Mesaj pentru tineri al Patriarhului Daniel: Ne cerem iertare daca unele cuvinte ale noastre au fost insuficient de lamuritoare sau au fost rastalmacite

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 5 noiembrie 2015, 16:05 Actualitate | Esenţial


Patriarhul Daniel
Foto: basilica.ro
Patriarhul Daniel a trimis, in contextul reprosurilor la adresa Bisericii aparute dupa tragedia din clubul Colectiv, un mesaj intitulat "Cuvant parintesc si prietenesc pentru tineri".

Mesajul Patriarhului:

"Dragi tineri,

In aceste momente de mare durere pentru moartea multor tineri nevinovati la Clubul Colectiv din Bucuresti, pentru familiile indoliate care isi plang pe cei dragi ai lor, si pentru cei raniti care se afla in spitale, dar si in vreme de mare framantare sociala, va adresam cuvant parintesc de mangaiere si de pretuire, de pace si binecuvantare. 

Ne cerem iertare daca unele cuvinte ale noastre au fost insuficient de lamuritoare sau au fost rastalmacite. 

Intelegem ca tinerii de azi doresc nu numai socializare si comuniune intre ei, ci si sa fie ascultati si incurajati in aspiratiile lor.

Biserica noastra ii iubeste pe toti tinerii, pe cei care vin la biserica si pe cei care nu vin la biserica, deoarece ei sunt darul lui Dumnezeu pentru familie si pentru societate. 

Pana acum, Biserica, impreuna cu tinerii din parohii, a organizat multe programe spirituale, culturale si social-filantropice. Acum insa dorim sa exprimam mai multa afectiune si intelegere pentru toti tinerii din societate, respectand libertatea, demnitatea si aspiratiile lor.

Biserica este acum alaturi de tineri intelegand dorinta lor de innoire spirituala si morala a societatii romanesti si se roaga pentru prezentul si viitorul poporului roman, spre a trai in pace si unitate."

Totodata, Patriarhia Romana anunta ca o rugaciune pentru pace si unitate se va desfasura in fiecare zi la Catedrala Patriarhala, incepand cu orele 18:30.

"In aceste zile de durere, dar si de framantare sociala, Patriarhia Romana cheama pe fiii Bisericii la rugaciune pentru pace si unitate, deoarece rugaciunea este izvor de lumina si intelepciune, de innoire spirituala si morala in viata Bisericii, dar si in viata societatii noastre."






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















46883 vizualizari

  • +29 (45 voturi)    
    nu iti merge imbuibatule (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:08)

    gica pantalon [anonim]

    se trezeste lumea
    • -24 (36 voturi)    
      război religios (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:27)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      Să nu se ajungă la lupte între pupătorii de moaşte şi bostanofili, că nu-i văd bine pe cei din urmă.
      • +11 (13 voturi)    
        Normal că n-o să-i vezi bine (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:26)

        Barbu Mateescu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Dar na, știi bancul: după 2 zile o să-ncepi să-i vezi cu ochiul stâng, și după vreo săptămână o să-ți poți deschide și celălalt ochi.
        • 0 (2 voturi)    
          Scuze (Vineri, 6 noiembrie 2015, 10:51)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui Barbu Mateescu

          Ce mai formulare pentru niste scuze. Traducere: "Imi cer scuze pentru ca ce am spus a intrat in capul tau sec si nu ai priceput nimic, ai rastalmacit si inteles prost". Practic mai ramanea doar sa ne ceara noua sa ne cerem scuze ca nu intelegem punctul de vedere al prea-fericitului, prea-coruptului, prea-securistului Daniel.
    • -14 (34 voturi)    
      Cit de vulnerabili si alienabili sintem! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:29)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      Poate sa spuna cineva care o fi vina bisericii in ceea ce s-a intimplat in Colectiv?
      De unde a aparut subit atita ura? Asta arata cit de puternic e fectul de turma, cit de manipulabili sintem, cit de periculoase sint vuvuzelele.
      • +15 (23 voturi)    
        re:vulnerabili si alienabili (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:01)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui D-or

        Singura care s-a indepartat de oameni e biserica. Cand oamenii sunt saraci si tu invarti milioane de euro, te plimbi cu masina de serviciu de lux si porti haine si bijuterii de zeci de milioane de lei, cum poti sa mai pretinzi ca ii intelegi pe oameni?

        Oare asta e exemplul pe care l-a dat Isus? Circula cumva cu car de aur cu 6 cai de pe vream romanilor? :) Ar trebui sa mai citeasca exemplele lui, el se ducea printre leprosi si ii vindeca iar patriarhul nu poate nici macar sa mearga la locul tragediei sa vindece emotional oamenii de acolo. Nu i-a cerut nimeni sa vindece pe nimeni de boala. :/

        Patriarhul si beserica fac politica (vezi imaginile icoanelor cu Ponta pe spate si altele), Isus a criticat politica in biserica. La fel si vanzarea de obiecte in biserica.

        Biserica si conducatorii ei se comporta ca o institutie de stat, atunci e normal sa ne punem problema cum se cheltuie banii, avand in vedere ca primesc enorm de multi bani de la stat. Si concluzia e ca oamenii prefera sa se duca banii la sanatate sau invatamant decat pe masini de lux si beneficii pentru preoti sau catedrale pustii si imense. Nu suntem alienati, ii uram la fel de bine si pe parlamentarii care au cam aceleasi beneficii pentru ca nici ei nu le merita.

        Daca vrea sa redevina iubita, biserica in frunte cu conducatorii ei sa se intoarca la religie si la oameni si sa lase luxul si afacerile.
        • -12 (20 voturi)    
          Saracia e implicita in doctrina capitalista. (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:39)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

          Lipsa egalitatii, mai bogati/mai saraci e insasi definitia capitalismului in general. Cu atit mai mult cu cit noua ni s-a impus un capitalism salbatic, fara a ni se livra si mecanismele de reglare care functioneaza in alte state. Si nu a fost o scapare, coruptia noastra le-a fost si ea necesara si livrata la pachet.
          De fiecare data cind se afirma ca statul nu e un bun gestionar, se impune tacit si ideea de coruptie. Dar asta e alta discutie.

          Ce vreau sa spun e ca saracia nu e cauzata de BOR.
          Sau unii sufera ca nu au putut fura ei si partea BOR...
          • 0 (4 voturi)    
            Ce legatura are ce spui cu ce se arata aici? (Joi, 5 noiembrie 2015, 22:26)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui D-or

            Si mai citeste, definitia capitalismului nu e in nici un caz lipsa egalitatii (ca idee, asta era si mai mare in sclavagism, daca stii ce e ala). Aici e vorba de opulenta preotilor in comparatie cu ce facea Hristos si preotii de pe vremea lui. Iata si aici un mic exemplu: https://www.facebook.com/OLiX.ro/photos/a.441417488294.231511.62973558294/10153261122313295/?type=3&theater
            La fel, foarte bine zice tot un preot ortodox: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20561889-parintele-ioan-florin-despre-protestele-colectiv-oamenii-scandeaza-dar-nu-rafuiesc-biserica-ortodoxa-imaginea-arogantei-unei-institutii.htm
        • +5 (7 voturi)    
          RUSINE (Vineri, 6 noiembrie 2015, 4:05)

          vivatcrescatfloreat [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

          A avut Romania o REGINA, =REGINA MARIA! care nu avea NICI sange Romanesc, nu era NICI orodocsa, dar a fost OM. La nevoie s-a dus in spitale, la capataiul ranitilor, mangaind si ajutand dupa puteri , cu o vorba buna. SI NU A INVITAT-O NIMENI! asta ca sa parafrazez cuvintele acestui patriarh care a spus ca nu s-a implicat caci nu a fost invitat. CE RUSINE! Ce RUSINE!
      • +14 (22 voturi)    
        pot (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:02)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui D-or

        Da, pot eu sa spun care e vina bisericii.
        1. faptul ca e cea mai de succes corporatie din tara: se bazeaza pe bugetul de stat (nu face eforturi sa castige bani, ei vin de la sine, periodic); nu plateste nici un fel de impozite ; are averi istorice pe care le cere\primeste inapoi fara efort.; are locuri de parcare rezervate, gratuite, pentru masinile lor primite gratis din banii mei si ai tai , locuri situate pe cele mai aglomerate artere din marile orase.
        2. s-a indepartat nepermis de mult de la spiritul credintei- acel spirit care cere ca mortii sa fie ingropati fara bani pentru citirea slujbei, copiii sa fie botezati gratis, casele sa fie sfintite tot asa iar in biserici in timpul slujbei sa nu zornaie banii (de lumanari, de acatiste, etc)
        3. popimea judeca in aceste zile -si nu numai-pe orice om care nu pupa poala popii.
        ( vezi rautatea sinistra de pe fata lui Daniel Ciobotea cand a spus ca tinerii ar trebui sa mearga la biserica, nu in club si ca ei respecta numai randuielile lor prafuite si nu-si asculta enoriasii )
        nota: fii atent, sunt de religie ortodoxa, cred in Dumnezeu si mai cred ca nu am nevoie de Daniel Ciobotea ca intermediar in relatia mea cu El - sau ,cel putin , nu a reusit nimeni sa ma convinga ca as avea- poate am si nu stiu, dar , repet, pe limba mea de inginer din sec XXI , nu s-a obosit nimeni sa-mi explice
        • -7 (13 voturi)    
          Ca de la inginer la inginer (Joi, 5 noiembrie 2015, 19:10)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui gabi

          1) Faptul ca e cea mai succes corporatie din tara ar trebui sa fie de toata lauda, nu de invidie, pe principiul "sa moara capra vecinului". Responsabil e cel care da, nu cel care cere. Daca dupa revolutie s-a mers pe principiul restitutio in integrum. atunci trebuie sa fii consecvent cu restituirea proprietatilor.
          2) Spiritul credintei moare daca n-are cine sa-l intretina, iar asta incude si sustinere materiala.
          3) Tu se pare ca n-ai nici o problema a judeca "popimea" si "rautatea sinistra" a patriarhului, doar preotii sa nu judece. Mai pune si tu mana pe o Biblie sa vezi ce zice despre clubui si destrabalari, daca zici ca esti ortodox. Si unde e declaratia aia a patriarhului, ca eu n-am auzit de ea.

          nota: probabil ca, fiind ignorant in asa hal intr-ale religiei, esti si impotriva predarii ei la copii, sa ramana si ei la fel de ignoranti.
          • +3 (5 voturi)    
            mda.. astia sunt oamenii crestini! (Joi, 5 noiembrie 2015, 20:18)

            AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            sigur, aceeasi religie pentru toti nu e asa? indiferent ca x este musulman, y este protestant, w este evanghelist! Cat de mic si ingust poti fi la minte? Te dai crestin dovedindu-ti egoismul, ce ironie.
            • -2 (8 voturi)    
              Crestini (Joi, 5 noiembrie 2015, 21:43)

              Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui AdriEu

              In primul rand nu m-am dat crestin. Daca ai fi suficient de deschis la minte, nu ai trage imediat o concluzie despre apartenenta mea religioasa pentru ca am avut o pozitie pe un subiect la ordinea zilei. Asa ca tu esti cel cu prejudecati si cu etichetari ale oamenilor cu tot felul de epitete.
              In al doilea rand, daca avem un stat national, de ce sa nu recunoastem ca avem si doua biserici nationale istorice, ortodoxa si greco-catolica?
          • +1 (1 vot)    
            Ca de la inginer la inginer (Vineri, 6 noiembrie 2015, 14:24)

            ca de la un umil cetatean Ortodox [anonim] i-a raspuns lui Setalcott

            1. Nimic impotriva sa primeasca averile confiscate si sa le gospodareasca asa cum au facut sute de ani in urma, dar nu sunt de acord sa transforme serviciul religios in afacere. Si bogatii ( cei care pot sa dea bani ) cat si necajitii au dreptul la serviciu religios fara a se impune o taxa minima. As vrea sa stiu din partea bisericii, care inca primeste bani din bugetul tarii, cati coppi din orfelinate au botezat, cati oameni ai strazii decedati au fost inmormantati crestineste. Pana una alta tot se aude de preoti care refuza seviciul religios pentru ca nu primesc cat cer. Iar pentru mine asta nu este corect din partea lor!
            2. Spiritul religios se pierde cel mai mult prin atitudinea unor fete bisericesti care ar trebui sa te calauzeasca catre credinta nu sa o impuna, Sa te ajute dezinteresat cand ai nevoie de sprijin sufletesc. Indiferent cat de mult ai gresi parintele ar trebui sa fie pansamentul sufletului si sa-ti calauzeasca spiritul catre Dumnezeu. Si aici intervine marea problema...sunt inca multi preoti care doar iti deschid calea catre cutia milei.
            3.In Sfanta Biblie nu scrie de club sau discoteca... scrie de locuri ale desfraului si pierzaniei.Aici se lasa la liber spiritul sa decida. In viziunea mea locuri ale pierzaniei sunt parlamentul, presedentia si guvernul Romaniei indiferent de culoarea politica ( coruptie - vezi cati sunt anchetati de DNA, minciuna, furt, manipulare, tradare, etc, etc). Nu am auzit nici un preot sa se revolte impotriva clasei politice corupte ( nici cand s-a cedat mostenirea Gojdu- de Ungureanu - FURT din patrimoniul Romaniei nici cand oamenii au fost aruncati in strada de retrocedari dubioase, nici cand s-au vandut resursele tarii pe 2 bani, etc ) ba mai mult politicienii cel putin puscariabili sunt invocati si laudati in fiece campanie electorala!
            Nu incerca o manipulare cu religia in scoli! Problema a aparut la comportamentul unor inalti reprezentanti ai bisericii - care prin invatatura si pozitia lor nu au voie sa greseasca
      • +5 (9 voturi)    
        Catre Patriarhul Romaniei (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:03)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui D-or

        Din disperare D-or .... din suferinta neimpartasita ..... oamenii aceia aveau nevoie sa fie alinati nu judecatia, aveau nevoied e o mangaiere mai mult ca oricand .... stim cu totii ca nu e intamplator ce eveniment a fost acolo, cu atat mai mult am fi dorit ca cei care sunt angajati sub biserica sa vina acolo alaturi de oameni... smerenia celor din conducerea BOR trebuia sa fie cuvantul de ordine si rugaciunile acestora. Nu poti sa fi infumurat si sa zici ca nu ai fost invitat ..vorba cuiva daca te invitam si imi cereai bani. La astfel de evenimente vii neinvitat, ce frumos era sa vezi un patriarh in mijlocul acelor evenimente in genunchi rugandu-se la Dumnezeu pentru acei copii. Cata forta mentala si credinta transmitea prin acest simplu gest ... asta nu au inteles ei ... era nevoie de unitate si dragoste din partea tuturor... asta se tot plang bietii tineri.... noi suntem rataciti si avem nevoie de voi ... acesta a fost strigatul, iar voi i-ati parasit tocmai cand aveu nevoie mai multa de voi.... Dumnezeu sa-i ierte si sper sa vi se lumineze mintea celor din BOR ca avem nevoie cu totii. Fiti umani ..... asta va cerem, fiti smeriti ca asta e calea.... si cel mai important Isus ne-a aratat dragostea fata de oameni, acesta este mesajul si prin fptele domniilor voastre asta trebuie sa intreprindeti. Altfel veti indeparta cu totul tineretul din Biserica. Doamne ajuta si lumineaza-ne pe toti si da-ne putere sa nu ne mai judecam unii pe altii, ci sa ne iubim.
        • -4 (14 voturi)    
          Da, din perspectiva religioasa, ai dreptate. (Joi, 5 noiembrie 2015, 18:01)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

          Dar ma tem ca atacul nu are legatura cu partea de suflet, cu religia.

          De multa vreme remarc un atac sustinut la ideea de ortodoxie, ca parte a fiintei noastre. Iar fiinta noastra, ca neam, e deja mult subrezita si demografic si ca, constiinta nationala si ca patriotism si ca educatie si ca nivel de trai, ca orice.

          Nu putem risca inca o subrezire, nu ne putem taia toate puntile de sub picioare. Asa ca apar biserica, asa cum e ea.

          Ma tem ca multi dintre cei ce protesteaza acum fata de BOR nu sint atenti la nuante si nici nu stiu ce distrug de fapt. Nu-i incuraja.
          • +3 (3 voturi)    
            Mai verifica (Joi, 5 noiembrie 2015, 22:36)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui D-or

            Poti jura cu mana pe biblie ca atacurile sunt la ortodoxie? Sunt sigur ca nu, pentru ca nici nu e asa. Atacurile sunt la preotime, biserica (prin ce face, nu prin ce ar trebui sa faca). Vezi si comentariile mele de mai sus...
            • -1 (1 vot)    
              Din pacate, da (Vineri, 6 noiembrie 2015, 10:45)

              D-or [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Se profita de vina preotilor si de personalitatea aspra a PF Daniel, dar tinta adevarata e ortodoxia, sintem noi.

              Sau poate or fi mai bune cultele care percep zeciuiala si ai caror membri isi asigura protectie unii altora in detrimentul celorlalti...
              • +1 (1 vot)    
                Nu zau? (Vineri, 6 noiembrie 2015, 15:41)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui D-or

                Arata te rog unde a fost atacata ortodoxia in sine! Si ca sa fiu mai larg chiar, orice religie in general. Dar NU preotii, BOR, biserica in general...
    • +3 (19 voturi)    
      nu ii mai merge ... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:42)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui gica pantalon

      ... lumea se trezeste ... inalt-prea-securistul isi pierde fraierii cotizanti ... plus ca va da cu subsemnatul la DNA - cineva l-a turnat ca avea coloana oficiala ... yupeeeee ... si aveau si "protocol" cu MAI .... what-the-bip ?!?!?!
  • +22 (40 voturi)    
    nu sunt de acord (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:10)

    Hans Metter [utilizator]

    cu fraza asta: "unele cuvinte ale noastre au fost insuficient de lamuritoare sau au fost rastalmacite"

    adica ei au zis lucruri bune dar niste oameni rai ori le-au interpretat tendentios ori altii au facut asta in locul nostru....

    in realitate voi ati avut o atitudine sfidatoare si foarte de sus...

    in rest ma bucur ca s-a schimbat tonul cat de cat
    • +6 (20 voturi)    
      adica (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:22)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

      Ne cerem scuze ca sunteti prosti si nu intelegeti mesajul nostri. Ei bine, nu suntem chiar prosti. Sa vina Daniel cu lista fiecarei primarii: cat a cotizat fiecare la BOR si la Catedrala?
      • -1 (11 voturi)    
        nu doar (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:07)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Ar trebui si partide/premieri:
        - psd cu nastase si ponta
        - PDL cu BOC
        - pnl cu tariceanu

        preamaretul boc a dat fara numar, in criza, ca erau alegeri si turma trebuia sa voteze cum trebuie. ponta si psd isi hranesc traditional turma, spaguind ciobanul.
    • +2 (6 voturi)    
      Zau? abea ACUM, doar ACUM patriarhule? (Vineri, 6 noiembrie 2015, 4:14)

      vivatcrescatfloreat [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Zice patriarhul:"Biserica este acum alaturi de tineri"
      Dar pana ACUM, ce-ati pazit??? V-ati pazit conturile si hainele luxoase si masinile si confortul si viata super-tihnita? Stie cineva un preot slab? Ca sunt milioane de salariati care muncesc DIN GREU si nu sunt grasi ca popii... Iisus NU ERA BURTOS! si IMBUIBAT si cu haine , bijuterii, ...ci smerit.
  • +14 (28 voturi)    
    daca pricepe (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:11)

    Dedalus [anonim]

    Ce cerere de iertare e aia in care dai vina tot pe celalalt?!

    Ce-a spus suna cam asa : "Iarta-ma ca esti asa de prost si nu intelegi!"

    Naravul din fire nu are lecuire si e clar ca Patriarhul Daniel ar trebui sa mai ia lectii de smerenie.

    Cred ca o solutie ar fi sa fie trimisi in public preoti poate fara o pozitie asa inalta, dar cu mai multa intelegere, milostenie si daruire.

    Patriarhul ar putea sa stea in fundal si sa vorbeasca cei de care spun.

    Macar atat.

    Ce sa zic, nu vreau sa dau eu indicatii pretioase, dar parca prea merge prin miriste caruta asta. Si cand caii o iau razna, oricine e aproape are datoria sa ii prinda de darlogi.
  • +15 (25 voturi)    
    a lasat-o mai moale.. (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:13)

    Boomper [utilizator]

    Probabil contabilitatea BOR l-a atentionat ca vor scadea veniturile daca o tine cu aroganta, iar departamentul de PR a schimbat strategia de comunicare a corporatiei.. pardon, patriarhiei.
    • +4 (10 voturi)    
      da...uite ce l-a inmuiat (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:07)

      baskan [anonim] i-a raspuns lui Boomper

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20560349-dosa-penal-dna-dupa-doua-denunturi-privind-abuzul-coloane-oficiale.htm
      "Potrivit unor surse, denunturile i-ar viza pe procurorul general Tiberiu Nitu, pe fostul vicepremier Gabriel Oprea si pe patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, Daniel."

      Are imunitate? De care?!
  • -10 (30 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:13)

    [anonim]

    • +2 (12 voturi)    
      haida de (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:13)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui

      esti ateu my ass... te-ar fi preocupat macar banii din buget DETURNATI de la alte scopuri ca sa se faca catedrala mantuirii neamului prost si sa mai creasca corporatia un pic. Te-ar fi preocupat macar cadourile de terenuri/cladiri si sponsorizarile fara numar facute de premieri sau primari.

      ateule care te dai.
  • +9 (21 voturi)    
    hmmm (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:14)

    liviu_82 [anonim]

    simte si mafiotu asta cum ii tremura scaunu si si-a schimbat tonu...
    degeaba daniele! am vazut cine esti cu adevarat nu ne mai minti!
    PS: intetresant ca ora de rugaciune e in timpul protestelor... vrea oare mafiotu sa-si apere sponsorii?!?!
  • +16 (26 voturi)    
    Patriarhule (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:16)

    Un OM [anonim]

    Chiar nu stii ca fatarnicia e unul dintre cele mai mari pacate?
    • +3 (11 voturi)    
      ai uitat de... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:32)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui Un OM

      aroganta in masini luxoase, indiferenta prin faptul ca fac milioane de euro si nu platesc impozie, indoctrinare in secolul 21 si multe altele.
  • +15 (25 voturi)    
    hai sictir! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:17)

    Alt Daniel [anonim]

    ....fanfaronul, gusatul, fonful si flecarul PF Daniel...!
  • +14 (26 voturi)    
    Frica (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:17)

    Razvan.radu [utilizator]

    Fiecare cuvânt si fiecare fraza sunt lipsite de sinceritate. Nu par rostite de gura CEO-ului. A inceput sa ii fie frica... Biserica ortodoxa fie se adaptează vremurilor in care trăim fie moare încet impreuna cu bătrânii din satele României.
  • -8 (14 voturi)    
    E bine (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:18)

    George [anonim]

    Asa da.
    • 0 (6 voturi)    
      NU e bine (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:37)

      Fratele Goagle [anonim] i-a raspuns lui George

      Asa NU
    • -2 (8 voturi)    
      abia acum e putin mai bine, sunt mai linistit (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:47)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui George

      ips sa ar fi fost mai bine vazut chiar mai devreme cu un mesaj, doar multe victime erau enoriasi, sa nu mai vorbim de parintii lor, dar deh ...., este conservator

      vremurile impun mai multa ingaduinta, a se vedea crestinismul catolic actual prin papa, modestie si intelegere

      oricum, biserica noastra este si va ramane stalpul natiei, sa nu batjocorim cele sfinte

      nu mai criticati, aveti rabdare, cu totii suntem oameni
  • +3 (13 voturi)    
    Asta se face ca nu intelege! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:18)

    triciupa [utilizator]

    Nu te mai vrem, nene!
    Dispari, du-te, fa-te nevazut cu mercedesul tau de neam prost cu tot, cu antemergatorul tau, cu girofarul tau, cu salariul tau gigantic, du-te!
  • -4 (8 voturi)    
    Prima dovadă de corectitudine (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:18)

    Nautilus [anonim]

    Marţi am scris aşa: Sfinţiile-lor au făcut mai multe măgării în ultimii 10 ani, şi n-au dat semne că stau pe gânduri şi zic: dacă 20 de milioane de oameni (dintre care peste 18 milioane sunt credincioşii noştri ortodocşi) văd că nu-i bine, hai, măcar, să vedem de ce.

    Se vede că, dacă văd suficient de mulţi că nu e bine, atunci înţelege, în cele din urmă, şi ierarhia bisericească.
  • +7 (11 voturi)    
    Tarziu! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:19)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Foarte tarziu!
    Si ce este cel mai rau este ca ai catadicsit sa adrezesi ceva cuinte abia dupa ce ai fost atentionat de foarte multa lume. Poate te/a atentionat insusi Dumnezeu, sau... poate te/a rugat.
    Iisus a facut bine fara sa/l cheme cineva.
    Iisus s/a dus la lepros fara invitatie.
    Iisus a intrat in case de pacatosi si le/a crestinat.
    Tu?
    Sa/ti fie rusine, patriarhule!
    Pentru ca sunt crestin te iert, dar gustul ramas este mai mult decat amar!
    Invata ca esti alesul Domului, nu te purta cu noi de parca ti/am fi sclavi. Tu ar trebui sa slujesti, tu ar trebui sa....
    Dar, te/am iertat! Poate inveti ceva! Chiar daca ai devenit preot la 46 ani!
    • 0 (0 voturi)    
      Isus si pacatosii (Vineri, 6 noiembrie 2015, 4:33)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Iisus a facut bine fara sa/l cheme cineva: vezi Matei 15:21-28
      Iisus s/a dus la lepros fara invitatie: vezi Luca 17:11-19
      Iisus a intrat in case de pacatosi si le/a crestinat: vezi Matei 9:10
      Te iert si eu ca il defaimezi pe patriarh stalcind scripturile.
  • +4 (12 voturi)    
    DA (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:19)

    Morty [utilizator]

    Mesaj catre strada: Bravo!
    Cu placere si admiratie nu pot sa nu constat frica ce se instaleaza peste acesti "alesi". Bravo, eforturile noastre incep sa dea roade. Mai e mult pana departe, dar se poate!

    Mesaj catre BOR (atentie, nu catre credinta): rusine!
  • +5 (15 voturi)    
    Te Iertam (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:19)

    Contabil BOR [anonim]

    insa conditionat pentru ca suntem (doar) oameni.

    Si conditia este sa
    - DAI CHITANTE la orice bani primesti,
    - sa PLATESTI TAXE ca toata lumea si
    - sa REFUZI ORICE AJUTOR FINANCIAR DE LA BUGETUL DE STAT.

    Si apoi nu numai ca te iertam dar promitem sa trecem mai des pe la tine chiar daca nu ne place muzica ta.
  • +3 (15 voturi)    
    Acest ONG sfideaza societatea romaneasca! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:22)

    pedepsitorul [utilizator]

    Prea mult te-ai cocotzat in capul nostru,
    prea multi talhari imbraca haina preoteasca<
    prea multa inganfare si sfidare!

    Fericitule - Noi Suferim si din cauza ta!
  • +5 (13 voturi)    
    offf (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:22)

    bogdan1477 [utilizator]

    Deci "Ne cerem iertare daca unele cuvinte ale noastre au fost insuficient de lamuritoare sau au fost rastalmacite. "

    Adica oricum ar fi, in cel mai rau caz nu v-ati exprimat cum trebuie, sau ati fost rastalmaciti. Ce fel de cerere de iertare e asta, incare nici macar nu reusesti sa pronunti cuvinntele am gresit.

    Era asha de greu sa spuneti:
    "Ne cerem iertare daca AM GRESIT"???

    Arhiepiscopul ala catolic cum a putut dom'le sa zica: "Ar trebui să ne fie ruşine, nouă tuturor şi guvernelor şi instituţiilor statului şi bisericilor" iar voi si cind va cereti iertare acuzati pe altii ca nu v-au inteles sau ca v-au rastalmacit vorbele....
  • +6 (14 voturi)    
    Q7 e mai bun decat X5 (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:24)

    Marian74 [utilizator]

    Copii,

    Audi Q7 e mai bun decat X5, asa sa-mi ajute al de sus de la finante.
  • 0 (8 voturi)    
    sa te vedem cum spui minciuni (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:27)

    bancheru83 [utilizator]

    cind vei fi citat la dna sa spui procurorilor de ce ai folosit coloana oficiala desi nu aveai voie.de unde pina unde are voie popa sa blocheze traficu?
  • +3 (13 voturi)    
    cereti-va ertare pentru aroganta (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:28)

    jackalphonse [utilizator]

    nu ne spuneti noua ca am fost "prosti" si nu am inteles cuvintele voastre.
    • 0 (0 voturi)    
      iertare, in loc de "ertare" (Vineri, 6 noiembrie 2015, 10:17)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      scuze
  • +2 (12 voturi)    
    Pace si unitate ai? (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:29)

    Gugurila [anonim]

    Iti pui cenusa in cap da' iti protejezi sponsorii ai?

    Nu de pace si unitate e nevoie acum, ci de un pic de lustratie.

    - scoate-ti propagandistii din scoli
    - iesi de pe domeniul public (traseul turistic de la trei sute de trepte pe care l-ai inchis, si altele de care nu s-a vorbit in presa)
    - in general nu te mai baga in cele lumesti si poate iti pastrezi ceva credinciosi.

    18:30 la rugaciune? Aduni oameni pentru o contramanifestatie cumva?
  • +6 (14 voturi)    
    au fost lamuritoare (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:29)

    Adi [anonim]

    ieri am vazut toti la tv reactia lu' matale!
  • +3 (11 voturi)    
    Interesant ! ? ! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:30)

    Je__ [utilizator]

    "Biserica este acum alaturi de tineri intelegand dorinta lor de innoire spirituala si morala a societatii romanesti ..."

    Deci pana acum nu ati fost....cu alte cuvinte...nu faceti ce propavaduiti...iubirea de aproape, ci cum va taie pe voi capul. De fapt voi interpretati cum vreti voi, si mai mult in loc de a vorbi de pildele din Biblie, ne povestiti de toti popi vostri ce au zis ei ca cred ca a zis Diviniatatea.

    Nu e de mirare ca splatii pe creier au ajuns pupatori de moaste. Cred ca in nici o alta religie nu exista atata determinare pentru moaste.
  • +4 (14 voturi)    
    Diversiune (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:31)

    Octavian [anonim]

    In loc de a fi la Universitate la protest, biserica ne cheama la rugaciune. Da, sunt unul dintre acei oameni rai care interpreteaza mesajele calde si de dragoste ale BOR-ului.
    Cat de linistiti ar fi politicienii si toate partidele, daca oamenii in loc de a iesi in strada s-ar duce la biserica.
    De ce nu se tine rugaciunea de la 16 sau de la 17? De ce se suprapune cu protestele?
  • +6 (14 voturi)    
    mai exact (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:31)

    Droopy [anonim]

    Ne-a facut iar prosti, numai ca sub o alta forma, mai "elevata si impaciuitoare". Si zi, te lepezi de sutana?
  • +9 (19 voturi)    
    Ciocu mic, noi suntem la putere! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:31)

    dandra [utilizator]

    daniele, ce ar fi sa ne explici noua, tinerilor, urmatoarele:
    - de ce are nevoie biserica de zeci de mii de propritati si paduri, pe care preotii tai le exploateaza ilegal
    - de ce detine biserica monopol pe cimitire
    - de ce biserica are firma proprie de turism
    - de ce biserica nu plateste impozite
    - de ce iti arati piosenia mergand in masini luxoase si cu girofar - nu ai de dat niste explicatii procurorilor. te asteapta un dosar penal
    - de ce impui ora de religie in scoli? iti faci reclama la serviciile tale, racolezi viitor cotizatori la biserica?
    va rog pe voi sa continuati....
    • +2 (12 voturi)    
      dandra, (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:54)

      vasile, [anonim] i-a raspuns lui dandra

      -pentru ca asa au vrut muschi afaceristului daniel,
      -de ce are ziare, posturi de radio televiziune, va sef de biserica, biserica care indobitoceste,
      -acest om s-a compromis total de la nerecunoasterea dreptului de propritate a propriului frate!,
      -daca esti credincios, te rogi fie acasa fie la un loc intr-o cladire, de ce trebuie atita tam-tam, cu difuzore cu alai, cu televiziuni cu girofar, toate astea sunt atentat la intimitatea mea care nu sunt credincios,(indobitocit),
  • 0 (12 voturi)    
    B.O.R nu este aceeasi cu "biserica"... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:33)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    crestina, dar exista o suprapunere institutionala, la nivelul riturilor si dogmelor.
    Totusi, cerintele de a nu mai finanta B.O.R pt ca de aceea nu am avea spitale nu sunt realiste. Spitale avem. Doctori nu prea avem. Ca si dotari prin ele. In plus, finantarile pt renovari de biserici vechi, de patrimoniu sunt necesare, ele fac parte din zestrea noastra culturala- ne mandrim cu ele si atrag f. multi turristi- stim bine, cele din Transilvania, manastirile din Bucovina/Moldova etc. Nu ar fi indicat sa cerem suprimarea lor totala.
    Ca orice institutie si BOR este supusa erorilor pamantesti. Eu zic ca ar trebui sa apreciem ca au inteles (chiar daca mai tarziu deca era necesar) ca sunt in pericol de a-si antagoniza o generatie intreaga. Macar eu reactionat cumva si isi cer iertare. Si cred ca si la ei vor urma niste restructurari, am citit ca in curand se va retrage si IPs Daniel. Daca si clasa politica ar face la fel...
    • -1 (9 voturi)    
      ihi (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:16)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      erori da, dar impozite si raspundere nu?
  • +3 (13 voturi)    
    Bani Bani Bani (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:33)

    Catalin Radu [anonim]

    Asta este tot ce iti doresti sfinte parinte patrafir.
    Poate ca miliardele de euro care le-ai investit si le investesti in continuare in abominatia de catedrala ar fi fost mai bine sa fie si sa fi fost bagate in spitalele si specializarea cadrelor medicale ale Romaniei ... Dumnezeu stie ca de asta aveam mai multa nevoie in aceste zile decat de tine si de catedrala ta.

    Inainte de toate hai sa fim oameni ... pentru ca unii oameni mor in flacari sau se zbat intre viata si moarte pe patrurile spitalelor iar unii se plimba cu Audi A8 L prin oras si nu pot veni sa aprinda o lumanare la locul unde au fost sacrificati acei copii nevinovati, acei eroi de care avem atata nevoie, iar cand in sfarsit ajung in apropierea locului respectiv, nu se pot da jos din limuzina sa faca 2 pasi, pentru o lumanare, o lumanare nimeni nu iti cerea mai mult, o lumanare si un gand bun, dar pe de alta parte asta nu iti aduce bani. Imi cer mii de scuze pentru toti romanii religiosi din aceasta tara, insa ceea ce aveti voi in fata nu sunt reprezentantii lui Dumnezeu, El in nici un caz nu a avut in minte un asemenea reprezentant, pe de alta parte rivalul ... cam da.

    In cazul in care conteaza sunt credincios, dar nu sunt religios, un urma acestui eveniment prefer sa raman la credinta mea si la convingerile mele si vreau ca Statul Roman sa nu mai acorde bani din impozitul muncit de mine pentru un CULT al banului, pentru un CULT al avaritiei, nesimtirii si jecmanelii, as vrea sa imi recuperez cota Bisericeasca din impozitul platit pana acum.

    Multumesc
  • +4 (14 voturi)    
    slujbe ... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:33)

    msk [anonim]

    ... incepand de la 18-30 ? adica in timpul manifestatiilor ? Foarte tare !
  • +4 (16 voturi)    
    Daniele (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:34)

    alex [anonim]

    autofinantati-va biserica
    platit impozite
    iesiti din invatamintul public
  • +1 (11 voturi)    
    tot ce iti spun e (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:36)

    UglyKidJoe [utilizator]

    Hai sictir!
  • +4 (12 voturi)    
    18:30? (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:38)

    Eu [anonim]

    La ora 18:30 sunt in drum spre Universitate ...
  • +8 (14 voturi)    
    Întâi adevarul !!! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:39)

    marcelp [anonim]

    Patriarhul să vorbească de alții atunci când Biserica va fi curată, când popii care au fost mână în mână cu securitatea vor fi demascați !
    Iar așa cum îi știm pe cei care au murit păstrându-și credința ... trebuie să îi știm și pe cei care au făcut pactul cu diavolul.
  • +3 (9 voturi)    
    Evenimente culturale si de socializare (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:45)

    preanecajitul [anonim]

    Vizitarea moastelor si dusul cu autobuzul la punerea hramului oricarei biserici .
  • +7 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:46)

    [anonim]

  • +1 (9 voturi)    
    pf.Daniel să aducă BOR în sec.XXI. (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:47)

    mircea [anonim]

    Pf.Daniel este depășit de vremuri dacă le cere tinerilor să meargă la biserică în loc de cluburi.Nu știam că BOR organizează concerte rok!De fapt nu rețin ca biserica să fi organizat vreodată vreo petrecere,și nu sunt tânăr.Dojeni nu are dreptul pf.Daniel.Noi îl putem dojeni că stă la sfat cu hoții,corupții,plagiatorii și-i preaslăvește în loc să-i ...dojenească(afurisească).
  • +7 (13 voturi)    
    AFARA! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:48)

    Raluca [anonim]

    Auzi tati, dar cand iti dai demisia?! Credinta ta s-a transformat in cel mai mare business din lumea asta. Ne jignesti cu cacaturile astea ieftine si pana cand?! Cate babe crezi ca o sa mai linga niste moaste ca sa iti aduca bani?! Biserica e alaturi de tineri?! Ma scutesti cu predicile astea ieftine?! Ai coborat din scaunul tau confortabil ca sa vii printre oameni care castiga 1000 de lei pe luna ca sa ce? Sa ne arati cat aur ai pe tine? Credinta tati este in suflet! Nu am nevoie de un loc unde sa ascult injurii, cum oamenii sunt criticati, cum trebuie sa imi fie frica de barbos ca sa imi fie bine. Ai mare grija ca tu urmezi...dar cu tine nu vor fi asa blanzi. Si ai pus-o! Rau de tot. Tinerii aia care au pierit in clubul ala aveau credinta de 1000 de ori mai mare decat ai tu. Ei erau puri si sinceri, nu ahtiati dupa putere si bani...Cum era aia cu banii ochiul diavolului? Pacat ca pe lumea asta sunt preoti sinceri si onesti, care vorbesc cu sufletul deschis, care sunt oameni simpli, modesti care vor sa discute cu oamenii, nu sa ii certe. Demisia tati. Asta asteptam. Ori pleci tu, ori vin ei.
  • 0 (8 voturi)    
    lui Ciobotea (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:48)

    stefan [anonim]

    O da la intors sarlatanul sef...Sa scandeze lumea contra marlaniei si nesimtirii preafericitului, nu si-au imaginat sarlatanii din subordine niciodata. Ciobotea deveine o prezenta toxica in sanul organizatiei-capusa si mafiote, BOR. Isi indulceste boul glasul, in spatele lui sunt atatea hiene in sutana care-i vor locul... Scarba totala
  • +2 (8 voturi)    
    Daniele... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:49)

    concluzionist [anonim]

    Dumnezeu nu face politica asa cum ti-ai bagat tu coada in campanie electorala si nici nu-i plin de aur.
  • 0 (6 voturi)    
    mesaj in pregatire (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:49)

    neant [utilizator]

    ...tot din partea Pariarhului, intitulat "Cuvant parintesc si prietenesc pentru DNA", in contextul denuntului penal privind abuzul de coloane oficiale.
  • -1 (5 voturi)    
    MISA (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:50)

    Patriarhul MISA [anonim]

    Cat e biletu, boss? Sa nu imi zici ca te risti sa lasi intrare libera..
  • -5 (15 voturi)    
    Psihologia inversa (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:55)

    D-or [utilizator]

    Intr-o tabara, profesorii ne invatau cum e cu psihologia inversa: cind inghetam de frig sa ne sugestionam ca muream de cald sau ca supa gretoasa era cea mai delicioasa mincare.

    Acum traim o psihologie inversa generalizata:
    - se intimpla o tragedie intr-un spatiu PRIVAT, nu intr-un cinematograf, de exemplu, ca alea au fost inchise, dar de vina este STATUL, care s-a lasat mintit, nu mincinosul.
    - evenimentul nu a avut nimic comun cu cele sfinte, in afara faptului ca si muzica si distractia sint tot omenesti, adica dumnezeiesti. Si iata ca vinovata e fix Biserica Ortodoxa. Poate cei de acolo erau atei sau Ba'hai-isti sau musulmani sau penticostali sau, de ce nu, satanisti, etc. S-a intrebat cineva de ce nu au venit acolo predicatorii, rabinii, imamii? Le cereti si lor demisia?

    Pentru ca nu exista nicio legatura directa cauza-efect intre Colectiv si Ortodoxie, s-a creat o legatura inversa, aberanta.
    • +4 (8 voturi)    
      Chiar nu stii?! (Joi, 5 noiembrie 2015, 20:06)

      Ashu [anonim] i-a raspuns lui D-or

      De ce s-au suparat oamenii pe biserica? Pai e simplu. Chiar in ziua de dupa tragicul accident, pe cand lumea plangea inmarmurita in fata televizorului sau a calculatorului, au aparut voci popesti sau de apropiati ai bisericii care au considerat ca victimele au primit ceea ce meritau, fiind satanisti si serband halloween-ul. Nici una din cele doua afirmatii nefiind adevarata. Dar si daca erau prin absurd, tot ar fi trebui sa taca dracului din gura in ziua aia. Sa fi asteptat o luna si apoi sa spuna imbecilitatile alea. Dar si-au facut-o cu mana lor. In cel mai prost moment. Au umplut lumea de sila si de ura. Atata rautate si nepasare nu te asteptai sa vezi de la nimeni, daramite de la niste fete bisericesti. Ce-o fi fost in inima parintilor care cutremurati de durere, auzeau in premiera ca copiii lor buni erau satanisti, drogati, scursuri. Si inca asta din gura unor preoti, care pentru multi dintre cei in varsta reprezinta o autoritate.
      Asa ca asta a declansat totul. Restul a urmat natural. Toate frustrarile si problemele legate de biserica au rabufnit. Nu e nimic surprinzator, si-au facut-o cu mana lor.
    • 0 (0 voturi)    
      Tu chiar gandesti asa sau esti platit? (Vineri, 6 noiembrie 2015, 17:40)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Cum poti spune asa ceva??
      1. Da, statul e vinovat pentru ca autorizatiile de funtionare nu se dau pe vorbe, ci pe baza de verificari la fata locului. Cum au fost facute aceste verificari de nu s-au vazut problemele evidente pana si pentru nespecialisti ca de ex. o singura intrare asa mica??
      2. Cine a spus ca e vinovata biserica pentru ce s-a intamplat?? Vinovata e pentru declaratiile ulterioare si actiunile ulterioare ALE BISERICII si atat.
      Se pare ca cineva te plateste bine ca sa lansezi afirmatii false, ca si cele de mai sus in care spui ca ortodoxia a fost cea atacata, ceea ce evident nu e adevarat. Citeste si raspunde la ce am spussi mai sus. Daca esti in stare!
  • +2 (12 voturi)    
    IMPOZITAREA VENITURILOR (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:08)

    cosmin [anonim]

    E timpul ca orice activtitate sa fie impozitata, doar asa vom ajunge la impozite ai mici pentru toti locuitorii si fara nicio discriminare. Pai daca la doctor i se impoziteaza salariul apai atunci e bine sa fie si impozitat veniturile popii.. Cu ce e mai presus popa de doctor - obiectul de activitate este acelasi - unul salveaza viata biologic, celallat sufletul. Legea trebuie sa fie egala pentru toti....
  • +2 (12 voturi)    
    Ai fost suficient de clar! (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:09)

    Simona [anonim]

    Ti-ai dat arama pe fata, iar acum o dai la intors pentru ca te uraste o tara intreaga.
  • +2 (12 voturi)    
    V-a intrat frica in oase ? (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:13)

    Adrian [anonim]

    IPF Daniel,

    Ti-a intrat cumva frica in oase si noi nu stim ? Sau cumva ai vazut ca poporul cere cu asprime sa fie impozitata BOR si cere cu indarjire sa fii dat jos din scaun ? Era vremea ca poporul sa se ridice si impotriva voastra si a faradelegilor voastre. Ceea ce faceti voi in biserici nu are nici o treaba cu Dumnezeu sau cu credinta crestina, atitudinea ta nu are nici o legatura cu Dumnezeu si cu ceea ce inseamna sa fii crestin. Nu esti demn de scaunul pe care il ocupi, ne faci de ras pretutindeni, practicile voastre ne fac de ras pretutindeni !!!
  • +6 (12 voturi)    
    ! (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:16)

    radu [anonim]

    Dupa ce s-a rahatit acum spala cu soseta. Al naibii PR.
  • +2 (12 voturi)    
    Sper sa fiti destul de inteligenti sa intelegeti (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:17)

    Adrian [anonim]

    Sper ca si voi sa fiti destul de inteligenti sa intelegeti ce vrea poporul atunci cand se vor impozita si veniturile Bisericii si nu veti mai primi nici un ajutor de la stat. Aveti vistieriile pline de atatia bani (3 mld euro) incat puteti plati datoriile Romaniei si voi cereti bani si pentru o lumanare, pe care oricum o faceti pe gratis din donatiile poporului. Rusine sa va fie!!!
  • +2 (12 voturi)    
    lacrimi (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:26)

    Dragos Marcu [anonim]

    Emotionant, am o lacrima in coltul.........
  • +2 (12 voturi)    
    ai sictir!! (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:27)

    lili [anonim]

    Alaltaieri Patriarhul cu Mercedes si fir de aur pe pelerina sfida pe toata lumea, ratoindu-se la jurnalistii care-i puneau intrebari legate de ABSENTA BOR in acele momente de mare durere si emotie si incarcatura sufleteasca pentru romani, uite aici:
    "Patriarhul Daniel a avut o reacţie nervoasă la înmormântarea uneia dintre victimele din clubul Colectiv. Şeful Bisericii Ortodoxe Române s-a enervat când jurnaliştii l-au luat la întrebări despre reacţia întârziată avută în sprijinul victimelor. "Nu mai judecăm acum. Am spus să nu mai judecăm pe nimeni, numai să ne rugăm. Mesajul a fost în predică. Dacă te duci, zic că de ce vin preoţii, dacă nu vin, că de ce nu vin. Asta este atitudinea ostilă faţă de Biserică. Nu învăţaţi dvs Biserica ce rol are ea. Învăţaţi mai bine ce e credinţa ortodoxă", a tunat Patriarhul.

    Azi, BOR isi cere IERTRE, pentru ce prea-fericitule cu Mercedes?!
    Pentru ca i-ai jignit pe nefericitii astia morti si pe apropiatii lor care aveau nevoie de o vorba buna de la BOR care A LIPSIT cu desavarsire pana acum?!
    Sa "va ierte" Dumnezeu, prea fericite, daca el iarta asa usor greselile si sfidarea mai marilor BOR!
    Hai sictir, sa va fie RUSINE, BOR e la fel ca Ponta, la fel ca TOTI politicienii din Romania!
    Mercedesul si coloana oficiala v-au stricat mintile!
    Aceeasi mizerie, sila!
  • +2 (8 voturi)    
    Comunicat tardiv (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:27)

    Florin [anonim]

    Un comunicat venit mult prea tarziu pentru a fi cu adevarat sincer. Efectele arogantei si a inutilitatii acestei institutii s-au facut simtite si au pierdut prea mult din credibilitate. Suna fals!!! Nu e "de voie", ci " de nevoie".
  • +3 (9 voturi)    
    Prea tarziu ! (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:29)

    Cristian [anonim]

    eu ca fiu al lui Dumnezu si nu al bisericii , refuz sa cred ce citesc. Refuz sa fiu tratat ca o oaie proasta de catre niste varstnici cu sutane care doar stiu sa ceara bani pentru a isi face datoria morala si spirituala pe care si-o asuma la alegerea acestui drum. Sunt scarbit de felul in care an dupa an au continuat sa se foloseasca de buna-credinta a oamenilor pentru a isi umfla conturile bancare
    Sunt de parerea ca exista uni preoti cu har , curati , ne atinsi de aceasta boala a spagii , haideti sa ii lasam pe ei sa urce si sa cheme oamenii la biserici !
  • +3 (11 voturi)    
    A zburat puiu' cu ata... (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:35)

    Calin [anonim]

    Adica tot noi suntem de vina, noi suntem rauvoitori si va rastalmacim bunatatea si piosenia. Mai du-te ma, Ciubotea, la cel cu care te-ai luat si lasa-ne in pace ca suntem satui de gargara fatarnica si de texte de doi bani. Satana in sutana!
  • +2 (10 voturi)    
    incearca cu empatie, nu ipocrizie, prea-smechere! (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:40)

    Radu [anonim]

    "Ne cerem iertare daca unele cuvinte ale noastre au fost ... rastalmacite." Adica? V-am facut de ocara, tolomacilor, dar voi sinteti de vina ca n-ati inteles? Nasol. Mai trage o data. Se ofera cineva sa-i scrie textele?
  • +3 (11 voturi)    
    patriarhul daniel mesaj pentru tineri (Joi, 5 noiembrie 2015, 17:46)

    steluța moise [anonim]

    Eu aș vrea să înțeleg de ce a spus că slujitorii bisericii, la vreme de restriște, se retrag în siguranță într-un spațiu „liturgic” (nu prea înțeleg ce înseamnă). Isus așa a procedat? Nu s-a dus neinvitat nicăieri și a fugit din calea pericolului? Dimpotrivă. Iar Isus ar trebui să vă fie modelul suprem, nu? Am scris asta pentru că îmi răsună de ieri în urechi încontinuu cuvintele alea cu retragerea și spațiul protejat. Și tocmai începusem să mă duc la biserică din nou. Frate Daniele, nu este despre protecție.
  • 0 (8 voturi)    
    Slujba (Joi, 5 noiembrie 2015, 18:02)

    avram iancu [anonim]

    Mai bine ar face slujbe zilnic de dimineata pana seara cu toti politicienii-hoti care s-au perindat pana acum la guvernare,decat sa ne spuna noua ce sa facem...au haituit si lungat o intraga parte a poporului roman>!!!!
  • -3 (7 voturi)    
    Iertare (Joi, 5 noiembrie 2015, 19:12)

    Florin P [anonim]

    Dumnezeu sa-i ierte, sa-l ierte si sa ma ierte. Mesaj echilibrat, corect si crestin. Putin cam tarziu, dar pana la urma e important ca Biserica transmite mesajul ca e alaturi de toti, toti fii Domnului si buni si rai. Bunatatea, smerenia este ceea ce trebuie sa ne caracterizeze. Ar trebui sa luam atitudine, sa aparam Biserica... Oamenii se apara singuri si e foarte gresit mai ales pentru cei ce se ascund dupa Biserica. Trebuie sa pastram aprinsa flacara candelei din sufelt , asa cum spunea Parintele Necula
  • +2 (8 voturi)    
    reforma BISERICII !! (Joi, 5 noiembrie 2015, 19:32)

    cineva [anonim]

    Strada trebuie sa ceara reforma bisericii !

    Biserica trebuie eliminata din finantare, nu ajuta cu nimic, ci din contra este un cancer care se extinde rapid si sigur !

    Scoaterea finantarii de la buget, eliminarea din invatamant , limitarea puterii si influentei la nivelul sociatatii !

    Cine vrea sa finanteze biserica sa o faca voluntar, nu e nimeni obligat sa plateasca pentru ceva ce nu primeste !

    SANATATEA SI EDUCATIA au prioritate 0.
    Biserica e un moft.
  • +4 (8 voturi)    
    Iertare!? (Joi, 5 noiembrie 2015, 20:12)

    AdriEu [utilizator]

    Sa va cereti iertare pentru ca ati furat si furati in numele Domnului. Nu cuvintele dor ci faptele marsave, faptele diavolesti ascunse dupa sutane crezand ca omul de rand va fi vesnic pacalit si manipulat. "Vedem la linia de sosire cine va sta drept cu onoare si constiinta curata"
  • +7 (9 voturi)    
    iertare (Joi, 5 noiembrie 2015, 20:32)

    IOAN [anonim]

    Parinte e mult prea tirziu ,cind ati vazut ca a demisionat sustinatorul vostru va-ti gindit sa va cereti iertare,SA VA IERTE CEL DE SUS NOI NU
  • +8 (10 voturi)    
    Pe bune "frate" ? (Joi, 5 noiembrie 2015, 20:44)

    Radu [anonim]

    "Biserica este acum alaturi de tineri ..." Pana acu ce ati asteptat?

    "...fiecare zi la Catedrala Patriarhala, incepand cu orele 18:30" ... Fara suparare ... dar cam pe la ora aia incepe protestu si o sa ma "rog" pentru schimbarea guvernului.

    "... rugaciunea este izvor de lumina si intelepciune, de innoire spirituala si morala ..." Am abonament la biblioteca. Acolo gasesti intelepciune si tot ce indrugi tu acolo.

    Si nu in ultimul rand... "Dragi tineri," vrei sa zici "Satanisti" ... dupa cum ziceau toti "popi" la orice emisiune ajungeau si cum mi-a zis un "popa" pe strada cand m-a vazut cu plete, ascultand muzica rock in casti.
    • -2 (4 voturi)    
      nu cred faza cu biblioteca, fratre (Joi, 5 noiembrie 2015, 23:01)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      cu "frate" si "sora" sa saluta sectantii. Cinste lor, dar nu-i critica tu pe ortodocsi fara sa spui din ce pozitie o faci.
  • +2 (2 voturi)    
    Un idiot (Vineri, 6 noiembrie 2015, 4:35)

    Rafaila [utilizator]

    Un idiot vedem deja, sa ne rugam pentru toti asadar. Om de nimic, cu o credinta de nimic. Catedrala mintuirii neamului fie sa-l mintuie.
  • +3 (3 voturi)    
    Si totusi... (Vineri, 6 noiembrie 2015, 5:25)

    zarzarea [utilizator]

    Observ o avalansa totala din partea BOR.

    In sfarsirt BOR a inteles mesajul si ataca pe toate fronturile. Nu doar prin comentariile de la articole importante din online, ci in special pe facebook, unde preafericitii isi fac de cap cu sutanele intoarse pe dos.

    Asadar, s-a investit in sfarsit masiv in postaci. BOR are de acum siguranta unor pareri partinice, are siguranta ca poporul in sfarsit a chemat-o acolo unde a fost nevoie de ea: pe net.

    Sa ne intelegem oameni buni: acesti ...(nici nu stiu cum sa-i numesc) ar trebui bagati in puscarie pentru coruptie morala si materiala, nu chemati la rugaciune pentru alinarea durerii.

    Dar cine sa-i cheme? Caci toti politicienii beneficiaza de pe urma manipularii babelor de catre preotul de buna-credinta intrale politicii. Va amintiti ce sume enorme distribuia Dragnea in campanie pentru BOR. Cate iconite s-au impartit din mana popilor si cu fata lui Ponta?

    In fine, religia este o cale perfecta de manipulare, iar acest fapt conduce la corputie, cand parghiile de control lipsesc.

    Ati fost la Sambata de Jos? O manastire impunatoare cu un frumos hotel de lux gestionat de BOR.

    Ati fost pe Dealul Mitropoliei la zi de sarbatoare? Ati vazut spectacolul automobilistic si babele tarandu-se in genunchii pe care le picura lacrimile de durere caci acasa le asteapta doi cartofi stafiditi si apa rece in calorifere?

    Trebuie sa se faca totusi ceva in privinta BOR. In ciuda postacilor platiti sa calmeze apele, observ totusi ca oamenii incep sa se trezeasca, si nu are nimic in comun aceasta trezire cu uniformizarea (cum sugera un preaCINSTIT ceva mai devreme), dimpotrivia. Oamenii nu mai vor sa plateasca taxa pentru BOR. Nu credinta ii supara, ci luxul pe banii lor.

    Si apropo, mercedesul preafericitului, ar fi mult mai nimerit la Valea Plopului, unde un parinte cu adevarat fericit are grija de peste 300 de copii amarati.
  • +4 (4 voturi)    
    Demisia (Vineri, 6 noiembrie 2015, 6:04)

    Vasile [anonim]

    Prea nesimtitule. Si vreau ruperea statului de biserica. Sa-si plateasca singuri salariile sa-si construiasca biserici, sa-si cumpere mertzane si haine poleite cu aur ca orice firma obisnuita. Dar nu cu banii prostimii.
  • +2 (2 voturi)    
    pentru CEO-ul BOR SRL am un singur cuvant (Vineri, 6 noiembrie 2015, 6:42)

    Va_ly [utilizator]

    HUOOOOOOOOOOOOOOO !!!
  • +1 (1 vot)    
    o noua fila in istoria bisericii (Vineri, 6 noiembrie 2015, 7:37)

    Florin [anonim]

    Cred ca gradul de incredere in biserica a scazut mult (era 75%); problema moralitatii nu este a bisericii, ci a celor care o slujesc, in frunte cu ingamfatul asta imbracat in costum alb, poleit cu aur si cu mercedesuri la scara. Cu atitudinea asta a reusit sa otraveasca multi alti slujitori ai lui. Si statul a permis
  • +1 (3 voturi)    
    demisia / retragerea ! (Vineri, 6 noiembrie 2015, 8:02)

    z [anonim]

    Draga Daniel, citeste te rog, in taina, Noul Testament, fara canoane omenesti, doar tu cu tine in fata lui Dumnezeu...

    Apoi retrage-te definitiv din orice ierarhie, ai sa intelegi de ce...
  • +1 (3 voturi)    
    Bai Daniel, sarpe ce esti, (Vineri, 6 noiembrie 2015, 8:05)

    emil bobu [utilizator]

    incepi cu "ne cerem iertare" si continui cu "cuvintele noastre au fost rastalmacite" ??

    Daniel e cu doua fetze ca Piedone, intai se disculpa, apoi isi cere iertare, dar numai pe jumatate, fiindca nu-l lasa aroganta!!
  • -1 (1 vot)    
    De 25 de ani (Vineri, 6 noiembrie 2015, 8:11)

    shlomo_bernstein [anonim]

    Se da la temelia acestei tari, in toate valorile ei, credinta ei, institutiile ei. Toti nemernicii platiti cu bani murdari din afara incearca sa destabilizeze si sa destrame Romania sa distruga tot ce-a mi ramas de distrus, dupa ce ne-au imprastiat in patru zari ca sa nu fim uniti!
    Au mai fost unii care au daramat biserici si au interzis religia poporului, si au sfarsit la zid! Nu mai incercati aceleasi manevre ca suntem satui si dam pe afara!
    Oricum o dai pentru nemernici nu-i bine: daca s-ar fi dus, ar fi sarit cu gura javrele de la ASUR ca n-are ce cauta intr-un stat laic, ca sa duc pe capul oamenior sa le ceara bani etc. Daca nu s-a dus, de ce nu s-a dus. Vai de capul nostru de tara, cand ne conduce strada inseamna anarhie! Acum e nevoie de un om care sa stranga randurile si comanda la mine, sa organizeze societatea, sa ne readuca unii langa ceilalti, si sa elimine rautatea din sufletul acestui popor!
  • +1 (1 vot)    
    pace (Vineri, 6 noiembrie 2015, 13:25)

    dan [anonim]

    Cel mai bine este sa-ti dai demisia de onoare si sa te retragi intr-o manastiire de prin munti unde in fiecare zi incepand cu orele 18.30,sa te rogi in Taina, pentru pace si unitate
  • +1 (1 vot)    
    Eu te-am Iertat (Vineri, 6 noiembrie 2015, 14:35)

    Miki [anonim]

    Daniele eu personal te-am iertat. Dar cate zile mai ai sa te rogi la Dumnezeu sa te ierte pentru modul in care te-ai comportat tu si Casian Sa va ganditi numaii cata umilire au primit de la voi acei Oameni aflati in suferinta!
  • +1 (1 vot)    
    Nici Dracu nu te vrea!!! (Vineri, 6 noiembrie 2015, 15:18)

    Nicoleta Dragu [anonim]

    Bai nenorocitule!!! TU iubesti doar banii!! N-ai nicio treaba cu tineretul!! Vrei sa vina la biserica sa-i indobitocesti si sa achite contributia!!!!!!
    Lasa c-o sa apuna vreamea ta, vremea babaelor care pupa scheleti!!!
  • -1 (1 vot)    
    toti suntem vinovati (Vineri, 6 noiembrie 2015, 16:21)

    Liviu [anonim]

    Toti suntem vinovati!!! Toti!!! Degeaba se cauta vinovati in alta parte decat in noi toti, cei care am ajuns sa ne uram unii pe altii pentru ceea ce suntem. In loc sa tinem unii la altii, ne detestam si ne condamnam unii pe altii… Suntem un popor dezbinat. Neindoielnic, avem ceea ce am lasat sa prinda radacina: o tara fara reguli, fara limite, fara inceput si fara sfarsit – o semi-anarhie, un orizont spart. Tara in care te simti ca un refugiat in locul natal… Tara in care atitudinea si mentalitatea unor oameni nu pot fi etichetate pentru ca acei oameni sunt inclasabili… Ce poate fi mai trist decat o tara de oameni care se nasc, cresc, ard si se sting fara sa fi avut vreodata sentimentul ca pot evita (prin macar jumatate din viata lor) indeterminarea, vacuum-ul istoric?

    Si, totusi … acei politicieni si clerici pe care ii etichetam drept corupti nu sunt altceva decat barometrele morale ale societatii noastre. Ei provin din familiile acestei tari. Ei nu au aparut din neant. Ei dau masura decaderii noastre, a neputintei noastre de a ramane umani… Judecandu-i si acuzandu-i pe ei, ne judecam, de fapt, pe noi insine ca natiune. Acestia suntem cu totii. Si traim un timp al cernerii si al innegurarii neamului… Pacat de jertfa tinerilor din 1989… Pacat de tinerii care ne-au murit, care mor sufleteste in fiecare zi si care vor mai muri… Istoria nu ne-a invatat nimic. N-ar fi trebuit sa aiba nimeni in scoala nota zece la istorie.

    Cat despre credinta noastra in Tatal in Fiul si in Duhul Sfant, in puterea dragostei care “indelung rabda si este binevoitoare, care nu pizmuieste, nu se lauda si nu se trufeste, care nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie si nu gandeste raul” imi este greu sa scriu. Cel putin mediatic, ea pare sa nu mai existe. Sunt sigur, insa, ca ea este vie si lucratoare in inimile multor romani. A acelor romani care reusesc sa vada dincolo de caderile, egoismul si carentele de caracter ale aproapelui… A acelor romani care, chiar daca s-au saturat sa rabde un


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by