Ce fel de educatie primesc studentii romani? Cadrele universitare fara doctorat sunt salvate inca un an de Guvern printr-o Ordonanta de urgenta ambigua

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 1 octombrie 2015, 16:04 Actualitate | Esenţial

La facultate
Foto: Agerpres
Guvernul a amanat cu inca un an termenul pana la care cadrele universitare fara doctorat pot sa mai predea in facultati. Ordonanta de urgenta a fost publicata in Monitorul Oficial, insa vine cu probleme pentru juristii din universitati. OUG prevede ca cei fara doctorat raman angajati daca senatele universitare aproba acest lucru. Articolul anterior din lege spunea ca termenul limita pentru obtinerea doctoratului este 30 septembrie 2015. Intre 1 octombrie 2015 si data la care se reunesc senatele universitatilor, cadrele fara doctorat mai sunt angajate? Vezi mai jos raspunsul oferit HotNews.ro de catre doi rectori si cui spun acestia ca ii foloseste o astfel de amanare.
  • Legea Educatiei Nationale prevede inca din anul 2011 ca preparatorii, asistentii, lectorii universitari, sefii de lucrari, cercetatorii si cei cu functii didactice superioare acestora trebuie sa aiba diploma de doctor in termen de 4 ani de la aplicarea legii, altfel li se desface contractul de munca.
  • In februarie 2015 urma sa se scurga perioada in care erau acceptati in universitati cei fara doctorate, insa ministrul Educatiei Sorin Cimpeanu a anuntat in decembrie 2014 ca amana pana la 30 septembrie 2015 termenul, pentru ca sistemul sa nu se confrunte cu o "parasire intempestiva" din partea a "peste 1.000 de cadre didactice" (sursa si detalii)
  • Luni, 28 septembrie 2015, odata cu inceputul anului universitar, acelasi ministru al Educatiei, Sorin Cimpeanu, a anuntat o noua prorogare la prorogarea data el. Acum, ministrul a vorbit despre "o lovitura data invatamantului superior romanesc" de "iesirea din sistem a unui numar de circa 3000 de colegi, cea mai mare parte tineri sub 35 de ani", care nu au doctoratul, daca nu modifica legea 
  • Amanarea termenului de iesire din invatamant a cadrelor fara doctorat a fost anuntata si de premierul Victor Ponta in sedinta de guvern de ieri, 30 septembrie 2015: "Haideti sa nu dam afara oameni din invatamantul superior, haideti sa ii pregatim mai bine si legea din 2011 din pacate n-a fost realista, n-a fost adaptata la realitate. Inteleg ca toti rectorii v-au cerut acest lucru". (sursa si detalii)
Ordonanta de Urgenta publicata ieri in Monitorul Oficial prevede ca, prin exceptie de la termenul 30 septembrie 2015 la care contractele cadrelor universitare fara doctorat inceteaza, "senatele universitare ale institutiilor de invatamant pot aproba, la propunerea consiliului de administratie, in anul universitar 2015-2016, continuarea raporturilor juridice de munca", pentru cei fara doctorat, "in functie de gradul de indeplinire de catre acestea a obligatiilor aferente programelor de studii doctorale".

Ioanel Sinescu, rectorul UMF Carol Davila: In mod legal, contractele de munca ale celor fara doctorat au incetat

Ioanel Sinescu
Foto: Agerpres
Contactat de HotNews.ro, Ioanel Sinescu, rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie (UMF) Carol Davila Bucuresti, a declarat ca a aflat din presa de aceasta modificare. "Nu ne-a spus nimeni nimic, am aflat din presa. Imi inchipui ca sunt probleme in alte institutii de invatamant superior si, pentru a nu-i pierde pe acei oameni, au luat aceasta decizie. Problemele nu sunt la universitatile de medicina, ci la universitatile nou-infiintate si poate la alte tipuri de universitati tehnice", a declarat pentru HotNews.ro rectorul UMF.   

Intrebat daca, pana cand senatele universitatilor vor aproba continuarea contractelor, contractele inceteaza, Ioanel Sinescu a raspuns ca "in mod normal, legal, da. Eu am vorbit ieri la Resurse Umane la noi si stiam ca va aparea o astfel de ordonanta de urgenta. Noi am hotarat ca pana la 15 octombrie sa nu ii aruncam in somaj pe cei care sunt in aceasta situatie. Am hotarat formal, printr-o hotarare directa a mea, si in continuare vedem forma scrisa in care a aparut OUG, ii intrebam pe sefii de clinica daca ii doresc pe acesti lectori si asistenti fara doctorat, ii intrebam pe conducatorii de doctorat ce sanse au acestia sa isi termine doctoratul si pe 13 octombrie am convocat senatul universitar, pentru ca pana atunci situatia lor juridica sa fie clara: raman sau nu raman".

Rectorul UMF Carol Davila Bucuresti a precizat pentru HotNews.ro ca cei fara doctorat "nu au activitati de predare. Ei, timp de 2 saptamani, se ocupa de studenti la lucrari practice, este vorba despre pozitii de asistent. Vor face asta in continuare, pana cand senatul universitar va decide pentru fiecare ce e mai bine in raport cu legea".

"Unii probabil vor ramane, altii probabil vor dori ei sa plece. Dar au avut la dispozitie din februarie 2011 si pana acum 4 ani si jumatate timp sa isi termine doctoratele. Daca inca nu au doctoratul, fie nu au vrut sa il ia pentru ca nu ii interseaza o cariera in invatamant unde sunt platiti prost, fie nu sunt in stare. Si atunci ori una, ori alta inseamna ca nu au ce cauta aici, pentru ca nu sunt persoane potrivita sa isi continue cariera in invatamant", a afirmat pentru HotNews.ro rectorul Ioanel Sinescu.

Acesta a precizat ca pentru Universitatea de Medicina nu reprezenta o problema termenul amanat acum: "avem cadre didactice suficient de multe astfel incat sa nu avem probleme, mai ales ca este vorba despre preparatori sau asistenti". Numarul celor fara doctorat de la UMF Carol Davila "nu depaseste 50, dintr-un total de 2.600 de posturi didactice. E foarte putin si nu se pune problema sa nu aiba cine sa acopere norma. Putem sa luam un alt asistent caruia sa ii platim o a doua norma. Dar nu vrem sa nedreptatim pe nimeni si atunci vom decide pentru fiecare in parte", a adaugat Sinescu.

Viorel-Aurel Serban, rectorul Universitatii Politehnica din Timisoara: Contractele cadrelor fara doctorat nu au incetat

Viorel Aurel Serban
Foto: Universitatea Politehnica Timisoara
In opinia rectorului Universitatii Politehnica din Timisoara, Viorel-Aurel Serban, contractele cadrelor fara doctorat nu au incetat, pentru ca "pe 30 septembrie 2015, cand ei erau inca angajati, am primit Ordonanta prin care ni s-a dat un termen pana la aprobarea senatului sa rezolvam problema".

"Noi trebuia sa depunem dosarul de pensie si sa actionam in Revisal, pentru cei care nu indeplineau conditia, incepand cu 1 octombrie, ori daca a aparut OUG, ea ne permite pana la aprobarea Senatului sa ii avem in calitatea de angajat. Desfacerea contractului de munca se face cand Senatul a aprobat lista", a declarat pentru HotNews.ro rectorul Universitatii Politehnica din Timisoara.

"Eu cred ca ultima zi de lucru a acestor cadre universitare era 30 septembrie 2015, incetarea era pe 1 octombrie, iar OUG spune ca prelungeste acel termen pana la decizia senatelor, timp in care ei inca isi pastreaza caracterul de angajati ai institutiilor", a adaugat Viorel-Aurel Serban.

Acesta a precizat ca, "din punct de vedere al spiritului legii, cei care nu sunt inscrisi la doctorat nu mai au ce sa astepte, la ei contractele trebuie sa inceteze".

Universitatea Politehnica din Timisoara nu are niciun cadru didactic fara doctorat care sa fie sub 35 de ani, sunt doar cu situatii intermediare, a afirmat pentru HotNews.ro rectorul. Acesta a adaugat ca "s-a spus ca universitatile din Romania vor fi cu 100% doctorat, insa nu este adevarat, pentru ca aceasta prorogare se refera la cei care la 1 februarie 2011 nu aveau calitatea de doctor, nu la cei care s-au angajat la 1 martie 2015. Pot fi asistenti si doctoranzi, de acum 2 ani a aparut o modificare la Legea Educatiei care spune ca pot fi si doctoranzi".

Serban a declarat ca Universitatea Politehnica din Timisoara are 24 de cadre cu statut de doctorand, din 700 de cadre de universitate. "Deci nu este o problema pentru universitate. Sigur ca problema noastra era legata de oamenii pe care sa nu ii lasam pe drumuri, ca se apropie de pensie. Dar problema se putea rezolva si prin nou concurs pe perioada determinata pentru cei care sunt doctoranzi", a adaugat acesta.

Rectorul a precizat ca Politehnica putea sa isi rezolve situatia si fara ordonanta de urgenta, pentru ca "pe noi nu ne-ar fi afectat deosebit". "Eu cred ca s-ar putea sa fie vorba despre universitatile mai ales in zona medicala. Pentru noi, li s-a dat inca o sansa celor 24, desi trebuia sa stie lucrul acesta de 4 ani si desi noi puteam sa rezolvam problema. Dar social li s-a oferit o sansa in plus", a declarat Viorel-Aurel Serban. 

Gheorghe Iacob, prorectorul Universitatii Al.I.Cuza Iasi: De unde provin acesti aproximativ 3.500 de oameni fara doctorat?

Gheorghe Iacob
Foto: Universitatea Alexandru Ioan Cuza
Gheorghe Iacob, prorectorul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi, a declarat miercuri la festivitatea de deschidere a noului an universitar 2015-2016: "am avut discutii cu reprezentanti ai Universitatii Babes Bolyai din Cluj, cu cei ai Universitatii Bucuresti, inclusiv de la Academia de Studii Economice si i-am intrebat de unde provin acesti aproximativ 3.500 de oameni fara doctorat atata timp cat la universitatea noastra este vorba doar de 20 de persoane aflate in aceasta postura, in timp ce la celelalte universitati nu sunt mai mult de 100", relateaza Agerpres.

Prorectorul a aratat spre universitatile mici si cele particulare, despre care a afirmat ca au nevoie de o mai buna evaluare, potrivit agentiei de presa citate. 

Victor Ponta, la sedinta de guvern de ieri: Haideti sa nu dam afara oameni din invatamantul superior. Inteleg ca toti rectorii v-au cerut acest lucru

Victor Ponta
Foto: gov.ro
La inceputul sedintei de guvern de ieri, 30 septembrie 2015, premierul Victor Ponta a facut urmatoarele declaratii, pe tema termenului la care cadrele universitare fara doctorat trebuie sa plece:

"Astazi rezolvam cateva dintre probleme, ca asta e treaba guvernului, sa rezolve probleme, si cele neprevazute, si cele pe care nu le-am provocat noi. In primul rand, domnul ministru Cimpeanu [ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu - n.red.], amanam cu un an acea prevedere, altfel poate bine-intentionata, dar nerealista, ca de maine dam afara 3.000 de cadre didatice din invatamantul superior, nu? Deci haideti sa nu dam afara oameni din invatamantul superior, haideti sa ii pregatim mai bine si legea din 2011 din pacate n-a fost realista, n-a fost adaptata la realitate. Inteleg ca toti rectorii v-au cerut acest lucru si o indreptam pe cat putem" (Sursa si detalii).

Sorin Cimpeanu: Iesirea din sistem a unui numar de circa 3.000 de colegi, cea mai mare parte tineri sub 35 de ani, ar fi insemnat o lovitura data invatamantului superior romanesc

Sorin Cimpeanu
Foto: Agerpres
Anuntul amanarii cu inca un an a termenului pana la care cadrele universitare fara doctorat trebuie sa obtina diploma a fost facut pe 28 septembrie de catre ministrul Educatiei. La deschiderea anului universitar, la Universitatea 'Aurel Vlaicu' din Arad, Sorin Cimpeanu a spus ca in sedinta de miercuri a Guvernului ar urma sa se adopte o noua prorogare, pana la data de 30 octombrie 2016, transmite Agerpres.

Ministrul a spus atunci ca, "la inceputul anului 2015, in luna ianuarie, aveau titlul de doctor 80% dintre cadrele didactice titulare, (...) 4.600 de colegi tineri erau fara titlu de doctor. Am prorogat aplicarea reglementarii care vizeaza scoaterea din sistem a colegilor cadre didactice titulare fara diploma de doctor, de la 11 februarie 2015 - o data arbitrara care nu facea decat sa puncteze patru ani de la data intrarii in vigoare a Legii Educatiei Nationale - pana la 30 septembrie a.c.".

"Pe de alta parte, trebuie spus ca iesirea din sistem a unui numar de circa 3000 de colegi, cea mai mare parte tineri sub 35 de ani, in conditiile in care in ultimii cinci ani am inregistrat in invatamantul superior o scadere a numarului de tineri implicati in calitate de cadre didactice titulare, de la 30% la 17%, la nivel national, acest lucru ar fi insemnat o lovitura data invatamantului superior romanesc", a declarat Sorin Campeanu, citat de Agerpres.

Ce prevede ordonanta de urgenta care amana termenul pana la care cadrele universitare fara doctorat trebuie sa obtina titlul

Prorogarea a fost facuta ieri, 30 septembrie 2015, printr-o ordonanta de urgenta adoptata in sedinta de guvern si publicata in Monitorul Oficial in aceeasi zi. Ordonanta de urgenta nu este dedicata, insa, acestei probleme, ci modificarea legii educatiei face parte dintr-o "mega-ordonanta de urgenta care contine prevederi fara legatura intre ele" (sursa si detalii). 

Art. XI. - Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa alineatul (1) al articolului 286 se introduce un nou alineat, alineatul (1 1), cu urmatorul cuprins:
(1 1) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in anul universitar 2015-2016, in statele de functii ale personalului didactic si de cercetare se pot efectua modificari cu privire la normele universitare ale persoanelor pentru care s-au dat aprobari conform art. 362 alin. (8).

(Alineatul 1 al articolului 286, la care s-a adaugat exceptia de mai sus:
(1) Statele de functii ale personalului didactic si de cercetare se intocmesc anual, prin stabilirea de norme universitare, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea fiecarui an universitar si nu se pot modifica in timpul anului universitar.
)

2. Dupa alineatul (7) al articolului 362 se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
(8) Prin exceptie de la termenul prevazut la alin. (7), senatele universitare ale institutiilor de invatamant pot aproba, la propunerea consiliului de administratie, in anul universitar 2015-2016, continuarea raporturilor juridice de munca, pentru persoanele aflate sub incidenta prevederilor alin. (1)-(6), in functie de gradul de indeplinire de catre acestea a obligatiilor aferente programelor de studii doctorale.

(Articolul 362, alineatele (1)-(7), la care se adauga exceptia de mai sus:
Art. 362 - (1) Personalul didactic care ocupa, la momentul intrarii in vigoare a prezentei legi, functia de preparator universitar si care obtine diploma de doctor in termen de 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi ocupa de drept functia de asistent universitar.
(2) La implinirea termenului de 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, contractele de munca ale persoanelor care ocupa functia de preparator universitar inceteaza de drept.
(3) La implinirea termenului de 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, contractele de munca ale persoanelor care ocupa functia de asistent universitar sau asistent de cercetare si nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor inceteaza de drept.
(4) Prin exceptie de la prevederile art. 301 alin. (2), persoanelor care ocupa la momentul intrarii in vigoare a prezentei legi functia de asistent universitar intr-o institutie de invatamant superior nu li se aplica respectivele prevederi. La implinirea termenului de 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, contractele de munca ale respectivelor persoane, care nu au obtinut diploma de doctor, inceteaza de drept.
(5) La implinirea termenului de 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, contractele de munca ale persoanelor care ocupa functia de lector universitar/sef de lucrari sau o functie didactica universitara superioara si nu au obtinut diploma de doctor inceteaza de drept.
(6) La implinirea termenului de 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi, contractele de munca ale persoanelor care ocupa, in institutii de invatamant superior, functia de cercetator stiintific sau o functie de cercetare superioara si nu au obtinut diploma de doctor inceteaza de drept.
(7) Termenele prevazute la alin. (1)-(6) se proroga* pana la incheierea anului universitar 2014-2015, respectiv 30 septembrie 2015.
)
(
* prorogare introdusa in decembrie 2014 prin ordonanta de urgenta nr. 94/2014 tot de ministrul Sorin Cimpeanu in guvernul Ponta)

Citeste si:


Citeste mai multe despre   









4712 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    Despre forma fara fond! (Joi, 1 octombrie 2015, 16:36)

    Sthelian [utilizator]

    In tineretea mea studioasa am avut onoarea de a avea profesor pe cineva, conferentiar fara doctorat. Si in 89 a iesit la pensie tot conferentiar si tot fara doctorat. (Legendele spuneau ca asa intrase in 1949 la politehnica, conferentiar. Din cauza dosarului politic nu putuse avansa.)
    O somitate. O singura data (in 2 ani de curs) s-a uitat pe foaie dupa o formula care era de vreo 2 rinduri si a insistat ca nu o cere la examen. Folosea rigla de calcul mai repede decit noi calculatoarele stiintifice. Insista sa nu invatam formulele pe de rost.
    Cursul avea cap si coada. La examen daca nu stiai un subiect nu ieseai din sala pina nu-l stiai, iar de picat rar de tot si trebuia sa spui niste gugumanii enorme care sa-l scoata din sarite. Avea un mod unic de a examina studentii...
    Ca indrumator de practica era deosebit. Stia tot si nu se jena sa puna mina si sa se murdareasca.
    Avea un glas molcom si rabdare. Incepea cursul cu un rezumat de 2 fraze ar cursului precedent si continua invariabil cu: "si am ramas la..." si continua de unde ramasese, fara sa se repete.
    Stiu ca a fost rechemat la catedra in 1990 si si-a dat ulterior doctoratul.
    Ne intrebam cu cine ar fi putut domnia sa sa-si faca doctoratul in Romania?
    Guvernul isi baga nasul peste tot si vrea sa reglementeze tot. In felul asta devine si mai incompetent, pentru ca trebuie sa se ocupe de lucruri de care nu are habar.
    In loc sa fi lasat universitatile sa se ocupe singure (de acum 25 de ani).
    Sa fi schimbat legea in sensul bun, in care studentul sa-si faca orarul si sa aleaga profesorii.
    In Romania nu poti sa-ti alegi cursul profesorul, orarul.
    Competente dobindite, nu conferite prin titluri neacoperite de valoare.
  • +3 (5 voturi)    
    Pentru voturi (Joi, 1 octombrie 2015, 16:37)

    Dana [anonim]

    Sa mai strangem niste voturi ca la anul cine stie . Nu conteaza decat votul , restul e tacere.
  • +3 (3 voturi)    
    Cadou urmatorului Guvern. (Joi, 1 octombrie 2015, 16:48)

    ouyang [utilizator]

    Dupa o sa tipe ca din gura de sarpe cum X-ulescu ii da afara pe incompetenti. Un ticalos marsav.
  • +3 (3 voturi)    
    Greu la dealul performantei cu boii mici ! (Joi, 1 octombrie 2015, 17:03)

    Plagarus [utilizator]

    Dezvoltarea rapidă a învățământului superior românesc nu a dispus de resurse umane adecvate.
    Cât de costisitor este pentru societate un sistem care consumă resurse financiare fără a le tranforma în competențele necesare dezvoltării unei societăți democratice funcționale și a unei economii competitive?
    Mulți profesori din Europa sunt în prezent angajați pe bază de contract.
    Majoritatea cadrelor didactice din țările europene participante au contracte pe durată nedeterminată, după un anumit număr de ani, în unele țări, un procent deloc neglijabil de profesori este angajat pe durată determinată, în unele cazuri, această situație include chiar si profesori cu mulți ani de experiență
    În Europa, toate țările au o legislație care reglementează utilizarea contractelor pe durată determinată cu excepția Franței, României și Islandei.
    Impostori academici = plagiatori, persoane cu CV-uri trucate, persoane care nu si-au facut ele articolele sau tezele ci doar au fost puse coautori sau chiar autori unici,
    Clasificarea universitatilor trebuia sa ramana, si criteriul principal trebuie sa fie cati absolventi se angajeaza in specialitatea lor, in primul an de la terminare. Si valoarea articolelor publicate in in reviste ISI (lucru urat dupa cum am vazut de juristi, economisti, filologi, sociologi etc, domenii unde nici acuma nu le cere asa ceva la promovari).
  • 0 (0 voturi)    
    Cata ipocrizie si lipsa de prevedere (Joi, 1 octombrie 2015, 22:05)

    Antiplagiat [anonim]

    Daca detinerea diplomei de doctor este singurul criteriu pentru mentinerea in sistem, tezele de doctorat ale cadrelor didactice ramase trebuie imediat controlate, iar cea mai mica abatere de la etica academica sanctionata la fel de aspru. Inclusiv cele ale acestor domni rectori foarte drastici si vocali. Chiar nu simtiti greutatea mustelor pe caciulile academice, stimabililor? Chiar intentionati sa aruncati cu pietre fix in casele voastre de sticla subtire?
  • +2 (2 voturi)    
    Am ales sa plec. (Joi, 1 octombrie 2015, 23:03)

    Arpad [anonim]

    Sunt unul din cei ce au ales sa părăsească catedra și nu pentru ca nu pot. Pentru mine doctoratul este o încununare a carierei, când ai ceva de spus, de arătat lumii, nu o chestie pe care o faci peste noapte de nevoie pe o tema de care nu ai avut habar înainte de începerea doctoratului sau copy paste din literatura străina .......
  • 0 (0 voturi)    
    Asistenti fara doctorat (Joi, 1 octombrie 2015, 23:54)

    Nimeni [anonim]

    Citesc cu mare uimire cum alde' terchea-berchea isi dau cu parerea ... rectorii tovarasi exponenti ai vremurilor de demult.Va intrebati de educatia pe care o primesc studentii dar nu intrebati cum ajung acesti omuleti in formare care nu stiu sa scrie si sa citesca fluent studenti? In vremuri nu demult apuse se facea o selectie riguroasa a acestora pe baza examenului de admitere (apropo tin minte ca eu am dat la ase si la politehnica si examenul de admitere la ase era mult mai dificil, subiectele erau grila insa nu se comparau cu apa de ploaie de la politechnica). Acum (chiar anul acesta am avut un prieten al carui fiu a intrat la politechnica din Bucuresti in care cel mai dificil exercitiu era dat de o ecuatie de grade 2) lupta acerba intre universitati pentru a-si asigura cifra de scolarizare este acerba si nu mai exista reguli de selectie. cred ca aici sunt problemes principaux. Cat despre cercetarea romanesca la noi totul este denigrat (o simpla documentare arata ca noi nu avem un simplu model macroeconomique de tara actual pentru a da o evolutie cat de cat a starii economiei nationale asa cat mai exista din ea), injosit si lipsit de perspectiva. Aruncati o privire atenta in cadrul sistemului de invatamant romanesc si priviti miliardarii din acest domeniu (de regula rectorii care ridica salarii de zeci de mii de euro anual (apropo luati o foaie ce descrie o astfel de situatie si apoi calculati si vedeti ca in bucuresti ont existe hoameni ce au luat intr-un an cati alti romani intr-o viata). Asa ca ganditi-va cand mai scrieti astfel de articole si luati interviuri unor astfel de oameni. Apropo niste prieteni (evident nu romani) ma tachineaza si imi spun ca daca Romania are oameni asa de destepti nu isi explica cum de a ajuns in halu' asta. Redati cu realism ceea ce se intampla, analizati contextul in care o faceti si intr-o alta postare o sa va aduc cateva argumente despre cateva impresii de la salonul de inventica de la geneva sa voire si voi qare e situatia
    • +2 (2 voturi)    
      Mai usurel cu subiectele pe scari! (Vineri, 2 octombrie 2015, 1:50)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui Nimeni

      Sigur ca la ASE era concurenta mai mare, dar examenul era matematica (algebra cls a IX-a si a X-a), fizica (mecanica si termodinamica) sau geografie si faimoasa Economie politica.
      "Apa de ploaie" de la Politehnica avea : Algebra si analiza matematica (ziua 1), iar la analiza mai dadeai si de trigonometrie, geometrie plana si in spatiu si trigonometrie (ziua 2) si Fizica (mecanica, termodinamica si electricitate).
      Si ca paranteza, am multe cunostinte ingineri ce au facut ulterior si ASE, dar nu stiu nici unul de la ASE care sa fi devenit inginer.
      • 0 (0 voturi)    
        Subiecte admitere (Vineri, 2 octombrie 2015, 12:54)

        AAA [anonim] i-a raspuns lui Sthelian

        La ase in cadrul subiectelor ce urmau a fi rezolvate in timpul examenului de admitere se gaseau si subiecte de analiza matematica (combinate cu elemente de trigonometrie). Ce este drept nu se dadea geometrie, iar la fizica subiectele nu erau asa de dificile (pt unul care invata). Eu unul am incercat si la ase si la poli insa la ase am intrat la jumatatea locurilor de la buget, iar la poli printre primii la ce subiecte se dadeau (era o facultate de top electr.). Insa nu era important tipul subiectelor comentatorul de mai sus incercand sa scoata in evidenta alte situatii dificile din sistemul de inv. Insa se pare ca ai urmarit superficial postarea ceea ce ma face sa cred ca fie esti abs de poli, fie al unei univ particulare (sau al unei scoli de politica ca tot este la moda in zilele noastre). Si inca o intrebare de ce inginerii au facut si a doua facultate in cadrul ase? O sa astept un raspuns argumentat cu pozitii pro si contra (insa ma astept sa vad numai partile contra la tine).
        • 0 (0 voturi)    
          Polemica (Vineri, 2 octombrie 2015, 16:33)

          Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui AAA

          Cred ca e o mica neintelegere, fiindca vorbim de perioade diferite. Eu am intrat in prima jumatate a anilor 80, domnia ta vorbeste de ultimii ani. Lucruri total diferite. La vremea mea concurenta la inginerie era pe la 2-3 pe loc, maxim 4, in timp ce la ASE se atingea 6-8-10. Cei de atunci stiu mai bine. La unele profiluri era mai mare, la altele mai mica, dar mereu >5.
          De ce altii au facut altceva? Personal, cred ca chestii de vocatie. Unii facind foarte bine noua meserie. Stiu vreo 2 care si-au dezvoltat propria companie, deci ASE i-a ajutat.
          Altii au schimbat si mai radical, intorcindu-se la universitate si devenind profesori. Sau si altceva.
          Nu cred ca e nimic rau o schimbare de cariera.
          Parti contra? Nici o meserie nu e mai presus ca alta, fiecare este importanta sau chiar esentiala. Un inginer nu poate exista singur, fara maistri si muncitori care sa-i puna in aplicare proiectul, iar un om care face curatenie este foarte important in a pastra un mediu curat si propice lucrului.
          Din pacate azi se culeg roadele nereformarii lui in 1990. Sau reformarii proaste.
          Este o pasare a raspunderii de la un nivel la altul fantastica. Liceele nu organizeaza examen si spun ca asa a dat "calculatorul".
          La facultati pina de curind tot fara admitere ci cu concurs de dosare.
          Ce e ciudat este ca acest sistem functioneaza super in vest, dar nu in Romania (concursul de dosare).
          Orice chestie buna de afara in momentul cind ajunge in Romania este deturnata si aplicata de o asa maniera ca te inspaiminti.
          Scopul invatamintului romanesc universitar este de a lua banii la studenti, de a pastra catedrele si profesorii, de a le mari si a angaja rude.
          Scopul invatamintului universitar (si nu numai) vestic este de a crea forta de munca competenta. (Au si ei racilele lor, ca fiind prea specializat cultura generala le lipseste cu desavirsire.)
  • +2 (2 voturi)    
    Ce legatura are doctoratul cu profesatul? (Vineri, 2 octombrie 2015, 1:24)

    kilroy456 [utilizator]

    Ce legatura are corvoada doctoratului cu a avea ceva de spus?
    Ce legatura are corvoada doctoratului cu a avea abilitatea de a transforma un student intr-un profesionist cautat de piata de munca?

    Un student poate sa invete enorm de multe de la un elev de clasa a 12-a care a luat un premiu la o olimpiada internationala.
    Un asemenea elev poate avea un succes enorm ca profesor intr-o universitate in a insufla pasiunea pentru cunoastere si pentru a impartasi lucrurile extraordinare pe care le cunoaste.

    La fel sta treaba si pentru orice profesionist in orice domeniu in care a acumulat o experienta dorita pe piata muncii si pe care angajatorii ar dori sa ii aiba in echipele lor. Studentii ar avea enorm de multe de invatat de la un asemenea om care s-ar hotari sa predea. Studentii ar deveni oameni cautati pe piata muncii si nu doar detinatori de foi goale numite diplome.

    Sa iti dai doctoratul e o corvoada intinsa pe ani si ani de zile. Timpul pierdut cu doctoratul te indeparteaza de acumularea acelei experiente profesionale care te-ar putea indreptati sa-i inveti pe cei care vor sa invete.

    Posturile de profesori in universitati trebuie liberalizate complet.
    Sunt copii minune care la varsta de 10 ani pot fi profesori universitari de o mare calitate.
    Angajatorii (si nu guvernul) trebuie sa hotarasca cine ajunge sa le instruiasca angajatii de maine.
    Pariul meu personal este ca detinatorii de doctorat ar fi in minoritate daca angajatorii ar fi cei care ar alege profesorii viitorilor lor angajati.
  • 0 (0 voturi)    
    Unele Universitati sunt de rasul curcilor !!! (Vineri, 2 octombrie 2015, 9:17)

    andreesanu [utilizator]

    Prostituarea invatamantului romanesc a fost posibila ca urmare a lacomiei unora,ca urmare a proliferarii clanurilor universitare pe baza de relatii de familii mafiote,pe baza imixtiunii politicului in viata universitara
    Azi avem o spoiala de invatamant ,o competitie a castigurilor nemuncite , un teatru de marionete ,iar ca rezultat -tembeli cu diplome negociate la tarabele asaziselor universitati.
    Cat priveste doctoratele e floare la ureche -Ia doctoratul neamuleeeee,ia da cia doctoratulllllllllllll !!!.
  • 0 (0 voturi)    
    Valoarea învăţământului superior e dată de numărul (Vineri, 2 octombrie 2015, 11:03)

    Catalin [anonim]

    Ati fi de acord sa urmati cursuri in vederea obtinerii permisului de conducere cu un instructor care are permis si atestat dar nu a condus niciodata in viata lui? Sau să învăţaţi să cântaţi la vioară de la cineva care nu a cântat niciodată dar are doctorat? Cam aşa ceva se întâmplă şi acum. Sunt in sistem oameni care nu au profesat nici o zi in viaţa lor în meseria pentru care s-au pregătit dar totuşi sunt buni la catedră pentru că au doctorat...şi ne întrebăm de ce facultăţile nu reuşesc să transmită abilităţile necesare integrării pe piaţa muncii..


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi