Noi negocieri intre reprezentantii ROMATSA si conducerea Ministerului Transporturilor, in 21 iulie. Controlorii de trafic nu exclud greva generala

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 16 iulie 2015, 8:01 Actualitate | Esenţial

Reprezentantii conducerii Ministerului Transporturilor au solicitat ca pana marti, 21.07.2015, cand va avea loc o noua runda de discutii, atat patronatul, cat si sindicatul ROMATSA, sa prezinte clarificari si solutii la cele 14 puncte discutate, scrie un comunicat al ministerul Transporturilor.

Controlorii de trafic aerian de la Romatsa au facut miercuri greva de avertisment timp de doua ore. Intre orele 11.
00 si 13.00 au asigurat doar o treime din activitatea normala ceea ce a dat peste cap zborurile din Romania si Europa.

Potrivit liderului Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR), Gabriel Tudorache, in cea de-a doua ora de greva, la solicitarea Eurocontrol, protestatarii au asigurat in jur de 50% din traficul care trebuia sa aiba loc orele 12.00 si 13.00.

Ulterior, activitatea controlorilor de trafic aerian a revenit la normal. Sindicatele nu exclud declansarea unei greve generale, pentru care au fost stranse deocamdata 900 de semnaturi, iar pentru o astfel de actiune sunt necesare doar 630 de semnaturi.

Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) are in prezent 1.530 angajati. Intre 2.500 - 3.000 de aeronave tranziteaza, in fiecare zi, teritoriul Romaniei.

Negocieri la Ministerul Transporturilor

Dupa greva de avertisment de miercuri, echipele de negociere de la ROMATSA (sindicat si patronat) s-au intalnit cu reprezentantii conducerii ministerului. Secretarul de stat in minister, Iulian Matache, a solicitat puncte de vedere ambelor parti implicate in conflict.

S-a discutat, punctual, fiecare revendicare si s-au gasit abordari comune si propuneri de solutionare pentru multe dintre acestea, mai arata sursa citata. Sindicalistii au 14 revendicari pe care le solicita in noul contract colectiv de munca, scrie in comunicatul ministerului Transporturilor.

Intre acestea, ei cer pensionarea la 55 de ani si introducerea unui articol prin care, dupa aceasta varsta, un controlor de trafic sa aiba posibilitatea sa fie trecut pe un alt post in ROMATSA pe masura pregatirii lui, in speta la o directie operationala sau de siguranta. Sindicatele critica noua organigrama a regiei, despre care spun ca a fost facuta pentru a crea 46 de posturi doar in aparatul administrativ.










1373 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Ronald Reagan 1981 (Joi, 16 iulie 2015, 8:39)

    JohnnyBGood [anonim]

    Observ ca printre revendicarile sindicatului se afla si masuri "populiste" (cum ar fi pensionare la 55 ani, sau post asigurat la ROMATSA pe durata vietii).

    Probabil ca, daca sindicatul continua sa intinda coarda cu revendicari de acest gen, ar fi o idee buna sa se apeleze la o rezolvare similara cu cea aplicata de Ronald Reagan in 1981:

    http://www.deseretnews.com/article/865560028/This-week-in-history-Ronald-Reagan-fires-11345-air-traffic-controllers.html?pg=all

    In 5 aug. 981, Ronald Reagan a demis peste 11000 controlori de trafic aerian din SUA, rezolvand o situatie similara cu cea catre care se indreapta acum sindicatul ROMATSA.
    • -1 (1 vot)    
      gandeste! (Joi, 16 iulie 2015, 9:57)

      coxx [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      Eu observ ca ori nu ai un minim de logica in gandire ori esti un "postac" care are ca scop deznformarea si denigrarea.

      Sunt curios daca te-ai simti in siguranta stiind ca avionul in care te afli tu si familia ta este dirijat in aer printre alte 10 sau 15 avioane de catre un controlor de trafic in varsta de 63 sau 65 de ani, in conditiile in care stiintific este dovedit ca dupa 50-55 de ani performantele intelectuale si puterea de concentrare ale oricarei persoane scad semnificativ. Iar daca acea persoana are in spate si 20 sau 25 de ani de stres permanent si uzura intelectuala, lucrurile stau si mai rau.
      Asa ca aceste masuri "populiste" despre care tu vorbesti nu sunt de fapt decat niste masuri logice si normale menite sa pastreze siguranta traficului aerian la standarde cat mai ridicate. Asa se procedeaza in toate tarile civilizate din lumea asta.

      Asa ca inainte sa debitezi aceste teorii si sa cauti link-uri despre situatii care nu au nimic in comun cu ceea ce se intmpla acum la romatsa, poate ar trebui sa gandesti un pic inainte si sa incerci sa intelegi despre ceea ce se discuta. Bineinteles, daca ai cu ce.

      Numai bine!
      • 0 (0 voturi)    
        Stres ?? (Joi, 16 iulie 2015, 13:51)

        ana-pat [utilizator] i-a raspuns lui coxx

        Stresul in sine caracterizeaza multe profesii mult mai prost "renumerate". Sa ne aducem aminte de un medic , de un mecanic de tren sau , de ce nu, de un pilot. Salariile domnilor de la ROMATSA sunt comparabile cu cele ale altor controlori din alte state europene si NU cu ale muritorilor de rind din Romania . Deasemenea compensatiile la retragerea din activitate sunt consistente. Sindicatele sa faca publice grilele de salarizare si pe urma putem discuta . Acolo au alte probleme si adevarul este cel putin la mijloc.(exista mult personal TESA de exemplu). Iar in negocieri nu trebuie uitata totusi importanta acestei institutii in contextul mai larg al sigurantei nationale si asa ajungem daca vreti la REGAN.
    • +1 (1 vot)    
      Oh Johnny... (Joi, 16 iulie 2015, 10:11)

      coxx [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      ...cat de alaturi esti cu drumul. Nu e nimic similar.

      Nu revendicarile au fost problema. Controlorii in State sunt functionari federali si nu au drept la greva. Miscarea PATCO a fost una in afara legii si Reagan, ca si Margaret Thatcher, avea o aversiune fata de haiducia sindicala.
      In Romania (si UE, pentru ca legile noastre sunt europene) este vorba de o miscare care se incadreaza in cadrul legal. Dreptul la greva face parte din jocul sindical si al dialogului social. Cam cu e dreptul la petitie si alte cateva drepturi fundamentale ale omului.
  • +1 (1 vot)    
    ronald reagan 1981 (Joi, 16 iulie 2015, 9:57)

    dezer [anonim]

    Cand au fost demisi controlorii civili americani au adus armata care a ciocnit avioanele.Toti cei 12000 de controlori au fost readusi inapoi si revendicarile lor au fost aprobate.
    Pensionarea la 55 de ani(la cerere) este corecta.
    Ai lasa viata a mii de oameni la mana unui batran bolnav care a bagat 35-40 de ani ture de noapte si e in baston si cu proteza? Nu cred.E o meserie grea.Ca pasager te urci in avion si te gandesti la piloti.Gandeste-te si la mana cui e pilotul cu avion cu tot.Gandeste-te sa strabati lumea si viata ta sa fie in palma unor bunici si bunicute
  • 0 (0 voturi)    
    DA ma (Joi, 16 iulie 2015, 11:45)

    asdasd [anonim]

    DA ma gandeste inainte sa spui ca au revendicari exagerate!!!!
    Totul ce se cere este deja un lucru normal in TOATA EUROPA!

    Numai la noi cand se incearca aducerea la normal ceilalti le sar in cap celor cu initiativa...

    Deasta am ajuns sa isi mareasca parlamentarii pensiile si nimeni nu face nimic... Nimeni nu zice nik


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă