UPDATE CSM: Declaratiile lui Victor Ponta despre procurorul din dosarul "Turceni-Rovinari" au afectat independenta si prestigiul justitiei / Livia Stanciu: S-a realizat o subminare a autoritatii judecatoresti

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 6 octombrie 2015, 12:37 Actualitate | Esenţial

Victor Ponta l-a atacat pe Facebook pe procurorul ce l-a cercetat
Foto: Hotnews
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a decis marti ca declaratiile premierului Victor Ponta la adresa procurorului care s-a ocupat de dosarul "Turceni-Rovinari" au fost de natura sa aduca atingere independentei si prestigiului justitiei, informeaza Agerpres.

Astfel, CSM a decis apararea independentei justitiei dupa ce si-a insusit marti Raportul Inspectiei Judiciare care, in urma verificarilor, a constatat ca afirmatiile premierului au afectat independenta sistemului judiciar. 

Consecinta concluziilor IJ este ca, prin afirmatiile facute de seful Guvernului, a fost subminata autoritatea sistemului judiciar. 

Sesizarea IJ a fost facuta de CSM la solicitarea Adunarii Generale a procurorilor din DNA cu privire la afirmatiile facute de Victor Ponta pe o retea de socializare. 

Premierul Ponta a scris: "(...) singura problema a tarii este obsesia unui procuror total neprofesionist in a se afirma in cariera inventand si imaginand fapte si situatii neadevarate din urma cu 10 ani!''.

Livia Stanciu: S-a realizat o subminare a autoritatii judecatoresti

Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitiei (ICCJ), Livia Stanciu, a afirmat marti ca prin declaratiile premierului  s-a realizat o subminare a autoritatii judecatoresti si au fost depasite limitele admisibile ale unui limbaj politic. 

Ea a subliniat ca din punctul sau de vedere astfel de afirmatii au adus atingere atat independentei, prestigiului, credibilitatii justitiei si ca, desi nu s-a urmarit in mod direct, dar macar in mod indirect, s-a realizat o subminare a autoritatii judecatoresti. 

"Astfel de afirmatii facute de catre un om politic de rang inalt si ma refer la premierul Romaniei, seful Guvernului Romaniei, este clar ca au depasit limitele admisibile ale unui limbaj politic. Prin astfel de afirmatii se poate induce opiniei publice o idee total falsa in sensul ca procurorii care instrumenteaza - si aici nu ma refer numai la procurorii DNA, ci la toti procurorii -, ar fi lipsiti de impartialitate, lipsiti de independenta. (...) S-a incercat de fapt acreditarea ideii ca in instrumentarea cauzelor penale procurorii isi desfasoara activitatea intr-un mod abuziv atata timp cat faci precizarea ca sunt fapte inventate. Sigur acest aspect, daca intr-adevar ar fi real, se poate verifica, iar verificarea o face doar instanta care este investita cu solutionarea cauzei respective pentru ca instanta este unica in masura sa verifice legalitatea si temeinicia rechizitoriului, deci a actului de trimitere in judecata a persoanei respective indiferent de functia pe care acea persoana o ocupa in stat", a afirmat Livia Stanciu dupa sedinta CSM. 

Sefa ICCJ a adaugat ca nu i se pare normal, indiferent de nivelul ierarhic detinut in stat, sa se emita in spatiul public aparari care pot fi facute in cadrul procesual stabilit de lege, respectiv in sala de sedinta si nu in afara acesteia.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
3053 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    concret, ce inseamna asta? (Marţi, 6 octombrie 2015, 12:52)

    Europiu [utilizator]

    Deci:

    1) plenul CSM constata ca Plagiatorus Maximus a adus atingere independentei si prestigiului justitiei

    2) a decis apararea independentei justitiei

    Prin ce mijloace se trece la punerea in fapta a punctului (2)?

    Ce posibilitati exista (daca exista!) de a face in asa fel incat Copiutsa sa nu mai calce in strachini data viitoare?
    • +4 (6 voturi)    
      O frectie . . . (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:59)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

      . . . cu apa chioara la genunchi! Asta pateste Ponta!
    • +3 (5 voturi)    
      AR VREA PONTA SA FACA VALURI... (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:09)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

      Nu exista astfel de posibilitati, legea nu le-a prevazut si din aceasta cauza prolifereza atacurile la adresa independentei justitiei. Evident ca persoana lezata de astfel de atacuri poate porni diverse proceduri judiciare ( penale sau civile) impotriva celui ce actioneaza cu rea credinta in sensul incalcarii independentei sistemului judiciar, dar asta nu ar face decat sa duca situatia pe un teren convenabil celui chemat in judecata, care ar clama de acum pierderea impartialitatii celui chemat sa-l cerceteze sau sa-l judece. Si de aic , cerei de recuzare, plangeri, reclamatii, suspiciuni, etc, etc, etc. In concluzie, e complicat.
      • +1 (3 voturi)    
        dar atunci care mai e rostul? (Marţi, 6 octombrie 2015, 16:14)

        Europiu [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Scuze, dar nu inteleg: vrei sa spui ca procurorul invinuit de Pontilici ca ar fi lucrat la comanda poate sa-l actioneze in justitie IN NUME PERSONAL. Insa numai cu conditia prealabila ca CSM-ul sa se fi pronuntat cu chestia "s-a adus atingere... "?

        In legatura cu ultima parte a comentariului, totul e clar si iti dau dreptate.

        Ce porcarie, totusi! Revenind la head-ingul comentariului meu, care e rostul acestor "plangeri" la CSM daca efectul lor este, cum zicea cineva mai sus, o frectie cu apa chioara?
        Oh, well...
        • 0 (2 voturi)    
          O LEGE SCHIOAPA ! (Marţi, 6 octombrie 2015, 18:47)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

          Exact. Poate sa-l actioneze in justitie in nume personal si nu este necesar ca CSM sa se pronunte pe chestiunea "atingerii aduse..." Atunci cand CSM apara in mod expres onoarea magistratului, un proces pornit de acesta e castigat ,cum se spune, "de pe scaun". Rostul plangerilor cred ca e acela de a mentine atacurile impotriva justitiei intr-o matca stabila. Lasam sa existe si libertatea cuvantului dar incercam sa o tinem si intre "maluri", sa nu dea pe afara. Mai bine de atat nu pot sa ma exprim.
  • +7 (7 voturi)    
    aha, ok (Marţi, 6 octombrie 2015, 12:53)

    nano2k [utilizator]

    si?
  • +1 (3 voturi)    
    Este obligat să ceară scuze public (Marţi, 6 octombrie 2015, 17:07)

    hic sunt leones [utilizator]

    și să publice scuzele timp de câteva zeci de zile în ziare și la televiziuni cu acoperire națională?
    • 0 (2 voturi)    
      DIN PACATE PT. NOI SI DIN FERICIRE PT. EL, (Marţi, 6 octombrie 2015, 19:01)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      NU . Ar fi fost bine daca era asa. Ceea ce spui tu se poate intimpla numai in urma unui proces.
  • 0 (0 voturi)    
    independenta (Miercuri, 7 octombrie 2015, 14:37)

    Dreptul roman [anonim]

    Politicianul Ponta are multe pacate , motiv pentru care suporta zilnic , pe merit , tonele de zoaie care i se toarna in cap.
    Oare de ce "Fecioara" justitie nu ar suporta nici-o critica.
    Nu submineaza nimeni autoritatea justitiei mai mult decit si-o submineaza singura
  • 0 (0 voturi)    
    csm declaratii v ponta (Sâmbătă, 19 decembrie 2015, 7:51)

    ion ion [anonim]

    Observati va rog anumite subtilitati.Plenul CSM constata ;atingerea autoritatii judecatoresti dar e vorba de ;procurori;Presedintele CSM nu zice nimic.ci un membru de drept ,sefa iccj.Va dati seama pana unde merge lupta intre justitie si guvern de a orbit asa tare justitia.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri