Valeriu Strelet exclude o unire a Romaniei cu Republica Moldova: Fratii nostri de peste Prut au alte probleme

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 11 august 2015, 8:00 Actualitate | Esenţial

Valeriu Strelet, fost premier la Chisinau
Foto: Facebook - Valeriu Strelet
Premierul Valeriu Strelet a respins posibilitatea unirii Republicii Moldova cu Romania, spunand ca ar presupune costuri inacceptabile pentru cetatenii romani. 

"Fratii nostri de peste Prut au alte probleme", a spus primul ministru portalului Unimedia, potrivit Radio Europa Libera. 

"Nu cred ca sunt multi entuziasti care ar vrea sa accepte descresterea nivelului de viata al unei familii din Bucuresti sau Pitesti, in favoarea unirii", a spus Strelet.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
35838 vizualizari
  • +14 (18 voturi)    
    Domnule Prim Ministru, (Marţi, 11 august 2015, 8:17)

    Vali [anonim]

    Eu sunt unul dintre entuziasti si accept ca sa-mi sacda putin nivelul de trai, de dragul unirii cu fratii din Moldova.
    • +10 (12 voturi)    
      Subscriu si eu. (Marţi, 11 august 2015, 9:59)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Vali

      Nu o duc grozav, dar de dragul unirii cu fratii nostri as renunta la jumatate de piine. Oricum eu sint de parere ca numai la inceput ar fi mai greu, dupa aceea am deveni impreuna mult mai puternici. Potentialul mare al Moldovei este agricultura. Daca se investeste in ea cum trebuie si se renunta la pesticide in favoarea optiunilor organice, marginea investitiei prin vinzarea de cereale, fructe, legume catre UE ar fi mult mai mare. S-ar cistiga mult mai mult pe hectar. Uitati-va la Olanda... Tara asa de mica si cite legume si fructe exporta catre alte tari...
      • -3 (11 voturi)    
        lol (Marţi, 11 august 2015, 11:35)

        za_omu [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        Tu te auzi? Noi nu suntem in stare sa fructificam potentialul agricol al romaniei la maxim :)
        Ca sa intelegi mai bine, daca in momentul asta, romaniei i s-ar acorda terenul moldovei fara locuitori, bonus asa, primul lucru la care s-ar gandi ilustri nostri conducatori nu ar fi cum sa faca sa aduca un plus economiei cu el ci mai degraba ce contracte se pot face p-acolo cat sa mai stoarca niste banuti pentru o viluta/masinuta noua :)
        • +4 (4 voturi)    
          Iar aici... (Marţi, 11 august 2015, 12:09)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

          Ne va ajuta DNA-ul, sa-i curete pe toti politicienii si sa vina in locul lor oameni cu spirit antreprenorial, iar cum unul fura sa fie eliminat din viata politica si sa faca inchisoare. Da, e un vis frumos. Dar daca nu visam, apoi chiar ca nu o sa avem nici o viziune si o sa se aleaga praful de tara asta.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Miercuri, 12 august 2015, 13:39)

            za_omu [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

            Doamne'ajuta, nu zic ca nu ajuta DNA-ul...dar sunt curios cati dintre "patitii" dna de pana acum au ajuns sa-si caute un loc de munca pentru ca le-a fost confiscata toata averea si dupa ce au iesit de la puscarie nu mai aveau cu ce se intretine? La prima vedere eu zic ca tinde spre 0, dar zic sa fim optimisti si sa speram ca tendinta se va intoarce la 180 de grade :)
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Marţi, 11 august 2015, 10:49)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Vali

      Me too.

      Unde mai pui ca nu-i musai ca nivelul de trai din Romania sa fie afectat. Exista mai multe solutii in momentul de fata, nu suntem in situatia Germaniei din anii '90.
    • +1 (5 voturi)    
      Puncte de vedere . (Marţi, 11 august 2015, 14:07)

      Marx [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Sa fim realisti ! Basarabia nu se poate uni cu tara mama datorita structurii etnice . Romanii sunt aproape la paritate cu slavii si fiecare va vrea la patria lui . Probabil ca o integrare in UE va topi cu anii echilibrul etnic sau va imblanzi spiritele . Altfel , Basarabia va ramane ca Austria fata de Germania . Un vecin cu aceeasi limba majoritara .
      • +1 (1 vot)    
        si Engels (Marţi, 11 august 2015, 16:27)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Marx

        Draga tavarashe cu nickname de ideolog comunist: Procentul de moldoveni/romani declarati la recensamantul din 2004 din R. Moldova este de: 78%.
        • 0 (0 voturi)    
          Replica . (Marţi, 11 august 2015, 19:00)

          Marx [anonim] i-a raspuns lui JustinCase

          Daca este sa fim corecti , atunci recensamantul respectiv -poate orice tasta pe google rec. rep. mold .2004 - arata ca doar 1,9 % s-au declarat romani . Drept este ca s-au declarat moldoveni 69 % dar cu siguranta aici sunt familii mixte . Rusii si ucrainenii declarati sunt pe la 20 % . Realitaea ar fii ca romanii adevarati reprezinta cam 60 % iar restul alte popoare . Oricum ,60 la 40 nu-i tocmai convenabil pentru asa o hotarare .
  • +14 (18 voturi)    
    Coruptia ia loc mintii!! (Marţi, 11 august 2015, 8:36)

    Entiu [anonim]

    Coruptia ia loc mintii!! Singura solutie de progres a RM este unirea cu Romania.
    Stiu, multi vor sari in sus si vor spune ca in Romania nu este Raiul.
    Asa este, ADEVARAT. Dar Romania progreseaza nu a impietrit in anul 1989 ca RM. Ce va face RM daca Ucraina (sau o parte din ea) va trece de partea Uniunii Europe-ne? Va deveni o mare Transnistrie? Va astepta ajutoare dintr-o Rusie razboinica si agresiva cu o economie falimentara si cu o societate impietrita si ea (majoritatea) in secolul XIX? Coruptia ia loc mintii!!
  • -6 (14 voturi)    
    ... (Marţi, 11 august 2015, 8:54)

    svensson [anonim]

    hmm.. omul a pus punctul pe i..
    • +7 (9 voturi)    
      prim-ministru (Marţi, 11 august 2015, 10:40)

      firstfb [utilizator] i-a raspuns lui svensson

      Daca se uneste Basarabia cu Romania, mai apuca Strelet sa fie prim-ministru vreodata? Sau sa fure ei 1 MILIARD de dolari??
      D-aia nu vor unire, ca sa poata in continuare sa isi jefuiasca conationalii!
      Dar trebuie sa dea un motiv veridic, si o zic p-asta: "Romanii nu vor unirea". Ba romanii VOR unirea, doar ca f. putini din politicienii nostri au curajul sa si-o asume!
  • -2 (16 voturi)    
    Slava Domnului (Marţi, 11 august 2015, 9:06)

    Jay [anonim]

    ca realismul si responsibilitatea au inceput sa-si faca loc in politica moldoveana. Constientizarea propriilor prioritati si focalizarea pe rezolvarea enormelor problem din RM pot face ca aceasta tara sa se apropie, in timp, de standardele minime ale UE si, cu ajutorul nostru, sa acceada la statutul de membru intr-un posibil viitor. Pana atunci, sunt de acord cu mii de "poduri de flori"
  • -4 (14 voturi)    
    asa e (Marţi, 11 august 2015, 9:07)

    razvan [anonim]

    are dreptate...
  • +9 (11 voturi)    
    probleme si problemute (Marţi, 11 august 2015, 10:40)

    boogiewoogie [utilizator]

    prioritatea conteaza, nu CATE probleme exista

    "Nu cred ca sunt multi entuziasti care ar vrea sa accepte descresterea nivelului de viata al unei familii din Bucuresti sau Pitesti, in favoarea unirii" ... bine spus "CRED", este o opinie SUBIECTIVA... lasati-ne pe noi sa decidem daca ne scade nivelul de trai sau nu si daca este acceptabil.
  • +8 (10 voturi)    
    Cotet (Marţi, 11 august 2015, 11:52)

    Prezan [utilizator]

    Strelet, ai iesit si tu de cateva zile din cotet si deja stii ce vor si ce nu vor Romanii din Romania. In loc sa iti dai cu parerea, mai bine ai face ceva pentru oamenii pe care ii reprezinti.

    Daca nu esti tu de acord cu unirea, mai bine zi asa, nu arunca pisica peste gard.

    Oricum, iti va veni si tie sfarsitul politic - ma indoiesc ca ai competenta, vointa si sprijinul politic de a conduce guvernul in aceast moment greu.
  • +2 (6 voturi)    
    Argument complet fals (Marţi, 11 august 2015, 12:06)

    OrlyOpinions1 [anonim]

    Daca in Romania, s-ar face un referendum maine care sa intrebe populatia daca sunt de acord cu o crestere generala a taxelor cu sa zicem 2-3%, si ca acesti bani sa fie folositi pentru dezvoltarea Moldovei in contextul unirii cu Romania, rezultatul va fi covarsitor pentru o astfel de masura.
    Problemele sunt altele:
    Argumentul ca unirea Romaniei cu Moldova implica costuri prea mari, este fals, si este argumentul folosit de clasa politica si Romaneasca si Moldoveneasca pentru a justifica neimplicarea si dezinteresul pentru o astfel de unire. Auzim povestea asta de prin '98 incoace, si ne-am plictisit deja.
    Cunoastem temerile Moldovenilor legate de capacitatea de fraudare a bugetului statului a Romanilor si de faptul ca Moldova ar putea avea mari probleme financiare cu o guvernare in stil Dambovitean. Nu este cazul, se fura distribuit, atat cat permite economia zonei, nu mai mult, si se lasa si ceva oamenilor ca sa traiasca.
    Unirea nu se va intampla decat in contextul EU+NATO, Romania este practic un judet din Europa, si drumul nostrul este catre o Europa unita, cu drepturi, oportunitati si lebertati egale pentru toti cetatenii.
  • 0 (0 voturi)    
    unire (Marţi, 11 august 2015, 19:22)

    EMM [anonim]

    accept sa mi scada nivelul de trai din cauza asta decat din alte cauze ! Vrem unirea !
  • +1 (1 vot)    
    fiecare sa isi vada de... (Marţi, 11 august 2015, 19:25)

    ..13 [utilizator]

    ...cotetul sau.

    Nici romanii dar nici moldovenii nu se grabesc spre unire si de aceea nici nu se intampla prea multe lucruri bune de o parte si de alta a Prutului ref. unirea.

    Asa ca ramane cum am stabilit!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi