De ce au reactionat romanii atat de virulent in cazul elevei violate de 7 tineri din Vaslui? Psihologul Daniel David: Cand oamenii simt ca justitia nu este foarte eficienta, se reintorc la mecanisme mai primitive de organizare sociala

de Mihai Ivascu     HotNews.ro
Luni, 20 iulie 2015, 20:04 Actualitate | Esenţial

Daniel David
Foto: Arhiva personala
Cazul elevei de 18 ani care a fost violata in judetul Vaslui a starnit reactii virulente din partea cetatenilor, dar si din partea vectorilor de opinie, jurnalisti si artisti deopotriva. Peste 100.000 de romani (pana in momentul publicatii articolului) au semnat o petitie pe internet prin care cer arestarea celor 7 tineri acuzati de viol, iar numarul celor care se alatura cauzei creste semnificativ de la o ora la alta , dupa ce petitia a fost preluata de majoritatea mass-media.
  • Psihologul Daniel David a explicat pentru Hotnews.ro care este mecanismul psihologic din spatele acestui comportament. Acesta considera ca reactiile oamenilor sunt de inteles in contextul in care “statul pe care il avem nu este un stat suficient de puternic” si atunci “cand oamenii simt ca justitia nu este foarte eficienta, se reintorc la mecanisme mai primitive de organizare sociala.”
"Lucrurile sunt complicate, in sensul ca, din punctul de vedere psihologic, aceste reactii sunt de inteles, deoarece statul pe care il avem nu este un stat suficient de puternic, un stat care sa promoveze suficient de bine valorile pe care le avem. Si atunci cand statul nu este suficient de puternic, oamenii se reintorc la tehnicile vechi, in care comunitatea, grupurile hotarau ceea ce este bine si ceea ce este rau. Nu este un mecanism sofisticat, este un mecanism simplu: atunci cand statul nu isi face datoria, ne reintoarcem la mecanisme anterioare statului. Si, sigur, aceasta vine si pe profilul nostru cu tendinta de a exagera lucrurile, fie in sens pozitiv, fie in sens negativ, dar cum am spus este de inteles aceasta reactie in contextul psihocultural pe care il avem si in contextul unui stat slab”, a considera psihologul Daniel David, autor al unuia dintre cele mai importante studii din ultima suta de ani, “Psihologia Poporului Roman. Profilul Psihologic al Romanilor”.

Discrepanta intre asteptarile publicului, luand in considerare si maniera explicita in care actul violului a fost prezentat in mod public, si decizia judecatorilor de a-i judeca in libertatea pe cei 7 tineri acuzati de viol au generat aceste reactii emotionale puternice din partea romanilor, considera psihologul.

Din punct de vedere psihologic, declicul este foarte clar. Din moment ce a fost prezentat in spatiul public cazul legat de viol exact cum a fost, foarte incarcat din punct de vedere negativ, iar dupa aceea, tot in spatiul public, s-a venit cu pozitia justitiei care a hotarat sa-i judece in libertate (n.r.: pe cei 7 tineri acuzati de viol)  a generat acest conflict intre ce se astepta spatiul public, oamenii si ceea ce s-a intamplat de fapt. Intotdeauna aceasta discrepanta genereaza reactii emotionale puternice. Si atunci aceasta discrepanta intre ce se asteptau ei si ceea ce au vazut ca se intampla a generat aceasta polarizare foarte puternica  din punct de vedere emotional. [...] Cu cat discrepanta intre asteptarile lor si ceea ce se intampla este mai mare, cu atat reactia emotionala este mai puternica. Reactia emotionala puternica, mai ales cand este negativa, ca in acest caz, genereaza reactii comportamentale si verbale exagerate si foarte violente ”, a explicat Daniel David pentru Hotnews.ro, intrebat fiind ce a produs declicul care a starnit reactia prompta si virulenta simplilor cetateni, dar si a vectorilor de opinie, jurnalisti si artisti deopotriva.

Psihologul Daniel David afirma ca propagarea de mesaje in mass-emdia impotriva sustinatorilor celor 7 acuzati, dar si impotriva victimei nu fac decat sa intareasca grupurile deja formate, astfel contribuindu-se la polarizarea unei situatii deja existente.

Astfel de mesaje nu fac decat sa intareasca grupurile care oricum s-au format, adica grupurile care sunt mai pozitive sau mai negative vizavi de situatia care a avut loc. Si atunci astfel de mesaje contribuie la polarizarea unei situatii care oricum exista. Si aceasta accentuare a polarizarii duce practic la lipsa evaluarilor nuantate”, a sustinut acesta, raspunzand astfel la intrebarea ce impact are difuzarea mesajelor negative la adresa acuzatilor sau a victimei.asupra societatii.

Psihologul apreciaza ca siguranta sociala este determinanta si de predictibilitate, iar atunci cand deciziile statului de drept nu sunt predictibile, oamenii se intorc la mecanisme sociale primitive, in care ne facem dreptate singuri.

Da, este si acest mecanism. Statul de drept este slab. Statul de drept este si el inconsistent, uneori rigid si dur, alteori prea ingaduitor astfel incat oamenii nu mai pot face predictii, nu mai au siguranta. Practic, siguranta sociala printre altele este determinanta si de predictibilitatea pe care o poti face. In conditiile in care nu mai pot face predictibilitate, oamenii se intorc la mecanisme sociale primitive, in care ne facem dreptatea noi insine“, a raspuns psihologul fiind intrebat daca reactia oamenilor poate fi considerata un mecanism de autoaparare. Acesta mai considera ca din punct de vedere psihologic aceasta situatie este una “absolut normala”.

In final, Daniel David a atras atentia asupra modului de prezentare a acestor cazuri de catre mass-media, sustinand astfel ca informatia nu trebuie blocata sau cenzurata, insa jurnalistii ar trebui sa fie atenti la modul in care prezinta astfel de cazuri deoarece anumite “modalitati de prezentare pot sa duca la conflicte si antagonizari sociale”.

Peste 100.000 de romani au semnat, la momentul publicarii acestui articol, o petitie online prin care cer arestarea celor 7 tineri acuzati ca ar fi violat o eleva de 18 ani din judetul Vaslui. 

Reactiile virulente ale publicului si o campanie de presa, sustinuta de un ziar central, au inceput dupa ce judecatorii au decis, la 5 luni dupa arestare, ca cei 7 pot fi judecati in libertate, dupa ce 3 dintre tineri au recunoscut fapta. Acestia sunt cercetati in libertate pentru viol si lipsire de libertate.

La amplificarea sentimentului de indignare publica au contribuit si apropiatii suspectilor, dupa ce familia unuia dintre acestia a pornit o campanie de denigrare a fetei si de sustinere a acuzatilor. 

In plus, consatenii, in mare parte, au condamnat-o pe victima, iar prietenii celor 7 tineri au transmis prin intermediul retelelor de socializare mesaje in apararea acestora precum “Nu a fost viol, ci sex-surpriza“ si „Nu meritam cinci ani pentru cinci minute“. 

Mesajele au indignat atat simpli cetateni cat si artistii si jurnalistii care au raspuns la randul lor prin mesaje ferme si, uneori, cu atacuri la adresa acuzatilor. In acesta ultima categorie poate fi incadrat si un material de opinie semnat de jurnalista Ramona Ursu, intitulat “Violeaz-o pe ma-ta cinci minute, ma, psihopatule! Sigur o sa-i placa!”.

Unul dintre ziarele centrale a pornit o campanie de sustinere a victimei, intitulata “Dreptate pentru fata violata din Vaslui”, prin care ii invita pe cititori sa transmita mesaje de sustinere fetei.

Cei 7 suspecti ar fi violat-o pe tanara, in luna noiembrie 2015,  în mai multe randuri pe un camp din apropierea comunei Valeni, dupa ce unul dintre suspecti i-ar fi spus elevei ca o va duce acasa cu masina de la liceul unde aceasta invata, situat la aproximativ 10 kilometri de locuinta fetei. In schimb, tanarul ar fi dus-o pe un camp din apropierea comunei Valeni, unde locuiesc cei 7 suspecti de viol, si impreuna cu alti 5 tineri ar fi violat-o pe eleva, aceasta lesinand de mai multe ori în acest timp. La un moment dat, cei 6 tineri ar fi dus-o pe victima intr-un alt loc, unde ar fi venit si cel de-al 7-lea tanar, care la randul sau, alaturi de ceilalti, ar fi violat-o pe tanara in mai multe randuri. Cei 7 ar fi lasat-o pe tanara la cateva sute de metri de locuinta sa.




Citeste mai multe despre   









34628 vizualizari
  • +24 (46 voturi)    
    Justitie directa! (Luni, 20 iulie 2015, 20:24)

    Eneas [anonim]

    In SUA a fost arestat si facut muci DSK ,a zburat de la FMI si din politica franceza cat era el de levit din Cupola!Mizeriile astea umane de la Vaslui merita puse la zid ca in cazul similar din India,iar locuintele lor incendiate!Daca tot suntem zeci de mii pe Internet ce ar fi o deplasare sin comuna aia de nenorociti si facuta justitie directa!Romania nu iese din Primitivism si Coruptie daca Justitia indolenta si plina de escroci,nu isi face treaba!Daca nu isi face treaba Justitia,cetatenii trebuie sa isi ia soarta in maini !Unde e comuna aia ?Ce fac parintii fetei de nu le ia capetele jegurilor?
    • -1 (25 voturi)    
      slow down, zorro (Luni, 20 iulie 2015, 22:51)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Locuinte incendiate, luatul capetelor? Si vorbesti de primitivismul altora?
      Mai si scrii cu useri anonimi, ca sa poti delira in voie.
      • +10 (14 voturi)    
        poate ar fi bine, (Marţi, 21 iulie 2015, 8:33)

        eficienta si utilitate - ca masina de cafea [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        sa consulti o statistica a cresterii si ratei de crestere a violului (la care, eram ca predispusi).
        S-ar putea sa constati fie ineficienta legii, fie ineficienta judecatoruilor, si minunantei lor gandiri.
        Efectul ce trebuia sa se vada, era scaderea, iar nu cresterea galopanta.
        In concluzie, ce maresti, sau ce inaspresti ca eu si familia mea sa stam "safe" si "keep cool", iar nu "breathless".
        Nu de alta, dar s-ar putea sa imi fie teama, sa se nasca angoasa, sa fiu nemultumit, sa nu imi platesc taxele, impozitele si contributiile la CAS si CASS, pe care nici unul dintre judecatorii de mai sus NU LE PLATESTE !!!
        • 0 (10 voturi)    
          tanda cu manda (Marţi, 21 iulie 2015, 11:48)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui eficienta si utilitate - ca masina de cafea

          Ce are cresterea violului cu indemnul la dat foc la case si casapit tembeli?
          Violul e cea mai josnica actiune a unui individ, nu exista nicio posibila justificare, dar sa faci un salt in timp, de 400 de ani, si sa te apuci sa dai foc la case, e un pic cam mult.
          Ori ne vrem civilizati, caz in care inclusiv monstrii au dreptul sa fie judecati civilizat, ori suntem la randu-ne monstri, caz in care violul nu e o chestie chiar atat de neobisnuita.
          • +6 (8 voturi)    
            foarte delicat (Marţi, 21 iulie 2015, 13:12)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

            Personal sunt undeva la mijloc ca opinie.
            Cred ca trebuie sa facem astfel incat legea sa functioneze si nu sa ne apucam sa facem 'dreptate' cu violenta, caci nu am face decat sa propagam raul.

            Insa neputinta (citeste 'coruptia') justitiei este mai mult decat frustranta.

            Foarte greu de acceptat ce s-a intamplat acolo.
            Cei 7 vor trebui sa plateasca, in primul rand trebuie mutat procesul in alt judet, in al doilea rand ar trebui sa vedem organizatii tip ong implicate si nu ziaristi isterici.

            Aceste organizatii insa sunt simple sugative de fonduri, masini de spalat bani.
      • -1 (3 voturi)    
        Corect ! (Marţi, 21 iulie 2015, 13:52)

        ana-pat [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Ai perfecta dreptate. Pt. o cit mai corecta analiza ar mai trebuie adaugat:
        1.lipsa de educatie a populatiei din zona;
        2.saracia zonei;
        3.programele porno ajunse acolo odata cu cablul TV;
        4.Intentia aproape nemascata a unor mijloace media de a abate atentia de la Ponta si ceilalti. Boborul vrea singe, ii dam singe. Povestea este sa nu uitam din noiembrie 2014 !!!!!
    • +15 (17 voturi)    
      pare (Luni, 20 iulie 2015, 22:58)

      Nea [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      ca ceva nu functioneaza acolo, este?

      nu functioneaza opinia publica, nu functioneaza autoritatea statutului ( cam periculos??),nu functioneaza justitia ( asta o stiam deja),in fapt nu prea e stat de drept, e un fel de stat degeaba si goana dupa senzatii in tot timpul liber , ca la ei e tot timpul liber ( pare ca baietii aia nu muncesc, daca ar fi fost integrati erau satui de munca si cautau odihna , nu viol in grup).

      oricum ar fi sunt tarati , cu ei nu mai ai ce face, doar Ciomu i-ar mai putea ajuta.
      fara anestezic, evident.
    • +4 (6 voturi)    
      DSK (Marţi, 21 iulie 2015, 8:49)

      irina [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      DSK nu a fost facut "muci" la prima abatere. lista lui de agresiuni cu tenta sexuala/hartuiri este f lunga. atat de lunga incat nu poate fi greu sa-ti dai seama ca de fapt acum au vrut sa scape de el si i s-a intins o capcana pe care o merita de f mult timp. din pacate, peste tot in lume unele "pacate" sunt iertate din varii motive, in mare parte eronate.
      mobilizarea ar trebui sa vizeze de fapt intarirea statului si stabilirea unor pedepse consecvente in conditii similare. din pacate, mentalitatea este una profund deficitara in cadrul comunitatii in care s-a intamplat violul.
    • -2 (8 voturi)    
      Wow! (Marţi, 21 iulie 2015, 10:35)

      Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      Ce taliban esti, esti draga Eneas! Desi ai un frumos nickname clasic. Sa nu ma intelegi gresit, si eu sunt extrem de revoltat de cazul fetei violate si sper ca flacaii aia sa aiba niste ani multi de stat la beci, timp in care sa se racoreasca in mod adecvat. Dar sa le dam foc la casa si sa le taiem capetele.. ?? Nu mai bine emigrezi tu in Arabia Saudita sau, de ce nu, direct in vreo provincie ISIS? O sa te simti in largul tau, zau! Pana te prind aia ca tragi la masea sau fumezi vreo papiroasa, desigur.. sa vezi atunci justitie directa si "in direct" :))
  • +44 (52 voturi)    
    monstrii din Valeni-Vaslui (Luni, 20 iulie 2015, 20:34)

    Determinare [anonim]

    adresa primariei valen :iprimaria_valeni_vs@yahoo.ro
    Scuipati pe ei!
    Să ţinem minte următoarele nume: Burada Silviu (21 ani), Avadanei Silviu (22 ani), Bolboceanu Petrică (23 ani), Burlacu Paul Andrei (28 ani), Surleac Ioan (20 ani), Rotaru Alin Dumitru (18 ani) şi Boicu Ionuţ Bogdan (21 ani). Ei sunt cele şapte bestii din comuna vasluiană Văleni, care au violat ore în şir, până la leşin, o elevă de 18 ani.

    Trebuie pedepsiti !Dreptate pana la capat!
    • +8 (16 voturi)    
      n-ar strica (Marţi, 21 iulie 2015, 10:40)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Determinare

      pozele si adresele lor raspandite.(or fi avand contur FB? TW? etc)....

      Da, parintii sunt vinovati moral si trebuie sa plateasca (si!) prin oprobiul public.

      Totusi, sa-i iertam....dupa vreo 20 ani cand (?) isi va reveni si tanara.
    • +6 (8 voturi)    
      aici si mecla lor..buni de pus la "insectar" (Marţi, 21 iulie 2015, 11:52)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Determinare

      http://adevarul.ro/locale/vaslui/marturia-tulburatoare-elevei-violate-sapte-bestii-vaslui-m-au-trantit-genunchi-m-au-obligat-fac-sex-oral-anal-mi-am-pierdut-cunostinta-1_55a8e53bf5eaafab2ca87b76/index.html
      • +4 (4 voturi)    
        sic! (Marţi, 21 iulie 2015, 13:36)

        ioji [anonim] i-a raspuns lui baimarean

        careva din ei (sau mamele lor) ti-au tras un "minus-surpriza"...O fi madam Burada sau pretenasul lor Razvi Rau https://www.facebook.com/razvan.rau?fref=ts
    • +3 (3 voturi)    
      Numele lor.. (Marţi, 21 iulie 2015, 14:43)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Determinare

      ..sa fie consemnate in niste arhive civile..sa fie atentionati toti oamenii care se vor apropia de ei, ca au de-a face cu animale c chip de oameni.. ca nu sunt de incredere, si ca sunt periculosi..
      Ah, de fapt asta era rolul cazierului... Dar si acest cuvant a inceput sa isi piarda sensul in societatea noastra ..!
  • +34 (40 voturi)    
    fata aceea e copilul cuiva (Luni, 20 iulie 2015, 20:40)

    eu [anonim]

    Fata aceea e copilul cuiva. Am si eu un copil.. si nici nu vreau sa-mi imaginez ce le-as face unor animale de genul ala daca s-ar atinge de copilul meu.

    Sper sa ajunga in inchisoare si sa fie violati ei pana la lesin!
    • +6 (8 voturi)    
      legat de ce ziceai... (Luni, 20 iulie 2015, 22:05)

      alter ego [anonim] i-a raspuns lui eu

      http://www.timesnewroman.ro/life-death/respect-un-vietas-si-a-marit-penisul-ca-sa-le-ofere-sex-surpriza-celor-7-violatori-din-vaslui

      Iar babele care le luau partea...probabil erau doar pofticioase si pline de sperante.
      • 0 (0 voturi)    
        răspuns (Joi, 23 iulie 2015, 2:07)

        BernatAdrian1 [anonim] i-a raspuns lui alter ego

        Sau poate că se bucură că nu numai lor li s-a întâmplat așa ceva!
  • +17 (19 voturi)    
    petitia (Luni, 20 iulie 2015, 20:44)

    eu [anonim]

    Se poate semna petitia la: http://www.petitieonline.com/cerem_arestarea_celor_7_baieti_violatori_din_vaslui
  • +29 (35 voturi)    
    Facem pariu? (Luni, 20 iulie 2015, 21:04)

    Trojan.H [utilizator]

    Ca de obicei, o sa aflam ca baietii cu puta mica implicati in acest caz sunt baiatul primarului, nepotul preotului, copilui sefului de post, etc... Asta intr-o comuna controlata de 25 de ani de catre PSD. Facem pariu?
    • +2 (16 voturi)    
      lasa politica (Luni, 20 iulie 2015, 21:51)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Mai bine hai sa-i calcam in picioare. Pe ei, pe rudele lor si pe toti prietenii lor. Chiar daca trebuie sa castram un sat intreg ca sa starpim specia asta de animale bipede.
      • +7 (7 voturi)    
        Colonele... (Marţi, 21 iulie 2015, 14:19)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Specimene de asemenea fel trebuiesc castrate inca de la nastere! Doar asa se poate salva fibra unei natii de oameni mandri si crestini, din punct de vedere istoric, social si moral.

        Germanii si-au asumat ca si popor toate ororile nazismului si, pentru ei, procesul de la Nurnberg a constituit o eliberare defintiva fata de tragediile trecutului, un nou inceput catre o civilizatie europeana si democratica autentica!
        Procesul de la Nurnberg a taiat in carne vie, a condamnat nazisti si civili germani prohitleristi in egala masura; dar asta i-a ajutat pe nemti sa mearga mai departe, sa prospere si sa ajunga in cativa ani cea mai puternica economie europeana si cea mai democratica tara din Europa!

        Te asigur eu ca daca maine satul ala din Vaslui va fi ras din temelii, nu va plange nimeni, nu va fi nicio paguba pentru tara! Dimpotriva, va crea prilejul unei renasteri, macar din punct de vedere uman si va arunca in uitarea istoriei brutele si animalele care-l populeaza in prezent!

        Sper ca cele 7 animale sa fie izolate de restul societatii umane normale la cap cel putin inca 150 de ani de acum incolo! Iar parintii lor, in special mamele lor indobitocite de lipsa de simturi omenesti elementare, sa-si petreaca tot restul vietii lor vazitandu-i lunar la penitenciar si grija lor cea mai mare sa fie daca plozii lor mai sunt sau nu virgini la spate!

        Asa sa ne ajute Dumnezeu!
    • +18 (20 voturi)    
      Asa cred si eu (Luni, 20 iulie 2015, 21:56)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      Daca ziaristii vor sa faca treaba pana la capat ar trebui sa se faca publiccu ce se ocupa derbedeii ( pun pariu ca taie frunze la caini) si date despre familiile lor. Am citi despre unii concetateni care erau impotrivaviolatorilor dar doreau sa ramana in anonimat. De unde se deduce ca famiiliile au o mare influenta pr plan local si probabil legaturi la nivel de judet faca au reusit sa musamalizeze totul influentand judecatoria si procuratura. Proabil ca aceste legaturi sunt si politce ( nu ma venturez sa nominalizez partidul dar sunt sigur in procent de 99% care partid este). In plus dosarul este relativ simplu, de ce procuratura intarzie atat cu trimiterea in judecata? Probabil tot influente. Cred ca cel mai bine ar fi ca procesul sa fie stramutat in alt judet, cat mai indepartat si inspectia judiciara sa faca o ancheta care sa descurce itele incurcate ale influentelor. Se impune , pentru a modifica situtia in judetul cu numar record de infractiuni sexuale, o pedeapsa exemplara, circumstantele agravante existand din plin. Si apoi detentie la un penitenciar unde sa li se ofere sex prin surprindere pana se satura cu ei pe post de victima. Sa le dispara si lor si tuturor beizadelelor de bani gata impresia de impunitate. Si in acesasta situatie probail casi consatenii vor avea curaj sa isi exprime adevaratele sentimente.
      • +7 (9 voturi)    
        ce coincidenta! (Marţi, 21 iulie 2015, 10:34)

        fvb [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

        pai, unul din cei sapte dementi se numeste Avadanei, si ia uite in lista consilierilor locali aici:
        http://www.primaria-valeni.ro/consilieri.html
        • +5 (7 voturi)    
          Coincidenta (Marţi, 21 iulie 2015, 12:40)

          djxbxhkvhtd [anonim] i-a raspuns lui fvb

          Da, asa e.
          S-au sters insa multe urme, au disparut pagini si profiluri de FB, etc. Nu inteleg de ce trebuie o judecatoare din Vaslui sa judece cazul ......
        • 0 (0 voturi)    
          CONSILIU LOCAL (Miercuri, 22 iulie 2015, 10:49)

          vcosteaa [anonim] i-a raspuns lui fvb

          ACEASTA COMUNA ESTE CONDUSA DE FAMILII , PROBABIL DECIZIILE SE IAU INTAI IN FAMILIE , APOI SE CONFRUNTA IN SEDINTE , CONSTATANDU-SE CA SUNT IDENTICE, IN UNANIMITATE SE VOTEAZA....... bunul mers al localitatii
    • +13 (17 voturi)    
      Cu siguranta Ai Dreptate! (Luni, 20 iulie 2015, 23:12)

      Escu [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      doar asa se explica faptul ca un "judecator" i-a lasat in libertate pe acesti nemernici.
      I-as executa cu o racheta pe toti odata.
  • +32 (38 voturi)    
    morala (Luni, 20 iulie 2015, 21:06)

    Iris [anonim]

    Ginditi-va ca mai exista o alta circumstanta agravanta, aceea, ca au actionat, organizat, s-au chemat unul pe altul si aceea, ca au actionat in grup! Asa trebuie cumulate faptele si puse pe gratarul judecatii. Si mai e ceva, despagubiri fizice si morale ptr. fata, ...ca sa poata fi tratata si ca sa se mute in alta parte in confort, unde nu o cunoaste nimeni, ptr. ca doar asa poate se va vindeca vreodata! Da, ne intoarcem la vechiul testament,.. dinte ptr. dinte, ca de acolo vin ac. rebuturi ale lui Darwin!
    • +18 (18 voturi)    
      Da (Marţi, 21 iulie 2015, 8:07)

      Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui Iris

      Tocmai din cauza modului în care a decurs violul, de la urcarea în mașina cu un singur băiat, la chemarea celorlalți, eu înclin să cred că haita celor șapte nu este la prima lor faptă... Legea am înțeles că le dă dreptul să fie judecați în libertate, dar dacă erau reținuți, poate că mai aveau curajul și alte victime să spună ce li s-a întâmplat.
      • +2 (4 voturi)    
        unii oameni de prin satele alea.. (Marţi, 21 iulie 2015, 15:21)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

        .spuneau ca e un obicei al locului..duci fata in poiana si in schimbul intoarcerii in siguranta acasa trebuiau sa satisfaca dorintele animalului biped... deci e o practica a locului...si cred ca astia nu sunt la prima fapta..
    • +5 (5 voturi)    
      da...la asta ma gandeam si eu.. (Marţi, 21 iulie 2015, 15:19)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Iris

      ..7 oameni constituie un grup infractional cand scopul final al grupului este comiterea unei infractiuni..
  • +11 (27 voturi)    
    primitivism (Luni, 20 iulie 2015, 21:13)

    anonim [anonim]

    "Cand oamenii simt ca justitia nu este foarte eficienta, se reintorc la mecanisme mai primitive de organizare sociala" Deci faptul ca o tara intreaga a luat atitudine fata de asemenea monstruozitati* reprezinta un mecanism primitiv de organizare sociala. Bravo.
    Tot ce ii doresc acestui psiholog este sa NU ajunga niciodata in situatia parintilor fetei, ca atunci isi va dori ceea ce inseamna cu adevarat "mecanism primitiv de organizare sociala": sa se adune o multime de oameni sa aplice legile din timpul lui Vlad Tepes atat celor 7 magnifici cat si sustinatorilor lor.
    *am spus monstruozitati la plural pt ca mai abominabil decat violul este comportamentul comunitatii locale demn poate doar de statul islamic.
    • +6 (6 voturi)    
      nu inteleg care e problema (Marţi, 21 iulie 2015, 10:45)

      fvb [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      se presupune ca mecanismele evoluate sunt justitia, politia, etc.
      iar cand astea se vede cat de relevante sunt, apar uite reactiile astea ale noastre.
      daca animalele alea erau tratate corespunzator, tinute bine acolo la racoare, condamnate cum trebuie, noi doar constatam ca s-a facut dreptate si atata. nu ar fi aparut dorinta noastra de a se face dreptate, pentru ca dreptate s-ar fi facut.
  • -1 (7 voturi)    
    Sigur e asa ? (Luni, 20 iulie 2015, 21:35)

    Crys [anonim]

    Citat din ultimul paragraf al articolului: "Cei 7 suspecti ar fi violat-o pe tanara, in luna noiembrie 2015...".
  • -1 (19 voturi)    
    Calm (Luni, 20 iulie 2015, 21:43)

    Atrus [utilizator]

    Ca părinte de fată înțeleg perfect impactul emoțional al întâmplării și îmi este ușor să empatizez cu victima și apropiații ei.
    Totuși, atitudinea de tip ochi injectați de furie și dorință de răzbunare nu este decentă. Ea este generată de impulsuri cerebrale necontrolate și la fel de primitive ca și cele care i-au mânat pe violatori.
    Există o justiție care nu și-a spus încă ultimul cuvânt, și există legi care prevăd pedepse aspre pentru asemenea acte dezgustătoare. Dacă măsurile legale nu vor fi pe măsura actului, avem tot dreptul să cerem tragerea la răspundere judecătorilor. Nu mi se pare OK să pornim cu furci și topoare, să cerem capete (la propriu) sau incendierea caselor, doar pentru a ne stinge setea de răzbunare.
    • +10 (12 voturi)    
      ... (Marţi, 21 iulie 2015, 11:44)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Atrus

      Probabil ca trebuiau sa o si omoare ca pe japoneza de la Otopeni, ca sa fim "cu adevarat" revoltati, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      parerea mea!! (Marţi, 21 iulie 2015, 21:30)

      valy [anonim] i-a raspuns lui Atrus

      cereti decenta unei persoane ce a fost distrusa ...moral si psihic....sa inteleg ca in romania asta trista si virusata,asta sa nu folosesc alt fel de cuvinte, mereu victima e de vina...cat de jalnic....puscaria sa-i manance pe nenorociti,pe viata...si unde sunt legile stimate domn?...de ce atata vorbarie aiurea?sa se treaca la fapte...
      e usor de vorbit dar nimeni nu stie ce e de fapt in sufletul fetei...cum se poate numi salbatica sau primitivao persoana ce vrea sa scape de astfel de indivizi...scursuri ale societatii...cat de salbatic(a) v-ati numi daca ati pati la fel?a-ti mai judeca clar?eu cred ca nu...puneti-va in locul ei....nu puteti ...nu aveti cum...pentru ca nu ati patit nimic similar...
      • 0 (0 voturi)    
        nu de victimă vorbim (Marţi, 21 iulie 2015, 23:38)

        Atrus [utilizator] i-a raspuns lui valy

        Valy, eu nu cer decență din partea victimei, ci din partea comentatorilor care au cerut tot soiul de grozăvii - să dăm foc satului, să ucidem violatorii etc.. Practic, prin soluțiile violente propuse, se coboară la nivelul descreieraților care au comis fapta. Ei vorbesc de civilizație și propun soluții care nici în Evul Mediu nu ar fi fost tolerate.
  • -5 (15 voturi)    
    Saracul (Luni, 20 iulie 2015, 21:44)

    takadab [anonim]

    Omuletul asta,psiholog-psizician-psi de toate,e dus ca orice psiho.

    Deci: "se reintorc la mecanisme mai primitive de organizare sociala" .
    Nu zau musiu psiho? Adica justitia sau cine mai este pe acolo nu-si face treaba pentru ca deh baietii aia au pe cineva greu in spate si vii dumneata sa-i faci pe cei care se opun (sau sunt impotriva unui sistem care nu-si face treaba) niste primitivi,poate sunt si analfabeti sau niste zdrente nu?

    Poate vei avea parte de asa ceva in familie,ce vei face musiu psiho? vei plange in coltul tau sau ce vei face?

    Scuze Hotnews dar cu asa "om" care abereaza si isi bate joc de o fiinta (fata in cauza) sau de cei din jur mai bine nu mai postati asemenea interviuri.
    Cine este psiho asta nu ma intereseaza si pe nici altii nu cred.
    Dar macar sa-si tina gura inchisa si sa nu jigneasca.
  • -14 (18 voturi)    
    VV (Luni, 20 iulie 2015, 21:46)

    kronk [utilizator]

    Se pare ca la Valeni-Vaslui se poarta violul.E o traditie locala.Asa ca pentru anumite domnisoare poate deveni o atractie turistica.Veniti fetelor la Valeni ca aici aveti viol gratuit si nepedepsibil.
    • +5 (5 voturi)    
      Poate te duci si tu (Marţi, 21 iulie 2015, 11:00)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui kronk

      Ve avea cu siguranta o surpriza placuta de care se va bucura neuronul tau (singurul).
    • +4 (4 voturi)    
      nesimtit.. (Marţi, 21 iulie 2015, 15:23)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui kronk

      ..probabil din Valeni-Vaslui... bine ca esti anonym...dar fii fara grija... mai atat putin focul si o sa ea arzi putin asa..
  • +10 (20 voturi)    
    iar... (Luni, 20 iulie 2015, 21:54)

    NewLevel [anonim]

    Iar punem carul inaintea boilor, tratam efectul si nu cauza.
    De ce sa semnez o petitie ca baietii sa fie arestati? Nu mai bine semnez o petitie ca justitia sa-si faca treaba? Sau, si mai bine, ca judecatorii sa nu fie jigodii?
    De ce sa-mi doresc ca baietii sa ajunga in inchisoare si sa fie violati? Nu mai bine imi doresc ca justitia sa-si faca treaba, si, in cazul in care la lege scrie ca ei trebuie sa faca 1 an de inchisoare si mie acest lucru nu-mi convine, nu mai bine votez sa fie schimbata legea?
    Adica de ce sa facem dreptate ocolind legea si regulile? Daca legea nu face dreptate si ii lasa pe aia liberi inseamna ca legea nu e buna, trebuie sa schimbam legea, votindu-i pe cei care ne promit ca o sa o schimbe.
    • +12 (12 voturi)    
      de acord (Marţi, 21 iulie 2015, 8:09)

      Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      De acord cu tine. Dar eu cred că mai există și alte victime, care tac, pentru că ei sunt în libertate.
    • +8 (10 voturi)    
      Legalitate, legalitate dar pana unde? (Marţi, 21 iulie 2015, 10:50)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      De unde pana unde baieti? Sunt niste beizadele de bani gata, abrutizate pana la ultima limta si imperinenti dincolo de aceasta. Probabil ca nu ai venit in contact cu astfel de exemplare, pentru ca nu ai mai fi atat de ingaduitor, cand niste jeguri umane te sfideaza doar pentru ca au bani si relatii oculte.
      Cat despre promisiunile de schimbare, credeam ca te-ai lamurit pana acum "a promite este nobil........." Sigur nu putem sa ne facem singuri drepatate dar nici ingaduinta pentru infractori nu este o solutie. Mai ales cand masurile judiciare sunt clar distorsionate de diverse influente oculte.
    • +2 (2 voturi)    
      e una si acelasi lucru... (Marţi, 21 iulie 2015, 15:24)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      ..se cere justitiei sa isi faca treaba prin arestarea infractorilor.. prin asemnarea acelei petitii.
  • +10 (12 voturi)    
    legea e facultativa....pt unii (Luni, 20 iulie 2015, 22:29)

    mnicku [anonim]

    Justitia romana e ineficienta, aceleasi probleme exista sub alte forme. Sistemul romanesc e infantil ca gindire si aplicabilitate, as zice debil.
    Legea in mod normal trebuie sa se aplice in litera si spiritul ei, concret nu se aplica.
    Si ii intreb pe acei procurori care e spiritul legii(ca litera-i clara) in cazuri de viol si de omor ? adica nici unul din aia 7 n-au fost cu capul pe umeri cind au comis fapta? atunci la beci cu ei.
    De ce trebuie dezbateri publice pt ca o lege sa fie apllicata ? pt ca le va fi afectat viitorul? dar viitorul acelei fete nu conteaza ?

    Cazuri similare de actiuni stipulate in lege ca fiind infractiuni se sanctioneaza cu " lasa ca-i de-a nostru si e baiat bun" , o fi cind doarme .

    Pina cind in legi apare cuvintul poate in loc de TREBUIE , pina cind magistratii nu isi vor asuma raspunderea materiala si penala asupra deciziilor lor vom avea tot timpul astfel de erori .

    Si am o intrebare pt guvernanti :
    CIND SCHIMBATI CU ADEVARAT SISTEMUL JURIDIC? ce faceti e o cirpeala continua de sorginte francofona timp de 25 de ani.
  • +3 (11 voturi)    
    fraze sforaitoare si cam atat (Luni, 20 iulie 2015, 22:30)

    Lara [anonim]

    Bravo, domnul psiholog a descoperit apa calda sub forma : "daca justitia nu face dreptate atunci oamenii isi fac singuri dreptate".

    Daca asta e scoala de psihologie romaneasca atunci poate trebuie facut ceva si in acest sens: nu poti ajuta oamenii care au nevoie de un psiholog adevat cu fraze sforaitoare si complet lipsite de inteligenta.
  • -1 (11 voturi)    
    De ce? (Luni, 20 iulie 2015, 22:34)

    Hohey [utilizator]

    "De ce au reactionat romanii atat de virulent in cazul elevei violate de 7 tineri din Vaslui?"

    Parca violul s-a consumat in noiembrie 2014...reactia virulenta a "boborului" are loc zilele astea...

    Iata de ce merita sa investesti in media...odata propagat un mesaj...poti sa anticipezi si sa manipulezi raspunsul populatiei.
  • +8 (16 voturi)    
    acest don profesor psiholog (Luni, 20 iulie 2015, 22:52)

    verdeata [anonim]

    spune niste lucruri banale de la o catedra foarte sus pusa. I se pare reactie primitiva o reactie emotionala in fata unor fapte bestiale. ar trebui sa stie ca orice reacti emotionala este urmarea unor prelucrari neurale in zone foarte primitive ale sistemului nervos pentru ca asa sunt prelucrate toate emotiile.
    Dl David si-a mai dat cu parerea si despre poporul roman. In acea lucrare (psihologia unui intreg popor, Dumnezeule mare, ce pretentie!) trebuia sa precizeze mai intai ca din acest popor al nostru au plecat in bejenie o mare parte a celor vrednici si educati. Ca urmare, a facut analiza celor ramasi, a unei populatii care este doar o parte din poporul roman si in care a crescut artificial procentul celor ignoranti, lenesi, etc
    • +6 (6 voturi)    
      acest DON profesor psiholog... (Marţi, 21 iulie 2015, 0:21)

      HalikiBuliki1 [anonim] i-a raspuns lui verdeata

      e un habarnist care isi da cu parerea.
      Fapta a fost premeditata.
      Mai mult decat atat, jurnalistii au fost amenintati ca vor fi calcati cu masina pe trecerea de pietoni, pentru ca oricum "se ia cu suspendare".
      Nu vreau sa politizez, dar Rarinca a stat in arest 182 sau 192 de zile in conditiile in care Constitutia spune clar..."nu mai mult de 180 de zile", coruptii stau in arest preventiv si dupa finalizarea urmaririi penale "pentru a nu influenta martorii". Nu zic ca nu sunt vinovati. SUNT pana in maduva oaselor, dar pe langa aceste 7 bestiii, coruptii sunt Arhangheli.
      Judecatorii au zis ca nu prezinta pericol public, procurorii nu au facut recurs...ALO....CSM...ALO...JUSTITIA...
      In rest, noi prostii sa credem in justitie? OOOOO....daaaa...cum sa nu?
      Avem ce-a mai corupta justitie care raspunde la comenzi. Probabil in 2-3 ani si Codruta va intra la inchisoare.
      Pacat. Am crezut. Am sperat, dar totul e doar manipulare
  • -4 (4 voturi)    
    Cultura violului (Marţi, 21 iulie 2015, 0:28)

    Setalcott [utilizator]

    Am crezut ca avem o cultura a violului.

    http://smartwoman.hotnews.ro/NU-inseamna-NU-
  • +10 (10 voturi)    
    Justitie dreapta (Marţi, 21 iulie 2015, 9:01)

    Roman [anonim]

    Sustin cauza modificarii codului penal astfel incat pedepsele pentru exploatare sexuala - viol , proxenetism, trafic de carne vie sa fie aspru pedepsite - 25 de ani cu executare fara posibilitate de reducere si eliberare inainte de termen. Brutele care comit astfel de atrocitati trebuiesc pedepsite exemplar.
    Justitia in ROmania este praf si nu numai in Vaslui. Acum o saptamana la Judecatoria Galati - 4 criminali au fost eliberati dupa ce au omorat o femeie in strada si au jefuit-o de 100RON. Loverboy-ii si proxenetii sunt in floare de iti e teama ptr proprii copii dar noi le dam pedepse cu suspendare, cu judecare in libertate.
    • 0 (4 voturi)    
      Asa e cand (Marţi, 21 iulie 2015, 11:01)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Roman

      e prea multa politica in justitie si prea putina justitie in politica
  • -1 (7 voturi)    
    Dincoace de dealuri, la Văleni (Marţi, 21 iulie 2015, 10:14)

    Fisherman [utilizator]

    10 noiembrie 2014 - pe un camp la Văleni, jud Vaslui

    Scenariul 1 - Versiunea celor șapte magnifici:
    Dragostea reînviată și apoi trădată.

    O fată este abordată de un fost prieten, în stația de autobuz. Acceptă propunerea de ”sex surpriză” deși prietenul nu era singur.
    Se deplasează cu mașina pe un camp, dar între timp mai apar încă patru !
    Deci aceștia șase, începând cu prietenul, fac sex cu fata - oral, anal și normal.
    Nefiind satisfăcută, fata a mai vrut. Atunci cei șase prieteni au transportat-o pe un alt deal și l-au chemat pe al șaptelea. Acesta s-a prezentat și a terminat ceea ce începuseră ceilalți șase. Probabil că ăsta a exagerat nițel din moment ce, ajunsă în sfârșit acasă, fata a considerat că trebuie să fie consultata de un medic. Desigur că părinții au fost obligați să anunțe la 112. În caz contrar ar fi fost obligat medicul să facă acest apel.
    Ancheta a stabilit, în prima fază, că ultimul care a avut acces la favorurile sexuale ale fetei recunoaște că a participat, de fapt, la un viol !

    Scenariul 2 - Versiunea fetei:
    Naivă am fost...

    O fată este abordată de un fost prieten, în stația de autobuz. Acceptă propunerea acestuia de a renunța la autobuz și de a fi condusă acasă cu mașina lui, deși se lăsa seara iar prietenul era însoțit de un bărbat ceva mai în vârstă. Cei doi nu o duc pe fată acasă (sechestrare de persoană) ci pe un camp unde, contrar voinței fetei, o abuzează sexual.
    Primul a fost ”prietenul”. Apoi cei doi, nesatisfăcuți, au vrut mai mult. Dar, în acel moment nu mai puteau iar fata ”se răcea”. Deci au chemat nu unul ci patru prieteni. A urmat o nouă serie de abuzuri. Nu se știe exact câte și cine, pentru că fata a leșinat. Drept pedeapsă a fost adus și al șaptelea ”bărbat”.

    12 noiembrie 2014 - şase din cei şapte violatori au fost reţinuţi şi prezentaţi judecătorilor cu propunerea de arestarea preventive. Al șaptelea va fi reținut ceva mai târziu.

    Iunie - 2015 -Cei șapte acuzați de viol sunt judecați în stare de libertate.
  • +4 (6 voturi)    
    judetul vaslui (Marţi, 21 iulie 2015, 10:50)

    freestyle [utilizator]

    http://www.vremeanoua.ro/fiul-primarului-s-a-impacat-cu-minora-violata
    http://www.ziare.com/stiri/arestare/tanara-din-vaslui-violata-intr-un-taxi-aflat-in-mers-de-trei-barbati-apoi-sechestrata-1210396
    http://www.mediafax.ro/social/tanar-din-vaslui-arestat-preventiv-dupa-ce-a-batut-si-a-violat-o-tanara-pe-strada-14581494
  • +3 (5 voturi)    
    Autoritățile trebuie să ne apere,nu să se apere. (Marţi, 21 iulie 2015, 11:04)

    vali47 [utilizator]

    Reacția populației este normală când vede că parlamentari,guvernanți,autorități obligate să aplice și respecte legea fac tot posibilul să se apere pe ei,nu pe noi.Sau denaturat,în guvernarea Ponta,total,sensul legii și a modului de aplicare.Nu mai există respect,bun simț și se înmulțesc cazurile când oameni care încalcă legea sunt protejați de autorități.Ce sa întâmplat este un act de barbarie și autoritățile trebuie să-i sancționeze și pe cei care fac scut în jurul violatorilor.Judecătorii sunt bine plătiți să aplice legea,indiferent care-i făptașul fărădelegii.
  • +4 (6 voturi)    
    grav (Marţi, 21 iulie 2015, 11:24)

    MirceaA [anonim]

    pedepsele ar trebui sa fie ca in SUA. 25 de ani
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 21 iulie 2015, 11:26)

    dragos234 [utilizator]

    Cazul violatorului Mailat din Italia nu a fost intamplator. Aveti nenumarate dovezi ca Romania profunda gandeste si se comporta salbatic.
  • -2 (6 voturi)    
    violul e ceva obisnuit prin Vaslui, (Marţi, 21 iulie 2015, 11:31)

    yellowdog [utilizator]

    intrebati oamenii locului
  • +4 (8 voturi)    
    judecatoarea Georgiana Moldovan (Marţi, 21 iulie 2015, 11:45)

    Ted [anonim]

    Am scis judecatoare cu litera mica in mod voit.
    Sunt curios cum poate judecatoarea Georgiana Moldovan, care atunci cand a dat sentinta era presedintele Tribunalului Vaslui, iar acum activeaza la Scoala Natională de Grefieri, sa isi priveasca rudele, colegii si prietenii in ochi, in special pe cei care au fete.
    Cred ca judecatoarea Georgiana Moldovan sufera de sindrom nefu, are vise erotice cu cei 7 derbedei si pur si simplu nu intelege de ce biata victima nu e fericita si nu le multumeste.
    Judecatoarea a demisionat la putin timp dupa sentinta si a cerut detasarea la Scoala Nationala de Grefieri. N-ar strica o investigatie a DNA-ului in acest caz, ata alba de la cusatura cam sare in ochii oricui ii are sa vada.
    Cei 7 derbedei sunt rezultatul proastei cresteri de acasa. judecatoarea Georgiana Moldovan este cea care ar trebui sa fie hulita public si data afara din sistem.
    • +5 (5 voturi)    
      Subscriu! (Marţi, 21 iulie 2015, 14:35)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Ted

      Cand imediat dupa o asemenea sentinta o judecatoare isi da demisia din ditamai functia de presedinte al unui tribunal judetean pentru a se angaja intr-o functie obscura de profesor la scoala de grefieri, ceva pute de la o posta! Si pute a spaga de cateva sute de mii de euro, altfel n-are sens!

      Alooo!!! DNA, CSM, se aude??? Incercati sa scormoniti un pic in rahatul asta, va garantez eu ca veti avea surprize mai mari decat "sex surpriza" derbedeilor din Vaslui; s-ar putea ca mirosul pestilential de coruptie sa va mute nasul din loc...
    • +1 (1 vot)    
      hulita (Marţi, 21 iulie 2015, 16:59)

      ioji [anonim] i-a raspuns lui Ted

      SI EXPUSA langa ei, in rand...ca doar una li-i cununa
  • +6 (8 voturi)    
    Cand un popor e condus de handicapati! (Marţi, 21 iulie 2015, 11:59)

    ladybug [utilizator]

    In asemenea situatii iti dai seama de ce handicapati esti condus si cat de bolnava este justitia.Pe banii nostri isi voteaza legi si pensii doar pentru ei dar legi pentru cetateni nu voteaza sau daca le voteaza nu se aplica niciodata.Ar trebui trasi la raspundere cei din functiile inalte.
  • -3 (5 voturi)    
    Trist (Marţi, 21 iulie 2015, 13:35)

    Barosanu#1 [anonim]

    Dincolo de cruzimea extremă a faptuitorilor, reactia publică (subiectul articolului) arată de ce nu este bine să iei decizii la mânie sau sub influența feluritelor trăiri sentimentale, chiar justificate de confruntarea cu o situație siderantă.

    Ajungi ca unii oameni să solicite înfăptuirea justiției (demersul normal într-o societate civilizată), pe de o parte, dar, pe de altă parte, să confunde justiția cu săvârșirea unor fapte ulterioare tot de natură antisocială (violențe, distrugeri etc., cum sugerează unii comentatori).

    Ce să înțeleg eu ca cetățean care abia am luat cunoștință de acest subiect? Că inclusiv unii oameni pe care îi credeam normali / cinstiți sunt în stare de sălbăticii, în măsura în care le consideră justificate? Păi, și unii criminali își consideră faptele tot justificate (în mintea lor bolnavă, desigur) - a se vedea numeroasele crime „din dragoste trădată”. Este îngrijorător.

    Aici avem de fapt o problemă cu aplicarea justiției (pedepsirea), nu cu edictarea ei (legiferarea). Exemplificativ, degeaba ascultăm de comentatorul de mai sus și înăsprim pedepsele la ani fără număr, dacă întrebarea pe care și-au pus-o de fapt violatorii respectivi nu a fost „Câți ani riscăm?” ci „Riscăm să fim prinși sau nu? Care sunt șansele de scăpare?”. Probabil au considerat că șansele lor erau suficient de mari. Probabil că mulți alții scapă, iar la asta trebuie lucrat.
    • +7 (9 voturi)    
      Iti spun eu ce sa intelegi (Marţi, 21 iulie 2015, 14:52)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu#1

      Inchide ochii si relaxeaza-te!

      Imagineaza-ti ca nevasta ta a plecat in interes de serviciu, in delegatie in satul vasluian Valeni. Avea treaba la primarie si, la sfarsitul zilei se indrepta pe jos pe ulita satului spre pensiunea unde se cazase peste noapte. Deodata, din boscheti au navalit peste ea sapte vlajgani (fotbalisti si feciori de oameni gospodari) care au violat-o timp de trei ore in toate gaurile cu care a fost dotata de mama natura.
      Apoi, in urma plangerii pe care o faci catre politie, constati urmatoarele:
      - Cei 7 violatori sunt lasati in libertate de catre o judecatoare;
      - Sentinta NU este contestata de catre o "doamna" procuror de caz;
      - Mamele celor 7 violatori pornesc o campanie mediatica din care rezulta ca nevasta ta e o curva de cea mai joasa speta;
      - Dupa o luna, nevasta ta violata te anunta ca a ramas insarcinata si ca o sa fii din nou tata...

      Ce parere ai, iti place, nu-i asa???
      • 0 (2 voturi)    
        Mersi de „clarificare” (Marţi, 21 iulie 2015, 18:50)

        Barosanu#1 [anonim] i-a raspuns lui ticbis

        Nu că ar fi fost necesară, informațiile respective se regăseau și în articol.

        Ce mă nedumerea pe mine era reacția extremă la o decizie ce nu privește fondul cauzei (judecarea în libertate), care nu e același lucru cu (doamne ferește) achitarea faptașilor respectivi.

        Pentru cine nu locuiește în Văleni și nu cunoaște relațiile locale, se pot ridica suspiciuni grave de corupție locală (din ce descrii tu, reiese că asta ar fi, de fapt, scânteia care i-a aprins pe oameni - reacția autorităților, iar nu fapta însăși), dar de aici și până la îndemnări la violul făptuitorilor (vezi mai sus) sau la castrări / „înlăturări” încă de la naștere etc. (adică anterior săvârșirii vreunei fapte pedepsibile - soluție nazistă), e cale lungă. Vezi și cazul domnului care vrea 25 de ani pedeapsă pentru viol, caz în care respectivii violatori puteau să își pună întrebarea: „Nu mai bine o și omorâm pe fătucă, să nu ne dea în gât? Că tot luăm ani grei de pârnaie.”

        Le-a făcut cineva denunț penal judecătoarei și procuroarei?

        P.S.: Eu pot să empatizez cu orice victimă, nu era nevoie să te referi la nevasta mea, și nici să sugerezi că aș face cumva apologia făptașilor. Vreau numai ca justiția să fie înfăptuită „la rece” și conform valorilor unei societăti civilizate.
  • +5 (5 voturi)    
    ..in mare sunt de acord.. (Marţi, 21 iulie 2015, 14:40)

    akillies [utilizator]

    ..cu ce spune acel psiholog si mai sunt si constient de acest lucru - ca in Romania se iau multe decizii la presiunea strazii ceea ce implica o mare neincredere in competentele persoanelor care trebuie sa ia decizia (politicieni sau judecatori, procurori etc.)

    Ce m-a scandalizat extraordinary de mult in acest caz, este atitudinea mamei unuia dintre animalele alea... care incearca sa defaimeze victim!!

    Nu pot sa cred ca unii oameni ajung sa fie atat de animale cand odraslele (atentie MAJORE) incalca legea..

    M-a frapat ca in presa au aparut titluri cu "Baietii" inele: Bai frati Romani, aia au intre 20 si 28 de ani, unul singur fiind la varsta majoratului...(18 ani)..6 atacatori sunt barbate in toata firea, care trebuie sa fie cel putin angajati pe undeva sa aiba niste responsabilitati fata de societate si sa protejeze tinerele eleve cavictima din acest caz... NU SA SE ASCUNDA DUPA FUSTA MAMEI.

    Asa ca in opinia mea, principalii vinovati in acest caz sunt parintii...apoi animalele bipede care le sunt progenituri, apoi vecinii si niciodata fata aia...
    DAR INTR-O TARA IN CARE SE DOARME CU OCHII LARG DESCHISI... DE UNDE SA MAI FIE BUN SIMT?!?! cuvinte ca respect, munca, harnicie au devenit bancuri in randul tinerilor... dar orice cuvinte care au legatura cu reproducerea, rudele si norocul..sunt foarte frecvente in vocabularul tinerilor de azi...
    Una peste alta.. parinti si progenituri barbare: CEEA CE SEMANATI< ACEEA VETI CULEGE! (SEMANATI VANT, VETI CULEGE FURTUNA).
    • 0 (0 voturi)    
      Dar detaliile nu sunt (Marţi, 21 iulie 2015, 18:08)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      Ești sigur că mă-sa știe Facebook ?
  • +2 (6 voturi)    
    justitie sociala (Marţi, 21 iulie 2015, 14:51)

    florian nitu [anonim]

    ca sa vezi unde era neutralitatea psihologica. cei ce isi manifesta indignarea sunt PRIMITIVI. cred ca domnul a terminat psihologie la seral. implicarea civica este apanajul modernitatii si nu al primitivismului. ba mai mult, progresul social modern are la baza democratia participativa. ce sa zic, si acum cativa ani cand ne-am indignat public la copilul mancat de caini tot primitivi eram?

    imi pare dureros faptul ca prin articolele postate se promoveaza pasivitatea, tacerea, lipsa de implicare civica. sa nu uitam ce naste somnul natiunii. domnul psiholog poate dormi in continuare.
    • +1 (1 vot)    
      Implicarea civică? (Marţi, 21 iulie 2015, 19:35)

      Atrus [utilizator] i-a raspuns lui florian nitu

      Implicarea civică nu înseamnă îndemnuri la arderea caselor, tăierea capetelor, violarea violatorilor sau raderea comunei de pe fața Pământului, așa cum o fac câțiva pe-aici.
  • +3 (3 voturi)    
    Eu i-as premia pe băieții astia! (Marţi, 21 iulie 2015, 16:00)

    un Revoltat [utilizator]

    Eu i-as premia pe băieții astia!

    Propun sa le dam un premiu celor sapte: o vacanta de vis! De vis urat! In care cate alti sapte sa le-o traga in dos ca sa se bucure toata viata de experienta lor placuta. Cine stie? Poate chiar o sa le placa!
    Atat timp cat fortezi pe cineva sa faca ceea ce iti doresti , impotriva vointei (dorintei) acestuia, meriti sa "gusti" si tu din acelasi tratament.
  • -1 (1 vot)    
    Propun (Marţi, 21 iulie 2015, 18:36)

    antiviolatori [anonim]

    ca fata sa dea sentinta criminalilor.
    Niciun judecator nu stie ce s-a intamplat cu adevarat si in plus poate fi manjit cu usurinta ca doar e inamovibil (adica poate da o sentinta dupa cum vrea muschiu lui)
    • 0 (0 voturi)    
      Altă propunere (Marţi, 21 iulie 2015, 18:57)

      Barosanu#1 [anonim] i-a raspuns lui antiviolatori

      Eu propun să se strămute cauza în alt județ, ca să nu existe suspiciuni de corupere a instanței, iar victima să stea de vorbă cu judecătorii și să le spună tot ce ea știe și ei nu știu (încă), asistată de terapeut și avocat. După care, instanța să ia o decizie în conformitate cu faptele și cu legea (care va fi mare, conform codului penal).

      P.S.: Doamne ferește să nu mai fie judecătorii inamovibili și să nu mai dea decizii „cum vor mușchii lor”, să vezi atunci ce s-or ține lanț violurile în comunitățile cu baroni locali.
  • 0 (0 voturi)    
    fara violenta? (Miercuri, 22 iulie 2015, 12:52)

    mc [anonim]

    si Sadam si Binladen si altii au fost ucisi la ei acasa....tot primitivism se poate numi?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă