Peste 56% dintre romani cred ca tara noastra nu ar trebui sa primeasca refugiati. Aproape un sfert cred ca acestia vin sa destabilizeze Europa - sondaj INSCOP

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2015, 11:13 Actualitate | Esenţial

Mai mult de jumatate dintre romani cred ca tara noastra nu ar trebui sa primeasca refugiati si ca acestia nu ar trebui sa se stabileasca in Romania, conform unui sondaj INSCOP, citat de Agerpres.

Astfel, 56,2% dintre respondenti cred ca Romania nu ar trebui sa primeasca refugiati, in timp ce 35,5% cred ca ar trebui sa primeasca, iar 8,3% au ales varianta "nu stiu sau nu raspund". 

Dintre cei care cred ca Romania trebuie sa primeasca refugiati, 82,1% considera ca tara noastra trebuie sa stabileasca singura cota pe care o poate primi, iar 14,6% spun ca ar trebui primit numarul de refugiati cerut de UE, in timp ce procentul non-raspunsurilor a fost de 3,3%. 

Potrivit sondajului, 26,5% dintre romani ar fi de acord ca refugiatii sa se stabileasca in Romania, in timp ce 65,3% sustin contrariul. In aceasta chestiune, procentul non-raspunsurilor a fost de 8,2%. 

41,7% dintre respondenti cred ca refugiatii adunati la granitele UE au plecat din tarile lor din cauza razboiului din Orientul Mijlociu, in timp ce 23,4% cred ca este vorba de grupuri care vin cu scopul de a destabiliza Europa, 23,3% ca este vorba de imigranti care vin spre vechiul continent din cauza saraciei din zonele lor de origine. 5,9% cred ca imigrantii sunt, in primul rand, persoane care ar prefera sa traiasca in UE, iar 5,7% nu stiu sau nu raspund la intrebare. 

24,4% dintre romani ar fi de acord cu stabilirea refugiatilor in localitatea lor, 67,1% si-au exprimat dezacordul, in timp ce procentul non-raspunsurilor este de 8,5%. 

Directorul general INSCOP, Darie Cristea, considera ca opinia publica din Romania are o pozitie conservatoare si prudenta. 

"Este o pozitie comuna in statele est-europene membre ale UE, unele dintre acestea fiind chiar mult mai radicale decat Romania. Adevarul este ca europenii, deci inclusiv romanii, nici nu au vazut coerenta si stapanirea situatiei pe care le asteptau de la institutiile europene", arata el. 

"Barometrul INSCOP-ADEVARUL despre Romania" a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevarul in perioada 10-15 septembrie. 

Volumul esantionului a fost de 1.085 persoane si este reprezentativ pentru populatia Romaniei de 18 ani si peste 18 ani. Eroarea maxima admisa a datelor este de a 3%, la un grad de incredere de 95%.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2515 vizualizari
  • +5 (9 voturi)    
    nici eu (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:21)

    Cata79 [utilizator]

    nu vreau refugiati
  • +1 (11 voturi)    
    Ihi (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:35)

    muciflenduri [utilizator]

    "Adevarul este ca europenii, deci inclusiv romanii, nici nu au vazut coerenta si stapanirea situatiei pe care le asteptau de la institutiile europene"

    Fix de asta nu vor romanii imigranti. Romanii sunt foarte informati, iar la mijloc nu e vorba de xenofobie ancestrala, ci pur si simplu ei mai exacti decat elvetienii, mai tipicari decat nemtii si mai catolici decat papa, asa ca isi doresc coerenta, un razboi coerent si niste refugiati coerenti.

    Ii doare in cwr pe romani de coerenta, ei ii urasc pe unguri si tigani si n-au nicio presiune sa ajute pe altcineva din afara familiei. Refuzul de a primi refugiati este unul de principiu, nu are legatura cu coerenta, pericole si alte povesti.
    Ce refugiati sa integreze romanii? N-au fost in stare sa-si integreze tiganii. N-au fost in stare sa se integreze pe ei in comunitatile din vest. N-au fost in stare sa se integreze la oras, ramanand aceeasi salbatici functionali.
    • 0 (2 voturi)    
      corect ... :-)) (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:28)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      Imi place mai ales cum romanii sunt asimilati europenilor, si investiti cu asteptarile si frustrarile europenilor, cand sondajul tocmai asta arata, o vasta diferenta intre opinia publica din Romania si estul Europei si cei din Vestul Europei (i.e. Olanda, Germania, etc) pe tema imigratiei...
  • +2 (2 voturi)    
    Stii si castigi (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:40)

    adro [anonim]

    "41,7% dintre respondenti cred ca refugiatii adunati la granitele UE au plecat din tarile lor din cauza razboiului din Orientul Mijlociu"

    Sunt chestiuni in legatura cu care a intreba publicul e totuna cu a intreba televizorul. Altii trebuie sa raspunda la intrebarea de mai sus, nu publicul. In acest caz, de la public poti cel mult sa observi capacitatea lui de a rationa atunci cand ii lipsesc informatii concrete (dar observatia are sens doar daca lipseste si televizorul, desigur).
  • +5 (7 voturi)    
    Conservator si prudent e chiar de bun simt (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:45)

    Brancoveanu [anonim]

    In orice ai face in viata e util sa fii prudent si usor conservator, nu doar in privinta acestei crize europene legata de valul migrator venit din Orientul Mijlociu.

    Observati din cifre ca doar aproximativ 5% dintre romani sunt de acord cu "cote obligatorii", ar face bine politicienii sa priveasca sondajul si sa tina cont de opinia ultramajoritara din Romania.

    Romanii nu vor in nici un caz imigranti si nu din state musulmane.
    E o pozitie perfect europeana, nu exista nicaieri in UE vreo populatie care sa doreasca majoritar asa ceva.

    Daca totusi UE ne forteaza sa acceptam niste refugiati, atunci romanii vor ca guvernul nostru sa primeasca in functie de capacitatile de cazare si mai ales cele de integrare.

    E foarte important ca acceptul unor refugiati "reali" (ca multi nici nu vin din Siria sau Irak, sunt fraudatori, doar 20% sunt de acolo) sa fie dat in ideea asimilarii lor la natiunea noastra.

    Romanii nu vor sa primeasca imigranti care refuza integrarea si vor sa ne impuna obiceiuri si comportamente din tarile lor de origine. S-a vazut la ce a dus asta in Occident.

    La fel e in toata Europa, mai ales dupa ce Cameron, Sarkozy sau Merkel au recunoscut public esecul multiculturalismului.

    Sondajul demonstreaza esecul propagandei pro-imigrationiste si antieuropene. Si peste tot e la fel, se respinge categoric ideea ca Europa e un fel de azil pentru toata planeta.
    • 0 (2 voturi)    
      faceti niste afirmatii foarte serioase ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:19)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui Brancoveanu

      cu o nonsalanta care ma socheaza:

      "Romanii nu vor in nici un caz imigranti si nu din state musulmane. E o pozitie perfect europeana, nu exista nicaieri in UE vreo populatie care sa doreasca majoritar asa ceva."

      Serios ? De unde stiti ? Ce e european in a rejecta un imigrant, sau - si mai "european" - a rejecta un imigrant pentru apartenenta la o anumita religie ?

      "Cameron, Sarkozy sau Merkel au recunoscut public esecul multiculturalismului."

      Puteti sa ne dati o referinta ceva, un link, un citat din cei mentionati ?

      "Sondajul demonstreaza esecul propagandei pro-imigrationiste si antieuropene."

      A cui propaganda, dati un exemplu va rog ? Si cum putem pune in aceeasi propozitie pro-imigrationist si antieuropean ? Eu n-am auzit pe nimeni sa zica "lasati imigrantii sa vina si dezmembrati UE", dar am auzi o gramada de Le Pen si UKIP si V. Orban care zic "afara cu imigrantii, afara si cu romanii si bulgarii, la gunoi cu UE".


      Pareti plin de certitudini, d-nul Brancoveanu, ar fi bine sa le puteti si argumenta / sustine.
  • -3 (7 voturi)    
    Doar 56? (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:47)

    Axel [anonim]

    Dupa comentariile dp Hotnews aveai impresia ca cel puțin 80 90 % sunt impotriva, ciudat.
  • +6 (8 voturi)    
    Fals! (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:47)

    Mad [anonim]

    peste 80% nu vor migranti invadatori conform sondajului onlne Gandul unde au votat peste 5000 de useri. Ei nu sunt reprezentativi ?
  • +2 (2 voturi)    
    mai plusati un pic (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:56)

    LacramioaraMinc [anonim]

    Esantionul trebuia sa fie de 1785 personae.
  • -7 (11 voturi)    
    pai cred si eu!!! (Marţi, 22 septembrie 2015, 11:58)

    Codruta N [utilizator]

    ACUM se face "sondajul"? dupa ce toate retelele sociale au fost INFESTATE de postaci platiti, cu mesaje copy / paste, anti-imigranti??!!

    Trebuiau sa faca sondajele la inceput! Sau dupa ce oamenii ar fi fost informati corect!

    "sondajele" lu' Peshte! >:
  • -7 (11 voturi)    
    reactie primitiva (Marţi, 22 septembrie 2015, 12:13)

    t_beriu [utilizator]

    O reactie primitiva, instinctuala, egoista, de la un popor care el insusi nu s-a integrat inca in Europa.
    Nici nu au primit 2000 de refugiati si deja tot romanul stie ca astia 2000 se vor imulti ca iepurii si ii vor face minoritari pe ortodoxi, sau se vor apuca de atentate, sau vor consuma resulsele statului. Oricum o iei, ma indoiesc ca si cei care ar fi repartizati la noi vor dori sa stea. Si cei care vor ramane, majoritatea probabil isi vor gasi de lucru, fortati de valoarea mica a veniturilor de azilant, deci nu vor fi o povara. Nu vad cum ar putea mii-zeci de mii de musulmani sa se imulteasca in asa hal incat sa ne faca minoritari religios, e o timpenie.
    Nu imigrantii destabilizeaza Europa, Europa se destabilizeaza pe sine, pentru ca nu e in stare sa ia o hotarare comuna cu privire la refugiati. In loc de asta, se paseaza vina si responsabilitatea pe altii, se recurge la izolare, se pun conditii.
    • 0 (2 voturi)    
      perfect adevarat ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:07)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      E trist ca romanii nu gasesc in ei altruismul si valorile europene cu care au fost primiti in Europa. Dublul standard este evident: este ok ca romanii si bulgarii (inclusiv tiganii lor) sa migreze in UE, nu e ok ca altii sa vina in Romania.

      Intregul sondaj arata succesul unei propagande anti-migratie care a injectat diverse mituri intr-o opinie publica oricum visceral xenofoba: ca se inmultesc ca iepurii, ca ghetoeaza comunitatea, ca sunt incompatibili cu democratia si sec XXI, ca detoneaza bombe, ca vin pentru ajutoare, ca inverseaza cursul evolutiei europene (adica ne-am luptat atata cu turcii sa-i tinem departe de Europa si-acu le dam drumu), etc. etc. etc. Pe scurt e o invazie, nu o tragedie a peste 1 milion de oameni.

      Suntem martori ai uneia dintre cele mai mari drame ale secolului nostru, cu peste 1 mil de oameni care au fost fortati sa-si abandoneze viata si sa o ia de la capat, fara garantii, fara drum de intoarcere. Si in loc sa avem empatia si omenia sa ne gandim cum putem sa-i ajutam si sa dam ce avem mai bun in noi, ridicandu-ne la inaltimea momentului, esuam lamentabil comportandu-ne ca niste Victori Orbani ... Si asta ramane in istorie, din pacate !

      PS Oamenii astia nu au nevoie de cetatenie romana si sa fie integrati in societatea romaneasca. Ei ACUM au nevoie de ajutor: cazare, mancare, suport. UE trebuie sa faca centre de triere si tabere de migranti in conditii civilizate, nu cartiere de vile / ajutoare sociale de lux si nici garduri de sarma ghimpata. Ulterior, trebuie sa le oferim optiuni clare de a ramane si a se integra sau a se intoarce acasa / pleca mai departe.

      UE trebuie sa actioneza ca un singur organism cand e vorba de centre de triere si tabere de migranti (spatiul comuni, frontiera comuna, libera circulatie). In schimb fiecare tara trebuie sa-si stabileasca singura politici si cote de integrare / adoptie pentru cei care vor sa ramana / sa devina rezidenti/cetateni.
  • +4 (6 voturi)    
    evident (Marţi, 22 septembrie 2015, 12:21)

    nic [anonim]

    Fara indoiala ca acestia vin sa destabilizeze Europa si sa profite de pe urma prostiei europene:

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/11880990/How-our-undercover-reporter-used-Facebook-to-arrange-fake-Syrian-passport-in-minutes.html

    Vedeti articolul
  • -2 (4 voturi)    
    Opinia publica din Romania e conservatoare (Marţi, 22 septembrie 2015, 12:23)

    Susufler0 [utilizator]

    si prudenta in chestiunea privind primirea de refugiati in tara noastra precum si in cea privind stabilirea lor aici, considera directorul INSCOP. Sunt absolut convins(pacat insa ca nu am cum sa demonstrez) ca au fost chestionate persoane apartinand diferitelor etnii si nationalitati precum si diferitelor religii. Poate dl.Director al INSCOP Darie Cristea sa prezinte opiniei publice o analiza a acestor raspunsuri?
  • +6 (6 voturi)    
    eu nu cred in sondaj (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:08)

    vasilica [anonim]

    in realitate procentul celor ospitalieri cred ca e sub 10%. In loc de sondeje 'din acelea cu bani' (cum spunea dna Udrea), mai bine facem un referendum.
  • +3 (7 voturi)    
    Nu-i mai numiti refugiati (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:05)

    Aka [anonim]

    Eurostat a arat clar, cu date exhaustive si nu statistici, ca doar unui din 5 este refugiat, adica doar 20 la suta. Vorbim, deci, de imigranti ilegali care au dovedit cu varf si indesat ca sunt si infractori care cauta ajutoare sociale in tarile bogate. Pentru ca sondajul foloseste intrebari subiective, care sa-i puna intr-o lumina buna pe asa zisii refugiati, aceste date sunt compromise, neadevarate si manipulatoare. Sunt sigur ca numarul celor impotriva imigrantilor este mult mai mare.
  • +1 (3 voturi)    
    Romania nu-i capabila sa preia refugiati !!! (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:17)

    andreesanu [anonim]

    MAI;ISU;Jandarmeria;Sanatatea ; nu au ,nu dispun de un sistem unitar de comanda pentru coordonarea ,armonizarea actiunilor de preluare triere identificare,carantina sanitara,alimentatie specifica tarilor musulmane,cazare,igena personala ,medicatie ,imbracaminte pe timp de iarna ,incalzirea corturilor !!!,
    ordine si respectarea linistii si legislatiei in zonele in care sunt locati,gestionarea relatiei refugiati -populatie autohtona.
    Asigurarea translatorilor pentru activitatile curente specifice taberelor de refugiati.Asigurarea unor sisteme de aprovizionare ritmica ,eficienta.
    Plata serviciilor ; utilitatilor ;alimentelor ;imbracamintei;materialelor igenico sanitare.
    • 0 (2 voturi)    
      foarte buna lista ... nu sunt de acord cu acel NU (Marţi, 22 septembrie 2015, 19:41)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      doar 2 observatii:

      a) daca RO nu e capabila sa asigure logistica pentru 2000 de oameni, la ce mai avem ISU si tot sistemu ? La un cutremur, la inundatii, la cataclism, cu zeci de mii de oameni care trebuie cazati, hraniti, tratati, ce faci ? Vraja marii ca RO nu e capabila, sa fim seriosi ...

      b) daca RO chiar nu e capabila sa asigure logistica pentru 7000 de refugiati (cica maxim maxim 1750), atunci sa se faca capabila. E rusinos sa fii martorul tragediei a mii de oameni si sa declari ca nu te poti scobi de banii cu care sunt schimbate panselutele in Sectorul 3, sa zicem, ca sa ajuti oameni in dificultate ....

      Din pacate sondajul asta arata ca opinia publica din Romania nu gandeste independent, doar rumega propaganda anti-imigratie servita de de-alde Victor Orban si alti extremisti si politicieni populisti, care folosesc conjunctura pentru a urca in sondaje: daca avem un inamic public si d-nul PM ia masuri energice de combatare, approval rating-ul creste, nu ?

      Oameni buni, folositi-va singuri capul: cine s-a trezit azi dimineata si a decis ca vrea sa se mute in Germania ? Sa-si abandoneze parintii/familia, casa, proprietatile, sa puna totul in bocceluta si sa plece la un drum fara nici un fel de certitudini (inclusiv ca ajungi in viata la destinatie, darmite ca te asteapta un pat cald) ? Cineva ? Aaah, mai mult, cati dintre D-voastra au decis sa faca asta in masa, exod, comunitati intregi ? Romanii care au plecat la munca in Italia au intotdeauna perspectiva ca se intorc acasa (si chiar si vin de Paste si Craciun), astia nu .... pleaca fara sa stie unde ajung si daca se mai intorc vreodata....

      Cum putem sa credem, sincer, ca oamenii astia vin sa ne cucereasca ? Sau ca sunt niste infractori in cautare de ajutoare sociale ? Sau ca se vor inmulti ca iepurii si peste noapte vor deveni majoritari ? Sau ca imediat ce se vor aseza isi vor detona niste explozibil prins pe piept ?

      23.4% din romani cred ca astia vin ca sa destabilizeze Europa ? Serios ? incredibil ...
  • +1 (7 voturi)    
    dezamagitor (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:39)

    baubau [anonim]

    Este aproape deprimanta inversunarea romanilor. Iti vine sa te dai cu capul de pereti cand vezi toti postacii manipulatori care isi dau cu parerea pe cifre "inexistente".
    Daca vorbim de cifre, intr-adevar ele au spus ca doar 20% provin din Siria si Irak. Dar restul tot din tarile arabe sunt, tot din tari decimate de razboaie provocate sau intretinute de "tarile civilizate".
    A disparut orice forma de omenie, de toleranta, de bunatate. Sunt sigur ca toti astia care se declara impotriva unor oameni care nu au facut nimic rau (doar au fost folositi in diverse materiale de manipulare) sunt si cei care se considera categoric Crestini! Pai unde sunt invataturile si valorile Crestine in atitudinea asta razboinica!?
    Oameni toxici, pe care istoria nu ii va uita..
    • +1 (1 vot)    
      stai linistit (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:48)

      miaumiau [anonim] i-a raspuns lui baubau

      nu te mai enerva, de ce te superi atit ca altii au o parere diferita?
      Nu poti schimba parerea nimanui, de fapt mai mult, ii faci pe ceilalti sa-si mentina parerea si mai inversunat daca dumneata ii faci "postaci manipulatori", "oameni toxici", etc.
      Unii cred ca refugiatii sint rai, ceilalti cred ca refugiatii nu sint rai. Nu trebuie sa te superi pe unii sau pe altii ca au o parere sau alta diferita de a dumitale despre refugiati.
  • 0 (2 voturi)    
    :)) (Marţi, 22 septembrie 2015, 22:05)

    I [utilizator]

    56% nu vor refugiati dar 40% cred ca Soarele se invarte in jurul Pamentului :)) "parerea" lor mai conteaza?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version