CNADNR anunta semnarea contractului pentru "ciotul" de 3 km care intra in Capitala al autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 18 decembrie 2015, 19:46 Actualitate | Esenţial

Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti
Foto: Agerpres
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat vineri contractul pentru constructia a celor 3 km din autostrada Bucuresti - Ploiesti care intra in Capitala prin zona Petricani. Contractul de proiectare si executie a fost atribuit Asocierii Asocierii Aktor - EuroContruct Trading 98  si are o durata de implementare de 22 de luni. Valoarea totala a contractului este de 129.180.727,51 lei fara TVA, finantarea fiind asigurata de la bugetul de stat.

Contractul are o durata de implementare de 22 de luni, din care 4 luni reprezinta perioada de proiectare si 18 luni durata de executie. Perioada de garantie acordata lucrarilor este de 48 de luni de la data semnarii Procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor, informeaza CNADNR intr-un comunicat de presa.

Contractul vizeaza sectorul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, km 0+000 (Intersectie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei.

Aceata bucata de autostrada se incadreaza in reteaua generala de autostrazi prevazuta sa se realizeze in tara noastra si reprezinta sectorul de inceput al autostrazii Bucuresti - Brasov, arata CNADNR intr-un comuniat de presa.

Acest sector de autostrada, dupa punerea lui in functiune, va permite desfasurarea circulatiei pe autostrada de la strada Petricani si pana la Ploiesti, avand invedere ca, la acest moment, circulatia se desfasoara intre intersectia cu Centura Bucuresti (km 7+400) si pana la Ploiesti, intre km 3+325 si km 7+400 lucrarile fiind finalizate, dar neputandu-se deschide traficului datorita lipsei unei racordari cu reteaua existenta de drumuri.

Traseul autostrazii incepe din Strada Petricani in prelungirea Strazii Fabrica de Glucoza. Dupa iesirea din Bucuresti, traseul sectorului de autostrada Bucuresti - Moara Vlasiei este amplasat pe teritoriul administrativ al orasului Voluntari, iar continuarea traseului se racordeaza la sectorul de autostrada deja construit.

Proiectarea si executia finala a primilor 3,3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din zona Petricani si pana la soseaua Popasului, la pachet cu finalizarea lucrarilor la nodurile rutiere Centura Bucuresti (km 6+500) si Moara Vlasiei (km 19+500) a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi (CNADNR), pe 15 mai, la trei luni de la rezilierea contractului initial cu italienii de la Impresa Pizzarotti.

De ce costa atata de mult finalizarea unui "ciot" de autostrada?

A3 Bucuresti - Moara Vlasiei (tronsonul galben este relicitat)
Foto: Hotnews
Sectorul de autostrada in cauza este unul cu cate trei benzi pe sens si prevede si realizarea a doua poduri pentru autostrada, unul peste strada Popasului si altul peste calea ferata Bucuresti-Constanta.

In plus, pe langa finalizarea celor doua mari noduri incluse in contract (Centura Bucuresti si Moara Vlasiei), proiectul vizeaza si amenajarea unor noduri rutiere la Strada Popasului si in zona Gherghitei-Petricani.

Decizia de relicitare a proiectului vine dupa ce in perioada februarie-martie CNADNR a facut receptia lucrarilor pentru tronsonul cuprins intre km 3,32 si 7,4, iar pentru prima bucata a reziliat contractul cu compania italiana Impresa Pizzarotti.

Vechiul contract pentru "ciotul" de autostrada, una din cele mai paguboase afaceri pentru Compania de Autostrazi

Este vorba de unul dintre cele mai paguboase contracte de autostrazi semnate si derulate de autoritatile romane, in care dupa opt ani de lucrari si costuri umflate cu peste 30%, bucata de 19 km dintre Bucuresti si Moara Vlasiei nu a fost finalizata. Ba mai mult, constructorul a dat judecata statul si, in prima instanta, a primit despagubiri de circa 8,6 milioane de euro, desi ceruse aproape 88 de milioane de euro.

Pe scurt, in 2007, prin firma Impresa Pizzarotti, a fost demarata constructia primilor 19 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din Capitala si pana la Moara Vlasiei. Opt ani mai tarziu nu doar ca proiectul nu inca e finalizat, dar lucrarile au fost practic suspendate in ultimele luni si contractul pentru primii 3 km a fost reziliat.

Desi parte din autostrada a fost deschisa in vara lui 2012, lucrarile nu erau terminate, iar constructorul a continuat proiectul cu termen de finalizare anul 2015. Chiar si asa, inca din 2012 constructorul a trimis in judecata statul roman si a cerut 88 de milioane de euro despagubiri si costuri suplimentare, argumentand ca statul a schimbat datele proiectului si a tergiversat procedurile de predare a terenurilor.

Toate acestea la un contract care valora initial 117 milioane de euro, dar care a fost modificat de mai multe ori, iar valoarea a fost majorata prin acte aditionale cu peste 30%, ajungandu-se la circa 153 de milioane de euro pentru doar 15 km de autostrada nefinalizati in totalitate.

HotNews.ro a scris pe larg despre acest subiect si a analizat in detaliu de ce povestea "ciotului" din autostrada A3 care intra in Bucuresti poate fi considerata cea mai controversata dintre afecerile rutiere:



Citeste mai multe despre   









11671 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    detalii ? (Vineri, 18 decembrie 2015, 19:50)

    CRMS [utilizator]

    Gen, cand e gata ?
    Sau a semnat si a lasat la latitudinea constructorului cand termina ?
    • +1 (1 vot)    
      N-AI CITIT? (Vineri, 18 decembrie 2015, 21:03)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      22 (DOUAZECISIDOUA!!!!) de luni pentru 3 km!
      Vom fi in analele lumii pentru "rapiditatea" executarii!
  • -11 (23 voturi)    
    Aha... (Vineri, 18 decembrie 2015, 20:18)

    mircea_cjn [utilizator]

    Si duceti ciotul pana in Piata Universitatii? :)

    Ciudat mod de a vedea autostrazile la bucurestenii astia. In loc sa faca centuri ocolitoare (care, de exemplu, sa faca functional culoarul 4 Nadlac-Constanta) , bucurestenii isi duc autostrazile fix in oras ! Pai, ar merita ca toate TIR-urile care vin de la Arad spre Constanta sa treaca fix prin mijlocul Bucuresti-ului.
    • +11 (19 voturi)    
      Bucurestenii (Vineri, 18 decembrie 2015, 20:52)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Te exprimi de parca nu ai face parte din tara asta. Nu "Bucurestenii" hotarasc pe unde trece autostrada ci cei care conduc tara, tara din care si tu faci parte.
      Ce e cu mentalitatatea asta de doi bani?
    • -2 (4 voturi)    
      IN GALEATA AIA IN CARE LOCUITI... (Vineri, 18 decembrie 2015, 21:08)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Lipsa circulatie aerului va afecteaza oxigenarea creierului.
      Observ de cativa ani ca cei proveniti din Cluj au mari probleme neuronale.
      Si pentru ca informarea sa fie completa, cel care a aprobat si sustinut constructia autostrazii BUH - Ploiesti pe acest traseu, a fost unul din Cluj, daca ai auzit de unul Boc care a fost PM la vremea respeciva!
    • +3 (3 voturi)    
      Si-au facut bucurestenii!? (Vineri, 18 decembrie 2015, 21:23)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Stiu tu vreun referendum sau consultare publica la care au cerut bucurestenii sa le intre autostrada in oras? Au fost nspe reportaje la tv in care oamenii cereau saracii sa se finalizeze centura...sau macar sa termine de legat A1 de A2.
      Stai tu cuminte ca aici e cu exproprieri si despagubiri, nu cu ce au vrut bucurestenii.
    • +2 (4 voturi)    
      intamplator (Vineri, 18 decembrie 2015, 22:30)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Bucurestenii astia sunt cam mai mult de 10% din populatia Romaniei, ca numar de masini pe cap de locuitor pot paria ca stau mai bine decat restul iar la PIB cred ca sunt cam la 25%.
      Deci traficul de preluat din si in Bucuresti este muult mai mare decat va duce pe voi mintea. Ciotul ala trece prin camp stai linistit si nu se parasuteaza pe piloni in mijlocul Bucurestiului.
      PS. am venit in Bucuresti acum 25 de ani
    • +3 (3 voturi)    
      patetic.. (Sâmbătă, 19 decembrie 2015, 11:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      tema:
      1. pune mana pe o harta
      2. cu culoare rosie deseneaza pe ea limita circumscriptiei tale electorale si marcheaza cu un X locul unde se afla senatorul si deputatul care te reprezinta pe tine... (hint: Palatul Parlamentului)
      3. cu alta culoare trasezi si limita municipiului Bucuresti pe harta aia. o sa descoperi cu uimire ca A1, A2, A3 si Soseaua de Centura nu sunt in Bucuresti.
      4. CNADNR este o institutie in subordinea guvernului, guvern investit cu putere executiva de catre parlament. calculezi procentul de parlamentari care reprezinta populatia din Bucuresti. te duci in fata oglinzii si o intrebi cine i-a votat pe restul, pana la 100%.
  • +10 (14 voturi)    
    18 LUNI??? (Vineri, 18 decembrie 2015, 20:29)

    nick24 [utilizator]

    3 km în 18 luni?
    Cred că e o glumă, poate maxim 4-5 luni, în iunie 2016 ar trebui să fie gata. Ar trebui să se mobilizeze cu echipe cu personal suficient, nu 3 muncitori care să se sprijine de lopată 18 luni.
    • +2 (4 voturi)    
      DA CE TE GRABESTI ASA ! (Vineri, 18 decembrie 2015, 21:35)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      E lucrare "grea". Au si doua poduri de autostrada de facut si 3 benzi pe sens. Ma gandesc daca ar fi fost ca in Shanghai, cu cate 22 sau 25 de benzi pe sens !!! Asa ca eu estimez ca in 2 ani, 2 ani si 2 luni si cu o suplimentare de costuri cu 30% o sa se faca. Dar pentru ca vor depasi termenele de executie si costul lucrarii ca sa se revanseze fata de noi o sa ne propuna totusi si o scurtare de termen, de la 48 de luni la 24 . Perioada de garantie a lucrarii . In rest totul o sa fie ok !
    • +1 (1 vot)    
      Atat dureaza doar studiul de preafrenabilitate ! (Vineri, 18 decembrie 2015, 23:31)

      Miky113 [anonim] i-a raspuns lui nick24

      Idem, a se vedea cazul ciotului curbiliniuu: Gilau-Nadasel si retur:
      Termen 24 luni, 13 proiectarea, si 11 executia !.
      Interesant : in august 2013 cu o luna in avans incepe executia. Trece 2014, Nu s-au facut platile la timp. Cica termenul e in mai 2015 !!!
      Trece si maiul, si pamblica tot nu e gata .de taiat !
      Acuma se invoca un aviz de mediu expirat !!!
      Ce bine era daca mafia padurilor avea tranzitat prin zona !!!.... .La viteza lor, nu le trebuia mai mult de un weekend sa rada tot.
      La Bucuresti se vor inpotmoli in strandurile termale, proaspat descoperite de UE(!)
  • +8 (10 voturi)    
    De ce ma mir? (Vineri, 18 decembrie 2015, 20:33)

    ouyang [utilizator]

    In timp ce pierdem finantari europene, la bugetul de stat sunt mufate aceleasi companii cu Euro in nume. Mafia constructiilor continua sa-si vada de afaceri cu un tarif ce sfideaza ridicolul: 40 de milioane de euro pe kilometru! Multmim STAT incompetent si corupt. O sa schimbi perceptia corecta pe care o au oamenii despre tine never si-n vecii vecilor. Inutili si hoti pana la capat.
  • +4 (8 voturi)    
    pff (Vineri, 18 decembrie 2015, 20:38)

    D [anonim]

    Eu nu inteleg de ce se bucura lumea, 3km de autostrada pana in Pipera. Serios ?? Face 3 ore sa iesi sau sa intri de acolo, nu ne ajuta la nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      3 ore face de unde? (Vineri, 18 decembrie 2015, 22:35)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D

      de la Giurgiu?, Medgidia? Alexandria?
      Hai sa nu mai facem autostrazi sau pasaje/strazi noi ca nu ajuta la nimic.
      Nu stiu daca cum vreo 10 ani aveai permis dar poate iti aduci aminte cum era sa faci 2 ore pana la Snagov de la Victoriei.
    • 0 (0 voturi)    
      Ajuta (Vineri, 18 decembrie 2015, 23:50)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui D

      Pentru ca elibereaza o parte din traficul din cartierul Pipera (orasul Voluntari) si din Colentina, care nici acum nu are pasaj la Doamna Ghica. Altfel autostrada aia de la Bucuresti la Ploiesti e grozava, dar foarte greu de intrat pe ea, din Floreasca sau Barbu Vacarescu e mai simplu sa mergi pe DN1 decat pe A3 la Ploiesti.
  • +1 (1 vot)    
    incredibil (Vineri, 18 decembrie 2015, 21:14)

    Bogdan [anonim]

    3 km de autostrada cu termen de executie 18 luni!!!
    fabulossssss!!
  • 0 (0 voturi)    
    altii? (Vineri, 18 decembrie 2015, 22:34)

    diasporean [anonim]

    altii sunt fraieri? oare de ce autostrazile se termina in centuri?
    strapungerile sunt scumpe [si se vede] plus ca vara intr-un SINGUR PUNCT tot traficul autostrazii [minim 20 000 vehicule pe zi si pe sens -altfel nu se justifica autostrada].
    Cu banii astia largeau centura Bucurestiului cu cativa km buni si difuzau mai bine afluxul de masini.
    Pana si Budapesta [M0] are asa ceva. Ca sa nu vorbim de Roma, Milano, Paris, Viena etc.
    La noi sunt exproprieri grase care au umflat pretul.
    • +1 (1 vot)    
      discutabil (Sâmbătă, 19 decembrie 2015, 15:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui diasporean

      soseaua de centura tot ar trebui legata de oras, altfel ce sens mai are? momentan A3 se opreste in soseaua de centura si tot traficul se intoarce pe DN1 sau intra/iese prin Colentina spre Obor, pe un amarat de drum cu o banda pe sens.
      la pret nu ma pricep, dar avand in vedere ca tot "ciotul" va fi de fapt un viaduct (trebuie sa treaca peste balta Pipera, peste calea ferata si inca vreo 2-3 strazi) cu multiple ramificatii, sigur nu ne putem astepta la un cost standard /km autostrada la campie.
      • 0 (0 voturi)    
        centura (Sâmbătă, 19 decembrie 2015, 22:09)

        diasporean [anonim] i-a raspuns lui pehash

        centura are legaturi cu Bucurestiul cam la fiecare 2 km. A baga tot traficul de pe autostrada, REPET 20 000 autovehicule pe zi in cartierul Pipera e sinucidere.
        • +1 (1 vot)    
          in Pipera??.. (Duminică, 20 decembrie 2015, 9:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui diasporean

          cine spune asa ceva? cred ca ati inteles gresit.. intra fix intre Pipera si Colentina.. de aici si avantajul major pentru locuitorii din Pipera.. cei care vor sa iasa din Bucuresti nu mai au nici un motiv sa o ia pe ulita lui Pandele, aia cu stalpi pe mijlocul drumului.
  • +2 (4 voturi)    
    Pret (Sâmbătă, 19 decembrie 2015, 5:35)

    tekmanro [anonim]

    Deci 15,2 milioane USD pe mila, de 3 ori mai mult ca in SUA (http://capitolfax.com/summary.pdf)... ce sa faci, daca in Romania se platesc muncitorii de 3 ori mai mult ca in SUA... oh wait


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version