Asociatia OvidiuRo si Carrefour deruleaza, in perioada 1 septembrie-4 octombrie, o campanie de strangere de fonduri pentru a sprijini copiii din medii defavorizate sa mearga zilnic la gradinita, acesta fiind primul pas catre scoala si catre un viitor mai bun prin educatie. Timp de o luna, clientii pot alege sa doneze un leu la casa de marcat, in toate cele 28 de hipermarket-uri Carrefour din intreaga tara.

Fara educatie, visurile dispar- campanie derulata de OvidiuRo si CarrefourFoto: Carrefour
  • Actiunea este parte a unei campanii extinse referitoare la importanta educatiei prescolare

"Fara educatie, visurile dispar" este o campanie derulata in aceasta toamna de OvidiuRo si partenerii sai, iar beneficiarii vor fi copiii saraci din programul Fiecare Copil in Gradinita (FCG).

Un aspect important al acestui program este reprezentat de tichetele sociale, in valoare de 50 de lei pe luna, care sunt conditionate de prezenta copiilor la gradinita. Astfel, parintii sunt ajutati sa le asigure celor mici gustarea zilnica.

Fiecare Copil in Gradinita, rezultate mari pentru 2400 de oameni mici

Rezultatele programului "Fiecare Copil in Gradinita" a avut pana acum rezultate excelente. Dintre toti copiii care au beneficiat de program, 98% s-au inscris la scoala, iar 64% continua sa aiba prezenta foarte buna.

In prezent, programul este implementat in 43 de comunitati din 11 judete si sustine 2400 de copii.

Potrivit unui raport al Bancii Mondiale, doua treimi dintre copiii vulnerabili cu varste cuprinse intre 3 si 5 ani din Romania nu sunt inscrisi la gradinita (spre deosebire de cei 77% din copiii care fac parte din familii cu venituri medii si mari si care merg la gradinita).

Problema acestor copii este ca incep scoala fara abilitatile de baza (abilitti sociale, capacitatea de a identifica forme, culori, numere, litere) ceea ce duce, inevitabil, la abandonul scolar.

"Accesul la educatie, incepand cu gradinita, este esential pentru copiii in situatii de risc deoarece ei pot deveni ori asistatii sociali de maine ori dimpotriva, adultii activi, platitori de taxe. Ne bucuram sa avem in Carrefour un sustinator pe termen lung al programului Fiecare Copil in Gradinita si, impreuna sa convingem oamenii ca doar prin educatie putem schimba destine si, de ce nu, chiar viitorul tarii noastre", a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo.

"Ca parte a strategiei de responsabilitate sociala, ne indreptam eforturile catre asigurarea unei vieti mai bune pentru romani, de aceea ne implicam activ in programe axate pe educatie si nutritie. Ne alaturam cu drag acestui demers, care ne permite sa realizam un vis comun - acela de a crea un mediu propice dezvoltarii unei societati solide, in care educatia timpurie reprezinta primul pas." a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing al Carrefour Romania.

Carrefour Romania sustine proiectele OvidiuRo din anul 2006, iar din 2010 sprijina programul Fiecare Copil in Gradinita, oferind atat suport financiar cat si donatii in produse pentru diferite evenimente si Caravane Medicale. Din anul 2013, Fundatia Carrefour s-a alaturat si ea investitorilor majori ai programului FCG, printr-un grant de 168.000 de euro, reinnoit in 2014.