Ministerul Educatiei raspunde la solicitarea FSLI de a verifica subiectele si baremul examenului de definitivat. La cateva ore dupa ce Federatia a anuntat intr-un comunicat ca a primit plangeri de la profesori care au sustinut ca ar exista ambiguitati in baremul de la psihopedagogie, Ministerul Educatiei a comunicat ca "a verificat aspectele semnalate" si ca "nu exista neconcordante intre subiectul al III-lea de la examenul national de Definitivat si baremul corespunzator al variantei extrase".

Examen de definitivatFoto: Agerpres

Amintim ca profesorii au sustinut saptamana trecuta examenul national de definitivare in invatamant, care le da candidatilor care promoveaza proba dreptul de practica in invatamantul preuniversitar. Dupa definitivat, evolutia in cariera se realizeaza prin gradul didactic II si gradul didactic I.

Citeste comunicatul integral remis HotNews.ro de catre Ministerul Educatiei:

Urmare a comunicatului de presa emis de FSLI in cursul acestei zile [ieri, luni 13 iulie - n.red.], facem urmatoarele precizari:

Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice a luat act de comunicatul de presa transmis de FSLI si a verificat aspectele semnalate in respectivul document. In urma analizei efectuate, s-a constatat ca nu exista neconcordante intre subiectul al III-lea de la examenul national de Definitivat si baremul corespunzator al variantei extrase.

De asemenea, in procesul de evaluare niciunul dintre membrii comisiilor de evaluare - cadre didactice cu experienta, din invatamantul universitar si din invatamantul preuniversitar - nu a semnalat vreo neconcordanta intre subiecte si baremele de evaluare.

Mai precizam ca grupul de lucru al Centrului National de Evaluare si Examinare, responsabil pentru elaborarea subiectelor si a baremelor corespunzatoare Subiectului al III-lea al probei de examen de la examenul de definitivat, a fost alcatuit din cadre didactice din invatamantul universitar (Universitatea Bucuresti), specialisti in domeniu, care au respectat in intregime procedurile privind proiectarea subiectelor si a baremelor de evaluare.

Informatii de background

Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI) i-a cerut ieri public Ministerului Educatiei, printr-un comunicat de presa, sa verifice modul in care au fost formulate subiectele de la examenul de definitivat, precum si baremul de corectare. FSLI a sustinut ca "subiectul de psihopedagogie de anul acesta a constat in abordarea unei teme din cele optsprezece prevazute in programa. Asta nu i-a surprins cu nimic pe cei care au invatat. Ambiguitatea exista in barem, potrivit caruia candidatii ar fi trebuit sa dezbata si alte teme".

Federatia a afirmat ca "a primit o serie de plangeri de la profesorii care au sustinut acest examen, in ceea ce priveste neconcordanta intre subiectul numarul 3 din programa de psihopedagogie si baremul de corectare, care prevede tratarea subiectului altfel decat in programa".

Citeste si: