Agentiile de publicitate spun ca interzicerea reclamelor la medicamente limiteaza accesul la informatie

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 15 decembrie 2015, 12:13 Actualitate | Esenţial

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania considera ca proiectul legislativ prin care se interzice publicitatea la medicamente in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune reprezinta o limitare nejustificata a accesului la informatie, informeaza un comunicat UAPR.
Adoptarea proiectului de lege de catre Parlamentul Romaniei este cu atat mai surprinzatoare cu cat Guvernul Romaniei, Consiliul National al Audiovizualului si Comisiile de specialitate (sanatate si media) din cele doua Camere au recomandat respingerea acestuia, afirma Uniunea.

"Suntem cu totii de acord ca publicitatea trebuie sa respecte anumite standarde profesionale si etice si UAPR a militat intotdeauna in acest sens, in discutiile cu membrii sai dar si cu autoritatile. Cu toate acestea, cata vreme un set de produse si servicii sunt distribuite legal si sunt clar reglementate, cum este cazul publicitatii la medicamente eliberate fara prescriptie medicala si la farmacii, limitarea comunicarii nu se justifica", se afirma in comunicat.

UAPR afirma ca este disponibila in a coopera cu autoritatile pentru a clarifica eventualele confuzii dintre medicamentele eliberate fara prescriptie medicala si suplimentele alimentare si pentru armonizarea cadrului legislativ ce reglementeaza comunicarea pentru fiecare categorie in parte. 

"Dezbaterile si luarile de cuvant din plenul Senatului au aratat bunele intentii ale senatorilor si dorinta de a proteja populatia de publicitatea inselatoare si de riscul automedicatiei. Trebuie spus insa ca legislatia existenta reglementeaza strict publicitatea la medicamentele eliberate fara prescriptie medicala, publicitatea comparativa si publicitatea inselatoare (Legea 95/2006, Legea 148/2000, cap. II, Decizia CNA 220/2011, OMS 194/2015, Directiva 2001/83/CE), asadar supra-reglementarea si limitarea comunicarii sunt masuri disproportionate", scrie sursa citata.

Agentiile de publicitate argumenteaza ca potrivit statisticilor europene, Romania are una dintre cele mai scazute rate de automedicatie din Europa. 

"Departe de a avea un impact pozitiv asupra starii generale de sanatate a populatiei, propunerea senatorului Alexandru Vegh (UDMR), are ca efect negativ restrangerea accesului la informatii si limitarea dreptului consumatorului de a se informa asupra produselor si serviciilor farmaceutice disponibile pe piata", spune UAPR.

De asemenea, Uniunea sustine ca veniturile la bugetul de stat se vor diminua prin reducerea incasarilor din industria de media si comunicare si prin restrangerea activitatii in industria farmaceutica. 

De aceea, UAPR solicita Presedintelui Romaniei retrimiterea acestui proiect legislativ in Parlament. 

"La nivel formal, proiectul este ambiguu si poate da nastere unor interpretari contradictorii. Insusi senatorul Vegh a recunoscut de la tribuna Parlamentului ca textul este perfectibil. Privitor la continut, intentia legiuitorului de a restrange accesul la informatie prin interzicerea comunicarilor TV si radio contravine menirii sale de a actiona in interesul cetateanului. In logica acestui proiect de lege, ne putem astepta oricand ca Parlamentul ￯Romaniei sa justifice, in numele binelui public, ingradirea accesului la informatii, limitarea si chiar cenzurarea fluxului de informatii din orice domeniu", se mai scrie in comunicatul UAPR.


Citeste mai multe despre   









1618 vizualizari
  • +11 (11 voturi)    
    etica la UAPR-o gluma sinistra! (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:19)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Cata vreme vedem publicitate pompata la greu pe cacanele gen Antena 3, RTV, la emisiunile lui Capatos si altele similare, "standardele de etica" sunt doar o gluma buna, de prostit credulii.
    O sa va credem cand nu vom mai vedea publicitate la dejectiile astea pe care le intretineti prin astfel de contracte banoase.
  • +12 (14 voturi)    
    Extraordinar! (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:20)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Nu mai este informat nimeni despre scurgerile vaginale si mirosul cremei fetide dintre degetele de la picioare ziua in amiaza mare in autobuz! Ce sa mai vorbim!
    Cum sa pierzi tu informatia despre hemoroizi din care curge sange chiar cand mananci ceva?
  • +14 (16 voturi)    
    Accesul la informatii ...prin publicitate?! (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:23)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Mah dar astia ne cred retardati?
    Publicitatea e doar un mod de a-ti impune o informatie, de a-ti vinde un produs/serviciu, pur marketing.
    Accesul la informatii e LIBER oricum, pe internet.
    Iar daca vreti sa promovati asta la TV finantati/sponsorizati emisiuni STIINTIFICE/DOCUMENTARE pe teme specifice, gen boli, tratamente posibile, cercetari etc.
    Nu imi trebuie mii de reclame cu Nurofene si alte ****ene ca nu am ce face cu aceasta "informatie"- toate contin ibuprofen si au acelasi efect. Vedeti doar ce s-a intmaplat in Australia cu publicitatea mincinoasa la derivatele din Nurofen.
    Si publicitatea falsa/inselatoare tot "informatie" este oare?!
    • +9 (9 voturi)    
      raspuns (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:13)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Bravo!!! Exact asa este. Publicitatea la medicamente este foarte nociva. Impinge la a consuma medicamentele si cand este nevoie si cand nu. In nici o tara din lume nu se face atata reclama la medicamente asa zise "over the counter" OTC. In plus in nici o tara nu sunt calupuri in programe de 10 - 15 min. Ce face CNA-ul?
      • +1 (1 vot)    
        USA (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:36)

        Seb [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        La noi inca este bine. Sa vezi in america. Este socant. Reclame la medicamente care se elibereaza pe reteta, in special antidepresive dar nu numai. Practic indeamna consumatorul sa ii ceara medicului sa ii prescrie medicamentul. Este incredibil. Efectele adverse recitate la final sunt delicioase (sangerare din ochi, ganduri suicidale, moarte, sufocare, etc)
        Uite aici efectele adverse la un astfel de medicament https://www.youtube.com/watch?v=25fGWKZFLIY

        uite-o si p-asta: https://www.youtube.com/watch?v=OTZvnAF7UsA
    • +1 (1 vot)    
      Q:'Mah dar astia ne cred retardati?' (Marţi, 15 decembrie 2015, 14:34)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      A: Da.
  • +16 (16 voturi)    
    interzicerea ... limiteaza DEZINFORMAREA (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:29)

    Greg [anonim]

    Nu dragilor, e foarte bine, informatia se gaseste la oameni responsabili, nu via MARKETING.

    Ai nevoie de ceva, te duci direct la farmacie sau la doctor, nu apelezi la facebook sau orice fluturas cu medicamente miraculoase.

    De ce considera dansii ca informarea se face la TV? pe ce baza? Cum se selecteaza ce sa se promovoze? etc...

    Si asta ar trebui sa aduca in discutie MARKETINGUL din FARMACII... la noi, iesi de pe banca facultatii de farmacie si nu faci nimic decat sa devii "promoter"... stai in farmacie si faci marketing la dermato-cosmetice... E FOARTE TRIST SI GRAV!

    care e diferenta dintre farmacistul care promovoeaza un anumit medicament, ca asa a primit el instructaj sau a fost la un "workshop" si cei care merg prin localuri si promoveaza noile medele de tigari?
  • +8 (8 voturi)    
    Tupeu! (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:36)

    miohaiham [utilizator]

    Banii pe care i incasati,sigur.
  • +8 (10 voturi)    
    la informatie MINCINOASA , da ... (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:42)

    marius [anonim]

    vezi cazul VW,
    cam asa stau lucrurile si la Bayer, BASF, ...
    e super suspect ca firmele fac otravuri, pesticide, ierbicide, chimicale, fac si medicamente
    adica alte otravuri
  • +3 (3 voturi)    
    Chiar așa? (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:46)

    comentatordiletant [utilizator]

    Eu nu am auzit în nici o reclamă la medicamente sau suplimente alimentare informații despre contraindicațiile acestora, despre posibile efecte secundare sau despre evitarea asocierii cu alte medicamente sau cu alcool etc. Abia atunci s-ar fi putut vorbi despre „informarea” corectă a cetățeanului prin intermediul reclamelor comerciale.
    Altfel, abuzul de reclame duce la abuz de medicamente luate după ureche, fără a consulta un medic (chiar dacă medicamentul se poate elibera și fără rețetă, părerea medicului contează), după sfatul prietenilor binevoitori care „știu ei pe cineva vindecat complet după o cură cu ...), eventual la exercitarea de presiuni asupra medicului pentru a prescrie ce este „în trend” în momentul respectiv (vezi cazul antibioticelor). De multe ori pacienții nu fac diferența între denumirea comercială și substanța activă, și a încerca să-i lămurești este o bătălie pierdută din start. Și nu știu câți citesc (nu mai vorbesc dacă și înțeleg / interpretează corect) prospectele medicamentelor pe care le înghit / aplică extern cu religiozitate (adică ritualic, fără a gândi și la ore fixe).
    E valabil și pentru banalele ceaiuri - câți își pun problema că ghimbirul, rostopasca etc. prezintă riscuri majore dacă sunt administrate fără discernământ? De câte ori nu ați gândit - sau auzit în jurul vostru: „E natural, n-are cum să facă rău!”?
  • +1 (1 vot)    
    E restrictionat accesul la informatii nesolicitate (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:48)

    leeloo2 [utilizator]

    logic...
  • +6 (6 voturi)    
    agentiile de publicitate si informatia (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:49)

    neurino [utilizator]

    si mai ales informatia corecta...baba si mitraliera.

    Pai de cand publicitatea tine loc de informatie corecta si clara si de avantajul asupra cetateanului???
  • +6 (6 voturi)    
    Pentru binele omenirii... (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:50)

    Qu [utilizator]

    Ar trebui interzise TOATE reclamele.
  • +3 (3 voturi)    
    Dar cu asazisele suplimente alimentare... (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:56)

    ab1951 [anonim]

    Dar cu "medicamentele" din plante ce facem? Eu cred că și reclama la acest fel de "medicamente" ar trebui să dispară. Chiar cu riscul ca badea Condurățeanu să moară de foame...
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Marţi, 15 decembrie 2015, 12:58)

    a.nonim [utilizator]

    Informare ar fi daca s-ar spune ca medicamente cu nume diferit, au exact aceeasi formula, dar se vand la pret diferit pentru ca vizeaza segmente de piata diferite (cazul recent nurofen). In rest e manipulare, nu informare.
  • +6 (6 voturi)    
    Tot așa cum (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:20)

    Wan Ted [utilizator]

    Interzicerea reclamelor la țigări limitează accesul la informație ! [sic!]
  • +6 (6 voturi)    
    Publicitatea (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:35)

    Nicu [anonim]

    Publicitatea nu este informație.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică