Muftiul Iusuf Murat cere din nou interzicerea moscheilor neautorizate de cultul musulman:  Noi nu stim ce predici se tin acolo / Trebuie urmat modelul britanic, lacasurile in care se propaga fundamentalismul sunt inchise

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 26 noiembrie 2015, 17:41 Actualitate | Esenţial

Muftiul Murat Iusuf
Foto: Agerpres
Muftiul Iusuf Murat atrage din nou atentia ca in Romania exista moschei si geamii neavizate de Muftiat si in care nu se stie ce se predica, afirmand ca in ultima perioada misionarii veniti la noi in tara provin din Franta, Marea Britanie si Germania, potrivit cotidianului local Ziua de Constanta.

"Am fost profund afectati de ceea ce s-a intamplat la Paris atat la inceputul acestui an, cat si in urma cu cateva zile. Noi suntem musulmani, suntem nascuti si crescuti aici, in Dobrogea, si nu vrem sa fim blamati pentru ceea ce s-a intamplat acolo. Eu sunt convins ca in Romania nu vor fi asemenea atentate ca in Paris, dar este mai bine sa suflam si in iaurt, cum se spune", argumenteaza Iusuf Murat, care pledeaza pentru "reglementarea anumitor legi pentru a preveni orice probleme pe viitor".

Muftiul spune ca a discutat acest subiect la inceputul anului cu diplomatii acreditati la Bucuresti si atrage atentia ca la Secretariatul de Stat pentru Culte nu mai functioneaza nicio comisie care sa avizeze infiintarea de lacasuri de cult, in conditiile in care o astfel de comisie a existat pana acum doi ani.

"Exista in continuare fundatii care se infiinteaza dupa ce obtin aviz ca pot desfasura activitati culturale dar, ulterior, ele desfasoara si activitati religioase, cu toate ca nu au aviz si astfel de activitati. In momentul de fata, chiar si in Constanta exista doua geamii care functioneaza fara a avea avizul Cultului Musulman din Romania. Una se afla in zona Delfinariu, iar cealalta, in zona Garii. Noi nu stim ce predici se tin acolo. Tocmai de aceea, ne dorim armonizarea legii, deoarece vrem sa prevenim o infiltrare care ar afecta credinta musulmanilor din Romania. Incercam sa evitam situatii in care musulmanii romani ar putea fi influentati de idei islamice negative. Dobrogea este un model unic si asa trebuie pastrat si promovat", a  reprezentantul Cultului Musulman din Romania.

Muftiatul Cultului Musulman din Romania, Uniunea Democrata a Tatarilor Turco-Musulmani din Romania (UDTTMR) si Uniunea Democrata Turca din Romania (UDTR) afirma, intr-un comunicat comun de presa, ca "este vorba despre existenta, pe teritoriul Romaniei, a lacasurilor de cult musulmane in care se propaga idei religioase necunoscute, lacasuri care nu au avizul Muftiatului Cultului Musulman din Romania".

Muftiul a mai atras atentia asupra acestei probleme la inceputul anului
, in cadrul unei intalniri pe care a avut-o cu parlamentarii constanteni, dara fara urmari, se pare.
 
"Pentru o gestionare cat mai eficienta a acestei probleme, consideram ca trebuie urmat modelul din Marea Britanie, acolo unde lacasurile in care se propaga fundamentalismul sunt inchise. De asemenea, solicitam din nou public reglementarea legislativa a infiintarii si functionarii lacasurilor de cult, cu precadere a celor islamice. Consideram ca orice lacas de cult, indiferent de confesiune, trebuie sa fie avizat de cultul caruia ii apartine si de alte institutii abilitate ale statului. In aceeasi masura, personalul care oficiaza slujbe ar trebui sa fie avizat atat de cultul respectiv, cat si de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice din cadrul Guvernului Romaniei. Astfel, vom evita situatiile in care anumiti cetateni straini sau romani isi asuma statutul de reprezentanti ai comunitatii musulmane, vorbesc in numele acesteia si oficiaza slujbe, ignorand institutiile abilitate ale statului roman", precizeaza cei trei reprezentanti ai musulmanilor din Romania. 

Citeste si

Resurse



Citeste mai multe despre   









8963 vizualizari
  • -11 (29 voturi)    
    kim ir sen (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:47)

    xanti [utilizator]

    Asta micul are dreptate dar cine sa-l auda .
    La prima bomba o sa-i cerem demisia ca altceva nu vrea strada.
    Atat au invatat la bacalaureat : demisia,demisia,demisia
    • +20 (20 voturi)    
      In Romania (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:33)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      musulmanii reprezinta 0.3% din populatia tarii. 85% din ei se afla in judetul Constanta. La ce a aprobat Monta ditamai moscheea in buricul orasului in zona de nord?
      Hello, un spital modern de stat construit de la 0? Un complex modern de sport pentru copii? O cladire unde sa trimita teatrele inchise din cladirile cu bulina?
      Asta ne trebuie noua, moschei la Bucuresti pe terenu de milioane de euro dat cadou? Ca sa atragem ce? Sa ne promovam ca sustinatori ai musulmanilor sa vina mai multi incoace sau ce?
      Domnilor, construiti cate moschei vreti acole UNDE SUNT musulmani, la Constanta, nu in Bucuresti.
      • +9 (9 voturi)    
        Dar (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:06)

        Lili_1024 [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        de 20 de moschei in Bucuresti in care nu stim ce se predica de ce avem nevoie? Noi cei din Bucuresti suntem cei mai expusi la atentate!
      • -2 (4 voturi)    
        Muftiule, nu sunt DESCHISE astfel de lacasuri! (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:37)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        Adica, evenimentele religioase cotidiene, cele musulmane impletite cu indrumari extremiste, nu se tin la moscheile oficiale, poate in vreo garsoniera, sau in parc, sau intre blocurile tarilor civilizate!

        Chiar daca incerci Muftiule sa ne arati cat de ingrijorat esti, pretentiile despre Mega Moscheie la Bucuresti, te-au aratat drept un profitor si un intrigant!

        Nu avem nevoie de tine ca sa ne aparam, cum deasemenea nu vom da vina pe tine daca in Romania se va produce un eveniment!
      • -4 (4 voturi)    
        sunt de acord, cu un singur amendament: (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:44)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        Ponta nu a fost singurul care a aprobat constructia moscheii. Discutiile si semnarea documentelor au fost efectuate de fostul presedinte Traian Basescu.
    • 0 (2 voturi)    
      .. (Vineri, 27 noiembrie 2015, 8:32)

      utilizator1 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si tu ai invatat doar copy-paste, copy-paste, copy- paste.
  • -25 (41 voturi)    
    muftiul... (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:48)

    demaGOGU [utilizator]

    ...isi vede periclitat monopolul, vezi renta de situatie, asupra predicarii islamului in Ro.
  • +34 (36 voturi)    
    Interesant (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:12)

    CititorulComentator [utilizator]

    Printre putinii musulmani pe care-i aud sa ia pozitie fata de fundamentalism, daca ar proceda asa si restul, ar fi grozav, dar majoritatea tac malc.
    • +1 (5 voturi)    
      Ce fel de pozitie? (Joi, 26 noiembrie 2015, 21:12)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Peste tot pe mediile de socializare apar hashtaguri de exemplu #notinmyname. Multi sustin ca islamismul ISISului nu e islamul in care cred ei. Multi iau pozitie, renega extremismul, condamna terorismul, doar ca nu sunt crezuti.
      • +9 (9 voturi)    
        El face mai mult de atat (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:04)

        Lili_1024 [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

        iti spune cu alte cuvinte "ai grija la astia care au ajuns acum, unii sunt periculosi". A mai spus acum cateva luni ca in anumite moschee din Bucuresti se faceau recrutari pentru Statul Islamic. Vreau sa vad si eu un alt musulman care zice "inchideti moscheea aia pentru ca cei care o frecventeaza pot crea probleme". "Not in my name" e frectie la picior de lemn!
  • +13 (15 voturi)    
    are dreptate (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:13)

    nash pandelica [utilizator]

    dar trebuie sa dea si ei o mana de ajutor, pt. depistarea acelor ...lacase unde se predica islamizmul jihadist.
    • +4 (6 voturi)    
      SRI-ul (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:42)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      nu stie? nu cred. dar muftiul are dreptate. situatia trebuie tinuta sub control total.
  • +23 (29 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:13)

    EduardPopa [anonim]

    Bun, Omul a spus clar ca pe el nu il deranjeaza libertatea de exprimare a oamenilor, dar vrea sa stie ce predica cei care tin moschei in apartamente.
    Ceea ce spune muftiul e ca trebuie combatut radicalismul din fasa. Si are dreptate!
  • +24 (28 voturi)    
    Are dreptate (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:16)

    RaduMischie [utilizator]

    Pe interes sau nu, omul are dreptate. Putem zice ca are interes (si ca se apuca altii sa predice pe tarlaua lui, iar el vrea sa aiba monopol). La fel, poate sa nu aiba interes si chiar sa fie manat de bune intentii.
    In ambele situatii, ceea ce propune el este in regula, pentru ca ar elimina radicalii de la noi. Nu sunt multi, dar cu siguranta n-au fost multi nici in alte parti, dar s-au inmultit.
  • +17 (25 voturi)    
    Are dreptate omul (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:25)

    Lucian_Mares [utilizator]

    mai bine sa previi decat sa repari. Pana acum s-a dovedit a fi om serios.
  • +8 (14 voturi)    
    Corect ce spune muftiul (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:26)

    Nyk1 [utilizator]

    Trebuie ca statul român să îl sprijine; deși nu sunt 100% convins nici în privința lui, sunt totuși ferm convins că oricine ar veni în locul lui ar fi mult mai rău, chiar periculos pentru România.

    Pe deasupra, ar trebui înființată de urgență o madrassă islamică la Constanța, avându-l pe muftiul Murat Iusuf drept director, pentru a fi siguri că orice succesor al muftiului îi va împărtăși ideile. Se știe că actualul muftiu și-a făcut studiile în Turcia; în aceste condiții, este crucial ca orice viitor muftiu musulman să primească acreditarea din partea unor autorități ale Statului Român.
    • +19 (19 voturi)    
      Ca o mica nota de subsol (Joi, 26 noiembrie 2015, 19:49)

      Nea Fane [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      Nu stiu daca stiti dar merita subliniate 2 aspecte
      1. bunicul muftiului a luptat in armata romana in ww2 (decorat se pare)
      2. minoritatea musulmana a fost poate cea mai devotata minoritate tarii noastre. s-ai distins si in ww1 si mai ales in ww2
      3. turcii si tatarii nostri sunt pragmatic vorbind romani care se mai inchina si la Allah(asta pt ca nu prea au ei greturi deloc la a serba cam orice sarbatoare crestina daca se lasa cu sorici si zile libere de la stat - am exemple cat se poate de elocvente). deci nu se poate pune egal intre cei 60.000 musulmani bastinasi si cine stie ce agitati veniti de pe te miri unde
      • +11 (11 voturi)    
        Notă de subsol 2 (Joi, 26 noiembrie 2015, 22:05)

        unMoldovean [anonim] i-a raspuns lui Nea Fane

        1. Îmi e foarte greu să-i consider pe tătari minoritate musulmană. I-aș încadra mai mult în categoria a ceea ce sunt, adică minoritatea tătară. De ce? Punctul 2.

        2. Pentru că sunt foarte naționaliști. Am lucrat cu unii dintre ei și se supărau mai rău ca românii dacă jignea cineva țara.

        3. Islamul lor e și nu e. E de formă. Mâncau băieții porc fără grijă. Mergeam în târg la Vitan și băgam câțiva mici de porc până să ieșim. Mai mult, tătarii noștri făceau mișto de arabi că miroase carnea a porc ca să le ia mâncarea. Mai mult, majoritatea dintre ei nici măcar nu știu dacă au călcat vreodată în moschee, mai ales cei tineri. Deci să nu-i comparăm cu musulmanii cu origini din Orientul Mijlociu că ăia sunt altă mâncare de pește.

        4. Ce e puțin trist e că mulți tătari abia dacă își mai vorbesc limba. Majoritatea pe care i-am cunoscut foloseau româna nu doar între ei, ci și cu părinții. Vorbeau turcă sau tătară doar dacă era ceva să nu înțeleagă ceilalți. Doar bunicii lor mai vorbesc tătară.

        Totuși, să nu ne lăsăm pe-o ureche. Eu am un coleg musulman arab cu tente radicale, am avut clinciuri noi, colegii lui cu el, și acum în birou e o stare cam de tensiune și multe colege sunt chiar speriate. Suntem atenți la el.
        • +5 (5 voturi)    
          ai dreptate, asa este (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:54)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui unMoldovean

          musulmanii din Dobrogea numai musulmani nu sunt. Sunt romani, nascuti in Romania, dar se trag din parinti musulmani (nascuti si parintii tot in Romania). Nu se dau deloc in laturi de la a manca carne de porc si a sta acasa de Craciun. Acestia nu vor comite atentate in veci.
          Marea problema sunt musulmanii veniti din Orient, inculti si indoctrinati....acestia pot face atentate, si pe ei trebuie sa ii respingem. In nici un caz nu trebuie sa avem probleme cu turcii din Constanta sau cu tatarii din Techirghiol.
  • -4 (8 voturi)    
    lupul in blana de oaie (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:48)

    muftiuul_minte [anonim]

    astia una spun si cu totul alta fac; ca doar nu-i doare gura sa arunce o vorba sa ne adoarma vigilenta. Asta fac ei: se prefac in miei, te adorm si apoi iti baga cutitul in spate.
    Ce se mai aude cu moscheea aia? ii mai lasa pe teroristii astia sa se dezvolte in continuare?
  • +1 (1 vot)    
    adevar (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:49)

    VladBerliba1 [anonim]

    Sa vorbesti adevarul celor care sunt nedrepti este cel mai bun razboi sfant.

    (Idries Shah in Caravana Visurilor, Spusele Profetului Muhammad)

    http://idriesshahfoundation.org/read-online/caravan-of-dreams/
  • +2 (2 voturi)    
    motive (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:59)

    VladBerliba1 [anonim]

    Mesagerul lui Allah spune:

    Un martir va fi adus inainte lui Dumnezeu in ziua judecatii si omul va spune 'Am luptat pentru cauza ta, chiar pana la martirizare'.
    Dumnezeu va spune: 'Esti un mincinos. Ai luptat ca sa fii numit un erou, si oamenii te-au numit asa.'
    El va fi dus in iad.
    Un om invatat in Qur'an va fi adus in fata lui Dumnezeu si va spune: 'Am studiat si citit Qur'an-ul pentru Tine'.
    Dumnezeu va spune: 'Esti un mincinos. Ai acumulat invatatura, ca sa fii numit invatat de oameni. Ei te-au numit invatat.'
    El va fi dus in Iad.
    Acum un om bogat va fi adus inainte, iar el va spune: 'Am dat de bunavoie pentru ca Tu ai vrut ca generozitatea sa fie mai mare.'
    Dumnezeu va spune: 'Esti un mincinos. Ai facut ceea ce ai facut pentru a fi numit generos de oameni. 'Ei te-au numit generos.'
    El va fi dus in iad.

    (Caravana Visurilor de Idries Shah)

    http://idriesshahfoundation.org/read-online/caravan-of-dreams/
  • -10 (18 voturi)    
    islam (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:09)

    john70 [utilizator]

    Islamul ar trebui interzis in Europa. Cei care nu se convertesc sa fie deportati. Sau...noaptea Sf. Bartolomeu.
    • 0 (2 voturi)    
      eii...nici chiar asa. (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:57)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui john70

      pentru o minoritate indoctrinata de max. 5% nu poti omori intreaga comunitate. Nu poti sa extinzi la intreaga comunitate greselle unora.
      Ce, tie ti-ar conveni ca toti romanii din Franta sa fie expulzati pe motiv ca tiganii au furat portofele la Turnul Eiffel?
  • +7 (11 voturi)    
    Trezirea muftiului... (Joi, 26 noiembrie 2015, 21:35)

    Dan [anonim]

    Pentru a intelege reactia muftiului, trebuie sa cititi reportajul din Adevarul de Duminica despre musulmanii din Romania, in care in esenta, se subliniaza faptul ca, in Romania exista lacasuri de cult sau culturale, care nu primesc finantare din partea statului, deci practic ele nu sunt inregistrate oficial, beneficiind de finantare privata. Din Adevarul rezulta ca, in general aceste lacasuri apartin minoritaii musulmane arabe, care nu agreaza conducerea muftiatului roman, care ar exprima ideile musulmanilor turci, ba mai mult minoritatea araba nici nu se simte reprezentata de viitoarea moschee ce va fi ridicata in capitala. Am convingerea ca de fapt este o lupta pentru putere intre musulmanii arabi si cei turo-tatari, si nimic mai mult. Iar acuzatia muftiului vine cam tarziu dupa parerea mea. Trebuia sa ia o pozitie publica imediat dupa atentatele de la Paris, trebuia mai demult sa faca apel la omologii lui din statele din Orient in a explica ca ideologia ISIS este nociva pentru toti musulmanii. Dar tacand pana acum, pare ca este o acceptare tacita a tot ce s-a intamplat recetnt, iar acum ia pozitie simtindu-si amenintata pozitia...
    • +4 (6 voturi)    
      Nu ai dreptate! (Joi, 26 noiembrie 2015, 22:12)

      kasandra [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Muftiul a mai dat un interviu în Adevărul în ianurie 2015. Spune aceleași lucruri și acolo. Omul a vorbit, dar cine să-l asculte? Oamenii cu urechi de la nu prea par să aibă ochi. Minoritatea turco-tătară nu este o preblemă în România. Sunt oameni buni, sunt de-ai noștri. De sute de ani.
      http://adevarul.ro/locale/constanta/muftiul-iusuf-muurat-In-romania-exista-mai-multe-moschei-neautorizate-parlamentarii-constanteni-vor-modificarea-legii-organizare-cultelor-1_54b93b24448e03c0fda91f83/index.html
    • +8 (8 voturi)    
      Am vazut reportajul. (Joi, 26 noiembrie 2015, 22:25)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Vorbeau unii arabi ca sa-si justifice actiunile radicale viitoare. Ce e aia " musulman turc " si "
      "musulman
      arab" ? Asa ceva nu exista . Exista siiti, sunisi, salafiti,etc.
      Astia care se dau " musulmani arabI" , sunt noi veniti, cu idei radicale. Nu vor sa recunoasca autoritatea muftiului ca nu cumva sa fie pusi sub controlul lui.
      Muftiul reprezina musulmanii integrati, care sunt aici de sute de ani si care nu ne-au facut probleme. Si-au vazut de religia lor fara sa ne numeasca pe noi " infideli"
      si fara sa ne doreasca moartea.
      Deci, atentie mare la asa zisi " musulmani arabi"!
      SRI, esti pe receptie ?
      • 0 (2 voturi)    
        Ai văzut 20 de ani mai târziu decât trebuia (Vineri, 27 noiembrie 2015, 10:14)

        Nautilus [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        În presa locală s-a pomenit de faptul că -în anii 1990, când au venit arabii în Constanţa cu afaceri- a ieşit bătaie între ei şi turcii dobrogeni.

        Motivul era că turcii şi tătarii, cu toate că se numeau musulmani, erau un fel de români şi ţigani (mai bine zis invers, adică mai mult ţigani decât români) care vorbeau turceşte sau tătăreşte şi mergeau la geamie. În timp ce arabii erau mult mai conservatori, şi erau oripilaţi de faptul că un turc musulman bea vodcă şi coniac de faţă cu ei :)
        • 0 (0 voturi)    
          Si ? (Vineri, 27 noiembrie 2015, 22:59)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

          Tu esti un "vigilent" wahabit ? Ce treaba ai tu sa sari la bataie daca vezi ca un musulmanca bea votca ? Esti oripilat ? Mergi inapoi in Arabia Saudita si iti trece. Nu vei mai avea ocazia sa fii oripilat !
  • -4 (12 voturi)    
    Dubios! (Joi, 26 noiembrie 2015, 23:32)

    dandra [utilizator]

    Cand il vad vad pe muftiul asa, parca il vad pe kim jong ul, gras, arogant si imfatuat de putere. Pana la urma, cine este acest dubios si ce vrea de la tara mea. O fi alt neti meir upgradad care face bani de pe urma contribuabililor acestei tari? Poate judec prematur, dar acest personaj nu imi inspira nicio incredere.
    • +6 (6 voturi)    
      Muftiul Murat Iusuf (Vineri, 27 noiembrie 2015, 2:29)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Murat_Iusuf

      Nascut in Romania.

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Muftiu

      Atat timp cat este impotriva extremismului, nu ar trebui sa avem nimic de reprosat. Restul, e dreptul lor sa-si urmeze religia si principiile asa cum doresc.
  • +3 (3 voturi)    
    .. (Vineri, 27 noiembrie 2015, 9:42)

    albastru de Romania [utilizator]

    are dreptate mr,

    ca exemplu, doar in cartierul Colentina si inspre voluntari, sunt 3 moschei, din astea noi...
  • +6 (6 voturi)    
    E corect ce zice (Vineri, 27 noiembrie 2015, 10:22)

    K Terinca [anonim]

    N-are nimeni nimic cu musulmanii, mai ales cu cei din Romania, stabiliti aici de sute de ani.
    Mai bine se inched moscheile neautorizate.
    Daca apare vreunul sa predice islamismul fundamentalist, nu sa-l urmareasca, sa-l bage direct la zdup.
    In rest, n-au decat sa creada in ceea ce vor, in pace si liniste, atata timp cat nu deranjeaza pe ceilalti, de alte confesiuni.
    Si cei din celelalte confesiuni sa nu-i deranjeze pe ei.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version