian Bancila ce s-ar intimpla daca la Otopeni ar aparea o armata de castori brasoveni ?Pesemne ai opta tot pentru lipsa aeroportului de la Ghimbav,nu-i asa?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri