Mircea Craciun, considerat cel mai bun pilot de planor de distanta din Romania. Pilotul disparut se pregatea sa realizeze un record mondial

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 9 august 2015, 17:47 Actualitate | Esenţial

Mircea Craciun, pilotul care a disparut cu planorul, joi, dupa ce si-a luat zborul din Masivul Postavarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanta din Romania, el pregatindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber.

Cititi si  Operatiunile de cautare a planorului disparut joi au fost reluate. Salvatorii vizeaza in special zona Brasovului, dupa ce au primit poze cu un aparat in zbor realizate cu putin timp inaintea disparitiei

Instructorul de parasutism din cadrul Aeroclubului "Iosif Silimon" Brasov, Cristinel Popescu, a declarat, duminica, pentru corespondentul Mediafax ca Mircea Craciun este cu siguranta cel mai bun pilot de distanta cu planorul, el avand un record personal de 700 de kilometri de zbor liber.

"Este un om cu o mare pasiune pentru zborul cu planorul. Asa cum unii au pasiunea de a pescui, de a zbura cu parasuta cum sunt eu sau orice alte pasiuni, a lui era zborul cu planorul. Are un record personal de 700 de kilometri de zbor si isi dorea foarte mult sa obtina un record mondial de 1.000 de kilometri de zbor liber. Se si pregatea pentru asta", a spus Popescu.

Potrivit sursei citate, Mircea Craciun verifica intotdeauna foarte atent toate detaliile tehnice, dar si conditiile meteo inainte de a porni la zbor.

Mircea Craciun detine o firma de panificatie-patiserie in Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, zborul cu planorul fiind marea lui pasiune.

Planorul cu care a zburat il inchiriase de la o firma din strainatate si il testa pentru prima data dupa asamblare, iar Aeroclubul Brasov doar l-a ajutat sa se inalte pentru a-si lua zborul din Masivul Postavarul.

Joi, comandantul Aeroclubului Brasov, Stelian Cojocaru, afirma ca atunci cand a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav pilotul Mircea Craciun a spus ca intentioneaza sa zboare aproximativ doua- trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare dupa asamblare", potrivit unui comunicat al ROMATSA.

Tot joi, procurori ai Parchetului Curtii de Apel Brasov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unitati constituindu-se un dosar penal cu privire la faptul ca in aceeasi zi planorul, care a decolat fara un plan de zbor la ora 12.30, a disparut, iar pilotul, singura persoana aflata la bord, nu a mai contactat reprezentantii Aeroclublului Ghimbav sau familia si nu a mai revenit la baza.

Romatsa anunta ca Mircea Craciun a folosit ultima data telefonul mobil joi, la ora 13.06, in timp ce traversa statiunea Predeal.

De asemenea, sursa citata mentiona ca, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru zborul in aceasta clasa de spatiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obtine informatii la cerere.

"Acesta nu a intrat in legatura radio cu ACC Bucuresti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informatii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informatii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatarilor comandantului Aeroclubului Brasov, acesta a fost in legatura radio numai cu conducatorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informatie referitoare la eveiment a fost primita de catre Romatsa de la comandantul Aeroclubului Brasov joi, la ora 21.39", se mai arata in comunicatul ROMATSA.










6231 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    poate (Duminică, 9 august 2015, 20:49)

    bizonul_nou [utilizator]

    Poate a ajuns la Budapesta intre timp - gindeste un optimist!
  • 0 (0 voturi)    
    Mdaaaa (Luni, 10 august 2015, 12:27)

    vladf [utilizator]

    Bine ca toate barcile din Delta trebuie sa aiba GPS, iar tampitii astia cu parapante si planoare nu au nici un fel de obligatii.

    Timp de 3 zile au fost puse in miscare o multime de avioane, elicopete, salvamontisti, pentru ca legislatia este de kkt.
    Au fost cheltuiti o multime de bani, uzura elicopterelor, costul mobilizarii unui numar semnificativ de forte terestre, pe astea cine le suporta?

    Basca in timp ce astia cautau un singur om, alti 45 au avut accident, elicopeterele erau la Brasov in excursie nu in Bucuresti sa preia ranitii.

    GPS, comunicare radio la 5 minute cu restul tampitilor care l-au urcat in aer, in caz de necaz trasi la raspundere si cei care trebuiau sa-l monitorizeze.
    Obligatoriu asigurare pt. asa ceva, despagubirile imputate asiguratorului sau mostenitorilor.

    Vrei sa te urci pe nu stiu ce munte, platesti o carca de bani statului respectiv, pt. ca daca dai chicx trebuie sa vina sa te caute, astia cu planoare si parapante ii doare in basca.
    • 0 (0 voturi)    
      mdaaa (Vineri, 14 august 2015, 13:38)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui vladf

      cand nu stii poti vorbi multe.
      Barcuta ta are motor, inerent ai o sursa de curent. Deci iti poti alimenta usor aparatura de bord.
      Nu ai vazut la caiace asa ceva, nici la alea cu vasle.
      Tot asa e mai greu sa pui un astfel de aparat pe o parapanta de ex. Ii zice trasponder ca fapt divers.

      Dar e mai usor sa fii ignorant.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică