Sindicalistii din sectorul feroviar anunta o greva japoneza de trei zile ce va incepe martea viitoare. Acestia ameninta ca vor face grava generala de la 1 octombrie

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2015, 14:32 Actualitate | Esenţial

Gara de Nord
Foto: Agerpres
Sindicalistii din domeniul feroviar cer majorarea cu 10% a salariilor, tichete de masa si vouchere de vacanta, insa, nemultumiti de modul in care negociaza reprezentantii Ministerului Transporturilor, anunta greva japoneza in 22-24 septembrie, posibile proteste spontane si chiar greva generala, informeaza Mediafax.

Conducerea organizatiilor sindicale reprezentative din domeniul feroviar - Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial, Federatia Mecanicilor de Locomotiva, Federatia "Drum de fier", Federatia Nationala Elcatel, Federatia Sindicatelor Ramurii Vagoane, Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari - ii acuza pe reprezentantii CN CFR, CFR Marfa si CFR Calatori ca tergiverseaza negocierile, desi la discutii acestia au aratat ca, in principiu, ar putea gasi solutii pentru satisfacerea cererilor sindicalistilor, daca ar avea si sprijinul Ministerului Transporturilor.

In aceste conditii, organizatiile sindicale solicita o intalnire de urgenta, joi, cu ministrul Transporturilor, dar si ca solutiile la revendicarile lor sa fie discutate in prima sedinta a Executivului, dat fiind ca pentru aplicarea lor este necesara exprimarea vointei politice a intregului Guvern. 

Organizatiile sindicale solicita semnarea contractului colectiv de munca pana cel tarziu pe 30 septembrie, cresterea salariilor cu cel putin 10 la suta, acordarea de tichete de masa pentru toate zilele lucratoare, acordarea de vouchere de vacanta incepand cu 1 ianuarie 2016 si o politica de personal care sa asigure functionarea in bune conditii a acestui domeniu legat direct si explicit de siguranta nationala. 

"In semn de protest fata de atitudinea descurajanta de pana acum a conducerilor celor trei societati feroviare si a Ministerului Transporturilor, sindicatele din domeniul feroviar vor declansa, in perioada 22-24 septembrie a.c., o greva generala de tip japonez si au avertizat ca in perioada urmatoare, exista probabilitatea ca lucratorii feroviari sa declanseze greve spontane, cu incetarea lucrului", se arata intr-un comunicat de presa.  

Sindicalistii avertizeaza ca, in cazul in care cererile lor nu vor fi satisfacute, vor declansa greva generala incepand din 1 octombrie.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
566 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Greva (Miercuri, 16 septembrie 2015, 14:54)

    Soljenitin [utilizator]

    Ceferistii sa faca greva japoneza atunci cand si trenurile au sa mearga precum cele japoneze. Macar ca punctualitate, daca nu si ca rapiditate.

    Pana atunci, insa, sa le uram spor la munca!
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 16 septembrie 2015, 15:38)

    GigiM [utilizator]

    Eu stiu mai multe cazuri in orasul meu mic cu salarii mari la personalul CFR (mult peste salariul mediu). Intrebarea mea, este viabila o astfel de marire? CFR-ul este extrem de scump pentru ceea ce ofera. Sa fim sinceri, cine circula in principal cu el? Navetistii, elevii/studentii si pensionarii, ultimele doua categorii circuland cu el fiindca exista reducerea de 50%. Maresti salariul cand tara are nevoie de personalul respectiv (gen educatie, sanatate etc). Dar din nefericire, CFR-ul este la pamant, liniile sunt vechi si neintretinute (in afara de Bucuresti - Constanta, desigur), intarzierile sunt mari si dese, si poate cel mai important lucru, viteza de deplasare este mai apropiata de limita de viteza in oras, decat de vitezele de pe o autostrada. In CFR ar trebui restructurare la greu, oprit furtul si mentinerea numai liniilor viabile si aducerea acestora la conditii decente si cel mai important, viteza de circulatie macar de 120 - 150 km/h...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă