​Transindex: Inhatat de SRI pentru ca a vorbit la telefon despre o “bomba” care împrastie bile de plastic utilizate în jocuri militare airsoft – declara unul dintre cei implicati

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 2 decembrie 2015, 12:43 Actualitate | Esenţial

Transindex l-a contactat pe H. Istvan, la a carui proprietatea din localitatea Lunga, a avut loc una dintre perechezitii. si în cazul lui H. Istvan, care este simpatizant HVIM ("Miscarea de Tineret 64 de Comitate") si are o afacere cu flori si plante ornamentale, s-au cautat materiale pirotehnice dar nu s-a gasit nimic. S-a ridicat hardul calculatorului si a fost citat în Sfântu-Gheorghe, unde a fost audiat ca martor. I-a spus procurorului ca neîntelegerea s-a ivit ca urmare a unei convorbiri telefonice interceptate de SRI, potrivit careia B. Istvan ar fi dorit sa fabrice o bomba.
  • Potrivit Mediafax, care face referire la surse din interiorul anchetei, marti dimineata au avut loc mai multe perchezitii legate de tentativa detonarii unei bombe la Târgu-Secuiesc. Cu aceasta ocazie au fost ridicate mai multe materiale pirotehnice. Persoana, retinuta si arestata, B.I ., a avut în proprietate si administrare si un poligon pentru tir sportiv dar anchetatorii nu au gasit arme sau alte instrumente care necesita autorizatie – se arata în stire.
Potrivit Transindex, H. Istvan si B. Istvan au vorbit la telefon despre achizitionarea unei “bombe” care împrastie bile de plastic pentru terenul de sport militar airsoft din localitatea Estelnic, Covasna. “Bomba” de joaca urma sa fie achizitionata de pe internet dar  ea este mult mai ieftina daca se confectioneaza acasa.

Deci, atunci când B.Istvan a declarat ca el poate sa confectioneze si acasa bomba, a fost vorba despre o  “bomba de joaca” care împrastie bile de plastic la o distanta de 5 metri, ce poate fi declansata prin telecomanda – temporizor, dispozitiv care este folosit la jocurile militare de airsoft. Din aceasta convorbire, cei care efectuau filajul au tras concluzia ca este vorba despre o bomba adevarata. “si procurorul a râs de toata povestea” atunci când H. Istvan a informat autoritatile despre faptul ca în realitate este vorba despre un joc, transmite Transindex.
 
O a treia persoana perchezitionata a fost SZ. O., la proprietatea acestuia nu s-a gasit nimic, el a fost implicat pentru ca facea sport împreuna cu cei doi membri ai organizatiei HVIM.
 
Sotia lui B. Istvan a postat pe Facebook un material despre incident: “ au efectuat perchezitii în patru locatii, la firma lasând în urma lor un haos incalificabil. Potrivit declaratiilor anchetatorilor, s-au cautat arme si materiale pirotehnice, în schimb au fost ridicate laptopuri, harduri, alte instrumete de stocare de date, steaguri maghiare, tricouri ale organizatiei, dispozitive de vedere pe timp de noapte pentru airsoft, sirena airsoft, petarde expriate pentru sarbatori, respectiv artificii pentru tort. Sotul meu a fost dus din oras în mod umilitor, nu i s-a dat hrana si apa, a fost audiat toata noapte. Nu i s-a asigurat translator nicaieri, procesul verbal a fost redactat doar în limba româna, nu i s-a permis avocatului sa-l însoteasca. Familia mea si sotul meu am fost supusi unor actiuni de intimidare de peste 10 ore si nu stiu când se va termina pentru sotul meu aceast tratament. Nu mi s-a permis sa intru în legatura cu sotul meu. Când am întrebat de ce este suspectat sotul meu ? Mi s-a raspuns ca de terorism.”


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
19006 vizualizari
  • -3 (55 voturi)    
    Tampatii!! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 12:59)

    Stef_and [utilizator]

    Si ii platin cu bani grei. Toti au doctoratele facute la domn general oprea!!
    • +19 (63 voturi)    
      nu te grabi cu concluziile (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:07)

      sachei [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      astea sint dezinformari de doi bani. auzi al ei! nu I s-a asigurat translator !!! pai asta era cetatean roman sau era venit din Patagonia??? "a ris si procurorul" pai o fi ris de cit de prost a fost dl Istvan
      • +4 (32 voturi)    
        Translator? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:14)

        Marian74 [utilizator] i-a raspuns lui sachei

        Si daca esti un patagonian care a obtinut cetatenia romana de 3 luni si care vorbesti romana asa si asa ce ai face? Ai avea incredere sa semnezi ce-ti pune procurorul in fata? Esti sigur ca intelegi suficient de bine ce scrie acolo incat sa nu te bagi singul la parnaie?

        Oare de ce orice roman cu 2 neuroni ar consulta un avocat inainte de a semna ceva? Ce, nu intelege cuvintele scrise acolo?
        • +10 (26 voturi)    
          daca... (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:45)

          NewLevel [anonim] i-a raspuns lui Marian74

          Daca esti un patagonian care a obtinut cetatenia romana, fie si numai de 5 minute, nu de 3 luni, atunci ai dat examen de limba romana, pe care l-ai trecut.
          • 0 (10 voturi)    
            Documente legale (Miercuri, 2 decembrie 2015, 17:57)

            Marian74 [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

            Faptul ca ai dat un examen de romana nu inseamna ca poti intelege un document legal scris in romana sau poti intelege perfect pe cineva din Botosani, mai ales dupa 12 ore de discutii prietenesti la procuratura.

            Eu vorbesc engleza cursiv dar nu-mi imaginez ca pot intelege un contract in engleza. Ar trebui sa fie idiot sa-l semnez fara o traducere autorizata.
            • +2 (6 voturi)    
              ce incerci sa spui de fapt? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 21:38)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Marian74

              ca tu esti cetatean britanic si nu poti citi procesul verbal in care se consemneaza in engleza ceea ce tu deja ai spus in engleza?.. cam asta reiese..
              cetateanul asta roman de care vorbim, a dat declaratii in romana sau in maghiara? procesul verbal era in romana sau in maghiara? ce ne mai invartim atata in jurul cozii? e analfabet?
            • +1 (3 voturi)    
              de ce ocoliti problema? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 22:52)

              verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Marian74

              ai nevoie de avocat (care are cultura legala), nu de translator
        • +2 (8 voturi)    
          dragul meu //marian74 (Miercuri, 2 decembrie 2015, 15:56)

          sachei [utilizator] i-a raspuns lui Marian74

          in limba romana exista un cuvint, "ironie". ai auzit de el?
      • 0 (34 voturi)    
        are cetatenie romana???? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:15)

        xulescu [anonim] i-a raspuns lui sachei

        Daca are cetatenie, inseamna ca stie limba, daca nu stie limba ar trebui expulzat...
        • -1 (25 voturi)    
          cetățenie (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:36)

          Wágner Úr [anonim] i-a raspuns lui xulescu

          Dacă cetățenia s-a dobândit prin naștere, nu poate fi vorba de expulzare. Folosește-ți cei doi neuroni!
          • 0 (4 voturi)    
            corect (Miercuri, 2 decembrie 2015, 21:40)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wágner Úr

            si poti sa fii cetatean roman analfabet, dar asta nu inseamna ca avem o lege speciala prin care semnezi un proces verbal nescris pentru ca tu nu stii sa citesti.
        • +5 (15 voturi)    
          Da!!! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:52)

          Marian74 [utilizator] i-a raspuns lui xulescu

          Toti cetatenii romani care nu sunt capabili sa inteleaga un dosar de urmarire penala scris in romana trebuie expulzati in SUA, Anglia sau Germania!

          Cu asa concetateni expulzarea devine un premiu..
      • +19 (29 voturi)    
        Transindex vs. justitie (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:53)

        ids [anonim] i-a raspuns lui sachei

        Exact cum zici. A ras procurorul cat a ras, da' pe urma i-a facut propunere de arestare pe 30 de zile, dupa care a prezentat niste probe unui judecator care a evaluat si aprobat cererea.
        Sa am incredere intr-un ziar on-line unguresc (Transindex) sau in oamenii astia din justitie care au cam inceput sa faca curat printre uscaturi!? Parca as merge pe mana justitiei.
        Nu de alta, da' la cati am vazut la TV in ultimul an care spuneau ca sint nevinovati si pe urma au recunoscut si-au dat pe goarna toata reteaua ca sa scape, sa fiu eu sanatos.
        Intrebarea e, pe cine si ce mai da si baiatul asta pe goarna, de se face asa zid in jurul lui?
        • 0 (4 voturi)    
          sau cel mai bine iti recomand (Miercuri, 2 decembrie 2015, 22:28)

          buga [anonim] i-a raspuns lui ids

          sa privesti mai departe de lucrurile marunte :

          1. vine impartirea bugetelor
          2. vor legea privind inregistrarea obligatorie a cartelelor prepay
          3. vroiau sa acapareze media ieri astfel incat initiativele cu iesitul in strada sa piarda cat mai mult dintre aderenti
    • +25 (41 voturi)    
      iete ca nu chiar toti...! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:29)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Deci de-aia voia sa detoneze bombita de jucarie cu "o cartela nou-nouta si un telefon la fel, apelezi si apoi le distrugi"...ca sa faca jocul mai palpitant...si bilutele de plastic erau rosii, galbene si albastre...dar "tampatii" astia de la SRI si DIICOT nu s-au prins!
      Vezi daca nu a avut cine sa le traduca corect umorul unguresc? Totusi, mai avem noroc cu astia de la Transindex si cu H. Istvan...
      Tot o greseala de traducere trebuie sa fie si asta cu 64 de comitate, care nu se refera de fapt la ruperea Romaniei in favoarea Ungariei, ci doar la intarirea prieteniei Romano-maghiare si promovarea limbii si culturii romane in toate teritoriile locuite vreodata de maghiari.
    • -2 (18 voturi)    
      Nu conteaza (Miercuri, 2 decembrie 2015, 15:17)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      daca a vrut sa faca o bomba sau nu. In primul rand e ungur, si in al doilea rand DIICOT nu greseste niciodata.
      Oricum, dupa cateva luni de arest preventiv va marturisi si chestia cu JFK..
  • -14 (50 voturi)    
    Super tare (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:03)

    V. Veroiu [utilizator]

    Cand serviciile cred ca teroristii vorbesc la telefon in clar despre ceea ce urmeaza sa faca.
  • -36 (48 voturi)    
    ... (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:03)

    Anonimi [anonim]

    astia nu-s probe care sa incrimineze pe cineva. oare sri a avut mandat ca sa asculte telefoanele victimelor? sri este un serviciu infiltrat de catre israhellieni si care lupta din rasputeri la dezintegrarea Romaniei. multa muyta sri, sie, kovesi, cia&fbi! sunteti doar niste cazari masoni sionisti fricosi! sa va ia dracu pe toti fricosilor si lasilor!
  • +5 (51 voturi)    
    64 de p in c (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:06)

    The Real Sasha [utilizator]

    Viteazu' tau e suspect de terorism. Daca nu va convine constitutia din Romania, mutati-va in ligheanul ala de Balaton. Romania nu are nevoie de "minoritati" ca voi! Sunteti finantati de UDMR, de Consiliul local si de partidul de guvernamant din (h)ungaria.
    • +5 (21 voturi)    
      Consiliul local (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:24)

      The Real Sasha [utilizator] i-a raspuns lui The Real Sasha

      De ce va sponsorizeaza consiliul local Sf. Gheorghe (din taxele platite de romani)? Alo, DNA-ul?
  • +18 (50 voturi)    
    translator? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:10)

    alex [anonim]

    " Nu i s-a asigurat translator nicaieri, procesul verbal a fost redactat doar în limba româna".
    Nesimtitii!
    Astia uita prea des ca traiesc in Romania, unde luimba oficiala e romana. Ce pui de napirci cresc alaturi de noi de au nevoie de translator!
    Detest nationalistii de parada dar mi se urca singele la cap cind vad asemenea mostre de sfidare si nesimtire.
    • -7 (35 voturi)    
      citeste constitutia (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:18)

      eucomentez [utilizator] i-a raspuns lui alex

      E drept garat de legile din romania, si e garantat si de constitutie (articolul 6)

      ARTICOLUL 6
      (1) Statul recunoaşte şi garantează persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale dreptul la păstrarea, la dezvoltarea şi la exprimarea identităţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase.
      • +3 (23 voturi)    
        si cum i-au fost incalcate drepturile astea? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:52)

        unu [anonim] i-a raspuns lui eucomentez

        Nu l-au lasat sa bage un ceardas? Sau?

        Ce legatura are dreptul de a-si pastra identitatea etnica cu dreptul (sau obligatia autoritatilor) de a oferi asistenta juridica unui cetatean roman in alta limba?
      • +4 (22 voturi)    
        nu mai comenta (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:59)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

        si intreaba-te ce drepturi au romanii din ungaria.sau mai degraba ce nu...

        ah boanghenii astia!cum se dau de gol singuri
        si nu numai ei,in Tara au aparut deja niste unii care au inceput dezinformarile si intoxicarile.
        spe ca SRI-ul are betoane nu mortare
        • -2 (12 voturi)    
          care intoxicatie? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 15:43)

          eucomentez [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Care intoxicatie? E CONSTITUTIA, frate. Citeste-o pana la capat, nu te opri la primul articol!

          Intoxicatia e scandalul national de atentat terorist pentru niste petarde tinute in casa.
          • +3 (11 voturi)    
            Nu te mai strofoca atat (Miercuri, 2 decembrie 2015, 18:21)

            Ahha [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

            Daca tu crezi ca cineva e arestat pentru niste petarde sau jucarii, te inseli. Si daca ai impresia ca SRI-ul se joaca de-a paintball-ul sau e doar un studio de inregistrari facut in garaj, esti naiv.
      • +8 (24 voturi)    
        sint garantate cumva privilegii ?? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:15)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui eucomentez

        cam asa si cu traducerea. Statul RO le-a asigurat invatarea limbii romane gratis si ei au refuzat desi sint convins ca individul cunoaste limba romana dar nu vrea sa vorbeasca in limba romana.
        Unde e a trait bezmeticul asta pina acum? Si daca merge la Constanta, la mare are nevoie de translator in spital sau la hotel???

        Adica e cetatean roman dar ii e este scirba sa vorbeasca limba romana ???? Pai daca le e scirba de limba romana sa mearga dincolo de Tisa si sa ne lase in pace.
      • +8 (22 voturi)    
        serios? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:19)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

        Deci identitatea etnica, culturala, bla se pastreaza, si se dezvolta in instanta/ancheta, zici tu? Damn... ar putea sa ne atace si la cedo ca nu l-au luat in costum popular.

        Deja se aplica bancul cu ungurul autonom si independenta in noaptea nuntii.
    • -1 (29 voturi)    
      da? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:36)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Iar dacă individul nu cunoaste limba română suficient de bine, nu are dreptul sa se apere, in cunostinta de cauza? Crezi in democratie, doar cand e vorba despre drepturile tale, nu si de ale celorlalți.
      • +4 (10 voturi)    
        aha (Miercuri, 2 decembrie 2015, 15:09)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        daca dvs credeti ca generatiile noi nu cunosc limba Romana va inselati.nu mai e ca pe timpul lui ceau' cand veneau aia in armata fara o boaba de Romana.au acces la educatie in orice limba vor ei.problema e ca nu vor!!!
        • -2 (6 voturi)    
          irelevant (Miercuri, 2 decembrie 2015, 18:13)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Point

          E irelevant daca nu stie limba romana pentru ca a fost loaza, sau pentru ca ii venea sa vomite.
          In fata legii cetatenii romani sunt egali si au dreptul sa li se aduca la cunostinta faptele pentru care sunt acuzati.
          Romanilor care fura prin te miri ce coclauri ale europei li se ofera translator, in schimb noi nu putem sa facem asta pentru unul pe care chipurile ar trebui sa il integram.
          Cat timp va veti comporta de parca minoritatile ar trebui sa va pupe mana, se vor gasi mereu astfel de vanzatori de tricouri.
  • +21 (43 voturi)    
    "joaca" (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:11)

    sentenced [utilizator]

    Astia se "joaca" de-a "pregatirea pentru razboi civil". Organizatia aia terorista ar trebui interzisa pe teritoriul Romaniei, la fel ca toate organizatiile radicale maghiare care se tot joaca de-a "taberele de vara".
    In ceea ce priveste tratamentul minoritatii maghiare, Romania trebuie sa aplice 100% modelul slovac. Respect poporului slovac.
    • +4 (20 voturi)    
      Mai bine ar aplica (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:41)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      modelul slovac in numarul de km de autostrada pe cap de locuitor.
      Pana la urma au gasit sau nu bomba?
      • +13 (21 voturi)    
        ... (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:22)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

        Acum 5 minute au zis pe digi ca da, au gasit bomba. Plus vreo 400 de materiale explozibile.. E clar, se jucau doar. Le-au pus astia de la SRI microfoane in sala lor de sedinte :)), nu e nicio neintelegere, baietii au planuit din octombrie atentatul.
  • +21 (27 voturi)    
    .... asa sa fie ? ..... (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:24)

    cbogdan [utilizator]

    O alta stire relata ca "bomba" trebuia detonata de la distanta cu ajutorul unui telefon mobil nou si a unei cartele preplatite deasemenea noua. Pare ca nu era o "joaca", la airsoft nu detonezi nimic prin telefoane mobile care nu trebuie sa lase urme. Iar partea cu distrugerea telefonului si a cartelei, daca este adevarata, este foarte greu de explicat procurorului (asta in cazul in care au inteles corect la " filaj" ce se discuta).
    • +4 (4 voturi)    
      Joc airsoft de 3 ani (Miercuri, 2 decembrie 2015, 20:40)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

      si n-am auzit de mina de airsoft detonabila prin telefon.

      Cel mult ai o telecomanda din cel mai prost plastic posibil, cu o baterie AAA made in China, care se strica la meciul #2, sau o scapi in noroi sau in vreo balta si mult succes daca vrei s-o mai folosesti.

      Bilele din plastic pe care le expulzeaza cu ajutorul unui mic rezervor de CO2 sau green gas au greutati intre 0.20g si 0.28g. Daca bagi bile mai grele de atat, nu prea se mai duc nicaieri. Poate ii sar cuiva in ochi, dar inafara de asta, n-au ce rau sa faca.

      In plus, asemenea dispozitive sunt in general interzise pe terenuri de airsoft.

      Partea cu telefonul si cartela de unica folosinta mi se pare ceva total dubios, acolo trebuie sapat.
  • +12 (24 voturi)    
    domnii unguri (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:28)

    cristi [anonim]

    Sunt de acord cu,, joaca,, ; domnii ungurii au in fiecare vara pe teritoriul romaniei, acele tabere de vara, in care se stie foarte bine ca sunt de fapt baze de antenament militare, ca acesti indivizi au pe teritoriul tarii romanesti locuri unde sunt depozitate arme pe care le vor folosi la un moment dat impotriva romanilor pentru visul lor tampit de a reforma ungaria mare. Pacat ca noi romanii in loc sa procedam precum slovacii ( adica sa le o dam peste bot) ne uitam ca idiotii la tv la emisiuni gen mireasa pentru fiul meu si altele...
  • +9 (25 voturi)    
    TRANSLATOR ??? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:33)

    Un avocat Roman [anonim]

    Cata sfidare la adresa Romaniei !!! Este revoltator!
    Mi-e scarba de nationalismul javrelor gen Vadim Tudor etc, dar cand declari, ca cetatean al acestei tari, ca ai nevoie de translator, este sfidator! Cata nesimtire poti sa ai sub obrazul ala de opinca, nerusinato !!!??? Dupa ce ca Romania este campioana MONDIALA la drepturile pe care le acorda minoritatilor nationale, sa vii sa declari ca procurorul trebuia sa-ti vorbeasca in maghiara, este prea mult!
    Si nu uita, tovarasa cetateana Romana de etnie maghiara, in dreptul oricarei tari europene, inclusiv in Romania, actele de procedura se redacteaza in limba oficiala, in cazul de fata limba Romana!
    Pe de alta parte, cetateana Romana de etnie maghiara, daca tot esti atat de atenta si meticuloasa cu respectarea drepturilor omului (lucru indreptatit, ok) si a DREPTULUI in general, te invit sa pui mana pe o carte si sa vezi ca notarul Regelui Bela III a statuat fara putinta de tagada ca, la venirea ungurilor in Ardeal, tara era a unuia GELU, "un oarecare roman". Ce discutii mai incap aici, tovarasa cetateana Romana de etnie maghiara ?
    • -6 (20 voturi)    
      unele tari europene au mai multe limbi oficiale (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:07)

      TC [anonim] i-a raspuns lui Un avocat Roman

      atata timp cat in RO exista localitati cu indicatoare de nume multi-lingve, care atesta un anumit % de minoritati, este firesc ca respectivii sa se apere in limba care le e cel mai la indemana, in limba lor materna adica

      romanii verzi care ii dau in sus si-n jos cu limba romana nu prea stiu nicio alta limba, nici engleza, nici franceza, nici germana

      tu de exemplu daca mergi in USA si faci acolo o faradelege, ai dreptul la translator platit de Uncle Sam, cu toate ca limba oficiala e engleza

      in cazul de fata, procesarea se va face in romana, dar comunicarea cetatenilor cu sistemul poate fi in oricare limba materna a acestora

      de pilda, daca vine un japonez in vizita si cauzeaza un accident de circulatie, il punem sa invete romana si il anchetam dupa ce devine competent in folosirea limbii "unice"?
      • +3 (9 voturi)    
        Cetatenie (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:42)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui TC

        Japonezul nu are cetatenie romana.
        • +2 (2 voturi)    
          asadar (Miercuri, 2 decembrie 2015, 18:16)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

          Asadar, daca daca e roman, are mai putine drepturi decat japonezul.
      • +3 (9 voturi)    
        Am inteles (Miercuri, 2 decembrie 2015, 15:01)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui TC

        O sa scoatem atunci indicatoarele bilingve. E bine asa?
      • 0 (6 voturi)    
        doctor in parerologie (Miercuri, 2 decembrie 2015, 16:24)

        ciocolata [utilizator] i-a raspuns lui TC

        desi esti manat de intentii bune, la fel ca 99% din postacii hn, si tu habar nu ai. in SUA nu exista limba oficiala, engleza e doar printre cele mai vorbite. se vorbesc in jur de 330 de limbi, dintre care vreo 157 sunt indigene, stii tu, pieile rosii , exterminate in mare masura de diaspora britanica, germana, olandeza, irlandeza, samd.
        • +5 (5 voturi)    
          hahahahaha.... (Miercuri, 2 decembrie 2015, 18:08)

          Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui ciocolata

          Trebuia sa semnezi Doctor Academician Specialist Galactic in parerologie... :-)))))

          Auzi, ca in SUA nu exista limba oficiala :-)))))))))
          • 0 (2 voturi)    
            nici un ha (Joi, 3 decembrie 2015, 8:20)

            arhimede [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

            The United States does not have a national official language; nevertheless (n.c.: "ha ha ha"), English (specifically American English) is the primary language used for legislation, regulations, executive orders, treaties, federal court rulings, and all other official pronouncements;

            Si daca tot am dat cu Ctrl+C & Ctrl + V pot sa si parafrazez pe cineva care mai posteaza pe aici: Google te ajuta sa nu te faci de rusine din 1998 !!!

            P.S.:daca nu te descurci foloseste Google Translate.
            • +1 (1 vot)    
              da, parerologism cronic ... dar nazist :-))) (Joi, 10 decembrie 2015, 15:44)

              Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui arhimede

              ca mult prea des, comentatorii se leaga de punctuatie, gramatica, definitii, chichite ca sa discrediteze pe cineva daca nu vor sa atace fondul.

              TC zice ca daca esti roman si mergi in SUA vei fi procesat in justitie in lb engleza, care e limba oficiala si ca vei primi translator. ciocolata ii spune de sus triumfator ca "habar n-are" si ca nu exista limba oficiala in SUA.

              arhimede, tu vii triumfator si in mod superior ne spui si noua, prostanilor, ca US nu are o limba nationala oficiala. Si ca daca nu vrem sa ne facem de ras sa folosim Google.

              TC in continuare are dreptate, procesul in SUA nu s-ar tine in Romana. La o privire mai atenta, reiese si ca Engleza este o limba oficiala in SUA, pentru ca are statut special in relatia cetateanului cu institutiile si inter-institutional.

              Limba officiala: "An official language is a language that is given a special legal status in a particular country, state, or other jurisdiction." Engleza in mod clar are statut special si este una dintre limbile in care cetateanul comunica cu institutiile oficiale, respectiv institutiile oficiale comunica intre ele, legifereaza, etc. in SUA. Corect, SUA nu au o limba NATIONALA. Ceea ce e un pic diferit.

              Similar, Engleza este si una dintre cele 6 limbi oficiale ale ONU, la fel ONU nu are nici o limba nationala.

              Io zic ca cel mai bine, ca sa nu te faci de rusine, este sa nu iei pe sus pe ceilalti si sa te asiguri ca virgula comentariile tale sunt relevante pentru fond.
              • +1 (1 vot)    
                @Radu (Joi, 10 decembrie 2015, 16:59)

                arhimede [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

                Pe fond ai dreptate si sunt de acord cu argumentele tale, DAR atat timp cat ei nu o recunosc ca fiind oficiala, nu e. Intelegi? Pe scurt: neofical lb. engleza, in USA, este oficiala :) . Atat timp cat nu e stipulata ca atare (vezi art. 13 din propria noastra Constitutie) ea nu e si nu va fi niciodata oficiala.
                Si partea amuzanta e ca nici nu prea au cum sa o stipuleze ca atare.

                Este suficient de relevant comentariul meu?
                • +1 (1 vot)    
                  @arhimede (Luni, 14 decembrie 2015, 21:40)

                  Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui arhimede

                  Arhimede, lb. Engleza este limba oficiala statala in 31 de state din 50 (la Oct 2014), + inca 3 in curs de legiferare, nu este limba oficiala federala.

                  SUA poate ca n-or sa aiba niciodata o limba NATIONALA oficiala, cum avem noi la art 13 in Constitutie. Ceea ce nu inseamna ca se poate descurca FARA o limba oficiala, in sensul in care o limba oficiala e descrisa mai sus. Pentru ca un stat trebuie sa comunice, sa legifereze, sa judece, sa relationeze cu alte state si organisme internationale, etc. Un stat nu poate FUNCTIONA fara (minim) o limba oficiala, in sensul in care o limba oficiala este o limba cu statut juridic special.

                  Limba cherokee este o limba oficiala in Oklahoma, alaturi de alte limbi, evident, pentru ca exista o lege pentru asta. Limba Engleza este limba oficiala in Amsterdam, pentru ca are statut juridic special, de exemplu.

                  Sa spui ca SUA nu are limba/limbi oficiale este sa crezi ca toata lumea (guvern, tribunale, politie, primarii, stare civila, oficiul de taxe, Congres, sistemul electoral, etc) comunica intr-o anumita limba (80% din timp Engleza) din intamplare, sau cel mult din inertie :-)))) N-am io timp acuma sa sap sa gasesc exemple de legislatie specifica, dar cred ca putem sa ne punem de acord pana aici.

                  Multa sanatate !
        • +1 (1 vot)    
          engleza (Joi, 3 decembrie 2015, 11:08)

          Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui ciocolata

          Vezi mai jos. Nu exista l. oficiala declarata, dar tot ce inseamna reguli, ordine, tratate, legislatie samad se redacteaza in l. engleza.
      • 0 (0 voturi)    
        doar de curiozitate (Joi, 3 decembrie 2015, 8:52)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui TC

        stii ce este un Roman verde?
  • +7 (17 voturi)    
    Astia pe cine prostesc ? (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:36)

    liviul2006 [utilizator]

    nu se poate face usor o bomba airsoft. Bilele alea nu rezista la o explozie, din cauza asta sunt si lansate cu CO2 sub presiune (dioxid de carbon ptr cei care nu stiu).

    Rau e sa fii si ungur si prost. E rau e sa fii si prost peste tot, inclusiv si in Ungaria, asta in caz ca site-ul Transindex e sponsorizat de tovarasii europeni de dincolo de Tisa...
  • +9 (19 voturi)    
    Plus ca in caz ca Istvan "a pus-o" (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:40)

    liviul2006 [utilizator]

    ar trebui luate masuri si impotriva Transindex, similar cum fac francezii contra apologiei terorismului
  • +12 (22 voturi)    
    Fara sa fiu subiectiv. (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:46)

    Nosferatu [anonim]

    Doua chestiuni:
    1. A fost o perchezitie condusa de DIICOT nu un act de salubrizare a birourilor firmei.
    2. Cat de greu ar fi fost ca bilele sa fi fost inlocuiete cu cioburi de sticla sau cuie?
    • -3 (17 voturi)    
      daca si cu parca (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:57)

      asdf [anonim] i-a raspuns lui Nosferatu

      Cat de greu ar fi ca in loc sa tai paine cu cutitul, sa il infigi in cineva?
    • 0 (14 voturi)    
      Greu ba (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:35)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui Nosferatu

      Pentru ca o bila de plastic airsoft cantareste de vreo 10-15 ori mai putin ca un ciob de aceasi dimensiune.
      Inlocuind bile cu cioburi vei obtine o explozie cu raza de propagare de sub 1m. P3nis lol.
  • -5 (15 voturi)    
    epic fail (Miercuri, 2 decembrie 2015, 13:48)

    Qu [utilizator]

    Cand bazaia acum ceva ani telefonul fix....

    1: Hai ba...ce faci ? Ai pus bomba ?
    tel: bzzzzzzzzz...
    2: Acu' ajung acolo...da' unde pun ? in mijloc, unde-s multi ?
    1: Da, acolo...sa rupa tot...in cutia postala cel mai bine.
    2: Bun, gata, se rezolva in cateva minute.
    tel: BZZZZZZZZZ...si mai tare...
    1: Ba, sa zici cand termini si tu jocul, sa jucam altceva.
    tel: linste si pace...nu bz...nu nimic.
  • +2 (14 voturi)    
    DIICOT (Miercuri, 2 decembrie 2015, 14:31)

    spy [utilizator]

    DIICOT o fi tradus convorbirile telefonice cu google
  • +12 (16 voturi)    
    Totul se bate cap in cap (Miercuri, 2 decembrie 2015, 15:50)

    gaspy [utilizator]

    Dacă era o bombă de jucărie, de ce trebuia detonată cu un telefon mobil cu o cartelă nou-nouță? De ce se vorba de amplasarea într-un coș de guni în timpul paradei?

    Cineva minte.
    • +1 (9 voturi)    
      Evident!! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 17:55)

      lili [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      Mint anchetatorii ROMANI, spun adevarul extremistii MAGHIARI!!
      Asta spuneti?!
      Aiurea, extremistii maghiari isi fac de cap in Transilvania de ani de zile, puneti-i la punct sa stea la locul lor, altfel daca nu le place LEGEA si Constitutia Romaniei sa plece in tara-mama draga lor, Ungaria!
      Drum bun!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri