Ministerul Mediului va activa procedurile specifice in vederea stabilirii consecintelor scandalului Volkswagen asupra pietei auto din Romania, a anuntat, miercuri, premierul Victor Ponta.

"Ministrul Mediului, doamna Gavrilescu, m-a si informat. Au niste proceduri la Ministerul Mediului care, sigur, vor fi activate pentru a se vedea care sunt consecintele pentru piata auto din Romania", a explicat premierul la Parlament, potrivit Agerpres.

Ponta a raspuns astfel intrebat despre afirmatiile presedintelui Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, privind eventuale efecte ale scandalului Volkswagen.

Tariceanu, despre scandalul Volkswagen: Este in primul rand datoria Executivului sa ia niste decizii imediate

Presedintele Senatului este de parere ca institutiile statului, cu precadere Executivul, ar trebui sa aiba "o reactie sanatoasa" cu privire la scandalul Volkswagen, luand in considerare si faptul ca alte state europene "deja au luat masuri provizorii", transmite Agerpres.

"Doresc sa vorbesc si cu prim-ministrul pe acest subiect, cred ca este o problema foarte serioasa, care afecteaza numerosi cetateni romani si trebuie sa raspundem in mod adecvat. (...) Cred ca este in primul rand datoria Executivului sa ia niste decizii imediate. Daca va fi nevoie ca Parlamentul sa sustina prin masuri legislative, le stam la dispozitie. Chiar incerc sa sensibilizez mai mult autoritatile in fata acestei situatii de criza. Nu exista o situatie precedenta de acest gen cunoscuta ca sa pot spune care ar fi masurile firesti", a declarat Tariceanu, miercuri, la finalul unei reuniuni de lucru pe care a avut-o, la Senat, cu ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, cu ministrul Transporturilor, Iulian Matache, si cu presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, Marius Alexandru Dunca.

Acesta a explicat ca in Elvetia, spre exemplu, vanzarile au fost sistate iar in Belgia statul s-a constituit parte civila intr-un proces cu Volkswagen, dupa ce constructorul a scos la vanzare autoturisme care "printr-un anumit procedeu" au trecut testele de omologare desi incalcau standardele de mediu.

Potrivit lui Tariceanu, "firma Volkswagen a recunoscut ca a inselat autoritatile si consumatorii, urmand sa recheme pana la 11 milioane de automobile pentru remedierea acestei situatii".

"Prin inducerea in eroare in cadrul testelor, statul roman a fost inselat si aici sunt consecintele legate de poluare si de taxele de mediu pe care clientii le platesc pentru fiecare masina", a spus Tariceanu.

Acesta a precizat ca ministrul Gratiela Gavrilescu a initiat deja un grup de lucru, care insa ar trebui, in opinia sa, extins.

"Si mai trebuie, fara indoiala, o serie de decizii care pana in momentul de fata, dupa parerea mea, ar fi trebuit deja sa fie luate. Nu e nici in momentul de fata tarziu, pentru ca exista riscul ca in continuare, prin punerea in vanzare a acestor masini, (...) sa fie achizitionate de clienti, clientii sa nu poata sa isi inmatriculeze masinile conform specificatiilor din cartea masinii si din certificat si atunci statul sa fie direct responsabil pentru aceasta situatie", a mai declarat presedintele Senatului.