Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, scrisoare deschisa catre decidenti: Cat veti mai continua sa ignorati diaspora? Nu aveti capacitatea sa faceti o tara ca afara, dar nici nu lasati pe altii sa va invete

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 19 octombrie 2015, 11:08 Actualitate | Esenţial

Universitatea de Vest din Timisoara
Foto: Agerpres
"Nemultumirea mea se indrepta spre decidentul roman care in 25 de ani nu a facut decat sa incalzeasca un scaun si sa fie platit pentru a raspunde la telefon cu 'Da, sefu'...". Asa isi incepe Marilen Pirtea, rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, o scrisoare deschisa in care vorbeste despre ignorarea diasporei. Rectorul avertizeaza ca "multi dintre decidentii nostri sunt blocati intr-o gandire invechita, cum ca pe ei nu-i invata nimeni sa-si faca meseria".

Marilen Pirtea, rectorul Universitatii de Vest din Timisoara, acuza "decidentii" romani ca nu acorda importanta cuvenita diasporei si anunta ca institutia pe care o conduce este prima universitate din Romania "care a instituit o reprezentare permanenta la Parlamentul European, la inceputul acestui an".

Intr-o scrisoare deschisa, oficialul propune ca in toate ministerele si consiliile judetene si locale sa se creeze compartimente care sa aiba ca scop "identificarea romanilor de peste granita, pozitiile lor in diferite foruri decizionale si modul in care acestia ar putea contribui la crearea unor noi proiecte comune sau la indeplinirea obiectivelor noastre ca tara, fie ca vorbim de educatie, infrastructura, sanatate, justitie sau alte domenii".

Citeste mai jos scrisoarea deschisa integrala a rectorului Universitatii de Vest din Timisoara, Marilen Pirtea:

Cat veti mai continua sa ignorati diaspora? Nu aveti capacitatea sa faceti o tara ca afara, dar nici nu lasati pe altii sa va invete

Doresc sa mentionez ca randurile acestea nu se adreseaza unei anumite culori politice si nici nu are drept tinta un anumit personaj. Nemultumirea mea se indrepta spre decidentul roman care in 25 de ani nu a facut decat sa incalzeasca un scaun si sa fie platit pentru a raspunde la telefon cu "Da, sefu'...". Va recunoasteti voi, aceia la care ma refer, in aceste randuri.

Ne aflam la aproape un an din momentul in care diaspora romaneasca a facut o noua revolutie, una prin care ne-a aratat drumul pe care trebuie sa-l urmam. Insa, mai important decat orice, ne-a aratat ca traieste, este activa si ii pasa de ceea ce se intampla in tara. Acela era momentul in care decidentul de care vorbeam mai sus trebuia sa sara din scaun si sa initieze proiecte prin care statul roman sa beneficieze de o bogatie imensa aflata dincolo de granite, diaspora noastra.

Zilele trecute am organizat, la Bruxelles, o reuniune de relationare intre reprezentantii Universitatii de Vest din Timisoara si absolventii sai care lucreaza in institutiile europene, cu scopul de a ne intari prezenta in mijlocul forurilor de nivel comunitar, prima initiativa de acest fel in randul universitatilor romanesti. De asemenea, Universitatea a fost prima institutie de invatamant superior din Romania care a instituit o reprezentare permanenta la Parlamentul European, la inceputul acestui an. As fi preferat sa nu fim primii sau singurii din tara cu o asemenea strategie. Spun asta in contextul in care ar trebui sa trecem peste acea conceptie care ii pune gand rau ¬caprei vecinului¬. Suntem mai castigati daca vecinul nostru este unul puternic si poate dezvolta intreaga comunitate in jurul lui. Ne-ar fi tuturor mai bine si am activa intr-un sistem mai sanatos daca importanta diasporei ar fi constientizata la scara larga.

Am aflat de la absolventii nostri din inima Europei ca se simt uitati de tara, ca ideile lor nu razbat mai departe de cercurile obisnuite. Nici nu ar avea cum, din moment ce multi dintre decidentii nostri sunt blocati intr-o gandire invechita, cum ca pe ei nu-i invata nimeni sa-si faca meseria. O gandire mai nociva, greu de crezut ca exista. Avem mereu ceva nou de invatat sau de corectat. Statele occidentale au realizat acest lucru si recunosc resursa imensa a cetatenilor de peste granita. Este gresit sa consideram diaspora doar ca pe o sursa imediata de echilibrare a bugetului. Beneficiile pe termen lung se vad numai daca reusim sa o implicam activ in proiectele noastre.

