Mitropolitul Moldovei despre criza imigrantilor: Pericolul nu este venirea strainilor. Pericolul suntem noi

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 8 septembrie 2015, 15:48 Actualitate | Esenţial

IPS Teofan, mitropolitul Moldovei si Bucovinei
Foto: Rompres
Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, IPS Teofan, a recomandat, marti, tuturor credinciosilor romani sa nu le fie frica de numarul mare de imigranti care au intrat, in ultimele saptamani, in Europa. El a declarat, la finalul Sfintei Liturghii oficiate cu prilejul hramului de la Manastirea Vorona, ca "sansa supravietuirii unui neam" o reprezinta "nasterea de prunci", transmite Agerpres.

"Privim in aceste zile la tot ceea ce se intampla in lume si in Europa. In general ne intristam si zicem ca nu este bine sa vina atatia straini la noi, sa vina atatia straini in Europa, pentru ca nu sunt crestini. Un mare barbat al neamului nostru, dupa numele lui, mare pedagog si ministru, Simeon Mehedinti, a spus cateva lucruri parca profetii pentru ziua de astazi: "Nu, popor roman, sa nu te temi daca vor veni straini peste tine! Sa te temi atunci cand mamele nu vor mai face copii!" Pericolul nu este venirea strainilor. Pericolul suntem noi", a afirmat IPS Teofan.

Inaltul prelat s-a aratat, totodata, ingrijorat de rata mica de nasteri din Romania.










6617 vizualizari
  • +2 (24 voturi)    
    Asa e, voi sunteti pericolul (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:06)

    rov [utilizator]

    Nu platiti impozite si taxe, dar cereti bani chiar in biserici, in numele bunului Dumnezeu...
    • +2 (12 voturi)    
      La subiect, monşer (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:47)

      Iorest [utilizator] i-a raspuns lui rov

      În articol e vorba despre ce a zis mitropolitul. A zis rău? A zis bine? Scrie la subiect, te rog. Fă acest exerciţiu şi te vei simţi mai deştept. Şi mai liber: libertatea de a judeca fără prejudecăţi. Revenind: ierarhul a zis foarte bine, suntem pe ducă nu pentru că vin străini, ci pentru că familia e pe cale de dispariţie. Dacă i-ai urmări activitatea, ai şti că acest mitropolit (între puţinii ierarhi cu vocaţie de călugăr, nu de businessman), luptă constant pentru o familie sănătoasă, baza unei societăţi sănătoase.
      • +2 (2 voturi)    
        sa fim seriosi (Miercuri, 9 septembrie 2015, 1:55)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Iorest

        si tocmai datorita ardorii cu care lupta, ziarele scriu de cateva zile cum a luat parohiile unor preoti in varsta si i-a alungat in altele mai sarace PENTRU CA NU SI-AU FACUT PLANUL LA VANZAREA DE LUMANARI, adica nu i-au bagat bani destui in buzunar. Pacat ca biserica e o institutie asa zis independenta, ne-publica (dar finantata din bani publici!), altfel ar avea in sfarsit acces DNA si la afacerile inaltului cler, la viata unora bazata pe simonie si abuzuri. Pe de alta parte daca tot e asa de preocupat de familie si copii de ce s-a calugarit acest ierarh, de ce nu s-a preocupat sa isi faca propria familie si sa creasca "prunci", poate ca ar fi fost un exemplu mai bun decat sa le spuna altora sa faca ceea ce el a refuzat
    • +1 (1 vot)    
      partial e adevarat (Marţi, 8 septembrie 2015, 17:50)

      mantaua banu [anonim] i-a raspuns lui rov

      multi hoti au ajuns in sutana, insa pe masura hotiei care predomina in tara. N-ai de unde alege altii mai buni, decat daca societatea devine mai buna in ansamblu.
      Astazi popii hotomani si parte din administratia BOR au ajuns sa subjuge bruma de preoti cinstiti care a mai ramas prin biserici, si pe oamenii de buna credinta care cauta alinare sufleteasca.

      Astazi structurile superioare BOR sunt de acord cu moscheea, sunt de acord cu invazia islamica... ce mai au in comun cu crestinismul?
    • -1 (1 vot)    
      prost nu e cine cere, prost e cine da (Miercuri, 9 septembrie 2015, 6:33)

      adyQ [anonim] i-a raspuns lui rov

      chiar si la biserica se aplica zicala...in rest a zis-o bine, tu de ce crezi ca nemtii vor sa primeasca juma de milion pe an?
      esti cumva vreun postac? "mi-am batut gura" degeaba?
      • +1 (1 vot)    
        Pe bune (Miercuri, 9 septembrie 2015, 13:15)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

        Nu imi aduc aminte sa ma fi intrebat cineva daca sunt de accord ca guvernul sa dea BOR 200 de milioane de euro din banii platiti de mine ca impozit pt construirea catedralei prostimii neamului ?

        Nu m-a intrebat nimeni daca vreau sa dau milioane de lei din fondul de urgenta (stiti voi, fondul ala gandit sa ai bani sa faci fata vreunei catastrofe naturale) catre BOR pt renovarea unor biserici.

        Deci, cum a ramas cu "e prost cine da"?
  • +6 (14 voturi)    
    Pai si... (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:07)

    RaduMischie [utilizator]

    ...nu are dreptate? Unul din motivele pentru care musulmanii cresc in pondere in tarile occidentale este scaderea natalitatii in cazul populatiei crestine.
    Lipsa unui razboi de 70 ani in Europa, nivelul de trai in crestere in occident, dezvoltarea tehnologica (care, in anumita masura, este egala cu indepartarea de religie), ideile generoase de respect al drepturilor omului, nediscriminare, etc, i-au transformat pe occidentali in niste oameni pasivi. De aici pana la intrebarea "de ce sa faci copii, cand poti trai viata?" nu mai e decat un pas, pe care din ce in ce mai multi il fac.
    E cumva firesc tot ce se intampla cu occidentalii. Dar asta deschide o bresa, pe care musulmanii, de alta cultura, o speculeaza, mai mult sau mai putin voit.
    • +2 (4 voturi)    
      Razboi (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:58)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      "Lipsa unui razboi de 70 ani in Europa" - Si cel din Iugoslavia 1991 si recent in 2000/2001 ce a fost? O plimbare prin parc?
      • +1 (1 vot)    
        N-ai inteles (Marţi, 8 septembrie 2015, 19:53)

        RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        Eu ma referam la un razboi de magnitudinea primului si celui de-al doilea razboi mondial. Care sa disrupa tot continentul, sa duca la lupte masive, etc.
        Ia vezi tu ce pierderi au avut UK, Franta si Germania la un loc in primul si al doilea razboi (deci ignora celelalte tari, desi ar adauga si ele la victime). Adauga banii cheltuiti in razboi si apoi dupa, pentru reconstructie si ca despagubiri. Si impactul pe care toate astea l-au avut asupra oamenilor.
        Razboiul din Iugoslavia a fost o chestiune locala, care n-a afectat deloc occidentul. La fel razboiul scurt din Transnistria. La fel si razboiul civil din Grecia. La fel si razboiul de cateva zile din Georgia din 2008. Si la fel si razboiul actual din Ucraina.
        Repede, te-ai aruncat sa dai minus fara sa intelegi nimic
  • -4 (16 voturi)    
    Vedeti, mai anticrestinilor, cata intelepciune?! (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:08)

    Metec [utilizator]

    Unde sar toti nataraii aia cu ceafa groasa si pungi la ochi, sa injure impleticit si blasfemiator BOR? Iata, cat de frumos si intelept a grait arhiereul, cu blandetea crestinului indumnezeit.
    Dar ce sa inteleaga pustanii astia cu ochii impaienjeniti de internet si de jocuri video, a caror minte se aseamana mai mult cu a dobitoacelor in calduri, decat cu a oamenilor?! Ma uit la ei, in metrou: nici o urma de inteligenta nu sclipeste in ochii lor, numai priviri invidioase spre toaleta colegei sau pofticioase, catre vreun barbatel mai rasarit... In rest, ii preocupa hainele, frizurile si modele. O generatie de tarfe si filfizoni decerebrati.
    • +1 (1 vot)    
      Asta e intelepciune? (Marţi, 8 septembrie 2015, 22:58)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Esti intelept daca spui ca maine soarele va rasari? Citeste te rog ce am spus mai jos...
      • +1 (1 vot)    
        In Romania, o astfel de stire face rating... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 10:25)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Sa ma ierti, stimabile, dar in tara asta lucrurile nu se vad chiar asa cum sunt, de aceea o pozitie de bun simt, cum este cea a Mitropolitului, merita salutata.
        A se retine pozitia rationala si moderata a Bisericii, pe subiecte care par a incita la ura religioasa: imigrantii musulmani si moscheea din Bucuresti! Chiar ma bucur ca institutia Bisericii se tine departe de valurile de ura starnite sistematic de mass-media...
        • 0 (0 voturi)    
          Si care e pozitia de bun simt? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 16:41)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Metec

          A dat doar din gura, spunand ce stie toata lumea, ca asta nu-l costa nimic. Dar CE A FACUT? NIMIC!
  • +1 (1 vot)    
    Ceauseii au fost alungati din tara de lipsa de cas (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:31)

    D-or [utilizator]

    Pai, am fi facut mai multi copii, daca am fi reusit sa obtinem case la vremea potrivita. Dar generatia ceauseilor nu a fost ajutata cu nimic de catre Stat, tocmai pentru a fi alungata din tara.

    Apartamentele de la blocuri, in care au crescut Ceauseii, erau improprii locuirii de catre mai multe familii. Deci, pentru sustinerea cresterii demografice, trebuia continuat programul de constructii cel putin inca 10-15 ani, pina incepeau sa se elibereze apartamentele vechi, ori, constructiile au fost sistate brusc dupa "revolutie", ceea ce a provocat o criza demografica si migrationala.

    Acum avem tot mai multe case goale..

    Lucrurile acestea nu s-au intimplat de la sine. Ele erau perfect previzibile, chiar eu, muritor de rind, aveam constiinta a ceea ce se intimpla, a dezastrului in derulare.

    Lucrurile acestea s-au intimplat asa pentru ca asa s-a si urmarit.
  • 0 (4 voturi)    
    Ideile ucid mai lent decat gloantele (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:32)

    Cine omoara Europa? [anonim]

    Declinul demografic al Europei (si chiar mai accentuat in statele estice ale continentului, care nu au "beneficiat" de milioane de imigranti arabo-africani sau indo-pakistanezi precum multe tari occidentale) are radacini in profunda criza a identitatii "europene", in relativismul moral care a daramat sistematic orice respect pentru vreo institutie creatoare de legaturi socio-culturale si etno-lingvistice.

    S-au vehiculat agresiv idei care proclamau moartea statului-natiune, necesitatea dizolvarii popoarelor, distrugerea frontierelor, puneau la indoiala insasi existenta civilizatiei si culturii de tip european, se afirma inutilitatea casatoriei si familei, se celebra ignorarea Istoriei (oamenii fiind indemnati sa traiasca doar momentul prezent, fara sa le pese de cei dinaintea lor, de valorile epocilor anterioare), omul "alb" era acuzat de orice mizerie de pe planeta, iar unii iresponsabili au considerat ca e chiar binevenit ca europenii sa fie complet eliminati din timpul istoric prin ceea ce se numeste "imigratia de inlocuire".

    Daca un lider politic actioneaza militar pentru a extermina treptat o etnie, va fi cu siguranta acuzat de genocid si crime impotriva umanitatii.

    Daca acelasi lider actioneaza economic, social, financiar si informational pentru a extermina treptat o etnie, va fi eventual boicotat, poate condamnat moral, dar nu va putea fi acuzat penal si nici nu va fi sigur ca se poate dovedi actiunea sa genocidara.

    Iar cand liderul mai e si unul din "lumea democratica", va fi chiar foarte greu sa fie banuit de genocid.
    Si aproape imposibil de acuzat daca liderul in cauza sustine "idei progresiste", daca isi moduleaza discursul pe matricea corectitudinii politice.

    Insa rezultatul e acelasi: exterminarea lenta si sigura a unor etnii si popoare, disparitia voita a unor structuri identitare de civilizatie.

    Europa e condusa de lideri care nu incurajeaza natalitatea europenilor, ci imigratia din afara Europei, e vizibil in actiune si discurs. Un genocid..
  • +2 (2 voturi)    
    Bun, dar (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:46)

    charlie [utilizator]

    ...întrebați-vă și de ce românii nu mai au chef să nască mulți copii, poate că deslușiți și niște explicații !
    România ar trebui să se reinventeze, să investească în Calitate și nu în Cantitate. Ne trebuie urgent un plan de țară, să știm cum vrem să arătăm peste 50 de ani, de exemplu (ținându-se cont de aceste tendințe de schimbare).
  • +1 (1 vot)    
    Intr-un fel are dreptate (Marţi, 8 septembrie 2015, 19:49)

    ZenRo [utilizator]

    Pe cand europenii fac, in medie, 1-2 copii per familie, islamistii se descurca de minune la inmultit, asemanator unor personaje autohtone mai "bronzate". In timp, teoretic, ar putea reprezenta o minoritate impresionanta intr-un anumit teritoriu.
  • 0 (0 voturi)    
    Ca are dreptate e adevarat (Marţi, 8 septembrie 2015, 22:50)

    LiviuX [utilizator]

    Dar nici nu e greu de observat ca in general, cu cat o tara, un popor e mai dezvoltat, rata natalitatii scade. Deci dupa mine afirmatia e gratuita, ca si cum ar spune ca si maine o sa rasara soarele. Dar daca considera asta important, sa vedem ce face el si biserica? Ca de dat din gura, oricine poate face asta... Un mic ajutor ar putea da facand casatoriile si botezurile gratuite de ex. A facut asa ceva? NU, ca doar nu o sa piarda bani. Ar putea da un mic ajutor la nou nascuti cand vin la botez. A facut asa ceva? NU, dar ia bani. Asa ca arunca vorbe goale, ca asta intr-adevar nu-l costa nimic...
  • 0 (0 voturi)    
    Logica Mitrpolitului este misterioasa (Marţi, 8 septembrie 2015, 22:55)

    mihaio [utilizator]

    Nu reusesc sa fac legatura intre nasterea de prunci si importul de musulmani
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 0:09)

    tirolez [utilizator]

    Si daca aia vin cu sutele de mii cum ii invita nemtii, ce-ar trebui, sa faca romanii cate 5-6 copii doar sa tinem pasul cu ei. Oricum n-am tine, ca aia sunt si 20 intr-o familie. Sa le demonstram ca si noi putem, sau cum? In conditiile in care 2 copii sunt o presiune mare pe bugetul unei familii, 5 deja e imposibil de imaginat ca pot fi crescuti in conditii decente. Sau nu mai conteaza, sa fim cata frunza si iarba, asta e esential. Ne dublam ca tara in 10 ani. Asta da realizare mareata. Mai trist e ca in conditiile astea cam toti cetatenii vor dori diverse tipuri de ajutoare si scutiri.
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 9:19)

    Diana [anonim]

    N ucredeam ca voi apuca sa spun asa ceva despre un inalt reprezentant al bisericii, dar iata ca IPS Teofan ma surprinde placut! Bravo IPS Teofan! si o alta surpriza placuta vine si de la Papa Francisc care a deschis portile Vaticanului pentru refugiati.

    Iata ca biserica trece dincolo de propria credinta si vede lucrurile asa cum sunt: vorbim despre oameni, indiferent ce religie au!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version