Tortionarul Alexandru Visinescu, condamnat la 20 de ani de inchisoare; decizia nu e definitiva

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 24 iulie 2015, 13:06 Actualitate | Esenţial

Alexandru Visinescu
Foto: Agerpres/AP
Fostul comandant al Penitenciarului Ramnicu Sarat Alexandru Visinescu a fost condamnat vineri de Curtea de Apel Bucuresti la 20 de ani de inchisoare, pentru savarsirea infractiunii de tratamente neomenoase, anunta Agerpres.

Instanta a mai dispus degradarea militara a lui Alexandru Visinescu.

De asemenea, el a fost obligat de instanta sa plateasca, in solidar cu Ministerul Finantelor Publice, Ministerul de Interne si ANP, despagubiri de 300.000 euro catre 3 parti civile, urmasi ai detinutilor inchisi la Ramnicu Sarat, dupa cum urmeaza: Nicoleta Eremia - 50.000 euro, Elena Iacob - 100.000 euro si Anca Cernea - 150.000 euro.

In plus, el trebuie sa plateasca statului roman cheltuieli judiciare in cuantum de 25.000 lei.

Judecatorii au mai dispus sa mentina sechestrul asigurator pus anterior pe un imobil si actiuni la SIF-uri detinute de Visinescu.

Decizia nu este definitiva.

Pe 14 iulie, la ultimul termen al procesului, un procuror de la Parchetul General a cerut condamnarea lui Visinescu la 25 de ani inchisoare si degradarea militara.

Tot atunci, procurorul de sedinta a declarat ca, in cazul lui Alexandru Visinescu, ar trebui aplicata detentia pe viata, insa, cum acesta are peste 65 de ani, pedeapsa maxima prevazuta de legea penala este de 25 de ani.

Alexandru Visinescu, fost comandant al Penitenciarului Ramnicu Sarat, a fost trimis in judecata pe 18 iunie 2014, de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, fiind acuzat de savarsirea de infractiuni contra umanitatii, in legatura cu abuzurile exercitate asupra detinutilor politici.

Procurorii sustin ca, in perioada 1956 - 1963, Alexandru Visinescu, in calitate de comandant al Penitenciarului Ramnicu Sarat, a savarsit actiuni si inactiuni sistematice, care au avut ca rezultat persecutarea colectivitatii reprezentate de detinutii politici incarcerati in acest penitenciar, prin privare de drepturi fundamentale ale omului sau prin restrangerea grava a exercitarii acestora, pe motive de ordin politic.

Astfel, detinutii erau supusi unor conditii de existenta sau tratament de natura sa duca la distrugerea lor fizica, fara sa li se asigure un minim de medicamente si fara sa li se acorde ingrijiri sau asistenta medicala adecvate.

Totodata, netratarea bolnavilor, refuzul de transfer catre spitalele penitenciar, degradarea starii de sanatate a condamnatilor prin lipsa hranei, lipsa incalzirii, pedepsele aplicate discretionar si abuziv, conditiile de detentie inumane, relele tratamente, bataia si alte violente, ignorarea adreselor si sesizarilor formulate de detinuti erau tot atatea actiuni menite a duce la exterminarea fizica a persoanelor incarcerate.

Principalele categorii de detinuti aflate in penitenciar, asa cum reiese chiar dintr-o nota a lui Visinescu adresata Consiliului Securitatii Statului din anul 1967, erau: fosti conducatori in guvernele burghezo-mosieresti si in conducerile PNT si PNL; fosti conducatori ai diverselor organizatii subversive; foste cadre de conducere dupa 23 august 1944; foste cadre MAI dupa 23 august 1944; fosti conducatori ai diverselor secte religioase; alte cazuri mai izolate.

'Conditiile de viata din Penitenciarul Ramnicu Sarat, asa cum reies din documente si au fost descrise si de fostii detinuti, au creat premisele aparitiei unor afectiuni deosebit de grave, soldate in cateva cazuri cu decesul, proband natura abuziva si tratamentul neglijent aplicat de comandantul inchisorii, lt. col. (r) Visinescu Alexandru. Regimul impus nu asigura sub nicio forma conditiile minime de supravietuire pe termen lung, avand in vedere ca de cele mai multe ori sentintele se intindeau pe o perioada care depasea 10 ani. Decesul detinutilor survenea, astfel, in urma unui proces lent, dar eficace, prin care acestia erau torturati fizic si psihic', sustin procurorii.

Pana in prezent, din documentele studiate, au fost identificati 138 de detinuti care au trecut prin Penitenciarul Ramnicu Sarat in timpul mandatului lui Alexandru Visinescu.

De mentionat este si faptul ca regulamentele in materia conditiilor de detentie ce erau in vigoare in acea perioada alcatuiau doar premisele organizarii regimului de exterminare in penitenciare si colonii de munca sau il imbracau intr-o forma oficiala, in timp ce masurile concrete luate pentru anihilarea detinutilor politici erau lasate in grija comandantilor de penitenciare si doar amendate prin ordine si recomandari neoficiale venite pe linie de partid.

Practic, organizarea si functionarea regimului de exterminare, neputand fi reglementate prin acte oficiale, depindeau de eficacitatea si inventivitatea comandantilor de penitenciare, dar si de obedienta acestora si fidelitatea aratata fata de partid.

Repartizarea la conducerea penitenciarelor se facea si prin raportare la calitatea detinutilor politici si interesul partidului pentru eliminarea lor rapida.

'Se remarca faptul ca in cadrul Penitenciarului Ramnicu Sarat erau incarcerate preponderent personalitati ale vietii politice, lideri ai partidelor istorice, fapt ce a determinat necesitatea numirii unui comandant de penitenciar experimentat in reeducare si de incredere. Asa se explica duritatea extrema a comandantului Alexandru Visinescu si rezultatele tulburatoare obtinute in procesul de exterminare pus la punct de acesta', mai spun procurorii.










11594 vizualizari
  • +26 (28 voturi)    
    ce veste buna! dar pe ilici (Vineri, 24 iulie 2015, 13:10)

    __alex__ [utilizator]

    pe cand?
    • +14 (16 voturi)    
      ma tem ca (Vineri, 24 iulie 2015, 13:23)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      ilici pleaca de acasa cu picioarele inainte si nu de la brutarie
    • -12 (16 voturi)    
      /// (Vineri, 24 iulie 2015, 15:44)

      public [anonim] i-a raspuns lui __alex__

      daca nu erau bolnavi mintal ca asta nu cred ca aveam baraje, canal dunare - marea neagra, transfagarasan, etc
      pedeapsa simolica cu suspendare, mai ales ca iliescu nu va fi condamnat
      • +9 (11 voturi)    
        Umor negru (Vineri, 24 iulie 2015, 16:04)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui public

        Sper ca totusi este umor. Stimate domn, este drept ca avem canal si baraje dar uitati eu am nevoie de combustibil la iarna. V-ar conveni sa folosesc persoana dvs la asta? Daca nu, doctorii, intelectualii care au lucrat la canal, ei cu ce au gresit? Cu ce sunt ei mai prejos ca dvs?
        • -2 (6 voturi)    
          /// (Vineri, 24 iulie 2015, 16:55)

          public [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

          categoric atrocitatile facute de tortionari nu sunt laudabile, ci de condamnat. zic ca este regretabil si inuman. si aveti dreptate ca a fost nedrept.
          Va raspund la intrebare (insinuare) - nu ma simt mai presus de cei care au fost chinutiti, ci ma simt norocos ca nu am fost acolo. Nu cred ca Maniu a fost vinovat, nu cred ca timisorenii deportati in Baragan au fost vinovati, nu cred ca evreii careu au fost omorati in lagare au fost vinovati, nu cred ca rusii care au murit au fost vinovati. Spun ca este o parte tragica din istorie care este de neinteles si care pentru idiotii de romani a avut si o parte cu consecinte pozitive. Fata de cancerul de Iliescu care in toate facultatiel mintale, nefortat si in democratie a chemat minerii sa ne isi pastreze scaunul. Iar asta a avut consecinte care inca se propaga :(
          Nu cred ca rezolvati nimic daca imi dati mie foc dar intr-adevar va descarcati.
          • -1 (5 voturi)    
            Pt. ce fapte precise a fost condamnat Visinescu?! (Vineri, 24 iulie 2015, 18:07)

            Argon [utilizator] i-a raspuns lui public

            Asa cum reiese din citatul de mai jos vad doar niște acuzatii cu caracter general referitoare la condițiile grele de trai din penitenciarul condus de Visinescu fără a se demonstra ca acesta era o excepție fata de alte pușcării ale timpului sau ca Visinescu își făcea de cap nerespectand legile, regulamentele si încălcând grav ordinele superiorilor săi.

            Cazul Visinescu a fost scos brusc din sertar de tabloidul Gandul pe la mijlocul lui 2013 dupa care ziarul a declanșat o campanie împotriva actualului condamnat la 20 ani punând presiune pe justiție și cerând pedepsirea acestuia fără însa a veni cu altceva decât evidente de tip memorialistic și acelea foarte cețoase.

            Citat: "'Conditiile de viata din Penitenciarul Ramnicu Sarat, asa cum reies din documente si au fost descrise si de fostii detinuti, au creat premisele aparitiei unor afectiuni deosebit de grave, soldate in cateva cazuri cu decesul, proband natura abuziva si tratamentul neglijent aplicat de comandantul inchisorii, lt. col. (r) Visinescu Alexandru. Regimul impus nu asigura sub nicio forma conditiile minime de supravietuire pe termen lung, avand in vedere ca de cele mai multe ori sentintele se intindeau pe o perioada care depasea 10 ani. Decesul detinutilor survenea, astfel, in urma unui proces lent, dar eficace, prin care acestia erau torturati fizic si psihic', sustin procurorii."
            • +1 (3 voturi)    
              Cautare pe net (Vineri, 24 iulie 2015, 23:15)

              V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Argon

              O simpla cautare: "coposu visinescu" si veti vedea ca suferintele nu sunt äcuzatii cu caracter general" ci batai crunte aplicate cat se poate de particular, "pe persoana fizica".
              • +2 (2 voturi)    
                Visinescu l-a oprit pe strada pe Coposu dupa 90!! (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 9:15)

                Argon [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

                Pe strada (vezi citatul) Visinescu il opreste pe Coposu (mort in 1995) candva dupa 1990 si ii reproseaza ca nu l-a recunoscut! Intre cei doi are loc apoi un dialog relativ amical de tipul cum o mai duci, ce pensie ai, etc.. In final Coposu (vezi citatul) considera ca Visinescu si-a facut doar datoria fata de partid, neparand sa il acuze de abuzuri cu caracter arbitrar, personal.

                Citat: "În „Convorbiri cu Vartan Arachelian“, Corneliu Coposu povestea cum, după ’90, l-a întâlnit pe o stradă din Bucureşti pe unul dintre cei care i-au făcut viaţa un chin în închisorile comuniste: celebrul torţionar Alexandru Vişinescu, fostul director al închisorii din Râmnicu-Sărat, pe vremea în care Seniorul era încarcerat acolo. Coposu povesteşte că Vişinescu „era civil şi avea o figură de individ prosper“. Seniorul nu l-a recunoscut, motiv pentru care Vişinescu a avut incredibilul tupeu să-l apostrofeze: „Nu se poate, domnule Coposu, ca eu, care am avut atâţia deţinuţi, să vă recunosc, iar dumneavoastră, care aţi avut un singur director...“.

                „L-am întrebat pe Vişinescu cum se descurca, se pensionase, avea o pensie de 6.000 de lei, o ducea foarte bine, se îngrijea de nepoţi. Da, n-am avut nici cel mai mic sentiment de repulsie faţă de el, pentru că am socotit că omul acesta, cu inconştienţa care îl caracteriza, a socotit că-şi face datoria faţă de partid şi faţă de stat, prin atitudinea lui de torţionar; dictase împotriva mea o serie de pedepse,care puteau determina moartea mea în puşcărie“, i-a povestit Seniorul lui Vartan Arachelian."
                Sursa: http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/stenograma-secret-lui-coposu-sp-larea-creier-pite-ti-un-pop-l-puneau-s
                • +1 (1 vot)    
                  O clipa (Duminică, 26 iulie 2015, 22:32)

                  V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Argon

                  Faptul ca un tortionar si un condamnat au pe strada o discutie "amicala" il absolva pe primul de vina?!?!?

                  Exista un film cu Coposu in care il face pe Visinescu "veninos". Vi se pare ca amicii asa vorbesc?
          • +2 (4 voturi)    
            Consecinte pozitive (Vineri, 24 iulie 2015, 23:17)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui public

            Suntem 10 pe o insula. Impusc 5. Avem deci mai multa mancare. Asa arata consecintele pozitive cu cerinte tragice insa. Tragediile in special umane nu pot fi o baza pentru analize pozitive.
    • +5 (5 voturi)    
      uite aici (Vineri, 24 iulie 2015, 17:20)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      Cum distrugea tînărul activist cu școală la Moscova destinele unor studenți:

      http://www.evz.ro/tinerii-razvratiti-ai-anilor-50-exclusi-de-mana-lui-iliescu-430349.html
    • +2 (2 voturi)    
      Pai, tocmai (Vineri, 24 iulie 2015, 20:07)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      s/a deschis usa!
      Ilici va avea intrare libera!
      Si va defila cat mai repede!
      Singur, singurel!
    • +2 (2 voturi)    
      Condamnat:Visinescu. Se pregateste Ilici Iliescu (Vineri, 24 iulie 2015, 21:57)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      Parca Ilici n-ar trebui sa moara in patul lui. Parca as fi mult mai multumit daca as sti ca-si face nevoile intr-o galeata, in beciul domnesc, sub privirile lui visinescu si ponta. Macar atata multumire le-ar putea oferi magistratii romanilor, desi o tragere pe roata si spanzurate in piata publica ar fi mai o solutie mai dreapta.
    • +1 (3 voturi)    
      Prea tarziu. (Vineri, 24 iulie 2015, 23:19)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      Mosul asta - trebuia haituit si condamnat acum 25 de ani, astazi este tardiv.

      Tot spectacolul acesta este o circoteca media menita sa ni-l arate pe prostul satului, intr-adevar un tortionar al regimului comunist. Dar stim cine era secu' - niste plebei ignoranti cu iluzia ca au devenit cineva si cateva creiere care inca umbla pas-pas, peste generatii.
      • +1 (1 vot)    
        ...curios... (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 10:36)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        ... in toata tzara asta cit e ea de mare sau gasit doar 3, TREI ! tortzionari ( visinescu , ficior , cormos ) .
        ( Azi miine or sa pozeze ca tzapi ispasitori !)
        Cam mare aburirea ( a se citi dosirea !!!)
  • +12 (16 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 24 iulie 2015, 13:18)

    mihai [anonim]

    Totusi 20 e cam putin pt. ceea ce a facut
    • +9 (9 voturi)    
      corect. (Vineri, 24 iulie 2015, 15:07)

      eu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Foarte corecta decizia chiar daca a venit atat de tarziu.

      Totusi astuia cine ii dadea ordine ? Sefii lui au murit cu totii ? Dar copii lor ce fac? nu sunt oare prin niste functii...? nu au oare milioane de euro prin conturi... ? zic sa ii luam si pe ei la intrebari...
      • 0 (0 voturi)    
        buna asta cu raspunderea in solidar (Vineri, 24 iulie 2015, 21:35)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui eu

        mai ales a urmasilor.
        Precum si urmasii celor torturati mai sufera..
    • +5 (5 voturi)    
      Are 90 de ani (Vineri, 24 iulie 2015, 15:55)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Are 90 de ani. Ce mi-e 20 de ani, ce mi-e 25, ce mi-e închisoare pe viață. Dacă rămâne definitivă orice condamnare, foarte bine: ăsta nu merită să-și petreacă bătrânețea liniștit în casa lui.
      • +2 (2 voturi)    
        bătrînețea? (Vineri, 24 iulie 2015, 16:47)

        me-high [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        Păi ăsta și-a petrecut-o deja liniștit acasă. Și nici nu cred că a dus-o rău.
        • +2 (2 voturi)    
          Înapoi în timp (Vineri, 24 iulie 2015, 18:37)

          aqualung [utilizator] i-a raspuns lui me-high

          Oricum, să ne întoarcem în timp și să-l condamnăm înainte nu putem.
      • 0 (0 voturi)    
        cam nu-i la fel... (Vineri, 24 iulie 2015, 21:44)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        vezi modul in care in SUA se dau condamnari cu zeci si sute de ani....functie si de gravitatea si comiterea faptelor.
        Tocmai asta violatorii idioti si imbecili din Vaslui impreuna cu sustinatorii lor nu pricep cand iau in considerare (???) "5 minute de placere".
        Probabil ca nici descreieratului din Norvegia nu i-a trebuit chiar ore intregi pentru a omora atatea persoane.
        Regret ca nu voi apuca sa traiesc a vedea un proces "a-la-Nürnberg" dedicat atrocitatilor comuniste...Bine ca macar unul ca Visinescu n-a scapat....Si poate ca vor urma si altii - sa nu ne pierdem credinta si dorinta de a continua aceasta lupta.
        CINE UITA ; NU MERITA:
  • +8 (14 voturi)    
    Pentru corporatia BOR - PSD (Vineri, 24 iulie 2015, 13:20)

    Daniel [anonim]

    Hai bre Mazeta & Co., ziceti ceva de mila crestineasca, iertare, socialism, basism, etc....
  • +16 (18 voturi)    
    Un act de dreptate dupa 60 de ani... (Vineri, 24 iulie 2015, 13:23)

    uluit [utilizator]

    Sper ca aceasta condamnare sa aduca si alte reparatii pentru cinstirea memoriei celor care au suferit pentru singura vina c-au stiut sa spuna NU ciumei rosii.

    Astept cu nerabdare decizii in Dosarele Revolutiei si a Mineriadelor.

    Crimele nu au prescriptie!
  • +3 (13 voturi)    
    20 de ani (Vineri, 24 iulie 2015, 13:24)

    Tescovin [utilizator]

    În cazul lui Vișinescu, 20 de ani e o pedeapsă mai dură decât închisoare pe viață
  • -20 (30 voturi)    
    Asta nu e justitie.... (Vineri, 24 iulie 2015, 13:35)

    polonyca [utilizator]

    Am ajuns sa ne razbunam pe personae.....nu pe system !!!! Asta nu e correct...... asta e un fel de justitie......preponderant ..pecuniara !! Hai sa le luam inapoi ce au acuma.......asta e idea...:) Jegoasa gandire.....
    • +18 (18 voturi)    
      sistemul este facut de oameni (Vineri, 24 iulie 2015, 14:07)

      tepes [anonim] i-a raspuns lui polonyca

      Sistemul comunist a fost facut de oameni ca Visinescu, Iliescu ... iar ei trebuie sa plateasca. Nu trebuie dat vina pe sistem pentru faptul ca Visinescu a fost o bestie, in fond fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele lui indiferent de sistem, fiecare alege pentru el indiferent de sistem. Pentru unii din vremurile alea existau doua posibilitati sa fie bestie sau martir. Nimeni nu are scuza pentru crimele savarsite. Pana la urma este inuman sa lovesti pe cineva sau sa ordoni ca cineva sa fie lovit pana la moare si asta indiferent de sistem.
    • +9 (9 voturi)    
      Jegul e pe fata ta (Vineri, 24 iulie 2015, 14:45)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Tocmai esenta justitiei este de a condamna oameni ce au comis fapte concrete nu institutii si sisteme. Altfel toti s-ar ascunde in spatele sistemului. De mult jurisprudenta internationala a stabilit ca omul e responsabil ca individ pentru faptele sale chiar daca au fost ordionate de un sistem.
    • +7 (7 voturi)    
      Si cam cum propui tu (Vineri, 24 iulie 2015, 14:47)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      sa ne "rasbunam pe system"? Comunismul a fost condamnat. Dar nu poate fi bagat la inchisoare si nici nu poate fi obligat sa plateasca despagubiri.
      Inteligenti mai sunt unii. Si mari revolutionari din spatele tastaturii.
      • 0 (0 voturi)    
        NU (Duminică, 26 iulie 2015, 0:38)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

        Comunismul nu a fost condamnat intr-o maniera eficienta in Romania. Legea lustratiei a venit tardiv, si pe hartie doar, restul sunt cioace.

        *De pilda, junele Ponta, inca un prim-ministru cu probleme la menisc si mansarda, s-a orientat in zona cascavalului. Cascaval gestionat in famiglie de tata socru Sarbu.

        In Romania anului 2015 se gasesc fonduri de la buget pentru renovari ale "momumentul ostasului sovietic", iar secera si ciocanul nu sunt simboluri interzise. Dar sunt interzise la vecini, in Republica Moldova si Ukraina :D

        Forta unui tip de simbolism seamana cu dry cooker-ul din consumerismul post-decembrist.
    • +2 (2 voturi)    
      Sistemul suntem si noi (Vineri, 24 iulie 2015, 16:05)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Cand ajuti un om criminal se numeste complicitate. Cand ajuti un sistem criminal ce este?
    • 0 (0 voturi)    
      Tu vrei sa scape criminalii???? (Vineri, 24 iulie 2015, 21:48)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Poate pedepsind toate aceste cozi de topor care au facut jocul ocupantului rus ajuti sistemul. Jigodiile de azi care ar fi tentate sa ajute rusia ticaloasa in incercarea ei de a aduce lumea civilizata sub cizma ei puturoasa asiatica medievala ar putea constata ca peste vreo 30 de ani ar putea plati ticalosiile lor. Ar trebui cautati toti criminalii care mai sunt in viata si bagati in puscarii, sa moara acolo unde au omorat si ei nenumarati romani adevarati. Si ar trebui ca pentru cei care au murit, sa li se confiste averile, sa li se ia casele pe care le-au avut si pe care le-au mostenit copiii lor. In cea mai mare parte acele case le-au primit ca rasplata pentru crimele lor, nu le-au muncit ei.
  • +2 (8 voturi)    
    În sfârșit, revoluția a învins (Vineri, 24 iulie 2015, 13:39)

    OzzyO [utilizator]

    Așezați-vă liniștiți, tovarăși!
    • +10 (10 voturi)    
      Nu a invins (Vineri, 24 iulie 2015, 14:33)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      Criminalul Iliescu e liber. Si miști altii ca el.
  • +6 (6 voturi)    
    Ozzy si Polonicul (Vineri, 24 iulie 2015, 13:56)

    Daniel [anonim]

    Sunteti niste PSD-isti....stiu modelul...din aia care-si bat joc de oameni dar pozeaza in romani patrioti, milosi, credinciosi,....in asa fel incat sa aibe 'succesuri' la cei 30% analfabeti, vulnerabili, prosti..etc... din tara care din '90 au distrus Romania prin votul lor prostesc.

    Adica bai, de ce dracq un criminal n-ar trebui pedepsit?
    • -5 (7 voturi)    
      :))) (Vineri, 24 iulie 2015, 15:29)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Nu știu ce modele știi tu, dar hai să-ți zic eu un model pe care-l văd în fiecare zi pe net: ăia care nu pricep nimic din ce-a vrut să spună cineva, dar au impresia că le știu pe toate și dau verdicte. Da, da, exact ca tine așa :))

      PS: e ziua ta norocoasă, în mod normal, dacă mă face cineva pesedist, se alege cu frigiderul plin :))
      • +3 (3 voturi)    
        Jignire! (Vineri, 24 iulie 2015, 15:36)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

        Scuze, dar nici comentariul tau nu era evident.
        Era interpretabil :)!

        De acord ca te-am jignit cand te-am facut PSD-ist!
  • +4 (6 voturi)    
    Sa fim seriosi! (Vineri, 24 iulie 2015, 14:13)

    AltTab1 [anonim]

    Asa scapa toti. Vad ca e o moda sa le deschida dosarele la 90 ani, dupa ce s-au bucurat de o viata lunga si linistita. Chiar ajuta la ceva? Justitie poate ar fi sa plateasca familia lui oalele sparte 3 generatii de acum, asa cum se platesc si daunele de razboi.
    • +2 (2 voturi)    
      crima este personala (Vineri, 24 iulie 2015, 16:01)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui AltTab1

      nu poate plati familia pentru el. sunt cazuri in care familia este impotriva, vezi cazurile ficei lui Stalin sau sorei lui Castro. Parca si copii lui Oliviu Gherman fost sef al Senatului de la PSDR, votau cu dreapta si se certau des cu tatal lor din cauza asta. Ajungem iar la raspunderea colectiva pentru greselile individuale, si de aici mai este un pas pana la holocaust sau genocid.
  • +9 (9 voturi)    
    Ilici e liber (Vineri, 24 iulie 2015, 14:14)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Atit timp cit criminalul Iliescu e liber si toti securistii sau progeniturile lor conduc tara NU VA FI DREPTATE !
    • -14 (14 voturi)    
      da de ce (Vineri, 24 iulie 2015, 14:53)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      da de ce e Iliescu criminal? Pe cine a omorat?
      • +4 (4 voturi)    
        2 scenarii (Vineri, 24 iulie 2015, 15:34)

        Pink Panther [anonim] i-a raspuns lui mihai

        1: esti prea tanar si/sau ignorant
        2: esti ca si cei 67% dintre cei care au votat in '90 cu Iliescu pentru ca n-au inteles nimic din viata lor.


        Pentru_1: La subiect: Iliescu a returnat Revolutia din '89 si este autorul moral al majoritatii decesurilor din Decembrie + mineriada din iunie.

        Pentru_2: nu conteaza!
        • 0 (0 voturi)    
          revin (Vineri, 24 iulie 2015, 17:34)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

          „ Iliescu a returnat Revolutia din '89” – revin cu intrebarea : pe cine a omorat?
          „ si este autorul moral al majoritatii decesurilor din Decembrie + mineriada din iunie” – unde exista un ordin scris sau inregistrare verbala cu un ordin al lui Iliescu de a fi omorati oameni in decembrie sau in iunie?
          Ref. la ignoranta :
          1. Iliescu a castigat alegerile din 1990 cu 85% nu cu 67%.
          2. Ai vrut sa spui probabil « deturnat », nu « returnat » :)
          Concluzie: acuzi fara sa ai NICI O DOVADA.
          Concluzia concluziei : vorbesti degeaba.
          • 0 (0 voturi)    
            Procentul poate fi corect (Vineri, 24 iulie 2015, 19:54)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mihai

            S-ar putea ca 67% sa fi votat din prostie, necunoastere. Restul pana la numarul total, au votat din interes. Despre dovezi, vezi mai jos. Oricum chiar si cele care mai existau au avut ei grija sa le distruga si au si avut timp in atatia ani.
          • 0 (0 voturi)    
            1000 numai la revolutie.... (Vineri, 24 iulie 2015, 22:07)

            cartofil [utilizator] i-a raspuns lui mihai

            si mai pune pe cei de la mineriade. si-i mai pune pe cei care au murit datorita unor decizii pe care le-a luat vandutul rusilor ca prim secretar la Timisoara si Iasi.
      • +1 (1 vot)    
        Tu gandesti? (Vineri, 24 iulie 2015, 15:55)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        Asa probabil nici Hitler nu e criminal, ca nu a omorat personal pe nimeni. Dar a dat ordine! Ca si ilici. Cine a chemat minerii, cine a folosit asa zisa revolutie in scop personal lasand sa fie omorati atatia oameni, cine a impiedicat gasirea criminalilor?
        • 0 (0 voturi)    
          revin si aici (Vineri, 24 iulie 2015, 17:42)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

          « Cine a chemat minerii, cine a folosit asa zisa revolutie in scop personal lasand sa fie omorati atatia oameni, cine a impiedicat gasirea criminalilor?”
          Unde exista un ordin al lui Iliescu adresat minerilor ca acestia sa ucida oameni? A facut apel la populatie „sa apere institutiile etc”, nu la bataie sau la omoruri.
          „a folosit asa zisa revolutie in scop personal lasand sa fie omorati atatia oameni” – care sunt dovezile in sprijinul acestor afirmatii? Cum a lasat sa fie omorati oameni si ce trebuia sa faca ca sa NU mai moara oameni? Ce a impiedicat armata sa anihileze pe teroristi (daca au existat) sau sa se prinda ca nu e decat o diversiune (daca nu au existat)? Unde se afla dovada ca Iliescu a impiedicat gasirea criminalilor – un ordin scris sau inregistrare verbala? Ce a impiedicat justitia sa-si faca datoria?
          • 0 (0 voturi)    
            Da, ai dreptate (Vineri, 24 iulie 2015, 19:48)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mihai

            E stiut ca si comunistii (ca si nazistii si altii) puneau totul pe hartie si pastrau cu sfintenie aceste acte, ca sa aiba cum sa fie acuzati mai tarziu... Apoi, chemarea minerilor e arhicunoscuta. Si daca asta nu e instigare la violente, ce e? Cum ar fi vrut el ca minerii sa faca ce vroia el fara violenta? Avand in vedere ce spui, imi mentin parerea, nu cred ca am gresit.
            • 0 (0 voturi)    
              Completare: Saracul Hitler s-a sinucis nevinovat (Vineri, 24 iulie 2015, 22:37)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Ca doar nici el nu a dat ordin direct sa fie impuscati polonezi, cehi, francezi, etc. El doar a dat ordin sa fie ocupate tarile. Dar aia au fost uriciosi si au deschis focul si atunci trupele germane au trebuit sa se apere ca sa poata indeplini ordinul lui Hitler. Asa judeci tu, nu? Ca nici ilici nu a ordonat sa se omoare oameni, ci sa se elibereze piata. Doar ca aia nici macar nu au deschis focul, minerii i-au atacat doar pentru ca aratau altfel si voiau altceva...
      • 0 (0 voturi)    
        Este, la modul propriu, si criminal (Vineri, 24 iulie 2015, 22:05)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        ion Ilici Iliescu a omorat un om pe trecerea de pietoni pe cand era prin secretar la Timisoara. Militianul care l-a scos basma curata, cu stidiile la Frunze, si-a vazut copilul idiot cocotat in cele mai inalte functii ale statului roman. Iar tovarasul ilici iliescu l-a facut si genral si la medaliat cand era presedinte. Dar asta e secundar. Pentru serviciile aduse ocupantului rus ilici iliescu este mai mult decat un criminal. El a servit interesele ocupantului impotriva poporului roman. Ammintiti-va cum ilici iliecu a incercat sa ne bage in CSI si doar dezmembrarea statului sovietic ne-a salvat. Ca si visinescu, si ilici iliescu trebuie sa simta ca tradarea statului roman se pedepseste, n-are importanta dupa cati ani, pedeapsa tot va veni. ilici iliescu trebuie sa traiasca cu teama ca scadenta va veni.
  • -3 (11 voturi)    
    ne-am razbunat pe un pion (Vineri, 24 iulie 2015, 14:14)

    petrica [anonim]

    O sa facem un pas inainte spre reabilitare morala atunci cind vor fi judecati si toti cei ce erau deasupra lui pina la ministru,si toti cei de-o forma cu el
  • -8 (14 voturi)    
    Confirmare: Justitia romana = Pestera de talhari (Vineri, 24 iulie 2015, 14:22)

    studose2013 [utilizator]

    Tabloidele nu mai contenesc cu asa mare succes al Justitiei romane = Pestera de talhari ! Au condamnat pe un pion al ocupatiei Romaniei de după 1945 ! Dar Justitia romana = Pestera de talhari nu stie ca Romania a fost ocupata in dec 1989 de catre securitatea criminală a poporului roman, sprijinita de cele mai periculoase servicii secrete ale lumii: Mossad, CIA si KGB. Ocupantul a numit in posturi de mari demnitari pe trei evrei ( Alex Barladeanu, Petre Roman si ...) si pe criminalul Ion Ilici Iliescu - criminali care au făcut politica ocupantului: ruinarea țării, determinarea populatiei active să migreze, au dat țara pe mâna clanurilor mafiote ale Celui Mai mare Puscariabil din Ro = preș trăian băsecu (Flota, Casa Mihaileanu, Dosarul Alro, etc.), Ambasada ocupantului a medaalit-o pe Inamicul public al României LC Kovesi pt că a mușamalizat dosarul de ucidere al muzicianului Teo Peter, au adus-o de la Sibiu la Bucuresti unde au înscăunat-o ca Procuror General si apoi Sef al DNA, functii în care a eliminat din magistratură pe procurorii cinstiti: Elena Ciurea, Iacobescu, Nastasiu, etc., si a executat si execută ordinile ocupantului de a înlătura si a băga la puscarie pe industriasii, politicienii si fruntasii de origine romțnă.
  • -11 (13 voturi)    
    Nu cred ca e abordarea corecta (Vineri, 24 iulie 2015, 14:33)

    adma [anonim]

    Acest om, cu pacatele lui, a avut nenorocul sa devina un caz mediatizat. A fost legat la stalpul infamiei de o societate intreaga dornica sa se razbune pe trecutul comunist. Si care e rezolvarea: un batran care o sa-si traiasca in inchisoare cei cativa ani care-i mai raman, un batran jupuit de tot ce mai are pe lume (daca au ajuns sa-i puna sechestru pe cele cateva cupoane cu actiuni in SIF-uri). Ne simtim mai bine acum ? Am rezolvat frustrarile legate de comunism ?

    Parerea mea e ca nu poti pedepsi pe cineva pentru greselile facute cu 50 de ani in urma, pentru ca atunci era o cu totul alta lume si fiecare traia dupa alte reguli. Cum sa aplici regulile democratiei pentru fapte comise in timpul comunismului ? Ar insemna sa arestezi jumatate de tara, pentru ca toata lumea a trebuit sa se adapteze realitatii sistemului si sa colaboreze intr-un fel sau altul.

    Daca gandim asa, ar insemna ca justitia de azi ar trebui sa judece pe cei care au colaborat cu nazistii, cu turcii pe vremea lui Stefan, numai de-ar fi vinovatii in viata.

    Eu cred ca ar trebui un fel de proces al comunismului, asa cum a fost procesul nazistilor la sfarsitul razboiului, in care sa fie condamnata elita comunista, cei cu adevarat responsabili, nu executantii care au ales sa intre in joc pentru a supravietui sistemului.
  • +3 (3 voturi)    
    da (Vineri, 24 iulie 2015, 14:46)

    george [anonim]

    imi plac procurorii astia militari. ar trebui a se ocupe si de violatori...hm pacat
  • +6 (6 voturi)    
    Numai niste idioti pot gandi asa (Vineri, 24 iulie 2015, 14:46)

    LiviuX [utilizator]

    Asta ca sa fiu bland... Ma refer la alde "polonyca", "adma". Cum foarte bine zice "tepes", oamenii fac sistemul. Daca indivizi ca visinescu, dej, ceausescu si multi altii nu ar fi existat, nu ar fi existat nici ororile comunismului. Si asta e valabil oriunde (vezi de ex si hitler si clica lor, stalin si ai lor). Dupa ei probabil nici procesul de la Nuremberg nu a avut rost, nici condamnarea comunismului... Cu asa oameni, de ce sa ne miram ca mai exista orori in lujme, si pot sa mai apara oricand altele?
    • -1 (1 vot)    
      Liviu, (Vineri, 24 iulie 2015, 18:17)

      adma [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

      daca citesti printre randuri inseamna ca esti din gloata care nu intelege nimic si e usor de manipulat. eu am scris "Eu cred ca ar trebui un fel de proces al comunismului, asa cum a fost procesul nazistilor la sfarsitul razboiului" iar tu raspunzi "Dupa ei probabil nici procesul de la Nuremberg nu a avut rost, nici condamnarea comunismului" . wtf??? Daca nu ai inteles, ideea comentariului meu era ca ar trebui sa existe si o judecata a tuturor responsabililor comunisti, incepand cu elita care a tras foloasele dupa Revolutie si acum o duc foarte bine , nu cu niste amarati ca Visinescu
      • 0 (0 voturi)    
        M-am referit numai la faptul ca ii iei apararea (Vineri, 24 iulie 2015, 20:03)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui adma

        De acord ca ceri si tu un proces mai amplu, cum as vrea siu eu de altfel, dar iarasi te cam contrazici cand spui ca cei care numai au slujit sistemul nu trebuie judecati, ar trebui sa se prescrie. Si daca vrei sa stii, chiar de curand un nazist a fost condamnat, chiar daca avea cred peste 85 ani! Asa ca visinescu e inca tanar. Iar varsta nu te absolva de crime, fie si pentru simplul motiv ca cei ucisi nu invie. Iar daca tu mai gasesti pe cineva in viata care sa fi colaborat cu turcii pe vremea lui Stefan, fii sigur ca as cere sa fie si el judecat.
  • 0 (4 voturi)    
    Visinescu (Vineri, 24 iulie 2015, 14:56)

    Nicolae [anonim]

    La 90 de ani condamnat la 20 de ani ! Are totul gratuit,
    de la mancare,cazare,tratament ,televizor,a scapat de cumparaturi,gatit ! Bravo !!!! Are statul bani !!!
  • -7 (11 voturi)    
    ipocrizie? (Vineri, 24 iulie 2015, 15:12)

    noi [anonim]

    Trebuie condamnat dar pedeapsa sa fie simbolica.
    Fara munca silnica si fara cacaturile care s-au intamplat, fara atrocitatile care au avut loc, ar fi fost aproape imposibil sa avem baraje, canal Dunare - Marea Neagra, Transfagarasan. Trist dar adevarat!
    In schimb, Iliescu si Roman de ce au chemat minerii sa ne rupa?
    Cunoaste, accepta, depaseste!
    • +2 (4 voturi)    
      halal gandire!!!.... (Vineri, 24 iulie 2015, 16:01)

      tepes [anonim] i-a raspuns lui noi

      Vrei sa spui ca daca nu ar fi fost schingiuiti oameni la canal si prin alte locuri nu aveam ce spui tu!? Dar ce parere ai de cei din occident care nu au avut lagare nu si-au nenorocit oameni prin lagare si acum au mult mai multe autostrazi, drumuri canale, baraje si multe altele. E dincolo de cuvinte cum pot gandi unii. Esti cumva unul din violatorii de la Vaslui?
    • +3 (5 voturi)    
      Dar daca aveam nevoie de carbune (Vineri, 24 iulie 2015, 16:08)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui noi

      Ii ardeam in termocentrale? Atunci daca aveam nevoie de baraje, de ce au fost folositi intelectuali? Sistemul comunist a rasturnat clasele sociale. Rezultatul? Il vedeti iesind din casa.
    • +3 (3 voturi)    
      nu-mi vine sa cred .... (Vineri, 24 iulie 2015, 16:08)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui noi

      ...ca exista oameni ca tine. Tarile din vest nu au canale, sosele si baraje fara sa fi folosit munca detinutilor politici? De fapt ce baraj de la noi a fost facut cu detinuti, ca eu nu stiu niciunul, la fel si Transfagarasanul, iar la canal au muncit detinuti in anii 50, la bucata dintre Poarta Alba si Midia. Agigea-Cenavoda a fost facut cu munictori platiti sau asa zis voluntari. De fapt se poate obtine mult mai mult cu munca platita benevola, decat cu munca silnica cum spui tu.
  • +5 (5 voturi)    
    fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele lui (Vineri, 24 iulie 2015, 15:26)

    tepes [anonim]

    Pana la urma din cauza unor oameni ca Visnescu suntem unde suntem. Nici o tara din fostul bloc comunist nu si-a morat intelectualitatea, de aceea nu avem oameni care sa aiba coloana vertebrala care sa ne conduca. Prin martirizarea intelectualilor din acea perioada in Romania a aparut un vid si au ramas lichelele. Celelalte state i-au lasat sa emigreze si acum au comunitati foate vocale si puternice in strainatate. Sa mai terminam odata cu faptul ca individul asta a fost doar un pion, pana la urma daca spre exemplu niste indivizi fura si doar unul e prin ca a furat si poate mai putin decat ceilalti asta nu inseamna ce "saracu" e "nevinovat" si tocmai pe el l-au prins. Sa mai terminam cu mentalitatile astea. E adevarat ca s-a facut prea putin in sensul asta, dar fiecare trebuie sa isi asume faptele sale si sa raspunda pentru ele.
  • +3 (3 voturi)    
    Deci .. se poate! (Vineri, 24 iulie 2015, 15:53)

    Dan Petre [anonim]

    Este mai degraba un ''gol de onoare'' al justitiei, care din pacate vine tarziu, mult prea tarziu. In 1990 trebuiau facute aceste procese! Cand deopotriva victimele si calaii traiau si mai erau in putere.

    Ramane sentimentul de infinita frustrare ca alti criminali au scapat, mancandu-si linisititi pensiile si murind nederanjati: Plesita, Enoiu, Craciun...
  • +1 (1 vot)    
    Hura ! Hura ! Hura ! (Vineri, 24 iulie 2015, 16:00)

    grimis [anonim]

    Acum a venit vremea acelor din fostul Comitet Central al PCR,din CPEx al CC al PCR; Marii Adunări Naționale,Fosta Securitate,foștii Procurori Judeciariști,Toți acei care au avut funcții în PCR.
    HA ! HA ! HA! GRIJA VOASTRĂ ȘI MÂNDRIA PUȘCĂRIE-N ROMÂNI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Hura !Hura ! Hura ! (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 9:46)

      grimis [anonim] i-a raspuns lui grimis

      Articolul 8 de la Revoluția din Timișoara,este prea târziu de adoptat,însă nu-i târziu să se condamne toate crimele comunismului.
      Americanii te condamnă și dacă ești mort;la fel și mosadul evreiesc.
      România îi plină de jigodii comuniste ce au subjugat destinul unui popor întreg .
      Bătrânețea acestor căcăcioși politici comuniști să nu fie trăită în pace,la fel cum le-au distrus tinerețea multor români,făcând-o un calvar,acum și ei să fie trași la răspundere și să-și petreacă restul vieții în celulă.
  • 0 (0 voturi)    
    Liber cu o conditie (Vineri, 24 iulie 2015, 16:02)

    GigelStrainu [utilizator]

    Liber dar cu o conditie....Sa ai ai in :paza" ta si parlamanentari care sunt inchisi acum si urmatori care o sa vina
  • 0 (6 voturi)    
    abureala (Vineri, 24 iulie 2015, 16:29)

    mr John [anonim]

    adevaratii vinovati erau in spate si erau neetnici romani..aceiai trebuie gasitisi condamnati chiar daca trebuiesc adusi din alt stat
  • +1 (1 vot)    
    de ce doar visinescu (Vineri, 24 iulie 2015, 20:18)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    si de ce nu si inaltii demnitari comunisti care mai traiesc, recte iliescu ?
  • 0 (0 voturi)    
    e important sa precizati corect infractiunea (Vineri, 24 iulie 2015, 22:25)

    area51rmc [utilizator]

    Infractiunea pentru care Visinescu Alexandru a fost condamnat este aceea de "infractiuni contra umanitatii", iar nu aceea de tratamente neomenoase.

    Distinctia consta in aceea ca, infractiunea contra umanitatii, desi a fost asumata de Romania prin decretul 547/1969, nu a fost niciodata incriminata cu adevaratul sau sens in legislatia penala a Romaniei, pentru ca ar fi insemnat ca regimul comunist sa-si inceteze existenta.
    Decretul 547/196 ratifica Conventia ONU adoptata prin Rezolutia nr. 2391/XXIII/26.11.1968, conventie care trimitea la definitiile instituite in Statutul Tribunalului Militar International de la Nurenberg (8 august 1945), respectiv la: crimele de razboi, crimele contra pacii si crimele impotriva umanitatii.

    Infractiunea de tratamente neomenoase (art. 358 din Codul penal din 1969-2014) se referea la o fapta savarsita impotriva unei persoane cazuta in puterea adversarului (in sens militar, adica a inamicului), fiind deci o fapta savarsita in legatura cu razboiul.

    Geniile justitiei romane au dat prin 2009 a decizie in care au vorbit de tratamente neomenoase ca sa condamne pe cineva cu orice pret, insa asemenea fapta nu se putea savarsi in modalitatea unui act de persecutie din motive politice.

    Exista dovezi prin care regimurile politice comunist, dar si cel de dupa 1989 au clasificat in mod intentionat documentele care atestau savarsirea de crime contra umanitatii in masa (in inchisorile comuniste au fost exterminate in mod deliberat si cinic, uneori chiar experimental persoane care aveau unica si singura vina ca erau considerate ca fiind "contrarevolutionari").

    Problema pe care persoanele care au decis in mod deliberat ascunderea dovezilor, dar si persoanele care au adus la indeplinire aceasta decizie vor raspunde mai devreme sau mai tarziu pentru aceeasi infractiune, pentru ca, potrivit art. II din Conventia ratificata de Romania prin decretul nr. 547/1969, raspund si persoanele care "tolereaza comiterea acestei infractiuni".
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Vineri, 24 iulie 2015, 22:40)

    area51rmc [utilizator]

    Instituirea secretului de stat in privinta dosarelor detinutilor politici si a multor alte dosare care atestau masuri luate de regimul comunist in mod criminal impotriva propriei populatiei, echivaleaza cu o actiune de tolerare deliberata, constienta a unor infractiuni contra umanitatii.

    Asadar, in discutie ar trebui sa intre orice persoana care a cunscut existanta faptelor si nu le-a denuntat organelor judiciare, mai ales in calitatea lor de oficiali de stat sau de functionari de stat. In discutie ar putea intra si istorici ai PCR avand in vedere ca ei au avut acces la documente si au actionat in scopul de a incropi o istorie oficiala falsa.

    Asadar, este o minciuna sfruntata ca in Romania nu a existat cadrul legislativ pentru sanctionarea judiciara a acestor fapte.

    Atrag atentia ca Marea Camera a CEDO a avut in solutionare cauza Kononov contra Letonia, cauza in care a fost implicata Rusia si care a generat un conflict diplomatic serios intre Rusia si Europa.
    In cauza Kononov s-a stabilit ca si in cazul in care legile adoptate in procedurile lor interne nu sanctionau asemenea fapte, dar care ratificasera conventiile internationale in materie aveau o baza legala suficienta si necesara pentru a sanctiona asemenea fapte (paragraful 208 din hotarare).

    Ori Romania avea aceasta "baza legala" inca din 1969, asa cum am aratat mai sus, iar faptul ca justitia nu a "vazut-o" este un lucru foarte grav pentru ca incearca sa motiveze lisa de cercetare a acestor crime timp de 46 de ani (1969-2015).
    Asa ceva nu este acceptabil pentru o societate democratica, iar aceasta chestiune va trebui analizata public cat mai repede. Altfel, vom deveni o natiune care isi vara sub pres tot jegul incercand sa mascheze ceva ce nu mai poate fi mascat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică