Vineri incepe Congresul Matematicienilor Romani. Academicianul Viorel Barbu: S-au redus foarte mult orele de matematica si in preuniversitar, si la facultate

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 25 iunie 2015, 16:24 Actualitate | Esenţial

Academicianul Viorel Barbu
Foto: Agerpres
Peste 400 de matematicieni romani si din strainatate vor participa, incepand de maine, la Congresul Matematicienilor Romani. Evenimentul a fost initiat inainte de razboi, cu participarea unor matematicieni de mare forta, a declarat pentru HotNews.ro Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania. Aceasta este a opta editie a Congresului si se desfasoara la Iasi. Academicianul Viorel Barbu a afirmat pentru HotNews.ro ca in cadrul evenimentului se va discuta si despre modul in care este predata matematica in scoala, cu participarea unor profesori de liceu. "S-au redus foarte mult orele de matematica, se face foarte putin, si in preuniversitar, si in pregatirea universitara", a avertizat acesta.

In perioada 26 iunie - 1 iulie, la Iasi se va desfasura a opta editie a Congresului Matematicienilor Romani. Evenimentul este organizat de Sectia de Stiinte Matematice a Academiei Romane, de Societatea de Stiinte Matematice din Romania, de Institutul de Matematica "Simion Stoilow" al Academiei Romane, Facultatea de Matematica din cadrul Universitatii Al. Ioan Cuza din Iasi, Facultatea de Matematica si Informatica a Universitatii din Bucuresti si de Institutul de Matematica Octav Mayer al Academiei Romane.  
Radu Gologan, in redactia HotNews.ro
Foto: Hotnews
Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania si membru al comitetului organizator, a declarat pentru HotNews.ro ca "sunt aproximativ 400 de matematicieni care participa la acest congres, dintre care 300 sunt romani sau de origine romana".

"Ca noutate, dupa vreo 50-60 de ani, la congres se acorda multe premii pentru cercetare. Maine se va acorda premiul Nicolae Dinculeanu al Academiei, care provine dintr-un fond privat al profesorului Dinculeanu, iar sambata vor primi premii doi matematicieni sub 35 de ani, cu rezultate extraordinare", a precizat Radu Gologan. 

Acesta a afirmat ca "congresul a fost initiat inainte de razboi, eveniment la care au participat matematicieni de mare forta. Dupa Revolutie, el a fost reluat. Un specialist in cercetare, daca ar vedea ce matematicieni importanti din lume vin, ar descoperi ca este o manifestare extraordinara. Ne putem mandri ca suntem o forta in matematica, si prin acest congres".

Viorel Barbu, presedinte de onoare a Sectiei de Stiinte Matematice a Academiei Romane, a declarat pentru HotNews.ro ca la reuniunea de la Iasi vor fi prezenti matematicieni "extrem de calificati, care vorbesc despre rezultatele celor mai recente cercetari pe care le realizeaza".

Academicianul a anuntat ca in cadrul Congresului vor fi discutate si teme care tin de predarea matematicii in scoli si de modificarea curriculumului la aceasta disciplina, cu participarea profesorilor de liceu. "Fara sa spun ca eu cunosc foarte bine ce se intampla in prezent [in sistemul de educatie - n.red.], suntem intre doi poli: scoala romaneasca pregateste elite care apoi parasesc tara si ramanem cu celalalt pol, care cred ca este majoritar si este format din oameni care nu isi insusesc bine matematica. Cei mai buni nici macar nu isi mai incep studiile universitare la noi", a avertizat matematicianul.

"Matematica nu se face doar pentru matematicieni. De cativa ani nu mai predau, dar in ultimii ani nivelul studentilor scazuse foarte mult, ceea ce inseamna ca nivelul liceului scazuse", a precizat Viorel Barbu.

Potrivit acestuia, "eforturi de a ridica invatamantul matematic se fac peste tot. In Marea Britanie, semnalul este: nu se poate ajunge la performanta fara educatie matematica, si asta nu pentru matematicieni".

Viorel Barbu a declarat pentru HotNews.ro ca "s-au redus foarte mult orele de matematica, se face foarte putin, si in preuniversitar, si in pregatirea universitara". "La noi lipseste un studiu foarte serios, care sa arate de ce a cazut invatamantul matematic si stiintific. Noi avem profesori care sunt capabili sa mentina un anumit nivel, insa am indoieli ca Ministerul Educatiei face ceea ce trebuie", a afirmat academicianul.

Informatii de background

Primul Congres al Matematicienilor Romani s-a desfasurat in 1929, la Cluj. A doua editie a evenimentului a fost organizata trei ani mai tarziu, in 1932, la Drobeta-Turnu Severin. Au urmat doua editii la Bucuresti, in anii 1945 si 1956, dupa care Congresul a mai fost organizat abia in 2003, la Pitesti. De atunci, el se desfasoara o data la patru ani: in 2007 a fost la Bucuresti, in 2011 la Brasov, iar acum, in 2015, la Iasi. Sursa si detalii

Comitetul organizatoric este format din academicienii Viorel Barbu, Marius Iosifescu, Solomon Marcus, Ioan Tomescu, Gabriela Marinoschi, Lucian Beznea - directorul Institutului de Matematica al Academiei Romane, Dan Timotin - director adjunct al Institutului, Victor Tigoiu - decan al Facultatii de Matematica si Informatica de la Universitatea din Bucuresti, Catalin Lefter - decan al Facultatii de Matematica de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, si Radu Gologan - presedinte al Societatii de Stiinte Matematice din Romania.

Site-ul Congresului Matematicienilor Romani


Citeste mai multe despre   









3553 vizualizari
  • +5 (9 voturi)    
    Congresul matematicienilor. (Joi, 25 iunie 2015, 16:46)

    MirceaGeorgescu1 [anonim]

    Reducerea orelor de matematica, se datoreaza clasei politice. Pe toti care au fost la guvernare, i-a interesat doar "adunarea", care se poate invata mult mai repede!
    • +2 (2 voturi)    
      matematica o filosofie (Joi, 25 iunie 2015, 22:35)

      io [anonim] i-a raspuns lui MirceaGeorgescu1

      atata timp cat o sa avem alte profesii usoare mult mai bine platite decat cele care lucreaza cu matematica nu o sa vedem prea multe minti luminate. statul lasa cabinetele de dentisti sa puna preturile cum doresc dar stabileste pretul pentru abonamentul telefonic la 1 cent/min. ce motivatie poti avea sa devii inginer cand abia poti sa iti asiguri o paine? ca sa nu mai zic de matematician.
  • -4 (8 voturi)    
    Sau redus orele de matematica.... (Joi, 25 iunie 2015, 16:50)

    CristiRu [utilizator]

    Spun cei care fac matematica sau redus orele de fizica spun cei care fac fizica sau redus orele de muzica spun cei care fac muzica ....si tot ass .
    Dar eu vad ca copii colegilor mei cand vin acasa de la scoala nu reusesc sa-si termine temele pentru a doua zi
    ...ei nu mai au copilarie au doar teme.
    Anul trecut copilul meu (locuim in U.K) a venit cu un obiect nou in clasa a X-a se chema Bussines.
    Am ramas foarte surprins ca eu nu eram invatat ca in aceasta clasaa Xa( in Romania) se invata bussines. Poate ca asta face diferenta intre anumite scoli si state . Unii invata sa faca ceva care sa aduca plus valoare si alti o dau pe buchiseala pana la moarte.
    Ce ar fi daca copii nostri ar avea obiectul bussines , poate ca ar avea si Romania mai multe companii de succes....sau poate niste ministere care sa gandeasca ce se asteapta de la tara pe termen mediu si lung.....
    Nu vresu sa supar pe nici unii ....dar ce e mult strica ar trebui sa fim mai "aplicati"
    • +4 (6 voturi)    
      Aparent "sau" redus orele de romana (Joi, 25 iunie 2015, 17:15)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui CristiRu

      Asta daca ma iau dupa ortografie :-)
    • +1 (5 voturi)    
      economie (Joi, 25 iunie 2015, 17:26)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui CristiRu

      dom'Cristi, io cand eram intr-a XI, am facut economie. Si cum am nimerit o profa ceva mai dedicata, ne-a explicat cum e tainele economiei, profil, cost, inceperea unei afaceri...Cred la ca asta va referiti cand spuneti "business", nu?
    • +2 (2 voturi)    
      Matematica si viitorul Romaniei (Joi, 25 iunie 2015, 18:56)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui CristiRu

      "Ultima editie a testului international PISA, din 2012 (care testeaza capacitatea de gandire si asociere de idei a elevilor de 15-17 ani, mai degraba decat simpla inmagazinare de cunostinte) arata ca Romania ocupa pozitii codase, chiar si in raport cu Europa Centrala si de Est: locul 45 din 60 de tari la matematica, locul 49 la stiinte si locul 50 la citirea si intelegerea textului (!), lucru deosebit de grav intr-o lume care se bazeaza din ce in ce mai mult pe informatie".

      http://tinyurl.com/k9ukgmh

      "De precizat ca din totalul elevilor romani testati la matematica, 40,8% au obtinut rezultate slabe si doar 3,2% rezultate de top. Spre comparatie, in Shanghai 3,8% au fost rezultate slabe si 55,4% rezultate de top. Media OECD arata astfel: 23,1% sunt rezultate slabe si 12,6% rezultate de top. Strategia Europa 2020 are ca tinta reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe la mai putin de 15%. Romania se afla in grupul tarilor cu rezultate statistic "semnificativ sub media OECD", la Matematica".

      http://tinyurl.com/nm5okd9

      Presedintele SUA, Barack Obama:

      "In SUA, o provocare majora o reprezinta revitalizarea abilitatilor si interesului studentilor pentru matematica si stiinta." ... "Studentii americani ocupa locul 21 in lume la pregatirea stiintifica si locul 25 la matematica, punand astfel SUA in dezavantaj in sectoare vitale precum cel medical, energetic si de securitate".

      http://tinyurl.com/ybnaobc

      "SUA a devenit un lider global, in mare parte, datorita geniului si muncii sustinute a oamenilor ei de stiinta, a inginerilor si a inventatorilor. Totusi, astazi aceasta pozitie este amenintata deoarece putini studenti americani isi doresc sa devina experti in domeniul stiintei, tehnologiei, ingineriei si matematicii (STEM, in engleza) - si datorita putinilor profesori care se specializeaza in aceste domenii. Presedntele Obama a facut o prioritate din cresterea numarului studentilor si profesorilor competenti in aceste domenii vitale".

      http://www.ed.gov/stem
  • -1 (9 voturi)    
    mate (Joi, 25 iunie 2015, 17:07)

    vvictor [anonim]

    Toata programa este conceputa in stil mafiot.Manuale inepte. Pt. a intelege trebuie sa-ti iei profesor meditator evazionist, care iti recomanda culegeri scrise de altii, tot din gasca.

    Uitati-va ce simpla e matematica predata in UK, de exemplu, unui copil de 14 ani, sa spunem,si comparati-o apoi cu sarlatania de la noi.

    Sa ne raspunda dl. acad. Barbu la acest congres de ce in Romania e nevoie de culegeri de mate si de meditatori, pe cand in UK, nu.
    • -2 (4 voturi)    
      ti-am (Joi, 25 iunie 2015, 17:53)

      Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui vvictor

      corectat io minusul ce l-ai primit cu un plus. Nu stiu care ti-a dat minus si nici nu ma intereseaza. Important e ca ai dreptate, asa e cum zici. Si chestiile astea fac RAU copiilor. Nimeni nu foloseste atata matematica cat incearca parsivii astia sa indese in manuale care mai de care mai tampite si mai cacademice.
  • +2 (8 voturi)    
    matematica inutila (Joi, 25 iunie 2015, 17:32)

    observator [anonim]

    Inca se mai face prea multa matematica inutila, mai ales in sistemul universitar. Elevii sunt pusi sa invete pe de rost pagini intregi de demonstratii !
    • 0 (0 voturi)    
      la ce pol te aflii? (Duminică, 26 iulie 2015, 18:25)

      teo [anonim] i-a raspuns lui observator

      Se pare ca dumneavoastra faceti parte din categoria celor care nu isi insusesc bine matematica, e foate posibil ca nici macar sa nu fi descoperit ce inseamna matematica...va indemn sa refletati putin asupra nivelului (nu neaparat pregatire, ci tot) la care va aflati...nu de alta, dar imi este groaza daca veti ajunge la catedra, in fata a 30 de elevi (studenti...nu cred), fara o reevaluare a considerentelor legate de matematica si utilitatea ei...!
  • -1 (9 voturi)    
    Si ce? (Joi, 25 iunie 2015, 17:43)

    Pi-ul valoros [anonim]

    Si ce daca sa redus orele de artimectica?? Decat fraerii foloseste asta, manelele nu ie despre jale la matemactica. Ochelaristilor care santeti fraeri!
  • 0 (2 voturi)    
    Atitudinea față de educație (Joi, 25 iunie 2015, 20:56)

    slashroot [utilizator]

    Nivelul comentariilor de până acum arată de ce viitorul va fi probabil negru, dacă nu de-a dreptul maro. Nu e nimic rău în a prețui ciocanul mai mult decât stiloul, dar în 20 de ani, vom concura cu afganii și malinezii, mai degrabă decât cu americanii și singaporezii. Și nu din cauza particulară a matematicii, ci din cauza atitudinii generale față de școală și educație...
    Eu m-am descurcat onorabil la matematică; și deși nu-mi câștig pâinea ca matematician, nu-mi închipui că aș fi putut ajunge unde sunt fără rigoarea școlii prin care am trecut.
  • 0 (0 voturi)    
    D-ale matematicii (Joi, 25 iunie 2015, 22:45)

    Maria [anonim]

    Pe vremea studenției mele erați rector , Domnule Profesor Viorel Barbu.
    Mă înclin pentru cum ne-ați format dumneavoastră, profesorii de atunci,cu respect pentru valoare,muncă,disciplină.Tânjeam,tindeam,speram să putem face bine, pas cu pas, meseria de profesor.Visul frumos al acelor ani e printre puținele lucruri bune care ni s-au intâmplat.
    Oare poate cineva din afara sistemului să își imagineze chinul nostru, de fiecare zi, de a transmite elevilor ceea ce am învățat în timp ?Mulți dintre ei vor să știe totul cu efort puțin, imediat.
    Societatea nu ne ajută, caci valorizează superficialitatea.
    Ministerul pare că, încet,încet, ne lasă la ,,dispoziția" comunității locale.
    Ieri a fost examenul de E.N. la matematică . Trecând peste lipsa de atenție în exprimarea corectă a cerințelor(noțiunea de divizibilitate e specifică pentru Z,iar noțiunea de sinus e specifică măsurii unghiului), subiectul a fost făcut în așa fel încât elevii buni să nu poată, prin nicio cerință, să-și arate intuiția matematică, creativitatea -ca plusvaloare a muncii lor de opt ani(așa cum o pot arăta în fiecare an la limba română-în anumite subiecte).Se vor lua note mari multe.Diferența de punctaj o va face eventual subiectivismul(firesc) al unui corector al unei compuneri. Liceele vor striga că nu-și pot departaja elevii, deci trebuie un examen nou, intern.Și iată ce ușor se va ajunge,,din necesitate",din nou, ciclic, la acel moment la care s-a mai încercat introducerea examenului de admitere la liceu.In loc să profităm la maximum de avantajul unor subiecte unice pe țară, vom ajunge din nou la abuzurile anului care a avut admitere făcută de unele licee-pe plan local.
    Independența școlii, a învățamântului de masă trebuie păstrate cu dinții.Asta înseamnă egalitate de șanse.Consider că, prin construirea unor subiecte banale la matematică, sunt discriminați elevii care nu pot arăta capacitățile, dar și potențialul lor.În străinătate, tocmai aceste lucruri primează în evaluarea unui elev.
    • 0 (0 voturi)    
      Invatamantul este "local" in Democratie! (Vineri, 26 iunie 2015, 23:38)

      A.D. [anonim] i-a raspuns lui Maria

      Si in SUA (pe state), si in Canada (pe provincii).

      "Nimeni nu stie mai bine decat comunitatea locala ce e bine pentru copiii nostri"

      Deci asa va fi si la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    pai e corect (Vineri, 26 iunie 2015, 12:13)

    mihai [anonim]

    asa si trebuie...sa se micsoreze numarul de ore la matematica incepand cu liceul, in functie de specializarea aleasa...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică