Viceprimarul Cornel Pieptea: Validarea titlurilor de calatorie pentru folosirea transportului public din Bucuresti este obligatorie. Informatiile privind lipsa obligativitatii incurajeaza fraudarea regiei

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 18 august 2015, 14:56 Actualitate | Esenţial

Autobuz RATB
Foto: RATB
Validarea titlurilor de calatorie pentru folosirea transportului public din Bucuresti este obligatorie, afirma viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, care sustine redefinirea conceptului de validare printr-o noua hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, informeaza Agerpres.

"Informatiile vehiculate in ultima vreme in presa, privind lipsa obligativitatii validarii calatoriei in mijloacele de transport public ale RATB, incurajeaza fraudarea regiei si trebuie clarificate urgent pentru a nu prejudicia si mai mult calitatea conditiilor de transport oferite calatorilor", se arata intr-un comunicat de presa transmis marti.

In opinia viceprimarului "stabilirea rutelor optime, determinarea volumului de calatori din fiecare autovehicul, alocarea numarului de mijloace de transport in functie de intervalul orar si gradul de ocupare, sunt doar o parte dintre deciziile care pot fi luate pornind de la validarea obligatorie a tuturor calatoriilor".

"In acest sens, ii atrag atentia lui Sorin Oprescu ca pe biroul sau asteapta de ceva vreme documentatia privind validarea obligatorie si ii solicit ca, dupa eventualele sale amendamente, sa o inainteze cat mai curand spre dezbaterea Consiliului General", afirma Pieptea.

Potrivit prevederilor legale, exista in prezent cateva categorii de calatori care beneficiaza de reduceri si gratuitati si care nu au obligatia de a valida titluri de calatorie. Este vorba despre: veterani, invalizi si vaduve de razboi, detinuti politici, persoane persecutate politic si din motive etnice, deportate ori constituite in prizonieri, eroi martiri ai Revolutiei din 1989 si urmasii acestora, precum si ai Revoltei de la Brasov din 1987, persoanele cu handicap si insotitorii acestora, personalul Primariei Municipiului Bucuresti si al institutiilor si serviciilor publice de interes local ale Municipiului Bucuresti, pensionari cu domiciliul in Bucuresti, mentioneaza viceprimarul.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2959 vizualizari
  • -6 (8 voturi)    
    Minciuni, in rafala! (Marţi, 18 august 2015, 15:12)

    Don Ciccio [utilizator]

    Titlurile de calatorie sunt emise uninominal. In fond, pe cine intereseaza ziua, ora, data, la care X-lescu a efectuat o calatorie in regim privat?!?
    • +4 (4 voturi)    
      Cateva categorii (Marţi, 18 august 2015, 17:40)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Don Ciccio

      Cine mai plateste bilete dupa ce elimini cele cateva categorii: veterani, invalizi si vaduve de razboi, detinuti politici, persoane persecutate politic si din motive etnice, deportate ori constituite in prizonieri, eroi martiri ai Revolutiei din 1989 si urmasii acestora, precum si ai Revoltei de la Brasov din 1987, persoanele cu handicap si insotitorii acestora, personalul Primariei Municipiului Bucuresti si al institutiilor si serviciilor publice de interes local ale Municipiului Bucuresti, pensionari cu domiciliul in Bucuresti.
  • +6 (6 voturi)    
    Gresit (Marţi, 18 august 2015, 15:31)

    ntntnt [anonim]

    Nu trebuie sa fie obligatorie validarea cardului. Trebuie sa fie IMPUSA. Te urci doar pe la sofer si validezi. Nu validezi, nu pleaca autobuzul. Simplu si eficient.
    Inlocuiti treptat chioscurile de bilete cu automate, eventual in fiecare statie. Stiu, astea inseamna munca, si voi sunteti acolo doar pentru furt, mita si coruptie.
    • +1 (3 voturi)    
      va invit (Marţi, 18 august 2015, 18:26)

      axxiusdecius [utilizator] i-a raspuns lui ntntnt

      sa incercati asta in tramvaiele 32 sau 41 la ore aglomerate (adica aproximativ toate).
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 18 august 2015, 15:36)

    a.nonim [utilizator]

    Degeaba este obligatorie, nu poti fi amendat daca ai abonament nominal valabil, chiar daca nu ai validat. Ar insemna sa platesti acelasi serviciu de doua ori, deci o ilegalitate. Exista decizii judecatoresti in acest sens.
    Sa fie clar, gradul de ocupare si ce mai calculeaza ei nu sunt treaba calatorului. Nu e vina noastra ca ei nu sunt capabili sa gandeasca un sistem care sa functioneze.
    O solutie simpla ar fi limitarea numarului de calatorii, cu conditia ca acestea sa fie valabile si la metrou. Atunci n-ar mai fi o problema nici decontarea intre regii. Dar n-ai cu cine...
  • +1 (3 voturi)    
    De fapt (Marţi, 18 august 2015, 16:05)

    Stefan85 [utilizator]

    De fapt omul zice altceva, vrea sa devina obligatorie validarea si daca ai abonament pentru ca sa faca o statistica sa vada unde este incarcarea mai mare, pe ce trasee, la ce ore si asa mai departe. In teorie suna foarte bine iar de ar fi pusa in practica aceasta statistica si analiza (relativ usor de facut) si s-ar adapta rutele, nr de masini pe traseu in fct de datele astea, transportul public ar fi foarte bine optimizat si fiecare ar simti pe pielea lui consecintele pozitive. Pana la urma nu e asa de greu sa dai cu cardul ala, nu cade nimanui nicio mana, asa cu in tarile civilizate se poate, de ce nu si la noi?

    Acum vine problema romaneasca, NU o sa se faca asta, o sa gaseasca 1001 impedimente asa ca nimic nu o sa se schimbe (in bine), lucru cu care suntem deja obisnuiti :(
    • -1 (7 voturi)    
      e o intruziune in viata intima (Marţi, 18 august 2015, 16:55)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

      ratb ar detine centralizat date despre fiecare calator. Si asa e valabila treaba asta pt portofelul electronic, ar trebui sa se emita carduri nenominale.
    • +1 (3 voturi)    
      @Stefan85 (Marţi, 18 august 2015, 18:58)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

      " vrea sa devina obligatorie validarea si daca ai abonament pentru ca sa faca o statistica sa vada unde este incarcarea mai mare, pe ce trasee, la ce ore si asa mai departe"

      LOL-- Stefan, eu daca am abonament pe linia XXX e clar ca aia o voi folosi de 2 ori pe zi, dimineata si seara. Nu trebuie sa lucrezi la stat ca sa-ti dai seama ca intre orele 07.00 / 09.00 si 16.00/18.00 sunt orele de virf pentru RATB.

      Dar asa, bugetar, timpu' trece -leafa merge, noi dam gratuitati la toti...
  • +3 (3 voturi)    
    tara arde, mosii se piaptana (Marţi, 18 august 2015, 17:13)

    Adi [anonim]

    asta e ultima problema a ratb-ului, tovarashe vice! urca-te dimineata in troleu sau autobuz, sa vezi cum dupa un scurt traseu pana la serviciu (doar 20 minute), esti lac de transpiratie, de parca nici n-ai fi facut dus. urca-te intr-un troleu unguresc de-acu' 19 ani, daca ai curaj sa pui mana pe bara, sa nu te electrocutezi! astea sint problemele ratb, plus soferii formati pe basculanta cu cartofi sau cei care fac intreceri in trafic cu alte automobile. dar cand mergi cu merzanu si bemeveul, de unde naiba sa cunosti adevaratele probleme ale ratb????
    • +2 (4 voturi)    
      astea sunt preocuparile zilelor noastre (Marţi, 18 august 2015, 18:32)

      george d [anonim] i-a raspuns lui Adi

      cum sa monitorizezi viata omului. Ce mai conteaza ca ai servicii proaste in orice domeniu, ca e saracie, etc. Se aloca miliarde de euro sa bage internet la tara, in locuri unde buda e in gradina, te obliga sa dai cu cardul la ratb chiar daca ai abonament, camere, peste tot, card de sanatate (denumire ironica, evident).

      In loc sa investeasca in lucruri cu adevarat necesare, sa dea drumul la aer conditionat in masini, sa suplimenteze numarul de autobuze, se cheltuiesc banii aiurea.
  • +3 (3 voturi)    
    foarte frumos! (Marţi, 18 august 2015, 19:21)

    Natasa [utilizator]

    Asa e in orice tara cu transport civilizat, te urci prin fata si validezi cardul, asta inclusiv categoriile care nu platesc. Pana aici totul ar fi perfect, dar ce te faci cu faptul ca noi nu avem transport in comun pentru oameni ci pentru...marfuri. Toate mijloacele sunt super aglomerate, nu au ore fixe la care sa ajunga, sunt jegoase, nesigure, nu au aer conditionat! Singurul mijloc de transport decent in Bucuresti este metroul, dar ala e insufiecient si alte statii mai vedem peste 100 de ani! Deci, domnule Pieptea, intai innoiti parcul auto, faceti transportul in comun sa fie macar decent si apoi treceti la detalii. Altfel, exact ca invatamant, copiem modele de examene sau de structura a anului scolar, dar ingnoram cu nu se poate face nimic de calitate fara investitii masive (nu in buzunarele voastre, sper ca va e limpede :))
    • +1 (1 vot)    
      care "orice tara civilizata"? (Joi, 20 august 2015, 9:36)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Natasa

      eu m-am plimbat si prin Europa si chiar si prin state si nu exista ca "in orice tara civilizata" dai cu cardul NOMINAL. dar asa se trezesc la noi toti parieristii, care habar n-au. au fost si eu intr-un city break sau la all inclusive in turcia si vorbesc de "orice tara civilizata". lumea, inclusiv ce europeana, e mult mai complexa si mai variata!
  • +4 (4 voturi)    
    Ati vazut cum e la turci ? (Marţi, 18 august 2015, 21:09)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Se intra in statie pe la turnichet (ca la metrou) cu abonamentul sau cu jeton cumparat de la automat. N-am vazut pe nimeni incercand sa intre in statia de tramvai sarind gardul sau pe linie (unde nu exista nicio bariera), pentru ca au supraveghere video si, probabil, cine incearca sa calatoreasca fara sa plateasca face o mare greseala (amenda uriasa, inchisoare contraventionala etc.)

    Ca sa se poata aplica si la noi, ar trebui ca statiile RATB sa fie imprejmuite, supravegheate video, iar cele de tramvai sa aiba TOATE refugiu. Pare scump, dar e mai putin decat se pierde cu sistemul actual in care doar "prostii" platesc calatoriile, iar "smecherii" se descurca...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi