Liderii Jobbik, la tabara de vara a Tineretului Maghiar Ardelean de la Gheorgheni. Szavay Istvan: Sunt sigur ca Romania se va uni cu Republica Moldova, ceea ce va duce la o federalizare, iar asta poate fi o oportunitate pentru maghiari

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 7 august 2015, 20:37 Actualitate | Esenţial

Szavay Istvan a avut interdictie de a intra in Romania pentru o perioada de un an, incepand din martie 2014
Foto: Facebook / Szavay Istvan
Presedintele Jobbik, Vona Gabor, si vicepresedintele acestui partid, deputatul Szavay Istvan, au participat, vineri, la tabara de vara a Tineretului Maghiar Ardelean - EMI, de la Gheorgheni, unde au abordat subiecte legate de situatia actuala din Ungaria si Bazinul Carpatic, in context european, informeaza Agerpres.

In deschiderea dezbaterii, presedintele Jobbik, Vona Gabor, a anuntat ca "va cobori stacheta" in ceea ce priveste declaratiile pe care le va face, intrucat partidul sau este catalogat ca extremist si este asociat cu organizatia Noua Dreapta. 

Vona Gabor a vorbit, in discursul sau, despre alegerile din 2018, din Ungaria, cand Jobbik doreste sa ajunga la guvernare, despre problemele actuale din Uniunea Europeana, cum ar fi criza economica, situatia Greciei si problema imigrantilor, despre care a spus ca Europa nu a gasit solutii, dar si despre politica nationala a Ungariei. 

Aceleasi subiecte au fost abordate si de deputatul Jobbik Szavay Istvan, care a facut si o analiza a rezultatelor alegerilor de anul trecut din Ungaria, dar a vorbit si de perspectiva scrutinului parlamentar din 2018, din tara vecina. 

Szavay a declarat ca, in opinia sa, Romania se va uni cu Republica Moldova, in anii urmatori, iar acest lucru ar putea duce la o reorganizare administrativa, ceea ce ar insemna o oportunitate pentru maghiarii din tara noastra, care vor putea fi mai bine reprezentati la nivel regional. 

"Sunt sigur ca poate peste 5,10,15 ani Romania se va uni cu Moldova, toate semnele si procesele indica acest lucru. Multi spun ca este un pericol pentru populatia maghiara de aici, deoarece s-ar diminua numeric reprezentarea in Parlamentul de la Bucuresti, dar asta este o alta tema. Noi credem ca ascunde o posibilitate, pentru care diplomatia maghiara si politica nationala trebuie sa fie pregatita. (...) Aceasta mare unire trebuie sa duca la o federalizare de un anumit nivel a Romaniei, nu cred ca Romania se va uni cu Moldova astfel incat structura statului sa nu fie afectata. Iar aceasta poate fi o oportunitate, care nu inseamna ca va fi egala cu o autonomie sau cu o autodeterminare, dar va fi mai usor ca maghiarii sa fie mai bine reprezentanti, cel putin la nivel regional", a spus Szavay Istvan. 

Deputatul Jobbik a tinut sa le multumeasca celor care l-au sustinut pe perioada cand a avut interdictie de a intra in Romania, amintind ca acesta este motivul pentru care nu a participat anul trecut la Tabara EMI. 

Szavay Istvan a avut interdictie de a intra in Romania pentru o perioada de un an, incepand din martie 2014. 

La tabara de vara organizata de Tineretul Maghiar Ardelean au participat, in acest an, potrivit organizatorilor, aproximativ o mie de tineri maghiari din Romania, Ungaria, Serbia, Ucraina sau Slovacia.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7199 vizualizari
  • +21 (35 voturi)    
    in timp ce ei f... reaca buha in Gheorgheni (Vineri, 7 august 2015, 21:09)

    stefan2008 [utilizator]

    africanii le-o spart gardu' cu Serbia :)))
    • +13 (27 voturi)    
      asteptam sa impartaseasca scuze (Sâmbătă, 8 august 2015, 9:31)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      cetatenilor romani pentru atrocitatile de la Ip si Traznea
      • +7 (11 voturi)    
        Mama (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:36)

        MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Ce federalizare le-as da eu astora sa nu o poata duce!
      • 0 (2 voturi)    
        ca tot vine Ziua Cruci (Sâmbătă, 8 august 2015, 23:10)

        _de ras [anonim] i-a raspuns lui un domn

        https://ro.wikipedia.org/wiki/Masacrul_din_Ip , se vorbea acum cateva zile de vizita armatei romane pe la Buda august 1919 http://www.istoria.md/articol/688/Ocuparea_Budapestei_de_c%C4%83tre_armata_rom%C3%A2n%C4%83.

        Imi aduc aminte de cantecul lui baciu Mitru"Jos opinca sus papuc pana la Budapesta ma duc" pe care il canta cand se pilea...

        Cat despre sangele de la IP, Trasnea nu trebuie uitat ca daca vom uita ALTUL VA CURGE.
    • +9 (15 voturi)    
      Ce caută totuși (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:59)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      acest jobbik in România? Cine le-a dat voie să treacă granița in loc să-i declare indezirabili? Aaaaa -- guvernul monta că doar cei 7% ai iudemereului nu sunt de ici de colo...
      Ca de obicei pesedeii vând țara ca și cum ar fi a mamelor lor. Silă!
    • 0 (0 voturi)    
      Este o oportunitate (Sâmbătă, 8 august 2015, 23:04)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      https://www.youtube.com/watch?v=DPxzguKAzP4
  • -6 (20 voturi)    
    Unde-s frate ochii oblici specific pop. finice ? (Vineri, 7 august 2015, 21:47)

    liviul2006 [utilizator]

    si pometii proeminenti ai celor veniti din Urali?

    Finlandezii sunt mai unguri decat Vona Gabor asta, care are mai mult sange de trac decat unii romani. Doar nu au disparut tracii sau getii din Panonia si Tisa cat au fost ei pe acolo... La fel si cu bulgarii. Mai toti din Balcani au in comun 10% ADN
    • +7 (15 voturi)    
      Deci (Sâmbătă, 8 august 2015, 13:13)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Ungurii sunt traco-geti si romanii sunt unguri romanizati fortat de conspiratorii frac-masoni din insulele Feroe.
      Clar.
      • +8 (14 voturi)    
        igen (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:23)

        Igen [anonim] i-a raspuns lui ipolitic

        deci in mod corect dupa ce ne reintregim cu Moldova , vom anexa si partea din dreapta Tisei care a apartinut fostului comitat Maramures ( ~10.000 km2 din care au ramas la noi~3500 km2), asta ca sa nu mai aiba vorbeasca aiurea carlanii la tabara de vara.
        In felul asta intregim Romania cu adevarat.
  • +16 (24 voturi)    
    cea mai bună reacție (Vineri, 7 august 2015, 21:56)

    Sakura [utilizator]

    Ok, au venit, că este o lume liberă. Cea mai dureroasă reacție posibilă a clasei politice românești și a mass-mediei ar fi să-i ignore total. Să-și dea seama că nu au voce, că puterea lor este zero. Din păcate asta nu se va întâmpla, deoarece politicienii au nevoie de conflicte pentru a manipula prostimea, iar mass-media de cadavre pentru a se hrăni.
    • +21 (25 voturi)    
      Masura... (Vineri, 7 august 2015, 22:59)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      "Iorga: Ce poate invata un profesor ca mine de la un inginer ca dumneata?
      Bratianu: Masura, domnule professor. Masura."
      Eu cred ca un raspuns trebuie dat. Insa ar trebui sa fie unul intelept.
      • +3 (5 voturi)    
        raspunsul ar fi: sa-si vada de drum (Sâmbătă, 8 august 2015, 16:10)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        " nu mor caii cind vor cainii " - noi ne purtam singuri de grija .

        Ce-l doare pe el daca ne unim sau nu cu Moldova!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Reactie (Sâmbătă, 8 august 2015, 13:34)

      AT [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      Eu ma intreb daca clasa politica romaneasca si-a pus problema expusa de acest Jobbik, ca din dclaratii nu se vede. Eu mi-am pus-o, inainte sa fie verbalizata din gura altora.
  • +11 (19 voturi)    
    Neclaritati . (Vineri, 7 august 2015, 22:59)

    Vidoq [anonim]

    Parca aveau interdictie in Romania , nu ? In rest , revizionismul maghiar nu va adormi niciodata si doar cel mai tare va invinge . Asta-i istoria si nu avem motive sa credem altfel .
  • +14 (24 voturi)    
    ca (Vineri, 7 august 2015, 23:32)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    sint nationalisti si sovini ar fi oarecum de inteles, de neiertat este faptul ca sint prorusi. Ma refer la jobik,nu la poporul maghiar.
    • +3 (11 voturi)    
      poate, dar nu sigur (Sâmbătă, 8 august 2015, 2:55)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Nu cred că pot fi proruși în adâncul sufletului. Armata roșie a plecat din țară de abia în 1990, iar asta nu se uită așa de repede. Sunt proruși de conjunctură, nu din convingere. O să se lepede de această preferință imediat ce se schimbă vântul dinspre Cremlin.
      • -2 (6 voturi)    
        Politica maghiara ... (Duminică, 9 august 2015, 6:13)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        ... e prin traditie conjuncturala. Ei sunt constienti ca sunt o natie mica intr-o parte de lume dominata de alte forte. Ei doar o practica cu consecventa, pe cand noi, aflati intr-o situatie similara, mai mult ne dam cu stangu-n dreptu'.
  • +8 (26 voturi)    
    Continuati sa visati! (Sâmbătă, 8 august 2015, 9:46)

    Zagado [anonim]

    Vise taica, vise! Continuati voi sa visati la Ungaria mare, la federalizare, in timp ce noi, intr-un interval mai mic sau mai mare chiar s-ar putea sa ne unim cu Basarabia.
    • 0 (16 voturi)    
      Mai trezeste-te si tu (Sâmbătă, 8 august 2015, 10:31)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Zagado

      Unirea cu Basarabia? Cum vrei s-o finantezi? Crezi ca UE plateste pentru aberatii?
    • +2 (10 voturi)    
      De ce sa nu visam? (Sâmbătă, 8 august 2015, 13:47)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Zagado

      Noi, ungurii din Ungaria, si de pretutindeni,vrem sa ne unim cu Transilvania, Banat si Moldova (olteniii nu ne intereseaza). Ca am deveni minoritari? cu atat mai bine. Minoritatea e cu drepturi.
      Ne unim chiar si cu Basarabia. Cu cei zece milioane de rusi drept bonus.
  • +5 (15 voturi)    
    Anomalie! (Sâmbătă, 8 august 2015, 10:28)

    I. Puscas [anonim]

    Jobbikii astia, Vona Gabor si Istvan si cum s-o numi, ca are un nume imposibil de scris si de pronuntat trebuie sa fie indezirabili permanenti pentru Romania. Debiteaza numa prostiile depasite ale propagandei revizioniste maghiare dintotdeauna.EI NU TRAIESC IN EUROPA SECOLULUI 21 ci in cea a honvezilor din secolul 19. Astia nu sunt in stare sa evolueze, pentru ca asa au fost programati genetic sa gandeasca iar sistemul de educatie din Ungaria insufla si atazi, in mod oficial copiilor in scoli aceleasi idei retrograde revizioniste. Ungaria ar trebui sa urmeze un tratament intensiv de denazificare si aliniere la standardele europene actuale ale relatiilor dintre statele europene civilizate, nu sa fie in permanenta copilul problema al UE.
    • -1 (5 voturi)    
      Anomalie (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:25)

      AT [anonim] i-a raspuns lui I. Puscas

      Ca un popor sa isi urmareasca propriile interese e perfect normal. Adevarata anomalie e ca populatiile occidentale nu numai ca refuza sa isi urmareasca interesele, dar refuza si ideea ca ar avea o identitate aparte. Identitatea individuala a eclipsat orice urma de identitate etnica.Cum s-a ajuns aici e o poveste lunga, dar care propabil porneste de la faptul ca Europa a tras concluziile gresite dupa cele doua razboaie mondiale. Istoria va fi nemiloasa cu aceste popoare.
      • +2 (6 voturi)    
        Nedumeriri . (Sâmbătă, 8 august 2015, 18:17)

        Vidoq [anonim] i-a raspuns lui AT

        Sa intelegem ca lupta pentru identitate intr-o uniune cum se vrea cea europeana , poate fii dusa si sfidand o populatie gazda care are si ea sensibilitati istorice . Cei care au trait in anii 50-60 , stiu sigur tensiunile create de etnicii maghiari care doreau ca si astazi , alipirea teritoriului Transilvaniei la Ungaria , asa cum a reusit imperiul austriac . Adica , sicane cu steaguri , declaratii inflamatoare , atitudini ostile fata de cei care nu vorbesc maghiara in Romania ,etc . Ungurii trebuie pusi in fata istoriei care spune clar , in inscrisuri de autori occidentali , ca ei au fost adusi pe teritoriul actual de prin zona Moraviei pentru a pazi granitele . Deci , sa binevoiasca sa traiasca linistiti cu un popor mai mult decat tolerant .
        • -2 (2 voturi)    
          Identitate (Duminică, 9 august 2015, 0:49)

          AT [anonim] i-a raspuns lui Vidoq

          Uniunea europeana nu promoveaza nationalitatile si identitatea europeana, ci diversitatea si multiculturalismul. Victor Orban ridica zidul la granita cu Serbia pentru ca nu vrea ca Budapesta sa semene cu Londra, adica un oras peste 50% neeuropean.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce-i genosse ? (Sâmbătă, 8 august 2015, 21:08)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui I. Puscas

      Parca obiectivul tau primordial era devalizarea bancilor si spolierea intreprinderilor ( cite au mai ramas ) . Ce este cu metamorfoza asta subita in redactor second hand la "Vocea Patriotului Natzionale " ?
      Probabil ai nevoie de niscaiva voturi sa obtzii un jiltz bine platit pentru treburi de nimic in salonul capushelor natzionale .
  • -4 (14 voturi)    
    Jobbik-o manipulare a Moscovei (Sâmbătă, 8 august 2015, 10:43)

    Democrates [anonim]

    Sunt cetatean roman de nationalitate maghiara si imi exprim si eu indignarea fata de acesti xenofobi.
    Crunta realitate este ca din pacate la nivel european (si mondial) este in crestere nationalismul si nu ma refer la patriotism ma refer la ura fata de alte etnii.Sub pretextul nationalismului oameni despre care nici nu ai fi aflat de existenta lor(gen Funar sau Vadim de o parte sau Csibi Barna , Vona Gabor ) . Din pacate saracia si lipsa de cultura alimenteaza aceasta ura, indiferent din ce parte este si este alimentata tocmai pentru accesul la putere.
    Desi nu sunt pro Jobbik nu inteleg totusi care este problema referitor la ce a declarat Szavay:
    1.Problema unirii cu Moldova este deja un lucru sigur.
    2.Federalizarea Romaniei a fost si este in planul de guvernare a PSD
    Deci, care este problema ???
    • +5 (13 voturi)    
      cred ca te inseli (Sâmbătă, 8 august 2015, 11:10)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui Democrates

      federalizare nu ai sa vezi la nici un partid romanesc.
      ca-i spune regionalizare sau altfel dpdv juridic federalizarea este una descentralizarea este alta.
      iar ca sa ai federalizare cineva trebuie sa voteze constitutia si sunt sigur ca nu va trece la referendum.
      in rest te rog nu mai arunca petarde manipulatoare.
    • +9 (13 voturi)    
      diferenta (Sâmbătă, 8 august 2015, 11:22)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Democrates

      Este o diferenta majora intre descentralizare/ regionalizare si federalizare. Ma indoiesc ca PSD si orice alt partid din Romania (nici de UDMR nu sunt sigur, sincer nu le cunosc programul) au in programul lor politic federalizarea Romaniei.

      Problema unirii cu Moldova exista (asta e sigur), dar nu e inca transata. Cred ca in R Moldova nu exista o majoritate care sa doreasca sa se uneasca cu Romania, iar iubire cu forta nu se poate.

      PS: Funar si Vadim sunt istorie in Romania.
    • +4 (12 voturi)    
      Problema este (Sâmbătă, 8 august 2015, 11:25)

      secret [anonim] i-a raspuns lui Democrates

      Problema este ca voi unguri(maghiari) va dori autonomie unirea cu ungaria sau mai stiu eu ce aberati in zona transilvaniei
      • +4 (12 voturi)    
        noi ungurii intr-o oala (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:20)

        was [utilizator] i-a raspuns lui secret

        Problema e ca generalizezi indata ce folosesti expresia "voi ungurii".
        Ia sa vezi, ca si ungur, care traieste in Ardeal, nu doresc unirea cu Ungria nici autonomie teritoriala, cum sa facut intentionat sa-se inteleaga de catre poporul roman.
        Sunt unele idei mai moderate, care doresc o autonomie economica de diferite grade, partiala sau totala, desii ultimul se preteaza la capitolul idei extreme.
        • -1 (5 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:08)

          DudaIonut Dan [anonim] i-a raspuns lui was

          La ce te referi prin autonomie economica sau partiala ? asta suna ca si cand toti bani zonei respective sa se duca in ungaria sau la voi ungurii
      • +1 (5 voturi)    
        Of of (Sâmbătă, 8 august 2015, 13:32)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui secret

        dulce grai romanesc...
        Sau:gramatica , bat-o vina
    • -1 (3 voturi)    
      Replica . (Sâmbătă, 8 august 2015, 18:35)

      Vidoq [anonim] i-a raspuns lui Democrates

      Ar fii mai multe probleme . Una este ca noi , romanii , ne gandim cat de mare sa fie federatia asta ? Sa cuprinda si parti din Ungaria ( sau toata ) ca sa stim cum sa ne gospodarim . Altfel ,va vom aminti mereu ca ati venit in Transilvania din tinuturile Moraviei , cu misiunea de a apara hotarele . Acum , aceste hotare nu mai exista si ca atare , ne putem lipsi de paznici . Nu crezi ca asa este corect ? Cu documente istorice scrise de autori neutri .
    • +3 (3 voturi)    
      ne-am saturat de scolile de vara (Duminică, 9 august 2015, 11:06)

      mnicku [anonim] i-a raspuns lui Democrates

      ale celor din ungaria facute in RO. Cam asta e problema.

      In fiecare an aceleasi discutii. Pai du-te bai la balaton si fa-ti acolo conferinte si ce naiba mai vrei .
      Chiar m-am saturat de ///ungariei care in fiecare fac aceleasi declaratii. Eu daca ma duc in ungaria si fac astfel de conferinte in sec 2 sint batut si aruncat in duba politiei .

      Devin deja enervanti si merita luati de urechi pina la granita .
  • +3 (7 voturi)    
    moderat (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:09)

    etre [anonim]

    Omul are o opinie mai aproape de adevar. Sa-i dam credit :)
  • -2 (8 voturi)    
    Sper ca Ungaria sa fie inundata de imigranti (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:30)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    lenesi, poate o sa-i faca sa ne lase in pace cu prostiile lor separatiste.
  • -1 (7 voturi)    
    unguri (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:54)

    cornelan [utilizator]

    parca au fost declarati '' persoane non grata'' , mai desteptilor de guvernanti romani , ce naiba cauta descreeratii astia in Romanica ?
  • +1 (5 voturi)    
    Astia fac misto de populatie (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:16)

    newlook [utilizator]

    "Szavay Istvan a avut interdictie de a intra in Romania pentru o perioada de un an, incepand din martie 2014. "

    ========================
    Astia fac misto de populatie

    Ia recititi, rogu-va, fraza de mai sus. Nu vi se pare nimic anormal? Mie imi suna tare ciudat cum masura interdictiei de intrare - foarte grava, dupa parerea mea - s-a luat doar pentru un an. Suna ca si cum masura s-a pus de acorrd cu agenda secaturii aleia.
  • -4 (12 voturi)    
    UNIREA ? (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:29)

    AVRAM VALENTIN [anonim]

    Din pacate pentru Mitici si Unguri, noi ne-am unit deja cu EU, prin autostada vibratoare (chiar ieri am fugit pana la Szeged). Eu unul (roman fiind) as dori ca noi cei din Vest sa scapam de Moldoveni Olteni si Mitici, si o descentralizare nu ar fi rea, iar daca ar fi sa aleg intre UNGARIA si Bucuresti as alege UNGARIA, sunt satul de ROMANII nostri hoti si needucati, care isi fac veacul prin SE Romaniei, stiu si de ce nu le face Tonta autostrazi, pentru ca nu stiu sa le foloseasca. Din pacate aberatiile de mai sus nu cred ca sunt posibile, nici macar o oarecare autonomie economica(eu imi dori chiar de astazi) pentru ca BUC nu va renunta la banii ce e produc aici in Vest, dar cred ca se vor intampla urmatoarele: Vestul ( AR + TM) va fi un pol economic foarte dezvoltat un fel de BAVARIE a RO, care va inghitii putinele resurse umane din Moldova, Oltenia etc ... iar in SE Romaniei va fi un pol de asistati sociali, boschetari si betivani ... adica oricum nu aveti nevoie de autostrazi si dupa cum vedeti si daca le construiesc se rup pe la SB. In fine ... BUC se izoleaza fara sa vrea. Daca ar lega Portul de EU si ar fi infrastructura poate ca ar mai fi o sansa pentru aceasta tara ... dar nu cred pentru ca acolo nu traiesc oameni ...
    • -1 (5 voturi)    
      mda (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:13)

      Naboki [utilizator] i-a raspuns lui AVRAM VALENTIN

      Ai dreptate partial in ceea ce zici; mai putin chestia in care caracterul este determinat de regiunea in care traiesti. Ma intreb ce ar fi fost daca Moldova sau Oltenia se invecina cu tarile vest-europene?!?
      Un moldovean betiv, boschetar si asistat social
    • +3 (11 voturi)    
      Nu sun asistat social, (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:24)

      hohoho [utilizator] i-a raspuns lui AVRAM VALENTIN

      nici boschetar și nici bețivan și locuiesc în SE. Mai mult, trăiesc între oameni, foarte mulți oameni, Dumneata însă, domnule ADAM VALENTIN, ești prost, incult, mitocan și extremist. Ai reușit performanța de a o demonstra cu brio, doar pe câteva rânduri. În rest numai de bine, biet compatriot frustrat!
    • +1 (11 voturi)    
      Vestul - fara Ro - va fi un rahat cu perje (Sâmbătă, 8 august 2015, 16:10)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui AVRAM VALENTIN

      Vestul - fara Ro - va fi un rahat cu perje, asa cum a fost 1500 de ani, pana s-a unit cu Romania. Putea sa-i spuna foarte bine Tara Iobagilor.... Mult dupa ce "miticii" si "moldovenii" se unisera ( IN POFIDA Marilor Puteri), la mai bine de un deceniu dupa ce aceiasi "mitici si moldoveni" isi cucerisera PE CAMPUL DE LUPTA independenta....iobagii din Transilvania isi cereau frumos, prin Memorandum, cu sluj la Imparat dreptul de a fi numiti oameni.
      După Ausgleich-ul din 1867, romanii, deși populație majoritară în Transilvania, nu aveau un statut oficial de etnici. Cu alte cuvinte, grofii unguri, cand isi inventariau proprietatile ii plasau pe iobagii transilvaneni in categoria animale, undeva, in ordine alfabetica, intre porci si vite.
      Ai priceput cum sta treaba cu "miticii", "moldovenii" si iobagii?
      • -1 (9 voturi)    
        Mai bine iobagi la unguri decât conduși de români (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:29)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Caz concret: în multinaționalele de aici din vestul țării, șefii români îi tratează pe subalterni mai rău ca pe niște sclavi, le cer ore suplimentare neplătite și îi tratează cu dispreț și aroganță. Lucrurile stau mult mai bine acolo unde sunt în continuare manageri italieni sau germani.

        Străbunicul meu a avut un unchi, sărac și fără pământuri, nevoit să fie servitor la o familie înstărită de unguri. Întotdeauna a fost tratat bine și, drept răsplată pentru serviciile aduse moșierilor de-a lungul anilor, a primit un teren agricol propriu.
    • -1 (5 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:17)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui AVRAM VALENTIN

      Din păcate am cam decăzut și noi vest-românii, pentru că migranții economici (în limbaj local, „viniturile”) de peste Carpați au modificat structura demografică din Banat și Ardeal, așa că acum tot ai lor sunt majoritari și aici. La care se mai adaugă sașii și șvabii vânduți de Ceaușescu.
    • 0 (8 voturi)    
      Replica . (Sâmbătă, 8 august 2015, 19:11)

      Moneda [anonim] i-a raspuns lui AVRAM VALENTIN

      Inutil sa-ti spun ca mii de oameni si-au dat viata ca sa vada Romania mai mare . Si de sus si de jos . Ca unii sunt mai lenesi , mai hoti , asta-i viata . Ramane sa contribuim toti la educatia unora . Ca Ardealul este plin de moldoveni la a patra generatie ( vezi Timisoara , Brasov ) nu putem nega . Ca sunt cateva fabrici noi in Ardeal , iarasi nu putem nega . Numai ca , spre dezamagirea ta , consulta datele economice si vezi ca zona Bucuresti bate de departe celelalte zone . Ca populatie , ca productie industriala si ca contributie financiara la zonele slab dezvoltate ( Salaj , Vaslui , Botosani , Alba )
      • -1 (3 voturi)    
        , ... , consulta datele economice si vezi ca zona (Sâmbătă, 8 august 2015, 22:22)

        ioan dorin [anonim] i-a raspuns lui Moneda

        , ... , consulta datele economice si vezi ca zona Bucuresti bate de departe celelalte zone..."-pentru ca asa e legea :... tampita si trebuie sa-ti muti sediul daca depasesti o anumita cifra de afaceri...in rest...GO WEST!!!
        • +3 (3 voturi)    
          Minti (Duminică, 9 august 2015, 18:05)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui ioan dorin

          Minti. Pur si simplu. NU exista nici o lege care sa te oblige sa stabilesti sediul social al unei firme intr-un loc anume, indiferent de criterii. Tipologie standard de iobag frustrat, mincinos ca sa-si justifice servilismul.
          • 0 (0 voturi)    
            HAHA (Luni, 10 august 2015, 7:38)

            ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Asa a auzit el de la tacsu' cand era beat si isi permitea sa emita pareri...
  • -6 (6 voturi)    
    Nu se va uni R.Moldova (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:19)

    Nyk1 [utilizator]

    Va avea grijă Putin de asta. Ironia este că Președintele Rusiei acționează mai mult în interesele României decât înșiși românii, pentru că o eventuală unire cu R.Moldova ar fi un dezastru din toate punctele de vedere: economic pentru că ne-ar trage pe noi în jos, social din cauza minorității ruse puternice loială în primul rând Rusiei, politic din cauza faptului că județele din Moldova noastră votează constant cu PSD iar adăugarea câtorva județe noi ar garanta victoria PSD în toate alegerile, chiar dacă Ardealul și Banatul ar fi complet albastre. Pentru cei de peste Prut, unde PCRM este încă o forță politică, PSD ar fi un partid de extremă dreaptă, PNL sunt de-a dreptul Naziști iar Johannis e Hitler reîncarnat.
  • -3 (5 voturi)    
    Federatie extinsa (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:58)

    Gore [anonim]

    Probabil ca fratii maghiari se gandesc ca daca tot este o federalizare a Romaniei sa se uneasca si ei si sa intre in aceasta federatie. Asa s-ar intregi un teritoriu istoric, maghiarii ar avea iesire la mare, ei vor da cei mai competenti politicieni si oameni de cultura, nu va mai existe shovinism si nici antimaghiarism, pentru ca nu va mai avea sens, si va fi o tara, o federatie prospera si fericita...Cum vi se pare?...parca nu e chiar asa rau !
  • +1 (3 voturi)    
    Corect Gore (Duminică, 9 august 2015, 15:12)

    Paraschiva [anonim]

    Maghiarii au fost CHEMATI in partea asta de Europa(ei provenind din partea vestica a Muntilor Ural si fiind stabiliti la nord de Marea Neagra-neam de sciti) de catre moravi pentru a lupta cu francii, la linia de confruntari armate dintre cele doua mari populatii care s-au raspandit: slavii spre vest,francii( germanii) spre est. Maghiarii erau luptatori de profesie si au fost angajati ca mercenari.
    Din descrierile geografilor arabi,maghiarii erau frumosi la infatisare, purtau cizmulite de piele , imbracaminte din matase si brocart( nu numai pentru ca si le permiteau ci din considerente de " protectie a muncii" fiind usoare, rezistente si permiteau extragerea mai usoara a sagetilor pentru recuperarea luptatorului)
    E usor de vazut ca valahii cu toate ramurile erau intr-o continua migratie de transhumanta.
    Fiecare cu modul lui de a trai.
    E bine si asa si asa. Dar atunci,de vazut ca si consecintele au fost altele pentru evolutia ulterioara
    Maghiarii s-au sedentarizat si evoluat rapid si hotarat intr-o civilizatie central-vestica ,recunoscuta de cea mai mare putere a vremii-Papa,s-au crestinat hotarat ( incepusera din timpul lui Geza,iar fiul sau Vajk - se citeste voic ,numele fiind unul vechi maghiar-a devenit,binecuvantat de Papa, primul rege crestin al poporului maghiar sub numele de Istvan, cu accent pe a,tradus e Stefan. Vlahii au haladuit mai departe prin toti muntii din Balcani,prin M-tii Pind si Carpati,stabilindu-se in comunitati mici,care,pe timpul venirii sasilor( deci 350 mai tarziu de la descalecatul maghiarilor !) cele mai mari erau de 50 de suflete( marturii scrise ale sasilor)
    Sa auzim numai de bine pentru toti.
    PS Ma cheama si Paraschiva
  • +2 (2 voturi)    
    Ungaria încă nu a dat României ce îi aparține (Luni, 10 august 2015, 8:30)

    visio [anonim]

    de fapt, nu există o federalizare a României ci o reîntregire a terioriului național și din din câte îmi amintesc, ungurii trebuie să plătească chirie!
  • +2 (2 voturi)    
    Certuri sterile si garduri la granita... (Luni, 10 august 2015, 11:39)

    click [anonim]

    Nu sunt un nationalist infocat. Consider ca minoritatea ungara, ca oricare alta de altfel, are nevoie in continuare de drepturi si libertati pe teritoriul tarii noastre in spiritul modern al societatilor multiculturale si deschise, insa ei trebuie sa dea la schimb o atitudine moderata si concilianta. Insa tocmai prin atitudinea unor indivizi extremisti aceste lucruri sunt indepartate acum.

    Acesti indivizi din Ungaria care vin la noi si fac agitatie, dau foc la steagurile noastre si la papusile cu A. Iancu, ne batjocoresc constant facandu-ne tigani desi au si ei destui, ne fac spalati pe creier si ne acuza ca avem o istorie contrafacuta si ne dispretuiesc vizibil si ne sumbineaza valorile, valori discutabile poate dar in care romanii cred pana una-alta. Ei nu fac bine nimanui, in nici un caz populatiei maghiare de la noi ci doar dau apa la moara extremistilor din ambele parti si de care Ungaria din pacate nu duce lipsa, atat timp cat vedem ca intreaga galerie a echipe nationale era alcatuita din niste jivine turbate puse pe distrugeri la noi. Acesti indivizi cinici vin aici doar pentru a face actiuni menite a castiga niste capital politic la ei acolo in Ungaria, nici nu cred ca maghiarii de la noi ii au la inima, pentru ca este evident ce deservicii le aduc.

    Puneti-va in locul unui factor decizional din Romania, daca ar adopta acum o lege privind autonomia maghiarilor, ar fi catalogat de romani drept tradator. Mai trebuie mult timp pana autonomia sa fie "inghitita" pe aici iar daca maghiarii isi doresc asta, nu cred ca ar trebui sa ne dea foc steagurilor !Cu niste tembeli incremeniti in proiectul Ungariei Mari, cu o istorie dubioasa de si ei isi acuza vecinii ca nu isi cunosc istoria, vedem numai tensiuni la granitele Ungariei, un stat care devine tot mai nationalist, plin de maimutoi turbati gata sa omoare la propriu tot ce e strain, un stat care devine si tot mai izolat si se indeparteaza de proiectul european, care se inconjoara cu garduri la propriu ..


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi