​Interviu HotNews

Comisarul european pentru Sanatate: Marirea salariilor medicilor romani este un pas bun, dar doar unul. Trebuie sa existe si un mare program impotriva coruptiei din sistemul medical

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Marţi, 8 septembrie 2015, 11:42 Actualitate | Esenţial

Vytenis Andriukaitis, comisarul european pentru Sanatate
Foto: Comisia Europeana
Comisarul european pentru Sanatate pune punctul pe i in cea mai importanta dezbatere a anului din sistemul medical romanesc. Vytenis Andriukaitis comenteaza, intr-un interviu acordat HotNews, alte subiecte specifice Romaniei precum crizele constante din aprovizionarea cu medicamente, dar raspunde si ingrijorarilor legate de o prea mare influenta a industriei farma asupra institutiilor europene.

Chirurgul Vytenis Andriukaitis a fost mai multi ani ministrul Sanatatii in Lituania, o tara care s-a confruntat cu multe din problemele sistemului medical romanesc, inclusiv raspandirea larga a platilor informale. Comisarul UE pentru Sanatate din 2014, Andriukaitis se va afla joi la Bucuresti, unde va discuta direct cu cetatenii romani. Cititorii HotNews ii pot pune intrebari Comisarului prin formularul de comentarii de la finalul interviului.

Cele mai importante declaraţii:
  • Trebuie să existe [în România, n.r.] şi un mare program de anticorupţie cu măsuri specifice împotriva corupţiei din sistemul medical.
  • Suntem decişi să luptăm împotriva influenţei grupurilor de lobby.
  • Cei care promovează comerţul paralel [cu medicamente] au un singur motiv: câştigul financiar.
  • Încurajez iniţiativa româno-bulgară de a achiziţiona în comun medicamente, dar în acest moment nu am informaţii concrete despre următorii paşi.
  • Despre Directiva privind asistenţa medicală transfrontalieră: Există în special probleme legate de rambursarea [costurilor tratamentului, n.r.], o problemă uriaşă astăzi.

Vlad Mixich: Subiectul plăţilor informale şi a şpăgilor din spitalele româneşti este în centrul dezbaterilor din România. Guvernul României tocmai a anunţat o creştere de 25% a salariilor tuturor lucrătorilor din sistemul medical, salarii oricum foarte mici comparativ cu cele din alte state UE. Credeţi că această măsură va fi suficientă pentru a eradica plăţile informale?
 

Vytenis Andriukaitis: Este un pas bun în direcţia corectă, dar este doar unul dintre paşi. Trebuie să fim conştienţi de complexitatea acestor plăţi informale. Trebuie să existe şi un mare program de anticorupţie cu măsuri specifice împotriva corupţiei din sistemul medical. Declaraţiile de interese şi de avere trebuie de asemenea să existe. În Lituania am introdus astfel de declaraţii şi desigur nu a fost uşor. Dar este foarte important să existe acest sistem transparent. Implicarea puternică a organizaţiilor non-guvernamentale, a asociaţiilor de pacienţi, a sindicatelor ajută la rezolvarea acestei probleme. Sigur că e o chestiune foarte complexă.
 
V.M.: Un raport publicat recent de Corporate Europe Observatory a constat că industria farmaceutică se bucură de „acces aproape sistematic la decidenţii din Comisia Europeană”. În ultimul an, conform raportului, au existat 27 de întâlniri raportate între oficiali ai Directoratului pentru Sănătate (DG Sante) pe care îl conduceţi şi lobbişti care reprezintă industria farmaceutică. Ce doresc aceşti oameni de la dumneavoastră şi de la DG Sante?
 
Vytenis Andriukaitis: Avem discuţii comune despre dezvoltarea unor mecanisme transparente, deschise dezbaterii publice. Discutăm cum să facem ca Uniunea Europeană să fie mai atractivă pentru industria farmaceutică inovativă, cum să deschidem uşile medicinei personalizate şi despre evaluarea tehnologiilor medicale. Transparenţa este foarte foarte importantă. Implicăm în aceste întâlniri toţi actorii din domeniu şi avem uşile deschise pentru discuţii despre probleme foarte complexe, cum sunt mecanismele de stabilire a preţurilor la medicamente, despre probleme legate de rambursări, de marketing, de evitarea barierelor comerciale dintre statele membre şi despre diminuarea economiei gri.
 
V.M.: Acelaşi raport arată că cheltuielile de lobby pe lângă Comisia Europeană a industriei farma sunt de 15 ori mai mari decât cele ale grupurilor din societatea civilă cu activitate în domeniul medical. Cum interpretaţi aceste cifre?
 
Vytenis Andriukaitis: Chiar Comisia Europeană este cea care a iniţiat mecanismul de transparenţă şi declarăm toate întâlnirile pe care le avem. Suntem decişi să luptăm împotriva influenţei grupurilor de lobby şi luptăm să evităm conflictele de interese. Invităm să participe pe picior de egalitate pe toţi actorii din sistem, fără preferinţe. Fără posibilitatea de a deschide uşa unui lobby incorect. Ne întâlnim cu diferiţi actori din motive diferite, dar atunci când ne întâlnim cu unii, ulterior îi invităm pe toţi ceilalţi actori din sistem. Şi aceste întâlniri le avem într-o modalitate 100% deschisă şi anunţăm public toate întâlnirile de acest fel.
 
V.M.: La nivel european apar probleme de aprovizionare cu medicamente pentru cancer. Un studiu al European Cancer Patient Coalition constată că mai mult de 50% din spitalele din UE au experimentat crize semnificative de aprovizionare cu medicamente folosite în oncologie. Doar că diferenţele sunt foarte mari între nordul şi estul Europei: aproape de două ori mai multe spitale din estul Europei decât din nord au trecut prin astfel de crize. Iar unul dintre motivele acestor crize este comerţul paralel, apreciat de distribuitorii de medicamente, dar nu şi de pacienţi. Ce puteţi face în privinţa asta?
 
Vytenis Andriukaitis: Statele membre UE au dreptul de a reglementa comerţul paralel cu medicamente. Slovacia a luat astfel de decizii, Polonia la fel... Comerţul paralel trebuie monitorizat şi toate ţările au dreptul să stopeze comerţul paralel atunci când acesta reduce accesul pacienţilor la tratamente. Este un instrument absolut legal aflat în mâinile statelor membre. Trebuie să încurajăm statele membre să folosească acest instrument. În unele ţări există un anumit tip de piaţă, în alte ţări alt tip. De ce? Din cauza că mecanismul de stabilire a preţurilor este foarte diferit. Cei care promovează comerţul paralel au un singur motiv: câştigul financiar. Şi autorităţile pot reglementa astfel de situaţii. După cum ştiţi medicamentele nu sunt simple produse, sunt produse foarte specifice. Statele membre trebuie să ţină minte asta şi să reglementeze dacă observă că accesul pacienţilor la tratament scade.

V.M.: România şi Bulgaria şi-au anunţat intenţia de a achiziţiona împreună medicamente, planuri similare fiind anunţate şi de Belgia şi Olanda. Dar industria farmaceutică nu pare prea încântată. Ce părere aveţi despre aceste iniţiative?
 
Vytenis Andriukaitis: Sunt foarte oportune. Salut acţiunile statelor membre în acest domeniu. Am trimis personal scrisori tuturor celor 28 de state membre pentru a face uz de astfel de iniţiative comune de achiziţii. Ele par a fi un pas în direcţia corectă cu scopul de a oferi tratamente mai bune şi mai puţin scumpe pacienţilor. Şi nu vorbesc doar despre vaccinuri. Am fost foarte mândru când ministrul bulgar al Sănătăţii a anunţat public planul româno-bulgar de a lansa un mecanism comun de achiziţii al medicamentelor până la sfârşitul lui 2016. Dar nu am informaţii concrete astăzi cu referire la următorii paşi. Din punctul meu de vedere este un pas foarte bun în direcţia corectă. Există desigur întrebări legate de aspecte ale pieţii farmaceutice, care este foarte fragmentată: cum ar fi stabilirea preţurilor care variază în ţări diferite. Încurajez iniţiativa româno-bulgară de a continua în această direcţie, probabil informaţii noi vor apărea în viitor.

V.M.: Au trecut doi ani de la aprobarea Directivei europene care permite pacienţilor să se trateze în alt stat UE decât în cel din care provin. Care este evaluarea Comisiei vizavi de implementarea acestei directive şi eficienţa ei, în special în estul UE?
 
Vytenis Andriukaitis: Comisia a adoptat săptămâna trecută un raport cu privire la implementarea acestei Directive. Putem spune că Directiva este aproape complet implementată în UE. Toate statele membre au un punct naţional de contact, iar studiul arată că unele dintre aceste puncte de contact au performat foarte bine, în timp ce altele mai au multe de îmbunătăţit în accesibilitatea lor şi calitatea informaţiilor oferite pacienţilor. Trebuie făcute mai multe pentru a transforma în realitate prevederile acestei Directive. Există în special probleme legate de rambursarea [costurilor tratamentului, n.r.], o problemă uriaşă astăzi. Suntem la începutul unui proces nou, iar chestiunile legate de rambursări vor fi foarte importante în următorul an. Unele state membre au introdus niveluri de rambursare foarte scăzute şi acesta este un subiect de discuţie.
 
V.M.: Aveţi o evaluare specifică legată de România?
 

Vytenis Andriukaitis: Mi-ar plăcea să fac o evaluare foarte deschisă, dar nu promovez comparaţiile între ţări. Pentru că e o chestiune foarte delicată. Dar studiul pune aceste probleme pe masă în toate cele 28 de state membre UE. Toate aceste chestiuni sunt pe agenda mea în următorul an şi vom fi foarte activi cu această Directivă.
 
Cititorii HotNews ii pot pune intrebari Comisarului prin formularul de comentarii de la finalul interviului. Doua dintre cele mai la obiect intrebari vor fi alese si adresate direct comisarului Vytenis Andriukaitis in timpul intalnirii acestuia cu cetatenii romani care va avea loc joi, 10 septembrie, de la ora 14.30 la sala Arcub din Bucuresti.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
5384 vizualizari
  • -1 (5 voturi)    
    alt komisar predicând (anti)koruptia? (Marţi, 8 septembrie 2015, 11:59)

    zizin [utilizator]

    ”Comisarul european: Trebuie sa existe in Romania si un mare program impotriva coruptiei ...”

    7 sept. 2015: ”Băsescu: În UE se fraudează mai rău ca în România”

    ”Sunt state mai corupte decât România în UE [...]. În câte state ați auzit de fraudarea banilor europeni? Vă dau scris că se fraudează mai rău ca în România. Nu e aici locul să facem o discuție, dar sunt state din vechea UE din care s-au retras jumătate de miliard de euro, dar nu s-au dat în stambă”, a declarat fostul președinte la B1Tv.

    http://www.cotidianul.ro/basescu-in-ue-se-fraudeaza-mai-rau-ca-in-romania-267707/
    • +2 (4 voturi)    
      Nu dai banu' nu te opereaza (Marţi, 8 septembrie 2015, 12:16)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Tragedie personala ziozine. Rusine sa iti fie pt propaganda deshantzata pe care o faci, mereu.
      • +1 (3 voturi)    
        in Mujicia nu e nevoie de sanatate (Marţi, 8 septembrie 2015, 12:24)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        sanatatea in mujicia este mentinuta/pastrata cu Votca, un panacea cu larga distribuitie (credinta)...cred ca zizin..nu intelege conceptual de Sanatate (inclusiv mintala)
        • +1 (1 vot)    
          intrebare pentru domnul comisar (Marţi, 8 septembrie 2015, 23:02)

          ionescu [anonim] i-a raspuns lui un domn

          Cand va aparea in Europa un mecanism de verificare a preturilor la medicamente si la serviciile medicale(avem in Romania medicamente mai scumpe decat in Germania)?
    • 0 (2 voturi)    
      ma zumzarine... (Marţi, 8 septembrie 2015, 14:25)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Ce te face sa-l crezi pe Basescu pe cuvint cind spune ca sunt state mai corupte ca noi?!? Eu de exemplu nu stiu vrun stat european cu km de autostrada mai scump ca la noi, ceea ce nu prea e in ajutorul afirmatiei tale.
      Dar chiar de ar fi state mai corupte, asta nu inseamna ca si noi tre sa fim corupti. Cu cit e mai putina coruptie, cu atit raman mai multi bani pentru investitii, salarii, ajjutoare sociale, sanatate, invatamant, etc. Deci lupta impotriva coruptiei ar trebui sa te bucure. Bineinteles, asta daca n-ai fi platit de corupti sa le tii partea pe net.

      Las sa fie toti mai corupti ca romanii, ce daca? Tot ar trebui sa ne dorim sa fim si mai putin corupti.
      • 0 (0 voturi)    
        standarde diferite (Miercuri, 9 septembrie 2015, 0:14)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Dupa principiul: nu am inventat noi nimic, exista coruptie in toate tarile.
        In Germania tocmai au anuntat ca vor construi o autostrada cu 10mil per km. Trebuie tinut cont ca la ei e cu minim 3 benzi pe sens.
        Si la noi ar fi un record, dar de reducere a costurilor, avand in vedere ca acesta este pretul de pornire. Dar la acesta se adauga si spaga.
      • 0 (0 voturi)    
        Antropause (Miercuri, 9 septembrie 2015, 13:57)

        SRA [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Basescu este intrat profund in ANTROPAUSE !

        Déjà depasit incearca sa mai fie ascultat, sa se ocupe de nepoti, este terminat !
    • 0 (0 voturi)    
      politica europeana gresita (Marţi, 8 septembrie 2015, 21:46)

      scooby doo [anonim] i-a raspuns lui zizin

      de a face din medici oameni foarte pretiosi trebuie schimbata. daca meseria este asa de complicata de ce nu pun mai multi medici la un singur pacient? de ce e asa de mic numarul de medici care ies din facultate? ei cred ca asa o sa fie medici mai destepti? primarul a iesit mai destept asa? de ce controleaza nimeni preturile de la cabinetele individuale de medicina, dentist si farmacii?
  • +2 (2 voturi)    
    intrebari pentru dl. Comisar (Marţi, 8 septembrie 2015, 12:08)

    un domn [utilizator]

    Buna Ziua

    in forma actuala a serviciilor de sanatate pot coexista unitati publice de sanatate cu unitati private de sanatate ? pot fi ele interconectate ? Ma gandesc ca serviciile medicale de consult in ambulatoriu sa fie extinse si la Unitatile Private cu conditia platii diferentei de serviciu de catre Pacient. Iar cazurile sociale sa fie tratate separate cu monitorizare atenta.

    Ce politici UE se vehiculeaza pentru 2016 la nivelul comisiariatului care il conduceti ?

    In situatia posibila al unui Conflict Armat ca efect al tensiunilor dintre NATO si federatia Rusa, exista in disctutie un plan UE pentru servicii medicale ? de la atac nuclear, chimic bateriologic ? se are in vedere la nivel UE Protocoale Nationale intre Statele membre ?
  • +1 (3 voturi)    
    Alianța Medicilor (Marţi, 8 septembrie 2015, 12:09)

    CoralMS [utilizator]

    În urmă cu aproape o lună de zile, un grup deosebit de larg, format majoritar din medici, au aderat pentru prima dată în România la un grup online pe Facebook, cerând modernizarea profundă a sistemului medical românesc. Dincolo de pretențiile financiare, care au fost adresate solitar de către autorități dar și de către sindicatele tradiționale, grupul - care în prezent se constituie ca un ONG sub denumirea Alianța Medicilor - au fost punctate explicit căile de reformă pentru un sistem medical revigorat, funcțional, cu beneficii clare nu doar pentru salariații sistemului medicat cât mai ales pentru pacienți. Cum considerați că ați putea susține aceste demersuri, dacă sunteți în asentimentul lor?
    • 0 (2 voturi)    
      cati au manifestat? (Marţi, 8 septembrie 2015, 12:40)

      Lara [anonim] i-a raspuns lui CoralMS

      Te referi la grupul de medici in care sunt incrisi mii dar la protest au iesit doar 20-30, desi promisesera ca participa peste o mie cinci sute?
      Crezi ca un asemenea grup poate fi luat in serios? Trebuie ceva mai mult din partea medicilor pentru a fi credibili, decat gargara pe Facebook si promisiuni neonorate.

      "1.700 de oameni şi-au anunţat, pe Facebook, prezenţa la protestul medicilior
      .Totuşi, ieri dimineaţă, numai câteva zeci de persoane se aflau în spaţiul destinat protestatarilor, în faţa Palatului Victoria. Numărul mic de oameni prezenţi la mitingul medicilor a surprins şi forţele de ordine. Jandarmii, negociatorii şi poliţiştii priveau plictisiţi la ţarcul în care câţiva doctori făcea cu rândul prin faţa camerelor de luat vederi."( Adevarul 1septembrie 2015)

      l
      • 0 (2 voturi)    
        Atenție! (Marţi, 8 septembrie 2015, 13:59)

        CoralMS [utilizator] i-a raspuns lui Lara

        Nu. Acel grup de care spuneți a apărut la distanță de cel cu peste 33000 de membri, avea doar vreo 2000 și a fost inițiat de doamna dr. Cucu, care a și dispărut de pe ecrane între timp. Tot zbuciumul de acolo a fost de fapt mașinărit de PNL, așa cum se poate constata prin postările lor cu screenshoturi, iar concluzia este una singură: grupul cel mare, tot de pe Facebook, care există și acum la fel, NU a inițiat, nici nu a sprijinit asemenea tentative de proteste și s-a delimitat din timp de ele. Există comunicate remise repetat chiar înainte cu acea dată care punctează concret aceste lucruri.

        NU a fost nicicând vorba de grupul mare de Facebook al celor peste 33000 de membri.
        • +1 (1 vot)    
          doua grupuri? (Marţi, 8 septembrie 2015, 14:59)

          Lara [anonim] i-a raspuns lui CoralMS

          Daca inteleg bine exista un grup caruia i s-a facut publicitate in presa si exista un altul care nu se stie de unde a aparut si ce vrea. Dar de fapt, cine si in numele cui vorbeste, daca medicii nu sunt capabili sa se puna ei intre ei de acord? In definitiv, peste o luna-doua, o sa apara un al treilea grup si mai "corect si legal" ca primele doua care o sa vorbeasca la fel de urat despre grupul numarul doi, cum se vorbeste acum despre grupul numarul unu!
          Mi se pare ca este doar o mare mahala, lipsa de coeziune, neincredere intre colegi si o goana dupa vizibilitate. Si ca medicii nu au inteles un lucru elementar: daca nu se misca si nu fac ceva concret, daca stau si urla pe net batandu-se cu pumnii in piept ce multi si puternici sunt, nu vor obtine nimic. Vad ca in teorie sunt tari dar cand e vorba sa faca ceva concret, toti sunt ocupati!
          Oricum concluzia e aceeasi,: 1700 de medici au promis ca ies in strada si au iesit 20!
          • 0 (0 voturi)    
            Doua (Marţi, 8 septembrie 2015, 15:35)

            CoralMS [utilizator] i-a raspuns lui Lara

            Da, așa și este. Nu e vorba de publicitate, presa a selectat foarte tendențions ce a dorit sau a avut interesul din realitate. Da, e vorba de grupul inițial, cel de peste 33000 de membri acum, și care dezbate în continuare acțiunile ce sunt de urmat, care are liste concrete de reformă. A dat și comunicate, este activ în continuare și este public. La el au aderat majoritatea medicilor. Al doilea grup a apărut ca fenomen de frustrare în clipa în care dr. Cucu, propulsată de PNL și cu dorința de autoavânt, și-a făcut propriul grup privat la care au aderat în mare parte medici care credeau despre ei că ar participa la proteste. Nu au participat pentru că până în prezent medicii ca breaslă nu au dat cărțile pe față. E un proces de cel puțin câteva săptămâni, și nu zile cum au crezut unii, ca procesul de conștientizare să aibă loc. Și eu sunt de acord că fără o mișcare coordonată nu există beneficiu nici pentru medici și mai ales nici pentru pacienți. Pentru asta primul grup își desfășoară în continuare activitatea și a început demersurile legale pentru a se constitui în ONG, pentru a avea personalitate juridică și a ieși din virtual. Comunitatea medicală are până la urmă nevoie de reprezentanți.
            • 0 (0 voturi)    
              CMR (Marţi, 8 septembrie 2015, 15:51)

              Radu I [anonim] i-a raspuns lui CoralMS

              CoraIMS: Stiam ca CMR (Colegiul Medicilor) reprezinta medicii din Romania. Dv spuneti acum "Comunitatea medicală are până la urmă nevoie de reprezentanți. "
              Dar ce faceti cu CMR cu reprezentanti alesi de dv? Se desfiinteaza? sau fiecare vorbeste pe limba lui dar in numele acelorasi persoane, adica medicii romani?
              Un mare repros pe care pacientii il fac medicilor este alegerea la conducerea CMR a unui individ ca Vasile Astarastoae care a stat in functie foarte multi ani si care a fost sustinut de medici cand DNA si ANI l-au acuzat de multe chestii dubioase. Cum explicati dragostea asta pentru o persoana corupta ca Astarastoae si lipsa de reactie a medicilor in aceasta perioada? le place coruptia, le plac coruptii? Cum sa credem, noi oamenii din afara comunitatii medicale, ca sunteti capabili sa alegeti oameni corecti? Si repet prima intrebare: care e rolul CMR? mai are rost existenta acestuia daca va organizati in Alianta Medicilor? sau va fi aceeasi marie cu alta palarie? Adica alti sefi.
              • 0 (0 voturi)    
                E corect (Marţi, 8 septembrie 2015, 17:03)

                CoralMS [utilizator] i-a raspuns lui Radu I

                Întrebarea e corectă pentru că într-adevăr CMR ar fi trebuit să reprezinte medicii. Dar e de notorietate că de fapt a fost exact pe invers, și ca exemplu ”soluția nenegociabliă” a fost negociată în secunda doi. Componența CMR nu e decisă la modul obligatoriu de fiecare medic, și răspunsul pe scurt e că același format corupt din societate se regăsește și în sistemul medical. Nu cred că are vreun rost ca Alianța Medicilor să substituie rolul vreunei autorități, dar atâta timp cât lucrurile nu sunt funcționale acolo unde ar trebui să fie, trebuie zdruncinate să reintre pe drumul normal. De fapt asta e toată miza. Și atenție la o idee: un medic, sau doi sau trei sau un grup mic, care exprimă o opinie, nu poate fi tras la răspundere în numele unei entități. E...să spunem nu doar nepoliticos cât răutăcios. La fel de ușor cum se poate întreba dizgrațions se poate și aprecia un efort de corectare chiar dacă vine în al 25-lea ceas. Nu e așa?
                • 0 (0 voturi)    
                  precizare (Marţi, 8 septembrie 2015, 23:30)

                  verdeata [utilizator] i-a raspuns lui CoralMS

                  Colegiul Medicilor: Desi au adresele de posta electronica ale tuturor medicilor, ii anunta sa vina la alegeri cu multe luni inainte de a se tine (prin niste afise in institutiile medicale, nu stiu daca in toate, poate caa da), dar niciodata si prin e-mail in zilele dinaintea alegerilor. Pai, in atatea luni care au trecut de la acele afise toata lumea a uitat. De aceea medicii nu prea participa la alegeri. Ia intrebati cativa medici sa vedeti daca va confirma cele de mai sus. De asemenea, intrebati daca li se spune ceva despre vreun candidat (de ex un CV) sau doar li se da o lista celor care s-au dus la vot si din care votantul sa aleaga necunoscutii al caror nume le suna mai bine. Dar toata lumea ii blameaza pe medici ca au votat pe un Astarastoie sau, mai jalnic, pe un Oprescu. De ce nu s-ar face vot prin corespondenta, de exemplu? Banii din cotizatii 200 RON pe luna de la fiecare medic x 12 luni x 20-30-40.000 medici (cati or mai fi ramas in tara). Mai intrebati si pe altii, poate ca nu stiu eu prea bine, dar nu cred. Daca tot vorbiti de Alianta Medicilor, intrebati-i pe ei daca este adevarat
                  • 0 (0 voturi)    
                    erata, cu scuze (Miercuri, 9 septembrie 2015, 8:52)

                    verdeata [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

                    trebuie sa fa o corectie, cu scuzele de rigoare: cotizatia era de 30 RON lunar, nu 200 cum am scris din greseala. SScuze inca odata.
  • +4 (4 voturi)    
    Cine sa faca programul? Coruptii din sistem? (Marţi, 8 septembrie 2015, 12:09)

    jackalphonse [utilizator]

    Este un cerc vicios.
    • 0 (0 voturi)    
      cerc vicios cu oameni viciati (Marţi, 8 septembrie 2015, 15:21)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Dupa ce povesteste mai sus CoraIMS lupta pentru ciolan a inceput deja, grupuletele se bat deja intre ele.....in comunicate!
  • 0 (0 voturi)    
    informare CE (Marţi, 8 septembrie 2015, 15:52)

    rusu [anonim]

    Știe comisarul european Vytenis Andriukaitis că pe pagina de internet Sănătate Europeană > Pagina Comisarului European Pentru Sănătate http://www.ms.ro/?pag=165 Ministerul Sănătății nu îl bagă în seamă? Pentru statul român tot șpăgarul JOHN DALLI rămâne favorit.
  • 0 (0 voturi)    
    Este nevoie de o abordare stiintifica! (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:19)

    Traian Mihaescu [anonim]

    Imbunatatirea sistemului sanitar este posibila numai printr-o abordare stiintifica! "Healthcare Improvement Science" (HIS) este un concept ce trebuie dezvoltat si in Romania!
    www.ispro.ro
    • 0 (0 voturi)    
      concret? (Marţi, 8 septembrie 2015, 23:36)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Traian Mihaescu

      ce inseamna asta? este ceva real dincolo de aceasta titulatura pompoasa? ma refer la altceva decat niscai oase de ros pentru gusteri noi? Ce stiinta este asta a imbunatatirii? Nici macar medicina nu este stiinta. Stiinte sunt matematica, fizica, etc, nu Health Care. Europa comunistoida inventeaza termeni pentru fini, cumetri si verisoare sau amante. Pe banii nostri.
  • -3 (3 voturi)    
    Leitmotiv (Marţi, 8 septembrie 2015, 16:51)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Orice oficial european stie ca Romania e tara de hoti, cu un parlament de mafioti si un premier plagiator. Mai de curind, si cu un presedinte care face casa buna cu aceste lichele care conduc tara azi. ROMANIA E RUSINE EUROPEI, popor de hoti care voteaza hoti.
  • 0 (0 voturi)    
    medici (Marţi, 8 septembrie 2015, 21:29)

    orza radu [anonim]

    Cum credeti ca poate un spital dintr-un oras de provincie din Romania sa se autofinanteze in momentul privatizarii lui?
  • 0 (0 voturi)    
    QUO VADIS Alianta MedIcilor? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 5:36)

    Emigrant [anonim]

    A luat Alianta Medicilora atitudine fata de problema Oprescu? D-na Coriu e medic la Municipal, adica unde a fost sef Oprescu. E plina Romania de Opresti, sint ff multi in centrele Universitare. Reprezentantii medicilor trebuie sa ia atitudine pe fata, sa fie intr-o lupta pe bune cu mafia din spitale. Deocamdata nu vada asta.. De altfel, ar fi si greu. Nici nu stiu daca s-ar fi putut accede la o functie la Municipal fara pile. So pleeaase faceti o alianta fara oamenii sistemului daca vreti sa fiti credibili!
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 9 septembrie 2015, 23:00)

    Adela Florea [anonim]

    In Parlamentul Romaniei, in ministerele Romaniei, in majoritatea institutiilor publice ale Romaniei se fumeaza peste tot, in birouri, peste tot. Desi asta e impotriva legii. Dincolo de Directiva anti-tutun, poate Comisia amenda autoritatile romane pentru ca nu respecta legea?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi