Greva controlorilor de trafic aerian, incheiata dupa doua ore: Saptesprezece zboruri de pe Aeroportul Otopeni, afectate

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 15 iulie 2015, 10:00 Actualitate | Esenţial

Saptesprezece zboruri, dintre care 11 aterizari si sase decolari, de pe Aeroportul Otopeni, au fost afectate, miercuri, intre orele 11.00 si 13.00, pe durata grevei controlorilor de trafic, a declarat pentru Mediafax Teo Postelnicu, din cadrul Biroului de Presa al aeroportului.

Controlorii de trafic aerian au incheiat greva de avertisment de doua ore, iar zborurile de pe Aeropoertul "Henri Coanda" Otopeni amanate au fost reluate, angajatii Romatsa atentionand ca daca nu va fi incheiat contractul colectiv de munca, se va putea ajunge la greva generala.

Desfasurarea evenimentelor de miercuri:

14.12: Director Romatsa: "Suntem invitati astazi la ora 16.00 la sediul Ministerului Transporturilor impreuna cu partenerii sociali" / Presedintele Consiliului de Administratie al ROMATSA, Marcel Parvu, a demisionat

13:04 Purtatorul de cuvant al Aeroportului Henri Coanda, Valentin Iordache, a declarat ca pe perioada grevei nu s-a inregistrat "niciun incident" iar "pasagerii s-au comportat foarte civilizat, au inteles situatia".

Dintre cele 40 de curse care urmau sa fie operate in intervalul orar 11:00 - 13:00, 21 au fost dirijate astfel incat "gradul de operare a curselor a trecut putin de 50%", a precizat Iordache.

12:25
Premierul Victor Ponta s-a declarat "foarte ingrijorat" de greva si si-a exprimat speranta ca "azi maine" sa avem un nou ministru al Transporturilor, care sa discute cu sindicalistii.

"Nu e normal sa sufere pasagerii", a spus Ponta, in deschiderea sedintei de guvern, adaugand ca "prin dialog putem gasi soluitii ca sa nu mai apara niciun fel de probleme de acest gen".

12:15
Liderul sindicalistilor, Gabriel Tudorache, a afirmat ca informatiile conducerii ROMATSA potrivit carora pierderile generate de greva ar fi de 2 milioane de euro reprezinta o dezinformare, in conditiile in care compania va avea venituri totale in acest an de 170 milioane euro.

In prima ora de greva, s-a asigurat 33% din activitatea normala iar in cea de-a doua peste 50%, in urma unei solicitari a Bruxellesului.

El a acuzat din nou, intr-o declaratie de presa, conducerea ROMATSA ca intentioneaza sa mareasca artificial organigrama pentru a putea sa-si angajeze "rudele" si "amantele".

Incepand cu ora 13:00, greva de avertisment se va incheia urmand ca, in functie de evolutiile viitoare, sa se analizeze daca se va ajunge la o greva generala sau nu.

11:45
Conform graficului plecarilor si sosirilor publicat pe site-ului Aeroportului Henri Coanda, doua aeronave au aterizat dupa ora 11, cand a inceput greva, o cursa din Istanbul si una din Belgrad

11:00
Conform unei comunicari trimise de ROMATSA catre aeroportul Otopeni vor fi afectate in acest interval 19 curse. 21 de zboruri se vor desfasura conform programului obisnuit: 13 decolari si 8 aterizari (sursa - Digi 24)

10:10
Purtatorul de cuvant al Aeroportului Henri Coanda a declarat, la Realitatea TV, ca intre orele 11,00 si 13,00 nicio aeronava nu va decola sau ateriza.

Astfel, 22 aterizari si 18 decolari au fost amanate si o cursa catre Londra a fost anulata.

"Toate celelalte curse vor opera", a precizat Valentin Iordache, care a avertizat ca sunt posibile intarzieri in cursul dupa amiezii iar dupa ora 13,00 se va inregistra un varf de trafic.

"Speram sa avem intelegere si din partea pasagerilor",  a spus acesta, inainte de a adauga: "Incercam ca niciuna din intarzieri sa nu depaseasca doua ore".

Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian ATCOR a anuntat in 9 iulie greva de avertisment.

"In momentul de fata nu mai avem un contract colectiv de munca. Incepand cu data de 30 mai, patronatul a refuzat, dupa aproximativ 80 de zile de negocieri sa mai continuam aceste negocieri. Reprezentantii sindicali din toata tara nu au mai avut posibilitatea sa stea aici (la Bucuresti, n.r.) si au trebuit sa plece acasa si in aceste conditii nu mai e nicio sansa, nu mai exista nicio cale de dialog, refuzand practic negocierile. Singura solutie pe care o avem este aceasta, sa declansam aceasta greva de avertisment, conform legii. Am ales acest lucru, desi legea ma obliga sa o anuntam cu 48 de ore inainte, noi am facut acest anunt cu o saptamana inainte, in speranta ca organele competente ale statului vor interveni si vor gasi o cale sa nu ajungem la acea greva de avertisment", a declarat atunci liderul sindicatului, Gabriel Tudorache.

Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) are in prezent 1.530 angajati. Intre 2.500 - 3.000 de aeronave tranziteaza, in fiecare zi, teritoriul Romaniei.

"Greva la noi presupune ca mergem la lucru, suntem obligati sa asiguram o treime din traficul aerian. Pe de alta parte, asiguram toate zborurile umane, de cautare si salvare, zborurile cu presedinti, monarhi, politia aeriana. Am anuntat atat Ministerul Transporturilor, Consiliul de Administratie, prim- ministrul, presedintele, Autoritatea Aeronautica Civila Romana si inclusiv forurile internationale. Am trimis acum doua-trei zile o scrisoare si am cerut si sprijinul prim-ministrului interimar, Gabriel Oprea. Din pacate, pana acum nu am primit nicio veste, nicio chemare la dialog", a spus Tudorache.

Sindicalistii au 14 revendicari pe care le solicita in noul contract colectiv de munca. Intre acestea, ei cer pensionarea la 55 de ani si introducerea unui articol prin care, dupa aceasta varsta, un controlor de trafic sa aiba posibilitatea sa fie trecut pe un alt post in ROMATSA pe masura pregatirii lui, in speta la o directie operationala sau de siguranta.

Pe de alta parte, directorul general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu, a spus ca administratia si-a exprimat intentia de a accepta toate revendicarile sindicale.

"In data de 26 iunie a fost ultima zi de negociere in vederea incheierii contractului colectiv de munca, conform Protocolului de negociere, agreat de comun acord. Conducerea ROMATSA a comunicat inca de la tratative intentia ferma de a incheia contract colectiv de munca pe perioada 2015-2016, in beneficiul intreprinderii si al tuturor angajatilor. Tot atunci conducerea executiva a ROMATSA a anuntat in mod expres ca renunta la toate propunerile avansate pe perioada negocierilor si isi exprima intentia de a accepta toate revendicarile sindicale care au format obiectul conflictului colectiv de munca si care au fost discutate in cadrul procedurii de conciliere in prezenta reprezentantilor Inspectorarului Teritorial de Munca, cu precizarea ca este de acord cu incheierea contractului colectiv de munca 2015-2016, in forma propusa de Sindicatul ATSR, cu conditia legala de a fi adus la zi cu realitatea existenta la data negocierii, semnarii si intrarii in vigoare a hotararilor Consiliului de Administratie al ROMATSA", a declarat Stanciu.

Tot pe 9 iulie, ROMATSA a anuntat ca vrea sa atace in instanta decizia sindicatelor privind greva de avertisment.

"Comisia de Negociere a Patronatului intentioneaza sa atace in justitie actiunea de greva si sa ceara suspendarea acesteia motivul fiind ca, prin adresa nr. 20.973 din 26.06.2015, Comisia Patronatului si-a aratat disponibilitatea de a renunta in mod expres la toate propunerile avansate pe perioada negocierilor si isi exprima intentia de a accepta toate revendicarile sindicale care au format obiectul deschiderii conflictului colectiv de munca si care au fost discutate in cadrul procedurii de conciliere, in prezenta reprezentantilor ITM cu precizarea ca este de acord cu incheierea CCM 2015/2016 in forma propusa de sindicat, cu conditia legala de a fi adus la zi cu realitatea existenta la data negocierii, semnarii si intrarii in vigoare, conform Hotararii Consiliului de Administratie al RA ROMATSA", arata ROMATSA, intr-un comunicat.










5586 vizualizari
  • +5 (7 voturi)    
    UE (Miercuri, 15 iulie 2015, 10:20)

    alex [anonim]

    La nivel de UE se discuta asimilarea controlorilor de trafic cu functionarii care nu au voie sa faca greva: politisti, militari samd.
    • +2 (2 voturi)    
      Controlorii de trafic s-au desprins (Miercuri, 15 iulie 2015, 12:55)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      dupa 1990 (pe timpul regimului Iliescu!) si au format o societate tot de stat ROMATSA dar autonoma adica nebugetara.
      Imediat au crescut tarifele servicilor furnizate la nivelul cel mai inalt din occident si salariile si le stabileau singuri ajungand sa fie invidiati de cei din vest.
      Acolo (la ROMATSA) si-au gasit odihna si loc, de-a lungul anilor, rubedeniile celor privilegiati (membri fostului PDSR apoi PSD si nu numai) facuti mici sefuleti chit ca nu aveau nici in clin nici in maneca cu domeniul (vezi cazul sotiei lui Chitoiu la ASF ca model)
      Problema acum e ca procesul asta a tot continuat si raia asta sa tot acumulat si nu mai este loc (bani) pt cei care fac treaba asa ca pentru a mai baga alti paraziti trebuiesc dati dati afara din astia!
  • -2 (10 voturi)    
    Ce urmeaza? (Miercuri, 15 iulie 2015, 10:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ar mai ramine sa faca greva personalul de pe Salvari si cel de la Pompele funebre. Cu controlorii de trafic ne-am lamurit cum dispar avioane si nimeni nu stie unde s-au prabusit.
  • +4 (10 voturi)    
    Un securist jegos... (Miercuri, 15 iulie 2015, 10:29)

    Geo [anonim]

    "directorul general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu" un securist jegos care in '89 a omorat soldati nevinovati pe aeroportul Otopeni.
    Un om foarte "indreptatit" sa fie directorul acestei institutii ai caror angajati aveau acum foarte multi ani salarii de 15.0000 - 20.000 lei.
    Mi-e o mila de ei, "saracii"!!!
  • +8 (12 voturi)    
    vai de capul lor (Miercuri, 15 iulie 2015, 10:33)

    cristi22 [utilizator]

    In 2013 salariul MEDIU la Romatsa era de 18.000 lei, fiind circa 1500 de angajati.

    Daca am compara raportul dintre ei si profesori cu cel din UE cred ca am vedea cat de educati suntem.

    Oare si ei ar trebui sa aiba trafic ca la Otopeni si salarii ca la Frankfurt, asa cum si noi ar trebui sa muncim ca romanii si sa traim ca germanii?
    • +2 (2 voturi)    
      este dreptul lor sa faca greva (Miercuri, 15 iulie 2015, 10:51)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui cristi22

      dar parca alte aeroporturi nu fac greva, desi au si ei controlorii de trafic

      in plus in Bucuresti, ca in tara ex-comunista in care anumite institutii sunt PUTERNIC CENTRALIZATE inca exista anumite pozitii salarizate foarte mult si care munca lor nu este asa de te da pe spate...
    • -1 (3 voturi)    
      Clarificari (Miercuri, 15 iulie 2015, 11:04)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui cristi22

      Greva nu se face pentru a cere salarii mai mari.

      Salariile controlorilor de trafic aerian nu sunt plătite din bugetul național, sunt plătite de Eurocontrol, o organizație europeană. Pentru că este în joc siguranța traficului aerian european la mijloc, nu doar cel național.
      • -1 (1 vot)    
        te pomenesti... (Miercuri, 15 iulie 2015, 13:37)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        ca toti sunt doctori in telecomunicatii, radare si transmisii de date si au cel putin gradu` de profesor universitar - deci au ostenit un pic cu cartea si merita salaru` asta;
        povestea cu eurocontrol este buna pt. bebelusi;
        si te pomenesti ca la organizatia asta eurocontrol nu plateste statu` si companiile care zboara nimik - o fi fi eurocontrolu` un fel de perpetum mobile: plateste salarii astronomice fara sa incaseze de la nimeni nimik;
        este la fel cu povestea celor de asf si bnr ca ei merita salaru` din vest pt. performante submediocre;
        majistratu` judecatori si procuror n`are voie sa lucreze dupa varsta de pensionare decat o aprobare pt. fiecare persoana in parte data de CSM;
        tot astfel functionaru` public de rand n`are voie sa lucreze dupa varsta de pensionare;
        tara mai are si tineri in cautare de locuri de munca nu numai pensionari cu pensii de jmdemii de ron pe luna ce nu vor sa elibereze locu` de munca;
        la romatsa toti pensionariui ce iau o pensie grasa de la statu` impotent ruman mai trebuie, musai sa primeasca si salariu cat vrea el, daca se poate pana la 100 si de ani, in timp ce absoventii capabili pleaca in strainatate in constructii, capsuni, etc.


        astia de la romatsa este smecheri, pe langa ca este foarte intelighenti,
        pai sa puna mana, dupa varsta de pensionare, si sa scrie sau sa predea din cunostiintele avansate de telecomunicatii si transmisii de date, asa poate cresc un pic cunostintele natiei si iesim macar cu obiectu` muncii romatsa din saracia lucie in care se afla tara.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu stiu ce interes ai sa arunci astfel de minciuni (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:01)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        urmareste linkul de mai jos si vei vedea ca finantarea este din venituri (taxele din efectuarea serviciilor) si nu de la Eurocontrol!
        Eurocontrol este o conventie internationala privind cooperarea pt siguranta navigatiei aeriena incheiata inca din 13 dec 1960 !.....

        http://lege5.ro/Gratuit/gm2dsnrtgi/ordinul-nr-216-2013-pentru-aprobarea-bugetului-de-venituri-si-cheltuieli-pe-anul-2013-si-a-situatiei-centralizate-privind-veniturile-si-cheltuielile-din-bazele-de-cost-pe-anul-2013-ale-regiei-autonome.

        Catre toti forumistii:
        Mare atentie verificati toate informatiile care sunt ilogice pt ca sunt multi troli raspandaci de inf. false pe toate forumurile!!!
  • -2 (2 voturi)    
    cam vax (Miercuri, 15 iulie 2015, 11:42)

    EuInsumi [utilizator]

    eu ma uit pe http://www.flightradar24.com/44.4,26.1/8
    si se aterizeaza normal
  • -1 (1 vot)    
    oare.. (Miercuri, 15 iulie 2015, 11:52)

    Christina [anonim]

    cu toate avioanele si elicopterele din dimineata asta ce-o fii? de ce vin si unde aterizeaza?
    • +1 (1 vot)    
      Tara specialistilor (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:30)

      J.C.Denton [utilizator] i-a raspuns lui Christina

      Bine ca te pricepi la aviatie... Vezi ca "fii" merge doar la vocativ, persoana a doua.
  • +1 (1 vot)    
    v-a cumparat Ponta? (Miercuri, 15 iulie 2015, 12:20)

    Bogdan [anonim]

    e clar ca v-a cumparat Ponta.... noi avem Premier Penal si uite ce dati... ati pus batista pe tambal de tot, cat v-a dat?
  • -1 (3 voturi)    
    Au aterizat mai multe (Miercuri, 15 iulie 2015, 12:21)

    eek [utilizator]

    inclusiv una Wizzair la Bucuresti, o cursa Lufthansa la Cluj si una privata la Arad.
    Iar de la Cluj tocmai ce-a decolat o cursa pentru Malmo si de la Bucurest alta spre Viena (flightradar24.com)
    Se vorbeste despre 13 declolari si 8 aterizari, dar eu cu ochii-n monitor, nu prea le-am vazut (pana acum, 12:15)
    Oricum, intrati si observati traficul usor pe teritoriu nostru. Cu siguranta nu se face greva din cauza traficului greu, nu-i asa?
    Da, am citit...vor sa iasa la pensie de tineri si s-o frece intitutional prin romatsa dup-aia...
    • 0 (0 voturi)    
      aberezi (Miercuri, 15 iulie 2015, 18:39)

      o_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui eek

      ce trafic usor si greu? Esti tirist sau ce? Vocabularul tau e extrem de limitat. Si probabil nici nu zbori cu avionul, doar ai auzit de el din moment ce consideri ca un om mai poate face fatza profesiei dupa 55 de ani. Pentru ca habar n-ai ce-ti cere sa poti profesa. N-o sa te luminez eu.
    • 0 (0 voturi)    
      esti foarte destept (Miercuri, 15 iulie 2015, 19:14)

      o_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui eek

      tu iti imaginezi ca se vad toate cursele pe flightradar24? Poate tine si loc de radar te pomenesti. Pentru informarea ta, sunt mult mai multe curse aeriene in realitate, decat se vad pe site-ul respectiv. Eu zic sa ramai la activitatile care te-au consacrat, ca astea aviation related te depasesc.
  • -1 (1 vot)    
    ponta (Miercuri, 15 iulie 2015, 12:32)

    xanti [utilizator]

    I-a mai tras o smetie lui Johannis.
    • 0 (0 voturi)    
      Creca esti tu smetiit la cap (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:51)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      destul.
  • +1 (1 vot)    
    sustinere (Miercuri, 15 iulie 2015, 19:06)

    o_oarecare [utilizator]

    Pentru mine este mai mult decat suficienta sustinerea celor care au habar de aviatie. Azi aproape toti pilotii din dirijare ne-au transmis mesaje de incurajare si ne felicita pentru curajul a face ceva sa schimbam numirile politice pe posturi superspecializate. Clientelismul, care a devenit politica de stat, in dauna celor profesionisti. Stanciu a falimentat Romavia, acum trebuia sa stam sa o falimenteze si pe asta? Si da, Romatsa a fost pusculita tuturor partidelor politice, de la infiintzare pana acum, toti au venit si au plecat sau nu, plini de bani , nefacand nimic, pe munca mea! Au cumparat softuri de cautare salvare de milioane de euro , soft pe care-l putea face si cel mai nepriceput IT-ist pe 2000 de euro, care nu fac nimic! Nu fac nimic! Ce zona de cautare e aia de 200 km patrati?
    Ce usor e sa dai din gura....Dar acum , GATA!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version