Marti se parafeaza protocolul pentru construirea controversatei moschei la Bucuresti

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2015, 7:31 Actualitate | Esenţial

Secretariatul de Stat pentru Culte urmeaza sa parafeze marti protocolul cu Muftiatul Cultului Musulman din Romania pentru construirea controversatei moschei de la Bucuresti, anunta Digi24. In 14 iulie, Victor Opaschi, secretarul de stat pentru Culte declara ca documentul va fi parafat in maximum doua saptamani.

Intrebat care sunt motivele care stau la baza aprobarii construirii acestei moschei, Opaschi a declarat atunci ca era o datorie istorica.

Lacasul de cult ar urma sa aiba o capacitate de circa 1.000 de locuri, un parc pentru copii, o fantana arteziana si un loc de ablutiune (spalare) si o sala de clasa pentru maxim 20 de copii care doresc sa studieze abecedarul religiei musulmane. Muftiul Iusuf Murat spune ca initial a propus ca moscheea sa fie finantata de statul turc, costurile ridicandu-se la circa 1 milion de euro, insa daca nu se doreste acest lucru statul roman poate da bani pentru edificiu.

La sfarsitul lunii mai, Guvernul a dat in folosinta gratuita un teren, cu o suprafata de peste 11.000 de metri patrati, pe bd. Expozitiei, si o valoare de aproape 4 milioane de euro, catre Muftiatul Cultului Musulman din Romania in vederea construirii unei moschei. Decizia a starnit numeroase controverse deoarece proiectul s-a aprobat in doua zile dupa identificarea terenului, fara sa stea in dezbatere publica si a coincis cu plecarea premierului Victor Ponta in Turcia la tratament.

Oficial, in Romania sunt 67.000 de credinciosi musulmani. Cei mai multi sunt in Dobrogea. 9.000 locuiesc in Bucuresti.










4587 vizualizari
  • +10 (24 voturi)    
    Cica ar fi democratie? (Marţi, 28 iulie 2015, 7:40)

    BEDE [utilizator]

    Adica, fara sa se faca o consultare, un fel de referendum, iata ca ni se baga pe gat islamul? Ar fi de vazut cine dintre politicienii romani a primit ceva shpaga pt ca sa faca aceasta treaba.
    O moschee inseamna riscul de a ajunge sa avem cativa imami care sa predice jihadul, si, de acolo, sa avem islamisti teroristi cetateni romani...
    Merita oare acest risc?
    As fi perfect de acord cu islamul, numai sa se dezica de Mahomed. Da, pentru ca Mahomed a fost un razboinic si a impus islamul cu sabia, astfel incat teroristii sunt bien intemeiati atunci cand spun ca urmeaza exemplul "profetului"lor.
    Si, in final, democratic este sa dai un spatiu din domeniul public pentru ca sa se construiasca ceea ce este destul de probabil sa ajunga sa fie o fabrica de teroristi. Asa sa fie?
    • -3 (11 voturi)    
      "toleranta" tipica romaneasca (Marţi, 28 iulie 2015, 10:24)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      1. nu-ti "baga" nimeni pe gat islamul, draga, stai linistit, pentru ca nu te va obliga nimeni sa te convertesti sau sa frecventezi moscheea
      2. am o surpriza pentru tine - in Romania exista deja cca 80 de geamii (adica moschei romanesti), islamul e practicat pe aici bine-merci de cateva sute de ani
      3. Mohamed a fondat islamul, asa cum Isus Hristos a fondat crestinismul, duh!
      4. geamia va ajuta la limitarea influentei predicatorilor extremisti care sunt deja prezenti prin romanica. cu alte cuvinte, se va practica acelasi islam moderat ca in Dobrogea.
      Asadar, sezi cuminte ca drobul de sare al islamului nu va cadea pe verzii romanii cretin-ordotodocsi..
      • +9 (9 voturi)    
        scursuri umane (Marţi, 28 iulie 2015, 11:13)

        tiberiu [anonim] i-a raspuns lui 21unas

        asta sunt guvernantii nostri.
      • +7 (11 voturi)    
        :/ (Marţi, 28 iulie 2015, 11:24)

        Nea [anonim] i-a raspuns lui 21unas

        atita timp cat in coran scrie ca e liber la dat in cap crestinilor,ca guvernant trebuie sa fii tembel sa-ti dai singur de lucru. de la ponta nu ma asteptam sa-l duca mintea,oricum prietenul lui sova avea probleme cu holocaustul.

        islamul , in momentul asta , e folosit de cei mai tembeli teroristi si in numele islamului se intampla o gramada de grozavii .
        nu cred ca cineva ar putea sta linistit cu o ditamai moscheea infipta in buricul targului.

        islamul sa ramina cu mulsulmanii la ei acasa, n-are ce cauta aici.duceti-va de unde veniti si sa veniti inapoi cand v-oi chema eu.
      • +7 (9 voturi)    
        ma ia rasul.. (Marţi, 28 iulie 2015, 11:38)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui 21unas

        daca ai fi citit istoria islamului, sau ai fi citit Istoaria cresterii si descresterii Curtii Otomanice, de Dimitrie Cantemir, ai intelege niste lucruri:
        -1)oriunde se duc, musulmanii se duc cu gandul de a raspandi credinta musulmana. Asa a fost de la moartea profetului Mahomed in anul 632 si pana in prezent;
        -2)unde nu le-a iesit cu convertirea de vorba buna, au incercat cu sabia; in majoritatea locurilor le-a iesit (au raspandit credinta prin convertire pasnica in Peninsula Arabica, si in rest nu prea a mai vrut nimeni sa treaca la Islam, pt ca religiile iudaica si crestina dominau zona; dar au cucerit cu sabia Ierusalimul, Spania, nordul Africii, etc)
        -3)unde nu le-a iesit nici cu sabia, au incercat cu politica pasilor marunti: intai putin, apoi putin mai mult, apoi f mult, apoi luam totul.
        Asa s-au convertit Albania, Somalia Namibia, care pe la 1450 inca erau crestine.
        Cine crede ca ei vor face moschee aici doar ca sa se roage, e naiv. Vor veni ca sa raspandeasca credinta musulmana in randul nemultumitilor din Romania, apoi in randul altora, si tot asa mai departe. La sfarsit vor zice ca nu este vina lor ca, credinta ortodoxa are tot mai putini adepti, si cea musulmana tot mai multi.
        Eu zic ca pt cei 9000 musulmani din Buc, cele 13 moschei de cartier care functioneaza sunt mai mult decat suficiente, iar crearea uneia mari este o greseala din partea autoritatilor, pt care vor plati.
  • +9 (15 voturi)    
    moschee (Marţi, 28 iulie 2015, 7:44)

    Hell [utilizator]

    Da de ce avem nevoie si de o moschee gigant? Parca suntem limitati mintali.... hai sa schimbam numele din Romania in biserica si sa invitam toate fabricile de criminali care venereaza prieteni imaginari sa isi construiasca un bordel de behaieli! In tara asta unicul lucru important este religia si religia care naste monstrii.......
  • +13 (17 voturi)    
    inca 1 Milion de Euro din Bugetul Romaniei?! (Marţi, 28 iulie 2015, 7:49)

    lili [anonim]

    Pentru moscheea lui V Ponta sunt bani ?!!!
    Bucurestenii chiar merita asta, NU au protestat, inseamna ca sunt de acord!
    Sper ca peste cativa ani sa nu regrete, Doamne fereste-ne!
  • +13 (17 voturi)    
    Multe minciuni spun ăștia! (Marţi, 28 iulie 2015, 8:11)

    mircea [anonim]

    Ponta a spus că este de fapt o înțelegere între BOR și Turcia.că terenul din București este cedat BOR,care îl vor da turcilor la schimb,contra a ceva la Istambul.Acum observ că este implicat direct Guvernul Ponta.Am impresia că Ponta vrea să ne facă musulmani.Prin minciunile lui Ponta a compromis social-democrația din România.Bravo Ponta!
    • +7 (7 voturi)    
      oameni buni (Marţi, 28 iulie 2015, 11:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Intre BOR si Turcia nu au existat niciodata intelegeri, si nici nu vor exista. S-au urat prea mult in timpul istoriei.
      Intelegerea este a lui Ponta cu Erdogan.
  • +10 (16 voturi)    
    Bine ar fi (Marţi, 28 iulie 2015, 8:28)

    doina [anonim]

    Sa NU se incheie.
    Bucurestiul a avut acord de pe vreme Imperiului Otoman sa NU SE CONSTRUIASCA MOSCHEE IN BUCURESTI.
    pentru aceste acorduri au murit romani si au fost dati copii bir.
    Nu avem nevoie sa incurajam extremistii islamici cu acest lacas de teroristi. Nu avem nevoie de morti in Bucuresti.
    Nu avem obligatii fata de turci sau alte state islamice. Noi doar am fost storsi de turci.
    Daca premierul Ponta nu are cu ce isi achita spitalizarea, sa spuna si facem cheta.
    • -9 (11 voturi)    
      dar fata de cetatenii romani musulmani... (Marţi, 28 iulie 2015, 10:37)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui doina

      avem obligatii?
      sau cretin-ortodoxia este singura religie permisa in romanica?
      moscheea nu se ridica pentru turci, ci pentru cetatenii romani musulmani practicanti care platesc taxe si impozite, la fel ca tine, si au dreptul sa-si practice religia, la fel ca tine.
      la fel ca tine, traiesc onesc si isi aduc contributia la mersul societatii, nu se ocupa cu bombe si alte tampenii teroriste
      oamenii astia traiesc de sute de ani printre noi si au participat la toate razboaiele mari ale Romaniei, incepand cu cel de Independenta si au tot dreptul sa-si ridice un lacas de cult suficient de mare pentru comunitate
      • +7 (9 voturi)    
        nu (Marţi, 28 iulie 2015, 11:43)

        Nea [anonim] i-a raspuns lui 21unas

        n-avem obligatii sa ingaduim sa se construiasca megamoschei.
        exprimati-va identitatea religioasa in moschei mai mici si existente.aveti destule.

        n-are rost sa iti spun cati predicatori lideri de mișcări religioase politice sau paramilitare s-au format de la tribuna unei moschei.
        ai exemple destule, n-are rost sa le insir.

        deci, mai bine nu.
      • +7 (7 voturi)    
        dragul meu, (Marţi, 28 iulie 2015, 11:47)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui 21unas

        arata-mi si mie ce turci au participat alaturi de Romania la razboiul de independenta al Romaniei....
        Dar nu asta e problema, ce a fost in 1877 nu mai are importanta acum..\
        Problema este ca in Buc sunt max 9000 musulmani si 13 moschei care functioneaza. Este suficient.
        OK, hai sa o facem si pe a 14-ea, dar nu de marimea si anvengura asta.
        In plus, de ce se baga Erdogan? Daca moscheea este pt romanii musulmani, (care or fi aceeia, ca eu nu cunosc niciunul), de ce nu au cerut ei moschee? De ce a trebuit sa insiste Erdogan, sa se face moschee? De ce nu au sarit musulmanii din Romania ca vor moschee...
        Prea e cusuta cu ata alba.
        • +1 (1 vot)    
          sunt convins ca p$deii de rand (Marţi, 28 iulie 2015, 15:37)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          se vor converti...sub vocea Raspopitului de la Hantena
      • +6 (6 voturi)    
        Auzi corectule politic (Marţi, 28 iulie 2015, 12:11)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui 21unas

        Cetatenii romani musulmani se afla in majoritate in Dobrogea. Pe de alta parte din cate stiu eu religia e saparata de stat. Asta ca sa avem premizele clare. Daca e sa se construiasca un lacas de cult cuprinzator, acesta trebuie construit in Dobrogea. Totodata, la Universitatea din Constanta ar trebui introdus a o sectie care sa pregateasca imamii pentru musulmanii romani. Pentru musulmanii romani din Bucuresti, care sunt in numar destul de mic, exista deja destule moschei. Si nu cred ca acesti musulmani au ridicat vreodata problema unei moschei noi. Aici e vorba de politica lui Erdogan de acreste influenta Turciei in fostele tari aflate sub influenta otomana. Dar in acest caz nu se mai protesteaza ca vin strainii sa ne ia pamantul tarii. Si in plus stii intotdeauan de unde pleci dar nu stii unde ajungi. Pe langa o moschee atat de mare va exista sigur si o scoala coranica. Iar scilile coranice sunt, oricat de bine ar fi supraveghate , pepiniera de teroristi islamisti ( islamisti, nu islamici). Asa ca nu numai ca e inutile ci si periculoasa. Lasa-l pe imam ca e normal sa isi trga spuza pe turta lui si sa delare ceea ce isi doresc romanii pana cand isi vede sacii in caruta.
  • +10 (14 voturi)    
    Romanii hipnotizati asteapta tinerii musulmani (Marţi, 28 iulie 2015, 8:46)

    pedepsitorul [utilizator]

    Nu este nimic rau sa te opui atunci cand crezi ca esti in pericol!

    Dar pericolul nu este moscheia, pericolul este agentul Ponta care intreprinde documente premergatoare pregatirii de teroristi!

    Iar noi stam si ne uitam, la Ponta!
  • +11 (15 voturi)    
    amplasat bine (Marţi, 28 iulie 2015, 9:07)

    gnd [anonim]

    E si amplasat perfect, cand vine lumea in Romania, de la aeroport cum intra in oras vor da cu nasul in ditamai moscheea, bravo Monta !! La cat mai multa Puie tie si familiei tale !
    • +6 (6 voturi)    
      ROMEXPO seamana putin, lipsesc sulitzele! (Marţi, 28 iulie 2015, 10:54)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Asa ca o noua scoala musulmana se incadreaza perfect !
      • +3 (3 voturi)    
        sulitele =minarete (Marţi, 28 iulie 2015, 11:48)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        asa este, daca se pun 4 minarete, va arata ca o moschee...
  • +12 (16 voturi)    
    Referendum! (Marţi, 28 iulie 2015, 9:09)

    Soljenitin [utilizator]

    Vrem sa fim consultati! Cerem referendum!
  • -9 (19 voturi)    
    moschee (Marţi, 28 iulie 2015, 9:37)

    Liviu [anonim]

    Eu sunt de acord cu acest schimb de terenuri intre Bucuresti si Instanbul. Care e problema?
    • +4 (10 voturi)    
      Problema (Marţi, 28 iulie 2015, 10:40)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      Problema este inegalitatea! Iar apoi sunt si riscurile ce nu pot fi ignorate privind islamismul si legaturile sale cu terorismul.

      Ce zici, se pune?
    • +5 (5 voturi)    
      pai noi am gasit terenu, (Marţi, 28 iulie 2015, 11:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      evaluat la 4 mil euro, turcii nu au dat nimic...doar l-au plimbat pe Ponta, i-au aratat niste terenuri la margine, si atat..
      Foarte viclean Erdogan.
    • +1 (5 voturi)    
      Iar eu il consider inutil (Marţi, 28 iulie 2015, 12:13)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Care ste problema?
  • +9 (13 voturi)    
    Aloo muftiul (Marţi, 28 iulie 2015, 9:55)

    A78 [utilizator]

    Adica miftiul zice ca ar fi bine ca statul ROMAN sa sponsorizeze constructia.

    Aloo ! Ce ??
    Adica sa ne bagam singur mortu-n casa .

    Fix alt lucru mai bun nu are de facut statul roman (care este si mandru ca e roman) decat sa sponsorizeze constructia unei moschei gigant .

    Asa scumpa a fost operatia lui Ponta in Turcia ca acum trebuie sa platim din impozitele noastre moscheea lui pește prăjit ?

    Ponta sigur nu e musulman ? Hai recunoaste domnule Fonta : esti sau nu musulman ?
  • -7 (19 voturi)    
    Temeri nefundamentate (Marţi, 28 iulie 2015, 10:10)

    Mihaela [anonim]

    Suntem un stat cu mai multe religii pe teritoriul ei. Pentru a respecta dreptul de a practica o religie, trebuie sa furnizam preconditiile materiale, adica locuri de cult, pentru toate confesiunile prezente pe teritoriul nostru. Daca statul finanteaza Biserica Ortodoxa, tre sa o finanteze si pe cea Catolica, si Judaica, si musulmana, etc. E o chestiune de justa distributie a resurselor si de respect pentru diversitatea culturala din Romania.

    Este nedrept si periculos sa continuam sa gandim ca toti musulmanii sunt extremisti. Este o insulta si un neadevar. Relatiile inter-religioase din Romania nu au fost niciodata tensionate, ci armonioase. Sa nu incepem acum cu idei periculoase acestei armonii.
    • +6 (10 voturi)    
      Cred (Marţi, 28 iulie 2015, 10:35)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Mihaela

      Ca se putea oferi un teren prin Rahova sau Berceni, nu la Piata Presei, o zona premium. Romania nu e stat islamic sa promoveze interesele straine si sa introducem terorismul pe banii nostri.In definitiv, cadourile se fac in reciprocitate si, la schimb, molusca de Ponta nu a cerut nimic.
    • +3 (7 voturi)    
      Mihaela, ce frumos gandesti ! (Marţi, 28 iulie 2015, 11:03)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Mihaela

      Dar inafara granitelor europene se gasesti o lume cruda, pe care sufletul tau curat nici macar nu si-o poate imagina!

      Cauta pe internet niste decapitari facute de ISIS, si o sa intelegei ca oamenii needucati, sunt in stare de crime cumplite in numele unui Dumnezeul care le promite cucerirea lumii!
    • +6 (8 voturi)    
      Vorbe frumoase (Marţi, 28 iulie 2015, 12:21)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      Esti tu sigura ca moscheia e pentru musulmanii din Romania? Adica un musulman din Dobrogea va bate tot drumul pana la Bucuresti cand are o moscheie in localitatea de domiciliu sau intr-o localitate apropiata? Care ar fi logica? Si in plus obiserica cresstina, idiferent de denominatiune sau o sinagoga mozaica nu au alturi scoli in care se pot infiltra fel de fel de imami extremisti care sa radicalizeze credinciosii. Pana acum musulmanii romani nu s-au lasati convertiti la extremism, spre cinstea lor. Dar mai avem in tara si musulmani care nu sunt de bastina, raspanditi inclusiv prin Bucuresti. Poti garanta ca acesti musulmani vor fi la fl de loiali staului romani ca aimusulmanii de bastina din Romania?
    • +1 (3 voturi)    
      Nu mai bine se autofinanțează toți? (Marţi, 28 iulie 2015, 14:05)

      vali47 [utilizator] i-a raspuns lui Mihaela

      De ce să finanțăm de la buget toate așa zise culte,în fapt niște organizații de socializare?Dacă musulmanii cred-că au adepți în București,găsesc singuri resursele să-și facă lăcaș de cult.Dacă cred în Dumnezeu(Alah)nu le trebuie un mega lăcaș de cult,Dumnezeu este mult prea mare pentru a putea fi închis într-un lăcaș.Este o împietate să-l închizi pe Dumnezeu undeva.O face preafericitul Daniel și nu cred că face bine.Să-i dea Dumnezeu minte,că va ajunge nefericit.Ponta deja ajunge nefericit!
  • +5 (5 voturi)    
    Daaa (Marţi, 28 iulie 2015, 10:30)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Am terminat cu ortodoxia, acum e cazul sa mai improspatam aerul si cu ceva islam la pachet cu ceva propaganda erdoganista! Bine, Ponta, nota 10 pentru incovoierea coloanei la ordin!
  • +7 (7 voturi)    
    operatia de genunchi a albanezului (Marţi, 28 iulie 2015, 10:31)

    yellowdog [utilizator]

    costa, ce credeati?
  • +4 (6 voturi)    
    sa ne lase Ponta adresa de acasa (Marţi, 28 iulie 2015, 11:14)

    CRMS [utilizator]

    Peste vreo 5-6 ani cand vor sari berarii si metrouri in aer o sa vrem sa stim de unde sa-l luam.
  • +8 (8 voturi)    
    toata daravera asta pentru o operatie de menisc (Marţi, 28 iulie 2015, 11:29)

    verdeata [anonim]

    facuta de lasul de Ponta in Turcia ca sa se ascunda de DNA
    • 0 (0 voturi)    
      da... (Marţi, 28 iulie 2015, 13:56)

      ANTI-pesede, PRO-normalitate [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

      intr-o singura idee, cam "asta e idea"!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version