Sindromul Spiru Haret: Piata muncii va fi inundata cu 70.000 de diplome de la facultati neautorizate, care vor fi recunoscute de stat

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 18 august 2015, 12:46 Actualitate | Esenţial

Admitere universitate
Foto: Agerpres
Ministerul Educatiei vrea sa recunoasca diplomele absolventilor de studii universitare neautorizate, majoritatea absolventi de la Spiru Haret. Prevederea face parte dintr-un proiect de Ordonanta de Urgenta elaborat de Ministerul Educatiei. Proiectul stipuleaza ca universitatile care vor mai inmatricula studenti la programe neautorizate sau care vor depasi capacitatea de scolarizare pot ajunge pana la desfiintare. Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca, pana acum, Ministerul a pierdut peste 7.400 de procese, totalizand 18.017 diplome care au fost recunoscute dupa aceste procese, iar in prezent sunt in derulare alte 2.300 de procese. De cealalta parte, avocatul a peste 9.000 de absolventi de Spiru Haret avertizeaza ca aprobarea acestei OUG "ar insemna un dezechilibru ingrozitor in ceea ce priveste locurile de munca".
Ministerul Educatiei a elaborat un proiect de Ordonanta de Urgenta (OUG) care prevede recunoasterea diplomelor absolventilor de studii universitare neautorizate, precum si sanctiuni pentru universitatile care vor scolariza de acum inainte fara autorizare.

Potrivit proiectului de OUG, vor avea dreptul la diplome recunoscute persoanele care au absolvit programe de studii organizate la forme de invatamant neautorizate, peste capacitatea maxima de scolarizare aprobata sau la programe de studii aflate in curs de autorizare la data inmatricularii.

Proiectul introduce sanctiuni pentru universitatile care, incepand cu anul universitar 2015 - 2016, mai admit studenti la astfel de forme de invatamant. Facultatile care incalca regulile un an, la un program de studii, intra in lichidare; universitatea care incalca legea in cadrul mai multor programe intra in lichidare si se efectueaza demersurile legale pentru desfiintare.

Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei: Ministerul Educatiei a pierdut pana acum peste 7.400 de procese, totalizand 18.017 de diplome care au fost recunoscute

Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei
Foto: Agerpres
Contactat de HotNews.ro, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat ca numarul estimat al persoanelor carora li se vor recunoaste studiile, ca urmare a acestei OUG, este de 70.000, "dar exact vom sti cand va raporta fiecare universitate in parte".

Sorin Cimpeanu a afirmat pentru HotNews.ro ca Ministerul Educatiei a pierdut pana acum peste 7.400 de procese, totalizand 18.017 de diplome care au fost recunoscute dupa aceste procese. In prezent, "exista peste 2.300 de procese in derulare, care totalizeaza 47.000 de studenti, iar in jur de 45.200 sunt doar de la Spiru Haret", a precizat ministrul.

Oficialul a declarat ca sunt foarte putine cazuri in care Ministerul Educatiei a castigat procesul, pe aceasta speta.

Universitatile care au absolventi de studii neautorizate sunt Universitatea Spiru Haret, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Al.I. Cuza din Iasi, Universitatea Politehnica Timisoara, Universitatea Petrol-Gaze Ploiesti, Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, Universitatea din Bucuresti, a afirmat Cimpeanu.

Ministrul a precizat ca "cele mai multe cazuri sunt la Universitatea Spiru Haret. Sunt cazuri vechi. Problema este ca aceasta ordonanta de urgenta poate sa regleze situatia studentilor care au fost inmatriculati la aceste forme de invatamant inainte de aparitia legii educatiei nr. 1/2011, chiar daca si-au continuat studiile si dupa aceasta data. Din 2015 incolo, ordonanta reglementeaza sanctiunile care se li acorda universitatilor care incalca regulile".

Initial, Ministerul Educatiei a publicat pe edu.ro un proiect de ordonanta de urgenta care prevedea sanctiuni mult mai slabe pentru universitatile care continua sa incalce regulile, insa la inceputul saptamanii a revenit cu forma pe care o prezentam integral, mai jos. Cimpeanu a explicat ca a modificat proiectul pentru ca "m-am gandit ca sanctiunile sunt mult prea blande si s-ar putea perpetua aceasta situatie".

Proiectul de OUG va intra pe masa guvernului la sedinta de maine a executivului, daca "primeste avizele interne si de la alte ministere, iar daca nu, saptamana viitoare, pe 26 august".

Proiectul prevede si imputernicirea Ministerului Educatiei "sa constate depasirea capacitatii maxime de scolarizare ori scolarizarea la programe de studii organizate la forme de invatamant, limba de predare si locatii geografice neautorizate/neacreditate si sa stabileasca amenzile [...] care se varsa la bugetul de stat". Sorin Cimpeanu a declarat pentru HotNews.ro ca a luat aceasta decizie "pentru ca pana acum nu se ocupa nimeni".

Ministrul Educatiei a afirmat pentru HotNews.ro ca, "de cand am preluat mandatul, sunt 1.750.000 de lei pierduti cu aceste procese. In ultimele procese se solicita daune care se ridica, pentru un singur caz, la 66.000 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecata si taxe de scolarizare. Daca inmultim cu 47.000, cred ca sunt lesne de inteles ingrijorarile vizavi de modul in care este afectat bugetul educatiei".

Adrian Cuculis, avocat: O sa avem foarte multi absolventi peste noapte, o sa existe un dezechilibru in buget

Adrian Cuculis, avocat ce reprezinta in instanta peste 9.000 de absolventi ai Universitatii Spiru Haret in aceasta speta, a declarat pentru HotNews.ro care ar fi efectele promovarii acestei OUG si cum s-a ajuns la aceste procese.

"Atat in vechea lege a educatiei, cat si in legea educatiei nr. 1/2011 exista o prevedere unde se arata foarte clar ca institutiile care organizeaza forme de invatamant la zi, si sunt acreditate in acest scop, pot organiza si forme de invatamant la ID si FR. Deci legea nu mai face distinctia ca aceste programe de studii la ID si FR trebuie sa fie autorizate, acreditate.

Tinerii au intrat la facultate, au absolvit-o, au primit adeverinta de absolvent, adeverinta temporara - pana la eliberarea diplomei, insa diploma nu a mai fost eliberata de Ministerul Educatiei pentru ca Ministerul a spus ca nu recunoaste aceste studii, pentru ca nu au fost autorizate. Facultatea a spus: dar ne-ati dat voie sa facem admitere.

Asta a fost principalul considerent pentru care instantele de judecata, prin 2010, le-au dat dreptate absolventilor acestor formele de invatamant, iar de prin 2012 nu am mai avut niciun proces pierdut
", a explicat pentru HotNews.ro Adrian Cuculis.

Avocatul a avertizat ca "proiectul de Ordonanta de Urgenta, in conditiile in care va trece, ar insemna un dezechilibru ingrozitor in ceea ce priveste locurile de munca, pentru ca o sa avem peste noapte - si suntem inca in recesiune - inca vreo 80.000 de someri. Poate unii mai lucreaza, ca si eu am oameni din MApN, BEC, SRI. Dar sa ai 80.000 de diplome peste noapte!"

"In cazul unora, asta inseamna ca oamenii vor trebui sa fie reincadrati pe posturi cu studii superioare. Curtea de Conturi desfasoara si acum, ca si in anii trecuti, cercetari pe partea de plata a salariilor pentru cei care nu au diplome recunoscute, sa vada incadrarea: l-ati platit cu studii superioare sau nu. Curtea de Conturi a dat deja niste decizii de corectare care au fost aplicate: oamenii au fost retrogradati si a trebuit sa returneze banii pe care i-au primit. Acum ne vom trezi cu alte procese, din partea acestor oameni, care isi vor vrea banii inapoi", a afirmat Cuculis, pentru HotNews.ro.

Acesta a precizat ca "o sa avem foarte multi absolventi peste noapte, o sa existe un dezechilibru in buget. Eu am avut zeci de cazuri, primarii intregi retrogradate pentru ca oamenii au venit cu adeverinta de la facultate, apoi nu au mai primit diploma care sa ateste studiile superioare si au fost retrogadati. Toti isi vor vrea drepturile inapoi si zeci de mii de persoane care se afla in litigii vor merge mai departe, pentru ca vor sa isi recupereze macar cheltuielile de judecata. Asta trebuia rezolvat din 2009-2010".

Potrivit lui Adrian Cuculis, peste 35%-40% dintre clientii sai, pe aceasta speta, sunt profesori

El a sustinut ca procesele nu se vor opri, daca aceasta ordonanta va trece, pentru ca oamenii vor solicita daune. "Pe de alta parte, avem si hotarari irevocabile din anii trecuti in care s-a constatat ca cererea mea de recunoastere a diplomelor este respinsa si acum vii peste o hotarare judecatoareasca irevocabila cu o lege si spui ca diploma e ok. Sunt sute de cazuri", a continuat avocatul.

Continutul integral al proiectului de OUG - forma actualizata a proiectului

ORDONANTA privind dreptul absolventilor de a beneficia de acte de studii recunoscute la finalizarea unor studii neautorizate si sanctionarea institutiilor de invatamant care scolarizeaza fara autorizare

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. IX.6 din Legea nr. 182/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
(1) Au dreptul de a beneficia de acte de studii, recunoscute de catre stat, care atesta finalizarea studiilor, absolventii care au promovat examene de finalizare a studiilor dintre cele prevazute la art. 143 alin.(1) din Legea educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, la institutii de invatamant superior acreditate, si care au fost inmatriculati, dupa caz:
a) la programe de studii organizate la forme de invatamant si/sau in locatii geografice neautorizate;
b) la programe de studii organizate in limba de predare neautorizata;
c) peste capacitatea maxima de scolarizare aprobata;
d) la programe de studii aflate in curs de autorizare, la data inmatricularii.
e) la programe autorizate/ acreditate, cu nerespectarea conditiilor de inmatriculare sau mobilitate;


(2) De dreptul prevazut la alin.(1) beneficiaza si absolventii inmatriculati la programe de studii autorizate/acreditate organizate la forma de invatamant ID si care au parcurs, cu aprobare, doi ani de studii intr-un singur an.

(3) Procedura de aprobare a formularelor tipizate care atesta finalizarea studiilor pentru beneficiarii prevazuti la alin.(1) se aproba prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice.
   
ART. 2
(1) Fiecare institutie de invatamant superior are obligatia de a comunica, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, ministerului educatiei si cercetarii stiintifice un tabel nominal cu toate persoanele care se incadreaza in dispozitiile art. 1, sub sanctiunea decaderii din acest drept.

(2) Tabelul nominal prevazut la alin.(1), aprobat de senatul universitatii, semnat de rector si de decani este insotit de urmatoarele documente:
a. copie de pe decizia de inmatriculare, pentru fiecare caz in parte;
b. copie de pe registrul matricol aferent acelei promotii/ caz individual;
c. copie de pe rezultatele la examenul de finalizare a studiilor pentru absolventul respectiv.

ART. 3
Senatul universitatii, rectorul si decanii din institutia de invatamant superior prevazuta la alin. (1) raspund public si penal pentru realitatea si exactitatea datelor comunicate in conditiile art. 2

Art. 4
(1) Au dreptul de a beneficia de recunoasterea actelor de studii, la cerere, in vederea accesului, dupa caz, la munca ori la continuare de studii, oriunde in strainatate, absolventii care au promovat examene de finalizare a studiilor dintre cele prevazute la art. 143 alin.(1) din Legea educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, la programe de studii autorizate/acreditate si ale caror acte de studii contin neconcordante cu unele dintre elementele Nomenclatorului domeniilor si al programelor de studii universitare, ce se aproba, anual, prin hotarare a Guvernului.

(2) Procedura de recunoastere si de aprobare a formularelor tipizate ale actelor de studii pentru beneficiarii prevazuti la alin.(1) se aproba prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice.

ART. 5
Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice, in calitate de autoritate de stat in domeniul educatiei si invatamantului, poate recunoaste, prin ordin de ministru, studiile si pentru alti beneficiari care au fost vatamati in drepturile lor, daca se face dovada ca s-au aflat intr-o eroare comuna si invincibila.

ART. 6
(1) Incepand cu anul universitar 2015 - 2016 institutiile de invatamant superior care inmatriculeaza studenti, peste capacitatea maxima de scolarizare aprobata, ori la programe de studii organizate la forme de invatamant, limba de predare si locatii geografice neautorizate/neacreditate se sanctioneaza cu o amenda al carei cuantum este egal cu de 10 ori valoarea taxelor de scolarizare incasate pentru respectivul program de studii.

(2) Se imputerniceste Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice sa constate depasirea capacitatii maxime de scolarizare ori scolarizarea la programe de studii organizate la forme de invatamant, limba de predare si locatii geografice neautorizate/neacreditate si sa stabileasca amenzile prevazute la alin.(1) care se varsa la bugetul de stat.

(3) Modelul de proces-verbal privind constatarile prevazute la alin.(2) si de stabilire a creantelor bugetare se stabileste si se aproba prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice.

ART. 7
Incepand cu anul universitar 2015 - 2016, scolarizarea si inmatricularea de studenti cu incalcarea dispozitiilor legale in vigoare referitoare la organizarea si desfasurarea programelor de studii universitare sau privind depasirea capacitatii de scolarizare aprobate se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a. programul de studii respectiv intra in lichidare, in cazul in care incalcarea dispozitiilor legale se refera la un singur an universitar si la un singur program de studii;
b. universitatea intra in lichidare si se efectueaza demersurile legale pentru desfiintare, in cazul in care se constata incalcarea dispozitiilor legale la doua sau mai multe programe universitare, ori incalcarea prevederilor legale se constata, pe parcursul a cel putin 2 ani universitari.


Citeste mai multe despre   









36079 vizualizari
  • +30 (32 voturi)    
    Vina cui? (Marţi, 18 august 2015, 12:52)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ecaterina Andronescu, groparul invatamintului romanesc si complice la furtul lui Ponta & Co, a transformat invatamintul in fabrica de facut bani pentru clientela politica a mafiei. Opolitruca, incompetenta, propagandista de ăartid si complice la jaful Romaniei. Deocamdata e in libertatate. Speram sa ajunga in puscaria pe care o merita cu prisosinta pentru crim organizata la care a fost parte,
    • +11 (11 voturi)    
      Recunoscute? (Marţi, 18 august 2015, 13:32)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Acum trebuie sa le mai recunoasca si privatii ;). Recunoscute PENTRU stat.
      • +9 (9 voturi)    
        Taticu' e in comisie (Marţi, 18 august 2015, 14:07)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Close

        Evident ca tinta este sectorul bugetar care va fi luat cu asalt (ca dupa aia sa ne plangem de salarii mici, etc...).
        Avem asa: post de consilier xx la yy samd, scl; conditii: studii superioare de specialitate => rezultatul? care-i problema, asta cer (hartie) asta le dam (hartie, fie ea si igienica). Deci tanara loaza cumpara diploma la Spiru, taticu' oricum e in comisie si face subiectele si gata, s-a rezolvat.
        Evident ca privatu' o sa aiba pretentii nesimtite, de genul : ce STII sa faci?
        • 0 (0 voturi)    
          prostia romaneasca (Miercuri, 23 septembrie 2015, 7:54)

          xulescu [anonim] i-a raspuns lui fdaniel

          Care studii superioare? Erau teste grila, , gata rezolvate, xeroxatecare se imparteau prin diferite sedii de ex. fosta Casa de Cultura Galatile, veneau loazele simbata si duminica si semnau hirtiile. Asta e invatamint superior?
      • +7 (7 voturi)    
        Pai e armata de bugetari (Marţi, 18 august 2015, 14:32)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Close

        Ce nu au nevoie decat de o pila si o hartie drept diploma. Competenta nu conteaza. Sa fie importanta la privat ca ei trebuie sa munceasca si sa sustina aparatul birocratic ineficient supradezvoltat ca un cancer pe economia tarii.
    • -13 (17 voturi)    
      Andronescu a incercat inchiderea Spiru Haret (Marţi, 18 august 2015, 13:35)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      http://www.realitatea.net/peste-100-000-de-licentiati-ai-universitatii-spiru-haret-vor-avea-diplomele-anulate_562847.html
      Din cate retin dupa aceasta declaratie domnia sa a fost chiar amenintata si a cerut protectia autoritailor.
      • +7 (7 voturi)    
        Dupa cum scrii ai absolvit (Marţi, 18 august 2015, 14:30)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

        tot ceva gen Spiru Haret. Formal andronescu a incercat sa inchida ceva privati (evident pentru a favoriza "privatii" nostri ce cotizeaza la partid) insa in toata activitatea s-a opus cu incapatanare la introducerea unor norme de calitate pentru acreditare. Pupila lui elena ceausescu este groparul invatamantului Romanesc ce trebuie sa fie, dupa "mintea" ei, propaganda indoctrinare si eventual sursa de bani.
    • +18 (18 voturi)    
      misto (Marţi, 18 august 2015, 13:52)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      si eu care am invatat pe rupte , cu toate examenele luate pe bune, prezenta 85% si chestii d-astea, cu ce sunt mai special fata de astia care stiu doar cum arata cladirea facultatii si au diploma ? ca pe hartia aia scrie la fel ...
      • +4 (8 voturi)    
        Cu ce esti mai special? (Marţi, 18 august 2015, 14:18)

        sile [anonim] i-a raspuns lui toxx

        Pai in mod normal, diferenta o face ce ai in cap dupa ce ai trecut pe facultate, nu ce scrie pe diploma.
        Ma rog, depinde si cine e angajatorul. Probabil la stat te mai poti angaja doar pentru ca detii o bucata de hartie. Dar in alte parti chiar conteaza ce stii.
        • 0 (0 voturi)    
          intrebam retoric (Miercuri, 19 august 2015, 7:42)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui sile

          eu cu si fara diploma aia de bine de rau am lucrat si in tara cu un salariu de 2 ori media iar acum afara cu un salariu de 5 ori media IT-istului din Romania. dar poate sunt altii care vor fi depasiti la un interviu din diferite motive, iar prostul care a luat diploma pe spaga nu va face nimic in firma aia, pe cand ala care chiar putea sa faca o sa-si deschida o taraba in piata (cum e fata aia absolventa de 2 facultati pe care nu o angajeaza nimeni, cauta stirea pe google)
        • +1 (1 vot)    
          Problema e credibilitatea (Miercuri, 19 august 2015, 11:31)

          Soro [utilizator] i-a raspuns lui sile

          Cunostintele nu ti le ia nimeni dar e o problema de credibilitate. Orice angajator care vede o diploma din Ro se gandeste ca e contrafacuta la o facultate din astea care le scot la imprimanta din colt. In padurea asta de uscaturi nu mai vezi pe cei care sunt capabili si care se zbat in mizerie. Exact asta a facut si Ceausescu discreditand si marginalizand pe cei cu facultate. Avem acelasi rezultat intr-o societate in care diploma nu mai valoreaza nimic si in care nu mai avem valori adevarate. In felul asta s-a anulat valoarea si inteligenta ca premiza a conducerii. Toata lumea, avand diploma, poate conduce orice deci poate deveni de la consilier la ministru fara probleme.
        • 0 (0 voturi)    
          Teoria se uita (Vineri, 18 septembrie 2015, 11:02)

          Mitica [anonim] i-a raspuns lui sile

          Toti am invatat la facultati, doar teorie, ca sa trecem examenele. Ar cam trebui sa ne laudam cu mii de ore de practica in timpul anilor de studii. Un inginer, fara practica in domeniu, este nul dupa 5 ani. Asa ca-l ajuta doar Diploma. Cred ca un criteriu de comarare ramane practica care iti da competenta de a sti sa faci ceva.
      • +10 (10 voturi)    
        Este o palmă (Marţi, 18 august 2015, 14:19)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        pentru cei care au învățat "pe bune" la o facultate serioasă. Vor concura pe post cu unul de la Universitatea Politehnică, de exemplu, cu nota de absolvire mai mare pentru diploma de Spiru Haret, bineînțeles. Ce măgărie!
        • 0 (4 voturi)    
          Tocmai (Marţi, 18 august 2015, 15:55)

          sile [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Eu nu stiu pe cineva sa se fi angajat in domeniul privat pe baza notei de pe diploma.
          Si sa nu uitam, exista atat oameni seriosi care au terminat Spiru Haret (in general la facultatile private se gasesc profesori buni; chiar daca vinde examene, asta nu inseamna ca nu stie marterie si nu-ti poate raspunde daca vii cu nelamuriri), cat si loaze care au terminat Politehnica.
        • 0 (0 voturi)    
          Dacă nu ştii, învaţă (Vineri, 10 iunie 2016, 23:40)

          p [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Dacă ai terminat Politehnica esti Linginer (la Spiru nu exista. nu se şcolarizează). Se vede că faci parte din galeria marilor rataţi (pe bune).
  • +18 (18 voturi)    
    Min invatamintului are cei mai prosti juristi !! (Marţi, 18 august 2015, 13:25)

    andreesanu [utilizator]

    La ministerul invatamantului s-au angajat ca juristi absolventi de la Siru Haret adica din cei mai prosti !!!,
    au pierdut 7400 procese si vor mai pierde inca 2300 !!
    Prost nu-i cine vrea jurist !,TIMPIT este cine aproba si cine mijloceste functionarea unei scoli mafiote patronata de nesimtire si iresponsabilitate ,pe furt intelectual .Anomalii patronate de mafiotii din guverne
    aliati cu universitarii degenerati in hoti de drumul mare au transformat invatamantul in tarabe !!!
    • +1 (1 vot)    
      se cere sa fii prost (Marţi, 18 august 2015, 17:40)

      manea [anonim] i-a raspuns lui andreesanu

      e chiar mai mult
  • +17 (19 voturi)    
    misto (Marţi, 18 august 2015, 13:47)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    70mii de votanti dintr-un foc :)) bravo, ponta! bravo, pesede! lovitura sub centura si nici nu trebuie cheltuiti bani de la partid!
    • +10 (12 voturi)    
      Ai surprins esenta (Marţi, 18 august 2015, 14:37)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Atragerea voturilor este cel mai important avantaj de partid. Dar un avantaj strategic al mediocratiei in general, este promovarea, perpetuarea mediocratiei.

      Oamenii MEDIOCRIIi se simt si chiar sunt atacati de MERITOCRATIE. Ei trebuie sa-si apere cumva mediocratia. Si o fac perfect constient. In adminisratie sau in mediul privat, pe strada sau la gratar, la furat sau la traficul de influenta, este intotdeauna nevoie de oameni mediocrii, ca ei. Asta e una din placerile vietii mediocre. Sa demonstreze ca meritocratia si principiile exista doar ca ideal. Iar in realitate toata lumea e pacatoasa si parsiva, asa cum sunt ei, majoritatea culturala a tarii.
  • +16 (18 voturi)    
    FAIL (Marţi, 18 august 2015, 13:48)

    Qu [utilizator]

    Parte din programul de indobitocire in masa.
    E simplu: cotizezi, primesti hartia. Un fel de imprimerie de diplome la suprapret.
    • +2 (2 voturi)    
      cum arata scoala astazi asa va fi societatea maina (Marţi, 18 august 2015, 17:43)

      manea [anonim] i-a raspuns lui Qu

      tu stii cati bani si ce apreciat esti cu ea in invatamant?
      • -1 (1 vot)    
        Bineinteles (Miercuri, 19 august 2015, 12:56)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui manea

        Pai asa este sistemul.
        Din nefericire, companiile straine tin cont in primul rand de diploma si apoi de alte certificari, experienta sau abilitati.
  • +13 (13 voturi)    
    prostie (Marţi, 18 august 2015, 13:59)

    taxiarch [utilizator]

    O prostie sinistra. Cum sa recunosti diplome obtinute la universitati neautorizate, la programe de invatamant neautorizate? Cine ar avea incredere sa isi repare franele la un service neautorizat? Cine s-ar lasa operat de un vraci? Cine s-ar lasa pe mana unuia care se pretinde profesionist? Care a ales sa mearga la o facultate de carton, la care singura cerinta era sa isi plateasca taxa anuala? D'aia se prabusesc autostrazile.
  • +7 (7 voturi)    
    Ha ha ha (Marţi, 18 august 2015, 14:00)

    Stefan85 [utilizator]

    Si cine ii va angaja, oricum erau deja pe piata muncii, nu vad nicio invazie nimic. Vor ramane ca pana acum lucratori comerciali prin magazine, vanzatori, diversi agenti de asigurari.

    In majoritatea cazurilor astia sunt primii care pica la selectia CV-urilor, si pe buna dreptate. Asa ca ei sunt singurii afectati.
    • +1 (1 vot)    
      Nu as fi asa de sigura (Marţi, 18 august 2015, 16:24)

      MonaB [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Nu cred ca sunt primii care pica... Daca citim cu atentie textul, putem observa ca multi sunt deja in "sistem": MApN, BEC, SRI (!!!), astia nu vor face decat sa pompeze si mai multi bani publici in buzunarele proprii. Si noi ca fraierii, pe margine...Chiar mi-e scarba de ce se intampla in tara asta...
      • +2 (2 voturi)    
        Pfff (Marţi, 18 august 2015, 16:51)

        Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui MonaB

        Ma refeream in mediul privat, nu stiu cine mai termina cu brio o facultate de stat si vrea sa intre in aparatul bugetar? De ce ar face asta, pt salariile de mizerie, pentru a se plafona?
        • +1 (1 vot)    
          N-avem de unde sti (Marţi, 18 august 2015, 17:12)

          MonaB [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

          Intortocheate-s caile Domnului... Eu, in schimb, ma feresc sa fac o comparatie intre invatamant public-privat. Sa zicem ca am avut "sansa" sa le cunosc destul de indeaproape pe amandoua asa incat prefer sa raman rezervata.
        • +2 (2 voturi)    
          Pfff (Miercuri, 19 august 2015, 8:57)

          simona stancu [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

          Nici nu stiti cati studenti care termina la stat cu medii de 6, 7 si care nu stiu mai nimic sunt in mediul privat si cel de stat. Oricum facultatile, indiferent de tipul lor, nu pregatesc studentii pentru viata real, marea majoritate , indiferent daca au chiar si 8 sau 9 tot nu stiu cu ce se mananca domeniul in care au absolvit.
          Sunt si exceptii dar majoritatea nu e bine pregatita pentru piata muncii, de aceea vedem atatea fete care stau 8-10 ore intr-un magazin, butique, si vand te miri ce pe 1200 lei/luna, dupa ce au invatat, cum au invatat 3 ani.
    • +2 (2 voturi)    
      te inseli (Marţi, 18 august 2015, 17:47)

      manea [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

      vor ramane angajati in invatamant si primarii
  • +6 (6 voturi)    
    Mizerii (Marţi, 18 august 2015, 14:03)

    Ionanapoda [anonim]

    Care inundatii? Problema este cu sectorul de stat unde inca nu stiu cate mii de handicapati cu pile vor ocupa posturi, uneori esentiale pentru functionarea societatii.
    Pe de alta parte, cat de intreprizator tembel sa fii sa angajezi un bou cu Spiru Haret sa-ti distruga munca ( nu se pun la socoteala 90-60-90 care nici nu trebe sa aiba diploma).
  • +10 (10 voturi)    
    Facultati private (Marţi, 18 august 2015, 14:16)

    V. Veroiu [utilizator]

    Predau in plus fata de invatamantul de stat la doua facultati private. La fiecare din ele statistic vorbind jumatate dintre studentii mei nu trec materia in fiecare semestru. Le spun de la prima ora: banii pe care ei ii platesc sunt pentru timpul si cunostintele mele, nu pentru diploma.

    La cursul meu este democratie totala: nimeni nu e obligat sa vina (nu fac prezenta) iar la proiectele pe care le au de facut penalizarea pentru intarziere este nula sau simbolica. Cu alte cuvinte, daca predau proiectul dupa o luna fata de deadline, nu o consider o mare problema.

    Accentul meu este pe cunostinte dobandite si intelese (memorarea papagal nu ajuta la proiecte), pe modul in care sunt ele interconectate si pe modul in care munca e livrata. Un proiect bun insa prost livrat (surse necomentate, literatura care nu a fost citata, etc) nu trece.

    Absente? E simplu: daca un student lipseste la mai mult de 10% din ore nu are cum sa treaca. Informatiile lipsa il fac pe student sa nu poata intelege restul care e construit incremental pe baza informatiilor dobandite. Practic lipsind studentul se pica singur.

    Credeti ca am avut vreodata probleme din cauza metodei de lucru? Am avut doi studenti care au facut reclamatie a notei la decan si le-am explicat ca nu e nimic de ascuns si le-am dovedit nota la nivel de zecime de punct. Din acel moment nu s-a mai intamplat nimic. Studentii au nu numai dreptul ci chiar obligatia sa isi verifice notele fata de barem si sa semneze ca sunt de acord cu nota si conditiile de notare.

    In general studentii care pica o data semestrul stiu la ce sa se astepte iar la a doua incercare trec cu brio pentru ca deja stiu sistemul: nu lipsa lor de inteligenta e problema ci surplususl de lene si de incredere in sine (sa ii zicem aroganta).

    Rezultatul? Simplu: cand termina materia le pot garanta un loc de munca ca junior in orice firma care are nevoie de ei. In plus se pot duce la examene de certificare cu minim de emotii si cu o pregatire de cca 1-2 saptamani.
    • +1 (1 vot)    
      doua intrebari (Marţi, 18 august 2015, 18:24)

      apollo [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

      1. Cum le poti garanta studentilor tai "un loc de munca ca junior in orice firma care are nevoie de ei"? Ai vrut sa zici ca le poti garanta ca pot face face fata in pozitia de junior intr-o firma care are nevoie de ei?
      2. Ai zis ca predai si la stat si la privat. Poti sa faci o comparatie calitativa intre studentii din cele doua sisteme?
      • +4 (4 voturi)    
        Raspund (Marţi, 18 august 2015, 22:23)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui apollo

        1. Exact, abuz de limbaj din partea mea. Este ceea ce ati intuit nu textual ceea ce am spus eu.

        2. Desigur. Dpdv al inteligentei nu sunt diferente majore. In ambele cazuri am de lucrat cu studenti locali (cehi) si straini.

        Veti fi surprins poate sa constatati ca nu sunt diferente nici dpdv al lucrului, intalnesc aceleasi categorii de studenti (foarte muncitori, muncitori, puturosi) cam in aceleasi proportii. Din fericire insa eu predau numai la ciclul superior (anii 4 si 5) si rebuturile se pierd pe drum. La stat pica la mine cam 1/3 din studenti, nu e chiar atat de departe proportional de 1/2.

        Am avut si la stat si la privat ani in care au trecut 90% si chiar 100% din studenti. Am constatat ca daca ii previn ca sunt extrem de serios desi sunt foarte vesel si pus mereu pe glume.

        Din partea mea sunt la fel de exigent DAR si la fel de motivat si sper si captivant in toate locurile unde predau. In plus ma perfectionez in meserie aproape zilnic.

        Si inca un detaliu, nu sunt deloc arogant. In domeniul meu: retele de date, stiu cam 7% din ceea ce exista in stiinta la ora actuala. 7%, repet. Daca iau aceste cunostinte si le fac 100% (ce stiu eu) atunci in timpul unui semestru apuc sa explic cam 1%. E vorba despre 1% din acei 100%. Deci mi-ar trebui 50 de ani ca sa le povestesc tot. Evident, imposibil. Si este bine ca e asa. Sper ca ii invat insa cum se face cercetare, implementare si documentare riguroasa in proiectele pe care le au cu mine.
    • +2 (2 voturi)    
      Da, dom'le, dar asta e in Cehia, nu ? (Miercuri, 19 august 2015, 11:12)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Ai surprins esenta educatiei. Felicitari !

      N-ai vrea sa implementezi si la noi metoda ?
      • +2 (2 voturi)    
        Asa este (Miercuri, 19 august 2015, 17:01)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        E in Cehia. La noi? Nu. De asta am plecat. Nu am nervii atat de tari.
  • +11 (11 voturi)    
    piata muncii din Romania... (Marţi, 18 august 2015, 14:26)

    taro [anonim]

    pentru ca diplomele astea nu sunt recunoscute in afara tarii.

    Sunt universitati si organizatii internationale care se ocupa de echivalarea diplomelor. La Romania e specificat ca nu echivaleaza diplome de la Spiru Haret.

    Din cate stiu nici firmele private nu angajeaza oameni cu diplome de la la SH. Probabil doar la stat se pot angaja...
    • +5 (5 voturi)    
      Normal ca la stat, (Marţi, 18 august 2015, 14:58)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui taro

      unde sunt toate rudele hotilor si incompetentelor din Parlament, Guvern etc.

      Cand esti nevasta de politruc si n-ai nicio capacitate, niciun talent, nici dorinta de munca, iti iei diploma de la SH si te angajeaza Ponta in Guvern, ca plimbator de hartii pe la ministere.
  • +11 (11 voturi)    
    Foarte buni pt. ''cinstitii " Palatului Victoria (Marţi, 18 august 2015, 14:39)

    Plagarus [utilizator]

    Urmeaza masteratele si doctoratele pe model Ponta Viorel !
    • +4 (4 voturi)    
      Ponta (Marţi, 18 august 2015, 15:12)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Desigur, pai plagiatorul-prim e un mare exemplu pentru generatia de azi.

      Toti vor sa se faca un Ponta sau un manelist sau mai stiu eu ce taie-frunza...


      PUIE MONTA!!!
    • +4 (4 voturi)    
      next stop: Academia (Marţi, 18 august 2015, 15:41)

      taxiarch [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Astept cu interes penetrarea Academiei Romane. Este urmatorul pas logic pentru "ei". N-avem spitale cati "doctori" avem. Aferim!
  • +4 (4 voturi)    
    Șmecherie (Marţi, 18 august 2015, 15:08)

    gexim [anonim]

    Asta e România urâtă în caare trăim.
    BALANȚA VOTANȚILOR !
    Acum se pare că această balanță este înclinată către acest guvern.Oamenii de bine și acei din străinătate,,nu mai au șansa în viiitoarele alegeri.
  • +3 (3 voturi)    
    sunt deja angajati sau pe cale de angajare... (Marţi, 18 august 2015, 15:09)

    lili [anonim]

    La stat, in functii publice, acolo colcaie din astia cu facultatea absolvita la Spiru Haret, Dimitrie Cantemir, Nicolae Titulescu, IC Dragan sau la cine stie ce extensie a nu stiu carei faculati pe la Strehaia sau Calarasi(!!) si alte asemenea fabrici de diplome !!!
    Uitati-va la 3/4 dintre parlamentari sau dintre Minsitri, au facultati la Spiru Haret, Dimitrie Cantemir!!
    "Inundatie" !!!
  • +5 (5 voturi)    
    Diploma de facultate.... (Marţi, 18 august 2015, 15:11)

    DaniAndi [utilizator]

    Diploma de facultate din ziua de azi are o valoare cam intre diploma de 8 clase de pe vremuri si un sul de hartie igienica (nu Zewa sau alte minuni ci de-aia gri).

    Asadar, parintii sunt impovarati inca 4 ani sau mai multi de a-si tine odraslele prin scoli, ca sa aiba odoarele ce sa posteze pe Feibuc.

    Putori!
  • +3 (3 voturi)    
    care dezechilibru ingrozitor pe piata muncii (Marţi, 18 august 2015, 15:15)

    bogdan1477 [utilizator]

    Singura diferenta e ca toate loazele astea cu diplome cumparate de babacu' la spiru haret se vor putea angaja la stat (degeaba). Ori la bugetari nu e nici o piata a muncii , acole e piata pilelor, cunostintelor si relatiilor.
    Piata muncii e in sectorul privat, unde o diploma la spiru haret valoreaza fix cit una de la concursul de cercetasi.

    In schimb vor exista citeva zeci de mii de loaze care se vor plinge ca desi au facultate, nu-i angajeaza nimeni cu mai mult de 1000 de lei.
  • +1 (1 vot)    
    Ce va mira? (Marţi, 18 august 2015, 15:29)

    Acaru Paun [anonim]

    Daca avem un plutonier ajuns general de 4 stele nu vi se pare normal sa se recunoasca si diplomele bune de nimica?
    Au marit lefurile bugetarilor pentru ca iaca acuma vin copii celor din fruntea statului si au nevoie de posturi bune si caldute la stat. Asa ca recunoastem orice hartie pe care scrie diploma. Vor urma si doctorate si tot asa.
    Este evident ca un privat se sterge la fund cu diploma absolventului, dar la stat diploma inseamna leafa mare!!
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 18 august 2015, 15:32)

    Sarmis [utilizator]

    Probabil viitorul prim-ministru va fi absolvent magna cum laude la Spiru Haret. Viitorul luminos al tarii e asigurat.
  • 0 (0 voturi)    
    sa ne lamurim (Marţi, 18 august 2015, 16:04)

    cel care are indoieli [anonim]

    Poate ar trebui sa fie obligatoriu ca persoanele din administratie care dau declaratii de avere sa declare si institutul de invatamint superior la care au obtinut diploma impreuna cu tipul de invatamint urmat. La fel sa declare si numele conducatorului de doctorat si institutul la care este angjat conducatorul de doctorat.
    Poate ne lamurim ce pregatire au cei care lucreaza pentru noi in administratie. Idea a venit de la domnul advocat care declara ca in proces se aflau si un numar mare de primari.
  • +1 (1 vot)    
    diplome (Marţi, 18 august 2015, 16:07)

    rony [anonim]

    Sa dea, frate, o lege mai bine prin care toata lumea sa aiba diploma si gata am scapat de aiureala asta. Oricum o diploma are valoare zero fara cunostinte. Vrea poporul diplome, dati-le. Dati-le cate zece de caciula.
    • +1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 18 august 2015, 16:23)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui rony

      Ar fi o treaba...precum cuponiada, care i-a facut pe toti "actionari" dar acum sa le dea la fiecare cate 20 diplome, sau mai multe, de la fiecare dintre universitatile private gen Spiru.

      Dar sa-i puna sa plateasca valoarea hartiei, exact cat valoareaza ~:>

      Iar dupa ce toate lumea o sa aiba diploma de facultate, trecem la urmatorul nivel 2.0, 3.0, masterat, doctorat...pana cand vor fi toti membri ai Academiei Romane cu "acte in regula".

      Apoi vom putea fi cei mai mandri din lume ca suntem cei mai tari, mult mai tari decat Bangladesh si Tadjikistan...

      Si bineinteles, ca sa punem cireasa de pe tort, il aducem pe Borat sa filmeze un documentar ca la carte si ii mituim pe aia de la Hollywood sa-i acorde si toate premiile Oscar de anul acela.

      Si-am incalecat pe o sa si v-am spus povestea asa.
  • 0 (0 voturi)    
    Observatii (prima parte) (Marţi, 18 august 2015, 16:22)

    iulian_petrescu [utilizator]

    Afirmatia domnului Adrian Cuculis referitoare la conditiile de organizare a programelor la ID si IFR este falsa. Legea nr. 1/2011 stabileste foarte clar la art. 138, al. (3) ca “) Autorizarea provizorie şi acreditarea programelor de studii universitare se realizează distinct pentru fiecare formă de învăţământ, fiecare limbă de predare şi pentru fiecare locaţie geografică în care se desfăşoară” conditia mentionata de domnul avocat, ca universitatea sa organizeze programe la Zi acreditate, conform art. 140, al (6), este necesara dar nu suficienta. Anterior intrarii in vigoare a legii nr. 1/2011, prevederile legii eduatiei trebuiau corroborate cu prevederile OUG nr. 75/2005 care stipuleaza ca sunt evaluate in vedrea autorizaii/acreitarii fiecare tip de program de studii unviersitare, la fiecare nivel.
    Masura propusa de MESC nu va “legaliza” numai 70.000 de diplome. Exemple: 1. la Unviersitatea Spiru Haret numai in anii 2008, 2009 si 2010 au absolvit cu diploma de licenta peste 154.000 de si cu diploma de master peste 21.000 (http://chestionar.uefiscdi.ro/public5/index.php?page=punivlist&domenii=1); 2. la Universitatea de Vest Vasile Goldis din Arad in anii unviersitari 2011-2014 au fost inmatriculati peste capacitatea de scolarizare (la programe de licenta si master) un numar de 4180 studeti la care se adauga studentii inmatriculati la programe desfasurate illegal (fara autorizare/acreditare). La aceasi universitate au primit diploma de asistenti medicali peste 5000 de personae pentru care exista indoieli serioase ca au frecventat scoala (pentru cel putin 34 exista dovezi concrete ca lucrau la spitale din Bucuresti si au obtinut diplome la Arad fara sa lipseasca o zi) (http://www.aracis.ro/uploads/media/Raport_Director_de_misiune_si_coordonator_3c92e3.pdf). 3. La Universitatea Politehnica din Bucuresti au fost contatate depasiri ale capacitatii de scolarizare la mai multe programe de studii (http://www.aracis.ro/uploads/media/Raport_Departament_de_evaluare_755834.pdf).
  • 0 (0 voturi)    
    Observatii (a doua parte) (Marţi, 18 august 2015, 16:24)

    iulian_petrescu [utilizator]

    Pe de alta parte, proeictul de OUG este se contrazice; la art. 6 spune ca universitatile care vor inmatricula studenti peste capacitatea de scolarizare vor fi amendate iar la art. 7 se mentioneaza ca programul/unviersitatea care va inmatricula student peste capacitatea de scolarizare vor intra in lichidare. Care dintre cele doua sanctiuni vor fi applicate? Amenziile vor putea fi contestate in instanta? In ce conditii? Etc.
    De asemenea, proiectul imputerniceste MECS sa constate depasirile de capacitate ceea ce se putea realiza si pana acum, fara nicio modificare legislativa. Scopul acestei modificari este de a elimina alte agentii (ARACIS, UEFISCDI, etc.) sa le mai raporteze si ia in considerare la evaluarile pe care le realizeaza. De altfel, MECS nu a luat nicio masura notabila in directia pedepsirii celor care incalca prevederile legale in invatamantul superior (vezi programele de la unele universitati care trebuiau sa intre in lichidare incepand cu anul universitar 2012-2013 si care se regasesc si acum in structura acelor universitati).
    In concluzie, se doreste o "spalare" a diplomelor obtinute ilegal si impiedicarea tragerii la raspundere a universitatilor/persoanelor responsabile de aceasta situatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Fabrică de diplome (Marţi, 18 august 2015, 16:44)

    verid [utilizator]

    Evident,cu o astfel de diplomă,de inginer,medic sau avocat,ești supercalificat să mături prin parcuri,sau să păzești mașinile intr-o parcare. E păcat totuși ca prin recunoașterea acestor"diplome"sunt prejudiciați cei care au făcut studii adevărate.
  • +1 (1 vot)    
    Acumulati cunostinte, nu diplome! (Marţi, 18 august 2015, 18:50)

    DD [anonim]

    Google "Why Did 17 Million Students Go to College?" (un articol din 2010)

    Din articol:
    "Over 317,000 waiters and waitresses have college degrees (over 8,000 of them have doctoral or professional degrees), along with over 80,000 bartenders, and over 18,000 parking lot attendants. All told, some 17,000,000 Americans with college degrees are doing jobs that the BLS says require less than the skill levels associated with a bachelor’s degree."

    S-a dus vremea diplomelor. Azi, si nu doar in Romania, oricine vrea neaparat poate sa-si faca rapid si usor un doctorat inutil. Sau doua. (Sau chiar trei, daca nu e in stare sa-si gaseasca un job pentru ca nu stie sa faca nimic. Si toate trei la fel de inutile.)

    Sfatuiti-va copiii si nepotii sa nu mai acumuleze diplome, ci cunostinte. Sa invete o meserie.

    12 ani de liceu, doar ca sa te alegi cu o diploma de bacalaureat fara nici o valoare practica, e o mare risipa de timp si resurse.

    8-10 ani de scoala pentru formarea unei culturi generale sint arhisuficienti, iar in inca 2-3 ani poti sa pregatesti un programator, un contabil etc., asa incit la 16-18 ani sa poata deja sa isi cistige existenta, nu sa mai piarda fara rost ani si bani multi prin facultati pentru a ajunge la acelasi nivel de cunostinte profesionale.
  • 0 (0 voturi)    
    duplicitate (Marţi, 18 august 2015, 18:54)

    lica [anonim]

    Dl av.cuculis are comportament pontist, se dedubleaza. Cu l-a parasit etica profesionala in conditiile in care se erijeaza drept aparator unic si consacrat al absolventilor fara diploma dar sustine ca va fi invadata piata muncii cu ceea ce el a castigat in procese( nu onorariile). Nu va fie frica pentru pierderea clientelei, munciti, reprofilati-va si ve-ti supravietui. A-ti ,,terminat,, tot la SH, sau a-ti absolvit o alta facultate.
    • 0 (0 voturi)    
      se explica (Miercuri, 19 august 2015, 9:07)

      mda... [anonim] i-a raspuns lui lica

      La halul in care scriu multi de pe aici la comentarii, majoritatea care acuza pe cei care au terminat SH, nu ramane nimic de zis... incercati sa va uitati cum scrieti dvs si apoi vorbiti de altii... este doar un sfat...
  • +1 (1 vot)    
    absolventi periculosi (Marţi, 18 august 2015, 20:07)

    conservatorul [utilizator]

    Acesti asa zisi absolventi de facultati cu doua ghisee ( unul de plata si unul de eliberare diplome) vor primi un test in care vor raspunde la niste intrebari simple in urma caruia vor fi declarati absolventi cu acte in regula. Astfel vor avea tupeul sa sustina mereu ca au absolvit studii superioare. Angajarile oricum nu se fac pe competente iar unii dintre absolventi sunt deja angajati si au facut facultatea doar ca sa dea bine la CV, sporuri etc. Ce se va intampla cu cei care muncesc pentru o diploma? Vor trage concluzia ca se putea si mult mai usor.
  • 0 (0 voturi)    
    invatamant de 2 bani (Miercuri, 19 august 2015, 8:27)

    OZ [anonim]

    Sunt angajator, dar niciodata n-as angaja un absolvent de Spiru Haret. Nic macar la interviu n-as invita vreunul. spiru Haret nu este o Universitate, este o bataie de joc. Si mai sunt cativa de acest gen. Su dupa aceea va mirati ca diplomele din RO nu prea sunt recunoscute in afara tarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Idei preconcepute (Miercuri, 19 august 2015, 22:34)

      Baluba [anonim] i-a raspuns lui OZ

      Sunt absolvent de Spriu, ca a doua facultate. Prima este Politehnica.
      Din 80 de studenti din grupa de la Poli am terminat 10. Din cei 10, 1 singur profesa acum 4 ani pe domeniul in care am terminat si asta pentru ca taicasu avea pile. Nu am sa spun acum de cate ori in cei 5 ani de Poli, a trebuit sa dam atentii sau sa cumparam manualele profesorilor ca sa trecem la materia respectiva.
      Nu mai spun de conditiile de studiu din Poli si de dotarea tehnica, unde lucram pe calculatoare sub 286. Cine stie la ce ma refer.
      La Poli, am avut colegi gemeni care faceau cu randul in timpul examenelor.
      La Spiru, nu am dat un leu atentie, nu am cumparat nici macar o carte. Examenul de licenta cat si alte examene le-am dat supraveghiati cu camere. In ziua examenului de licenta de la Spiru, am fost verificat inca de la poarta. Cu un etaj inainte de salile de examen a trebuit sa las telefonul si tot ce era electronic la un "vestiar". Nu am mers in sala de examen decat cu un pix, buletinul si legitimatia de student iar pe intreaga durata a examenului au fost 5 profesori supraveghetori la 20 de studenti plus minim 6 camere speed.
      In prezent nu lucrez in nici una domeniile in care am studiat. Dar imi vreau diploma. Este un DREPT al meu, pentru care am platit, atat cu timp si energie cat si cu bani. Atata timp cat facultatea pe care am urmat-o de la inscriere si pana la licenta era acreditata nu vad de ce STATUL sa imi FURE acest DREPT al meu.
      Cat despre toti cei care injurati pe aici pe acei studenti de la Spriu, vreau sa va spun, ca cine vrea sa invete, INVATA, in orice conditii. Nu zic ca nu sunt diplome cumparate la Spiru, dar va asigur ca sunt diplome cumparate si la facultatile de stat... si nu numai. Chiar eu am fost coleg in liceu cu fiica unui om important din tara asta, pe care nu am vazut-o o zi la fata in liceu iar la bac "a fost" in sala cu mine dar nu i-am vazut fata si cu toate astea a luat bacul... fiind la mare in direct la TV.
      • 0 (0 voturi)    
        Cam asa i.. (Joi, 3 septembrie 2015, 12:16)

        emilia [anonim] i-a raspuns lui Baluba

        Aveti foarte mare dreptate .Si eu am terminat acum 3 ani Facultatea ,fara sa mi ridic diploma.,Sunt cu totul de acord cu ce ati scris...
    • 0 (0 voturi)    
      2 bani (Miercuri, 19 august 2015, 23:29)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui OZ

      OZ da-le numele firmei pe care o ai si eventual si numele tau sa stie sa nu te mai caute, macar iti fac un bine si nu mai trebuie sa sortezi cv-urile.
  • 0 (0 voturi)    
    Competenta, nu doar diploma (Joi, 20 august 2015, 10:58)

    monica [anonim]

    Cine doreste sa arate cat de competent este, trebuie sa o dovedeasca printr-un concurs, nu doar prin diploma pe care o detine.Sa nu uitam ca sunt vizate si universitati de stat cu renume!Cand este incalcat un drept al unui cetatean,este normal sa se faca dreptate!
  • 0 (0 voturi)    
    Diplome (Joi, 20 august 2015, 18:45)

    Cetatean [anonim]

    Am citit mai toate comentariile de aici si vreau sa va intreb ceva pe cei care suntei impotriva celor de la Spiru care isi doresc diplomele.
    Dvs. daca va cumparati ceva, legal cu contract si platiti si statul va spune ca este totul in regula v-ar conveni ca dupa 4... 5...10 ani sa vina statul si sa va spuna, ne pare rau actul nu mai este legal si trebuie sa va luam bunul. De exemplu casa, sa te arunce in strada.
    O paralele destul de exagerata.
    Ganditiva ca cei de la Spiru, multi dintre ei sunt victimile statului asta in care traim. De ce? Daca nu ma insel, incepand cu anul 2000, ministerul edicatiei a cerut sa se scoata seralul si fr-ul din facultatile de stat. Bun...
    Dar poate o persoana care a lucrat 15 ani intr-o pozitie i se ofera posibilitatea de catre angajator (stat sau privat) sa avanseze cu conditia sa isi faca studii superioare. Din moment ce la stat nu se poate, unde sa se indrepte? Sa stea maturator pe un salariu de 700 de lei pentru ca unora nu le convine ca ei sa isi primeasca diplomele?
    Adica ce spuneti voi aici prin aceste comentarii nu faceti alteva decat sa ii condamnatii pe acei oameni sa ramana acolo unde sunt fara posibilitatea se evolueze. Nu zic ca nu sunt cazuri unde unii si-au cumparat diplomele. Dar asta nu este doar la Spiru ci la toate universitatile din tara asta. Spiru este doar una din cele pe care a cazut magareata. Ca si cazul cu liceul Bolintineanu de acum cativa ani. Doar la liceul ala se dadea bani la examene? Cati dintre voi nu ati dat bani inainte de bac ca sa ungeti profesorii de la examen? Si apoi sa imi ziceti ca eu nu angajez pe unu care imi zice ca a terminat Spiru.
    Mie statul asta mi-a negat posibilitatea sa fiu consultant pe un domeniu unde am lucrat 20 de ani, pe motiv ca nu aveam studii superioare in domeniu, in timp ce lege spune doar studii superioare, pe care le aveam. Adica un agarici care termina facultatea poate sa devina consultant si deci impliciti stie mai bine ca mine dupa 20 de ani de munca.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Joi, 20 august 2015, 18:49)

    Cetatean [anonim]

    Apoi...
    Inseamna ca va convine ca pentru fiecare din cei 70000 de studenti care au terminat la universitatile cu pricina sa ii despagubiti. Nu ati inteles articolul. Atunci cand un pagubit castiga, statul roman, nu universitatea trebuie sa plateasca despagubiri inclusiv cheltuielile de judecata. Este exact ca la taxa auto. Statul s-a pus sa o incaseze iar cand a venit vorba sa o dea inapoi, a trebuit sa fie dat in judecata. Iar banii astia vin din taxele noastre domnilor.
    Mai bine sa rezolve o data cu balamucul asta si sa le dea o data iar de acum inainte ministerul sa lucreze mai bine cu universitatile si sa faca controale inclusiv la cele de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    diploma (Joi, 20 august 2015, 22:46)

    tamara [anonim]

    astept sa se rezolve situatia si sa se faca dreptate , chiar daca asta inseamna ca multi care nu au muncit cat trebuie isi vor primi diplomele. eu stiu ca am muncit pe branci pt fiecare examen si nu am trecut precum gasca prin apa prn facultate.
  • 0 (0 voturi)    
    Si la Spiru Haret s-a invatat ! (Duminică, 23 august 2015, 22:31)

    Popescu Gabriel [anonim]

    Felicitari domnului Sorin Cimpeanu ! Se pare ca este singurul ministru al invatamantului care gandeste !
    Si noi ne meritam diplomele ! Am mucit si am invatat pe rupte ! Nu am dat spaga si m-am titularizat cu 9,05 !
    Am facut un master la o renumita universitate de stat si am constatat ca aveam colege care nu stiau ecuatia de gradul doi ! Si terminase facultatea la zi si la stat !!!
    Elevii mei au luat 10 la Evaluarea Nationala chiar daca eu pentru unii sunt decat un prost de la Spiru !
    Domule ministru eu va felicit si va apreciez pentru ce faceti !
  • 0 (0 voturi)    
    diplome spiru mfg-cg FR (Duminică, 23 august 2015, 23:38)

    daniela [anonim]

    Trebuie trasi la raspundere ptr.atatea daune si de partea absolventilor cat si a institutiei ,cel care a fost ministru invatamantului atunci in 2006-2009,si profesorii care au facut inscrierile si recomandarile ptr.
    formele de invatamant neautorizate ,ptr.ca noi am platit ca ptr.oricare alta facultate am dat examene si am pierdut timpul de pomana ptr.ca pe pagina de facultate scria -facultate acreditata-si insira toate specializarile.
    Timp de trei ani nimeni nu a spus nimic.
    Dupa ce am dat licenta a inceput ministrul de atunci sa spuna numai vorbe urate si grele care si acum au efecte f.f negative ptr.cei ce au invatat la aceasta institutie.
    Rusine sa le fie celor de atunci ptr.mizeriile facute de ei si suportate de noi,si va rog mult sa nu lasati sa se mai intample la nici o istitutie asa ceva.
    Multumesc,
  • 0 (0 voturi)    
    diplome spiru 2006-2009 mfg -cig FR buc (Luni, 24 august 2015, 0:16)

    daniela [anonim]

    Sindromul Spiru sa fie numiti cei care au permis sa se intample o asemenea catastrofa atunci si care nu au facut nimic ptr.invatamant ptr.a proteja societatea de aseenea injosire,
    In alte tari invatamantul si oamenii care se duc sa studieze sunt protejati de asemenea rusine (sa fie hartuiti prin procese si vorbe urate)asa cum au facut si fac in continuare cei care au dormit atunci cand trebuia sa verifice si sa ia masurile de rigoare.
    Stiti cum este :hotul striga hotii,cam asa am patit si noi
    De ce nu au permis at.in 2009 sa dam licenta la alta facultate ,au vorbit urat si au lasat-o balta.,ca mai bine este sa vorbeasca in continuare si sa plimbe oamenii prin tribunale..
  • 0 (0 voturi)    
    eliberare acte de studii (Vineri, 28 august 2015, 13:57)

    Irimia Teodor [anonim]

    Comentati aiurea ! Habar nu aveti situatia unor studenti care au absolvit facultatea la zi nicidecum la ID FR etc ...am pierdut 3 posturi de kinetoterapeut la centre medicale cu performanta tocmai din cauza asta! Eliberati dracului odata actele de studii macar cele ale absolventilor( care au studiat la fel ca si colegii lor de la stat) la forma de invatamant la ZI !
  • 0 (0 voturi)    
    diplome Spiru Haret promotia 2011 (Vineri, 25 septembrie 2015, 15:41)

    CRISTINA IVANOV [anonim]

    Am fost azi la Ministerul Educatiei sa depun hotararea judecatoreasca pentru diploma castigata in instanta si mi-au spus ca au aprobat azi diplomele pentru toata promotia 2011 - pentru dosarul 5043/2/2013. Nu mi-a venit sa cred!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică