Actualizat acum

Un medic de la spitalul de arsuri spune ca multi dintre ranitii din Colectiv au murit din cauza bacteriilor din unitatile medicale - tolo.ro

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 3 decembrie 2015, 8:29 Actualitate | Esenţial

Unii dintre ranitii din Colectiv transferati in strainatate prea tarziu au ajuns suprainfectati
Foto: mapn.ro
Multi intre ranitii din clubul Colectiv "au murit cu zile" din cauza germenilor agresivi din spitalele romanesti, in special din cauza piocianicului a declarat pentru tolo.ro un medic de la Spitalul de Arsuri.  

Doctorul, al carui nume nu a fost publicat, a spus ca stie de la colegii sai ca situatia este asemanatoare si la alte spitale.  

Mai mult, acesta acuza ca familiile ranitilor nu au fost anuntate din primele zile ca au optiunea sa-i transfere in strainatate pentru ca "infectiile cu bacterii apar, din experienta noastra, cam din ziua a cincea".  

Potrivit medicului, la spitalul sau toti ranitii sunt spalati in aceeasi cada. 

El a dezvaluit ca in noaptea tragediei nu a fost deschis laboratorul de analize si a acuzat faptul ca nu exista un protocol in Romania pentru marii arsi, ceea ce inseamna ca fiecare spital a tratatat ranitii diferit.  

"Ranitii au murit nu doar din piocianic. Au murit si din acinetobacter, un germene de asemenea foarte agresiv. Am avut cazuri in care analizele bolnavilor indicau prezenta a patru, cinci bacterii! Nu au avut nici o sansa nici daca au ajuns in strainatate ca au ajuns deja suprainfectati", a spus medicul.  

Adrian Stanculea, seful ATI de la spitalul de Arsuri a confirmat pentru tolo.ro declaratiile: "Da. Este posibil ca toti sa fi murit din cauza infectiilor nosocomiale. O spun pentru ca poate asa se va face o cladire noua pentru acest spital. Cind a venit premierul Ciolos in vizita si ne-a intrebat de ce avem nevoie, i-am raspuns: De o cladire noua".

Cititi aici articolul scris de Mirela Neag si Catalin Tolontan 

Un numar de 31 de persoane ranite in incendiul din clubul Colectiv mai erau internate miercuri in spitalele bucurestene, dintre acestea sase fiind in stare critica si grava, informa ieri Agerpres.  

Potrivit unui centralizator al Ministerului Sanatatii, 30 de pacienti se afla in unitati medicale din strainatate. 

In urma incendiului de la clubul Colectiv au murit 60 de persoane.


Citeste mai multe despre   


15854 vizualizari
  • +52 (56 voturi)    
    pfff.. (Joi, 3 decembrie 2015, 8:41)

    @Mishu [utilizator]

    stirea astea cade ca un traznet pt parintii care si au pierdut copii in spital, bine ca bagam bani si facem catedrale faraonice pt oiile ratacite iar spitalele raman in mizerie .
    • -14 (34 voturi)    
      ... (Joi, 3 decembrie 2015, 9:26)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui @Mishu

      E usor sa redirectionezi ura catre biserica, insa cred totusi ca e gresit. Sigur, poti spune ca in loc sa avem atatea biserici puteam sa avem spitale bine echipate, insa nu bisericile sunt problema. Problema este clasa politica corupta, care fura ca in codru de 25 de ani iar rezultatele abia acum se vad, si in ce fel. Biserica (ca si institutie) a reactionat slab in aceasta perioada si are in mare masura partea ei de vina. Insa nu e drept sa aruncam vina pe ea si sa vedem lucrurile atat de transant. Daca nu se construiau biserici (care apropo, sunt realizate, cu mici exceptii, in proportie covarsitoare din donatiile oamenilor) probabil se furau si banii aia, in alt mod. Nu avem scoli, nu avem spitale, nu avem drumuri - sa fie oare vina catedralelor?
      • +13 (19 voturi)    
        biserica ii AJUTA!! (Joi, 3 decembrie 2015, 11:55)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

        Biserica a sprijinit INTOTDEAUNA, dupa 1990, "clasa politica corupta"! A facut-o pentru BANI!!
        Asa ca ESTE vinovata, la fel ca acestia!
        • +13 (15 voturi)    
          doar dupa 1990? (Joi, 3 decembrie 2015, 12:31)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Biserica mana in mana cu politicul sa tina in frau masele este si a fost de secole.

          poate mai putin pe vremea lui Ceasca, pentru ca de asta se ocupau structurile.
      • +3 (3 voturi)    
        Biserici (Joi, 3 decembrie 2015, 13:42)

        Gelu007 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

        Stefane, adevar graiesti, dar biserica in sine e o cloaca de hoti, dar tu ai dreptate, nu pt biserica, ci pt Dumnezeu, macar el e curat, Iti amintesti faza in care Isus e intrebat de bani? banul nu e pentru noi.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu prea traiesti in zilele noastre (Vineri, 4 decembrie 2015, 1:44)

        victor [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Parte de vina a popilor e legata de fariseismul lor. Ai ascultat vreodata o slujba?? Stii ca dupa partea religioasa preotii vorbesc despre problemele comunitatii. Ai bine, aici e problema... in dorinta de a nu se pune rau cu puterea, problemele reale ale oamenilor erau minimizate; dupa ei nu ne trebuia nici apa, nici canalizare, nici asfalt, nici spital, nimic..de asta lumea s-a intors impotriva reprezentantilor bisericii... si de asta pardon, ca mai sunt multe....
    • +18 (18 voturi)    
      este incredibil, (Joi, 3 decembrie 2015, 9:50)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui @Mishu

      dar eu il cred 100% pe acest doctor anonim. Am si eu prieteni care au murit in spital din cauza infectiilor
      Spre ex o prietena de familia a murit la nastere, dupa cezariana...declaratia doctorului care a asistat-o pe prietena de familie la nastere a fost incredibila ,,da ce dom'ne, am luat eu virusul sa il pun in burta ei?"
      Asta e realitatea: spitalele romanesti colcaie de virusi si bacterii periculoase....mai bine stai acasa decat sa te duci la spital.
      Bunica-mea a facut escara de grad III in spital, in zona lombara; doctorul a zis ca are putine sanse...am luat-o acasa si am platit o asistenta sa o panseze zilnic cu pansamente Hartman, si escara s-a vindecat total. In spital nu ar fi avut nicio sansa..
      • +3 (5 voturi)    
        pai normal!! (Joi, 3 decembrie 2015, 11:57)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Daca toti cei care sunt cat de cat buni in meseria lor pleaca in strainatate - iar spitalele trebuie sa angajeze infirmiere nespalate!!
        • +2 (2 voturi)    
          da si nu (Joi, 3 decembrie 2015, 14:11)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Plecarea in Occident a medicilor nu este singura explicatie. Docotrul care a operat-o pe prietena mea la nastere de numeste dr Albu, este o somitate, este profesor doctor si opereaza la spitalul Giulesti. Deci se poate spune despre el ca era un doctor bun, chiar un expert in operatii de cezariana. Dar indolenta si neglijenta lui, nepasarea si lipsa de responsabilitate, combinate cu conditiile precare de igiena din spitalul Giulesti au dus la moartea fetei, in spital, la cateva zile dupa operatia de cezariana. Maretul doctor nici macar nu s-a deranjat sa ii citeasca analizele, sa vada cat de infectata era .... (daca ii dadea la timp antibiotice puternice ea scapa).
          Asa ca, din ce am vazut prin spitale, principala cauza a deceselor din spitale este negljenta, indolenta, nepasarea cadrelor medicale.
          • -2 (2 voturi)    
            doctor (Joi, 3 decembrie 2015, 14:31)

            carmen i [anonim] i-a raspuns lui bancher

            Nu-l cunosc pe respectivul, dar daca o fi la fel de "profesor doctor" precum spagarul Oprescu, atunci nu trebuie sa te mire rezultatele.
        • -1 (1 vot)    
          trebuie? (Joi, 3 decembrie 2015, 14:16)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          iti spun eu ca pana si locurile alea se ocupa cu spaga!
      • 0 (0 voturi)    
        Virus (Joi, 3 decembrie 2015, 15:23)

        Ord [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Orice centrimetru patrat este plin de bacterii, nu se poate face nimic sa le starpesti. Numai pe corpul si in corpul uman exista milioane de bacterii sau virusi in stare latenta care profita cand sistemul imunitar este scazut.
        • 0 (0 voturi)    
          bacterii spitalicesti (Joi, 3 decembrie 2015, 21:33)

          zoltan erdelyi [anonim] i-a raspuns lui Ord

          Ba să știți că se pot face multe, chiar și contra bacteriilor rezistente din spitale, de exemplu MRSA(Methycillin-rezistens Staphylococcus aureus),- streptococul auriu- care este liderul infecţiilor spitaliceşti. Dacă cunoașteți doctori interesați de rezolvarea acestor probleme, spuneții să mă contacteze la: erdelyi.zoltan@mailbox.hu
          Spun: dacă cunoașteți - deoarece eu de trei săptămâni de zile, tot bombardez doctori găsiți pe facebook și încerc să le atrag atenția că există metode și posibilități noi, spre a mări șansele de salvare a bolnavilor în general și a celor arși la Colectiv, în special!! Ei bine, nimeni nu a fost interesat să afle despre ce este vorba...sânt pur și simplu stupefiat, dar asta este...Deci, încă o dată, dacă cunoașteți Doctori interesați de rezolvarea a foarte multe probleme, printre care și MRSA, spuneți-le să mă caute!
    • -11 (21 voturi)    
      si daca le facem pe toate? (Joi, 3 decembrie 2015, 10:47)

      freestyle [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      adica si spitale si biserici, se supara cineva? eu, nu.
      • +14 (16 voturi)    
        deci... (Joi, 3 decembrie 2015, 10:52)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        1 - avem deja mult prea multe biserici
        2 - banii sunt finiti. daca facem si spitale si biserici o sa luam de la autostrazi sau scoli sayu mai stiu eu ce....
        • -6 (12 voturi)    
          nu va mai legati de Biserica (Joi, 3 decembrie 2015, 12:27)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          pentru ca statul laic este raspunzator pentru realizarea de spitale si nu Biserica care are alt rol, sunt alti hoti si problema este in alta parte nu in Biserica, nu va faceti pacate degeaba, occidentul are numeroase catedrale gigant, la fel si partea orientala, iar voi va legati de cine nu trebuie si deveniti acuzatori si sunteti orbiti pur si simplu de starea pacatoasa in care va aflati si necredinta tot mai mare in randul romanilor, pentru ca dupa credinta unui popor da si Dumnezeu binecuvantare asupra lui.
          • +6 (6 voturi)    
            stat laic (Joi, 3 decembrie 2015, 13:32)

            grongobar [utilizator] i-a raspuns lui anonim

            asa e,statul laic trebuie sa construiasca scoli si spitale.dar atunci hai sa facem cumva ca acest stat laic sa nu mai dea nici un leut la godporatia bor.
      • +11 (13 voturi)    
        nici eu nu ma supar! (Joi, 3 decembrie 2015, 11:58)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

        Doar sa faca bisericile cu bani de la credinciosii care au nevoie de ele. NU cu bani de la stat!
        • -10 (12 voturi)    
          Sa nu se supere nimeni... (Joi, 3 decembrie 2015, 12:30)

          rcb [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          .. si spitalele cu banii de la bolnavii care au nevoie de ele. NU cu bani de la stat. E bine?
          • +3 (5 voturi)    
            conditie (Joi, 3 decembrie 2015, 13:34)

            grongobar [utilizator] i-a raspuns lui rcb

            atunci nici statul sa nu mai ia taxa pentru sanatate si nu se mai gata catedrala mantuirii nici peste 1000 de ani.
          • +3 (5 voturi)    
            e foarte bine (Joi, 3 decembrie 2015, 13:51)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui rcb

            Asa si este. Exista CASS: contributie pentru asigurari sociale de SANATATE. Nu-mi amintesc sa existe contributie de asigurari sociale pentru BORSRL.
    • +6 (8 voturi)    
      Hotia si coruptia, nu catedrala (Joi, 3 decembrie 2015, 11:28)

      User2 [anonim] i-a raspuns lui @Mishu

      Sectia de arsi nou-nouta de la Floreasca de ce nu functioneaza? Aia sterila, adica fara nici o bacterie? Si platita pana la ultimul leu.
      Hotia si coruptia ucid in Romania, Misule! Nu faptul ca se face o catedrala.

      De asemenea, aduc si eu un caz de Clostridium + recidiva. La modul foarte serios, doar bunul Dumnezeu a facut sa scapam cu bine! Tratat la domiciliu, regim alimentar strict si rabdare de fier.
    • -4 (8 voturi)    
      Incep sa ma enerveze semidoctii astia care zic ca (Joi, 3 decembrie 2015, 12:57)

      liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Romania nu are bani din cauza Catedralei Neamului. Nici eu nu sunt de acord cu cladirea asta, dar trebuie sa ai pitici pe creier sa tot dai in Biserica. Misu, decat sa scrii impotriva Bisericii mai bine lucrai si donai banii aia pentru spitale, lucru pe care cred ca nu l-ai facut in viata ta.

      Mai bine te-ai lua de faptul ca nu sunt executate confiscarile dispuse de DNA
  • +15 (25 voturi)    
    N. Banicioiu" "tratati ca in Germania".... (Joi, 3 decembrie 2015, 8:46)

    lili [anonim]

    "La plecarea lui Bănicioiu, Lascăr și Carantino recunosc lipsa tehnicii pentru arși.
    Arafat s-a dat la fund

    Exact după învestirea noului Guvern și după ce Nicolae Bănicioiu, Ministrul care ne spunea cât de bine dotați suntem și cum pacienții de la Colectiv sunt tratați ca în Germania, va pleca acasă, medicii Ioan Lascăr și Andrei Carantino au prins curaj și/sau caracter și semnalează nevoile acute din sistemul de sănătate.
    Singurii medici care au avut curajul să spună adevărul au fost cei din Alianța Medicilor care au pus punctul pe i: „noi ca stat nu avem condiții de a trata marii pacienți arși și nu am avut niciodată.
    Nu avem dotări, camere sterile, unități de arși.
    Nu suntem pregătiți cu personal și nu înțelegem de ce nu s-a detașat personal de la unitățile spitalicești din România pentru a suplini deficitul din București.
    Iar dacă ne cunoaștem acest deficit de ce nu s-a cerut ajutor din prima clipă din străinătate?
    Dotările nu se rezumă doar la materiale sanitare, e nevoie de condiții aseptice ridicate pe care, din păcate, nici un spital public din România nu le are.” Felicitări pentru curaj și onestitate!"


    Deși au vorbit de nenumărate ori în fața camerelor de luat vederi de la tragedia de la Colectiv încoace, abia acum cei doi cunoscuți medici spun și ei adevărul în interviurile acordate DIGI 24: „În prima linie au fost medicii de la terapie intensivă şi chirurgii. Au muncit ca să poată să-i salveze pe aceşti...copii până la urmă. Sigur, am mai pierdut şi din bătălii, dar este o boală nenorocită care ne poate învinge oricând”. a spus doctorul Andrei Carantino, chirurg la Spitalul Bagdasar-Arseni.

    Niste criminali!
    Cine RASPUNDE?!
    Tinerii aia morti pote aveau o sansa daca plecau in strainatate...poate...
    Criminali, statul roman criminal!
  • +27 (33 voturi)    
    Ce ne trebuie spitale... (Joi, 3 decembrie 2015, 8:55)

    Bobitza [anonim]

    cand avem Catedrala lu' Neamu'. Ce ne trebuie spitale cand vom avea unde ne ruga...?
    Bravo guvernantilor si primarilor/consiliului primariei pentru Catedrala. Adevarul e ca nu se putea fara. Iisus a propovaduit crestinismul in astfel de catedrale, nu cu un port simplu si modest, printre oamenii de rand. Poate preanefericitilor de la BOR ar trebui sa li se aminteasca istoria religiei. Se pare ca nu prea au studiat ce trebuie in facultate (sau nu prea au dat pe la scoala...) Sper sa priceapa cine trebuie ironia comentariului, o ironie destul de evidenta.
    • +6 (10 voturi)    
      le-a venit randul ... (Joi, 3 decembrie 2015, 10:47)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Bobitza

      ... si prea-nefericitilor ... in curand vor construi cadedrala lipsei de creier doar din donatiile OILOR :)

      dl. videanu, care le-a "dat" terenul ... oare ce mai face ?! sub ce forma isi ia oare sponsorizarea de la BOR ?!

      cei care au dat autorizatia de constructie, au verificat sa existe suficiente locuri de parcare pentru oile care se vor imbulzi ?
  • +22 (22 voturi)    
    MRSA (Joi, 3 decembrie 2015, 9:02)

    transalpinarum [utilizator]

    Sunt convins ca duduie de MRSA in spitalele romanesti, maestrul Dinica a murit din asta. MRSA-ul e o super bacterie foarte rezistenta la antibiotice, cu atat mai grav intr-o tara ca Romania in care antibioticele se iau ca pe jeleuri.
    • +13 (13 voturi)    
      Si carcotasul care s-a internat cu (Joi, 3 decembrie 2015, 10:40)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      bronsita ? Si arhitecta Casei Poporului care s-a internat cu o fractura intr-un accident auto usor si a decedat ? Si cati alti cetateni pentru decesul carora apartinatorii nu au dat spitalul in judecata si/sau nu au cerut autopsii , ci coplesiti de durere au zis doar :Dumnezeu sa-l ierte !!
      • +1 (1 vot)    
        si daca dadeau spitalul in judecata, tot nu (Joi, 3 decembrie 2015, 14:16)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui deval

        rezolvau nimic. Am dat noi spitalul Giulesti in judecata pt un caz de femeie moarta la nastere in spital, (se pare ca tot in urma infectiei). Degeaba....procesul se plimba de 3 ani de la un tribunal la altul, martorii nu isi mai amintesc nimic, spitalul si doctorii urla ca sunt nevinovati si fata a venit infectata de acasa...(de parca o mai operase cineva inaintea lor).
  • -35 (43 voturi)    
    Articol de comunist indoctrinat PSD! (Joi, 3 decembrie 2015, 9:04)

    Miky60 [utilizator]

    "E posibil", "poate", "ar fi fost", adica doar supozitii comuniste ale indoctrinatului PSD tolontan! De aceea a atacat-o pe doamna Elena Udrea, ca este platit mereu de comunistii ciumei rosii ca sa atace orice pentru a aduce rusii la conducere!
    • +1 (9 voturi)    
      duamna udrea? (Joi, 3 decembrie 2015, 9:21)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      poatacii platiti de duamna sunt obligati sa se adreseze cu apelativul duamna cand vorbesc de hoata aia penala? adica inteleg ca trebuie sa postati despre duamna, ca de-aia sunteti platiti dar ce te-a facut sa te ratacesti prin articolul asta? aaaa ai vazut tolo.ro cel care a desconspirat-o pe hoata aia cu pantofi rosii si ai turbat doar la vederea sursei articolului...
    • +2 (10 voturi)    
      Tolontan (Joi, 3 decembrie 2015, 9:47)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Se stie ca Tolontan scrie la comanda si dezinformeaza (cam ca si astia de pe aici), dar de acolo si pana la prostiile pe care le scrii tu e cale lunga.
    • +7 (9 voturi)    
      scuza-ma, (Joi, 3 decembrie 2015, 9:58)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      dar este cel mai ignorant si nefundamentat comentariu pe care l-am citit pe Hot News in ultima luna.
      L-ai intrecut chiar si pe Mazeta.
    • +6 (10 voturi)    
      alo (Joi, 3 decembrie 2015, 10:02)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      Alo tov. Miky ? Doamna " de care spuneti face parte dintr-o sleahta de fraudatori de tara. Fara specia asta scumpa noastra tara ar fi fost in 2015 o tara a oportunitatilor pertinente si in care oamenii nu mor cu zile.
      Am auzit ca doamna " voia sa-si cunpere un teren de 400 k de oiro.
      Sa bagi tu manuta aia cu care ai scris "doamna" in foc
      ca sunt bani cinstiti.
      Hai si.TIR.
    • +5 (7 voturi)    
      serios?! (Joi, 3 decembrie 2015, 10:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      da este un articol cumunist.... dovedeste ca din pacate comunismu este in floare in romania. daca nu era comunism omu ala avea curaj sa spuna cum il cheama. dar nu are... pentru ca stie ca va zbura din sistem... la fel cum in ziua si zilele de dupa colectiv.... cei de acolo au fost amenintati sa nu vb....

      stiu din mai multe surse ca da... sunt probleme mari cu infectiile in spitalele romanesti... hai sa o lasam moarta. avem si aparatura moderna... dar degeaba ai 3-4 paturi foarte bine dotate cand tu ai 10 raniti. si daca ai o infectie in spital.... degeaba il mai ai... mai ales ca alea "ataca" persoanele mai vulnerabile... adica alea ranite mai grav

      ca sa imbunatatim ceva trebuie sa recunostem in mortii masii ca avem o problema.... ori noi nu facem asta... noi merge in continuare cu acoperitu rahatului ca pisica... (si aici ma gandesc la matza mea care nici macar nu-l acopera cum trebuie :D).
      noi mergem cu "ne ridicam" si "la anu o sa fie mai bine" cand statisticile arata ca nivelul de saracie creste... si tot ce vine odata cu el...
    • +6 (6 voturi)    
      Si aici mi-o aduci pe Coana Leana ?! (Joi, 3 decembrie 2015, 10:27)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Daca e adevarul, pentru cine il spune nu putem avea decat respect ! Ce legatura are PSD sau comunismul cu adevarul? Pioceanicul si alti monstrii ca el troneaza in spitalele noastre afecteaza in special pe arsi , operati, pe cei cu imunitatea scazuta ! Microbii astia nu pot fi eliminati si in strainatate spitale unde se constata existenta lor sunt demolate si construite altele ! Am spus aici acum o luna asta ! "Salariatii" sau ambuscatii Coanei Leana au insa alte treburi pe aici ! Tolontan nici nu a atacat-o pe Coana Leana pe gustul meu, el doar a insistat pe Gala Bute in care daca daca nu ciripeste Obreja, nu exista un caz !!
    • +6 (6 voturi)    
      LPC ... (Joi, 3 decembrie 2015, 10:44)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      ... e de la lipsa parti din creier ... lobotomizati, adica :)

      duamna ta este urmarita de justitie pentru FRAUDA cu fonduri europene ... si cei care au recrutat-o, de la mama ei (sic) de acasa, spun ca nu ar fi fost tocmai o duamna inainte de-a fi adusa la bucuresti :)

      si, slava domnului, pentru ca si-a facut de cap .... cu fondurile europene .... nici nu va scapa :)
  • +8 (10 voturi)    
    Banicioiu spunea ca avem tot ce ne trebuie (Joi, 3 decembrie 2015, 9:20)

    carmen [anonim]

    De ce nu au spus asta de la inceput ? De ce nu l-au contrazis pe Banicioiu cand spunea ca avem tot ce ne trebuie ? De ce abia acum ? Ati mintit cot la cot !
    • +2 (2 voturi)    
      Așa este! (Joi, 3 decembrie 2015, 11:55)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui carmen

      Dacă ar fi spus acest lucru de la început poate că se mai putea face ceva!
  • +5 (5 voturi)    
    Rezistenta la antibiotice o posibila Apocalipsa. (Joi, 3 decembrie 2015, 9:29)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Populatia planetei s-a ridicat de la un miliard si ceva in 1900 la aproape 8 miliarde acum 115 ani mai tarziu din 2 motive:
    1. Energie pentru a sustine cele 8 miliarde
    2. Cresterea sansei la viata multumita antibioticelor
    Daca in trecut cand te durea in gat prima pornire era sa te apuci sa-ti construiesti consciug si cruce ca sa fii inmormantat frumos, acum toti trec peste asta cu 20 de pastile in 5-10 zile.
    Timp de zeci de ani de la descoperirea penicilinei a fost usor sa tii pasul cu dezvoltarea rezistentei, un nou antibiotic care se obtinea cu multa energie (bani) putand sa-si castige cheltuiala repede si fiind descoperit mai usor.
    Mai nou banii pentru a inventa un antibiotic nou se duc spre un miliard de dolari, este tot mai greu sa gasesti altele si automat sunt prea scumpe. Problema nu este ca nu se mai pot face. Se mai pot face dar nu ni le permitem. Asa ca megand pe calea asta ne vom duce spre 1 miliard de oameni populatia care ar exista natural pe pamant, poate chiar un rebound spre cateva sute de milioane din cauza agresivitatii marite ale germenilor rezultati.
    Intrucat infectia de care vorbim este intraspitaliceasca tind sa cred ca medicii de acolo si-au creat-o prin folosire de antibiotice de rezerva fara discernamant.
  • +6 (10 voturi)    
    Stat criminal (Joi, 3 decembrie 2015, 9:48)

    Dan [anonim]

    Statul roman este un stat criminal. Ne-am omorat copiii. Am fost complici la aceasta crima
  • +9 (9 voturi)    
    interesant e .... (Joi, 3 decembrie 2015, 9:59)

    liviu_ [utilizator]

    ca acu vreun an am vb cu un medic de la un spital de boli infectioase....
    si ala spunea ca baldazar de exemplu ar trebui inchis si dezimfectat pentru ca vin o gramada de oameni de acolo la ei din cauza infectiilor din spital...

    astea fiind spuse .... tind sa il cred pe acest medic ... din pacate.
    sistemul medical e destul de prost in romania si majoritatea in loc sa rezolve problema baga pe "am facut tot ce am putut" in fata, sau .... zicala (cu copyright arafat) "mai bine nu se putea"
    primul pas in a rezolva o problema , este sa recunosti ca o ai.... noi o dam in bara de la primul pas :(
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Joi, 3 decembrie 2015, 10:16)

    cartograful [utilizator]

    E de notorietate ca periodic cladirile spitalicesti se demoleaza si se fac altele noi. Dar la noi s-a impamantenit gaura neagra a "reabilitarilor", "reparatiilor", samd. De ce?
    - La o cladire noua e relativ simplu de estimat costurile si e greu de sifonat.
    - La o "reabilitare", cladirea existenta poate avea vicii ascunse, neconformitati din schimbarea legislatiei, lucrarile sunt mai scumpe pt. ca de exp in loc sa torni o placa de beton trebuie mai intai sa expertizezi, sa demolezi, sa evaluezi ce gasesti, sa torni pe bucatele, samd. Pur si simplu tehnic e mult mai greu de evaluat cat va costa o "reabilitare" care in multe cazuri ajunge sa fie mai costisitoare decat o cladire noua.
    Voi daca ati fi politicieni pe care v-ati baga sa le finantati? Unde credeti ca se sifoneaza mai usor? Din pct meu de vedere, cu exceptia monumentelor, reabilitarile pur si simplu nu-s pragmatice. Sau or fi pragmatice dar pentru cine trebuie!
    • +1 (1 vot)    
      corect! (Joi, 3 decembrie 2015, 12:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Un exemplu EXCELENT este spitalul judetean de la mine - o adevarata si monstruoasa "gaura neagra" in continue "reabilitari"!
  • +2 (4 voturi)    
    Terorism vs Coruptie (Joi, 3 decembrie 2015, 11:13)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu poti sa furi 1000 de miliarde de euro si sa ai si Sanatate.
    Terorismul omoara zeci, sute sau mii. Coruptia ucide cu milioanele.
  • +2 (2 voturi)    
    salut! (Joi, 3 decembrie 2015, 11:42)

    menumorut [anonim]

    stiu ca a fost cam dur comentariu meu cu spitalul militar dar tot ce am spus acolo e cat se poate de real. Am un prieten care a trecut prin astea si a murit cu zile dupa o operatie foarte complicate. Exista si niste dosare pe rol in care personalul si medicii sunt cercetati.

    nu cred ca ar strica sa va interesati un pic.
  • +5 (5 voturi)    
    declaratii anonime (Joi, 3 decembrie 2015, 11:59)

    utunche [anonim]

    Un medic anonim critica post factum gestionarea crizei generate de tragedia din Colectiv.
    E prea tare! N-o semnez! Asa si-o fi spus medicul care la o luna dupa incident ne povesteste cum au muri tcu zile parte din arsii din colectiv.
    Ca are dreptate e clar. Pioceanicul si alte bacterii omoara in spitale de ani de zile ( vezi Iosif Sava in anii 90. Si totusi :
    -de ce d vorbeste de abia acum;
    -de ce anonim ?
    Si ar mai fi cateva intrebari.
    Daca ar fi atras public atentia mai demult poate ca si ceilalti pacienti ( cei transportabil desigur) ar fi putut pleca in strainatate. Poate nu. Si ar fi scapat. Sau nu. Dar ar fi avut o sansa in plus
    Daca vorbea atunci poate ar fi trait o parte dintre pacienti?
    Daca a tacut e complice involuntar ?
    De ce nu isi asuma raspunderea declaratiilor facute?
    De fapt cred ca asta e si problema. Criticam un sistem cu care nu suntem de acord, dar fara sa ne asumam critica. Ca nu cumva sistemul sa ne expulzeze. Asa rapciugos cum e ne hraneste totusi. Pe unii dintre noi si alaturi de noi si pe anonimi.
    • 0 (0 voturi)    
      sistemul se razbuna pe tine (Joi, 3 decembrie 2015, 14:29)

      carmen i [anonim] i-a raspuns lui utunche

      Daca nu esti anonim, risti foarte mult, intrucat cei din sistem au grija sa se razbune pe tine si sa te dea afara pentru dezvaluirile facute. Si sa nu crezi ca ei vor pati ceva. Daca vrei, iti pot da si exemple.
  • +3 (3 voturi)    
    SISTEMUL SANITAR ESTE LA PAMANT ! (Joi, 3 decembrie 2015, 12:05)

    S.P.C.I.N [anonim]

    Sunt din interior si stiu ce vorbesc. Situatia aceasta ne-a depasit, noi nu am stiut nici sa o gestionam, nici nu am avut cu ce. Degeaba exista daruire si respect pentru meserie daca nu ai cu ce. Infectiile nozocomiale sunt o problema reala peste tot, Romania musamalizeaza si nu raporteaza existenta acestora.
    • 0 (0 voturi)    
      bacterii spitalicești (Joi, 3 decembrie 2015, 21:56)

      erdelyi zoltan [anonim] i-a raspuns lui S.P.C.I.N

      Să știți că se pot face multe, chiar și contra bacteriilor rezistente din spitale, de exemplu MRSA(Methycillin-rezistens Staphylococcus aureus),- streptococul auriu- care este liderul infecţiilor spitaliceşti. Dacă cunoașteți doctori interesați de rezolvarea acestor probleme, spuneții să mă contacteze la: erdelyi.zoltan@mailbox.hu
      Spun: dacă cunoașteți - deoarece eu de trei săptămâni de zile, tot bombardez doctori găsiți pe facebook și încerc să le atrag atenția că există metode și posibilități, spre a mări șansele de salvare a bolnavilor în general și a celor arși la Colectiv, în special!! Ei bine, nimeni nu a fost interesat să afle despre ce este vorba...sânt pur și simplu stupefiat, dar asta este...Deci, încă o dată, dacă cunoașteți Doctori interesați de rezolvarea a foarte multe probleme, printre care și MRSA, spuneți-le să mă caute!
  • -2 (10 voturi)    
    asa o fi! (Joi, 3 decembrie 2015, 12:06)

    Codruta N [utilizator]

    Dar domnul doctor care "doreste sa ramana anonim" (ca sa vezi!) ar trebui sa va arate ca a facut macar O DATA o sesizare, macar la DSP, referitoare la sitiatia pe care o semnaleaza!

    A facut? O sa v-o arate (cu numar de inregistrare cu tot)?
    Aaaa... n-a facut? Inseamna ca a CONTRIBUIT la aceasta situatie! Ca a fost COMPLICE ACTIV la infectarea bolnavilor lui cu piocianic si alte goange asemanatoare!
    • +3 (3 voturi)    
      Manipulare ordinara (Joi, 3 decembrie 2015, 14:02)

      zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      duci tanti...

      Mai lasa-l lui Alah pe Arafat si gandeste-te si la sufletele celor morti, ca nu se stie niciodata cand o sa dai ochii cu ei....
    • +1 (1 vot)    
      DSPB este un complice (Joi, 3 decembrie 2015, 14:26)

      carmen i [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Directia de Sanatate Publica actioneaza ca un complice pentru managerii de spital si musamalizeaza fara exceptie toate cazurile grave.

      Daca sesizezi niste nereguli, cei din DSPB vor nega realitatea si apoi te trezesti dat afara pentru curajul avut. Stiu asta pentru ca exact asa am procedat si eu: am sesizat, DSPB a negat ca ar fi nereguli, iar apoi au inceput sa curga sanctiunile.
  • -4 (12 voturi)    
    are probe? (Joi, 3 decembrie 2015, 12:07)

    anaerobik [anonim]

    Spitalul de Arsuri? Ce medic poate poci numele un spaital daca lucreaza in el? Sau poceala se datoreaza culturii jurnalistului?
    Este un servil basist care toarna apa la moara celor anti Arafat? E unul din medicii de pe fessebouque? Ce il recomanda?
    • +2 (4 voturi)    
      DA!! (Joi, 3 decembrie 2015, 13:44)

      lili [anonim] i-a raspuns lui anaerobik

      Azi, purtatorul de cuvant al Spitalului de arsi a CONFIRMAT!
      Cititi presa!!
    • +1 (1 vot)    
      purtatorul de cuvant din Spitalul de arsi.... (Joi, 3 decembrie 2015, 14:05)

      lili [anonim] i-a raspuns lui anaerobik

      "Incendiul de la Colectiv: Trei pacienti de la Spitalul de Arsi au murit din cauza infectiilor (dr. Stanculea)

      Joi, 3 decembrie 2015, 12:27

      Trei persoane ranite in incendiul de la clubul Colectiv care au fost internate la Spitalul de Arsi din Capitala au murit din cauza infectiilor, a precizat joi purtatorul de cuvant al unitatii medicale, Adrian Stanculea, citat de Agerpres.

      "Am avut 27 de bolnavi internati in spital, din care au decedat sase, iar dintre cei care au decedat din cauza infectiilor sunt trei bolnavi", a spus Stanculea, intr-o declaratie de presa.

      Declaratiile sale vin dupa ce un doctor de la Spitalul de Arsi a declarat ca multi dintre ranitii din clubul Colectiv "au murit cu zile" din cauza germenilor agresivi din spitalele romanesti.

      Doctorul, al carui nume nu a fost publicat, a spus ca stie de la colegii sai ca situatia este asemanatoare si la alte spitale.

      Mai mult, acesta acuza ca familiile ranitilor nu au fost anuntate din primele zile ca au optiunea sa-i transfere in strainatate pentru ca "infectiile cu bacterii apar, din experienta noastra, cam din ziua a cincea".

      Dr Stanculea a explicat ca la orice sectie de terapie intensiva exista riscul de contaminare bacteriana, care este mult mai pare pentru marii arsi.

      El a afirmat insa ca daca in Romania ar fi existat un centru de arsi la nivel occidental "probabil rata de infectie era ceva mai mica".

      Intrebat daca a informat ministrul Sanatatii despre aceste aspecte, doctorul a raspuns ca a facut acest lucru "de nenumarate ori".

      "Am explicat cum trebuie sa arate un centru pentru marii arsi, dar mai departe pot eu sa construiesc eu spitalele?", s-a intrebat el, subliniind ca "bolnavii astia au fost tratati maximal la conditiile din Romania".

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20639263-incendiul-colectiv-trei-pacienti-spitalul-arsi-murit-din-cauza-infectiilor-stanculea.htm

      CRIMINALII !!!
  • -2 (4 voturi)    
    Povesti... (Joi, 3 decembrie 2015, 13:43)

    Daniel [anonim]

    Setea de spectaculos. Asa cum s-a vazut, si pacientii transferati in clinici cu renume din strainatate au murit. Daca luam numerele la analizat, vom vedea ca lucrurile nu sunt chiar asa tragice cum ne place sa le prezentam acum. Adica totusi din pacientii internati au murit relativ putini, iar cei care au decedat erau de la internare inconstienti si au fost asistati cardiorespirator inca din momentul preluarii de SMURD. Ca atare, e hazardat sa afirmam ca au decedat datorita infectiilor intraspitalicesti... Chiar daca erau transferati in strainatate, sansa lor era minima. In alta ordine de idei, ne facem ca nu stim, dar strainii au preluat in prima instanta doar pacientii echilibrati, care aveau oricum un prognostic favorabil. Abia dupa ce a crescut presiunea mediatica si din partea familiilor au fost preluati si pacientii in stare grava, si s-a observat ca unii nu au ajuns nici la destinatie in viata... Dincolo de emotii, raman faptele, si e bine sa ne pastram la a discuta fapte, numere. A, sigur exista infectii nozocomiale, dar nu sunt relevante in cazul in discutie.
    • 0 (0 voturi)    
      dezinformezi (Joi, 3 decembrie 2015, 14:21)

      carmen i [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      la spitalele din afara au fost transferati selectiv doar pacienti aflati in stare grava, si numai dupa ce au incasat o saptamana sau doua de medicina romaneasca. Prin urmare, comparatia nu este corecta.
      Faptul ca au existat pacienti care au murit pe drum arata limpede ca nu erau deloc "pacienti echilibrati" asa cum ai scris.
    • 0 (0 voturi)    
      depinde ce intelegi tu prin echilibrat (Joi, 3 decembrie 2015, 14:21)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      poti sa fii echilibrat cu pulsul si tensiunea, iar infectia sa lucreze pe ascuns. Se pare ca cei transferati in strainatate erau deja suprainfectati cu pioceanic...asa ca au ajuns prea tarziu.
      Simplu fapt ca i-au spalat pe toti in aceaiasi cada, i-a condamnat din start.
  • -1 (3 voturi)    
    aceasi discutie (Joi, 3 decembrie 2015, 13:57)

    Nelu [anonim]

    Aceasi discutie apare de o vreme cu biserica si spitalele. Problema nu e cu bisericile ci cu banii tuturor si distributia lor. Cu ocazia aceasta bisericile si enoriasii isi incaseaza mai multa ura decat merita. Nu ei au dat foc si au lasat sa functioneze in asa conditii un local.

    Pe de alta parte sunteti naivi daca credeti ca daca maine nu se da un alt ban la biserici acesti bani se vor duce pe autostrazi si pe alte lucruri bune. Acesti politicieni fura ca standard si au o mana cu care aduna: ANAF.

    Sunt multe localitati in care biserica intretine mai bine ordinea ca ANAF, Politie si primarie. Nu sunt ortodox ci sectant cum ar zice religia dominanata dar cred ca conversatia rationala nu trebuie sa se suspende.

    Aveti dreptate si n-aveti. Aparatul de furt al statului ar fi in stare sa scoata banii de la biserici, de la autostrazi, de la scoli, de la armata si tot ar zice ca nu sunt bani si nu ati vedea un beneficiu.

    Da, se pot suspenda drepturile banesti si materiale pt. biserici dar inchideti robinetul furtului.
  • +2 (4 voturi)    
    Ziceam (Joi, 3 decembrie 2015, 14:01)

    zarzarea [utilizator]

    acum cca o luna in urma ca este ceva in neregula cu plasele de provizii cerute de medicii de la spitalul de arsi rudelor pacientilor internati acolo.

    Adica, trec zilnic oameni incarcati cu plase de medicamente, pansamente, etc.

    Orice tampit poate sa-si dea seama ca pur si simplu este neigienic ce se intampla pentru un spital, oricare ar fi el.
  • +2 (2 voturi)    
    ati remarcat dezinformarea Ministerului? (Joi, 3 decembrie 2015, 14:17)

    carmen i [anonim]

    Ministerul Sanatatii a inceput sa publice buletine informative cu privire la situatia pacientilor din Colactiv.
    Iata un exemplu: http://www.ms.ro/?pag=62&id=15571&pg=1

    Numai ca.. este o mica problema: ministerul omite sa precizeze cati pacienti au murit la spitalele din Romania.
    In schimb, cand vorbeste despre spitalele straine, Ministerul este foarte grijului sa mentioneze la fiecare in parte cati pacienti au decedat.

    Cine nu cunoaste situatia si citeste numai ce scrie MS, are impresia ca pacientii au murit doar la spitalele din afara.

    Minciuna prin omisiune este la fel de grava ca si celelate forme de minciuna, iar cei din minister ar trebui trasi la raspundere pentru asta.
  • 0 (0 voturi)    
    spitale? (Joi, 3 decembrie 2015, 14:48)

    rania [anonim]

    mergeti sa investigate la alba iulia, la urgente. chiar si cineva de la consiliu s-a dus "sub acoperire" si a constatat deficient (cuvant bland) acolo au murit oameni asteptand cu orele sa fie bagati in seama de personalul medical prea ocupat sa isi tina picioarele pe birouri si sa povesteasca. Unui prieten cu fractura grava I s-a administrat antibiotic injectabil fara a I se face nici o investigatie macar minima sa vada poate e allergic!! Asistentele tipa la oameni chiar daca sunt putini si toti sunt prea ocupati de "micile atentii" ce sa se mai spele pe maini in mod regulat sau sa tina curatenie exemplara in spital. nu costa zeci de milioane de euro sa tii un spital curat dar trebuie ordine si disciplina sanitara. nu personal care fumeaza si pe urma cu aceleasi maini pline de bacterii schimba pansamente sau doctori care nu catadicsesc sa se spele pe maini intre consultatii. pe fetita mea au cautat-o in pampers si pe urma in gura! ce reguli de igiena invata ei la facultate???cat am stat in spital nu am vazut o igienizare a usilor, clantelor ca sa nu mai zic ca ;a grupul sanitar femeile de service fac curat din an in pasti. In strainatate femeia de service e permanent ocupata!nu nu cu vorbaria si tigara. aici oricine face asa zise cursuri de asistente medicale (si e mare inghesuiala desi se plang de salarii) si pe urma ajung sa nenoroceasca oameni si copii pentru ca nu au cunostinte elementare medicale. E atat de greu sa mentii un spital igienizat??? In strainatate unde am locuit am fost internat intr-un spital vechi de vreo 150 de ani. toata lumea isi facea treaba fara sa se rasteasca desi si acolo fusese o greva pentru salarii. dar in spital isi faceau treaba. la noi parca vad ca de la mizeria din spitale se ajunge tot la asa zisii bani putini. culmea ca stiu o infirmiera ce isi face vacantele in Maldive in timp ce pacientii ei care cotizeaza serios la ea pentru ca sunt bolnavi cronici abia isi duc zilele. Scuze pentru divagare pe alocuri!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce mare ghinion! (Joi, 3 decembrie 2015, 15:53)

    Anonimi [anonim]

    inca o proba de manipulare grosolana din partea masonilor cazari sionisti. asa este, bacteriile teroriste stau pitulate dupa usa la intrarea in salon si se detoneaza instantaneu. astfel corpul atins de resturile bombei virusologice va inceta sa mai ticaie cu pasi marunti dar siguri. ala de-i place sportul ia interviu de la un doctor mason spre a va servi o placinta imputita de intoxicare in masa si spalare pe creier. aia care zice doctorul c-au murit din cauza bacteriilor, au decedat inca de la inceput, iar acum ii scoate de sub tejghea unu' cate unu'. trezirea piritilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Banicioiu si Raed Arafat refuza sa comenteze! (Joi, 3 decembrie 2015, 17:40)

    lili [anonim]

    Criminali si mincinosi!
    Vreo ancheta, ceva?!
  • 0 (0 voturi)    
    SPITALUL BAGDASAR = ABATOR (Joi, 3 decembrie 2015, 22:53)

    Andrei [anonim]

    Am avut baiatul operat pe creier la Bagdasar in Bucuresti si ce am vazut acolo e de neimaginat .Doctorii opereaza in functie de banii primiti , asistentele fura medicatia bolnavilor nesupravegheati permanent de rude si le revand pe o suma mai mica altor pacienti in spital,femeile de serviciu fura bagajele pacientilor pana la ultima bucata de paine si banii din genti si mizeria e la ea acasa .In saloane se spala cu aceeasi apa si cu acelasi mop cu care se spala si wc-urile si scarile , branulele nu sunt schimbate cu zilele dar sunt trecute in fisele medicale ca schimbate ,pacientii nu sunt asistati noaptea ca asistentele de garda noaptea se inchid in cabinetul lor dupa ce au tras acolo cateva mese cu rotile si dorm infasurate in paturi parca sunt mumii , e tot o distractie .Sa se duca controlul noaptea dar pe scara laterala de pe fatada ca pe scara din interior au grija asistentele sa inchida etajul ca sa nu le surprinda nimeni dormind .Ies dimineata ciufulite de acolo si umflate de somn ca sa numere mortii .Nici doctorul care ar trebui sa fie de garda noaptea nu sta in spital , dupa 10 seara dispare , apare si el dimineata .Cam asta se intampla in spitalul Bagdasar ,cel putin la etajul 5 unde am fost eu internata cu baiatul .E criminal ce se intampla in spitalele din Romania , mai bine stai acasa ca mai ai o sansa sa lupte organismul singur si sa te faci bine .
  • 0 (0 voturi)    
    Asta nu-i o scuza !!!,este o acuzatie ff grava (Vineri, 4 decembrie 2015, 9:58)

    andreesanu [utilizator]

    Sa afirmi ca multi au murit datorita mediului infestat este
    o acuza grava adusa Ministerului sanatatii .
    Ca in cazul accidentatilor arsi apar infectii este o observatie facuta dupa un numar de cazuri tratate .
    Ca in Romania exista putini specialisti si un numar redus de paturi pentru pacientii cu arsuri este o realitate
    Un pacient cu arsuri vine deja cu un bagaj imens de probleme medicale.In acelas timp trebuie sa-i alini suferinta ,sa-i mentii functiile vitale ,sa-i indepartezi orce sursa de infectie.
    Expunerea la infectii a pacientului ars este proportionala cu suprafata arsa !!!.
    Fiecare pacient are bagajul lui imunitar ,este normal sa raspunda diferit la tratament.
    Doamne fereste de un cataclism ,Romania ,spitalele romanesti nu-s pregatite sa preia un numar mare de
    raniti.Sanatatea n-a fost favorita politicienilor,ei au fugit in strainatate sa se trateze.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri