Patriarhul Daniel, reactie nervoasa la intrebarile presei: Asta este atitudinea ostila fata de biserica / Nu invatati dvs Biserica ce rol are ea

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:46 Actualitate | Esenţial


Patriarhul Daniel si arhiepiscopul Ioan Robu
Foto: Agerpres
Patriarhul Daniel a avut marti o reactie nervoasa la intrebarile presei, careia i-a reprosat o "atitudine ostila" fata de Biserica. Patriarhul, care participa la slujba de inmormatare a femeii de serviciu care si-a pierdut viata in clubul Colectiv, a replicat ziaristilor ca nu pot invata ei Biserica "ce rol are".

"Gata, hai, gata ... nuuu, nu mai judecam acuma, am spus sa nu mai judecam pe nimeni, numai sa ne rugam pentru ei", a fost prima reactie a inaltului prelat, intrebat cum vede criticile legate de absenta bisericii din spatiul public in ceea ce priveste tragedia din clubul Colectiv.

Patriarhul Daniel a plecat spre masina sa, inconjurat de preoti si de ziaristi, comentand:

"Daca te duci, zice ca de ce vin preotii, daca nu vin, de ce nu vin. Asta este atitudinea ostila fata de biserica, notati. Nu invatati dvs Biserica ce rol are ea. Invatati mai bine ce e credinta ortodoxa. Asta este".

Spre deosebire de Mercedesul negru cu care se deplasa de obicei, Patriarhul Daniel a venit la inmormantarea de marti cu un van Volkswagen.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















61165 vizualizari

  • +87 (111 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:49)

    [anonim]

    • +36 (48 voturi)    
      pai.. (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:23)

      za_omu [utilizator] i-a raspuns lui

      pana una alta, noi suntem prostii care platesc si ei sunt desteptii care se bucura :| duamnele'ajuta
    • +32 (44 voturi)    
      Satana in alb , cu lant de aur la gat ! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:09)

      rockerul [anonim] i-a raspuns lui

      Manelistul asta securist va indeparta f multi tineri de Religie , de Sf Biserica ! Cat tupeu , cata superioritate ! Este incredibil cine ne conduce spiritual , noi fiind majoritar ortodocsi . Pai , de ex , Cardinalul romano-catolic Ioan Robu a putut veni acolo , a ingenuncheat , a plans si s-a rugat pt toti rockerii morti si pt cei ce inca mai traiesc , iar dihania asta de manelist burtos nu a mers , iar azi mai departe nu se poate duce la inmormantari pt ca are nu stiu ce rahat de sedinta in agenda ! Mi-e greata ..... P.S. Il astept si pe sf. Jiji din Pipera sa iasa sa ne zica cum e cu satanistii , cum vrea el sa doneze niste bani murdari pt victime ....sunt banii lui Iuda !
      • +10 (20 voturi)    
        interolp in sutana (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:40)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui rockerul

        lant de aur la gat si vax taxe/impozite.
        borul sunt invidiati pana si de mafioti.
    • +30 (42 voturi)    
      Sigur ca asta TREBUIE INVATAT. Nu stie nimic. (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:27)

      ddutz [utilizator] i-a raspuns lui

      Rolul bisericii e si smerenia, fara SUV-uri si mertzane.

      BOR-ul are 20% din averea tarii. Si e neimpozitata !
      Si trebuie impozitata biserica, ca toti ceilalati.

      Sa fie mai smerit ips daniel , asta.
    • +15 (27 voturi)    
      Legea nu e si pentru Biserica? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:09)

      ValiPiros [anonim] i-a raspuns lui

      inchipuiti-va un club de rock in care o mie de insi aprind simultan o mie de lumanari langa o mie de bucati de hartie. i-ar inchide pe loc definitiv, patronii ar face puscarie pe viata si ar primi amenda un miliard de dolari. dar clubul se numeste Biserica. A, ne scuzati, voi aveti voie!
  • +68 (94 voturi)    
    Au scapat ieftin (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:51)

    dandra [utilizator]

    Reportarii sa zica mersi ca daniel nu le-a admonestat si o bataie sora cu moarte in vechiul stil crestin - nu esti cu mine, esti impotriva mea, lasa ca te educ eu, necredinciosule.
    Mafiotul asta conduca tara din umbra. Pun pariu ca acum daniel este la ponta si il ameninta ca daca nu calmeaza spiritele, PSD va pierde alegerile. In acel moment ponta ii va face cadou alt mertan frumos, ca sa-i placa si lui dzeu plus alte milioane pentru catedrala.
    Apropos de catedrala, se lucreaza non stop la aceasta constructie, daniel simte frica ca poate ramane fara fonduri si pune muncitorii sa i-o faca mai repede. Mergeti seara si faceti poze ca sa vedeti cum se invart macaralele harnice. Ati mai vazut vreo constructie in tara asta, la vreun spital sau scoala sau drum, la care sa se lucreze atat de frenetic?
    • -9 (45 voturi)    
      oau (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:36)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      cand ai luat bataie bre de la popi sau de la crestini in general?mata-i confunzi cu ilslamistii?
      acum,ca avem onor o clasa popeasca care si-a uitat scopul e altceva.ca prefera aurul in locul smereniei,e adevarat.ca lumea s-a saturat de luxul si nesimtirea afisata e la fel de adevarat.
      iar multprefericitul a dat cu batul in balta exact cand trebuia...
      poate face cineva un sondaj pe bune,nu masluit,sa afle si preainfatuiatii astia unde sa afla acum
      • +27 (37 voturi)    
        ... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:12)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Point

        Desteptu-le, am luat bataie de la popa, la scoala, la ora de religie.
        Eram in clasa a IV-a, si vorbisem (in soapta evident ca asa se facea atunci) cu colegul de banca.

        Ne-a luat pe amandoi in fata, si a rupt un bat de lemn pe palmele mele, si apoi, desi se rupsese, si ieseau chestii ascutite din el, a continuat sa isi aplice "educatia divina"...

        Ca sa iti faci o idee: aia a fost singura data cand un professor s-a atins de mine pe parcursul scolii...

        Deci da, popii stiu sa aplice corectii fizice. De asemenea, se pare ca ai uitat cand un popa a sarit la bataie cu niste enoriasi care ii cerusera socoteala pentru prostii facute de el...
    • +5 (5 voturi)    
      , (Marţi, 3 noiembrie 2015, 22:06)

      teleleu [anonim] i-a raspuns lui dandra

      Așa zice și ISIS: Că îi educă pe necredincioși :)))
    • +1 (1 vot)    
      nici o graba cu spitalele (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 13:47)

      krypton [anonim] i-a raspuns lui dandra

      pt ca nu ai personal cu care sa le faci sa functioneza. Municipalul din Bacau este nou si abandonat: nu au medici pt el,nici cadre medii. sistemul sanitar e distrus,refacerea va dura ani de zile .
      valabil si pt RO army. Daca mai apucam,ca ne sufla putin in ceafa.
  • +52 (66 voturi)    
    Prim costumatul tarii... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:52)

    Klaus_CT [utilizator]

    Esti o rusine, Daniele! Urca-te in Mercedes si du-te la ale tale afaceri mai bine. Voi trebuia sa reactionati atat prin prezenta, Insa in prealabil trebuia sa faceti in asa fel incat sa initiati un sistem de donatii pentru familiile celor ce au murit la Colectiv. Sa cersiti bani de la buget va pricepeti de minune, banuiesc ca daca ati fi initiat o astfel de actiune pentru tinerii care au murit nu v-ar fi adus profit.
    Rusine pentru voi, imbuibatilor!
    Maxim respect pentru Biserica Catolica si Arhiepiscopul Ioan Robu!
  • +41 (55 voturi)    
    Un nesimtit (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:54)

    Cristi [anonim]

    Ce nesimtit, jegos si ... ce rost mai are sa continuu...
  • -28 (50 voturi)    
    cam asa e (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:54)

    hiesn [anonim]

    desi multi popi au metehne mari, nu e in regula sa muti vina acestei tragedii pe biserica.
    Desi nu-l simpatizez, are dreptate: daca venea vreun preot pe acolo il luau la suturi, ca e oportunism, ca vor sa-si faca imagine pe spinarea mortilor, si multe altele.

    Preotii nu merg unde nu sunt doriti, crestinismul nu se face cu forta.
    • +25 (31 voturi)    
      Nu chiar (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:17)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      Il luau intradevar la suturi daca venea cu coloana oficiala si soboru dupa el impodobiti in aur si cu coifurile alea in cap.

      DAR, ar fi fost apreciat daca venea ca un om simplu, cu pietate si smerenie si cu o lumanare si coarana de flori.
    • +32 (40 voturi)    
      da?! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:29)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      nu meg unde nu sunt doriti?! atunci ce cautau de pasti la usa mea?! ce o sa caute de craciun la ura mea?

      biserica se lauda (motiv pentru care predinte o GRAMADA de bani) ca are un rol social important! cand este unul din cele mai mari dezastre post-revolutie (Daca nu cel mai mare) tace malc si injura pe toata lumea!

      l-as compara cu al capone pe mafiotu asta... dar sunt convins ca italianul avea mai mult bun simt
    • -26 (40 voturi)    
      Corect. Ma si mir ca au postat asta. (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:31)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      Da, cool e sa ataci biserica ortodoxa. Prin ce traieste un popor? Prin limba, religie, cultura.
      • +13 (23 voturi)    
        Nu prin religie (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:02)

        Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        religia a stratul de jeg ce murdareste cultura unei natii.
      • +20 (24 voturi)    
        nu e asha (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:24)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Nu araca nimeni religia, ci pe popii care se baga in politica, indica in biserica cu cine e bine sa votezi si cu cine nu, au antemergator de la politie ca sa nu stea in ambuteiaze ca fraierul de rind, isi dau cu parerea despre cum tinerii ar trebui sa asculte doar melodii frumoase dansate in aer liber si nu in locuri intunecoase, si tot asha. Cu astia avem noi ce avem, nu cu religia in general. De ce nu s-a luat nimeni de popa ala catolic? pentru ca a venit fara fast si televiziuni dupa el,s-a rugat, a spus o vorba de bun simt cum ca noi toti suntem vinovati pentru moartea tinerilor astora, si a plecat. Decent, fara alai, fara indicatii pretioase despre genuri de muzica sau locuri de petrecut timpul liber. Ai nostri ortodocsi ar trebui sa ia exemplu de la popa catolic, daca vor sa fie apreciati.
    • +14 (22 voturi)    
      Asa e! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:01)

      Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      Ca de-asta noi aven cursuri de pupat moaste in scoli, ca sint dorite de elevi.
    • +17 (25 voturi)    
      Cine? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:05)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      Cine le-a spus ca nu sunt doriti?
      Robu cum a fost dorit? Smerenia este binevenita oriunde.
      • +1 (1 vot)    
        corect (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 15:43)

        george [anonim] i-a raspuns lui aniod

        da, smerenie, nu trufie cu antemergatori cu girofar.
    • +13 (19 voturi)    
      Crestinismul se face cu forta (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:14)

      sfdsfds [anonim] i-a raspuns lui hiesn

      Istoria a demonstrat ca din pacate, religiile se impun cu forta, inclusive crestinismul
    • +22 (26 voturi)    
      Daaa (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      L-ai vazut pe popa catolic? A venit, a plins, s-a rugat, a zis o chestie de bun simt cum ca sa ne fie ruşine tuturor, inclusiv Guvernului, instituţiilor statului, bisericilor pentru aceasta tragedie, si a plecat. Fara coloana oficiala, fara 10 mertsane cu antemergator, fara 10 televiziuni dupa el. Si n-a zis nimeni nimic rau de ala, pentru ca lumea a simtit ca omul a venit pur si simplu sa aduca un omagiu, sa se roage, smerit, fara ifose de mare jupin.
      Daca venea si Daniel pe inserat, intr-o masina obisnuita, ne-anuntat, si zicea o rugaciune dupa care pleca, era OK.
    • +6 (8 voturi)    
      Intreaba vikingii despre crestinizarea (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:37)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      cu forta si dupa aia caraie.
      • +6 (8 voturi)    
        Si lituanienii (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:35)

        aniod [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        la fel, au fost crestinati cu forta. Au migrat, s-au departat, doar ca sa scape de crestinare.
        • +1 (1 vot)    
          ignoranta (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 14:15)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui aniod

          cineva a scris mai sus ca ''istoria a demonstrat ca religiile se impun cu forta''. buddhismul nu s-a impus cu forta. si este o religie importanta.
          Crestinismul s-a impus cu forta,da. cum se spune in acatistul sfantului mucenic Mina : Alexandria s-a cutremurat de taria credintei tale!
          cand te lasi bagat in cazanul cu smoala sau aruncat la lei , impactul asupra CELORLALTI este enorm. de asta sustin ca intr-adevar, crestinismul s-a impus cu forta - cu forta SACRIFICIULUI ! este greu sa le ceri celor care nu stiu despre crestinism decat ca ''popa are bani'' sa aiba in vedere ACEASTA perspectiva asupra crestinismului.
          biserica actuala,dupa ce a fost distrusa din ordinul lui gh dej+ana pauker de criminali zelosi gen alexandru visinescu+ colonelul ficior , a fost parazitata de lupi in piele de oaie, de securisti atei transformati peste noapte in popi,ai caror feciori tot popi i-au de pe viu si de pe mort,iar ignorantii sau rauvoitorii zic ca asta e biserica!
          probabil in 20-30 ani crestinii autentici vor infunda puscariile,persecutati de o societate atee,nesatula de sex droguri si bautura,pt care Dumnezeu va fi o poveste numai buna pt filmele SF.
    • +6 (10 voturi)    
      serios? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:59)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui hiesn

      de aia apar printre blocuri cu puncte de lucru, recte biserici?
  • +33 (45 voturi)    
    Un porc cu girofar, (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:58)

    triciupa [utilizator]

    la fel ca ceilalti.
  • +34 (48 voturi)    
    jos cu preapurtatorul de trafalet (Marţi, 3 noiembrie 2015, 14:59)

    triniteash [anonim]

    Statul sa nu mai dea niciun leu de la buget bisericii!!!
  • -45 (61 voturi)    
    in ultimii ani (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:00)

    xanti [utilizator]

    Biserica a fost hulita de catre presa si politicieni,e normal sa reactioneze asa.
    Mai mergeti la biserica oameni buni mai lasati cluburile.
    • +27 (45 voturi)    
      dE CE? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:14)

      747 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      De ce? Daca chiar il ai pe Dumnezeu in suflet, nu ai nevoie de biserica. Biserica (in sine) e pentru slabi.
      Plus ca acolo mai intalnesti si niste preoti d-astia nesimtiti..
      2. Care-i problema cu cluburile? Ce, tac'tu a cunoscut-o pe mata la biserica?
      • -8 (14 voturi)    
        Tu te-au dughinizat, complet (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:39)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui 747

        Jos palaria in fata ta, parameciule.
      • +1 (1 vot)    
        Commentul meu era adresat mileniului (Marţi, 3 noiembrie 2015, 20:35)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui 747

        nu tie, scuze de greseala.
      • +1 (1 vot)    
        nu ai nevoie de biserica (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 14:22)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui 747

        dta habar nu ai ce este biserica. nu are nici o legatura cu coruptia clerului; este comunitatea credinciosilor atat a celor din prezent cat si a celor din trecut. adica este COMUNIUNE in credinta si har. crestinul este o celula dintr-un corp gigantic. cum adica sa nu ai nevoie de biserica? o celula nu traieste decat intr-un organism,viata unicelulara este o existenta primitiva in raport cu un organism multicelular. mai studiati inainte sa va dati cu parerea.
        Viata religioasa nu exista decat in comuniune cu semenii.
    • +14 (20 voturi)    
      mai mirel (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:24)

      gogu'_milogu' [anonim] i-a raspuns lui xanti

      mal lasa-ne cu sfaturile tale.....
    • +13 (19 voturi)    
      deci... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      o sa repet...
      hulitima si pe mine cu scutiri de tadxe si impozite si cu bani gratis de la stat! cu predatul credintei mele in scoli neconditionat s.a.m.d.!
      o sa suport totul, desi stiu ca va fi dificil! promit!
      • -6 (8 voturi)    
        Mdea (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:57)

        r2005 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ba nene cu cat te plateste sa manipulezi? vreau acte, negru pe alb iar atunci te voi crede...vreau probe, daca nu ai iti dau eu!
    • +25 (31 voturi)    
      Eu nu am treba cu ... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:33)

      valy_74 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ...Biserica. In schimb am probleme cu opulenta afisata, masini limizine, case. Am probleme cu faptul ca nu platesc nici o taxa, dar afacerile sunt monopol. Am probleme cu faptul ca fara bani nu onoreaza o casatorie sau o inmormantare. Am problema ca sunt bugetati peste masura, in detrimentul scolilor si caminelor, iar apoi in biserica ni se spune pe care crestin sau ce culoare rosie, portocalie albastra sa votam. Am probleme de vedere: sa vad in fiecare oras o scoala sau un camin pastorit de catre trimisii D-lui pe pamant. Biserica e sfanta. Ceea ce fac membrii ei este opozabil.
      Astea sunt problemele mele. Sunt reale. Dca nu le vedem suntem orbi cu totii. Cum suntem doriti de altfel sa fim. Cat mai cuminti !
      • -11 (13 voturi)    
        mdea (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:09)

        r2005 [utilizator] i-a raspuns lui valy_74

        Vreau dovezi in ceea ce afirmi....acte oficiale
    • +15 (17 voturi)    
      Pensionar PSD proPutin ce esti! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:57)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Bai, tu ai fost ala de-ai aplaudat minerii in '90.

      Ala de-ai votat cu Iliescu de cate ori s-a putut.

      Ala de urasti tinerii (vezi postarea prin care ai spus ca-ti doresti ca UE sa 'cada' ca tinerii sa nu mai poata pleca in scopul de a-ti plati tie pensia)!

      Ala de nu pierde nici o ocazie sa-i laude pe rusi / sa-i critice pe americani!

      Matale esti tot ceea ce oamenii normali urasc in aceasta tara: lenea + prostia + fatarnicia
    • +14 (20 voturi)    
      Prea putin (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:07)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      BOR a fost hulita prea putin fata de cum castiga si cheltuie banii.
    • +1 (7 voturi)    
      re: (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:13)

      mircealun [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Ca asa zice Iisus, sa raspunzi cu ura hulitorului.
      Ce s-a intamplat cu intoarce celalalt obraz?
    • +3 (5 voturi)    
      toata viata ai mintit! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:54)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Bine ma, tu fost activist comunist care ii spionai pe membrii de partid care veneau cu oua rosii la serviciu de Paste, acum te-ai transformat in sustinator al bisericii?
      Cum te simti, cand stii ca toata viata ai mintit si te-ai intretinut, tu si familia ta din minciuna?
  • +10 (22 voturi)    
    barbat in fusta (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:02)

    747 [utilizator]

    Nu ti-e rusine? Nu te-a 'nvatat tac'tu sa-ti iei izmenele pe tine?
    Grasule!

    Na ca ti-am spus-o...
  • +31 (39 voturi)    
    Atitudine ostila? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:04)

    fanegr1ja [utilizator]

    Atitudiena ostila exista, dar ea este datorata lacomiei, dorintei de putere, implicarea in politica, parazitarea banului public, desantarea si luxul BOR. Asta e. Culegeti ce ati semanat.

    Sa le iei oamenilor parcurile ca sa le transformi in biserici, sa aduci clopotele la un metru de dormitorul oamenilor, si cate altele, credeti ca nu au nici un efect?

    Daca continuati pe drumul asta prevad ca la un moment dat o sa fiti alergati pe strazi de oamenii care or sa se sature de ipocrizia voastra. Sa vedeti atunci atitudine ostila.
    • +10 (14 voturi)    
      Despre atitudine ostila (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:27)

      Nickson [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      Stie cineva vre-o tara unde in naratiunile folclorice popa sa fie erou pozitiv?
  • +18 (28 voturi)    
    prea sfintia ta... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:08)

    ion [anonim]

    esti gretos, obraznic si nici macar tact de conducator nu ai. Cine-i biserica ? In niciun caz persoana ta, trecatoare, ca toti ceilalti, pe acest pamant. Ma doare tot mai mult sufletul ca, in loc sa ma apropii de biserica, asa cum m-au invatat ai mei, mi se face lehamite. Parafrazand cantecul, nu esti ,,fatza'' vrednica, sa intri-n biserica. Piei satana !
  • +26 (32 voturi)    
    Dar in loc de: (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:09)

    Je__ [utilizator]

    "Daca te duci, zice ca de ce vin preotii, daca nu vin, de ce nu vin"

    de ce nu ceva de genul?

    Am instituit rapid comunicarea cu credinciosii, si organizam logistica ca sa putem dona sange?
    Sau
    Preotii s-au deplasat la spital sa se roage pt cei accidentati? Sau sa asigure sprijin moral pentru familie?
    Sau maicute cu specializare de asistente sa ajute in spital?

    Sau?
    BOR organizeaza o slujba speciala, la locul accidentului, sau la cimitir, sau la catedrala, sau.....

    Ah...am uitat...BOR nu se implica in comunitate...Nu e de bani, ghiuluri si toale grele.
  • +23 (31 voturi)    
    rusine (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:09)

    george [anonim]

    Bai, securistule, ce dracu ai tu in comun cu crestinismul? Ca porti o cruce mare de aur la git? Asta te face crestin? Sa iti fie rusine, ai uitat fundamentul religiei: sa iti ajuti aproapele. Du-te la babele tale care iti dau pensia sa iti poleiesti catedrala.
  • +23 (31 voturi)    
    BOR este pe duca... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:10)

    ErugaSelena [anonim]

    BOR se distruge din interior. Pentru ce ora de religie obligatorie in scoli? Trebuie sa ne unim impotriva acestor mafioti din cadrul BOR care nu se mai satura de plocoane si de biruri. RUSINE!!!!
    Macar un preot din BOR daca ar fi iesit la TV sa spuna cuvinte blande pline de smerieneie si de regret asa cum a facut prelatul catolic. Asa este, cum a spus dansul:"sa ne fie tuturor rusine....tuturor bisericilor". Macar omul asta a regretat si si-a asumat o vina. Ori BOR ne baga in cap mereu cum ca ISUS s-a jertfit pentru noi. Si atunci cei de la BOR cum se jertfesc ei pentru noi? N-am cuvinte pentru aceasta sfidare si lipsa de respect. Bine ar fi sa se faca o lege sa ne dea voie sa ne ingropam mortii in familie, sa citim noi din Biblie, sa plangem noi fara prezenta popilor. Sa terminam odata cu acesti popi care nu stiu altceva decat sa ia bani si foloase de la amaratii car cred in BOR.
    • +1 (1 vot)    
      ce lege? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 20:15)

      samiam [utilizator] i-a raspuns lui ErugaSelena

      Cum adica? te obliga legea sa chemi popa la inmormantare? ne obligam noi unii pe ceilalti, cu "sfanta" noastra traditie si mai ales superstitie...
  • +12 (22 voturi)    
    Biserica (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:12)

    mircealun [utilizator]

    Sa speram ca dupa toate astea o sa se declare mai putini ortodocsi, sa mai scada puterea Bisericii, si legaturile lor cu politicienii. Ar avansa foarte mult toata tara.
  • +25 (33 voturi)    
    Ce este biserica, d-le Patriarh? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:15)

    mcv [utilizator]

    Observ ca va identificati d-voastra cu biserica.
    Biserica universală este cea care îi conţine pe toţi cei care au o relaţie personală cu Iisus Hristos.
    Biserica universală a lui Dumnezeu este formată din toţi aceia care au primit mântuirea prin credinţa în Iisus Hristos.
    Asadar, sunteti primul care aveti de invatat.
    Apoi, nu credeti ca ar fi mai intelept sa indemnati LA CREDINTA, si nu la a invata ce este credinta ortodoxa?
  • +20 (24 voturi)    
    Intrebare ostila (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:18)

    sile [anonim]

    Cum de la asemenea tragedie nu s-a gasit macar un preot sa dea ultima impartasanie unde se putea? Si nu vreau sa zic ca as fi vrut sa vad o mare de preoti incurcandu-se cu salvarea si pompierii la fata locului. Un preot care sa se ocupe de cei de care medicii nu se mai puteau ocupa ar fi fost suficient.
    N-ar fi costat pe nimeni, nimic. In afara de ceva timp.
  • +23 (27 voturi)    
    ! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:19)

    CTGOnline [utilizator]

    Bo$$, religia vine din suflet, nu bagata cu forta pe gat copiilor de clasa 1-a, de un cor din care fac parte securisti si oameni fara niciun Dumnezeu.
    Bo$$, rolul credintei si al Bisericii (nu conteaza religia) este sa aduca oamenilor o alinare sufleteasca, nu sa justifice bani cu nemiluita de la buget.
    Bo$$, nu incerca sa te compari cu Papa, ca nu te-am vazut de la inaltimea ta niciodata coborand intre oameni, cum o face Papa.
    Bo$$, cand te amesteci in politica si incerci sa "furi" (da, "furi", asta e termenul corect) niste alegeri mizand pe inteligenta precara a unora, aia care muncesc sa adune taxe pentru tine o sa te fluiere (again, nu te compara cu Papa, ca pe Papa nu l-am vazut implicat in alegeri si nici zambind ca un papagal langa Berlusconi).
    Bo$$, daca esti intr-adevar un crestin adevarat si iubesti Biserica, te cari cat mai repede de acolo, ca imaginea ta este foarte proasta (dar corect).
  • +15 (23 voturi)    
    daca ar exista diavol... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:22)

    liviu_ [utilizator]

    daniel ar fi infiorator de aproape de definitia acestei fiinte

    jeg mai mare nu am vazut! nu se poate abtine in nici un moment! el este doar efticat de faptul ca biserica a picat prost... si declaratiile lui o sa fac sa pice si mai prost...
    dar normal ca mafiotul nu realizeaza.
    biserica putea iesi extraordinar de bine din aceasta situatie DACA trimiteau niste preoti sa consoleze oamenii (fara declaratii tv etc), faceau niste donatii, se abtineau de la declaratii cretine... ei bine au pierdut aceasta sansa... si nu au pierdut-o ca are ceva presa impotriva lor... au pierdut-o pentru ca sunt mult prea ahtiati dupa bani si mult prea nepasatori la nevoile oamenilor.
    eu stiu mai bine ce ar trebui sa faca biserica ca sa castige popularitate si-s ateu... wtf?!
    • +2 (2 voturi)    
      Macar sa se fi abtinut de la declaratii cretine (Marţi, 3 noiembrie 2015, 20:35)

      AKM [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Macar atat...Declaratiile si postarile din aceste zile ale unor asa zisi crestini, m-au umplut de lehamite.
      Daniel sa spuna ce anume a facut BOR sa atraga tinerii?Prin lacomia, rautatea si prostia lor, i-au alungat pana si pe cei mai in varsta. BOR e in cadere libera datorita lor, nu datorita tinerilor, indiferent de muzica pe care ei o asculta acestia.
      RUSINE BOR.
  • +17 (23 voturi)    
    Ce diferenta de atitudine (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:24)

    Mao [anonim]

    intre biserica ortodoxa si cea catolica...
    • +4 (6 voturi)    
      Capii bisericilor (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:38)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Mao

      Cred ca in acest caz este diferenta intre capii celor doua biserici.
      Biserica catolica are si ea multe pacate.
  • +13 (17 voturi)    
    sugestie (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:24)

    Dedalus [anonim]

    Sa citeasca teologia pastorala ca sa inteleaga care e rolul bisericii si ce se astepta de la ea.

    Daca e nevoie, sunt convins ca sunt destui care stiu sufficient sa I-o explice.

    Nu este o ironie, este o sugestie onesta. nu este nici o rusine sa inveti, chiar daca esti Intai -statator sau chiar Papa.

    Dar este nepotrivit sa te dai stiutor cand chiar si bunul simt vorbeste impotriva ta.
  • +9 (15 voturi)    
    hmm.. (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:26)

    observatorul [anonim]

    BORală ce poti fi, cred ca esti mai apoape de dracu decat ...
  • +11 (17 voturi)    
    Biserica (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:28)

    Schei [utilizator]

    Nici daca era o biserica privata nu reactiona asa de prost. Cum sa nu iti construiesti propriile spitale, orfelinate, cantine pentru saraci, scoli pentru saraci sau pentru localitati care nu au acces la educatie daca tot ai un profit imens. Ce faci voi, popi nebuni, cu profitul?
  • +14 (18 voturi)    
    P(ersoana) F(izica) Daniel...... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:32)

    Marius [anonim]

    Este arogant fiindca-si permite si i se permite. Si ca sa-i "taiei" putin din "macaroane" ar fi suficient sa-i puna impozit pe toate veniturile bisericii cu 100% si sa vezi ce "mieros" si "smerit" devine!!!!

    Un fariseu!
  • -7 (13 voturi)    
    Despre ce vorbim? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:32)

    Dan [anonim]

    Totusi ortodoxia nu doar romaneasca. O au si grecii, americanii, japonezii etc. Exista Biserica Ortodoxa si in Japonia. Nu stiu cum e comporta ortocsii japonezi, dar banuiesc in in proportie de 100% regulile sunt aceleasi, ca doar nu sunt doua ortodoxii diferite. Atunci despre ce vorbim, despre ortodoxie in general? Pai atunci sa vorbim de ortodoxia de peste tot, ca n-am inventat noi apa calda.
    • +3 (5 voturi)    
      bor in Japonia? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:47)

      Caprioara [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Exista biserica ortodoxa in Japonia pentru rusii,romanii,etc.care sunt pe-acolo.Ca doar n-au innebunit japonezii... Au in schimb catolici.Stiu ei sa aleaga;)
  • +13 (19 voturi)    
    barbosul imi era antipatic, il stiam (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:37)

    __alex__ [utilizator]

    ca-i oportunist si avid de putere si bani, dar il banuiam ca-i destept.
    Se dovedeste ca-l suspectam gratuit. E doar un manelist care se imbraca dupa alta moda.
  • -9 (13 voturi)    
    Mutarea atentiei. Fotbal, cale ferata sau D-zeu? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:39)

    D-or [utilizator]

    La fotbal, cale ferata si religie, toata lumea se pricepe. Toti au o opinie, toti pot participa la discutie, toti se pot inflama.
    Cum primele doua subiecte, fotbalul si calea ferata nu se potriveau cu tema, a mai ramas Biserica.
    Sutati domnilor.
  • +6 (8 voturi)    
    rugaminte (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:45)

    jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator]

    nu mai asociati crestinismul cu BOR si pana la urma cu nici o religie crestina.

    crestinismul este chemare si umblare personala cu Dumnezeu. calitatea de crestin nu se dobandeste prin nastere naturala si nici nu tine de apartenenta la un cult crestin sau altul. Dumnezeu ii cunoaste pe cei ce sunt ai lui - asa scrie in Biblie.

    cultele crestine nu pot fi decat incercari nereusite de implementare a crestinismului. crestinismul este lucrarea lui Dumnezeu axata pe persoana lui Isus Christos si in mod personal fata de toti cei care isi deschid ochii si urechile ca sa il vada si sa Il urmeze. nu poti pune asa ceva intr-un set de reguli. tocmai aceste reguli si traditii bisericesti te vor departa mai devreme sau mai tarziu de Dumnezeu.

    se intampla acest lucru cu cat cultul crestin este mai rigid si mai ancorat in aceste practici aparute dupa primele secole de crestinism. nu mai vorbim de religia transformata in afacere - o chestie profund gretoasa. urmariti personajul istoric Isus Christos - el a daramat tarabile negustorilor de la templu, iar mai marii credinciosi ai vremii l-au rastignit.
  • +7 (13 voturi)    
    Revoltati-va, sau taceti pentru totdeauna! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:53)

    David killed Goliath [anonim]

    Acest porc, in straie cusute cu fir de aur, se aseamana mai mult cu Papa Alexandru al VI-lea (Rodrigo Borja), decedat 1503, decat cu un inalt prelat al erei Internetului. Inaltii prelati catolici sunt mult mai apropiati de oameni, atat fizic cat si ca mentalitate. Nu pot sa inteleg ce se intampla cu Mafia Ortodoxa (BOR), care nu si-a schimbat naravul din Evul Mediu incoace. Atunci Biserica avea putere absoluta, armate, bogatii imense. In ziua de azi regasim aceeasi situatie, doar ca armatele au fost inlocuite cu "armele" de propaganda in masa: televiziune, radio, presa, etc. Ei nu sunt si nu vor fi niciodata egali cu oamenii comuni, pentru ca ei inteleg mesajul Domnului, si sunt alesii Lui, adica au simtit un acel tremur in vezica si au stiut ca Domnul i-a chemat sa propovaduiasca cuvantul lui, armatelor de oi ratacite.
    Acesti mafioti vor sa ne induca ideea ca rugaciunile si slujbele se fac doar in biserici si alte locuri agreate de ei, astfel incat sa explice nevoia construirii de biserici. De ce vor enormitati de catedrale, si nu ajung si constructii mai modeste? Pai ala e locul de munca al unora din ei!!!!
    Iar explicatiile le-am auzit/citit cu totii: preotii nu vin neinvitati sa tina slujba pentru fratii nostri morti in flacarile indiferentei! Ce poate fi mai revoltator de atat? Nu mai au pic de compasiune, de omenie in ei, le-a otravit sufletul "ochiul dracului", banul adica. S-atunci noi ce facem?
    Ii mai suportam sau protestam?
    • -2 (12 voturi)    
      Mai usor cu pianul... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:19)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui David killed Goliath

      Si mai lasa si cimpii aia, ai mila, nu-i mai bate.
  • +11 (11 voturi)    
    sperante (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:57)

    Dedalus [anonim]

    Totusi, sa nu extindem orpobiul asupra tuturor slujitorilor bisericii.

    Sunt destui cei care isi fac datoria cu onestiate si buna cuviinta.

    La fel ca si in societate, cei onesti nu au insa loc de tot felul de personaje depasite de vremuri.

    BOR isi va rezolva probabil problema ierarhie cat de curand. Este o problema interna, e treaba lor sa o resolve.

    Dar imi permit sa spun ca daca nu o vor face repede vor pierde atat de multi enoriasi cat nici nu se gandesc.

    Iar intoarcerea unei asemenea tendinte va fi foarte dificila.

    Sper totusi ca ortodoxia romana va gasi resrse sa-si revina.

    Ortodoxia romana nu este totuna cu fiintele trecatoare , fie ele chiar si member ale ierarhiei.
  • +10 (14 voturi)    
    Catre Patriarhul Daniel (Marţi, 3 noiembrie 2015, 15:57)

    cosmin [anonim]

    A se vedea declaratia Arhiepiscopului Robu pentru care imi plec palaria......
    Suntem de vina cu totii ca nu am reusit sa facem ceva in cei 25 de ani de la Revolutie ca astfel de lucruri sa fie evitate...
    Cititi va rog declaratia unui om cu credinta in Dumnezeu poate intelegetii ce inseamna rolul Bisericii in astfel de situatii....
    http://www.mediafax.ro/social/arhiepiscopul-romano-catolic-robu-la-clubul-colectiv-ar-trebui-sa-ne-fie-rusine-noua-tuturor-si-guvernelor-si-institutiilor-statului-si-bisericilor-foto-14871253
  • +5 (11 voturi)    
    asa sa tratam si noi preotii (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:05)

    RR [anonim]

    Daca "intotdeauna fericitul" se comporta in felul acesta de ce si lumea nu ar putea sa ia initiativa de A NU MAI CALCA IN NICI O BISERICA DIN ROMANIA timp de o luna. In felul acesta ar vedea si domnia sa ca pana la urma si preotimea depinde tot de masa mare de oameni si nu invers. Acest boicot ar trebui sa ia in calcul numai bisericile, nu si cimitirlie unde lumea poate sa mearga oricand sa aprinda o lumanare pentru cei dragi.
    LA ASA GUVERN, ASA PARLAMENT, ASA CONDUCATORI NU SE PUTEA CA POPIMEA SA FIE ALTFEL.
    Dumnezeu sa va ocroteasca romani, oriunde v-atzi afla.
    • +1 (5 voturi)    
      In primul rand (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:40)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui RR

      Sa NU mai puna ei piciorul in imobilele din Bucuresti.
      Sa ramana in biserici pe veci.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 8:26)

        RR [anonim] i-a raspuns lui aniod

        Aniod, ai perfecta dreptate, dar pentru asta ar trebui k cetatenii sa nu ii mai primeasca de sarbatorile de iarna cand vin "cu ajunul' si cu boboteaza. In situatia in care popii vor vedea ca le scade venitul nu este exclus ka mai devreme sau mai tarziu sa-l schimbe chiar ei pe seful lor. Nu trebuie uitat ca cele mai mari intrigi se tes in interiorul bisericii.
        O zi buna chiar daca asta este putin probabil intr-o tara k a noastra.
  • +9 (13 voturi)    
    Discount slujba inmormantare (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:11)

    sdsfs [anonim]

    Ar putea si BOR, ca si celelalte afaceri private care au fost alaturi de victime (spitale si farmacii private, companii aviatice, etc.), sa dea macar un discount la inmormantare - ca doar nu crapa business-ul, sunt doar 30 din cei 18 milioane
    • +2 (6 voturi)    
      siiiigur.... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:34)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui sdsfs

      o sa dea un discount de *3 sau *4 .. pana una alta doar erau niste tineri drigati si satanisti....

      serios acu probabil o sa faca o slujba comuna gratis... (alea individuale e alta poveste) sperand sa mai uite oamenii de prostiile facute de bor si sa donese si weekendu urmator in cutia milei
  • +3 (11 voturi)    
    BOR de la "borasc" (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:15)

    Spartacus [anonim]

    De aceea am renuntat sa ma mai duc la biserica de mai multi ani. Ma rog acasa la o icoana daca imi trebuie. La biserica e ca la mall, platesti si in stanga si in dreapta, nu ai loc de bocitoare, de pupatoare de moaste. Biserica e un jaf la drumul mare, a pierdut orice credibilitate, si-au dezvoltat un simt al afacerii si al banului extraordinar si au uitat cu desavarsire rolul simplu si spiritual pe care ar trebui sa-l aibe fata de credinciosi. Numai cand vad poza cu Daniel cu toiagul lui aurit si lanturile de aur de cocalar ma apuca pandaliile. Marii clerici ai bisericii catolice de la Vatican afiseaza mai multa modestie in comparatie cu popii nostrii. Vai de noi.
  • +10 (16 voturi)    
    si nu a tusit?! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:17)

    lili [anonim]

    Fara Mercedes ?!
    Spectacol ieftin, nu ne impreisoneaza, TREBUIA ca BOR sa reactioneze IMEDIAT in aceasta suferinta fara asemanare, nu ati dat nici un semn, nesimtitilor, nu va impresioneaza deloc suferinta oamenilor, numai baniii atat va intereseaza!
    Rusine, BOR a facut vanzari de 5 Milioane de Euro la Sfanta Parascheva pe seama amaratilor care au stat la cozile ale uriase asteptand minuni si daca nu facea presa si societatea civila galagie nu-l vedeai pe prea fericitul din tara asta nefericita miscandu-si toalele aurite catre oamenii in suferinta!
    Rusine!
    Aveti noroc cu analfabetii care va calca pragul bisericilor si mai ales cu Guvernul Romaniei care va pompeaza banii, ca daca ati fi trait din banii donati de credinciosi ca Bisercile din statele democratice nu ati fi avut atata banet sa va plimbati cu Mercedes!
    Rusine !
    BOR este aceeasi mizerie cu politicienii nostri!
  • +7 (11 voturi)    
    Daniel asta (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:25)

    andreea [anonim]

    numai figura de credincios nu are...si mai e si patriarh. A transformat biserica in fabrica de bani. Numai asta il intereseaza.
  • +8 (12 voturi)    
    Noxele! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:31)

    The Real Sasha [utilizator]

    Si eu as fi nervos daca as fi dus cu "Volkswaginul", ca orice muritor de rand, in loc de "Mergedes" S-Class. VW fura la noxe, polueaza, e diavolesc! Aleluia!
    Si acum toata lumea:
    A-le-lu-ia! A-le-lu-ia!

    PS.
    Nu ma invatati dvs. pe mine ce este S-Class...
  • +1 (5 voturi)    
    si "ti-au spus"(ei) Daniele sa nu te (mai) bagi ! (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:34)

    roland [anonim]

    "...atitudinea ostila fata de biserica / Nu invatati dvs Biserica ce rol are ea".
    Chiar Prea Sfintite, ce rol are ?
    Pentru ca nici acum 1 anu nu avea ...
    A seciti off-topicul de pe Contributors "Care-i problema cu Iulian Capsali, sau ascensiunea neo-ortodoxismului Occupy
    Sorin Ionita aprilie 3, 2014 Global / Europa, Opinie, Politica & Doctrine, Societate/Life, crestin-democratie/conservatorism, marginali
    163 comentarii 12,872 Vizualizari " - Roland & Co
  • +7 (11 voturi)    
    nici asa nici asa (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:40)

    dan_fis [anonim]

    "Daca te duci, zice ca de ce vin preotii, daca nu vin, de ce nu vin."
    Stai asa conasule... pai daca nu e bine nici asa nici asa ramane doar ce-ti spune glasul Domnului. Ei uite ca pe popa catolic l-a trimis acolo iar pe tine te-a tinut in palatel. O fi vreo dovada de schizofrenie?
  • +4 (6 voturi)    
    PACAT (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:42)

    alex [anonim]

    Regret enorm faptul ca BOR a piedut acesta batalie...sper nu si razboiul.
    Trebuia sa se tina slujbe non stop ,,peste tot,rugaciuni comune cu mii de crediosi ,acolo la locul trgediei si peste tot.In spitale sa fie spovediti si impartasiti toti...
    Trebuia ca toate bisericile sa fie deschise non stop si sa aiba slujbe specifice tragediei.Toate moastele adunate din tara si duse la spitale ...Si mai ales ca pe data de 1 oct au fost sfintii cosma si damian doctori faca de arginti...NIMIC..MARE PACAT..BOR o institutie bine organizata ,,cea mai bime organizata institutie din tara pute face cu mult mai mult ,,,,
    Raman spectacolele de sarbatori...pacat pacat pacat DUMNEZEU SA NE IERTE PE TOTI
    • -1 (7 voturi)    
      Si daca a fost o provocare? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:03)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Asocierea dintre Halloween, versurile morbide si dezastru e prea cusuta cu ata alba.
      Ati fi vrut o polemica nationala pe tema asta? Biserica versus rock, desi ele nu sint deloc in antagonism?

      Biserica a evitat capcana. In felul acesta nu s-a pierdut nimic. Sunt deopotriva si om religios si fan-rock.
  • +1 (7 voturi)    
    de remarcat... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:47)

    liviu_ [utilizator]

    ca patriarhul a venit cu un Volkswagen.... a zis sa isi ia o masina de la un brand mai apropiat de valorile lui morale
  • +6 (12 voturi)    
    prefericite.... (Marţi, 3 noiembrie 2015, 16:55)

    minus [utilizator]

    noi nu te invatam nimic.
    Ne uitam si ne minunam de "credinta ortodoxa".

    PS. Personal, am ajuns sa cred ca "orto" vine de la faptul ca face vreun unghi drept, pe undeva....
  • +3 (9 voturi)    
    o greseala (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:05)

    carp [anonim]

    obraznicia popilor e caracteristica ortodoxiei, au capetele prea plecate in jurul lor si-si permit sa fie aroganti, lacomi, nesimtiti. in vest daca un preot catolic s'ar purta in felul asta nu i-ar mai calca nimeni in biserica, indiferent de situatie. cred ca daca i-ar sili cineva sa respecte cele doua posturi majore probabil ca numarul de burti uriase pe cap de popa ar scade de la aproximativ 1 la mai omenescul 0.2; dar au mai toti burti si privirea ratacita de imbuibare. ar fi o mare greseala sa generalizez, sunt si preoti cu menire si de omenie, dar mai multi sunt ceilalti, si mai ales la varf. iar aroganta/ vanitatae ('Vanity, my favourite sin!') prearatacitului daniel e fireasca, cine ar ajunge la varful BORului daca ar fi plin de smerenie si lipsit de tupeu.. ce nu inteleg este de ce tot au ei convingerea ca ei reprezinta credinta crestina ortodoxa, cand de fapt n-o reprezinta nici cat negru sub unghie..
    • 0 (0 voturi)    
      Vorbeste despre religia ta, nu despre a noastra (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 16:51)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui carp

      Cum indraznesti sa ne jignesti toti preotii si orodoxia noastra?

      Am cunoscut preoti ortodocsi cu mare sfintenie, preoti eruditi, preoti patrioti, preoti unionisti, preoti sufletisti, preoti avangardisti, preoti scriitori, preoti poeti.

      Cum indraznesti? Cum?
      • 0 (0 voturi)    
        despre religia noastra, babo (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 20:49)

        carp [anonim] i-a raspuns lui D-or

        tara geme sub opinca popii, iar tu ai tupeul sa te indignezi in van.. ai rude preoti, esti preot, esti dadaist, care ti-e problema. a fi crestin nu inseamna sa inchizi ochii ca un dobitoc si sa te caciulesti ca ultima opinca; sau crezi ca daca cineva a facut seminarul a devenit la absolvire purtator de har divin? numai habotnicii prosti cred asa ceva, nu un crestin normal. la cati preoti ai cunoscut, n-ai fi putut face-o decat daca esti din tagma, muritorii mai de rand rar au asemenea 'noroc' sa ajunga sa cunoasca floarea eruditiei romanesti, preotii.. a propos, cum mai e cu politica prin biserici la alegeri, tot care da mai mult..
        • 0 (0 voturi)    
          Pai, daca spui ca nu-i cunosti, de ce-i injuri? (Joi, 5 noiembrie 2015, 11:15)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui carp

          Poate fi platit sau prostit cineva sa-si denigreze biserica in care a fost botezat si religia care-i va sfinti pamintul in care va fi ingropat?
          Posibil. Dar mai probabil o face pentru ca e de alta religie, alta natie, alta rasa. Si nu e nimic rau sa fii de alta religie, alta natie, alta rasa. Rau e sa disimulezi, sa vorbesti in numele altora, ca si cind...
  • +3 (9 voturi)    
    Demisia (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:16)

    mircealun [utilizator]

    Preafericutul intr-o tara in doliu ar trebui sa-si dea demisia. O cerem pentru politicieni, pentru mari prelati n-ar trebui sa fie o diferenta.
  • -3 (9 voturi)    
    a (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:44)

    eu [anonim]

    ba da ciobani mai sunteti...voi sunteti prostii de maine ai societatii ... frustratii, cocalarii...leprele ..vai mama voastra
  • +4 (8 voturi)    
    avize la biserica neamului (Marţi, 3 noiembrie 2015, 17:51)

    manon [utilizator]

    stai sa vedem cum iti iei tu avizele la biserica neamului, sa vedem acolo cate usi si semnalziari si ce plan de iesire urgenta faci...o sa te frece si pe tine pompierii cu toate chichitele ca pe noi restul muritorilor?
    • 0 (6 voturi)    
      :) (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:39)

      X [anonim] i-a raspuns lui manon

      Proiectul a stat 2 ani in avizare, iar executia e controlata la sange.

      Asa ca nu cred ca vor fi probleme.
    • +1 (7 voturi)    
      De cand cu strangerea de bani (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:43)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui manon

      pt biserica asta, nu mai primesc preotul de Boboteaza. Neamu' masii
  • +4 (10 voturi)    
    BOR (Marţi, 3 noiembrie 2015, 18:33)

    Warhammer [utilizator]

    Biserica Ortodoxa Romana nu mai reprezinta poporul roman.

    Inchistata in propriile dogme, fara nici o urma sau intentie de reformare a devenit arhaica si nu se reprezinta decit pe ea insasi.
    Cu toate ca cred in Dumneezeu mai cred si in faptul ca distanta dintre el si voi este pe zi ce trece din ce in ce mai mare.

    RUSINE.

    Sunt ortodox, dar ceea ce a-ti devenit in ziua de azi nu ma reprezinta pe mine si nici poporul roman...
  • +2 (6 voturi)    
    Cu banu pre moarte calcand (Marţi, 3 noiembrie 2015, 19:05)

    utunche [anonim]

    Preafericitule, ai reusit ce n-au reusit 27 de ani (pentru mine 27) de propaganda comunista. Sa ma indepartezi de biserica. Cum ma prea nefericitule sa nu ma pot exprima despre rolul bisericii? Ai luat la propriu chestia aia cu pastorul si turma? Chiar crezi ca poti face orice si apoi sa binecuvintezi si esti iertat? Biserica este a enoriasior. Prin ei traieste si prin ei exista. De pe urma a mii de babe ignorante care tot ce stiu e ca diferenta dintre paste si craciun e ca odata se mananca miel si odata porc te dai tu cu limuzina. Din banii de la buget faci mizeria aia de catedrala a mantuirii neamului.
    De azi o sa ma rog pe banca in parc, acasa, o sa aprind lumanari la cimitir. Cel putin acolo nu e si sectia Loto. O sa fac asta cel putin atat timp cat mai esti CEO al BOR SRL.
    Iarta-l doamne char daca stie ce face
  • -4 (8 voturi)    
    Măi băieți (Marţi, 3 noiembrie 2015, 19:13)

    popescu_dtru [utilizator]

    beți un ceai de tei, relaxant. Vă lăsați cam ușor manipulați.
  • +3 (7 voturi)    
    "Intermediarii" lui D-zeu (Marţi, 3 noiembrie 2015, 19:44)

    Dora [anonim]

    D-le Selejan si Daniel, care e rolul si menirea reala a bisericii? Nu aceea de acceptare neconditionata atat a crestinului cat si rocker-ului? Dvs. asteptati o invitatie speciala la un astfel de eveniment? Sau considerati ca nu aveti stofa de a participa la asa ceva? Cei de acolo au fost prea pacatosi si l-au suparat pe D-zeu intr-atat incat El nu a mai suportat si s-a razbunat pe aceste suflete??? Cum puteti sustine ca El a ingaduit asa ceva? si cu ce drept? O astfel de gandire este una rigida si indoctrinata...raspundeti mereu la intrebari noi prin aceleasi raspunsuri vechi, aceleasi mituri pe care le considerati povata crestineasca. Si va mai intrebati de ce tinerii nu vin la biserica? Ca sa nu mai zic...femeile nici nu au acest "drept" atata timp cat sunt in perioada menstruala...caci sunt considerate spurcate. Si daca stau bine sa ma gandesc, cine e mai pacatos oare? omul simplu de rand sau preotul cu marsaviile sale? Exprimarile acestor “intermediari” a lui D-zeu nu ma fac decat sa ma gandesc la fanatismul islamic, atat de criticat de ei...
  • +2 (2 voturi)    
    Sobor de preoti ? (Marţi, 3 noiembrie 2015, 20:51)

    Ioan [anonim]

    Acum slujesc doar in miile de biserici dar cand se plimba cortegii de preoti prin oras cu diverse ocazii de ce nu stau doar in biserica ? De ce apar in media pentru sfintirea diferitelor obiective daca randuiala este sa stea in biserica?
  • +1 (1 vot)    
    are dreptate marele Batman (Marţi, 3 noiembrie 2015, 21:22)

    Plesa Marius [anonim]

    Chiar are dreptate popa.

    Nu trebuie sa invatam biserica.
    Biserica e o institutie abstracta.

    Trebuie sa invatam popii cum sa se comporte.

    Am vazut preotul romano-catolic prezent la Colectiv si ma gandesc serios sa imi schimb religia. Ma las de ortodoxia lui Daniel si ma fac catolic.

    Am nevoie de omenie din partea preotilor nu de nesimtire si ingamfare.
  • +1 (1 vot)    
    rusine (Marţi, 3 noiembrie 2015, 22:04)

    Anonim [anonim]

    sa-i fie rusine acestui Daniel,care indeparteaza credinciosii de biserica prin atitudinea lui !
    Smerenie, o fi cunoscand ce inseamna asta !
    Sa fim intelesi,suntem un popor de crestin ortodoxi si nu avem nimic cu Biserica ,ci cu reprezentatii ei corupti la fel ca si guvernul,lacomi,nesatui,care nu se mai satura de adunat ! Sa va fie rusine ca adunati bani cu forta de la toate bisericile din tara,fortati toti preotii sa scoata bani din piatra seaca ! Daca ai avea bun simt ,dupa cata lume ai scarbit cu atitudinea ta mareata,deloc smerita si umila cum se cere unui adevarat slujitor al lui Hristos,ai lasa locul altuia,preafericitule! Marturisesc ca sunt crestin ortodox si iubesc Biserica si adevaratii ei slujitori ,merg cu placere la Biserica ,acolo unde preotii sunt aproape de semenii lor,si ii iubesc mai presus de foloase materiale !
  • +1 (1 vot)    
    fratele nimanui (Marţi, 3 noiembrie 2015, 22:42)

    seb [anonim]

    Scandal în familie: "E un diavol" Unul dintre episoadele pe care Patriarhul Daniel le-ar vrea, probabil, uitate este scandalul cu fratele său, Gheorghe Ciobotea. În urmă cu aproximativ 4-5 ani, între cei doi fraţi s-au purtat discuţii aprinse inclusiv prin intermediul presei.    Gheorghe Ciobotea l-a reclamat pe Daniel, atunci mitropolit al Moldovei şi Bucovinei, pentru că, susţinea el, s-a intabulat în fals în Cartea Funciara, ca unic proprietar al pământului moştenit de la bunici.    „S-a purtat foarte murdar cu mine. A luat tot, toată averea părintească. Fratele meu, Mitropolitul, a făcut acte în 2004 cu primarul din Bara şi mi-a luat tot. El e omul lui Satana, nu e om al Bisericii! A fost ofiţer de Securitate sub acoperire. Să ştie lumea cine-i, să-l vadă. Eu am lucrat flămând şi rupt pentru ca să-l ţin la şcoli, iar el mă scoate-n stradă. E un diavol!”, a spus fratele Patriarhului, Ghita Ciobotea, în 2007, pentru Evenimentul Zilei.    „La moartea părinţilor noştri, Patriarhul a falsificat actele şi a donat pământul şi casa mea Bisericii Ortodoxe. Eu, nevasta mea şi copilaşii mei am fost aruncaţi în stradă", susţinea Gheorghe Ciobotea, într-o declaraţie din 2010, pentru Adevărul.  

    Citeste mai mult: adev.ro/nl6g3f
  • 0 (0 voturi)    
    ezechiel 25:17 (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 0:55)

    ceghevara [utilizator]

    Calea omului drept se intersecteaza din toate partile cu inegalitatile produse de interese personale si de tirania celor puternici. Fie binecuvantat cel care in numele milosteniei si bunavointei, isi calauzeste fratii prin intuneric, caci el este cu adevarat fratele lor. Dar Ma voi napusti cu mare razbunare asupra celor care incearca sa isi otraveasca si sa isi exploateze fratii, pedepsindu-i cu urgie. Si vor sti ca Eu sunt Domnul, cand Ma voi razbuna pe ei.
  • +1 (1 vot)    
    Daniele, du-te si arunca-te de pe catedrala (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 10:19)

    Necredinciosul [anonim]

    Daniele, se vede cat de frustrat esti cand faci declaratii.Vorbele tale sunt pline de ura, motiv pentru care multi dintre noi ocolesc religia.Folositi religia doar ca sa va consolidati pozitia in societate si sa continuati sa extorcati bani de la enoriasii naivi, folosind dramele lor sau momentele fericite ca sa faceti bani, fie ca este vorba despre inmormantare, sau nunti si botezuri.

    Imediat ce am realizat ce inseamna ortodoxia, am renuntat la ea si la a mai merge in biserica, scarbit de ipocrizia preotilor si a comportamentului lor.

    Voi vindeti religie si faceti un business din ea, astfel ca aveti parte de dezgustul nostru profund.In loc sa va afisati in masini scumpe si sa epatati cu stilul vostru de viata pe care nu aveti nici bunul sa-l ascundeti, ati putea sa ajutati oamenic are traiesc drame.Ati ajutat vreodata oamenii saraci?Le-ati oferit ceva din donatiile pe care le primiti?Ati ridicat vreo casa pentru oamenii napastuiti?Nu!Cersiti cu nerusinare fara sa intindeti mana, impulsionati de lacomie si alte valori decat cele la care ar trebui in mod normal sa aderati.

    Dedesubtul mantiei preotesti si a presupuselor valori morale, se afla de fapt un trup murdar si mai intinat de pacate decat al oamenilor ce va trec pragul si ii indemnati sa ma sarute mana.

    Mi-e scarba de voi si de ceea ce incercati voi sa faceti in societate in loc sa va adaptati, sa evoluati si sa oferiti suportul de care oamenii au nevoie si pe care-l oferiti doar teoretic.

    Sunteti niste inadaptati ce indeamna oamenii la intoarcerea in secolul 18, la care voi ati ramas ancorati mental.

    Ai face un bine Romaniei daca tu si toti ceilalti preoti care gandesc ca tine, v-ati strange mainile si v-ati arunca de undeva de sus, poate chiar de pe catedrala pe care o folositi drept paravan pentru a pacatui.
  • 0 (0 voturi)    
    Reaminteste-ti Daniele (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 15:12)

    Gabriela Sirbu [anonim]

    "...Nu invatati dvs Biserica ce rol are ea. Invatati mai bine ce e credinta ortodoxa. Asta este." = ne-a spus ieri patriarhul, plin de dispret - eu asta am simtit.
    Numai ca el a UITAT CU DESAVARSIRE definitii elementare ale credintei :
    SMERÉNIE s. f. Atitudine umilă, supusă, respectuoasă; comportare modestă, plină de bună-cuviință. ♦ (Bis.) Evlavie, cucernicie, pioșenie.
    EVLÁVIE, evlavii, s. f. Religiozitate profundă, exteriorizată printr-o scrupuloasă îndeplinire a practicilor bisericești; cucernicie. ♦ Fig. Comportare respectuoasă și admirativă față de cineva sau de ceva
    PIOȘÉNIE pioșénii f. 1) Sentiment religios manifestat prin respectarea și exercitarea conștiincioasă a practicilor bisericești; pietate; smerenie; cuvioșenie; evlavie. 2) Atitudine plină de respect și duioșie (față de cineva sau ceva).
  • 0 (0 voturi)    
    mare decadere (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 20:04)

    anaerobik [anonim]

    E incredibil ca un intiistatator al unei biserici crestine sa rosteasca: nu invatati biserica ce trebuie sa faca.... pai biserica cuprinde deopotriva si institutia, si clerul, si mirenii (credinciosii practicanti sau numai botezati in acel cult). Biserica e o constructie comuna, multiseculara care nu ar fi fost posibila in afara laicilor. Dar inteleg ca un fost ofiter de securitate acoperit, oricita scoala teologica si filosofica ar fi facut, nu poate iesi din paradigma statul sintem noi, caci noi avem puterea.
    In contrast cu papa Ioan Paul al II-lea sau chiar cu actualul papa Franciscus, patriarhul ortodox al Romaniei e decazut din punct de vedere moral si intelectual.
  • 0 (0 voturi)    
    raiul lor e pe pamant (Miercuri, 4 noiembrie 2015, 20:13)

    orosan [anonim]

    ...asa dispreț ca acest om nu avea nici Caiafa,fata de smeritul si dreptul Iisus care zice...,,învățați de la mine ...smerenia,,,iubirea de care in BOR nu avem parte.Sunt oameni si vor sfârși ca oameni mai ales cei cu mâinile pătate. Păcat ca mărgăritarele au ajuns înaintea porcilor care acum ne sfâșie....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by