Miercuri incepe analizarea fragmentului de Boeing 777 gasit pe Insula Reunion. Probabilitatea sa fie vorba de zborul MH370 este mare

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 5 august 2015, 11:19 Actualitate | Esenţial

Experti si anchetatori incep miercuri dupa-amiaza, la Toulouse, sa analizeze fragmentul de Boeing 777 gasit in Reunion, cu scopul de a-i stabili originea si posibilitatea sa provina din avionul care asigura zborul MH370, disparut misterios deasupra Oceanului Indian in 2014, relateaza AFP, citata de Mediafax.

Dupa ce a fost descoperit pe o plaja de pe insula saptamana trecuta, la 16 luni de la disparitia zborului MH370, acest fragment de aripa de avion - numit "flaperon" - de aproximativ doi metri pe doi, a "fost identificat in mod oficial ca fiind o bucata dintr-un Boeing 777", anunta duminica Ministerul malaysian al Transporturilor.

Probabilitatea sa fie vorba despre zborul MH370, care a disparut de pe radare pe 8 martie 2014, este reala, avand in vedere faptul ca niciun accident aerian nu a implicat acest tip de avion in aceasta regiune a lumii.

Lada cu flaperonul, care a ajuns sambata in Franta, urmeaza sa fie deschisa "miercuri, la inceputul dupa-amiezii (ora Frantei)", intr-un laborator militar, la Balama, la periferia orasului Toulouse, a anuntat o sursa apropiata dosarului.



Autoritatile australiene au anuntat miercuri ca proveninta fragmentului gasit pe Insula Reunion urmeaza sa fi confirmata pana la sfarsitul saptamanii. "Autoritatile malaysiene si franceze ar putea sa fie in masura sa faca o declaratie oficiala cu privire la provenienta acestui flaperon saptamana aceasta", a declarat vicepremierul australian Warren Truss.

Expertizele atat de asteptate vor fi efectuate incepand de miercuri, in prezenta unor reprezentanti francezi (justitia franceza s-a sesizat in legatura cu cazul deoarece patru dintre cele 239 de persoane date disparute sunt francezi), malaysieni (avionul cautat apartine companiei nationale Malaysia Airlines), chinezi (153 de disparuti), americani si Boeing (constructorul avionului).

Anchetatorii vor incepe prin a verifica natura bucatii si de la ce tip de avion provine, confruntand observatiilor lor cu numarul de serie, planurile solicitate constructorului, materialele utilizate, procedurile de fabricare, s.a.m.d. Pe fragment se afla inscriptia "657BB", care arata, potrivit mai multor experti, ca este vorba despre un flaperon de Boeing 777.

Analiza urmelor de vopsea si anumitor inscriptii ar urma sa faca lumina pentru anchetatori.

"Fiecare companie aeriana vopseste intr-un anumit fel si putem identifica (astfel) daca este vorba despre o vopsire provenind de la Malaysia Airlines. Daca vopseaua este folosita de catre Malaysia si alte companii, vom putea, posibil, sa avem o certitudine mai mare, deoarece celelalte companii poate ca nu utilizeaza, de exemplu, (avioane de tip) Boeing 777", declara Jean-Paul Troadec, un fost director al Biroului de Anchete si Analize (BEA).

"Compania aeriana poate ca a adaugat inscriptii pentru mentenanta, de tipul <a nu se utiliza>. In functie de formula folosita si de modul in care este scrisa, aceste informatii ofera de asemenea o idee despre originea avionului", adauga Bascary.

Structura metalica a obiectului va fi si ea analizata, "cu mijloace moderne fizice si chimice, mai ales cu un microscop electronic care poate mari de pana la 100.000 de ori", potrivit lui Bascary.

Scopul? Studiera "rupturilor locale ale piesei", sa se vada daca piesa este deformata de "solicitari exceptionale" sau prin "repetarea unui numar foarte mare de solicitari mai putin puternice", continua el.

Potrivit unei surse apropiate dosarului, expertiza se va concentra in primul rand asupra aspectelor tehnice.

Studierea crustaceelor de pe flaperon, dar si de pe fragmentele de valiza descoperite pe aceeasi plaja ca bucata de aripa, experizate intr-un laborator din regiunea pariziana, va ajuta prea putin la identificarea zborului.

In opinia unor cercetatori, specia si varsta acestor crustacee ar putea insa sa permita sa se determine cat timp a stat bucata de avion in apa, temperatura acestei ape, traiectoria pe care a urmat-o. Ceea ce ar oferi indicii despre o zona in care sa fie lansate cautari ale altor eventuale fragmente.

In opinia psihologului Carole Damiani, identificarea cu certitudine a fragmentelor avionului dat disparut le va permite, in fine, familiilor victimelor "sa intre intr-o perioada de doliu".













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
876 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version