Aflam despre romani ca sunt alesi in parlamente ale tarilor UE, in consilii regionale si locale sau in institutii nationale si internationale de importanta majora. Acestia trebuie implicati direct in jurul unor proiecte comune, fiecare pe domeniile de competenta. Un prim pas inainte ar fi formarea de compartimente specializate, in toate ministerele, consiliile judetene si locale, care sa aiba ca scop identificarea romanilor de peste granita, pozitiile lor in diferite foruri decizionale si modul in care acestia ar putea contribui la crearea unor noi proiecte comune sau la indeplinirea obiectivelor noastre ca tara, fie ca vorbim de educatie, infrastructura, sanatate, justitie sau alte domenii. Putem spune cu o oarecare siguranta ca nu ii vom repatria prea curand, iar tara nu are momentan capacitatea sa-si mentina tinerii acasa. Propun ca statul sa valorifice aceasta resursa de acolo de unde ea se afla, dar pentru un asemenea demers trebuie sa stim si sa ne dorim mai mult decat "Da, sefu'...".

Prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea
Rectorul Universitatii de Vest din Timisoara


Citeste mai multe despre   









9646 vizualizari
  • -6 (34 voturi)    
    diaspora? (Luni, 19 octombrie 2015, 11:38)

    sentenced [utilizator]

    Sa fim seriosi, cred ca in jur de 10% din romanii din diaspora sunt oameni cu caracter si cu scoala, in rest numai cocalari scuipatori de seminte pentru care se fac cluburi speciale de manele in Italia, Spania, Germania.
    Romanii din diaspora (aia 10% de care vorbeam mai sus) de romani fug. :)) Si acum mi-l amintesc foarte bine pe unchiu-miu (stabilit in Germania de 30 de ani) cat de sceptic era cand a fost oprit de un roman pe strazile Munchen-ului (vezi Doamne isi luase o teapa si nu mai avea bani nici de tramvai sa ajunga la consulatul Romaniei). :))
    • +16 (26 voturi)    
      ai citit articolul? (Luni, 19 octombrie 2015, 12:23)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      omul spune clar, este vorba despre identificare ACELOR romani care pot ajuta, prin pregatirea si cunostintele lor, Romania. esti bugetar, este?
      • +8 (12 voturi)    
        El se incadreaza direct la (Luni, 19 octombrie 2015, 12:47)

        AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        "Da, sefu..."

        Punct.
      • -3 (11 voturi)    
        da (Luni, 19 octombrie 2015, 12:48)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Daca sa ai propria afacere si sa lucrezi pentru tine inseamna sa fii bugetar, atunci da, sunt bugetar.
        • +1 (11 voturi)    
          Mai! (Luni, 19 octombrie 2015, 13:42)

          Trahanache [anonim] i-a raspuns lui sentenced

          Nu te doare cand gandesti afaceristule?
        • 0 (4 voturi)    
          propria afacere? (Luni, 19 octombrie 2015, 17:11)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          si cine e clientul tau? statul? nu pot crede ca poti sa profesezi pe o piata libera cu mentalitatea asta.
      • +5 (9 voturi)    
        bineinteles ca nu (Luni, 19 octombrie 2015, 13:29)

        paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        l-a citit. Individul doreste doar sa ne impartaseasca din certitudinile lui: pilde inatacabile, adevaruri eterne, argumente absolute.
    • +7 (9 voturi)    
      ca de obicei se comenteaza fara sa se citeasca (Luni, 19 octombrie 2015, 13:19)

      EXEs [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Evident profesorul se refera la oamenii cu caracter din diaspora. Sunt sigur de altfel ca pe "cocalari" nu-i intereseaza de la cine fura, nu au nici o preferinta rasiala sau nationala, pur si simplu au gasit in vest niste oi mai laptoase de muls, iar vesticii au parte pana la urma de un contact ceva mai civilizat (comparativ cu rusii sau cu musulmanii) cu realitatea brutala si dura a acestei planete.
      Din pacate opinia profesorului este foarte adevarata si total inutila in acelasi timp. Pe langa faptul ca birocratii corupti de la Bucuresti nu vor asculta niciodata un ardelean, nivelul prostiei si mai ales numarul lor in tara asta a devenit mult prea ridicat ca sa se mai poata schimba ceva din interior. Cand ma uit la Grecia cum arata acum, sunt absolut sigur ca asa va arata si Romania peste 30, maxim 50 de ani. Toti grecii inteligenti sunt peste tot pe planeta, iar in Grecia nu au ramas decat lenesii si coruptii. Apropo asa cum ei au avut un german la natioana de fotbal, noi am pus unul presedinte ca sa ne scoata din rahat. Niiice. Plantam un ghiocel si dupa aia cascam cu totii gura la soare ca sa ne dea el primavara.
    • +4 (8 voturi)    
      Mai plimba-te putin (Luni, 19 octombrie 2015, 13:41)

      SebastianD [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Daca asta e procentul la care ai ajuns inseamna ca nu prea te-ai plimbat prin Europa. Nu neg ca ar exista categoriile mentionate de tine, insa iti pot spune ca s-a cam schimbat profilul romanilor plecati din tara in special datorita motivelor pt care se pleaca. De la generatia de 35-50 ani ce pleca in Italia si Spania ca sa trimita bani acasa, acum pleaca masiv tineri (24-34 ani) ce au terminat facultatea in Romania sau intr-o universitate din Vest (in special Mare Britanie, Germania sau tari nordice) si si-au dat seama ca dupa ce au acaparat tara neocomunistii, acum o conduc prin copiii lor sau alte neamuri.

      Iar daca intr-adevar procentul e de 10% "oameni cu caracter si scoala", la ce procent ai estima asemenea oameni in tara?
    • +5 (9 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 19 octombrie 2015, 13:45)

      unMoldovean [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Din păcate, ai dreptate. Mătușa mea tocmai s-a întors după 1 an în Austria în vacanță. Până anul trecut când a fost forțată să plece din cauza situației financiare nu mai ieșise din țară.

      Numai noi știm cât a plâns din cauza românilor de acolo. Nu se ajută deloc între ei românii acolo, sunt răi unii cu alții, le e teamă să nu ajungă altul mai sus, se umilesc unii pe alții. Ajunsese pentru prima dată într-o țară străină și tocmai conaționalii ei se purtau cu ea ca cu o cârpă.

      Se va întoarce în Austria că nu are de ales, dar e foarte trist modul în care ne purtăm cu cei din poporul nostru. Mă uit la alte popoare că nu sunt așa. Sunt într-un grup numit ”polonezi în România” pentru că lucrez cu polonezi și le vorbesc limba și văd cum se ajută diaspora poloneză. Românii își dau în cap și se urăsc unii pe alții. Trist și dureros.
    • +2 (6 voturi)    
      Deci... (Luni, 19 octombrie 2015, 17:57)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      OK, l-ati judecat pe om: ba ca-i bugetar, ba ca are contracte cu statul, ba "ca nu poate sa profeseze pe piata libera cu mentalitatea asta" (un anume gigel...), etc
      ...
      ...dar ce parere aveti despre ce spune omul?
      • -1 (1 vot)    
        He-he-he (Marţi, 20 octombrie 2015, 1:14)

        Rad-prosti [anonim] i-a raspuns lui newlook

        Bate campii. Ca sunt dezbinati romanii si in occident nu e un motiv sa ii izolezi, ignori
  • +15 (19 voturi)    
    are dreptate, dar cine-l aude?! (Luni, 19 octombrie 2015, 11:43)

    lili [anonim]

    Coruptii si incompetentii din politica romanesca nici nu vor baga in seama mesajul dur, plin de adevar al Rectorului, ceva asemanator am citit in Ev zilei, scrisoarea unei tinere din Brussels, care asteptand entuziasmata anuntata intalnire a Presedintelui Johannis cu diaspora romaneasca la recentul Consiliu European, ne anunta ca intalnirea anuntata cu pompa de Johannis nu a avut loc !
    Daca Presedintele Johannis ales recent prin votul masiv al diasporei a ajuns surd si rupt total de cei ce l-au votat, ce sa astepti de la alde Ponta, Dragnea, Gorghiu, Blaga & company?!
    Nimic!
    Uite mai jos mesajul transmis lui Johannis: "Rusine" !!
    "E o ruşine, domnule Preşedinte. E păcat pentru fiecare minut pe care l-am stat acolo(la vot in 2014). Eu nu le regret, pentru că votul meu, în turul doi, a fost un vot anti-Ponta, dar aţi dezamăgit oameni care au fost cu dumneavoastră de la început şi care vă tot aşteaptă să le daţi bineţe. Mi-ar fi plăcut să vă cunosc şi să vă întreb doar atât: 1. cum ne puteţi privi în ochi după un an în care nu s-a întâmplat aproape nimic cu cei care ne-au umilit şi absolut nimic cu legea votului prin corespondenţă?; 2. Cine v-a făcut lista de invitaţi pentru întâlnirea asta de la Bruxelles, domnul şef de cancelarie prezidenţială Mihalache? Pentru că, în acest caz, e o onoare pentru mine şi pentru mulţi alţii că nu ne-am aflat acolo. Dar poate că nu sunt răspunsuri pe care să le daţi oricui, ci numai înalţilor funcţionari. Aţi procedat elegant şi demn de un preşedinte. Vă mulţumim.

    Ramona Strugariu trăieşte de şase ani în Belgia, dar spune că speră să se întoarcă într-o bună zi, într-o „Românie normală”. Lucrează la Departamentul lingvistic al Consiliului Britanic, de la Bruxelles. E juristă cu master în drept european şi manager de mai multe proiecte pe justiţie, educaţie şi integrare socială."

    http://www.evz.ro/mesajul-romanilor-din-diaspora-pentru-presedintele-klaus-iohannis-rusine.html
    • -1 (5 voturi)    
      soarta-i cruda (Luni, 19 octombrie 2015, 12:47)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Si eu in '96 am fost la Alba Iulia la un metru de Constantinescu si nu am ajuns sa dau mana cu el.
      Cu toate astea, nu am regretat ca nu l-am votat pe Ilici...
  • -16 (28 voturi)    
    ... (Luni, 19 octombrie 2015, 11:45)

    klaudyuxxx [utilizator]

    90% din diaspora sunt muncitori de rand si chiar nu au ce sa ne invete. Se vorbeste de diaspora ca fiind elita Romaniei...
    • +8 (14 voturi)    
      va pot invata sa MUNCITI (Luni, 19 octombrie 2015, 12:43)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      si sa lasati fumurile!!!
      • -6 (12 voturi)    
        ... (Luni, 19 octombrie 2015, 15:06)

        klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        Cu mai multe fumuri va intoarceti voi in concedii...se stie
      • -1 (5 voturi)    
        Ca să furi n-ai nevoie să înveți. (Luni, 19 octombrie 2015, 19:12)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        De ce să mă chinui cu munca când furtul e mai rapid, mai eficient, mai distractiv, mai plăcut ca munca?

        A, dacă vrei să faci ceva pentru ceilalţi da, ai nevoie de muncă, dacă eşti interesat numai de propria persoană n-are rost să te chinui cu munca.
    • +5 (5 voturi)    
      Raspuns (Luni, 19 octombrie 2015, 14:08)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      Pot sa inveti de la oricine, numai sa ai urechi si interes. Muncitorii romani cand vin in ro. sunt socati sa vada ca functionarul sau notarul se resteste la ei, omul face diferenta, in atatia ani acolo toti mi-au vorbit amabil si aici in 3 zile deja sa-u rastit deja 5 la mine, o spun din proprie experienta. Chiar daca maine ro. ar fi bogata ca Dubaiul, daca va lipseste amabilitatea ramane un loc nefericit. In afara totul se plateste prin cont, este o pierdere enorma de timp sa te duci de 40x pe an la ghiseu sa platesti: apa,telefonul, curentul, gazul, segurul, impozitele etc, imultit cu populatia romaniei chiar afecteaza PIB-ul. Romanilor le lipsea estetica aranjarii casei si curtii, iesirea a milioane de romani afara, a schimbat rapid acest lucru, din cate stiu eu in ultimii 25 de ani, nu a existat nici un proiect sa duca bunul gust la sate, daca totusi vedeti ceva frumos pe acolo, este prin imitatie la ce s-a vazut in vest. Aduceti-va aminte cum aratau dupa 90 , gheretele private de langa garile de tren, totul parea copiat din suburbia Calcutei.
    • +1 (3 voturi)    
      Tu nu stii ce e munca (Luni, 19 octombrie 2015, 15:35)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      work ethic adica, nici nu o sa inveti vreodata.
  • +5 (11 voturi)    
    Saracii decidenti (Luni, 19 octombrie 2015, 11:47)

    all [anonim]

    Politicienii muncesc atât de mult incat devin fatigue si din păcate nu mai au timp ee diaspora
  • +12 (14 voturi)    
    "da sefu" (Luni, 19 octombrie 2015, 11:50)

    falcoind [utilizator]

    Acei "dinozauri " nu o sa ii elimini din scaunele lor călduțe decât cu forța sau aștepți să crape, problema mare e ca și generația care vine are o gândire la fel de 'împietrită" datorita "educației" primite exact de la acești dinozauri. Se vrea schimbare și se încearcă schimbarea gândirii doar ca ea e un proces foarte lent durează generații. Ca și rector de exemplu ai curajul sa desfaci toate contractele de munca a profesorilor care îs la universitate și a personalului administrativ după care sa le scoți la concurs toate , anunțat din timp la anul în august universitatea de vest scoate la concurs toate posturile criteriile sunt , și dai lista de criterii,(unul e demisia semnata în alb) angajările se fac pe salariile și dai lista. Cine e prins cu cel mai mic furt de orice fel a doua zi are contractul desfăcut prin demisia semnată. Si asta ar fi nevoie nu doar la universitate ci în tot sistemul bugetar. Cine sa facă această reforma tocmai dinozaurii care se țin de dinți de scaun ? In sistemul particular nu iți faci treaba ești prins cu "fofilica " zbori la bugetari, :( ,ești promovat .
  • -5 (17 voturi)    
    decat vorbe goale mai bine ar calcula (Luni, 19 octombrie 2015, 12:14)

    serban [anonim]

    Dintr-un leu produs pe teritoriul Romaniei
    Cat ia statul ?
    Cat ia patronatul ?
    Cat ia angajatul ?
    Din sumele luate de angajat cat ia statul ca taxe pe consum si pe bunuri ?
    Patronul ofera conditii de desfasurare a activitatii si isi asuma riscurile
    Ce ofera statul pentru sumele incasate ?
    Acelasi calcul , normal privind sumele incasate si cheltuiite pe teritoriul Romaniei pentru Diasporean
    Banuiesc faptul ca la nivelul Universitatii au acces la datele necesare si specialisti care sa le prelucreze
    • +13 (15 voturi)    
      Ai fost vreodata plecat din tara? (Luni, 19 octombrie 2015, 13:09)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui serban

      Zi-mi si mie, ce cheltuieli are statul cu diaspora?
      Eu plec si vin din/in tara de peste 10 ani si niciodata statul nu m-a ajutat cu ceva. Nu am beneficiat si nici nu beneficiez de vreun favor sau serviciu din partea statul roman.

      Daca ajung la medic, platesc consultatia, platesc reteta, platesc pastilele, totul INTEGRAL.

      Scoala, educatia? Sunt zero barat pentru domeniul in care activez, iar de format profesional m-am format din mers, in afara.

      In schimb, eu platesc toate taxele si impozitele din tara ptr casa, masina, facturi, tot ce mai vrei tu.

      Din castigurile mele din afara Romaniei mai sunt inca doua familii pe care le ajut cu plata facturilor, creditelor, medicatie si spitale, etc. Familiile astea doua sunt, una - parintii mei, a doua - socrii mei.

      Deci spune-mi, unde si ce cheltuieste statul cu mine? Pana una alta noi astia, din diaspora, suntem o vaca de muls ptr statul roman.
      • 0 (4 voturi)    
        :) (Luni, 19 octombrie 2015, 15:38)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        Nu e doar asta cu cat de utila e educatia. S-a platit si educatia asta cu varf si indesat.

        Mi-am facut un calcul asa estimative, evident nu foarte exact, cam cat am platit eu taxe in anii in care am lucrat in Romania.

        Am ajuns sa constat ca am platit peste 4.000 EUR in taxe si contributii.
        Aceasta suma nu include accizele din benzina, si nici celebrul TVA de 19% initial, si mai apoi 24%.
        Daca le pun si pe altea, sar de vreo 6.000 EUR.

        Ce ziceti, acopera banii astia scoala pe care mi-a oferit-o statul roman?

        Dar daca mai adun aici toate taxele platite de ambii mei parinti in cei 18 ani de scoala preuniversitara, se acopera scoala aia, cu care toti scot ochii: statul roman ii formeaza si apoi ei pleaca...

        Si atunci, cand tragi linie: la ce sa ma simt eu dator statului roman? Din contra, cand tragi linie, de fapt noi, eu impreuna cu familia mea, am contizat la greu la acest stat, pentru niste servicii care nu pot justifica sumele mari platite!

        In rest la fel si eu: cand vin in tara, imi platesc tot, de la Rovignieta, la TVA, la consultarile la medic (cand mi-am facut niste analize, am platit integral acele analize).

        Si atunci? Ce imi da mie statul roman pentru care nu platesc? ABSOLUT NIMIC!
      • +2 (2 voturi)    
        program de lucru consulat (Luni, 19 octombrie 2015, 16:55)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

        http://newyork.mae.ro/node/413

        uite ca idee cat se omoara statul cu astia plecati (si sa te fereasca Dumnezeu sa suni acolo, nu treci de roboti si nu ajungi sa vorbesti cu nimeni!)
  • -8 (18 voturi)    
    diaspora (Luni, 19 octombrie 2015, 12:46)

    xanti [utilizator]

    I-au votat pe Basescu si Klauss asa ca lasati-o moarta cu compatimirea.
    Diaspora prin votul lor au taiat pensii si salarii .
    Scoala facuta in Romania moka nu o platesc ,statul a cheltuit bani cu ei si ei aduc plus valoare in Spania Germania Franta ,pai atunci hai sictir.
    Le-as interzice dreptul la vot ,ati vrut occident atunci votati in occident dar acasa sa nu va mai prindem.
    • +5 (13 voturi)    
      subiect (Luni, 19 octombrie 2015, 13:25)

      nume [anonim] i-a raspuns lui xanti

      scoala facuta in romania au platit-o parintii, cu impozite.
    • +2 (8 voturi)    
      Bah, nene! (Luni, 19 octombrie 2015, 14:17)

      antipileala [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Uslamist pana la moarte, nu? Dar atunci cand din miliardele trimise acasa de "capsunari", statul incasa din start vreo 19% sub forma de TVA - oh, dar cred ca nu te duce mintea sa pricepi asa ceva, deci reiau: statul intretinea niste ne-educati si spalati pe creier, asa ca tine, din banii trimisi de "diaspora" acasa in RO. Deci la faza cu "acasa sa nu va mai prindem", esti cam tampitzel si sper sa-ti atribuie guvernul tau vreo 2-3 sirieni sa-i cresti matale in spiritul uslamist de asistat social
    • 0 (6 voturi)    
      esti pierdut/pierduta (Luni, 19 octombrie 2015, 15:01)

      pt millennium [anonim] i-a raspuns lui xanti

      -scoala mi-am platit-o eu ca am facut particulara
      -despre ce taieri de pensii si salarii vorbesti tu? chiar daca au fost mari, care a fost inflatia in ultimii 25 de ani
      Hai pa!
    • +2 (4 voturi)    
      Schimbati-va legile atunci, constitutia (Luni, 19 octombrie 2015, 15:37)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si tu mai fa odata aia 7 ani de acasa.
    • -1 (7 voturi)    
      WTF?!?!? (Luni, 19 octombrie 2015, 15:45)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Bai blegule, ca nu meriti mai mult respect,

      Asa cum am scris si mai sus...ce moka facut de scoala? Am platit in taxe, cat am lucrat in Romania, vreo 6.000 EUR. Mi-am platit singur scoala cu varf si indesat.

      Nici nu mai vorbesc de cei 18 ani in care parintii mei au platit taxe de le-au iesit pe ochi.

      Si ia spune tu, pentru ce au platit parintii mei 40 de ani de taxe si contributii?

      Te-ai trezit si tu ca musca in balegar, si repede te dai tu smecher!

      Statul a cheltuit pe naiba cu mine, din contra eu am contribuit cu bani la statul roman, mai mult decat mi-a dat el mie servicii!

      In rest, am platit toate spurcatele de taxe, de la Rovignieta, la TVA. TOT!

      Asa ca ce te tot balaresti si tu acolo?

      Bine, interzice dreptul de vot, dar atunci sa fie taiate si toate remitentele alea de cateva miliarde de euro bagate annual in Romania, pentru a complete veniturile celor de acasa.
      Sa vad atunci ce mai face statul roman, cand bietii romani nu mai pot sa plateasca taxe si impozite!

      Asa ca ramai tu tiganul smecher...cine dracu' altcineva foloseste termini de genul "sictir"!
      Vad ca le stii limba foarte bine!

      Probabil stai si freci menta pe ajutoare sociale, putoare ordinara! Dar labaresti tampeniile tale schizofrenice, ca doara pentru a bate din taste, nu iti trebuie mine!
      Ai capul doar ca sa nu te ploua in gat!
    • 0 (2 voturi)    
      traiesti degeaba (Luni, 19 octombrie 2015, 17:11)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      NU exista STAT; banii vin de la aia care platesc taxe intr-un fel sau altul, nu cad din cer si ne tine Ponta in puf din ei/ cine munceste afara este demn de respect - nu de sictirul unor lepre ca tine/ in alta ordine de idei: citeste Constitutia si vezi ce DREPTURI are cetateanul roman si cine le garanteaza (nu tristi ca tine, evident!)
    • +2 (2 voturi)    
      o lectie de economie (Luni, 19 octombrie 2015, 17:16)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      despre taiatul de pensii si salarii: sunt de acord sa fie taiate cata vreme sunt marite necontrolat iar banii pt pensiile si salariile bugetarilor sunt luate de la cei care muncesc in mediul privat. intelege odata, fa un exercitiu, ce s-ar intampla daca nu ar exista mediul privat? de la cine s-ar mai lua impozitele din care traiesc pensionarii si bugetarii? intelege ca SINGURII care tin o economie in picioara sunt cei privati, cei care produc plusvaloare autentica, daca aia dispar o sa muriti de foame toti cei care luati bani de la buget. bugetul este format NUMAI din banii celor privati. incepeti sa realizati ca nu puteti sa mulgeti la infinit vaca asta numita mediul privat ca, daca o mulgi prea mult, e posibil sa moara. ce o sa va faceti atunci?
      • 0 (0 voturi)    
        Povesti. Privat fara stat nu se poate. Si invers. (Luni, 19 octombrie 2015, 21:57)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        In lumea contemporana nu exista prosperitate fara organizare statala. Altfel, aia din triburi sunt toti privati si uite ce bine le e.

        Nici statul fara privati nu merge, adica nu daca nu vrei comunism.
  • +5 (5 voturi)    
    Nici o șansa!!! (Luni, 19 octombrie 2015, 13:05)

    miohaiham [utilizator]

    Interesul "politiciei"in România nu este decât de natura materială .Asa ca va pierdeți timpul dom Profesor!!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      Si totusi ! (Luni, 19 octombrie 2015, 14:13)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui miohaiham

      Or fi ei, smecheri cu gandul la bani, dar sunt oameni pragmatici,daca poporul fluiera, nu sunt chiar prosti sa nu reactioneze macar putin. Daca sa incerca un proiect intre romanii din tara care stiu engleza si romanii din afara intr-o saptamana wikipedia engleza era tradusa in romana. Nu-i vorba mereu de bani, ci de vointa de a crea iluzie pozitiva poporului sa-si adune puterea de lucru in proiecte comune.
    • +1 (1 vot)    
      ar fi o sansa (Luni, 19 octombrie 2015, 14:23)

      RăzvanRădulescu1 [anonim] i-a raspuns lui miohaiham

      Ba din contră, acest material este îndreptat către funcționarii de rând, acei "yes-man" care nu știu să gândească pentru sine și fac tot ceea ce le spune șeful. Nu e adresat politicienilor, e adresat oamenilor care ar putea face ceva dacă s-ar uni dracului într-o singruă metalitate! Da' la ce mentalitate au românii... poate peste vreo 100 de ani să se dezemticească, că așa pare că e la noi, avem un retard de vreo 100 de ani, au trecut deja 25 și abia dacă se mișcă ceva...
  • +2 (2 voturi)    
    De fapt asta e marea problema (Luni, 19 octombrie 2015, 14:39)

    sile [anonim]

    Problema prostului e ca el nu isi da seama ca e prost. Mereu are impresia ca el face lucrurile ca la carte, dar ori lumea are ceva cu el, ori pur si simplu nu are noroc.
    Si nu o spun pentru ca-mi place cum suna, exista studii serioase despre cum reactioneaza indivizi "slab pregatiti" in situatii/contexte care le depasesc competentele. E si explicatia pentru care sistemele capusate de pe la noi nu au nicio sansa sa se reformeze singure.
  • -1 (7 voturi)    
    Ce diasopra ba ? (Luni, 19 octombrie 2015, 14:39)

    Qu [utilizator]

    Au plecat din tara.
    Ce ar trebui:
    - retragere drept de vot dupa 1 an
    - retragere cetatenie dupa 5.
    Problem solved.
    • 0 (0 voturi)    
      SI-a cerut iertare Dragnea, au tinut si un moment (Luni, 19 octombrie 2015, 15:59)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      de reculegere. Degeaba. Lupul schimba parul dar naravul ba.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 19 octombrie 2015, 16:17)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Qu

      Interesant cum toti propagandistii astia rosii tristi, incearca disperati sa ii intoarca pe romani unii impotriva altora (cei din tara contra cei din diaspora, cei de la oras contra cei de la sat, cei din sectorul bugetar contra cei din sectorul privat) etc etc.
      Ai zice ca au primit misiune de la sefii de partid...

      Propagandisti tristi, unii romani lucreaza in strainatate, altii lucreaza in tara.

      Problema nu e aceasta. Ci faptul ca statul roman ii taxeaza la greu pe romani fara sa le ofere serviciile pentru care platesc atat de mult!

      Asa ca mai lasati voi "ura" asta programata si tintita impotriva Diasporei. Nu Diaspora e de vina pentru situatia din tara, ci sefii vostri retardati, aia care va platesc sa postaciti fara creier, doar cu tupeu si nesimtire!

      Aviz aici Qu, millennium, si alti postaci infecti rusnaci...iesiti in evidente de la o posta, cu directia foarte clara trasata de sefii vostri imbetati de vodka!
    • 0 (2 voturi)    
      De acord cu tine, dar (Luni, 19 octombrie 2015, 18:06)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      Ca sa fie lucrurile echilibrate si corecte:

      - Statul sa nu mai taxeseze nici un leu din banii trimisi de mine acasa, parintilor mei.

      - Atunci cand trimit bani in tara, statul roman sa ma vada ca pe un investitor strain, si sa imi ofere avantajele si scutirile de taxe aferente.

      Ce zici, facem ?
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Luni, 19 octombrie 2015, 20:29)

      n [anonim] i-a raspuns lui Qu

      vai tie ! avea dreptate Tutea!
  • +1 (3 voturi)    
    astia de la universitatile din Timisoara (Luni, 19 octombrie 2015, 18:54)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    sa-si faca mai intai ordine la ei, si pe urma sa dea sfaturi.
  • +1 (3 voturi)    
    De ce fac asta (Luni, 19 octombrie 2015, 20:01)

    Radu Marin [anonim]

    Intr-o tara ca afara haimanalele si gunoaiele care conduc Romania spre prapastie fara sa li se intample nimic, ar muri pur si simplu de foame. Aici este paradisul interlopilor si va fi pana intr-o zi cand, nu adunatura de ovine, adica poporu mioritic, ci altcineva, va rezolva manu militari, problema gunoaielor in tara asta blestemata. Dar, o vor rezolva odata pentru totdeauna !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă