Iohannis, cea mai dura lovitura pentru elita politica anti-reformista si corupta din Chisinau: Presedintele refuza sa aprobe imprumutul de 150 milioane de euro pentru Moldova

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 9 noiembrie 2015, 15:07 Actualitate | Esenţial


Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Klaus Iohannis a cerut luni reexaminarea legii care prevede acordarea unui imprumut de 150 de milioane de euro Republicii Moldova. Iohannis arata in cererea catre Parlament ca "nu exista certitudinea continuarii procesului de reforme" in Republica Moldova.

Este o reactie de o duritate fara precedent la adresa clasei politice din Moldova, unde partidul autointitulat pro-european condus de oligarhul Vlad Plahotniuc a pus umarul alaturi de partidele pro-ruse la trantirea guvernului pro-european instalat cu mare efort.

Lovitura politica este una extrem de dura, dat fiind ca finantele din Moldova sunt grav afectate de criza financiara, iar analisti economici de la Chisinau au vorbit chiar despre imposibilitatea platii salariilor si pensiilor fara acest ajutor.

Nu este clar in acest moment cum va reactiona clasa politica moldoveneasca in fata acestui refuz brutal de asistenta venit din partea practic Romaniei, ultimul partener european care a mai dat atentie in ultima jumatate de an "dosarului Moldova".

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru ratificarea Acordului privind asistenta financiara rambursabila intre Romania si Republica Moldova, semnat la Chisinau, la 7 octombrie 2015, informeaza Cotroceniul.

Motivul invocat de seful statului este situatia de la Chisinau, unde este in functie un guvern interimar, iar situatia politica este neclara.

"Nu exista certitudinea continuarii procesului de reforme si respectarii angajamentelor pentru implementarea Acordului de asociere intre Uniunea Europeana si Comunitatea Europeana a Energiei Atomice si statele membre ale acestora, pe de o parte, si Republica Moldova, pe de alta parte, semnat la Bruxelles, la 27 iunie 2014", se arata in cererea de reexaminare.

Premierul Victor Ponta a declarat pe 13 octombrie, intr-o conferinta de presa comuna cu omologul sau moldovean Valeriu Strelet (intre timp demis), ca Republica Moldova are nevoie de ajutor financiar in acest moment, si ca Romania este singura in masura sa o ajute, amintind ca deputatii au aprobat in unanimitate Acordul privind asistenta financiara rambursabila intre Romania si Republica Moldova, in valoare de maximum 150 de milioane de euro.

Textul trimis de Klaus Iohannis:

"CERERE DE REEXAMINARE asupra Legii pentru ratificarea Acordului privind asistenta financiara rambursabila intre Romania si Republica Moldova, semnat la Chisinau, la 7 octombrie 2015 

Legea pentru ratificarea Acordului privind asistenta financiara rambursabila intre Romania si Republica Moldova, semnat la Chisinau, la 7 octombrie 2015 vizeaza ratificarea unui acord de asistenta financiara rambursabila in suma de pana la 150 de milioane de euro din disponibilitatile rezultate din procesul de privatizare, inregistrate in soldul contului curent in valuta deschis la Banca Nationala a Romaniei. Asistenta financiara rambursabila este acordata Republicii Moldova pentru finantarea deficitului bugetar si refinantarea datoriei de stat. Imprumutul se acorda in maximum trei transe, iar scadenta fiecareia dintre acestea este de maximum 5 ani.

Luand in considerare Declaratia comuna privind instituirea unui parteneriat strategic intre Romania si Republica Moldova pentru integrarea europeana a Republicii Moldova, semnata la Bucuresti la 27 aprilie 2010 si avand in vedere contextul politic actual din Republica Moldova - survenit ulterior adoptarii de catre Parlamentul Romaniei a legii mentionate - consideram ca promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului privind asistenta financiara rambursabila intre Romania si Republica Moldova, semnat la Chisinau, la 7 octombrie 2015, nu este oportuna cata vreme nu exista certitudinea continuarii procesului de reforme si respectarii angajamentelor pentru implementarea Acordului de asociere intre Uniunea Europeana si Comunitatea Europeana a Energiei Atomice si statele membre ale acestora, pe de o parte, si Republica Moldova, pe de alta parte, semnat la Bruxelles, la 27 iunie 2014.

Fata de argumentele expuse mai sus si avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii pentru ratificarea Acordului privind asistenta financiara rambursabila intre Romania si Republica Moldova, semnat la Chisinau, la 7 octombrie 2015, din perspectiva considerentelor anterior expuse."


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















30129 vizualizari

  • +90 (92 voturi)    
    E normal (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:16)

    RazTaz [anonim]

    Pentru cine nu stie, in Moldova a avut loc "furtul secolului" unde crouptii lor au devalizat doua banci si au furat peste 2 miliarde de euro.
    Guvernele de pana acum, au incercat sa musamalizeze situatia si sa bage gunoiul sub pres, una dintre idei fiind preluarea acestei sume furate la bugetul de stat si acoperirea ei TOT din bani publici (taxe si impozite)

    Uniunea Europeana si Fondul Monetar International au pus ca urmare toata finantarea catre Moldova in suspensie, pina cand:
    a) Moldova va avea un guvern stabil
    b) .. Care sa faca reforma sectorului bancar si
    c) Se vor face pasi suficienti inspre descoperirea adevarului si tragerea la raspundere a vinovatilor.

    Doar ca asta e exact ce n-a facut pina acum nici unul din guvernele moldovene de dupa alegeri.
    In schimb, ne-am gasit noi (mai precis Ponta!) sa "ii ajutam pe fratii nostri", cu 100 de milioane de euro.

    Asta in contextul in care:
    a) aceasta suma nu e una mica pentru Romania (unde avem nevoile noastre)
    b) nu avem nicio garantie ca acesti bani nu se vor duce pe apa sambetei si a coruptiei ca si aia dinainte
    c) facand asta, subminam pozitia UE si FMI
    si
    d) acesti bani in loc sa sprijine un guvern corect, democratic, reformist si (de preferinta) pro-european, ajung tot pe mana "dodonilor" si "shorilor" locali.

    Deci cererea lui Johannis e cat se poate de indreptatita. Doar ca la noi sunt multi prosti care nu vad subtilitatile de dincolo de "a-i ajuta pe fratii nostri". Eu unul nu sunt frate cu nici un fel de hoti, nici cu aia de la noi si - cu atat mai putin - cu cei din Moldova.
    • -20 (34 voturi)    
      Corectare (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:26)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      E temporizare a acestei decizii este corecta dar vedeti ca este vorba de 1 miliard de dolari, nu de mai mult de 2 miliarde de euro.

      Apoi, banii nu ar fi ajuns pe mana lui Shor sau ai lui Dodon, ca nu ei sunt la putere.
      • +24 (26 voturi)    
        Da de hotiile galactice (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:58)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        ale voroninilor, care au jefuit Basarabia de 5 miliarde de dolari n-ai auzit ? Esti foarte precis ( nu 2 ci 1 ) dar celelalte imprumuturi date de bas escu, ponta si altii , nerambursabile , unde s-au dus ? Platim noi ca prostii si nu avem cu ce salva vieti in spitale, scoli de secolul 19 si facem cadouri. Draga G chelului , tichia de margaritar ii lipseste.
      • +27 (29 voturi)    
        da (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:58)

        RazTaz [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Da, e buna precizarea, insa:

        1 miliard de euro - au descoperit ei ca a fost furat. In practica sa estimeaza ca prejudiciul este mult mai mare, mai ales daca se iau in considerare efectele prin propagare in tot sectorul bancar/economie.

        Alde Shor, Dodon sunt pe fata oamenii rusilor. Voronin e un comunist nationalist si oportunist, partidele din fosta coalitie "pro-europeana" sunt toate afectate de mari scandaluri de coruptie, justitia este sub comanda politica.. ma rog, sunt o gramada de tare are sistemului si sigur ca nu se pot rezolva toate peste noapte.

        Insa ceea ce face Johannis e normal. Nimeni, nici un bancher, nicio entitate nu poate da bani fara ca beneficiarul sa ofere niste minime garantii de stabilitate. In plus, Ponta nu avea nicio calitate sa faca aceasta promisiune in numele Romaniei. Cf. Constitutiei, Presedintele e cel care reprezinta si angajeaza tara fata de terti. Ponta a facut asta shuntindu-l pe Johannis, pentru propria lui imagine. Ca urmare, cand a trimis proiectul de hotarare in Parlament, nu cred ca a facut o informare prealabila corecta: care e contextul politic in MD, care pozitia UE, FMI, cum ne coordonam cu partenerii nostri, care e impactul acestui imprumut (ce obiective de politica externa urmarim sa atingem prin intermediul lui) si care e fezabilitatea unui astfel de demers.
        • +1 (3 voturi)    
          cand spui toate, te referi si la PL? (Luni, 9 noiembrie 2015, 21:06)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

          Eu nu stiu de nicio problema in PL. Tu stii ceva ce nu stiu eu?

          Ma refer la afirmatia ta: <<partidele din fosta coalitie "pro-europeana" sunt toate afectate de mari scandaluri de coruptie>>
          • 0 (0 voturi)    
            Nu (Marţi, 10 noiembrie 2015, 16:01)

            RazTaz [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

            Cred dl Mihai Ghimpu pare un om onorabil (e o parere personala), si eforturile lui de condamnare a comunismului sunt - pe cat de hulite - pe atat de absolut necesare Moldovei.
            Problema e ca daca te amesteci cu porcii, risti sa te murdaresti. In plus, nici el nu pare foarte constant:
            2012:"In Moldova, Coruptie la nivel inalt nu exista" http://unimedia.info/stiri/coruptie-la-nivel-inalt-nu-exista--afirma-ghimpu-50128.html

            2015: "Moldova e un stat sarac, mafiot si corupt" http://moldnews.md/rom/news/76026

            Totusi...nu poti face parte din coalitie si sa spui ca tu nici usturoi n-ai mancat, nici gura nu ti-a mirosit cand s-a evaporat miliardul..
      • +8 (10 voturi)    
        alo,domnu' cu temporizarea, (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:03)

        Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        nu pe mana lui shor sau dodon,ci sa astupe gaurile facute de shori si dodoni,or,nu pentru asta sunt platiti bani pentru impozite de catre cei cu salar minim pe economie.ce zici de asta:sa nu mai ajunga pe mana nimanui,sa ramana in tara,hm???
      • +7 (9 voturi)    
        :) (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:10)

        ionel [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Ma faci sa rad. Ce acoperire fantastica. Deci, daca nu esti la putere nu poti sa furi?
        Daca ai piciorul in ghips nu poti face o revolutie. La fel cum in 13-15 iunie nu esti in tara, deci nu aveai cum sa fi implicat in crimele de atunci. DELOC
    • -25 (35 voturi)    
      ciudat (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:48)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      Se zice că miliardul de $ furat din Moldova a ajuns la firme offshore din Marea Britanie și Hong Kong.
      • +23 (33 voturi)    
        Hot News fara mazeta (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:12)

        Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        e ca nasul fara muci.
      • +5 (5 voturi)    
        si cine sunt firmele offshore? (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:43)

        RazTaz [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Firmele offshore sunt o modalitate de a masca sub o aparenta legalitate:
        - actionariatul local - oligarhii
        - exportul de profit /si/sau alte active financiare.

        Si la noi - ca si la moldoveni/ucrainieni/rusi samd - orice snapan local isi face un off-shore in Cipru, Hong-Kong sau Dubai si se da "investitor strain".

        Toate aceste paradisuri fiscale, isi iau o taxa modica in schimbul serviciului de a pune intrebari putine.

        Deci da, ai dreptate ca exista o complicitate si de aceea la nivel mondial se discuta de cresterea tranparentei fluxurilor financiare mondiale si de impozitarea firmelor - nu acolo unde sunt inregistrate - ci acolo unde fac profit.

        In plus, nu orice firma off-shore e musai un paravan pentru ilegalitati (desi multe sunt).

        Insa a da vina pe paradisurile fiscale pentru furturile unor oligarhi este ca si cum ai spune ca unditele sunt de vina pentru braconaj.
      • +3 (5 voturi)    
        Ca de obicei, minti! (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:57)

        tapir [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        De regula si in mod concret banii electronici se plimba prin conturi bancare. Acuma, stii tu ceva despre firmele alea offshore, dar nu stii destul . Sau stii, dar faci pe proasta. In esenta, conteaza mai putin unde isi au sediul firmele, important e cine sunt actionarii si, mai ales, la ce banca isi tin conturile.
    • -13 (23 voturi)    
      frectie la picior de lemn (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:06)

      Grig [anonim] i-a raspuns lui RazTaz

      Ajuti atunci cand trebuie, nu atunci cand toata lumea sare cu banii, UE, FMI, SUA. Moldova are nevoie de bani acum nu la anul, cand mai mult ca sigur va fi prea tarziu.
      • +3 (3 voturi)    
        dezamagitor (Marţi, 10 noiembrie 2015, 0:43)

        Flavius [anonim] i-a raspuns lui Grig

        Poate ca Moldova ar trebui sa se mai ajute si singura , apoi sa pretinda ajutor de la altii .

        Devine evident ca fondurile pompate de FMI , EU , SUA si Romania in Moldova au ajuns indirect sau direct in conturile clasei politice infecte de la Chisinau .

        Pt. necunoscatori , clasa politica a Moldovei face prin comparatie clasa politica a Romaniei sa para chiar stralucita .

        Cu parere de rau , nu imprumutam bani pt Filat , Dodon , Shor , etc. Poate ca cer mult unei populatii care a votat majoritar cc. 15 ani partidul comunist dar , incercati sa nu mai votati cele mai infecte personaje posibile la putere .

        Si inca un sfat prietenesc , incercati sa va rafinati declaratiile si actiunile anti-romanesti . Nu va cere nimeni sa renuntati la ele , e alegerea voastra , dar un pic de eleganta si diplomatie nu strica . Romania si-a cam pierdut rabdarea cu voi iar fara Romania voi va reintoarceti in epoca de piatra , fara vize , fara liber schimb , fara energie , fara ajutor politic romanesc , fara imprumuturi , fara burse , etc.
    • +24 (28 voturi)    
      E corect si logic (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:19)

      Unirea [anonim] i-a raspuns lui RazTaz

      Chiar daca R.Moldova, al doilea stat din Europa in care romana e limba oficiala, trebie ajutata, nu o putem face in orice conditii, e vorba de o minima prudenta.

      Altfel riscam ca banii sa fie risipiti, Romania sa fie terfelita ca o "fraiera" si la Chisinau sa ramana aceiasi corupti la putere.

      E un moment istoric f.important, la noi si dincolo de Prut, se redistribuie cartile in politica, e musai sa fim atenti si foarte fermi.

      Acel miliard de dolari, furat in conditii neclare, inseamna enorma pt mica economie de acolo.
      Economia R.Moldova reprezinta doar 3% din cea a Romaniei, echivalentul unui judet ca Iasiul.

      R.Moldova nu are viitor ca stat functional si de sine statator, este mic, sarac, enclavat si confruntat cu separatisme, UE nu-l va primi in halul asta.

      Marea majoritate a cetatenilor romani (peste 70%) si majoritatea etnicilor romani din R.Moldova sustin posibilitatea reunirii celor doua tari romanesti.

      Dar Romania e in plina lupta anti-coruptie, iar R.Moldova are vreo 20% minoritari si alti 20% pensionari speriati si nostalgici dupa traiul ieftin din fosta URSS.

      Asa ca sunt reticente si la noi (ne temem sa nu ne trezim cu separatisti rusi, sau sa "importam" noi corupti de acolo) si la ei (minoritatile se tem ca vor fi "inghitite" de 20 de milioane de romani, oligarhii se tem ca ii baga DNA-ul nostru la puscarie).

      Trebuie sa vorbim despre asta, cat mai mult, sa ne cunoastem cat mai bine, ca suntem acelasi neam romanesc si unii si altii.
      Iar minoritatile lor ar trebui sa vada si sa le fie rpezentata permanent situatia minoritatilor din Romania, care este un model in Europa.

      Iohannis va avea un dosar greu in R.Moldova, insa nu exista alta solutie decat Unirea, totul e sa o facem la momentul potrivit.

      Pentru ca nici o tara din lume nu renunta la 30.000km2 fertili si 3 milioane de etnici, altii se bat de zeci de ani pentru niste parcele in desert.

      R.Moldova e Romania, cultural, istoric, lingvistic si etnic, in viitor va fi si administrativ parte a tarii.
      • +6 (10 voturi)    
        Bravo! (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:14)

        catuza [utilizator] i-a raspuns lui Unirea

        Frumoasa argumentatie despre Basarabia.
        Toti avem impresia ca moldovenii de peste Prut sunt saraci , asa este , dar un lucru il minimalizam oamenii de rand sunt saraci dar nu puturosi , e o diferenta. E bine, pt o mai buna cunoastere a situatiei din R. Moldova ca multi dintre romani sa si ia inima in dinti si sa treaca Prutul , o sa descoperiti doua Moldove , Chisinau si restul tarii si va spun ca orasul Chisinau nu i deloc mai prejos decat Iasi sau alt oras mare de la noi , o sa fiti surprinsi de cat de prietenosi sunt moldovenii si de faptul ca in Chisinau , limba romana si a recapatat locul bine meritat de lb oficiala .Problema majora in Moldova o reprezinta , faptul ca etnicii de origine rusa o sa reprezinte pe viitor o masa de manevra la cheremul Rusiei, care nu vor sa auda de Romania, si astfel Moldova o sa si pastreze aceasta situatie de "naufragiata" mult si bine , pana cand Rusia o sa si dea acordul pt unire si cand in fruntea Romaniai o sa ajunga un presedinte cu sange in instalatie.Pana atunci , frati romani treceti Prutul , macar sa vedeti Chisinaul si sa faceti o cura de bucate moldovenesti .
      • 0 (0 voturi)    
        Face cat 6 judete si ca suprafata si ca populatie (Marţi, 10 noiembrie 2015, 16:37)

        ddutz [utilizator] i-a raspuns lui Unirea

        Numai ca PIB face cat 3 judete. Aritmetica e simpla.
        PIB 2015 este de 17.7 mld$. Romania PIB 215.3 mld$. (estimari)
        28.5% minoritati. PIB 8% din al Romaniei; suprafata 15%;
        Daca tot dai cifre, da-le macar p-acolo.
    • +3 (11 voturi)    
      Normal e sa ne reintregim. Ce-ar fi facut ungurii? (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:57)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      Ar fi ratat ungurii momentul 1991?
      Ar fi ezitat vreun ungur daca ar fi existat o cit de mica sansa unionista?
      Ar fi rezistat ungurii, un popor mic, in inima Europei daca nu ar fi fost mereu uniti si combativi?

      Si noi? Ne-am lasat tradati in 1991 fara sa deschidem niciun dosar de tradare contra lui Iliescu si celorlalti bravi revolutionari.

      Chiar, cum de marii oameni de cultura (Nicolaescu, Caramitru, Dinescu, etc..) si implicit, patrioti, care au avut curajul sa stea in balconul revolutiei (cel mai sigur loc din lume, ca acolo nu tragea nimeni) nu au avut curajul sa zica nimic in 1991? De ce nu s-au dus la Chisinau alaturi de cei care s-au rugat zi si noapte linga Parlament sa se voteze Unirea? De ce nu au ridicat poporul ca in 1989?
      Fie sa raspunda cu capul in prezent si cu memoria in posteritate.
    • 0 (10 voturi)    
      Dar nemtii, ei ce-ar fi facut? (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:05)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui RazTaz

      Au fost prosti si fraieri nemtii cind s-au reunificat? Ar ceda ei Bavaria?

      Sa facem un efort constient si sa ne asumam costurile unirii. Sa o cerem direct.

      Altfel, ma tem ca oricum noi nu o vom duce mai bine, ci doar vor ramine mai multi bani pentru coruptie si contracte inutile si oneroase.

      Pina acum coruptia a costat mai mult decit reunificarea. Cine cheltuie primii banii....
      • +1 (5 voturi)    
        Bavaria (Luni, 9 noiembrie 2015, 20:05)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Sa cedeze Bavaria pentru ce? Bavaria facea parte din Germania de Vest nu din cea de Est. Pe vrema aia nu era cel mai bogat Land German, nici macar nu se apropia de NRW. Cat despre unirea cu Republica Moldova, sunt sigur ca o sa fie cat de curand ca vreti ca nu vreti, dar tare ma tem ca o parte din actuala Romanie care nu i-a apartinut mai bine de 1000 de ani o sa isi continue drumul ei fara Romania "Unita", si asta o sa fie pretul platit pentru Unire. Voi chiar sunteti atat de naivi sa credeti ca unirea se face fara "costuri" si "aprobari" ? Orice pas facut spre aceasta "unire" este un pas facut pentru scindarea actualului teritoriu.
        • -1 (5 voturi)    
          Scindarea-i improbabila si nepericuloasa (Luni, 9 noiembrie 2015, 21:21)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          Transilvanenii sint patrioti ferventi. Nicio scindare nu e posibila si chiar daca prin absurd, am lua in considerare acest scenariu, acolo romanii sint majoritari, iar patriotismul lor acerb garanteaza reunificarea. Acolo functioneaza in favoarea noastra si diferenta de religii.
          Cu totul alta e situatia in Basarabia. Daca mai intirziem una-doua generatii, o pierdem definitiv. Si nu am avea nicio scuza.
          • 0 (0 voturi)    
            Patriotism (Marţi, 10 noiembrie 2015, 0:10)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui D-or

            Si in Elvetia majoritari sunt nemtii, asta nu ii face sa fie parte din Germania, si nu ca nu s-ar fi pus problema. Austriecii la urma urmei tot un fel de nemti sunt si tot nu ii face sa fie parte din Germania sau invers. Nationalismul si patriotismul sunt concepte expirate in vremurile actuale. De asta nici nu inteleg de ce romanii tind in directia asta. Sunt captivi in trecut. Acum banul conteaza, asa ca daca transilvaneanu de orice origine ar castiga de X ori mai mult decat romanu din sud sau ala din est, s-ar dezice imediat de Romania, ar rescrie istoria si ar inchide orice comunicare cu ceilalti. La urma urmei Romania a acceptat granitele actuale si implicarea in treburile altui stat suveran nu face decat sa se asemene tarilor prietene "Rusia" sau "Ungaria". Nu ne place ce fac ei, dar facem si noi la fel.
      • 0 (2 voturi)    
        Reoubkica Federala Germania (Marţi, 10 noiembrie 2015, 0:08)

        Non.e [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        a cumpărat, practic, RDG,
        De la ruși, bineînțeles. asta a avut ca efect și „ blândețea ” Germaniei manifestată de atâtea ori în relațiile cu Inoul imperiu țarist.
        Pe de altă parte, nemții au investit foarte mult în fosta RDG, iar investițiile au dat roadele scontate.
        E de la sine înțeles că, dacă nu s-ar fi unit, R.F.G. nu ajungea la situația economică și politică a Germaniei de astăzi.
        În ce ne privește, situația este diferită. Pe lângă faptul că, atât noi cât și moldovenii, avem statut de colonie, suntem apăsați și de alte lucruri cum ar fi:
        - lipsa unei viziuni ( să fi pregătit unirea cumva, poduri, șosele, investiții de stat sau încurajarea privaților de a investi în Moldova);
        - lipsa bărbăției, teama excesivă că ne vom crea probleme cu Rusia (între noi fie vorba, Rusia ne-a creat, ne creează și ne va crea probleme, și dacă avem și dacă nu avem bască/ pălărie/ căciulă);
        - nehotărârea;
        - plăcerea asta perversă a neamului nostru de a ne șicana între noi și de a ne pârâ unii pe alții pe la porțile care, credem noi, sunt înalte.
        Vrem Unirea sau nu?
        Acum ceva timp combăteam niște ardeleni care doreau independența Ardealului. Erau români care se săturaseră de „miticii care le păpau banii ”, Culmea, prim ministrul și o mulțime de miniștri erau de pe la Cluj, Arad, Bistrița Năsăud. De-aia zic eu că nu prea se vede mare sărbătoare pe 1.12.2018.
        La cum ne-am apărat până acum interesul național, mă cam tem. De noi în primul rând.
        Neamțul (domnul Johannis) o face și el ce poate din ce știe. Numai că nemțiil ceilalți ( Carol I și Ferdinand) au avut în spate ori în coaste Brătieni, Averești, etc., nu cârpe ( gaghebiste ori ba).
        În rest, s-auzim și de bine în viitor ( în limba română).
    • -1 (1 vot)    
      nu putem (Marţi, 10 noiembrie 2015, 10:25)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui RazTaz

      da bani fratilor nostri ca sa joace l*ba cu comunistii ! In prezent Moldova este ca o gaura neagra !
  • +31 (33 voturi)    
    Trebuie (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:20)

    CocoMuc1 [anonim]

    cerute parti din companii sau alte reforme.
    Nu dai banii fara sa pui conditii serioase.
    • -6 (10 voturi)    
      Daca-i ajuta rusii? Sa cumparam teren (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:39)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui CocoMuc1

      Interesul si datoria noastra fata de Moldova sunt mai presus de politica momentului si de cifre.

      Exista si riscul sa-i ademeneasca rusii si atunci i-am pierdut de tot, toate finantarile noastre de pina acum devenind zadarnice.

      Nu putem risca asta.
      Klaus, te rugam, mai usor printre portelanuri.
      • +3 (3 voturi)    
        nu te gandi tu (Luni, 9 noiembrie 2015, 21:14)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        ca rusii dau ceva fara sa ia insutit
  • -40 (48 voturi)    
    o carmim (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:25)

    xanti [utilizator]

    Astept reevaluarea acordului privind scutul anti racheta
    • +39 (43 voturi)    
      Comment sters de user (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:30)

      Hipius [anonim] i-a raspuns lui xanti

      • +16 (16 voturi)    
        corect (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:57)

        Johnny Deep Inside [anonim] i-a raspuns lui Hipius

        Corect ! Bravo !
        Dar din pacate unii nu se satura sa fie "satulati in fund" de rusi
      • +10 (10 voturi)    
        tre' sa recunosc maestre (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:07)

        Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Hipius

        i-ai carmit-o mai bine decat mine,da' invat si eu...
      • +5 (7 voturi)    
        care rusi? (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:07)

        reality check [anonim] i-a raspuns lui Hipius

        rusii s-au dus toti in al doilea razbel mondial
        sunt mongoli europeni acum... uita-te la shoigu ministrul apararii mujicstanului si chiar la putinica
        din rusi a ramas doar numele si atat
        la petrecere vin mongolii si astia sunt pe gustul postacilor si nevestelor lor
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:52)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Asteapta!
      Si tu si toata cohorta de putinisti.
    • +4 (4 voturi)    
      da'de ce,maria ta? (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:05)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui xanti

      sau vrei sa o carmesti spre productia de prastii si arcuri ,si nu ai idee cand sa demarezi productia???
  • +9 (11 voturi)    
    GARANTIA (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:38)

    dani [anonim]

    Ok, imprumut de 150mil de IEUROI... wow..
    Garantia pentru rambursare trebuie cel putin dubla sa fi sigur ca mai recuperezi macar principalul, nu mai vorbim de dobanzi, penalitati etc.
    Micky Mouse a promis si adoptat nu pe banii lui ci p'ai nostril. WTF, vreau si eu 50 mil. ca promisiuni pot sa fac. M-i da cineva ..:
    Frate, frate ...branza-i pe bani.
    din miliardul de parai furati sa scoata leprele jumatate si ar fi de trei ori mai mare decat imprumutu' de 150.
    F T M F. la munca nu la cersit.
    • -1 (5 voturi)    
      ihi (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dani

      monta, cu toate doctoratele lui, macar a promis un IMPRUMUT. base a facut CADOU 100mil euro in plina criza. Deh... veneau alegerile si avea nevoie de voturi de acolo. Ghici din banii cui a dat base.

      oricum, doar o informatie suplimentara, pentru ca postarea ta este corecta. Astia dau de parca dau de la ma-sa
  • -20 (24 voturi)    
    bravo Iohanis (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:56)

    Grig [anonim]

    lasa-i pe mana rusilor, ce ne trebuie noua batai de cap, a lasat-o Iliescu, dar nici tu nu esti mai breaz! Acum, cand au nevoie de sprijin, ne ascundem dupa ue, sua si cine mai stie ce! Incredibil!!!
    • +7 (9 voturi)    
      Nu i-ar lasa,dar se duc ei (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:32)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Grig

      Sprijinul ala sunt banii tarii care merg spre nicaieri,darnicule si trollule care esti.
      • -4 (4 voturi)    
        unde sunt banii tarii - (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:57)

        Grig [anonim] i-a raspuns lui Persuasive

        va rog sa va interesati in alta parte. si da, prefer acest imprumut catre R Moldova, decat sa ma intreb unde sunt banii tarii.
  • +19 (21 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:56)

    wildforest [anonim]

  • +16 (18 voturi)    
    Bravo Iohannis! (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:59)

    abflori [anonim]

    Ii putem ajuta in alte feluri.
    Nu trebuie sa le dam alti bani pe care sa ii fure.
  • +9 (11 voturi)    
    Respect Iohannis (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:06)

    Merlin [anonim]

    Respect Iohannis, este benefica blocarea acestei legi strambe data la comanda lui Ponta. Acei bani sunt furati din pensii pentru ca acolo trebuiau sa se regaseasca fondurile obtinute din privatizari. Ponta incepuse sa fure din casa si sa faca cadouri la straini. Moldova daca are nevoie de bani se poate imprumuta la FMI , cum am facut si noi cand am avut nevoie.
  • +7 (9 voturi)    
    Moldova (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:10)

    123_utilizator [utilizator]

    Este corect intr-adevar. Daca tot se pare ca s-a ales calea Moscovei macar s-o faca cu bani de la Moscova.
    Ne-am putea trezi in situatia in care si acesti bani ajung prin Rusia.
    Pacat de moldoveni si de Moldova dar ei trebuie sa se mobilizeze primii. Din pacate cei care au plecat si-au cam uitat tara. Dovada ca nu prea este o tara.... sau ca a venit vremea alegerilor grele.
  • +1 (5 voturi)    
    Givern COMUN (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:30)

    boogiewoogie [utilizator]

    acum putem sa ne gandim, asa cum o fac deja cei din Chisinau, la instaurarea unui Guver Comun in cele doua state si in final Reintregirea!
  • +9 (15 voturi)    
    Ce e toata aceasta abureala cu R. Moldova? (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:32)

    K Terinca [anonim]

    M-am lamurit de ceva timp de cumstau lucrurile in R. Moldova. Am fost de multe ori pe acolo si nu exista nici o speranta.
    Locuitorii din R. Moldova nu o sa fie romani nici in zece mii de ani !
    Si stiti de ce ?
    Pentru ca sunt rusi.
    Atat de simplu.
    Vorbesc peste tot in ruseste, sefii firmelor ceva mai serioase sunt toti rusi, etc, etc.
    Hai s-o lasam balta cu iubirea de romanism a "confratilor" din R. Moldova.
    Ii doare pe ei fix in /../ de asta.
    Daca pot sa profite de ceva ajutoare, atunci da, vor zice ca sunt cei mai ai dracului romani.
    In rest, se gudura pe langa rusnaci.
  • +11 (13 voturi)    
    bani (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:39)

    nimrod [utilizator]

    In sfarsit, recunosc neamtul: e drept ca am niste bani, da' muncesc pentru ei. Bravo domn' presedinte!
  • +6 (10 voturi)    
    HAIDE-TI, DOMNULE PRESEDINTE, CA SE POATE ! (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:47)

    Susufler0 [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred Iohannis ca te laud, dar nu am ce face : e o prima masura excelenta pe care o iei. Felicitari ! PS. Sa nu ti-o iei in cap Domnule Presedinte, pt ca deocamdata e o foarte buna masura de Ministru de Finante. Astept si celelalte multe masuri de politica externa, astept sa fii un Presedinte Jucator atunci cand Constitutia si Circumstantele permit acest lucru . Spor la treaba !
  • +6 (6 voturi)    
    Grea decizie (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:47)

    Iorgu_Iorgovan [utilizator]

    Ramane de vazut cat de buna este aceasta decizie. Pe de-o parte la Guvernare se vor gasi numai partide anti-romanesti si e absurd sa le sustii financiar, mai ales ca sunt corupte pana in maduva oaselor, pe de alta parte Moldova se poate orienta in acest moment tot mai mult catre un ajutor din partea Rusiei, care nu are nicio mustrare de consiinta ca ajuta un Guvern corupt, atata timp cat intra sub influenta ei.
    Trebuiesc gasite solutii pentru ajutorarea Moldovei fara a sustine partide corupte si anti-romanesti.
  • +6 (6 voturi)    
    De ce se grăbea Ponta să aprobe împrumutul? (Luni, 9 noiembrie 2015, 16:54)

    mircea [anonim]

    Știe cineva?
    • +6 (6 voturi)    
      Sa iei parandaratul in RO ... (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:03)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ...a devenit foarte riscant; la Chisinau e alta lume, una fara DNA ...
    • -6 (8 voturi)    
      Cel putin era patriot. (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:44)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Si asta e foarte important.
      Distantarea de Moldova, chiar acum, cind se pune pentru prima data in mod credibil problema reintregirii, e in dezacordul interesului national pe termen lung.
      • +3 (3 voturi)    
        distantarea se face fata de Plahotniuc (Luni, 9 noiembrie 2015, 21:23)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Atata timp cat moldovenii il tin in brate pe Plahotniuc, n-au decat sa-i plateasca ei milioane.
    • +7 (7 voturi)    
      nu stiu sigur dar presupun (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:52)

      RazTaz [anonim] i-a raspuns lui mircea

      - Ponta devenise nefrecventabil pe plan international (dupa scandalurile de coruptie si plagiat) nu prea mai vroia nimeni sa se intilneasca cu el. Pana si socialistii europeni i-au batut obrazul ca nu isi da demisia.
      - Pentru a mentine o aparenta, a cautat sa isi scalde imaginea pe plan international in orice baltoace, numai sa existe. S-a dus la prietenul Edrogan - un dictator brutal (deci un model pentru Ponta), s-a intalnit cu premierul Serbiei si cel al Bulgariei sa discute de refugiati (desi nu era treaba lui asta), s-a dus in Mexic si a facut chestia asta cu Moldova. Astea au fost singurele usi pe la care a batut si i s-a deschis. A, si parca a mai fost Renzi, din aceeasi categorie.
      - cu MD imi imaginez ca s-a gandit ca da bine la moldovenii care au acum si cetatenie romana si implicit si drept de vot si la unionisti. Insa chiar si asa, mi se pare penibil sa te duci la Chisinau sa te apuci sa promiti ceva unui guvern si sa te scoli dimineata cu alt guvern, ca primul a fost picat prin motiune de cenzura in parlamentul lor. .. Si eventual sa te mai sune si Comisia Europeana si Banca Mondiala, sa te intrebe daca esti sanatos la cap.
      - Sigur, ca intrebarea e ce facea Aurescu in timpul asta. Adica de ce nu l-a tras pe sef'su de maneca ca e razna.
    • +9 (9 voturi)    
      Eu stiu. (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:13)

      tapir [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Raspunsul il poti banui daca iti aduci aminte de urmatoarea conversatie purtatA de S. Ghita cu un anume M. Cosma, fost presedinte CJ Prahova. Se intampla dupa primul tur al alegerilor prezientiale 2014:

      S.G.– Am sunat să vă mulţumim. Sunteţi cel mai tare… pe Moldova.
      C.M.– De unde ai aflat? E, na!
      S.G.– N-am aflat. Ştiţi că vă iubim de mici, eu şi VLĂDUŢ (n.b.- asta e fii-su lui Cosma, baiat bun, daca nu era corupt pana in maduva oaselor).
      C.M.– Nu, da' cum e prin Moldova, ia?
      S.G.– Dar vrem să vă spunem următorul lucru…
      C.M.– E?
      S.G.–… “ nu degeaba ne-aţi băgat în cap să punem statui, să facem biblioteci în Moldova, pentru că pentru prima oară după ce …”
      S.G.– Pentru prima oară în istoria patriei…
      S.G.– …”Mareşalul a spus: soldaţi, vă ordon, treceţi Prutul!”
      C.M.– Da.
      S.G.– Am trecut Prutul şi vom câştiga Moldova!

      De ce erau imbecilii astia atat de veseli? Pentru ca distribuisera un lot de tigai pe la alegatorii modoveni (teflon sau email, DNA-ul n-a facut precizari) si credeau ca au toata R.S.S. Moldoveneasca la picioare. Istoria i-a contrazis amarnic, iar ei au priceput din asta ca trebuie sa pluseze. Si-au plusat: 150 de milioane euro, mesdames et messieurs, le jeux sont faits, rien ne va plus!
  • +6 (8 voturi)    
    O miscare f buna (Luni, 9 noiembrie 2015, 17:07)

    Nastase [anonim]

    In sfarsit exista cineva curajos care si gandeste in tarisoara asta...cei 150 de mil. sunt rambursabili doar cu numele. sa fim seriosi...a venit timpul ca pentru orice ajutor sa impunem conditii cum face toata lumea pe pamantul asta... alfel nu facem decat sa incurajam coruptia si sa ne batem joc de romanii de acolo. trebuie sa existe daca nu avem un plan pe termen lung nu pompat bani acolo la infinit.
  • +4 (6 voturi)    
    bravo! (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:49)

    Ion Zapada [utilizator]

    Respect domnule...macar atat, mai rarutz cu darurile banesti, mai ales pentru parti unde nu ai sigurantza ca vei primi ceva la schimb.

    pt. cei care le plang de mila basarabenilor....domle' suntem asa de bogati, avem de toate si acum ne-a mai ramas sa impartim si pe la vecini? ca nu pricep de unde atata darnicie pe capul unora.
  • -7 (11 voturi)    
    Contrar tuturor aplaudacilor ... (Luni, 9 noiembrie 2015, 19:04)

    Diletant [utilizator]

    ... domnului Iohanis, parerea mea este ca a fost o miscare nedemna.
    Banii astia char ar fi ajuns la cei nevoiasi (de data asta), dar presedintele prefera sa mai dea o lovitura celui deja cazut.
    Mie mie rusine ca l-am votat!
    • +2 (6 voturi)    
      nevoiasul Plahotniuc? (Luni, 9 noiembrie 2015, 21:26)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Diletant

      Banii pentru cei realmente nevoiasi au ajuns deja... la Plahotniuc.
  • 0 (0 voturi)    
    Cand a plecat KGB ul din Moldova si Romania? (Marţi, 10 noiembrie 2015, 11:49)

    Problema este simpla : KGB -PSD [anonim]

    In ce an a plecat KGB ul din Moldova sau Romania ???

    E , asta este PROBLEMA si mama CORUPTIEI !

    PSD = REPRESENTANTUL KGB in ROMANIA !
  • 0 (0 voturi)    
    refuz (Marţi, 10 noiembrie 2015, 15:22)

    mihai [anonim]

    Eu sunt din Moldova si cat de diabolic ar suna, e bine ca s-a refuzat acordarea acestui imprumut. E o lovitura data oligarhilor dar din pacate vor suferi mai mult oamenii simpli.
  • 0 (0 voturi)    
    Imprumut (Sâmbătă, 24 septembrie 2016, 12:38)

    ruize7815@gmail.com [anonim]

    Aceasta este o ofertă privată de împrumut. Este o ofertă garantată și sigură și vă puteți aplica pentru creditele garantate și negarantate la rate foarte mici. Noi vă oferim o finanțare dorită needs.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by