Examen cu probleme la admiterea in clasele a V-a cu predare intensiva in limba straina. Ce spune ministrul Educatiei

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2015, 15:02 Actualitate | Esenţial

Admiterea in a V-a la clasele cu predare intensiva in limba straina a generat un adevarat scandal in Ploiesti, dupa ce Ministerul Educatiei a schimbat regulile examenului in timpul jocului. Printr-un ordin publicat in Monitorul Oficial in ianuarie 2015, elevii care au diplome de competenta lingvistica de un anumit nivel sunt admisi fara examen la aceste clase, cu nota 10. Parinti nemultumiti ca au aflat prea tarziu de aceasta modificare, introdusa si aplicata in acelasi an scolar, au anuntat ca intentioneaza sa atace in contencios ordinul Ministrului Educatiei, potrivit Observatorulph.ro. De cealalta parte, Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca intre examenul de admitere de la scoala si testarile internationale "nici nu pot fi conditii egale, dar Cambridge-ul este un examen recunoscut international. (...) Cat priveste promovarea ROFUIP-ului, da, sunt de acord, mai ales ca am sustinut intotdeauna si sustin si de acum incolo ca nu trebuie schimbate regulile jocului in timpul jocului".

La baza nemultumirilor parintilor sta Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar (ROFUIP), care a fost aprobat prin Ordin al fostului ministru Remus Pricopie si a fost publicat in Monitorul Oficial pe 13 ianuarie 2015.

Acest Regulament prevede, la articolul 210, aliniatul 6, urmatoarele:
"Organizarea unor examinari in vederea inscrierii elevilor in clasa a V-a este permisa in urmatoarele situatii:
a) pentru unitatile de invatamant care nu scolarizeaza clase de invatamant primar, iar numarul cererilor de inscriere in clasa a V-a depaseste numarul locurilor oferite;
b) pentru unitatile de invatamant cu profil artistic si cu profil sportiv, in vederea testarii aptitudinilor specifice;
c) pentru unitatile de invatamant care urmaresc formarea unor clase cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala, in vederea verificarii nivelului de cunoastere a limbii respective.

Elevii care, anterior admiterii in clasa a V-a, la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi de circulatie internationala, au sustinut examene de competenta lingvistica intr-o limba de circulatie internationala si au obtinut o diploma nivel A1 sau nivel superior, pot fi admisi fara a mai sustine proba de aptitudini si cunostinte la limba moderna, fiindu-le acordata, prin echivalare, nota 10 la respectiva proba."

Un cititor HotNews.ro ne-a sesizat ca se afla in aceasta situatie cu fiica sa, care vrea sa sustina examenul de admitere in clasa a V-a la o clasa cu predare intensiva in limba engleza. "Regulile au fost shimbate in timpul jocului", pe site-ul Colegiului National Mihai Viteazul din Ploiesti a aparut un anunt cu privire la echivalare abia in luna aprilie, ceea ce i-a pus pe multi copii in imposibilitatea de a sustine examene de competenta lingvistica intr-o limba de circulatie internationala (pentru a-si echivala cu 10 examenul de admitere, in cazul in care obtineau nivelul cerut), deci de a avea aceleasi sanse la admitere cu cei care au trecut deja prin astfel de testari - sustine parintele, care isi doreste sa isi pastreze anonimatul.

Acesta a declarat, pentru HotNews.ro, ca "programa scolara la limba engleza pentru examenul de admitere in clasa a V-a este diferita de programa pentru obtinerea unui certificat international" si a precizat ca o nota a Ministerului Educatiei prevede ca in cazul certificatelor "YLE (Young Learner Tests of English), respectiv Movers si Flyers, confom adresei oficiale din partea Cambridge English Language Assessment (...), candidatii trebuie sa obtina un scor minim de 11 scuturi (4 scuturi la doua competente si respectiv trei scuturi la o competenta lingvistica) pentru ca nivelul A1, respectiv A2, sa poata fi recunoscut si echivalat cu nota 10".

"In timp ce fiica mea va fi evaluata la sutime, cei care vin cu astfel de diplome trebuie sa obtina 'un scor minim de ...' (atentie, nu unul maxim). Cu alte cuvinte, nota 10 de la admitere are o greutate mai mica decat o nota minima Cambridge (cea de 11 scuturi)", sustine parintele care a sesizat HotNews.ro.

Publicatia Observatorulph.ro scrie si ea ca "parintii ai caror elevi nu au obtinut astfel de diplome sunt nemultumiti de decizia Inspectoratului Scoal Prahova si vor sa atace in contencios ordinul Ministrului Educatiei de a introduce in regulament aceasta prevedere".

Contactat de HotNews.ro, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat ca intre examenul de admitere de la scoala si testarile internationale "nici nu pot fi conditii egale, dar Cambridge-ul este un examen recunoscut international. Nu putem sa facem abstractie de ceea ce se intampla pe plan international. Cat priveste promovarea ROFUIP-ului, da, sunt de acord, mai ales ca am sustinut intotdeauna si sustin si de acum incolo ca nu trebuie schimbate regulile jocului in timpul jocului".

Intrebat daca, in consecinta, renunta sau pastreaza regula echivalarii, ministrul a raspuns: "ea functioneaza deja. Am inteles ca au fost nemultumiri intr-un singur judet. Punctul de vedere este foarte clar: ROFUIP este un document in vigoare, iar directorul care nu are de gand sa respecte prevederile ROFUIP ar trebui rapid sa isi dea demisia. In general, cine nu respecta regulile in vigoare e cazul sa se ocupe de altceva".










6787 vizualizari
  • 0 (6 voturi)    
    este un abuz si o discriminare (Miercuri, 24 iunie 2015, 15:24)

    Florin [anonim]

    Lasand la o parte faptul ca e clar o "combinatie" Minister & British Council (de ce avem similar pentru germana, spaniola etc) am urmatoarele puncte la cae mi-as dori un raspuns :

    Examenele de competenta se dau in aceeași zi si la aceași ora la toate școlile/liceele. Cei care au astfel de certificate care le confera direct nota 10 si implicit un loc in aceste clase pot opta pentru mai multe unitati scolare. Astfel daca la o unitate se completeaza clasa cu privilegiati de nota 10 ei pastreaza sanse reale la alte unitati de invatamant unde au depus dosarul. Acest lucru NU este posibil pentru ceilalți candidați care pot da examen la o singura unitate scolara.

    Taxa unui astfel de examen este de peste 230 RON si sunt foarte multi parinti care nu isi pot permite acest cost

    Daca evaluarea Cambridge se face pe o scara de la 1 - 5 scuturi de ce se da nota 10 La toata lumea cu aceste certificate ?

    Si ar face bine sa studieze mai bine programa de examen pentru aceste certificate si programa scolara. Daca certificatele ateste cunostiinte asa de bune, de ce le e frica sa dea examenele ?


    In concluzie este o mizerie aceasta decizie care impune includerea in invatamantul obligatoiu de STAT certificate din afara acestui system. Singurul raspuns plauzibil este dat de un calcul mathematic Nr. de elevi obligati sa dea examen x aprox 100 USD examenul x x % comison.
    • 0 (4 voturi)    
      Serios? (Miercuri, 24 iunie 2015, 16:27)

      mariana [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Dumneata stii ce subiecte se dau la un concurs in Cadrul Cambridge? stii cate probe are un examen? Stii unde se corecteaza lucrarile scrise? Stii care este programa de examen la Cambridge pentru KET versus cea de la scoala? Inainte de a da cu piatra in copiii care au invatat si au luat acel examen Cambridge documenteaza-te si poate iti trimiti si tu copilul sa dea macar unul acolo, apoi sa-ti dai cu parerea.
      Si care este problema ca se accepta un certificate din afara sistemului? Este recunosscut in orice tara din UE doar la noi nu e bun, ca asa suntem noi mai comunisti
      • +1 (1 vot)    
        Raspuns Mariana (Miercuri, 24 iunie 2015, 16:59)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui mariana

        Din pacate stiu : Calificativul A1 presupune un test în cadrul caruia copiii vor trebui să:
        a. înțeleagă instrucțiuni de bază în limba engleză;
        b. completeze un formular simplu sau să răspundă la întrebări despre ei;
        c. răspundă la întrebări și să scrie lucruri simple (cum ar fi zile ale săptămânii, informații legate de oră sau nume) pe care le aud sau le citesc într-o povestire

        Nu am nimic impotriva celor care in particular doresc sa sustina aceste examene si nici nu dau cu piatra in ei. Este strict problema lor si nu ma interseaza daca le-au luat correct sau au platit.

        Dar daca sunt asa de dure de ce le este frica sa dea examen ?
        Ce este asa de comunist in faptul ca cer corectitudine ?

        Este corect ca ei sa opteze la mai multe scoli si altii nu ?

        Este corect sa I-a 10 direct indiferent de calificativul obtinut ?

        este corect ca cei care nu isi pot permite aceste examen sa fie discriminate ?

        Si mai este o problema , onorabilul Minister a interzis o serie de concursuri organizate de ONG-uri la matematica, romana, engleza etc... care erau contra cost 10 lei, 5 lei si la care l-am inscris pe fiul meu. Va pot intreba de ce ? Ca si ele contribuiau la testarea nivelului de pregatire a elevuli, ofereau premii etc...

        In concluzie, din pacate sunteti intr-o mare eroare..

        PS : Aruncam mereu chestia cu comunismul la orice nu ne convine. Personal detest orice este legat de comunism pentru ca a fost construit pe mii de cadavre a celor care au murit in inchisori si in lagare pentru niste lucruri care din pacate se intimpla din nou acum mai rau decat in comunism.
      • +1 (1 vot)    
        Oare? (Miercuri, 24 iunie 2015, 18:48)

        Nea Pavel [anonim] i-a raspuns lui mariana

        Dvs. comparati merele cu perele: YLE (Young Learner Tests of English) nu este tot una cu KET-ul. Pentru KET, jos palaria, DESI nici aici nu exista o echivalare corecta, clara, fara echivoc, LA SUTIME intre scorul obtinut pe competente pe de o parte, si nota exprimata la examenul de admitere in cls a 5-a. Ce spuneti despre cei care obtin nivelul A1 (YLE Movers) cu un scor minim, de 11 scuturi? Merita 10 la admiterea in clasa a 5-a, inaintea altor copii carora nici macar nu li se da sansa sa sustina un astfel de examen si poate ca sunt mult mai buni?? De ce nu li se da sansa celor din urma sa fie evaluati? Aceasta cred ca este de fapt problema: elevii sunt evaluati dupa criterii diferite. Sa nu mai discutam de costurile obtinerii unui astfel de certificat... sunt oameni care nu si-l permit! Comunism sau nu??
  • 0 (2 voturi)    
    da cu regula la bac... (Miercuri, 24 iunie 2015, 15:43)

    timp tamp [utilizator]

    Nea ctâmpeanu, una spui la clasa a v-a și alta la a bacalaureați, ceva lipsă de memorie? Sau te trezești pe arătură.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version