Daunele pe care le-au provocat Greciei economisti celebri precum Paul Krugman si Joseph Stiglitz

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 13 august 2015, 8:37 Actualitate | Esenţial

Paul Krugman
Foto: Princeton University

Economistii americani celebri precum Paul Krugman, Joseph Stiglitz si Jeffrey Sachs au facut rau Greciei scrie jurnalistul Yannis Palaiologos pe politico.eu. 

Ei au fost liderii unei campanii mondiale anti-austeritate si au facut celebra cauza Atenei. 

Au avut dreptate sa sustina ca Greciei i se impune prea multa austeritate si ca trebuie sa i se reduca datoria, dar, in ultimele luni, cand relatia Atenei cu creditorii sai s-a deteriorat acesti economisti au daunat cauzai elene, spune Palaiologos.

Acestia au insistat ca vina pentru lipsa de incredere dintre cele doua parti apartine exclusiv creditorilor si au insistat - chiar si prin sfaturi informale repetate catre Varoufakis - pentru o reducere masiva  a datoriei grecesti intr-un mod ce era evident ca va ostiliza partenerii europeni.

In urma cu cateva saptamani, in publicatia New Yorker, Varoufakis a dezvaluit ca Sachs, unul din consilierii sai informali, l-a sfatuit repetat inainte referendumului sa declare Grecia in faliment daca nu se accepta solicitarile de reducere a datoriei.

Paul Krugman, dupa anuntarea referendului propus de Tsipras a indemnat grecii sa voteze Nu, argumentand ca lucrurile nu vor putea sa fie mai rele si ca ar putea fi chiar mai bine daca se emite o alta moneda.

Si Stiglitz a fost pentru Nu la referendum si chiar pentru Grexit.

Astfel, economisti celebri la nivel mondial - oameni cu premii Nobel si realizari academice exceptionale -  au oferit acoperire intelectuala unor radicali ce au parut dispusi sa riste intr-un mod incredibil de periculos viitorul financiar, politic si geopolitic al Greciei scrie jurnalistul elen.

.















[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
14266 vizualizari
  • +16 (20 voturi)    
    Trista si paguboasa fronda,la "tinereii " Nobel! (Joi, 13 august 2015, 8:52)

    Plagarus [utilizator]

    Au crezut oare, in ceea ce sustineau sau .......?
    • +18 (18 voturi)    
      ... (Joi, 13 august 2015, 10:16)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Premiul Nobel pentru economie trebuie desfiintat de Academia Regală de Stiinta a Suediei.

      SI asta pentru ca Economia este doar o stiinta sociala.
      Simplu...
      • -4 (8 voturi)    
        dar cu literatura ? (Joi, 13 august 2015, 10:47)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        ce facem cu literatura? ca nici aia nu prea e cuantificabila ... dam nobel doar pentru matematicieni ?
        • +10 (10 voturi)    
          .... (Joi, 13 august 2015, 11:45)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          Cel pentru literatura e dat de alta entitate, de Academia Suedeza.
          Nu de Academia Regală de STIINTA...
        • +6 (6 voturi)    
          ... (Joi, 13 august 2015, 11:50)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

          Corectie: premiile Nobel NU SE DAU pentru matematica.

          Pentru matematica, exista mai recentele premii Abel. :P

          Premiile Nobel se dau pentru: fizica, chimie, medicina si psihologie, literatura, pace si economie.
          • 0 (0 voturi)    
            pt anonimul moralist (Joi, 13 august 2015, 15:25)

            pt anonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            Nu e psihologie desteptule!
            E fiziologie.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Vineri, 14 august 2015, 10:46)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui pt anonim

              Asa fiziologie destepule. Acum poti si tu sa dormi la noapte! ;)
              Somn usor!
      • +3 (9 voturi)    
        Cat de stiintifica poate fi economia? (Joi, 13 august 2015, 11:07)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Sigur ca economia poate fi stiintifica daca ai toate datele corecte. Dar, de regula, nu ai toate datele. Si, apoi, mai intervine si dezinformarea.
        Deci, economia nu poate fi tratata ca o stiinta de genul matematicii sau fizicii, nici ca o inginerie - pt ca si in inginerie se lucreaza cu niste marimi care se pot masura. Cum poti masura gradul de incredere al publicului intr-o banca sau in actiunile emise de o companie? Nu intervin aici o serie de chestii psihologice, care nu pot fi masurate? Si, atunci, inseamna ca economia poate trata o serie de chestiuni doar probabilistic. Iar secretele pe care le detin marile companii transnationale si dezinformarile care se practica fac ca sa nu poti avea grad mare de incredere in informatiile din mass-media. Deci, exrem de greu sa calculezi ceva cu un grad de precizie acceptabil... Cat de bun economist ai fi, se poate vreo 20-30% sa te inseli. Iar daca-ti iei o marja mare, atunci sigur ca nu gresesti deloc daca spui ca in urmatorii 50 de ani va fi o criza economica grava.
    • +7 (11 voturi)    
      Cine naiba le-a dat la astia Nobelul ??? (Joi, 13 august 2015, 10:31)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Faptul ca scrii niste articole, dar tu nu ai absolut nici o exprienta in lumea reala, nu te face, automat, specialist de renume mondial. Faima si-au facut-o acesti economisti in lumea lor, academica, lipsita de masura realitatii. Noroc ca cei care iau deciziile in lumea adevarata au in spate o experienta bogata (si cu toate astea tot mai fac greseli).
      • 0 (0 voturi)    
        Gresesti! (Vineri, 14 august 2015, 9:18)

        Primul [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Realitatea e mai urata de atat. Este vorba de interese, iar acesti "economisti" stiu exact unde si cand trebuie sa atace pentru ca neamurile lor sa castige bani. Vezi tu...ei sunt mai ancorati in lumea reala decat noi. Practica aceleasi metode pe care le-au practicat si in momentele de glorie ale comunismului.
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Joi, 13 august 2015, 10:37)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Plagarus

      Poate au facut si ei niste "short-sell"-uri pe ceva companii grecesti, mai stii? :P
  • +1 (13 voturi)    
    Haosul , haosul cine la facut? (Joi, 13 august 2015, 8:56)

    tepesvoda [anonim]

    Dumnezeu o data a strans oameni din toate meseriile si I-a pus sa se laude fiecare:
    Medicul a spus " Eu fac bine pe oameni" deci meseria este cea mai impotanta
    Inginerul a spus " Eu construiesc spitalele, fac aparatura pe care o foloseste medical" deci meseria mea este cea mai importanta
    Vine si un preot si spune" Cea mai importanta meserie este a mea pentru ca eu il slujesc pe Dumnezeu care din haos a facut lumea,pamintul, cosmosul, pe om"
    Dar nici bine nu termina preotul de spus ca sare economistul si spune " Da haosul, haosul cine la facut? Nu noi economisti?" Cam asta e si cu criza din 2009, cu masurile de austeritate , criza din Grecia. deci haosul cine la facut?
    • +7 (9 voturi)    
      dar gramatica (Joi, 13 august 2015, 11:04)

      rony [anonim] i-a raspuns lui tepesvoda

      cine draq o fi facut-o?
    • -4 (4 voturi)    
      Gresit! De unde provine de fapt haosul? (Joi, 13 august 2015, 11:18)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      Era vorba nu de un economist ci de un programator. Si cam unde nu este un program bun este haos.
      Iar ideea ca lumea a fost creata "din haos" este ceva care provine din filozofia greaca si nu din Biblie. Acolo nu apare ideea ca lumea afost creata din haos, ci doar ca, la un moment dat, pe pamant era o stare care am putea-o numi haos. Dar nu se spune de "pamantul era pustiu si gol" - aproximativ "haos" -, iar despre ceruri, care au fost si ele create "la inceput" nu se spune ca erau cumva pustii, nici goale, ba chiar cartea Iov spune ca "stelele diminetii izbucneau in cantari de bucurie si toti fiii lui Dumnezeu (adica ingerii) scoteau strigate de veselie" cand Dumnezeu a creat pamantul (v. cap 38). Deci, cand a fost creat, pamantul nu a fost "pustiu si gol", ci a ajuns asa dintr-o cauza anume, care nu tine de Dumnezeu. In context, ghici care sa fie cauza!
      Sau, ma rog, poti considera ca totul e o poveste...
      Dar eu consioder ca haosul economic de acum este o urmare a haosului cauzat de pacat, care trebuie ca este si cauza pentru care pamantul este descris la inceputul cartii Geneza ca "pustiu si gol".
      • +1 (3 voturi)    
        .... (Joi, 13 august 2015, 11:48)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        Nene, esti varza...
      • +1 (3 voturi)    
        multi citesc putin inteleg (Joi, 13 august 2015, 16:30)

        tepesvoda [anonim] i-a raspuns lui BEDE

        E un banc dar pentru cei care nu il inteleg cum spun englezi" nu au simtul umorului". Bine spune pathfinder Nene esti varza. Unde vezi biblia in bancul de mai sus?
  • +2 (6 voturi)    
    faliment (Joi, 13 august 2015, 9:55)

    mamasitatarusu1211377215 [utilizator]

    Si puberul nostru prim-ministru are consilieri straini.Dealtfel si Geoana si Nastase aveau cind au candidat.Singurul la care a dat rezultate a fost Oprescu.
  • -1 (9 voturi)    
    Cine e Palaiologos? (Joi, 13 august 2015, 10:04)

    Vercix [utilizator]

    Si ce-i cu site-ul mentionat?

    Ar trebui sa precizati ceva din care sa reiasa de ce merita referintele, altfel miroase a propaganda.
    • +3 (3 voturi)    
      dom'le (Joi, 13 august 2015, 11:23)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui Vercix

      daca matale nu stii cine e foloseste google, ca de aia l-au lasat americanii pe gratis, altfel miroase a prostie.
      • 0 (0 voturi)    
        serios? (Vineri, 14 august 2015, 11:16)

        Vercix [utilizator] i-a raspuns lui ember

        Ma scuzi, dar nu e treaba mea sa stau sa caut pe orice neica nimeni au plasat astia intr-un articol. Sau sa vad care e treaba cu orice site obscur de care n-a auzit nimeni, probabil infiintat de putin timp pt a servi un scop precis.

        Asta e rolul publicatiei, daca se considera respectabila.

        Altfel, te las pe tine sa-ti pierzi timpul goagalind dupa cai verzi.
  • -13 (13 voturi)    
    Campania anti austeritate (Joi, 13 august 2015, 10:12)

    Oish [utilizator]

    Cei doi mari economisti au perfecta dreptate in campania lor impotriva ausreritatii. In special in tarile mai slab dezvoltate economic, austeritatea distruge si ce a rezistat crizei. Dar ceea ce s-a intamplat in Grecia tine mai mult de pokitica si mai putin de economie.
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Joi, 13 august 2015, 10:36)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Oish

      Nu e deloc asa.

      E ok sa ai deficit rezonabil (adica un 2-3-4%) pentru a face investitii, fie in infrastructura, fie stiu eu ce, in sisteme de irigatii pentru agricultura, fie pentru dezvoltarea de noi afaceri, fie in dezvoltarea resurselor umane (traininguri, respecializari etc etc), fie in educatie (tot factorul uman) etc.

      Insa e complet toxic sa ai deficit de 8-9-10%, cu zecile de ani, si banii respectivi sa fie bagati obsesiv in consum. Aia nu genereaza o crestere economica stabile si de durata. Ci doar alimenteaza bulele de consum!

      Ce s-a intamplat in Grecia tine mai mult de iresponsabilitatea liderilor greci, de-a lungul zecilor de ani...

      E inadmisibil ca tu Grecia, desi ai pretentii de tara civilizata, sa ai exporturi de 30 mld EUR pe an, in conditiile in care Romania, cu toate problemele ei, le are la 65 mld EUR.
      Inseamna ca tu ca stat nu prea esti capabil sa produci nimic. Poi cine I-a oprit pe greci sa investeasca in capitalul uman, si in dezvoltarea IMM-urilor?

      Au preferat sa isi supradimensioneze sistemul bugetar, si sa mareasca masiv cuantumul pensiilor.
      Si asta, timp de 30 de ani.

      Rezultatul se vede acum!
    • +5 (5 voturi)    
      Austeritatea... (Joi, 13 august 2015, 11:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Oish

      Austeritatea e doar medicamentul, cauza e traiul pe datorie. De aici vin toate problemele in tarile iresponsabile, care sub umbrela UE au reusit sa se indatoreze mai mult decit ar fi fost justificat economic.

      Problema Greciei a fost ca timp de 20 de ani a trait pe datorie... pina cind datoria aia a devenit totalmente nesustenabila.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Joi, 13 august 2015, 14:18)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Domnul bogdan,

        Mai mariti perioada la 30 de ani. Grecii au deficite bugetare de 7-8% constant de pe la inceputul anilor '80...
    • 0 (0 voturi)    
      Domnule, nu intelegi nimic (Vineri, 14 august 2015, 12:20)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Oish

      Austeritate, in ciuda conotatiilor negative pe care ne place sa le asociem, inseamna sa te limitezi la a cheltui atat cat ai. Poti intra in deficit pe termen limitat (de exemplu: am nevoie sa investesc 10 miliarde in doi ani sa construiesc niste autostrazi care-mi vor aduce mai apoi venituri de 1 miliard pe an). Problema e cand ajungi sa crezi ca deficitul e normalitatea si revenirea la linia de plutire e "asuprire".

      Pornind de la cazul economiilor mai slab dezvoltate pe care-l dai mai sus si eu pot sa vin sa spun ca orice om al strazii ar putea detine cate o vila in Primaverii daca nu ar trebui sa traiasca din cat castiga. O teorie beton, din punctul meu de vedere, dar te oferi sa suporti costurile?
  • +9 (13 voturi)    
    "Nobili" satui de economie incearca risipa (Joi, 13 august 2015, 10:20)

    D_Poroineanu [utilizator]

    Varufakis e de aceiasi origine ca si Sachs, Krugman, Stiglitz - ce ne miram ca gandesc la fel. Noroc ca economistii germani si-au pus punctul pe i.
  • +4 (6 voturi)    
    pai (Joi, 13 august 2015, 10:26)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pe papagalii respectivi nu-i intereseaza decit faima lor gaunoasa, ii doare la basca de grecia si de orice alta tara.
    Daca-i ii obligi sa lucreze, adica sa cistige un ban cinstit, la bursa de exemplu, dau faliment intr-un an, sau mai devreme. Nici un om de afaceri sau politician serios nu-i baga in seama. Doar presa stingista, si mai rar, cite un bambulakis, le acorda atentie.
  • +8 (8 voturi)    
    Grecii erau un popor deștept. (Joi, 13 august 2015, 11:17)

    vali47 [utilizator]

    Nu înțeleg cum sau lăsat grecii prostiți de niște anarhiști ca Tsipras care le promit fericire și bogăție fără muncă.Grecii ar trebui să se întrebe pe ce cheltuie guvernul lor banii din taxe în condițiile în care ratele la datorii sunt suportate de BE.De ce nu au bani pentru consumul curent și de ce unii sunt scutiți de taxe?Este ciudat cum se lasă prostiți cu gratuități,când nimic nu este gratis și aceste gratuități ascund multă,multă hoție.
    • +7 (7 voturi)    
      mmm (Joi, 13 august 2015, 11:40)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      dupa 20 de ani de trai bun pe banii altora, au urmat 4-5 ani de taieri dupa taieri. Si scasdere economica. Si somaj de 25-30%. Iar in astfel de conditii e relativ usor ca poporul (invatat sa primesca de toate de la stat) sa se considere nedreptatit si sa creada tot ce le vinde extremistul.

      Oricum, lectia pare sa fi fost invatata. Cu toata debandada aia si-au adincit recesiunea (dupa 1-2 luni de paralizie generala a economiei) si au obtinut conditii sensibil mai dezavantajoase decit ce se putea negocia inainte de default. Iar Tsipras, dupa jumate de an de dezmats, a ajuns sa impuna cele mai drastice masuri de austeritate aplicate vrodata Greciei. Plus umilinta de a fi nevoit sa gajezi fiece suma cu cite o insula sau altceva.
  • 0 (2 voturi)    
    economistii germani au pus punctul pe I (Joi, 13 august 2015, 11:47)

    Decebal per Scorilo [anonim]

    O sursa miraculoasa...politico.com, e poate o sursa demna de incredere in US pentru republicani...dar politico.eu, care s-a lansat pe 20 apr anul acesta e intradevar o voce demna de urmat...daca citati de pe In linie dreapta cred ca erati mai credibili :)
    • +1 (1 vot)    
      politico.com e detinatorul domeniului politico.eu (Joi, 13 august 2015, 14:53)

      mrness [utilizator] i-a raspuns lui Decebal per Scorilo

      Domain name politico.eu
      ...
      Registered April 7, 2006
      ...
      Registrant Email ...@politico.com
      • -1 (1 vot)    
        the-birth-of-a-new-publication-politico-europe-lau (Joi, 13 august 2015, 22:50)

        DECEBAL PER SCORILO [anonim] i-a raspuns lui mrness

        The birth of a new publication
        Editor in chief John F. Harris and executive editor Matthew Kaminski trade thoughts on the new POLITICO Europe.
        By MATTHEW KAMINSKI AND JOHN F. HARRIS 4/20/15, 6:33 PM CET Updated 4/20/15, 11:42 PM CET

        http://www.politico.eu/article/the-birth-of-a-new-publication-politico-europe-launch/
  • +3 (3 voturi)    
    austeritate--- moderatie---consumerism (Joi, 13 august 2015, 12:31)

    LEC [anonim]

    Cam aceestea sunt , in opinia mea extremele si
    media , adica moderatia, in care traieste o tara.

    Cand Grecia era ceva mai sanatoasa financiar
    vorbind , prevala consiliul consumeristilor , care pe nesimtite i-a bagat unde stim cu totii.

    Cand Grecia a intrat in colaps, aceeasi sfatuitori i-au
    indemnat , in scris si oral , spre austeritate
    Numai ca, dezvatul este mult mai greu decat invatul!!

    Nu-mi amintesc, dar poate imi spuneti dv., cativa sfatuitori ai moderatiei ; consm armonizat cu resursele ;
    S-a ajuns ca standardul de viata a unei tari sa fie evaluat in functie de consumul de cola sau de bere, etc ; mare prostie

    Pe scurt, criza financiara globala a fost provocata
    tocmai be cei care ar fi trebuit s-o previna; absolventi de Harvard, Yale , etc
  • -3 (5 voturi)    
    Bancile... (Joi, 13 august 2015, 13:04)

    Gigi Kent [utilizator]

    Ba mi se pare ca au dat cele mai pertinente sfaturi pe care le puteau da.

    Imi aduce aminte de criza mondiala. Foarte putini au indraznit sa spuna atunci ca Goldman Sachs si Lehman Brothers trebuiau sa fie lasate sa dea faliment in mod organizat ceea ce ar fi oprit imediat contagiunea globala. Asa ce au invatat? Ca legile capitalismului se aplica doar la catei, ca o firma neviabila da faliment doar daca nu e "too big to fall" si ca in general au destula influenta sa-si salveze fundurile chiar cu pretul unui dezastru la nivel global. Si nu cred ca a invatat nimeni nimic din criza in cauza.

    La fel si cu Grecia. Declarat faliment, Emisa drahma. Toata lumea saraceste automat si gata. Ceea ce se intampla acum e o lalaiala. Cresterea economica in Grecia e putin probabila, scaderea efectiva a datoriei ca % din PIB fara un "hair-cut" nu se poate realiza decat prin excedent bugetar iar excedentul bugetar nu se poate realiza decat afectand anumite categorii sociale (de obicei tot cele mai sarace).
  • +3 (3 voturi)    
    In sfarsit (Vineri, 14 august 2015, 8:16)

    Bengescu [anonim]

    .. spune cineva lucrurile pe bune, că până acum m-am îngrozit la câte aberații accepta lumea de domnii - doar au premiul Nobel, nu?
    Ei bine, aparent poți să ai premiul Nobel pentru mărețe realizări și să fii complet idiot în alte aspecte.
  • +1 (1 vot)    
    Nu e chiar asa (Vineri, 14 august 2015, 12:14)

    sile [anonim]

    Economistii isi bazaie teoriile, precum Belzebut. Vrei sa fii bagat in seama, trebuie sa sochezi cu ceva. Daca spui lucruri banale nu te baga nimeni in seama, esti plictisitor chiar daca ai dreptate.

    Daunele si le-au provocat grecii insisi cand in loc sa se uite in propria ograda s-au uitat in gura economistilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Replica . (Vineri, 14 august 2015, 16:36)

      Moneda [anonim] i-a raspuns lui sile

      Sa fim realisti .! Grecii n-au patit nicio paguba . Au pus mana pe o prada grasa de peste 200 miliardede euro . Au stiut toti cum sta treaba si au fost convinsi de prima data ca nu vor mai da banii inapoi . Au furat politicienii , contopistii din administratie si ca o maree, banii au ajuns pana la ultimul grec . Asa au tacut toti si au fost multumiti .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă