Klaus Iohannis: Boala sistemului de educatie romanesc nu este lipsa de reforma, ci reformita cronica

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 20 noiembrie 2015, 13:24 Actualitate | Esenţial

Klaus Iohannis
Foto: Facebook - Klaus Iohannis
Presedintele Klaus Iohannis a declarat vineri, intr-un discurs sustinut la Cotroceni, ca boala de care sufera sistemul de Educatie este "reformita cronica" si nu lipsa de reforme, aratand ca isi doreste o dezbatere publica larga, pe lunga durata, care sa se concretizeze prin schimbari profunde, care sa dea rezultate. Seful statului a invitat, vineri, la Palatul Cotroceni, 120 de elevi, cu ocazia aniversarii a 25 de ani de la semnarea conventiei ONU cu privire la drepturile copilului.
Va felicit pentru acest demers sincer si pentru mesajul vostru incarcat de semnificatii! Este un manifest care transmite si ofera speranta.

Expresia "Cand voi fi mare..." reflecta visuri si asteptari pe care cel mai adesea le uitam cu trecerea anilor. Dar visele copilariei sunt cea mai autentica reflectie a unui viitor nealterat de prejudecatile celor din jur, de limitarile impuse de "nu ai voie", "nu se poate" sau "e imposibil". Este o imagine a unei lumi cu personaje pozitive, in care toti, indiferent de statutul social, suntem capabili sa realizam ceea ce ne propunem, in care invingi doar prin fapte bune si curaj, in care provocarile au un final fericit si in care putem deveni orice ne propunem.

De aceea, dragi copii, va multumesc pentru acest manifest, care imi da convingerea ca intarind comunicarea intre voi si adulti, sub toate aspectele, putem transforma lumea ce ne inconjoara in acea realitate care sa va reprezinte si sa va sustina. Respectul fata de opiniile voastre, deschiderea fata de argumentele aduse in sustinerea acestora si implicarea in procesul decizional sunt esentiale pentru devenirea voastra ca adulti si cetateni activi.

Astazi, la aniversarea a 25 de ani de la semnarea Conventiei cu privire la Drepturile Copilului, vreau sa reafirm respectarea si garantarea prevederilor sale pentru toti copiii aflati pe teritoriul Romaniei, indiferent de rasa, culoare, sex, limba, religie, opinie politica, in masura in care este, nationalitate, apartenenta etnica sau origine sociala, de situatia materiala, incapacitatea fizica, de statutul la nastere sau de statutul dobandit al copilului ori al parintilor.

Societatea romaneasca trece printr-o perioada de maturizare democratica. Multi tineri incep sa isi doreasca mai mult de la cei care ii reprezinta, ceea ce este o conditie esentiala de functionare a unui sistem democratic. Eu sper ca dorinta dumneavoastra de implicare de acum sa se pastreze si in etapa maturizarii.

Avem nevoie de cetateni activi in politica, in societatea civila, in comunitatile locale si in toate institutiile si organizatiile din Romania. De aceea, dorinta voastra de a fi auziti este complet indreptatita si trebuie stimulata, sprijinita si promovata in scoala si in societate.

Aceasta participare trebuie sa completeze un proces educational care sa va permita sa deveniti cetateni implicati.

De aceea, in urmatorii doi ani imi doresc ca intreaga societate sa devina parte a unui exercitiu de imaginatie - cum ne dorim sa arate scoala romaneasca pentru a putea educa romanii de maine. Imi doresc o reforma autentica, o schimbare profunda fiindca, din pacate, boala sistemului de educatie romanesc nu este lipsa de reforma, ci reformita cronica de care sufera de la revolutie incoace. Am avut multi, foarte multi ministri ai educatiei si fiecare a incercat o reforma sau chiar doua. Ceea ce nu-mi doresc este o reforma formala si ceea ce imi doresc este o dezbatere publica larga, de lunga durata, urmata de schimbari profunde, care pot fi motivate si care dau rezultate.

Dragi copii,

Contributia voastra, ca cei mai tineri beneficiari ai procesului educational, este esentiala pentru ca viziunea educatiei pentru Romania de maine sa fie una solida, ambitioasa si pe termen lung. Entuziasmul, lipsa de limitari de toate tipurile, imaginatia si familiaritatea cu lumea tehnologiei moderne, pe care cu certitudine noile generatii le au in doze mari, sunt esentiale pentru o viziune asupra educatiei racordata la realitate.

Astazi avem privilegiul sa va ascultam si ocazia sa sarbatorim 25 de ani de cand intreaga lume a considerat esential sa avem un document care sa garanteze drepturile copiilor, in baza a patru principii: non-discriminarea; urmarirea celor mai bune interese ale copilului; dreptul la viata, supravietuire si dezvoltare si respectul fata de parerile copilului. Imi doresc ca aceste principii sa stea la baza deciziilor politice si administrative.

In incheiere, va doresc mult succes in devenirea voastra ca adulti si va asigur ca eu sunt alaturi de voi!


Citeste mai multe despre   









3916 vizualizari
  • +4 (12 voturi)    
    Reformita nu poate fi cronică :) (Vineri, 20 noiembrie 2015, 13:39)

    Gheonoaia [utilizator]

    Nu sînt medic, dar din ce știu, bolile cu -ită la sfărșit sînt acute, iar cele cu -oză la sfărșit sînt cronice.

    Deci, corect ar fi să spunem că România suferă de reformoză :P
    • +1 (5 voturi)    
      reforma fara parinti si copii? (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:16)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Gheonoaia

      daca s-ar tine cont si de parerile parintilor si ale copiilor... poate da... atata timp cat se face reforma numai in interesul profesorilor....
    • 0 (2 voturi)    
      Reforma nu se poate face din interior. (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:56)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Gheonoaia

      Cei care ajung in fruntea sistemului sunt cei care reprezinta cel mai bine sistemul in forma lui actuala, ei cred cel mai bine in ideologia acelui sistem putred.

      Cei care reformeaza cu adevarat un sistem sunt tocmai beneficiarii lui, pe principiul ( clientul nostru stapanul nostru ), in cazul acesta parintii si copiii, insa deocamdata ei sunt marginalizati constant de sistem pe principiul "nu ne invatati voi pe noi cum sa va invatam".

      Unde esueaza parintii si educatorii in procesul de educatie este tocmai incapacitatea de a oferi o perspectiva corecta copiilor. Multi copii ar invata poate si singuri, daca ar sti spre ce sa tinda. Insa vor afla de mici ca "in tara asta nu se poate face nimic", "trebuie pile", meditatii, samd., toate cele care le vor forma o imagine stramba despre lume, imorala. Profesorii, cei tineri mai ales, sunt din pacate parte din lumea asta imorala. Au ales, spre deosebire de cei mai in varsta, un salariu de mizerie si un statut precar in societate si nu scapa nici o ocazie sa se planga de asta. De ce ? In mare din cauza unei lipse de perspectiva. As avea toata compasiunea pentru ei daca n-as sti ca vor transmite tocmai aceeasi lipsa de perspectiva multor generatii, "nenorocindu-i" si pe ei.
      • 0 (0 voturi)    
        Ți-aș da poate dreptate (Vineri, 20 noiembrie 2015, 18:42)

        comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui gigel

        deși istoria cunoaște și exemple de reforme din interior.
        Dar la români, atât copiii cât și părinții lor (la rândul lor, victime ale unui sistem educațional deficitar) își aleg școlile pe principiul: ți-am dat banii, dă-mi diploma.
        În Occident, cele mai costisitoare școli (indiferent de nivel) sunt și cele mai exigente.
    • +1 (1 vot)    
      Reformita este corect:-) (Vineri, 20 noiembrie 2015, 23:42)

      Hypatia1 [utilizator] i-a raspuns lui Gheonoaia

      Sufixul -ita denota o boala inflamatorie, -oza o boala degenerativa. Deci poate exista o reformita cronica:-)
  • -3 (7 voturi)    
    hai sa ne ocupam de ce putem face, nu de vise (Vineri, 20 noiembrie 2015, 13:41)

    Dedalus [anonim]

    Iar lansam "larga dezbaterea nationala pe educatie?"

    Aia care tine trei zile...si e tinuta pe HN de cativa....

    Eu mi-am luat adio de la o asemenea "dezbatere cu rezultate".
    -----------

    Ce "reformita"? ! Unde ati vazut Dvs. macar o singura masura de reforma a educatiei, in afara de evaluarea bianuala (care a dat ceva ceva rezultate, dar subtiri)?

    ------------------

    Stati asa incremenit in proiect, ca domnul Ciolos va "ajuta" aducand experti internationali si importand procedure de recrutare din Comisia Europeana, axate pe subiecte "ca la scoala", pentru a incuraja si mai tare formarea de gandire copy-paste.

    Domnu Ciolos lupta din greu impotriva formarii capacitatii professionale romaneti si Dvs. tineti discursuri mobilizatoare...

    Vai de capul nostru.
    • +2 (2 voturi)    
      singura reforma - uniforme scolare (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:14)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      fondul scolii, fondul clasei, uniformele scolare, telefonul interzis in scoala chiar de tot...

      in rest NIMIC.
  • 0 (4 voturi)    
    Reformita (Vineri, 20 noiembrie 2015, 13:53)

    satanae [anonim]

    Cred ca o prima reforma profunda a sistemului de educatie ar fi sa se inceteze sa se mai vorbeasca de reforma. Nu de alta, dar asta a ajuns sa fie o jignire pentru toti cei care lucreaza in sistem, pentru ca stiu ca sint luati de prosti de toti cei care fac clabuci vorbind de reforme, fapt pentru care iau un munte de bani, dupa care lucrurile sint lasate in continuare tot asa.
    Daca prima chestie era un care tinea de bun simt - asta pentru ca nesimtirea natiei asteia a adus scoala in halul in care este azi - a doua s-ar putea rezuma la un singur cuvint: bani. Dublati salariile profesorilor, in primul rind, aduceti procentul din PIB alocat educatiei la 6% si dati-i afara din sistem pe toti absolventii de Spiru Haret si alte minuni, care au ocupat catedrele, maimutarindu-se cu titlul de profesor. Nu sint oamenii astia de vina pentru halul in care a ajuns scoala azi - la salariile care se ofera acum in sistem nu se pot angaja ca profesori decit oameni semianalfabeti, plus vreo citiva entuziasti, care se lecuiesc repede - dar atita timp cit astfel de profesori predau elevilor, nu exista nici o speranta. SI absolventi de facultate bine pregatiti - daca au mai ramas si din astia, avind in vedere nenorocirea din ultimii 20 de ani din invatamint - nu vor veni sa se angajeze decit pentru salarii normale, cit de cit, nu pentru acestea, putin mai mari decit ale femeii de serviciu din scoala. Daca nu se dau bani pentru educatie, mult mai multi decit acum, restul nu este decit vorbarie goala. Puteti sa reformati curicula scolara de 1000 de ori, sa schimbati manualele tot asa, sa introduceti calculatoare peste calculatoare - efectul este zero si nu se face altceva decit se maresc sumele plimbate drept spaga de la experti la functionarii din minister si inspectorate. Nici o curicula nu este buna, atita timp cit nu are cine sa predea lectiile, si majoritatea profesorilor de azi nu pot sa faca asta.
    • -1 (3 voturi)    
      mda (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:00)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui satanae

      "Nici o curicula nu este buna, atita timp cit nu are cine sa predea lectiile, si majoritatea profesorilor de azi nu pot sa faca asta."

      Subscriu.

      Dar nu si la modalitatea de rezolvare pe care o vedeti, penrtu ca se refera la efecte , nu la cauze
    • 0 (0 voturi)    
      da, dublarea salariilor... (Vineri, 20 noiembrie 2015, 16:00)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      ...ba chiar triplarea lor, cu o selectie riguroasa a profesorilor, inclusiv prin examen psihiatric.
      Teste NATIONALE pe baza testelor Pisa in fiecare semestru si un sistem de plata a acelor salarii de baza mari in concordanta cu rezultatele elevilor la acele teste. Si cu gradul de progres al elevilor. Fiindca exista riscul sa fie refuzati elevii slabi, iar o recompensare/penalizare si in functie de progresul elevilor ar stimula tocmai lucrul si cu elevii slabi.
      Lucruri simple, de stabilire a indicatorilor de performanta, pe care orice manager inteligent si competent le aplica in sectorul privat.
  • +1 (5 voturi)    
    pentru un profesor (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:05)

    victor L [utilizator]

    formularea "Boala sistemului de educatie romanesc" in fata unor elevi, si sintagma "reformita cronica" imi par cam jenante, ca sa nu spui vorba aia.
    Probabil ca reformele Abramburicai ii sint pe plac lui Klaus.
    • 0 (0 voturi)    
      Poate că (Vineri, 20 noiembrie 2015, 18:45)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      tocmai pentru că a fost profesor are voie să rostească astfel de adevăruri. El știe că sunt adevărate și știe că și elevii știu asta.
      Dacă ar fi fost doar un politician cu altfel de carieră în spate, i s-ar fi putut reproșa.
  • +2 (4 voturi)    
    Masura de bun simt (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:23)

    User2 [anonim]

    pe care guvernele de pana acum au cam ignorat-o: Reduceti numarul de materii in ciclul primar si gimnazial. II imbolnavim pe copii cu ghiozdanele ce 8-10 kg. Sincer, la un moment dat parintii se vor trezi si va vor da in judecata pentru inconstienta.

    Cu prea-multele discipline si teme IRESPONSABIL de grele nu provocati decat repulsia fata de scoala. Un copil care sta de la 8 la 13 la scoala are deja 5 ore de activitate; acasa poate sa mai faca teme timp de 1.5-2 ore si ajunge la 7 ore de activitate zilnica, ceea ce este mult. Mai mult de atat este o iresponsabilitate in numele "educatiei".

    Copii trebuie sa mai faca sport, muzica, balet sau pur si simplu sa bata mingea pe maidan.
    Iar vacanta sa fie vacanta, cu teme lejere - de citit o carte, de scris o mica compunere sau cateva problemute dintre cele mai usoare.

    Ganditi-va cum a fost scoala voastra, a generatiei de 40-50-60 de ani. Faceti ca si copii de acum sa aiba parte de timp de joaca si lasati-le suficienta energie pentru acest lucru!!
  • +4 (4 voturi)    
    Bataia de joc numita reforma !!! (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:34)

    andreesanu [utilizator]

    Neavenitii,inconstientii,si tradatorii de neam si-au batut joc de scoala romaneasca pretinzind ca fac reforme !!!.
    Rezultatul un dezastru ,gloate de analfabeti cu diplome
    tupeisti cu patalama cumparata se dau mari specialisti,mari profesionisti.
    Vai de viitorul Romaniei .
  • +2 (2 voturi)    
    Multe probleme putine raspunsuri (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:35)

    Maria [anonim]

    Prea multa materie in scoli , scoli profesionale desfiintate de celebra ministra Andronescu , prea multe inspectorate , prea multi contabili in acest sistem . S-a creat un haos generalizat , politizat de la director pina la omul de serviciu , prea multe cadre didactice cu art. 253 au intrat pe usa din spate a invatamantului .
  • -1 (3 voturi)    
    Viitor luminos (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:45)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2014/01/09/viitorul-luminos-nici-in-20-de-ani-nu-veti-reusi-sa-zugraviti-ce-a-construit-tata/
  • 0 (0 voturi)    
    Invatamantul romanesc (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:53)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2014/10/20/marul-verde-mi-ar-placea-ca-profesorul-sa-vrea-sa-aprinda-in-copiii-din-fata-lui-o-flacara/


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică