UPDATE Guvernul a modificat modul de calcul al pensiilor militare/ Mihnea Motoc: Pensiile speciale nu scad, ci cresc

de CP     HotNews.ro
Miercuri, 9 decembrie 2015, 11:43 Actualitate | Esenţial

Guvernul intentioneaza sa aprobe miercuri un proiect de Ordonanta de Urgenta privind modificarea unor articole din Legea 223/2015 privind pensiile speciale ale militarilor. In primul rand vor fi facute modificari asupra bazei de calcul pentru stabilirea pensiei militare de stat. In aceasta baza de calcul nu vor fi incluse diurnele de deplasare si de delegare, indemnizatiile de delegare, detasare sau transfer, compensatiile lunare pentru chirie, alocatiile de hrana, contravaloarea echipamentelor tehnice etc.

UPDATE Ministrul apararii Mihnea Motoc a explicat ca pensiile speciale ale militarilor vor fi mai mari anul viitor fata de cat sunt in prezent. "Nu scad, ci cresc pensiile militare", a spus Motoc. Aceasta in conditiile in care Legea 223/2015 nu este inca functionala, urmand sa fie aplicata abia din ianuarie 2016. Prin modificarile adoptate miercuri, au fost clarificate anumite aspecte legate de baza de calcul.

"In momentul in care preluat portofoliul, nu se proceda, nu se intampla nimic in directia emiterii normelor de aplicare a Legii 223. Explicatia pentru aceasta a fost ca exista anumite contradictii intre prevederile legii adoptate si dificultati de transpunere a acesteia in norme de aplicare si riscul ca de la 1 ianuarie 2016 legea sa nu poata fi aplicata. Am reusit aceste echilibre intr-o formula care este justa, aplicabila si este rationala", a spus Motoc.

"Pensiile se calculeaza si se actualizeaza la un procent de 85% din baza de calcul la care se adauga sporuri in functie de meritele si de gradatiile celor care sunt in sector. Nu pot fi mai mari de 85%. La acestea se adauga gradatiile sau procente suplimentare in functie de ordinele militare pe care le au personale respective", a explicat la randul sau purtatorul de cuvant al Guvernului, Dan Suciu.

Baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza in 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate in calitate de militar/politist/functionar public cu statut special, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea beneficiarilor, militari, politisti, functionari publici cu statut special la data trecerii in rezerva.

Pe de alta parte, proiectul de Ordonanta prevede cresterea valorii punctului de pensie cu 5% la 871,7 lei in sistemul unitar de pensii publice.


Citeste mai multe despre   









51411 vizualizari
  • +7 (17 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:04)

    I [utilizator]

    doar in Romania unii sunt mai speciali...
    • +7 (17 voturi)    
      Te inseli (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:30)

      Merlin Wizard [anonim] i-a raspuns lui I

      Te inseli amice, mai sunt tari care practica sisteme paralele si inegale de pensii. Trebuie sa iei in consideratie Coreea de Nord, Iranul, Venezuele, si ar mai fi cateva state din Africa, deci nu suntem singurii, nu-i asa?
      • 0 (0 voturi)    
        ??? (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:30)

        RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui Merlin Wizard

        oare acolo se plateste in plus 10,5% fata de ce platesc cei din sistemul de pensii civile?
    • -3 (11 voturi)    
      niște prosti (Miercuri, 9 decembrie 2015, 15:20)

      Kolo [anonim] i-a raspuns lui I

      Sa nu vina careva prin tara. Sa va vedem atunci când striga toți, la fel cum strigati la inundații sau zăpezi, unde e armata? Va pot spune răspunsul acum, dar îmi este rușine.
      • +3 (3 voturi)    
        urare (Miercuri, 9 decembrie 2015, 22:26)

        lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Kolo

        va doresc din suflet ca la pensionare sa primiti 65% din ultimul salariu. Sa va aduceti aminte de asta
    • 0 (0 voturi)    
      speciali (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:28)

      RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui I

      cei SPECIALI din Romania platesc 10,5 % CASI - Pensie suplimentara politisti
  • +8 (20 voturi)    
    Masura reparatorie si necesara (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:05)

    Merlin Wizard [anonim]

    Este o masura reparatorie, necesara si corecta, pentru restul populatiei active din romania. La pensie nu mai esti milirat, politist, strungar, miner, judecator, esti pensionar si atat si este normal sa primesti cat ai cotizat la fondul de pensii. A fost practicat un sistem imoral prea mult timp la noi, in care unii munceau din greu si cotizau pentru niste pensii de mizerie, in timp ce cei cu contributii mici aveau pensii de lux. Si in justitie si magistratura trebuie luate cat mai curand masuri asemanatoare pentru a echilibra deficitul fondului de pensii. Este un inceput promitator pentru domnul Ciolos.
    • -12 (22 voturi)    
      Merlitule, (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:36)

      cu4clase [anonim] i-a raspuns lui Merlin Wizard

      meseriile speciale vin la pachet cu drepturi aditionale. Armata, politia si magistratura, pe langa responsabilitatea sporita fata de munca ta de oparit la privat, nu are dreptul la alte venituri decat cele din statul de plata.
      E ok sa nu-i calculezi pensia racanului cu delegatia inclusa, dar nu-i da pensie de profesor mancator de tartine.
      • +11 (17 voturi)    
        Uimitor (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:47)

        @cu4clase [anonim] i-a raspuns lui cu4clase

        Dragul meu te inseli si parerea mea este ca profesorii sunt mai utili societatii decat un special cu 4 clase si alea facute la fara frecventa. Pentru actele de vitejie pe care la fac militarii si politistii, pe la popota, isi iau salarii si bonificatii si tot felul de sporuri speciale si fanteziste in timpul activitatii.
        In momentul in care ai iesit la pensie nu mai aperi pe nimeni si nu mai trudesti din greu pentru binele tarii, esti pensionar si trebuie sa te bucuri de pensia pentru care ai cotizat in masura in care ai contribuit. Iar daca nu-ti convine sa fii militar sau politist, pentru ca nu este obligatoriu, poti veni si tu sa fii oparit la privat si sa te bucuri de toate avantajele. Dar tie cred ca iti place sa o freci pe la popota si vrei sa fii special si sa fii mai egal decat toti...
        • -2 (12 voturi)    
          Bucura-te (Miercuri, 9 decembrie 2015, 13:36)

          cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui @cu4clase

          ca s-a scos serviciul militar. Sigur ai fi fost utilizat pentru divertisment, cu lumina stinsa.
          • +11 (11 voturi)    
            Nu am de ce (Miercuri, 9 decembrie 2015, 13:57)

            @5clase [anonim] i-a raspuns lui cu5clase

            Spre regretul meu am facut serviciul militar cand tu erai nenascut si cunosc divertismentul despre care ai amintit, divertismant foarte apreciat de cei cu doua clase mai mult decat trenul si multor retarzi cu stele sau cu macaroane, carora le platim pensii grase toti cei ce muncim ca oparitii la privati. Siktir golan...
            • +1 (1 vot)    
              stire: cu curaj glumetul guvern tehnocrat a (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:15)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui @5clase

              inghetat salariile la bugetari pe 2016. Printre prea multe alte pomeni electorale preluate de tehnocrati de la psd &ponta este si cresterea cu 10% a salariilor bugetarilor din decembrie 2015. Astfel pentru 2016 salariul minim la bugetari pentru 2016 va fi inghetat la 1155 lei. Asa ca muncim ca oparitii la privati. Guvernul tehnocrat vegheaza ca sa traiasca bine ai nostri prea inalti conducatori si bugetarii.
              • 0 (0 voturi)    
                2009 (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:45)

                RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui ty

                salariile bugetarilor sunt blocate la nivelul DECEMBRIE 2009 - BOC.
                MERITAM SI NOI 10 % fata de ce aveam in 2009
                tzie, la privat tzi-a crescut salariul din 2009?
              • 0 (0 voturi)    
                Nu va simtiti frustrati (Joi, 21 ianuarie 2016, 19:34)

                Cezar [anonim] i-a raspuns lui ty

                Nu-i blamati pe bugetari ca vor un trai mai bun. Oricum, nici salariile nici pensiile nu sunt in regula in tara asta. In afar asde preturi, in rest totul este mai mic in Romania in raport cu alte tari europene in care se munceste relativ la fel de mult. Privatii dau salarii mici dar traiesc pe picior mare. Cereti-va drepturile, nu va luati dupa vaicarelile lor cum ca-i greu sa-ti platesti impozitele, bla, bla, bla...
            • 0 (0 voturi)    
              nu totzi sunt generali si colonei (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:41)

              RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui @5clase

              un civil plătește cotizație CAS 7 % doar la casa de pensi națională, pe când un polițist mai plătește și CASI pensie suplimentară polițiști 10,5 %.

              de catzi ani nu mai exista serviciul militar Obligatoriu?
      • +5 (7 voturi)    
        Unii militari nu merită pensii speciale. (Miercuri, 9 decembrie 2015, 15:19)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui cu4clase

        Nu toți militarii merită pensii speciale.Așa cum//la civili//se acordă pensia funcție de stagiul de cotizare și cuantumul cotizației și la militari trebuie instituită o regulă.Cei de la administrativ nu cred-că merită pensii speciale.Sunt mulți pensionari militari care,pe baza pensiei,dau bani cu camătă și ar trebui sancționați prin degradare militară(apropo de faptul că nu pot face altceva,fac camătă).
      • -2 (2 voturi)    
        Niste cocalari care freaca buha, daaaa (Joi, 10 decembrie 2015, 3:45)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui cu4clase

        La astia trebuie pensii speciale.
    • -1 (7 voturi)    
      reparatorie? (Miercuri, 9 decembrie 2015, 13:55)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Merlin Wizard

      cadrele militare se supun unui sistem complet diferit de restul angajatilor civili.
      ca urmare stiu de la angajare ca vor avea dreptul la o pensie militara. sa numesti "reparatorie" o retractare a angajamentului pe care statul si l-a luat fata de un om abia dupa ce acesta si-a petrecut 30 de ani in slujba societatii nu mi se pare corect.
      • +3 (7 voturi)    
        Fals (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:08)

        Merlin Widard [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Este fals ce spui pentru ca si in sectorul civil s-a modificat legea pensiilor si baza de calcul a pensiilor, de foarte multe ori, cel putin odata in fiecare mandat guvernamental, toate modificarile au fost facute doar in defavoarea contribuabililor si atunci nu s-a revoltat nimeni. Trebie sa intelegi ca o persoana care iese astazi la pensie, atunci cand s-a angajat avea o perspectiva asupra conditiilor pensionarii iar cand ajunge la pensie vede ca s-a modificat totul si nimic nu mai corespunde. De ce crezi ca pentru unii este corect si pentru altii nu este corect, doar pentru ca au gura mai mare si striga mai tare ?
        • -1 (5 voturi)    
          cum este "fals"?.. (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Merlin Widard

          stii de la ce vine expresia "sa moara si capra vecinului"? exact asta sustii tu acum.

          macar daca ai avea dreptate. vrei sa stii de ce nu ai dreptate?
          1. pentru ca sistemul pensiilor de stat a plecat de la premisa ca fondul de pensii se imparte la pensionari. aceasta premisa a fost incalcata flagrant atunci cand s-a decis ca punctul de pensie se calculeaza in functie salariul mediu. a fost o schimbare in favoarea pensionarilor
          2. pentru ca media reala a varstei de pensionare este cu 10 ani sub lege.

          teoretic, se poate ajunge la situatia in care un singur angajat contribuie si 10 milioane asteapta pensii calculate separat de contributie. de unde vin banii astia? pe masura ce proportia salariat/pensionari scade, pensiile ar trebui sa scada. la militari din start a fost clar ca pensiile nu sunt acoperite din contributii.
          • +1 (5 voturi)    
            Ai dreptate (Miercuri, 9 decembrie 2015, 15:00)

            Merlin [anonim] i-a raspuns lui pehash

            La militari din start s-a stiut ca pensiile le vor fi platide din contributiile altora si acum sufera, nu-i asa?
            • 0 (8 voturi)    
              unde e ironia?.. (Miercuri, 9 decembrie 2015, 16:17)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Merlin

              da. asta a fost angajamentul statului. ti se pare exagerat?
              stii cat costa azi militarii pe care ii trimitem sa reprezinte Romania? comparativ, pensiile astea "speciale" sunt un mizilic. cine isi risca viata pentru tara merita mai mult decat dispretul strungarilor.
              • -1 (3 voturi)    
                Mai bine (Miercuri, 9 decembrie 2015, 18:06)

                Corectu [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Nu va mai certați, mai!. Mai bine chemam rușii . Ăstia ne dau și pensii , și votca, și căldură. De ce sa chinuim așa? !
              • +2 (8 voturi)    
                Te inseli (Miercuri, 9 decembrie 2015, 18:42)

                Merlin Wizard [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Ironia, din pacate a fost prea subtila si este mai greu sa te prinzi. Militarii care reprezinta Romania o fac voluntar si pentru salariile si diurnele grase pe care le incaseaza, nu din eroism si se pleaca mai mult pe pile. In mod sigur nu stii ca sunt foarte multi muncitori care isi risca viata zilnic, din prima zi de munca, pana la pensionare, care intra in subteran ca tu sa ai carbune si caldura in casa, care sa catara pe schelele de extractie ca tu sa ai benzina la masina, sunt muncitori care lucreaza suspendati pe schele la mare inaltime ca sa-ti construiasca tie case si multii altii care raman doar strungari anonimi. Cu totii isi risca viata zi de zi, ceas de ceas, pe un salariu de nimic si sperand la o pensie de mizerie ca tie sa-ti fie bine, sa ai de toate. Pe ei nu-i plange nimeni cand mor zilnic astupati de surpari de pamant sau in explozii, pe ei nu-i apara nimeni cand le sunt stirbite pensiile si sporurile, ei sunt anonimii care duc tara asta in spate
                • +3 (5 voturi)    
                  despre ce vorbim?... (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:11)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Merlin Wizard

                  sa luam primul tau exemplu - minerii care isi risca viata in subteran. au nspe sporuri de pericol si ies la pensie dupa 20 de ani de activitate (varsta minima acceptate de lege este 45 de ani).

                  crezi ca ar fi oportuna o schimbare de lege care sa spuna ca toti minerii iesiti deja la pensie trebuie sa mai munceasca inca 15 ani?..
                • 0 (0 voturi)    
                  si minerii (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:58)

                  RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui Merlin Wizard

                  pentru ca; un civil plătește cotizație CAS 7 % doar la casa de pensi națională, pe când un polițist mai plătește și CASI pensie suplimentară polițiști 10,5 %.

                  dacă știam că se schimbă regulile jocului în timpul acestuia, nu mai plăteam cei 10,5%.

                  sau nu eram de acord sa suport privatiunile serviciului militar

                  un militar are niște privațiuni pe care civilul nu le are.

                  si eu am lucrat in subteran si am fost recompensat pentru asta

                  iar pensiile sunt in conformitate cu salariile din domeniu
              • -1 (1 vot)    
                se duc pentru bani... (Joi, 10 decembrie 2015, 13:18)

                petre [anonim] i-a raspuns lui pehash

                nu se duc de patrioti ce sunt ci pentru bani in plus=mercenari !
          • 0 (0 voturi)    
            true (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:04)

            RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui pehash

            este cea mai corecta afirmație!
            la militari nici nu ar trebui calculata contribuția
        • 0 (0 voturi)    
          nu este fals (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:53)

          RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui Merlin Widard

          pentru ca; un civil plătește cotizație CAS 7 % doar la casa de pensi națională, pe când un polițist mai plătește și CASI pensie suplimentară polițiști 10,5 %.

          dacă știam că se schimbă regulile jocului în timpul acestuia, nu mai plăteam cei 10,5%.

          sau nu eram de acord sa suport privatiunile serviciului militar

          un militar are niște privațiuni pe care civilul nu le are.
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Marţi, 19 ianuarie 2016, 21:48)

        RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui pehash

        un civil plătește cotizație CAS 7 % doar la casa de pensi națională, pe când un polițist mai plătește și CASI pensie suplimentară polițiști 10,5 %.

        DA spune de la inceputul jocului!
    • -1 (3 voturi)    
      masura reparatorie (Miercuri, 9 decembrie 2015, 21:35)

      toni [anonim] i-a raspuns lui Merlin Wizard

      Si atunci cand este trecut la pensie, un militar face parte din rezerva militara a tarii. Sunt inclusi in unitati militare si participa la pregatiri in caz de mobilizare.
    • +1 (1 vot)    
      .... (Joi, 10 decembrie 2015, 18:40)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Merlin Wizard

      stii cate restrictii are un militar ?!
  • +6 (18 voturi)    
    Ia sa vezi cum apare la (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:32)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    tebmeliziunile latrine, tov. daogaru care va face spume!
    Pana la urma de ce le trebuie gamelarilor pensii speciale?
    Ce fel de razboaie au purtat?
    De ce fel de dusmani ne/au scapat?
    Avem generali pe timp de pace, cat nu am avut pe timp de razboi!
    De ce trebuie ca astia si caralii, sa plateasca impozite la salariul lor (fara sporuri si fara indemnizatii) iar pensiile sa fie de 4-5 ori mai mari decat ale celor care au muncit ca sa ii tina pe ei in carca?!
    Si injumatatite, pensiile tablagiilor sunt prea mari!
    • -1 (7 voturi)    
      Cred ca trebuie sa mai si gandim cand vorbim (Miercuri, 9 decembrie 2015, 17:53)

      Si totusi [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Se pare ca tu nu ai auzit niciodata povestea aia cu "Cine nu are batrani sa-si cumpere". E cumva similara cu ce intrebi tu "pentru ce ne trebuie armata". In alta ordine de idei nu te-a oprit nimeni sa te angajezi in armata, dar probabil nu indeplinesti conditiile.
      • +3 (5 voturi)    
        Sorry! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 21:01)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Si totusi

        Eu stiu ca tara vrea prosti, eu am considerat ca pot sa imi ajut semenii altfel.
    • 0 (0 voturi)    
      ceeeee (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:10)

      RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      pentru ca; un civil plătește cotizație CAS 7 % doar la casa de pensi națională, pe când un polițist mai plătește și CASI pensie suplimentară polițiști 10,5 %.

      dacă știam că se schimbă regulile jocului în timpul acestuia, nu mai plăteam cei 10,5%.

      sau nu eram de acord sa suport privatiunile serviciului militar

      un militar are niște privațiuni pe care civilul nu le are.

      când sunt chemați, chiar dacă au (ieșit la pensie) trecut în rezervă se prezintă la datorie
  • +6 (14 voturi)    
    NU (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:46)

    io [anonim]

    Nu e deloc corect..media 6 luni din ultimii 5 ani...ma rog consecutive...dar de ce nu o medie a inregii vieti militare?
    \ce este greu dafacut impartiri!..pai in ultimii 5 ani ii dau toate gradele tec.si face o ppensiede 6000 lei
    un inginer, maistru etc, economist cu ce este mai breaz de ii calculeaza toata viata si la politisti si altii de la SIE, SRI etc altfel?
    Astia sunt pana la marte pe spinarea acelor care ara ogorul sau trag la saiba, sau opereaza pe crieier!?
    Este nedrept, fiecare dupa contributie ,cu anumite amendamente, ca si asa militarii ies la 50 de ani la p[ensie, tocmai cand cunosc mai bine arma!
  • +7 (11 voturi)    
    Pensie militari (Miercuri, 9 decembrie 2015, 13:01)

    Francu Gheorghe [anonim]

    Poate sa ne explice cineva de ce alocatia de hrana si compensatia pentru chirie s-a luat in calculul pensiei militarilor ?
    • +1 (5 voturi)    
      Pentru ca... (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:22)

      NA [anonim] i-a raspuns lui Francu Gheorghe

      De fapt, nu stiu. Intrebati-i pe Ponta si Oprea, ca ei s-au ocupat.
    • -1 (7 voturi)    
      Sa se mire (Miercuri, 9 decembrie 2015, 15:31)

      Kolo [anonim] i-a raspuns lui Francu Gheorghe

      Ca sa întrebe prostii. De aia. Ca sa se mire prostii care nu știu despre ce vorbesc. Niciunde nu a fost vorba de așa ceva. De ce puneți botul la toate manipulările. Citiți înainte sa aruncați cu rahat în ventilator.
    • +1 (5 voturi)    
      Citi lege înainte sa poststi (Miercuri, 9 decembrie 2015, 18:00)

      Corectu [anonim] i-a raspuns lui Francu Gheorghe

      Nu exista în legea speciala referire la norma de hrana și alte drepturi. Singura referire = solda bruta. Va rog citiți, documentați va și nu plecați urechea la toate poveștile. Ăsta se numește manipulare, iar ea are rezultate acolo unde este putina informație.
    • 0 (2 voturi)    
      Citi lege înainte sa poststi (Miercuri, 9 decembrie 2015, 18:00)

      Corectu [anonim] i-a raspuns lui Francu Gheorghe

      Nu exista în legea speciala referire la norma de hrana și alte drepturi. Singura referire = solda bruta. Va rog citiți, documentați va și nu plecați urechea la toate poveștile. Ăsta se numește manipulare, iar ea are rezultate acolo unde este putina informație.
    • -1 (5 voturi)    
      Nu s-au luat (Miercuri, 9 decembrie 2015, 20:18)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Francu Gheorghe

      Nu s-au luat niciodata. A fost data legea 223/2015 dar nu a fost pusa in practica. Urma sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2016. Nici nu se punea problema ca acestea sa se ia in calcul la stabilirea pensiei. Dar legea fost facuta in asa hal de cei 558 sau cati plm de frecalai sunt acolo in parlament incat au spus ca la calculul pensiei se iau mediat tuturor veniturilor din 6 luni consecutive din ultimii 5 ani. Ceea ce nu putea fi pus in practica, deoarece se ajungea la discriminari foarte mari in interiorul sistemului. Oricum era un articol in lege care limita pensia la 100% din solda lunara. BTW sunt militar, si nu injur pe aici aceasta ordonanta de urgenta. Daca pentru tara e mai buna, e buna si pentru mine.
      • +1 (3 voturi)    
        Despre reguli (Joi, 10 decembrie 2015, 9:47)

        kolo [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Frate, frecatul asta cu legile pensiilor speciale nu e in ordine. A fost scoasa, toti au trecut la sistemul civil, a reaparut asta, s-a modificat. Pai ce e aici? Schimbam regulile dupa ureche. In minutul 43 imi spui ca trebuie sa mai joc o juma e ora si dupa aia schimbam portile? E corect? Aia 558 au aprobato, al din capu' statului a promulgato....si vin 10 neica nimeni si o schimba. Unde este corectitudinea? In ce stat traim? Asta e problema! Basca nu poti face nimic!
    • 0 (4 voturi)    
      minciuni (Miercuri, 9 decembrie 2015, 22:33)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Francu Gheorghe

      nu s-a luat in calcul niciodata. Manipulare ordinara si dezinformare
  • +7 (7 voturi)    
    magistrati (Miercuri, 9 decembrie 2015, 13:26)

    Andrei [anonim]

    Ce ziceti de urmatoarea pensie: 80% din ultimul salariu brut cu toate sporurile incluse si maxim 25 ani de cotizare!? Pare ireal? In Romania se poate, exista unii care papa pensie de pe la 50 de ani in conditiile de mai sus. Va las pe voi sa ghiciti despre cine e vorba.
    • 0 (4 voturi)    
      Fii (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:05)

      cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      linistit Ardei. Va ramane asa, treci pe distonocalm. Ori fa-te de magistrat, daca poti ;).
    • -8 (8 voturi)    
      Bine (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:17)

      Judecatoru' [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      bai mucifer. Pensia speciala face parte din pachetul de angajare, si este un angajament al statului. De esti convins ca un magistrat va munci foarte motivat avand salariul sclavilor din corporatii, te invit sa ajungi sub roba. Altfel, vezi sa nu fii luat la ochi de patron ca pontezi pe internet. Nu ti-ar pica bine alocatia de somaj. Mult pa.
  • +9 (11 voturi)    
    De ce sa fie ceva mai special? (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:13)

    BEDE [utilizator]

    Cred ca la militari s-ar cuveni sa fie calculata pensia cam ca si la ceilalti, doar avand unele sporuri pentru perioadele cand au fost in misiuni deosebite (gen Irak, Afganistan sau mai stiu eu ce va mai fi).
    Si de ce sa iasa militarii la pensie mai devreme decat altii? Nu! Daca nu mai pot face meseria de militar, atunci de ce sa nu lucreze cumva altceva? Asa ar fi normal. Si asa este, de exmeplu, in USA: dupa vreo 20 de ani de militarie trebuie omul sa-si gaseasca de lucru altceva. Si e tare greu. Dar e normal. Doar, daca omul e mai sanatos chair dacat multi care muncesc, de ce sa fie la pensie?
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 decembrie 2015, 14:14)

    vitan.sandu [utilizator]

    Evident pentru toata lumea (numai pentru cei care beneficiaza de tot felul de avantaje create de comunisti copiilor sai favoriti - armata si securitatea - nu), ca baza de calcul al pensiei ar trebui sa fie contributia la pensii. Ori dupa diurne, detasari, etc., numeni si nicicand nu a platit contributii. Si atunci de ce sa le ia in calculul pensiei?! Pentru ca sunt unii cu gura mare?
    • -1 (7 voturi)    
      pensii militare (Miercuri, 9 decembrie 2015, 17:01)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Bravo popor roman! asa vei iesi din istorie !
      Ordonanta guvernului si reactiile aparute denota "marea unitate" a poporului nostru si respectul pentru cei ce au purtat uniforma militara.
      Veti vedea cum ne apara marii nostri aliati si marele NATO.
      Vasile si Ion
    • 0 (2 voturi)    
      Pentru ca au santajat clasa politica (Luni, 14 decembrie 2015, 18:03)

      pipar [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Sistemul militarizat,securitate,politie,armata plus justitie trebuie sa apere tara de agresori din interior si exterior.Prostimea trebuie sa plateasca paznici din leafa sa pentru ca sa poata munci si dormi linistit.Dar acesti paznici ai poporului au distrus o tara,au furat sau au vindut-o pe nimic nelasand nici o speranta copiilor nostrii.Vor rente viagere cat mai mari pentru ca nu au facut nimic pentru a ocroti si pazi aceasta tara.Sunt vinovati pentru ca nu si-au facut datoria si ar trebui pedepsiti,dar fiindca au lasat si pe politicieni sa-si faca damblalele au fost recompensati cu pensii speciale...
  • +4 (4 voturi)    
    petarda (Miercuri, 9 decembrie 2015, 17:53)

    Gabriel [anonim]

    Povestea cu taierea pensiilor militare are ca scop real acoperirea celorlalte prevederi din ordonanta de guvern care stabileste masurile financiare pentru 2016. Cititi ordonanta, toate articolele, mai putin cele care privesc ciopartirea textului legii pensiilor militare si va veti convinge ca discutiile privind pensiile militare sunt pentru distragerea atentiei.
    • +3 (3 voturi)    
      felicitari (Miercuri, 9 decembrie 2015, 22:36)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      asa este dar romanul pune botul si .....
  • +3 (5 voturi)    
    Nu ar trebui sa se mai plateasca chiar nimic (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:06)

    Ia ghici [anonim]

    Eu zic, si ziua nu este departe, ca pentru echilibrarea bugetului de stat, sa nu se mai plateasca nimic pensionarilor. Si pentru ca populatia planetei si asa creste prea repede, va trebui promulgata si legea eutanasierii obligatorie pentru cei ce ajung la o anumita varsta, sa zicem 65 sau 70 de ani. Nu vi se pare foarte corect asa? S-ar degreva bugetul statului de o povara foarte mare si s-ar deschide multe posibilitati pentru tineri: in primul rand, ar prelua imediat ce au avut parintii lor.
  • +3 (3 voturi)    
    tinerii au dreptate (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:55)

    chitibusu" [anonim]

    Ce tot doresc batranii astia, cu pensii mari ?
    Uite noi, tinerii ne dorim si il rugam pe Dumnezeu, sa NU luam pensie de la stat ! Ce ne trebuie noua, sa stam milogi la stat ? Unii din noi, suntem milogi toata viata, unii chiar bolnavi la cap; Asa, ca nu vrem pensie de la stat, ca s-ar putea sa nu o mai apucam.
  • +1 (3 voturi)    
    Echitate (Miercuri, 9 decembrie 2015, 20:02)

    gigi surub [anonim]

    Buna seara,
    As dori sa imi spun si eu parerea in legatura cu articolul; In tara noastra sunt foarte, foarte multi tineri. Unii, dintre acesti tineri, cei ce sunt muncitori si cei ce sunt inteligenti pleaca sa sustina economia tarilor occidentale, ca sa le fie lor bine, fara sa le pese de Romania. Alta categorie, adica cei multi si fara munca si fara minte raman in tara cu speranta ca vor primi ajutoare. O foarte mica parte din tinerii valorosi raman in tara si se chinuiesc pe colo-colo. Intrebare : Ce ne mai trebuie ma noua tineri ? sa face ce ? sa schimbe guverne in strada, prin rebeliune la comanda politica ? sa violeze in grup ? sa fie mari smecheri de cartier ? sa vina din toata tara sa sugrume capitala ? eu nu mai vreau nici un tanar ! sa ne lasa drk in pace ! sau daca nu sa se comporte civiliazt, sa munceasca , sa fie adevarati romani , nu lepre ! pa !
  • +2 (2 voturi)    
    meserie 'tabu' (Miercuri, 9 decembrie 2015, 22:08)

    james [anonim]

    Sunt tanar(33 ani) si lucrez de 21 in sistemul militar!
    Am salariu fara norma de hrana si alte sporuri 1100..buna gluma ar fi dupa noua lege sa mai indur rigorile acestei meserii. Clar ca o sa fie o meserie 'tabu'
    • -1 (1 vot)    
      pensii militari (Joi, 7 ianuarie 2016, 22:35)

      demeter hanna [anonim] i-a raspuns lui james

      De ce nu te-ai dus la privat sa lucrezi? Sa vezi ce rigori ale meseriei induri acolo..... pana te tin nervii
  • -1 (5 voturi)    
    dati-le dom'le ca sunt amarati tare! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 22:58)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Pensii medii de 3-4000 lei.

    La ceilalti, poporenii din fabrici, care au tras 35-40 ani media e de nici 1000 lei. La profesori, doctori etc, putin peste 1000 lei.

    Ce razboi om fi avut de au asa merite speciale? AA...la Revolutie s-au impuscat intre ei si au ucis si multi civili nevinovati. Ca acesta a fost unicul conflict militar din ultimii 70 ani pe teritoriul Romaniei.
    Ca de obicei, statul securist premiaza tot frecatorii de menta care ii asigura "linistea" si "ordinea" gen araata, politie, SRI, SIE, plus secu-aaaa..diplomatii, plus functionarii parlamentari...etc
    S-au gasit prin buget 2016 cam UN MILIARD DE EURO pt aceste pensii "speciale". Nu se gasesc insa deloc resurse pt:autostrazi, crese, scoli noi, spitale, cercetare-inovare.
    Pt lichele avem bani. Ne dezvoltam in directia "trecut".
    Pt viitor NU.
    • -1 (7 voturi)    
      Incultura (Joi, 10 decembrie 2015, 7:53)

      Kolo [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Ce mod de gândire subteran. Cum poți domnule gândi așa.? Se vede ca ai crescut în comunism și ai avut de toate.....liniște, salariu, casa. Proaste, dar ai avut. AlO. ...nu mai este comunism. Un război. ..poate civil....e posibil oricând. Tu nu ai televizor? Ce te faci atunci? Te uiți în stânga, în dreapta, înapoi și întrebi. Unde e armata? Degeaba mai deschizi umbrela când ești flasca! !! Nu știu dacă înțelegi aluzia.
      • 0 (2 voturi)    
        Stefan cel Mare (Joi, 10 decembrie 2015, 10:26)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Kolo

        De după 1475, mă tot întreb, unde e armata?
      • +1 (3 voturi)    
        Nesimtire (Joi, 10 decembrie 2015, 13:23)

        pipar [utilizator] i-a raspuns lui Kolo

        Un razboi civil poate aprea daca se continua cu acest jaf national prin care un grup de privilegiati care au sustinut si dezvoltat statul comunist in trecut si statul mafiot dupa 90 ,primesc niste rente viagere nejustificate.As vrea un argument pentru care un colonel trebuie sa primeasca 10 000 de lei pensie si un inginer sau un medic 1000 de lei pensie
        • 0 (4 voturi)    
          pentru ca (Joi, 10 decembrie 2015, 13:50)

          kolo [anonim] i-a raspuns lui pipar

          Nu astea sunt rapoartele intre pensii. Oricum, orice om de rea credinta le amplifica si mai mult. Stii cat ia un subofiter? Intereseaza-te si apoi fa comparatii. Si ca sa-ti dau un argument, desi sunt mult mai multe....... in conflict tu stai acasa de nu se vede fundul , iar amaratul ala de subofiter sta cu moartea la masa. Stiu, intrebarea vesnica, dar cate razboaie am avut? Pai e destul sa fie unul, atunci cand amaratul ala are 25 de ani. Oare si cei care asigura mentenanta de la centrala nucleara de la Cernavoda trebuie platiti doar cand sunt probleme la reactoare? Ai vazut la Fukusima.....astea se intampla o data in viata. Si trebuie facut contractul....viata contra bani. Cine accepta, se baga , cine nu, se face inginer. Dar de ce schimbi tu regulile jocului spre sfarsitul jocului.....pentru unii. E corect? Eu zic ca nu prea!
          • -1 (3 voturi)    
            Recompensa de la politicieni (Joi, 10 decembrie 2015, 21:55)

            pipar [utilizator] i-a raspuns lui kolo

            Asta-i argument pentru a primi o pensie babana.Pai la un eventual conflict eu o sa fiu mobilizat si voi sta in transee iar tu in buncar si ma vei coordona.Si fiindca vorbisi de ingineri de l;a centrala nucleara de ce ei sa fie pensionati dupa contributie iar asteptatorii conflictului armat sa primeasca pensie dupa ultimul salariu primit.Riscul de a muri este la orice loc de munca.Sunt convins ca au murit mai multi ingineri la locul de munca decat militari.Dar asa ca o concluzie pentru cei cu pensii speciale din sistemul militarizat si de justitie care in anii comunismului au sustinut si aparat valorile comunismului iar dupa revolutia asumata au devenit sustinatorii si aparatorii statului mafiot care a distrus tara.Oare cine trebuia sa apere tara de distrugere.Datorita muncii celor cu pensii speciale in tara asta nu mai exista speranta si nici viitor.Dar trebuie sa fiti recompensati cumva de politicieni.
  • -1 (5 voturi)    
    controvere (Joi, 10 decembrie 2015, 9:44)

    ioana [anonim]

    Nu sunt militar, dar am cunoscut aceasta patura socio profesionala, nu sunt inculti, unii au pregatire ,prin scoli civile dupa ce au absolvit si scoli militare, au doctorate obtinute in facultati civili, la buget nu la Spiru sau alte fac. private , am rude profesori care cu greu se exprima, care ani la rand nu au fost in stare sa obtina un scor bun pentru titularizare, care nu au pensii de 1000 ci de 2500 lei, nu va mai luati dupa toti asa zisii ziatisti care sunt implicati politic, si care in loc sa spuna lucrurile cum sunt in realitate le distorsioneaza intentionat, iar unii dintre noi in loc sa ne unim ne desbinam pentru ca asa putem fi condusi.
    • -2 (2 voturi)    
      Dreptate???? (Joi, 10 decembrie 2015, 21:13)

      pipar [utilizator] i-a raspuns lui ioana

      Asta cu o pensie de profesor de 2500 este o intoxicare cand salariul unui profesor nu depaseste 2000 de lei.Dar nu asta conteaza,Cifrele sunt discutabile si la unii si la altii.Desigur pensiile militarilor nu sunt nesimtite.Dar atunci cele a celorlalti sunt nesimtite.Sau totul e normal.Din fericire parintii nostri stiu ce a insemnat armata in trecut.Cate lupte si razboaie au fost duse de militari.Oare sistemul represiv comunist cu ce structuri a fost sustinut?Justitie,militie,securitate si armata.Toti cei care beneficiaza de pensii speciale.Dar dupa 90 oare ce sa intamplat.Desigur,hotii de medici,asistente,profesori netitularizati ,educatori,strungari,ingineri,soferi au inceput sa devalizeze bancile,sa vanda fabricile si uzinele,sa distruga fermele de stat si si-au impartit bogatiile subsolului tarii.Asta faceau acesti hotomani care acum se uita la pensiile militarilor,securistilor si judecatorilor cu jind.Desigur acestia erau ocupati cu probleme mai serioase de influentare pozitiva a politicienilor.Tot respectul pentru militarii care ne reprezinta in afara tarii si care trebuie recompensati corespunzator.Desi si acest lucru e absolut voluntar.
  • +1 (3 voturi)    
    Pensii indecente (Joi, 10 decembrie 2015, 13:16)

    pipar [utilizator]

    Nici un argument nu justifica aparitia si perpetuarea pensiilor speciale.De ce un plutonier facut la apelul de seara sa iasa la 45 sau 50 de ani la o pensie de 5000 de lei iar profesorul lui( car e mai batran cu 10 ani ca el))) sa mai munceasca pina la 65 de ani pe un salariu de maxim 2000 de lei apoi sa iasa la pensie de 1000 de lei.
    • 0 (0 voturi)    
      daca (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 23:50)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui pipar

      daca gasesti un subofiter cu pensie de 5000 te rog sa-l impaiezi, ar fi unicat
      • 0 (0 voturi)    
        pensie? (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:20)

        RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui lulu1

        impăiază și ofițerul cu 5000 salariu
    • 0 (0 voturi)    
      x (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:46)

      RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui pipar

      wath?
    • 0 (0 voturi)    
      de undedraq le scoateti pe astea (Sâmbătă, 16 aprilie 2016, 20:39)

      gigiduru [anonim] i-a raspuns lui pipar

      Doar ofiterii cu functii mari ajung sa ia peste 5000 pensie un subofiter cu grupa 1 de munca si 30 ani vechime nu sare de 2000- 2300 dupa legea actuala in alta ordine de idei sa compari un militar cu un profesor e chiar hilar ginditi va doar la conditiile de munca grupa si timpul lucrat
  • +3 (3 voturi)    
    pensii speciale (Joi, 10 decembrie 2015, 18:49)

    popa [anonim]

    Pensiile speciale reprezinta un furt din buzunarul cetatenilor cinstiti. Cum este posibil ca cei care au muncit si au tinut in spate, din munca lor, armata si politia sa aiba pensii de mizerie dupa 40 de ani de munca, 1.000 lei/luna, iar astia dupa 25 de ani sa primeasca pensii nemuncite de 5-6.000 lei/luna ?
    • 0 (0 voturi)    
      ce spui (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:19)

      RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui popa

      cine are salariu de 5-6 mii? nu pensii!
  • +1 (5 voturi)    
    de ce? (Joi, 10 decembrie 2015, 21:27)

    lascu [anonim]

    Mai oameni buni, de ce nu v-ati facut si voi militari atunci cand v-ati inceput cariera, daca vi se pare asa de bine in sistemul asta? De ce dati din fleanca acum? Era prea greu sau va era frica de moarte? Acum cand aveti un rost, aruncati in niste amariti care isi risca viata la nevoie pentru voi....sa aveti liniste si pace in tara. Halal popor! Toti ganditorii astia de 2 lei meritati sa fiti sclavi la altii....sa vedeti atunci ce va mai iese pe gura.
    • -1 (1 vot)    
      Noi militari ???? (Luni, 14 decembrie 2015, 20:10)

      pipar [utilizator] i-a raspuns lui lascu

      Prietene,moartea este peste tot si nu militarii sunt cei mai expusi nici chiar in razboaie.Ei omoara cel mai mult,cea ce e altceva.Poate noi nu am vrut sa ucidem.Poate unii dintre noi au fost capabili sa munceasca si sa produca ceva din care sa poata intretine o haita de banditi care nefiind in stare de altceva s-au oferit sa ne apere,pe noi tara si viitorul acestei tari.Si ne-au pazit incat acum tara de fapt nu mai exista.Este vanduta strainilor cu ajutorul aparatorilor nostrii.Din pacate nu mai aveti ce apara.Bogatiile subsolului vandute.Fabrici si uzine distruse.Datori pentru inca 10 generatii suntem.Credeti ca va veni cineva sa ne cucereasca pentru a va plati voua pensiile babane.Sunteti naivi.Sansa voastra e sa mai fie ceva de furat ca sa va tina politicieni ca sa-i protejati
      • 0 (0 voturi)    
        oare? (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:17)

        RemusRosmenteniuc [anonim] i-a raspuns lui pipar

        daca nu avea cine să te apere, nu mai aveai cum să lucrezi!
  • +1 (3 voturi)    
    pensiile militare (Vineri, 11 decembrie 2015, 18:30)

    Stefan [anonim]

    Din ce am citit mai sus sunt numai pareri ale unor oameni frustrati. Ce stiti voi despre militari? Nu stiti nimic dar comentati ostentativ o lege care este mult mai defavorabila decat legile speciale ale multor state europene, unde militarii sunt respectati.
    Daca o duc asa bine militarii, de ce nu v-ati facut si voi militari? Dar un militar trebuie sa indeplineasca multe criterii de selectie (medical, psihologic, pregatire fizica) unde concurenta este mare si voi nu puteati sa faceti fata!
    Faceti comparatie cu profesorii. Nu am nimic cu aceasta categorie de personal, dar trebuie sa va ganditi ca numarul de ore lucrate ale acestora pe saptamana reprezinta 1/3 din ce lucreaza militarii, ca sa nu mai punem si vacantele.......
    La toti comentatorii astia v-as dori sa lucrati o luna intr-o unitate militara si apoi sa va dati cu parerea despre pensiile militare....
    • 0 (4 voturi)    
      pensii (Vineri, 11 decembrie 2015, 21:04)

      popa [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Eu m-as fi facut militar dar am intrat la facultate. Militarii au trait pina acum pe ceea ce au produs civilii, astia i-au tinut in spate pe militari si nu invers. Sunt meserii mult mai grele si cu riscuri mai mari decit a militarilor - minerii, constructorii, metalurgistii, chiar si soferii de TIR - care isi risca viata zilnic dar nu au cerut privilegii. Militarii nu au facut nimic, au facut drepti in cizme si pt. asta vor pensii speciale de 5-6.000 lei/luna. Este o rusine pt. armata romana ca fura banii cetatenilor cinstiti care muncesc si pt. ei.
      • +2 (2 voturi)    
        nu ati priceput nimic (Duminică, 13 decembrie 2015, 9:59)

        kolo [anonim] i-a raspuns lui popa

        Domnule, nu ai inteles nimic , nici tu , nici cei care dau din gura aiurea. Ce risc are metalurgistul comparativ cu un militar in razboi. Dadeam un exemplu cu Fukushima. Oamenii aia de acolo, care au intervenit in urma incidentului, se mai compara cu un metalurgist, sofer sau orice alta meserie imi dai ca exemplu. La Fukushima, la fel ca si in razboi, se poate intampla o data in viata, dar nu poti fi atat de redus incat sa ceri unor oameni sa intervina pentru a rezolva o problema dandu-le atunci un ban in plus. Cine se baga o juma de ora in radiatii, stiind ca dupa nu o sa mai fi un om normal . Asa e si in razboi. Se poate intampla, dar nu poti spune....stii daca maine incepe, iti 2 lei si te duci si lupti, ca eu am de stat la tv, ma duc la meci si altele. Cine se duce? Te bagi? Eu cred ca nu. Terminati cu prostiile si acceptati contractul cu moartea. Aici nu e vorba de respectarea SSM, e altceva!!!!
        • -1 (1 vot)    
          Care razboi? (Luni, 14 decembrie 2015, 15:39)

          pipar [utilizator] i-a raspuns lui kolo

          Prietene se vede ca esti militar si nu ai puterea de a analiza o situatie de fapt.Adica pentru eventualitatea ca va veni un razboi noi trbuie sa platim niste rente viagere unor domni pe care tot noi ii tinem ca sa se instruiasca sa ne apere,le platim chirii,haine, papica,salarii pentru ca tara sa fie aparata.Exemplu cu Fukushima e relevant.Acolo primii care au murit au fost inginerii,tehnicienii si locuitorii din zona care nu erau militari.Apoi au venit militarii voluntari si civili voluntari pentru actiuni de contaminare.Dar de ce nu dai exemplu Cernobal care e mai aproape de noi si ca distanta si ca mod de actiune si chiar de mentalitate.Acolo armata a refuzat sa participe la actiuni si au fost adusi mineri care nu au fost informati la ce se baga,Vorbiti numai de prezumtii ca daca se va intimpla ceva,Va informez ca statul comunist a fost aparat si sustinut de sistemul celor cu pensii speciale,adica justitie,militie,securitate si armata.Dupa revolutie oare cine trebuia sa apwere tara noi,soferii,profesorii,medicii,metalurgistii ,minerii sau voi cei care erati si sunteti platiti sa aparati tara asta atit din interior cat si din exterior,Nu voi sistemul militarizat si justitia?Eu trebuia sa vad ca nu se mai duc razboaie cu armele ci prin cumparare de politicieni si distrugere economica.Ce ati facut voi sistemul militar si de justitie?Ati furat impreuna cu politicienii si pentru asta doriti o recompensa,rente viagere cat mai mari si sustinute de prostime.OARE PENTRU CE NE-AR DECLARA RAZBOI CINEVA?TOTUL E VANDUT IAR VIITORUL COPIILOR NOSTRII E AMANETAT DE VOI,VOI CEI CARE ATI " APARAT" TARA. Ai sictir, ca la mine in mahala.
          • +1 (1 vot)    
            n'ai inteles nimic (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:40)

            kolo [anonim] i-a raspuns lui pipar

            Pretene, mi-am rupt degetele degeaba pentru a scrie ceva prin care toata lumea sa priceapa. Vad ca nu ai inteles nimic. Ai priceput ceva cu Fukushima, dar si aia pe jumate. Eu dadeam exemplu ca trebuie sa platesti atat de mult incat omul ala sa se arunce in foc pentru tara! Intelegi? Pai daca tu imi dai 2 lei, de 2 lei te apar, tata! Aici nu ai indicatori de performanta. Aici masuram cu "o data in viata". Pricepi? Ca sunt multi care primesc cat primesc, desi nu participa la conflicte, zi merci ca e asa (de ce nu te iei si de cei de la Cernavoda, ca n-au avut nici un incident pe platforma?...dupa gandirea unora, tehnicienii trebuie sa moara de foame, iar daca apare un incident sa intre in radiatii si sa rezolve problema ca noi sa dormim linistiti...le platim o prima si asta e.), dar gandeste-te la cei care, Doamne fereste, trebuie sa participe. Unde e justetea? Mata pricepi ce inseamna un conflict? In ziua de azi daca ceva nu merge, instictiv vine cuvantul armata la toti pe buze, dar iti dai seama cum se va urla si ce asteptari sunt in caz de ceva mai grav. Desi nu-mi doresc nimic grav in tara asta, te rog sa te gandesti la mine cand te vei gandi prima data la armata in sensul pozitiv ...si pot spune un inceput @un cutremur@. De ce nu iesi in strada?....sa se inchida armata si atunci o sa ramana doar celelalte categorii in schema. Stange-i pe toti care nu pot suferi asta. Dati o lege si ....asta e. Se linistete toata lumea!
          • 0 (0 voturi)    
            de ce (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:43)

            kolo [anonim] i-a raspuns lui pipar

            De ce nu au intrat militarii la Cernobil cu bratele deschise? Oare de ce? Noi ce naiba tot vorbim pe aici....de aia!!!! Oricum, eu am informatii ca au mai intrat!
    • -2 (2 voturi)    
      Ce stim noi de militari????? (Luni, 14 decembrie 2015, 19:56)

      pipar [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Prietene se vede ca esti militar si nu ai puterea de a analiza o situatie de fapt.Adica pentru eventualitatea ca va veni un razboi noi trbuie sa platim niste rente viagere unor domni pe care tot noi ii tinem ca sa se instruiasca sa ne apere,le platim chirii,haine, papica,salarii pentru ca tara sa fie aparata.Exemplu cu Fukushima e relevant.Acolo primii care au murit au fost inginerii,tehnicienii si locuitorii din zona care nu erau militari.Apoi au venit militarii voluntari si civili voluntari pentru actiuni de contaminare.Dar de ce nu dai exemplu Cernobal care e mai aproape de noi si ca distanta si ca mod de actiune si chiar de mentalitate.Acolo armata a refuzat sa participe la actiuni si au fost adusi mineri care nu au fost informati la ce se baga,Vorbiti numai de prezumtii ca daca se va intimpla ceva,Va informez ca statul comunist a fost aparat si sustinut de sistemul celor cu pensii speciale,adica justitie,militie,securitate si armata.Dupa revolutie oare cine trebuia sa apere tara noi,soferii,profesorii,medicii,metalurgistii ,minerii sau voi cei care erati si sunteti platiti sa aparati tara asta atit din interior cat si din exterior,Nu voi sistemul militarizat si justitia?Eu trebuia sa vad ca nu se mai duc razboaie cu armele ci prin cumparare de politicieni si distrugere economica.Ce ati facut voi sistemul militar si de justitie?Ati furat impreuna cu politicienii si pentru asta doriti ca recompensa,rente viagere cat mai mari si sustinute de prostime.OARE PENTRU CE NE-AR DECLARA RAZBOI CINEVA?TOTUL E VANDUT IAR VIITORUL COPIILOR NOSTRII E AMANETAT DE VOI,VOI CEI CARE ATI " APARAT" TARA. Ai sictir, ca la mine in mahala.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică