Ungaria invita Romania sa isi reconsidere pozitia de refuz privind conectarea drumurilor de granita

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:31 Actualitate | Esenţial

Vicepremierul ungar Semjen Zsolt a declarat, sambata, la inaugurarea PTF Nadlac II, ca invita Romania sa isi "reconsidere pozitia de refuz" si sa gaseasca solutii pentru conectarea drumurilor locale de o parte si de alta a granitei, astfel incat sa fie posibila dezvoltarea in zona transfrontaliera, potrivit Mediafax. Semjen Zsolt a spus, in discursul tinut dupa taierea panglicii inaugurale a PTF Nadlac II si a jonctiunii dintre autostrazile A1 (RO) si M43 (H), ca pentru tara sa este "deosebit de important" sa isi conecteze cu Romania retelele de transport, comunicatie si energie.

"Desi evenimentele din ultimele luni ne-au aratat ca exista mari provocari pentru Europa in privinta migratiei ilegale, acest lucru nu ne poate impiedica sa avem legaturi fara limite. Pentru Ungaria este de o mare importanta realizarea posibilitatii de transport peste granite. Guvernul Ungariei si-a fixat ca scop sa construiasca toate autostrazile pana la granita", a spus oficialul ungar.

El a adaugat ca se gandeste la ziua in care se va inaugura "conectarea autostrazii din nordul Transilvaniei cu autostrada din Ungaria": "Sper ca se va realiza cat de curand, pentru ca noi consideram ca in acele zone ale Transilvaniei care sunt locuite de maghiari este important sa avem sosele rapide. Guvernul Ungariei vrea sa dezvolte zonele de langa frontiera, motiv pentru care e nevoie si de conectarea drumurilor locale care pot uni cele doua tari", a spus vicepremierul ungar.

El a adaugat ca in ultimii ani Ungaria a construit, cu finantare europeana, noua drumuri de frontiera noi, care nu pot fi deschise insa circulatiei pentru ca nu exista legaturi cu cele din Romania: "In anii trecuti am construit noua drumuri cu un sprijin considerabil din partea Uniunii Europene (...) Din pacate, acestea nu au putut fi deschise circulatiei si profit de ocazie pentru a invita partea romana sa-si reconsidere pozitia de refuz si sa gasim impreuna o posibilitate, o solutie pentru ca locuitorii din zona de granita sa se poata intalni mai usor. S-ar inlesni dezvoltarea economica, a turismului, a relatiilor dintre oameni", a spus vicepremierul ungar.

In aprilie, senatorul liberal Traian Igas spunea ca in judetul Arad au fost construite cu bani europeni 20 de drumuri transfrontaliere, care sunt nefolosite din cauza ca nu au fost deschise puncte de trecere a frontierei, el sustinand ca autoritati din Ungaria i-au cerut sprijin pentru deblocarea situatiei.

Traian Igas, fost ministru al Administratiei si Internelor, solicita Guvernului sa deblocheze situatia infiintarii punctelor de trecere a frontierei acolo unde au fost construite drumuri de legatura intre Romania si Ungaria.

Intr-un comunicat de presa remis la acea vreme, parlamentarul de Arad afirma ca a fost vizitat de primarul localitatii Dombeghyhaza din Ungaria, care i-a cerut sprijin pentru deblocarea situatiei: "La solicitarea ministrului maghiar, (primarul - n.r.) a venit pentru a-mi cere sprijinul in deblocarea situatiei acestor puncte de trecere a frontierei care intarzie sa fie deschise din cauza lipsei de decizie a Guvernului Ponta. Pe parcursul anului 2014 am initiat o serie de demersuri privind necesitatea infiintarii unui punct de trecere a frontierei Variasu Mic - Dombeghyhaza. M-am adresat atat Ministerului Afacerilor Interne, cat si Ministerului Afacerilor Externe pe acest subiect avand ca punct de plecare sprijinul solicitat in iulie 2013 de catre partea maghiara, atat din partea administratiei locale, cat si din partea ministrului de interne maghiar, Sandor Pinter", preciza Igas.

El atragea atentia asupra "investitiilor irosite", pana in prezent, cu drumurile transfrontaliere, construite din bani europeni prin Programul de Cooperare Transfrontaliera 2007-2013.

Igas afirma ca "obiectivul specific al autoritatilor locale pentru comunitatile pe care le reprezinta, cat si obiectivul general al Uniunii Europene, acela de a asigura libera circulatie, sunt puse in pericol prin amanarile repetate din partea autoritatilor statului roman de a proceda la infiintarea unor puncte de trecere a frontierei (pana la momentul aderarii Romaniei la Spatiul Schengen) acolo unde s-au investit chiar bani europeni".

Fostul ministru afirma ca doar in judetul Arad au fost realizate cu bani europeni 20 de drumuri transfrontaliere "care stau inchise si nefolosite pentru ca acest Guvern nu este capabil sa ajunga macar la stadiul negocierilor dinainte de 2012, atunci cand aveam majoritatea statelor de partea noastra pentru aderarea Romaniei la Schengen".

Traian Igas declara, ulterior, ca este vorba de investitii de zeci de milioane de euro, realizate cu fonduri europene, pentru care Romania si Ungaria risca penalitati de la Uniunea Europeana. "Ingrijorarea partii maghiare, care ar trebui sa ne preocupe si pe noi, este ca pot fi aplicate penalitati consistente. Cand accesezi fonduri europene exista un termen pentru punerea in practica a investitiei, iar la noi drumurile inca nu sunt functionale", declara Igas.

Reprezentantii Consiliului Judetean (CJ) Arad declarau ca din cele 20 de drumuri transfrontaliere care au beneficiat de investitii, doar trei au fost realizate prin proiecte europene gestionate de autoritatile judetene, respectiv Macea-Dorobanti, Graniceri-Sanmartin si Santana-Curtici, restul fiind proiecte ale primariilor.

Pana la sfarsitul anului trecut, in judet trebuiau deschise cinci puncte noi de control: Graniceri-Elek, Variasu Mic - Dombeghyhaza, Zerind-Demesmajor, Nadlac-Csanadpalota si Pecica-Battonya.













[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
10884 vizualizari
  • +7 (23 voturi)    
    buna treaba (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:39)

    om [anonim]

    oameni seriosi unguri!
    • +1 (9 voturi)    
      Cele 15 treceri Ungaria-Romania sunt deja multe. (Duminică, 12 iulie 2015, 2:27)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui om

      "Frontiera româno-ungară este cuprinsă între localitățile Beba Veche (județul Timiș) și Bercu (județul Satu Mare).

      Pe acest sector se află 15 puncte pentru controlul trecerii frontierei, toate în regim de trafic internațional (10 rutiere și 5 feroviare):

      Cenad (TM) - Kiszombor (Csongrád) - rutier;
      Nădlac (AR) - Nădlac (Nagylak) (Csongrád) - rutier;
      Turnu (AR) - Bătania (Battonya) (Békés) - rutier;
      Vărșand (AR) - Giula (Gyula) (Békés) - rutier;
      Salonta (BH) - Micherechi (Méhkerék) (Békés) - rutier;
      Borș (BH) - Ártánd (Hajdú-Bihar) - rutier;
      Săcuieni (BH) - Leta Mare (Létavértes) (Hajdú-Bihar) - rutier;
      Valea lui Mihai (BH) - Nyírábrány (Hajdú-Bihar) - rutier;
      Urziceni (SM) - Vállaj (Szabolcs-Szatmár-Bereg) - rutier;
      Petea (SM) - Csengersima (Szabolcs-Szatmár-Bereg) - rutier;
      Curtici (AR) - Leucușhaz (Lőkösháza) (Békés) - feroviar;
      Salonta (BH) - Micherechi (Méhkerék) (Békés) - feroviar;
      Episcopia Bihor (BH) - Biharkeresztes (Hajdú-Bihar) - feroviar;
      Valea lui Mihai (BH) - Nyírábrány (Hajdú-Bihar) - feroviar;
      Carei (SM) - Vállaj (Szabolcs-Szatmár-Bereg) - feroviar."
      Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Frontiera_%C3%AEntre_Rom%C3%A2nia_%C8%99i_Ungaria

      Sunt destule traversări! Rusia ne-a amenințat direct cu probleme făcute de unguri, în cazul unei încercări de unire cu Basarabia (anexare zic ei).

      Vezi:
      http://www.hotnews.ro/stiri-international-6910726-presa-rusa-daca-romania-ridica-pretentii-teritoriale-fata-republica-moldova-ucraina-avea-probleme-hotarul-ungaria-bulgaria.htm

      Nu ne apucam acum sa facilitam planul rusesc prin construcția în neștire a nenumărate șosele către Ungaria. La lovitura de stat din decembrie 1989 Moscova a infiltrat provocatori peste graniță, veniți din Ungaria la frontiera căreia ar trebui construit mai degrabă o linie întărită, nu șosele peste șosele.
    • +2 (8 voturi)    
      Ungurii au avut (Duminică, 12 iulie 2015, 11:51)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui om

      intotdeauna ganduri ascunse fața de români. N-o să reușim să traim niciodată in liniște și pace cu nația asta de parșivi atâta timp cât ei vor Ardealul. Ar trebui să vedem ce se ascunde în spatele propunerii ungurești. Poate vor să se "interconecteze" mai bine cu ungurii de aici pentru ca ăștia sa creadă ca au dreptul să se poarte oricum cu noi (așa ca csibi barna).
  • +15 (27 voturi)    
    Unguri fraieri (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 17:14)

    Daniels22026 [utilizator]

    Puteau si ei sa fure din banii de drumuri, ca noi. Dar fraierii nu-si cunosc interesul. Nu-i duce capul pe unguri. Intotdeauna noi am fost mai inteligenti si mai descurcareti decat ei.
    • -1 (11 voturi)    
      Exact ! (Duminică, 12 iulie 2015, 0:03)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      tocmai de-aia au ei nivelul de viata cam cu 20% peste Rromanika......
      • 0 (2 voturi)    
        turdeanule (Duminică, 12 iulie 2015, 16:18)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        deocamdata
    • 0 (6 voturi)    
      ...pt atitudinea descrisa de tine... (Duminică, 12 iulie 2015, 12:17)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      ... gasesti in DEX un cuvint cuprinzator ; necazul este ca sa-l gaseshti itzi trebuie cherestea ( neuronul nu te ajuta ).
  • -26 (32 voturi)    
    Pe drumurile acelea multe poate fi atacata Romania (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 17:22)

    dumitrica [utilizator]

    Acele drumuri de legătura cu Ungaria nu sunt bune din motive strategice. Pentru orice eventualitate granița de vest a tarii trebuie sa fie cit mai greu de trecut ca altfel cu multe cai de acces ne putem trezi cu o invazie surpriza a ungurilor intre 4 și 5 dimineața susținuți de rusi sau cine știe cine. Pe drumuri, într-o ora blindatele și camioanele pot înainta 50 km în interiorul României ocupând o fâșie de la Satu Mare la Beba Veche. Prin câmp este mai greu de pătruns, se pierde timp mult și o contraofensiva poate fi organizata cu succes.
    • +27 (37 voturi)    
      Bineinteles (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 20:19)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Tot periculoase sunt si podurile peste Dunare. Camioanele bulgare circula prea des incarcate chipurile cu legume. E clar ca bulgarii testeaza ceva.

      La fel si aeroportul Otopeni. Prea multe zboruri straine si americane, ba chiar si militare. Este evident ca americanii pregatesc un atac masiv.

      Suntem inconjurati. Mai bine otravim fantanile si dam foc la grane. Macar sa nu intre bogatiile noastre in mainile tarilor NATO.

      Ar trebui sa cerem ajutorul rusilor. Ce crezi?
      • -3 (7 voturi)    
        Nu , ajutorul rusilor definitiv nu, (Duminică, 12 iulie 2015, 0:04)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        dar tu nevoie de ajutor ai ,cu siguranta!
      • -4 (6 voturi)    
        Nu compara doua poduri cu zeci de drumuri! (Duminică, 12 iulie 2015, 1:33)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Trecerile peste Dunăre la granița cu bulgarii nu sunt nici pe departe asa periculoase din punct de vedere al unui atac asupra României ca zecile de drumuri pe care le vor ungurii la frontiera cu noi.

        Bulgaria revendică Dobrogea și atât, deci nu are interesul sa traverseze Dunărea iar pe de alta parte doua treceri peste fluviu pot fi ușor blocate cum s-a întâmplat în Primul Război Mondial când o parte mica din podul Fetești - Cernavodă a fost distrusa pentru a preîntâmpina un atac al bulgarilor și nemților.

        Granița vestica a tarii ca și cea sudica a Dobrogei sunt slabe, regiunea fiind camp deschis și, asa cum am mai zis, pe drumuri de frontiera dese inamicul poate înainta 50 km într-o ora, înainte sa putem organiza o contraofensiva.

        Militar vorbind, este o grava eroare legarea României cu Ungaria printr-un păienjeniș rutier care în plus nici importanta economica certa pe timp de pace nu are.
        • +1 (3 voturi)    
          Iti fileaza o lampa (Duminică, 12 iulie 2015, 15:31)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Scuze pentru jignirea cu filarea lampii. Am vrut doar sa subliniez tehnologia veche. Si inca tot am gresit. Nu cred ca esti nebun. Dar sistemul tau de operare este foarte vechi. Esti incapabil sa vezi si sa intelegi societatea globala in care traim deja demult. N-ai nici o scuza.

          Si inca gresesc. Multi nu sunteti suficienti de prosti ca sa meritati jignirea de prost. E rautatea pura cea care conduce implicit la prostie.

          Esti rau intentionat Dumitrica. Pana si razboiul rece iti doresti sa se conserve in starea pe care o stiai tu demult. Lipsa de generozitate, ura impotriva evolutiei si progresului, dorinta de conservare a unor informatii si sisteme expirate demult. Toate astea fac sa pari batut in cap. Si-ti place sa te consideram chiar prost, ca sa ascunzi rautatea neagra.
        • 0 (2 voturi)    
          ... faci parte .... (Duminică, 12 iulie 2015, 16:30)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          ... din categoria acelor care se duc cu avionul sa schieze in Tirol . Asha ca ..... nu vinde castravetzi gradinarului .
    • +5 (7 voturi)    
      tancurile nu au nevoie de șosele (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 21:30)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Găgăuță, tancurile nu au nevoie de șosele...pot veni și parașutate! Rusia e la est iar Ungaria la vest, mai învață și tu geografie bolșevel analfabet!
      • -1 (1 vot)    
        ...ai dreptate dar... (Duminică, 12 iulie 2015, 16:21)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

        ... pe pod este mai ieftin .
        Oricum florile sunt deja montate... .
    • +5 (5 voturi)    
      :)))) (Duminică, 12 iulie 2015, 2:35)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Xanax-ul e verificat, ti-l recomand cu caldura :)))
    • +5 (5 voturi)    
      ... ai uitat.. (Duminică, 12 iulie 2015, 8:03)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      ...podurile de peste Prut !
  • +13 (19 voturi)    
    Imposibil... (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 17:38)

    Tati [anonim]

    Nu se poate, ei vor sa ne ia Ardealul !
    Glumesc si eu !
    Nu stiu de ce ne obliga altii sa face autostrazi , sosele, diguri, tunele, poduri, cand noi nu le avem pe astea ! Ne dau aia de la UE bani pentru astea, dar nu avem noi treaba cu ei !
    Ati vazut cati bani sunt alocati pentru Romania pentru treburi de astea, si saraca Corina Cretu stie ca ni i-a dat degeaba, vom cheltui cateva firmituri ! Se vedea dupa privirea ei ca nu avem nicio sansa sa-i cheltuim !
  • +15 (21 voturi)    
    ha, plăgiuță și-a luat porția... (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 18:03)

    timp tamp [utilizator]

    ha, plăgiuță și-a luat porția...de la un subaltern a lui Orban, așa cum își ia zilnic palme de la subalternii din partid și guvern, sărmanul a ajuns o epavă atât fizic cât și moral!
    • +3 (3 voturi)    
      ... sarman ??? (Duminică, 12 iulie 2015, 12:20)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      ... de ce este sarman ? Are ce inmuia in lapte pina la adinci batrinetzi .
  • -3 (5 voturi)    
    amuzant populism unguresc (Duminică, 12 iulie 2015, 3:29)

    Adrian [anonim]

    Ma amuza unele comentarii pozitive.. vezi doamne, cata seriozitate, in realitate insa discursul asta este unul populist si chiar nerusinat, auzi cica refuz. Vad ca ungaria nu mai are decat politicieni de 2 bani populisti, care habar n-au sa faca politica cu adevarat.
  • +3 (3 voturi)    
    mai bine (Duminică, 12 iulie 2015, 7:15)

    Dan Coe [anonim]

    La noi totul se face mai incet, dar e bine ca pana la urma se face. Bine e si ca a fost Viorel acolo si a auzit cu urechile lui criticile...
  • +1 (1 vot)    
    Interesant (Duminică, 12 iulie 2015, 20:42)

    munuc [utilizator]

    Cineva ar trebui sa ceara si interconectarea rutiera intre judetele Romaniei. Stiu numeroase exemple de bucati de drum lipsa 2-3-5 Km intre judete. De exeplu Cluj -Mures, Arad-Bihor s.a. Se practica inca o izolare geografica dupa model feudal. Pacat.
  • +1 (1 vot)    
    unii sunt de-a dreptul cretini (Duminică, 12 iulie 2015, 22:57)

    schloatzi [anonim]

    Vad comentarii din partea unor cretini, unii vor chiar sa se inchida sau sa se treaca mai greu, pai atunci timiteti-va produsele in occident prin rusia, prin republica moldova ca doar asa e frumos. CRETINI


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri