Guvernul a aprobat miercuri o hotarare privind organizarea, functionarea si atributiile Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic, a carui infiintare a fost decisa prin OUG 55/2015 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative. Potrivit actului normativ, conducerea ministerului se exercita de catre ministrul pentru Consultare Publica si Dialog Civic, ajutat in activitatea sa de doi secretari de stat numiti prin decizie a Primului-Ministru.

Numarul maxim de posturi aprobat de Guvern pentru Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic este de 35, exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului, iar salarizarea personalului din cadrul ministerului se stabileste la nivelul de salarizare aferent functiilor echivalente din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic a fost infiintat in scopul constituirii si promovarii unui cadru riguros si organizat de consultari publice cu societatea civila. Pentru aceasta, ministerul elaboreaza si urmareste punerea in aplicare a politicilor nationale in domeniul dialogului civic, consultarii publice, transparentei si guvernarii deschise. De asemenea, ministerul asigura institutionalizarea unor mecanisme eficiente pentru garantarea unei guvernari deschise, participative, responsabile si eficiente prin promovarea transparentei si a dialogului constant cu societatea civila organizata, cu cetatenii si cu toti actorii publici interesati.