VIDEO/FOTOGALERIE Mega-protestul transportatorilor in fata Guvernului impotriva cresterii politelor RCA s-a incheiat, circulatia s-a reluat. Negritoiu, nu uita / DNA-ul te va lua!

de Adrian Vasilache, Mihai Ivascu     HotNews.ro
Joi, 17 decembrie 2015, 8:24 Actualitate | Esenţial

Protest impotriva cresterii tarifelor RCA
Cateva sute de masini (taxiuri, autobuze, autocare) au umplut Piata Victoriei, iar soferii si reprezentantii transportatorilor protesteaza impotriva conducerii Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), pe care o considera vinovata de cresterea "aberanta" a valorii politelor RCA. Mitingul e autorizat si a inceput de dimineata. Protestatarii au cerut discutii cu premierul Ciolos, care merge astazi insa la Bruxelles, la Consiliul European.

15.25: Au plecat toti protestatarii din Piata Victoriei. Circulatia e fluida in fata Guvernului

15.12: Programul negocierilor: Vineri, delegatia transportatorilor merge la Ministerul Transporturilor si Ministerul Dezvoltarii. Marti, reprezentantii transportatorilor se intalnesc cu vicepresedinte al ASF si reprezentanti ai firmelor de asigurari. Soferii din piata au amenintat cu protest in fata Parlamentului

15.05: Protestul s-a incheiat, putinii soferi ramasi in Piata Victoriei incep sa plece. Circulatia s-a reluat pe toate strazile care traverseaza Piata Victoriei

15.03: Unul dintre lideri, Vasile Stefanescu, a anuntat dupa consultarile de la Guvern ca ar trebui sa mai acorde Executivului 2-3 saptamani de ragaz pentru rezolvarea problemei, dar manifestantii au cerut ca Guvernul sa fie pasuit doar pana martea viitoare, in caz contrar amenintand cu proteste la nivel national

15.00: Un alt lider ii intreaba de la microfon pe manifestanti daca sunt de acord sa blocheze soselele la nivel national. "Daaa!", au raspuns soferii

14.58: Doi dintre oamenii care au fost la negocieri la Guvern au discutat cu vicepremierul si reprezentanti ai ASf. "S-au aratat deschisi insa nu au vrut sa semneze nimic. Dancu a spus ca nu semneaza nimic pana nu vine premierul. la negocieri. Sunt foarte dezamagit, senzatia mea e ca nimic nu se schimba in tara asta", a spus unul dintre liderii protestului la microfon.

14.41 Se circula cu dificultate in mare parte din Bucuresti, atat din cauza protestului transportatorilor din Piata Victoriei, cat si din cauza apropierii sarbatorilor de iarna 




14.30 Circulatia este inca in mare parte blocata in Piata Victoriei - mai jos o captura din aplicatia Waze



14:15 O parte dintre protestatari au inceput sa plece, se circula dinspre Mihalache spre Berzei

UPDATE 12:00
O delegatie a transportatorilor a fost chemata la discutii, la guvern, cu reprezentanti ai asiguratorilor si ai Executivului, potrivit Agerpres.

Conform unui comunicat al Guvernului, vicepremierul Vasile Dancu, ministrul pentru Consultare Publica si Dialog Civic, Victoria-Violeta Alexandru, vicepresedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara, Cornel Coca Constantin, au inceput, in jurul orei 12,00, discutiile cu reprezentanti ai asociatiilor de transportatori si cu cei ai asiguratorilor.


VIDEO Transportatorii cer premierului Ciolos sa vina la discutii in piata Victoriei:



VIDEO Negocieri intre jandarmi si organizatorii protestului:



VIDEO Protestatarii cer eliminarea supraaccizei la carburanti



Ce scrie pe pancartele manifestantilor:
  • Negritoiu nu uita / DNA-ul te va lua!
  • Tiriac si Negritoi, nu ne mai furati si voi!
  • Domnilor guvernanti tehnocrati, ASF e stat in stat?
  • Cerem returnarea supraaccizei sau vom alimenta in afara tarii
  • Cine controleaza societatile de asigurare? ASF nu o face!
  • Misu face pisu pe RCA!


Protest anti-ASF
Foto: Hotnews
Un amplu protest al transportatorilor impotriva cresterii tarifelor RCA la care este anuntata prezenta a mii de autovehicule are loc joi in fata Guvernului. 

Primaria Bucuresti spune ca a autorizat protestul cu conditia ca la manifestatie sa participe maxim 6000-7000 de autovehicule, in conditiile in care transportatorii sustin ca vor fi prezente aproape 9000 de autovehicule (autobuze, autocare si taxiuri) si aproape 900 de autocamioane. 

Primaria Bucuresti a anuntat miercuri ca a aprobat organizarea protestului, dar ca s-a negocviat ca traficul sa nu fie blocat.

Potrivit Primariei Capitalei, circulatia rutiera va fi restrictionata, dupa cum urmeaza:

Masinile transportatorilor se aduna in Piata Victoriei pentru protest
Foto: Hotnews
Joi, 17 decembrie, incepand cu ora 05.00 se va restrictiona traficul rutier pe Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Victoriei, respectiv Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Presei Libere (zona Centrala-Mediana, gradual, in functie de sosirea participantilor), permitandu-se permanent circulatia pe ambele sensuri ale strazii Arh. Ion Mincu;

In cazul in care va fi necesar se va restrictiona traficul si pe strada Paris si breteaua care leaga b-dul Iancu de Hunedoara de Piata Victoriei.

Circulatia in Piata Victoriei va fi resistematizata incepand cu ora 05.00, prin asigurarea traficului rutier pe doua benzi de circulatie pe sens, in fata Guvernului Romaniei, intre B-dul Aviatorilor si Calea Victoriei, respectiv B-dul Lascar Catargiu, asigurandu-se circulatia pe Calea Victoriei, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti si b-dul Lascar Catargiu.

Incepand de miercuri, ora 20.00, s-a restrictionat parcarea supraterana de la Piata Victoriei si alveola de pe partea stanga a Soselei Kiseleff, sensul spre Piata Victoriei.

Toate restrictiile se vor aplica pana la terminarea activitatilor aferente mitingului, dar nu mai tarziu de ora 17.00.







Ora 8.15 in Piata victoriei, in fata guvernului, citeva sute de microbuze, autobuze si taxiuri frumos aliniate. Protest contra ASF si contra maririi RCA. Atentie cei care aveti treaba in zona si in nordul Bucurestiului, perturbari serioase de trafic

Posted by Cristi Pantazi on 16 Decembrie 2015


Citeste mai multe despre   









26131 vizualizari
  • -27 (39 voturi)    
    Transportatori adusi de Ilici si PSD! (Joi, 17 decembrie 2015, 10:28)

    Miky60 [utilizator]

    Nu pot sa fiu solitar cu niste transportatori adusi de Ilici si PSD! Acum nu se mai aduc minerii, se aduc ciobani si soferi. Trebuie sa ne uitam si la costurile firmelor de asigurari si ce se intampla cu pretul politei, nu toti vor s adea tepe ca Astra Asigurari!
    • +15 (19 voturi)    
      cum de ai access la internet la Rahova ? (Joi, 17 decembrie 2015, 10:52)

      je [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      aici nu e psd, nu e pnl, nu e pdl, este vorba despre mafia asigurarilor pe care toti acesti paraziti o sustin din umbra.
      • +15 (15 voturi)    
        de cand cu guvernul ciolos (Joi, 17 decembrie 2015, 13:11)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui je

        s'au inmultit protestele. semn bun, oamenii prind incredere ca guvernul pleaca urechea, ca sunt ascultati.
        ciolos nu joaca basket in timpul protestelor, nici in turcia nu pleaca....
    • -23 (31 voturi)    
      Cititorii Hotnews sunt simpatizanti PSD si Ilici? (Joi, 17 decembrie 2015, 11:29)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      De ce am atatea minusuri la comentariu? Mai nou cititorii Hotnews sunt votanti PSD si Ilici?
      • +17 (21 voturi)    
        pentru ca spui prostii (Joi, 17 decembrie 2015, 12:37)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        oamenii liberi nu sunt simpatizanti, sunt cetateni activi iar daca drepturile le sunt incalcate atunci protesteaza.... nu incerca sa deturnezi discutia
      • -1 (13 voturi)    
        e bine ca vezi si tu cat de apreciat esti (Joi, 17 decembrie 2015, 13:05)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        in comnetariile care le faci!
        credeam ca nu vezi!
        era si mai grav..
    • +18 (24 voturi)    
      rca (Joi, 17 decembrie 2015, 11:41)

      joly [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Am un camion care daca as dori sa fac rca la Uniqa, incepand din 15.01.2016 , prima de asigurare este de 189750 lei / an. sau 115500 lei / 6 luni.
      In timp ce valoarea camionului este de aprox 10.000 eur.
      Mentionez ca timp de 8 ani nmasina nu a avut daune, deci am bonus B9 ( daca sti ce inseamna )
      CE ZICI ?
      Ilici si PSD-ul m-a adus in strada ?
      • +6 (8 voturi)    
        exclus sa ai doar B9 dupa 9 (Joi, 17 decembrie 2015, 13:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui joly

        ani de lipsa de daune. Eu am B11 dupa 4 ani de lipsa de daune....daca intr-adevar ai avea 9 ani fara niciodauna, ai ajunge la un bonus malus muuul mai mare de B9 (ceva gen B18).

        Insa ai si tu dreptate, pe de alta parte: 189 750 RON este o suma imensa pt un RCA ...sunt 42 000 euro la mijloc, iti iei lejer un camion second hand cu acesti bani.
      • +2 (8 voturi)    
        si totusi (Joi, 17 decembrie 2015, 13:15)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui joly

        Poate ca tu nu ai facut dar altii care au condus masini la fel ca tine da au facut. Adu-ti aminte de accidentul din Muntenegru cu autocarul cazut in rapa care era condus de 2 politisiti aflati in concediu.
        A cui e vina ca cei doi aveau licenta de sofer pe transport international persoane ?
        Ce zici de soferii aia de 19 ani care conduc ditamai Tir-urile fara sa aiba atestat pentru asa ceva.
        Sau de soferii de microbuze pentru care fiecare cursa parca este ultima?
        Este o situatie de lasa-ma ca sa te las perpetuata de ani de zile care acum a ajuns la scadenta. Si scadenta asta va ustura pe toti!
      • -3 (5 voturi)    
        Aiurea (Joi, 17 decembrie 2015, 13:59)

        ofertarca [utilizator] i-a raspuns lui joly

        Nu va mai raportati toti la Uniqa, care in cazul de fata are cel mai mare pret pentru transportatori.
        Argument stupid din partea ta joly.
        • +2 (4 voturi)    
          Totusi, cota aia e reala (Joi, 17 decembrie 2015, 15:09)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui ofertarca

          Si eu am primit pentru masina mea cote (bonus B5) intre 1050 ron si 3600 ron, si vorbim de o Mazda 6 si sofer peste 30 ani, nu de vreun pustan cu bolid de 500 de cai.
          Ala cu RCA de 3600 ron ce argumente are pentru pretul oferit?
      • +1 (1 vot)    
        ? (Joi, 17 decembrie 2015, 14:45)

        mILES [anonim] i-a raspuns lui joly

        Nu cumva ai adaugat, din greseala, un zero in plus la cifrele de care vorbesti ?
    • +10 (14 voturi)    
      o generalizare grabita, (Joi, 17 decembrie 2015, 12:41)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Aud tot timpul argumentul ca asiguratorii falimentari s-au prabusit datorita RCA-ului ieftin. De fapt n-am vazut nici-o cifra. Eu cred ca asta e o fumigena lansata de firmele de asigurari, care in fapt duduie de atatea profituri. Dar , cum lacomia e nelimitata - nu le ajunge!
      • -2 (6 voturi)    
        generalizare (Joi, 17 decembrie 2015, 13:35)

        CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui scepticu

        Faptul ca crezi ca este o fumigena a societatilor de asigurari nu schimba realitatea; asigurarile RCA sunt paguboase; nicio societate de asigurari nu realizeaza profit pe aceasta forma de asigurare iar nu cred, stiu !
        • +4 (6 voturi)    
          o noua afirmatie (Joi, 17 decembrie 2015, 14:57)

          scepticu [utilizator] i-a raspuns lui CaiusCosades

          frara cifre....
          merci!
          • +2 (2 voturi)    
            la fel ca si precedenta, fara fond (Joi, 17 decembrie 2015, 16:21)

            CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui scepticu

            Cifrele le gasesti in declaratiile financiare ale fiecarei societati de asigurare, sunt publice si defalcate asa ca le pot verifica si cei ale caror comentarii se bazeaza pe "eu cred ca" :)
    • +6 (12 voturi)    
      Corect si pentru asiguratori, si pentru soferi (Joi, 17 decembrie 2015, 12:47)

      Gică de la sculărie [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      ar fi ca Negritoiu sa modifice ACUM legea asigurarilor, astfel:

      1. RCA sa fie emis pentru sofer, nu pentru masina.

      2. Asiguratorii sa poata vinde RCA cu fransiza, in anumite limite stabilite de lege (de exemplu, intre zero si maxim 5000 lei). Daca asiguratorul X vinde RCA cu fransiza de 1000 lei, asta inseamna ca o parte din despagubire (adica cei 1000 de lei) o suporta soferul vinovat. Daca dauna e mai mica de 1000 de lei, o suporta doar soferul vinovat. Daca soferul nu plateste, plateste Fondul de Garantare in locul lui, si apoi il da in judecata pe soferul vinovat

      3. Permisul de conducere se anuleaza temporar daca soferul nu are asigurare. RCA-ul sa fie o anexa a permisului de conducere. Ai RCA, ai permisul valabil, n-ai RCA, ai permisul suspendat pana cumperi asigurare RCA. Cine conduce fara asigurare sa fie amendat sever si sa i se retina permisul pe 6 luni. Cine produce accident si nu-si plateste cota din despagubire (fransiza), i se suspenda valabilitatea permisului pana plateste.
      4. Sistemul de bonus-malus sa fie agresiv: ai facut accident, pretul RCA creste cu 10% din valoarea pagubei (daunei). Nu mai ai bani sa-ti cumperi RCA pentru ca ai facut doua-trei accidente, mergi cu metroul sau cu tramvaiul.

      Efecte imediate:
      - asiguratorii nu vor mai inregistra pierderi pe segmentul RCA.
      - soferii fara accidente vor cumpara RCA mai iefin decat astazi, cu legea actuala.
      - soferul vinovat va fi interesat ca pretul reparatiei sa fie mai mic si va negocia cu service-urile care practica preturi nesimtite.
      - Introducerea fransizei determina soferul sa circule cu mai multa atentie.
      - cel care produce un accident va fi mult mai atent sa nu mai produca un altul.
      - scade numarul accidentelor.
      - creste competitivitatea asiguratorilor: unii vor vinde RCA mai ieftin, dar cu fransiza mai mare, altii invers, iar soferii vor alege ofertele in functie riscul pe care vor sa il acopere sau sa si-l asume.

      Simplu, nu?
      • +2 (4 voturi)    
        oare? (Joi, 17 decembrie 2015, 13:47)

        raf [anonim] i-a raspuns lui Gică de la sculărie

        Oare este asa de simplu ? Trebuie regandite calculele pentru toate categoriile de soferi si masini. Inclusiv varianta fransizei, deoarece exosta posibilitatea sa cadem in partea opusa si sa se merarga pe varianta unei asigurari cu pret foarte mic si o fransiza foarte mare. In final tot asiguratorii vor castiga pentru ca ar putea calcula pretul mediu al reparatiilor celor mai frecvente daune si ar putea stabili o fransiza mai mare decat su8ma calculata astfel. Ca atare soferii vionvati vor fi nevoiti sa plateasca apropape orice accident din propriul buzunar, iar asiguratorii nu vor plati nimic. Atunci de ce o sa mai facem asigurari ? Si in plus, daca vinovatii nu vor avea bani si va plati Fondul de Garantare in locul lor, vor urma procese, apeluri, contsatari etc. Si pagupitii ar putea sta cu masinile prin service cu lunile !
        Cred ca tocmai de accea a fost creat RCA sa poata asigura plata reparatiilor in locul vinovatilor, chiar daca au sau nu posibilitati. Sa nu fie afectat nevionovatul !
        E cazul sa nr gandim la alte variante!
        • -1 (1 vot)    
          Exista solutie si la problema ta (Joi, 17 decembrie 2015, 15:30)

          Gică de la sculărie [anonim] i-a raspuns lui raf

          De exemplu, sa existe obligatia legala ca asiguratorii sa ofere fiecarui asigurat cel putin doua produse: o asigurare RCA cu fransiza zero (cu un pret mai mare, desigur), si o asigurare cu o anumita valoare a fransizei, cea pe care asiguratorul o considerara pentru el, din punct de vedere a daunalitatii/profitabilitatii, cea mai avantajoasa.
          Iar tu, asiguratul, alegi atat asiguratorul de la care sa cumperi RCA-ul, cat si una din cele minim doua variante de oferta pe care sunt obligati sa le prezinte.

          Simplu
      • +1 (1 vot)    
        interesant, dar insuficient (Joi, 17 decembrie 2015, 14:30)

        bbk [anonim] i-a raspuns lui Gică de la sculărie

        rca-ul ar trebui reformat
        eu as vrea sa imi fac asigurare la o firma, cea care cred ca e buna pentru mine, nu pentru celalalt. pentru asta sunt dispus sa platesc un rca mai mare, poate. dar, daca sunt pagubit, sa fiu despagubit de firma mea, imediat, iar firma mea sa se inteleaga cu firma celuilalt, si sa isi deconteze cheltuielile.

        atunci nu sunt tentat sa caut cea mai ieftina asigurare, care e la o firma naspa. si asa firmele naspa se curata, raman doar cele cu reputatie buna.

        seamana cu casco, insa fac asiguare de raspundere civila. si vreau ca atunci cind inchei rca-ul sa discut cu firma pe care eu am ales-o, nu cu ce imi aduce "norocul" in cale. adica, pe langa faptul ca am ghinion sa fiu lovit de unul, sa am ghinion si sa tratez cu o firma nasoala?
        • +1 (1 vot)    
          Tocmai de aceea am si CASCO (Joi, 17 decembrie 2015, 15:02)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui bbk

          Am fost lovit de mai multe ori insa niciodata nu m-am folosit de RCA-ul celuilalt. Intotdeauna m-am folosit de CASCO si am reparat masina unde am vrut eu. Mai departe... a fost problema companiei de asigurari recuperarea prejudiciului...iar in unele cazuri stiu ca s-a ajuns in instanta.
        • +1 (1 vot)    
          pai si asta e simplu (Joi, 17 decembrie 2015, 15:24)

          Gică de la sculărie [anonim] i-a raspuns lui bbk

          Nu stiu daca exista acest produs pe piata dar eu, daca as fi asiguratorul X, as inventa un serviciu independent numit "intermediere despagubire RCA" adica as plati eu, X, in locul asiguratorului Y a carui sofer te-a accidentat, si apoi as obtine banii prin compensare amiabila sau in instanta, de la asiguratorul Y.

          Exact de acelasi serviciu beneficiezi si daca ai casco, cum bine spune aici @banel, numai ca asigurarea casco e mai scumpa, pe cand un serviciu de "intermediere despagubire RCA" ar trebui sa fie mult mai ieftin.

          Daca nu exista acest produs pe piata, de ce nu exista? Din cauza lipsei de imaginatie a departamentelor vanzari, marketing a asiguratorilor, care oricum au dosare de compensare cu ceilalti asiguratori, astfel ca introducerea acestui serviciu n-ar necesita nici proceduri noi, nici personal suplimentar.

          Simplu, nu?
    • +4 (12 voturi)    
      bai nea (Joi, 17 decembrie 2015, 13:09)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      acolo trebuia sa fim toti cei care avem masini, indiferent de capacitate..pt ca rca-ul a crescut pt toti..pe transportatori lovindu-i cel mai tare insa!
      Dc acei oameni sunt adusi de Ilici si PSD, dumneata, de-al cui esti, ma rog?
      Cine te plateste ca sa scrii tampeniile astea?
      Rusine!
      din cauza multora ca dumeata, suntem in rahat pana in gat!
      Ca militati aici, din partea unor jeguri, in loc sa militati din partea voastra, a cetatenilor cu drepturi in tara lor!
      • -2 (8 voturi)    
        Sunt si cazuri (Joi, 17 decembrie 2015, 14:01)

        ofertarca [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

        in care preturile au stagnat sau chiar au scazut. Nu mai vorbiti fara sa cunoasteti.
        • +3 (3 voturi)    
          bn sa vedem cata cunoastere ai (Joi, 17 decembrie 2015, 14:55)

          misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui ofertarca

          atunci cand o sa o ionchei pe cea pt anul 2016
        • +4 (6 voturi)    
          oferta rca (Joi, 17 decembrie 2015, 14:59)

          misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui ofertarca

          vorbesc in cunostinta de cauza..
          eu nu am avut nici un accident si totusi, nu mi-a scazut niciodata pretul asigurarii, de cand am autoturismul, din 2007 si pana anul acesta..din contra mi-a crescut..
          din 2016 vor creste toate asigurarile rca..
          asa ca dumneata ce vrei sa spui.. da-mi un rca ieftin si imi dezic afirmatiile facute aici si imi cer si scuze!
          dar, nu gresesc.. da la toti cei care au postat aici pe hotnews, pe acest articol rca ieftin, mai ieftin ca in anii anteriori si imi dezic afirmatiile facute aici si imi cer si scuze!
    • +1 (1 vot)    
      TOCMAI CA ESTI... (Joi, 17 decembrie 2015, 15:22)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      "Solitar"!
  • +5 (17 voturi)    
    Cine o sa le numere masinile din Piata? (Joi, 17 decembrie 2015, 10:29)

    Nosferatu [anonim]

    Cica s-au autorizat 6-7000 de masini ! Idiotii! Parca-i vad pe militieni numarand masinile parcate in fata Guvernului!
    Pe ei , fratilor! Pe ei , pe mama lor!
  • -12 (28 voturi)    
    La Strada (Joi, 17 decembrie 2015, 10:34)

    Mazeta [utilizator]

    Un Guvern născut în stradă va da întotdeauna socoteală străzii. Ceea ce nu e neapărat rău.

    Dar există mai multe străzi, nu una singură. Guvernul Cioloș va trebui să asculte și de strada Lipscani și de Wall Street.
    • +9 (15 voturi)    
      Ia zi, bai trollule (Joi, 17 decembrie 2015, 11:32)

      Yoda [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ASF-ul e condus de Misu Negritoiu.

      La ce partid a activat asta? Iti spun eu: la PDSR.

      Al cui consilier a fost asta? Iti spun tot eu: al lui Ilici.

      In ce guvern a fost ministru? R: guvernul Vodcaroiu.

      Deci? R: esti un expirat.
  • +19 (27 voturi)    
    Mega-proteste (Joi, 17 decembrie 2015, 10:37)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu stiu cum se face ca mega-protestele nu au loc niciodata cind e mafia pesedista la butoane.
    • +8 (10 voturi)    
      Aberezi! protestele de la #Colectiv.... (Joi, 17 decembrie 2015, 11:26)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      exact atunci au avut loc. Cu PSD "la butoane".
      Ca si cele cu Uniti Salvam (Rosia Montana), cu gazele de sist, cu padurile etc.

      Oamenii sunt nemultumiti si nu de ieri, de azi. Fenomenul #Colectiv doar le-a insuflat curaj multor categorii si oameni sa ia atitudine si sa nu se mai lase timorati!
      Ce conteaza ce culoare politica are Guvernul? ASF e in subordinea Parlamentului- fix aceiasi hoti de acum 3 luni. ASF e o cloaca de pilosi/nepoti/politruci -de la infiintare si pana acum de acolo pleaca stiri doar despre salariile lor de multe mii de euro- obtinute din contributiile de la asiguratori- adica, mai pe intelesul tuturor, de la prostii platitori de polite RCA/CASCO etc.
      Adica o organizatie care ia banii de la platitorii de asigurari, pana la urma, si nu vb de putini. Si fac mult prea putine sau nimic sa le apere interesele.
    • +1 (3 voturi)    
      False generalizări ale unor fenomene reale (Joi, 17 decembrie 2015, 13:28)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Miky60 mai sus acreditează ideea asta, care are un sâmbure de adevăr: marile sindicate sunt lipite de PSD: PSD câștigă de la ele liniște (absența protestelor sindicale structurate) în schimbul unor beneficii pentru liderii lor (de exemplu, acces la posturi bănoase de parlamentar, ca să nu vorbesc de ajutor în căpușarea companiilor pe lângă care activează). În plus, dacă se întâmplă ca alte partide să ajungă la guvernare, sindicatele le vor împotmoli cu proteste degeaba.

      Dar aici nu este cazul: protestul este îndreptat mai degrabă spre autoritatea de reglementare a asigurărilor, și încearcă să obțină sprijinul guvernului în acest sens. Iar protestul oierilor de deunăzi a fost îndreptat către Parlamentul dominat de PSD (în treacăt fiind spus, un parlamentar de-al lor a avut chiar o ieșire penibilă).

      Nu înseamnă că nu au și organizațiile transportatorilor uneori un efect nociv: lobby-ul lor este responsabil pentru nerealizarea proiectelor de tranzit al TIR-urilor pe calea ferată, care ar fi făcut ca drumurile noastre naționale să mai respire puțin și să sporească siguranța.
  • +14 (20 voturi)    
    ... (Joi, 17 decembrie 2015, 10:42)

    pathfinder [utilizator]

    Tot mai multe categorii sociale isi cauta dreptatea.

    Politicienii ar trebui s-o uscheasca rapid pe la casutele lor pana nu se-ngroasa gluma...
    • +3 (11 voturi)    
      Care dreptate? (Joi, 17 decembrie 2015, 11:16)

      termopan [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Protesteaza impotriva unor tarife comerciale marite din ratiuni de sustenabilitate a pietei financiare.

      Astra, perla asigurarilor din romania, a dat faliment din cauza tarifelor mici. Gen 300ron pentru un camion care face daune serioase in caz de accident. Sa nu vorbim de raspunderea transportului de persoane pentru un autocar.

      Auto comerciale trebuie sa plateasca mai mult pentru ca circula mai mult, transporta mai mult si au raspundere sporita in cazul transportului de persoane.

      Nu am vazut pe nimeni in strada ca e scumpa revizia la camion, dar mai stii, poate e o dreptate si acolo.
      • +2 (6 voturi)    
        Vrajeala...! (Joi, 17 decembrie 2015, 12:41)

        Flav [anonim] i-a raspuns lui termopan

        Lasa vrajeala, pai daca platesti la o Dacie de 6 ani, 1000 lei/an deja ai platit 40% din valoarea ei. Aia (fostii) de la ASF au stat mai mult pe la puscarie pana acum , mai mult ca sigur urmeaza si astia. Totusi , sa fim rezonabili.
        • +1 (3 voturi)    
          Dacie vs Sprinter (Joi, 17 decembrie 2015, 14:06)

          termopan [utilizator] i-a raspuns lui Flav

          Distorsionezi discutia. Este vorba de vehicule comerciale, adica alea care fac bani in urma activitatii pe care o desfasoara: camioane, microbuze, autocare, betoniere, macarale etc.

          Cand parchezi o basculanta poti sa darami o cladire de 1 mil eur. Sa nu vorbim de microbuze destinate trnasportului de marfa sau cartofi convertite in autocare de transport 30 de persoane. In caz de accident RCA-ul acopera si vatamarile a 30 de persoane...

          Tu ai tine riscul ala cu 300RON/AN?
        • +3 (5 voturi)    
          :) (Joi, 17 decembrie 2015, 14:07)

          ofertarca [utilizator] i-a raspuns lui Flav

          Nu conteaza vaoarea masinii pe care o conduci. Cunosti diferenta intre RCA si Casco ? RCA = raspundere civila fata de terti, asta inseamna ca se despagubesc daunele produse tertelor persoane din vina proprie. Dupa logica ta o Dacia nu poate sa provoace mari daune chiar daca loveste un Bentley.
      • +2 (6 voturi)    
        Daca ar cunoaste multi (Joi, 17 decembrie 2015, 14:05)

        ofertarca [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        daunele pe care le produc acesti transportatori pe carte verde (pt. cine nu intelege, daunele produse in afara tarii) si sumele pe care societatile de asigurare sunt obligate sa le plateasca poate nu ar mai fi asa vehementi.
      • 0 (6 voturi)    
        ... (Joi, 17 decembrie 2015, 14:09)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui termopan

        Am auzit un sofer transportator dimineata la stiri.
        Plateste asigurarea RCA de 200 de milioane de lei vechi pe an.

        Cu banii astia isi ia masina noua (de transport) in 5 ani.
        Daca nu plateste asigurarea...

        Ma lasi!?!?!?!?
  • 0 (2 voturi)    
    aoleo... (Joi, 17 decembrie 2015, 11:14)

    liviu_ [utilizator]

    ba prosti mai sunt aia de la primarie...
    "Primaria Bucuresti a anuntat miercuri ca a aprobat organizarea protestului, dar ca s-a negocviat ca traficul sa nu fie blocat." si cum o sa mute 5000 de camioane?! are cumva politia romana tancuri in dotare?!

    daca chiar vina atatea masini evident ca o sa inghete tot traficu din bucuresti (mai mult decat o face in mod normal)
  • +4 (8 voturi)    
    Sustenabilitate (Joi, 17 decembrie 2015, 11:24)

    reiand [utilizator]

    Companiile de asigurări cad rând pe rând, pentru că vindeau asigurări sub costul necesar pentru a acoperi despăgubirile, cu scopul de a-și menține cota de piață. Până la urmă, întreaga populație ajunge să plătească pentru aceaste eșecuri. Știu că este neplăcut pentru șoferi, dar asigurările trebuie să acopere costurile. Pe de altă parte, dacă am avea drumuri mai bune, ar fi mai puține accidente și deci mai puțin de despăgubit...
    • +1 (7 voturi)    
      . (Joi, 17 decembrie 2015, 12:32)

      joly [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      Am un camion care daca as dori sa fac rca la Uniqa, incepand din 15.01.2016 , prima de asigurare este de 189750 lei / an. sau 115500 lei / 6 luni.
      In timp ce valoarea camionului este de aprox 10.000 eur.
      Mentionez ca timp de 8 ani nmasina nu a avut daune, deci am bonus B9 ( daca sti ce inseamna )
      CE ZICI ?
  • -10 (16 voturi)    
    demisia guvernului (Joi, 17 decembrie 2015, 11:24)

    Johnny B [anonim]

    Poporul a dorit si vorbit.
  • +5 (7 voturi)    
    diseara la Parlament (Joi, 17 decembrie 2015, 11:27)

    Bogdan31415 [anonim]

    Ii asteptam si la Parlament (Piata Constitutiei) dupa ora 17 cand termina la Victoriei
  • +1 (3 voturi)    
    De ce (Joi, 17 decembrie 2015, 11:30)

    xolv [utilizator]

    trebuie sa platim noi incompetenta ASF care a permis falimentul Astra ? Saracirea tuturor, inapoi spre socialismul anilor '90.
  • +7 (9 voturi)    
    Masini multe care claxoneaza? (Joi, 17 decembrie 2015, 11:52)

    benicio [utilizator]

    Pai asta e o zi obisnuita in Bucuresti :)
  • +1 (7 voturi)    
    adevarat dar (Joi, 17 decembrie 2015, 12:43)

    toxx [utilizator]

    fie vorba intre noi, politele sunt mult prea mici pt Romania, avand in vedere ce masini vezi pe strada... Pai unu din Londra nu isi permite X6 chiar daca are un salariu foarte BUN, si nu ca nu si-l permite din cauza pretului masinii, ci a asigurarilor. Va dau un exemplu simplu, eu la un Opel Vectra C din 2005 am avut 4 ani Casco full , am platit 680 de euro pe an banii jos , fara rate, si din vina altora am avut 3 accidente. Reparatiile au dus undeva la 50000 de lei cumulat in 4 ani de zile. asta inseamna 1000 si ceva de lei pe luna, adica peste 2500 de euro pe an. da, asta un calcul strict daca toti cu asigurare facultativa in 4 ani ar avea aceleasi recuperari ca ale mele, dar sa zicem ca nu au toti, anul trece si nu se foloseste polita, dar macar la 1000 de euro tot s-ar duce in mod normal. bineinteles, vorbim de casco, in niciun caz de RCA, unde nu se face reparatia la reprezentanta si nu cu piese originale de multe ori, iar manopera e mai mica.
  • +4 (6 voturi)    
    La Astra (Joi, 17 decembrie 2015, 12:52)

    tepes [anonim]

    s-a intamplat cu totul altceva. Societatea asta de ani de zile a fost jefuita de patronul Adamenscu sub supravegherea CSA/ASF. Individul asta a carat banii din firma asta fara sa il intrebe nimeni nimic. Firma a fost bagata in faliment si acum suportam noi toti pagubel prin Fondul de Garantare, dar nici o institutie a statului nu il intreaba unde sunt banii. Nimeni nu il strange cu usa sa aduca banii inapoi, nimeni nu vorbeste de jaful facut de acest excroc. Evident CSA/ASF are cea mai mare vina in acest caz.
    • +8 (8 voturi)    
      jaful e generalizat (Joi, 17 decembrie 2015, 13:59)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      se cheama repatrierea profitului maximizat si e mascat de "obligativitatea" reasigurarii la un agent extern. Toti asiguratorii straini de pe acest teren de vanatoare se reasigura la firmele lor mama, sau cand legea locala nu le permite, fac un fel de leapsa intre ei, de ochii fraierilor.
      Adamescu doar a vrut sa nu para mai prost ca ei si a inventat un reasigurator convenabil lui. A stricat profitabilitatea terenului de vanatoare;, asa ca l-au executat, trimitand un biletel la conu' Misu, care stie cine sunt ei, cine l-a pus acolo si pentru ce.
      • -1 (3 voturi)    
        fantezii... (Joi, 17 decembrie 2015, 15:01)

        Gheo [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

        ASTRA a falimentat din exact 2 motive mari si late:
        1. preturi mici la polite care nu acopera daunele ulterioare.
        2. jaful facut de fostul patron.

        Ce spui tu e "teoria conspiratiei" - vezi Doamne, ca ASTRA a cazut din cauza competitiei.

        ASTRA, inainte de faliment, avea mii de procese in instanta cu oamenii carora nu le-a platit daunele. Competitia e de vina ca ASTRA nu platea despagubirile ? hai sa ne folosim putin capul inainte de a vorbi (daca sunteti dl. Adamescu,scuze ca va intreb: la puscarie se da voie la citit presa online ? :))
      • -2 (4 voturi)    
        Ce calificare ai? (Joi, 17 decembrie 2015, 15:09)

        Ted [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

        Mumulea, ce calificare ai? Ai terminat Finante-Banci-Asigurari? Sau poate Matematica? Ai idee ce e aia matematica actuariala? Ai idee cum se face o evaluare de risc si cum se subscrie un risc evaluat?
        Reasiguraile exista in lume de cand exista si asigurarile. Nu pot exista una fara cealalta. Ca sa intelegi explicatia acestei interdependente ar trebui sa ai calificare in domeniu.
        Firme de reasigurare exista in toata lumea, nu obliga nimeni unde sa se faca o reasigurare. Adamescu a vrut sa dea teapa si a facut reasigurari de forma, fara valoare.
        Ai auzit si tu o barfa si brusc te-ai ridicat la nivelul de guru in asigurari. Habar n-ai despre ce vorbesti.
  • -2 (4 voturi)    
    Rugaminte catre protestatari (Joi, 17 decembrie 2015, 14:59)

    Ted [anonim]

    Nu ma supar ca au venit sa protesteze. E dreptul lor constitutional sa faca asta.
    Vreau doar sa ii rog, sa protesteze cu aceeasi avergura si in cele 40 de resedinte de judet din Romania, ca sa simta si familiile si prietenii lor farmecul deoasebit sarbatorilor de iarna atunci cand stai blocat in trafic.
  • +1 (1 vot)    
    ciudat (Joi, 17 decembrie 2015, 15:15)

    gnd [anonim]

    Vad multe solutii si vinovati propusi dar putini spun care e problema reala.
    ASF-ul nu si-a facut treaba pentru care a fost creat. ASF-ul trebuie sa sanctioneze ferm si dur orice societate care nu plateste despagubiri sau tergiverseaza dosarele. Daca facea asta nu se ajungea in situatia asta in care se elimina concurenta si restul fac cartel ca sa mareasca preturile.
    ASF-ul trebuia sa zica gata fratilor de astazi respectati toti aceleasi reguli, platiti daunele si nu faceti nazuri. Tarifele se ajustau automat la un nivel care sa le permita sa ramana profitabili si se pastra si concurenta. Asa i-au bagat pe astia in faliment si restul deja dau semne de intelegeri pe sub mana si mariri de preturi artificiale.
  • +1 (1 vot)    
    ASF (Joi, 17 decembrie 2015, 16:19)

    Tepes [anonim]

    Da CSA/ASF este principalul vinovat pentru situatia existente. Aceasta institutie nu are prestenta si nu supravegheaza piata. Daca ar face o supraveghere prudentila nu s-ar ajunge in situatia asta. Se stie de ani de zile ca multe socitati au practicat preturi de damping. Iar acum cand au crescut, nu sunt in stare sa spuna daca au crescut cat trebuie sau prea mult sau prea putin. Aceasta institutie nu este in stare ca profesional sa iasa in fata cu un comunicat cu cifre concrete si sa spuna care este realitatea din piata asigurarilor RCA, cauta acum sa externalizeze aceasta situatie jenanta pentru ei, si sa arunce raspunderea in bratele altora (asta conform comunicatului de astazi de pe site-ul ASF). Am vazut in ultimul timp tot felul de politicieni neaveniti care isi dau cu parerea despre tarifele RCA. Aceasta institutie ASF trebuie depolitizata. Mai lucreaza acolo fica si ginerele lui Oprea cau au salarii de peste 20.000 de lei lunar fiecare si nu calca pe acolo!? Ar trebui ca societatea publica sa devoaleze toate aceste ciurucuri si scursuri si sa fie scoase in suturi din institutiile publice. In loc sa angajeze specialisti ca sa supravegheze piata, au angajat politic tot felul de rubedenii. Alo DNA va sesizati si in cazul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    jos taxa de timbru (Joi, 17 decembrie 2015, 17:11)

    Bir [anonim]

    -sa se introduca in pretul benzinei, cativa centi; in SUA, Canada nu exista aceasta taxa de timbre si nici impozit la primarie. De asta businessu merge acolo, mai lasati-ma cu ioropa voastra.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică