Avocatii - parlamentari au votat o mica imunitate pentru avocati: Procurorii nu mai au voie sa ridice calculatoare, nici comunicari cu clientii/ Avocatii nu raspund daca nu denunta fapte de coruptie despre care afla in exercitarea profesiei

de Dan Tapalaga, Iulia Rosca     HotNews.ro
Marţi, 23 iunie 2015, 18:46 Actualitate | Esenţial

Procurorii nu au voie sa ridice inscrisuri sa puna sub sechestru sau sa dispuna confiscarea comunicarilor scrise intre client si avocat, nici a "suporturilor de sune, imagine si date", adica a calculatoarelor sau telefoanelor mobile apartinand avocatilor. Asa suna unul dintre amendamentele admise la legea avocaturii depuse de senatorul PSD, Ioan Chelaru, si insusite de Comisia Juridica din Senat. Raportul Comisiei juridice cu aceste modificari a ajuns astazi in plen, urmand ca maine sa fie votate modificarile la legea avocaturii.
  • Un alt amendament depus tot de senatorul PSD Ioan Chelaru prevede ca avocatii nu raspund daca nu denunta fapte de coruptie despre care afla in exercitarea profesiei, sunt obligati sa o faca doar in cazurile de infractiuni cu violenta sau terorism. 
  • Vezi atasat raportul cu toate modificarile propuse la legea privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Daca acestea vor fi votate maine in plenul Senatului, vor mai trebui sa treaca si de Camera Deputatilor.  Proiectul de lege este sustinut de majoritatea avocatilor - parlamentari de la toate partidele

Intamplator sau nu, aceste modificari vin la scurt timp dupa cazul Sova-Ponta, acuzati pe baza unor probe obtinute in urma unor perchezitii informatice ca ar fi comis fapte de coruptie pe vremea cand activau ca avocati.

De notat ca senatorul PSD Ioan Chelaru este si presedintele Uniunii Juristilor din Romania. UJR a primit in 2014, de la Guvernul Ponta, statutul de organizatie de utilitate publica, statut din care decurg o serie de avantaje financiare. Senatorul Chelaru a fost unul dintre avocatii lui Sorin Ovidiu Vantu si omul sau de incredere. Potrivit ziarului Gandul, printre membrii UJR se numara, potrivit propriei declaratii de interese, si Vlad Stoica, seful Cancelariei Prim-Ministrului.

Cum explica senatorul PSD sustinerea modificarile propuse la legea exercitarii profesiei de avocat?
  • "Acestea (perchezitii informatice - n.r.) privesc anumite raporturi, nu poti sa interzici confiscarea de inscrisuri in general. Se refera la raporturile dintre client si avocat, atata timp cat nu si avocatul este suspect de comiterea unei infractiuni. In prezent nu exista niciun fel de protectie a avocatului, este foarte usor ca avocatul sa devina suspect numai prin faptul ca asista un suspect sau un invinuit. Si am vrut sa fie clara o delimitare din acest punct de vedere si sa asigur o protectie a avocatului care sa isi poata face profesia nu sub presiunea organului de urmarire penala. Daca ulterior se constata ca este complice la o infractiune, fara nicio discutie. Eu nu vreau sa protejez avocatul impotriva legii, eu vreau sa protejez avocatul impotriva abuzurilor, atat. Perchezitiile nu se pot face decat in prezenta decanului baroului sau a unui reprezentant al decanului baroului. Pentru ca am nevoie de cineva neutru. Organul de urmarire penala vine si face perchezitii in urma unui ordin si are un interes, invinuitul sau suspectul are un alt interes, si atunci este nevoie de un organ neutru care sa asigure obiectivitatea acestor perchezitii."
  • Intrebat daca un caz cum a fost cel al lui Sova s-ar mai putea face, senatorul PSD raspunde: "Absolut, nu se asigura protectia avocatului impotriva legii, ci impotriva abuzurilor."
Prevederile controversate din proiectul de modificare a Legii avocatilor

"Dupa alineatul 1 al articolului 35 se introduc doua noi alineate cu urmatorul cuprins:

(1) Sunt exceptate de la masura ridicarii de inscrisuri, a sechestrarii sau a confiscarii:
1. comunicarile scrise intre client si avocatul sau, autorizat legal sa refuze oferirea de declaratii.
2. consemnarile efectuate cu privire la comunicarile incredintate de catre client sau cu privire la alte imprejurari la care se refera dreptul de a refuza depunerea de marturie
3. alte bunuri, cu privire la care se aplica dreptul de a refuza depunerea de marturie.

Legea Avocaturii - Modificari Propuse 



Nu este admisa ridicarea, sechestrarea sau confiscarea inscrisurilor, a suporturilor de sunet, imagine si date, a imaginilor si a altor reprezentari care se afla in posesia avocatului.

Restrictiile privind masura confiscarii nu sunt aplicabile in situatia in care probe si indicii temeince justifica suspiciunea ca avocatul ar fi implicat in savarsirea unei fapte prevazuta de legea penala, ori daca avocatul este implicat in favorizarea infractorului, obstructionarea justitiei sau intr-o tainuire sau daca este vorba despre bunuri rezultate in urma savarsirii unei infractiuni, care au fost utilizate sau destinate savarsirii unei infracituni care provin dintr-o infractiune.

Restrictiile privind masura confiscarii nu sunt aplicabile in situatia in care avocatul contribuie la disimularea provenientei bunurilor obtinute ilegal, daca avocatul ascunde un bun provenit dintr-o infractiune, disimuleaza provenienta acestuia sau obstructioneaza ori pericliteaza identificarea provenientei, identificarea, confiscarea, ridicarea sau punerea sub sechestru a unui astfel de bun.

(2) Perchezitia sediului profesional al avocatului sau a domiciliului acestuia este conditionata de existenta unui mandat de perchezitie emis de judecator. Decanul Baroului local (sau reprezentantul acestuia) trebuie sa fie prezent pe parcursul intregii proceduri de perchezitie derulate la sediul profesional al avocatului.

Dupa alineatul 4 al articolului 46 se introduc trei noi alineate cu urmatorul cuprins:

(1) Persoana care face publica in mod ilegal o informatie confidentiala din sfera privata a unui alte persoane sau care deconspira un secret operational sau comercial care i-a fost divulgat in calitate de avocat sau despre care a aflat in alt mod, dar in legatura cu calitatea sa de avocat, este pedepsita de lege. Pedeapsa prevazuta de lege se aplica si in situatia in care avocatul divulga secretul tertului si dupa decesul persoanei vizate. Este agravanta situatia in care avocatul divulga secretul profesional pentru un folos personal sau cu intentia de imbogatire personala sau unui tert sau de a prejudicia clientul.

(2) Sunt exonerati de marturie membrii organelor profesiei care au obligatia de confidentialitate cu privire la informatii de care iau cunostinta in exercitarea demnitatilor profesionale. Deopotriva acestia au obligatia de secret profesional.

(3) Avocatul nu raspunde pentru nedenuntarea infractiunilor planificate de care are cunostinta in exercitarea profesiei, cu exceptia urmatoarelor infractiuni:
- omor sau ucidere din culpa
- genocid, crima impotriva umanitatii sau crima de razboi
- rapire cu solicitarea unei recompense, luare de ostatici, atac impotriva traficului aerian si naval savarsit de o grupare terorista.

In toate cazurile, este exonerat de raspundere avocatul care previne savarsirea infractiunii su consecintele acesteia in alt mod decat denuntarea faptuitorului."

Proiectul de lege care aduce o serie de modificari legii privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat a fost inregistrata la Senat in decembrie 2014. Modificarile propuse de senatorul PSD Ioan Chelaru au fost adoptate in unanimitate in Comisia Juridica, care a elaborat un raport, luni, 22 iunie. Acest raport a fost trimis plenului si urmeaza sa fie supus votului in sedinta de miercuri, 24 iunie. De remarcat ca initiatori sunt, majoritatea, parlamentari-avocati:

Boboc Cătălin - senator PNL; Chelaru Ioan - senator PSD (avocat); Chiuariu Tudor-Alexandru - senator PNL (avocat); Corlăţean Titus - senator PSD; Donţu Ovidiu-Liviu - senator PSD (avocat); Federovici Doina-Elena - senator PSD; Jipa Florina-Ruxandra - senator UNPR (fost avocat); Miron Vasilica-Steliana - senator PNL (avocat); Nicolae Şerban - senator PSD (avocat); Nicula Vasile-Cosmin - senator PSD; Pataki Csaba - senator UDMR; Popa Nicolae-Vlad - senator PD-L (avocat); Şova Dan-Coman - senator PSD (avocat); Tişe Alin-Păunel - senator PD-L (avocat); Adam Luminiţa-Pachel - deputat PP-DD (avocat); Bărbulescu Daniel-Ionuţ - deputat PSD (avocat); Cătăniciu Steluţa-Gustica - deputat Independent (avocat); Cseke Attila-Zoltan - deputat UDMR; Emacu Gheorghe - deputat UNPR; Fenechiu Cătălin-Daniel - deputat PP-DD (avocat); Florea Daniel - deputat PSD (avocat); Ionescu Aurelian - deputat PC (avocat); Iordache Florin - deputat PSD (avocat); Manolache Marius - deputat PSD (avocat); Máté András-Levente - deputat UDMR (avocat); Nicolicea Eugen - deputat UNPR; Pâslaru Florin-Costin - deputat PSD; Podaşcă Gabriela-Maria - deputat PSD; Popa Radu Mihai - deputat PP-DD; Stragea Sorin Constantin - deputat PSD


Citeste mai multe despre   









9196 vizualizari
  • +37 (45 voturi)    
    Asa se intampla cand hotii (Marţi, 23 iunie 2015, 18:54)

    midufi [utilizator]

    stabilesc legile impotriva hotiei
    • +10 (12 voturi)    
      de pe patul de spital (Marţi, 23 iunie 2015, 21:45)

      victoras cu picioru' [anonim] i-a raspuns lui midufi

      Finul lui Victor Ponta, deputat PSD: „Nu putem să punem egalitate între un demnitar şi un cetăţean normal” VIDEO
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Miercuri, 24 iunie 2015, 19:42)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui victoras cu picioru'

        E un exoc, bandit, tradator de tara.De aceea nu dezvoltam aceasta tarisoara deplansa de toti granfurii.cr
    • +1 (1 vot)    
      noroc ca avem constitutie (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:33)

      j [anonim] i-a raspuns lui midufi

      Conform constitutiei oamenii sunt egali in fatza legii.

      Avocatii nu pot sa participe la fapte sau sa fie complici. Meseria de avocat inseamna doar sa-i apere pe cei care au savarsit deja fapte.
    • -1 (1 vot)    
      decat sa schimbi oamenii (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:03)

      aew [anonim] i-a raspuns lui midufi

      mai bine schimbi tara.
      amin.
  • +23 (31 voturi)    
    mda... (Marţi, 23 iunie 2015, 19:09)

    mee [anonim]

    incep legile pro-hoti... si acum o iau prin invaluire...
    oare ce se intampla daca vocatul devine complice?
    • +2 (8 voturi)    
      fara subuect (Marţi, 23 iunie 2015, 20:18)

      Gixy [anonim] i-a raspuns lui mee

      nu ar mai avea cine sa te apere! Doar cine sa te acuze, si cine sa te judece.
      PunkT
      • +8 (10 voturi)    
        cine sa te apere?.. (Marţi, 23 iunie 2015, 22:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gixy

        sunt fapte de coruptie de care avocatul a aflat inaintea procurorilor. in orice alt context se numeste complicitate si favorizarea infractorului. daca e avocat inseamna ca este deasupra legii?
        • 0 (8 voturi)    
          ai dreptate mai draga (Miercuri, 24 iunie 2015, 1:06)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          sa se desfiinteze advocatii, sau sa fie trecuti la procuratura, daca tot vor trebui sa'si dea in gat clientii, sa devina turnatori la procuratura...
          • +2 (2 voturi)    
            "mai draga".. (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:13)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            expresia "sa devina turnatori" este impropriu folosita in acest context. daca cineva iti fura portofelul din buzunar si eu sunt singurul care vede.. sa devin sau nu "turnator"? dar daca vad ca ti-a intrat un hot pe geam? o sa devin "turnator" daca sunt la politie?
            faptele de coruptie sunt prin definite furturi. nu fura de la o persoana anume, dar furtul afecteaza avutia si bunastarea intregii populatii. daca un avocat nu mai este obligat sa denunte faptele de coruptie ale clientilor, atunci de ce ar fi obligat sa denunte orice alta infractiune?.. oricum o dam, inseamna ca avocatul este deasupra legii.. el fiind singurul care poate ajuta un infractor sa evite consecintele faptei. in cazul in care nu ai aflat pana acum, avocatul prin definite ofera asistenta juridica si reprezentare in fata instantei, dar nu scrie si nici nu sustinea nimeni pana azi ca un avocat ar avea voie sa te ajute sa incalci legea. ala tot infractor se numeste.
            • 0 (2 voturi)    
              e vorba de doi oameni sub contract (Miercuri, 24 iunie 2015, 13:38)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              din care unul are obligatia, prin lege, sa'l apere pe celelalt. daca si aparatorul devine acuzator, atunci, ce roet mai au procesele ?! justitia ?!

              ar fi cam cum a fost celebrul process de la targoviste, unde advocatii lui al batran si al primei tovarase, au devenit acuzatori, la concurenta cu procurorii....

              daca asta vi se pare normal, mai draga, am inteles in ce tzara vreti voi sa traiti.
              tazra lui .."mai draga" !
          • +1 (3 voturi)    
            Esti dus (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:17)

            vladf [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            Un avocat preia un dosar, care contine toate probele.
            De la client poate sa obtina alte probe care sa-l ajute si sa-l sprijine pe client, deci documente plus valoare, legale pe care le poate prezenta sau folosi in instanta.
            Daca primeste documente care-l invinuiesc si-l dovedesc pe client si mai invinuit decat este, in teorie si din bun simt, trebuie sa le predea organelor.

            Eu dc. sa fac puscarie daca aflu ca unul a furat o masina si nu am zis nimic polititiei, iar avocatul sa nu pateasca nimic.
        • +2 (2 voturi)    
          Legile sunt pt. prosti (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:13)

          vladf [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Eu daca aflu ca unul a furat ceva si nu-l declar la politie, pot sa fac puscarie.
          Avocatul daca afla ca respectivul are conturi in Elvetia unde-si tine toti banii furati, el este avocat si incearca sa-l apere pe saracul invinuit care sta intr-o garsoniera cu maca-sa.
          Cine pierde aici? Pai statul ca nu poate sa-i confiste garsoniera lu maica-sa si ala primeste o pedeapsa de 2 ani cu suspendare, dupa care pleaca in Elvetia sa cheltuie banii.
          Suntem de tot rasul.
          Fiecare firma sau companie o sa-si angajeze un avocat, daca vine cineva sa-i confiste calculatoarele sau documentele o sa urle tare ca sunt ale avocatului si nu au voie.
          Ma lasi ...... legi date de hoti pentru hoti.
    • 0 (0 voturi)    
      Simplu (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:07)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui mee

      Nu mai poate fi dovedita respectiva complicitate
  • +20 (26 voturi)    
    Pe cuvant (Marţi, 23 iunie 2015, 19:11)

    mavi [anonim]

    Pe cuvant ca nu e zi sa nu faca parlamentarii (senatori si deputati) o furaciune. Citez **"nu poti sa interzici confiscarea de inscrisuri in general. Se refera la raporturile dintre client si avocat, atata timp cat nu si avocatul este suspect de comiterea unei infractiuni."** Pai bai interlopule, prin asta tu vrei sa interzici orice fel de confiscare de inscrisuri, ca procurorii doar nu vin sa iti confiste inscrisurile despre cumparaturile din piata. Sau, cum spunea mai sus, hotuii stabilesc legile impotriva hotiei. Pe cuvant ca nu e zi sa nu mai bage o furaciune, o pensie speciala neconstitutionala etc etc etc
  • -7 (21 voturi)    
    Nu prea inteleg partea cu inscrisurile... (Marţi, 23 iunie 2015, 19:32)

    LiviuX [utilizator]

    Dar cu calculatorul sunt de acord, de ce sa-l ridice? Doar nu sunt arestati, deci trebuie sa poate sa-si continue activitatea. N-au decat sa faca copii la discuri si gata.
    • -2 (16 voturi)    
      ti'am dat un plus (Marţi, 23 iunie 2015, 20:14)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      desi nu prea obijnuiesc sa dau note..

      este normal, in orice stat civilizat, de drept, ca toate informatiile pe care avocatul le are de la client, sau despre client, indifferent ca'l incrimineaza sau nu pe client, sa fie protejate pt. ca sunt in cadrul relatiei avocet/client.
      cine si'ar mai pune avocet, daca stie ca avocatul nu are nicio obligatie, ca nu'l va apara, ci va lucre pt. acuzare ??

      dle tapalaga, pai atunci, ce rol, cum mai poate avocatul sa pastreze relatia cu clientul, daca va fi fortzat sa lucreze pt. acuzare ?!

      si cum spune colegul, mai sus, noua prevedere spune ca procurorii nu pot confisca computerul sau inscrisuri. nu zice ca nu le poate vedea. foarte, bine, isi poate face copii, pe disc, dup adocumentele, si numai dupa documentele ref. la caz.
      confiscarea computerului poate afecta si alte activitati, in alte cazuri, de care se ocupa avocatul respectiv.
      deci, poate afecta apararea uno alti clienti, care n'au de aface cu cazul in speta.

      nicaieri in lume avocatul nu este tras la raspundere ca apara un client, chiar daca a fost prins in fapt, caci e dreptul oricarui cetatean la aparare.
      legea spune ca, daca nu ai un avocet, ti se va da unul din oficiu.

      restrangand posibilitatile de lucru ale unui avocet aparator, inseamna restrangerea drepturilor si libertatilor cetatenesti a celui pe care'l apara.

      dle tapalaga, dv. al cui avocet sunteti ?! :))
      • +1 (5 voturi)    
        Multumesc, si evident ai dreptate (Marţi, 23 iunie 2015, 22:30)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        La urma urmei e calculatorul meu, cum foarte bine spui pe el se pot afla date confidentiale despre alti clienti, parteneri, plus sofware pe care nu-l mai pot folosi. Si da, de acord evident sa faca copii... Daca nu pot, sa-l intrebe pe ponta...
        In ce priveste plusul, multumesc, eu de obicei nu comentez cand dau plus, insemnand doar ca sunt de acord. Dar TOTDEAUNA comentez cand dau minus, pentru a spune cu ce nu sunt de acord, care e parerea mea. Nu ca altii care nici macar nu au curajul raspunderii... Vezi si aici...
      • 0 (0 voturi)    
        c (Miercuri, 24 iunie 2015, 16:41)

        j [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

        Cred ca deja legea prevede confidentialitatea relatiei avocat client. Nu era avocatul obligat sa dezvaluie nimic. Singura diferenta din legea noua e partea asta cu confiscarea documentelor sau calculatorului, care n-are sens. Daca un client ii da avocatului sa tina toate documentele incriminante, atunci ancheta e blocata definitiv, clientul poate scapa. Procurorii n-au pe cine perchezitiona. Daca un avocat face o fapta penala, atunci nu-i pot fi confiscate documente, pentru ca are imunitate conform noi legi. Avocatii nu trebuie sa ascunda probe incriminante. Ii lasam sa ascunda arma crimei si sa fie perfect legal ? :) Nu cred ca exista asta nicaieri in lume.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e chiar asa... (Miercuri, 24 iunie 2015, 18:02)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui j

          Atat timp cat clientul nu e inca acuzat, nu intra in confidentialitate pentru ca nu e inca client al avocatului. Bine, poate fi client in alte cauze, dar nu asta. De asta e bine ca accesul DNA, procuraturii, etc. la posibilitatea de a face perchezitii nu trebuie restrans, tocmai pentru a se evita transferul acestor documente si date DUPA ce respectivul devine client si devine efectiva relatia client - avocat. Pe de alta parte, daca avocatul e cel acuzat, atunci da, sunt de acord cu confiscari, pentru ca acum calitatea de acuzat primeaza, nu cea de avocat. Dar si el, daca isi angajeaza un alt avocat, atunci acestuia din urma nu i se poate confisca nimic. Vezi si ce am mai spus mai jos...
    • 0 (2 voturi)    
      de ce nu fac copii... (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:21)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      din acelasi motiv pentru care nu vin in instanta cu copii dupa pistolul cu care s-a tras... nici un expert chemat de acuzare sau aparare nu va mai putea spune cu certitudine ca respectivele copiii respecta originalul. situatie ideala pentru avocat, nu? daca sunt un mic/mare mafiot, imi angajez un avocat si imi tin toata contabilitatea la el pe calculator... toate dovezile sunt de neatins... avocatul are practic imunitate in fata legii.
      arestarea are caracter preventiv. nu orice acuzat este automat si arestat. daca nu esti arestat nu inseamna ca procurorul inchide cazul. poate continua ancheta, poate continua sa stranga dovezi si daca te lasa in libertate.
      • -1 (1 vot)    
        Nu ai auzit de copii legalizate??? (Miercuri, 24 iunie 2015, 14:42)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Astea sunt valabile si in instanta. Pe de alta parte, cu ce drept mi se confisca ceva si mai mult, sunt impiedicat sa-mi exercit profesia, atat timp cat nu am fost condamnat? Cine plateste daunele si pierderile?
        Iar aici nu e vorba de instanta. Acolo da, se poate cere prezenta originalului. Desi nu am auzit NICIODATA de un judecator care sa studieze personal calculatorul unui acuzat. Probe bazate pe el da, dar nu calculatorul in sine. Daca tu ai auzit, prezinta te rog un exemplu macar...
        • 0 (0 voturi)    
          poate nu am inteles (Miercuri, 24 iunie 2015, 16:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          cand spui "copii legalizate", sugerezi cumva ca procurorul sa copieze datele in prezenta unui notar?.. :))

          da, confiscarea te poate impiedica sa-ti exerciti profesia. daunele si pierderile pot fi recuperate in instanta daca se dovedeste ca a fost pe nedrept acuzat. acum ramane sa decizi tu ce este mai important pentru legiuitor - sa ne asiguram ca procurorii pot ancheta un caz si pedepsi vinovatii sau ca avocatii raman deasupra legii.
          ca sa te ajut cu raspunsul, te rog sa-mi spui si de ce ar fi avocatul singurul caruia nu i se poate confisca un bun? fix aceeasi logica se poate aplica pentru orice proba, nu?
          la ultima intrebare ti-am raspuns deja, dar nu pari sa intelegi cum functioneaza sistemul de justitie. judecatorul nu studiaza personal nimic.. nici macar arma unei crime. exista experti atestati care sunt angajati de acuzare si aparare pentru a studia probele. acum spune-mi tu, expert in.. ce oi fi tu expert.. cum verifici ca datele de pe un hard-disk pe care il primesti ca proba sunt identice cu cele de pe calculatorul avocatului, care intre timp a avut acces la acel calculator si a putut sterge orice?..
          • +1 (1 vot)    
            Eventual (Miercuri, 24 iunie 2015, 17:52)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Poate si martori... Si nu am spus ca avocatului nu i se poate confisca (de fapt nici macar confisca ci doar sechestra) un bun. Evident ca se poate, dar DOAR DACA ESTE si el ACUZAT! Atat timp cat nu e acuzat, nimeni nu trebuie sa aiba dreptul sa confiste, sechestreze, etc. bunurile cuiva! In ce priveste verificarea, da, nu se poate garanta identitatea TOT ASA cum nu se poate garanta ca procurorii nu au modificat datele. Atat timp cat am incredere in acei experti atestati, tot asa pot avea incredere tot in ei ca sa-mi garanteze ca copia mea era identica cu originalul, LA MOMENTUL COPIERII! La urma urmei asta e important, nu?
      • -1 (1 vot)    
        A, si apropo de pistol: (Miercuri, 24 iunie 2015, 14:45)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Nu ai auzit de cazuri cand arma nu a fost gasita, deci nici macar nu a fost prezentata in instanta? Asta nu inseamna ca nu s-au prezentat date despre impuscatura, cartus, etc. Deci nici calculatorul in sine nu e neaparat necesar...
  • +15 (25 voturi)    
    o alta dovada...... (Marţi, 23 iunie 2015, 19:37)

    novator [utilizator]

    .....a escrocheriei numita "democratie parlamentara" !

    Hai Iohannis, initiaza odata acel referendum pentru dizolvarea acestei gasti parlamentare, pana nu este prea tarziu si ai sa te trezesti suspendat, cu tot cu stgrategia apararii nationale.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate!!!! (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:30)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui novator

      aceasta gasca ,numita parlament, este in marea ei majoritate, un cuib de guzgani pusi pe pradaciuni, guzgani care se cred deasupra legii, se cred infailibili si indreptatiti la orice avantaje in beneficiu personal.
  • +6 (12 voturi)    
    Cum sa spionezi avocatii? (Marţi, 23 iunie 2015, 20:04)

    Traian2015 [utilizator]

    Ori asa sunt romanii, ori nu-i duce capul! Conversatia dintre client si avocat este strict confidentiala. Alftel comunicarea dintre client si avocat nu s-ar face, e ca si cum dreptul la un avocat ar fi restrictionat.
    • +3 (11 voturi)    
      Triste comentarii pe hotnews. (Marţi, 23 iunie 2015, 22:55)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Intr-o vreme erau mai rasarite, acuma vezi niste iacobini ai justitiei.

      Daca tot vrem americani ca model, atunci trebuie sa acceptam ca parte a unui process dreptul de a nu te incrimina, si prin extensie dreptul avocatului de a nu-si incrimina clientul, ca altfel nimeni nu si-ar mai lua avocat, daca avocatul e obligat sa spuna ce afla de la client.


      http://scholarship.law.duke.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3173&context=dlj
      • +1 (1 vot)    
        trista educatie.. (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

        eu am invatat (si mai tarziu am inteles) ca e bine sa nu furi.. ca e bine pentru intreaga societate sa nu furam..
        tu spui ca e bine sa nu fii prins ca ai furat. trist..

        orice model am lua, trebuie sa pornim de la niste principii de baza ale societatii. infractiunile contravin acestor principii de baza ale societatii actuale. oricine ar favoriza infractorul, cu atat mai mult cineva platit pentru asta, incalca tocmai fundamentul pe care se cladeste o societate umana.
        daca esti vinovat, nu este normal sa te sustragi de la pedeapsa si nu este normal ca altcineva, in speta un avocat, sa te poata ajuta sa te sustragi de la pedeapsa. avocatul iti ofera consiliere juridica si te reprezinta in fata instantei pentru ca este expert in legislatie si proceduri legale, nu pentru ca este acceptabil ca hotul sau criminalul sa scape nepedepsit. oricine sustine contrariul merita sa afle pe pielea lui ce inseamna sa fii victima si hotul/criminalul sa scape nepedepsit.
        • -1 (1 vot)    
          Daca asta ai inteles tu, imi pare rau (Miercuri, 24 iunie 2015, 14:48)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          pentru tine... Care e dupa parerea ta rolul avocatului apararii? Dupa tine vad ca nici macar nu ar trebui sa mai existe.
  • +3 (15 voturi)    
    au intrecut orice masura (Marţi, 23 iunie 2015, 20:09)

    jackalphonse [utilizator]

    deja este fara precedent.
    se creeaza un monstru care protejeaza coruptii.
  • +6 (10 voturi)    
    ! (Marţi, 23 iunie 2015, 20:09)

    Hamlet [anonim]

    Presimt ca este din ce in ce mai bine in tara, de plecat din ea
    • +2 (8 voturi)    
      Mda (Marţi, 23 iunie 2015, 22:08)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Hamlet

      Am aceeasi presimtire.

      Cu modificarea asta, avocatul este ridicat deasupra legii. Clientul ar putea fi dealer de tone de droguri de mare risc...

      Romania e o tara de hoti.
      • +3 (9 voturi)    
        Clientul poate fi orice... (Miercuri, 24 iunie 2015, 1:19)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        ...si are dreptul la avocat. Acum, avocatul stie ca acel client este drug dealer, sau criminal, da' trebuie sa-l apere si sa-i scoata cel putin o pedeapsa mai mica (asta e meseria lui, fie ca ne place sau nu).

        Altfel, daca el ca avocat se duce si-l denunta, pentru ce mai e avocat? Problema e ca atunci cand ajunge la avocat, procurorii deja trebuie sa aiba toate datele pentru a-l trimite in judecata. Avocatul poate fi anchetat daca este parte in "afacere", nu daca il apara pe client.
        • +1 (1 vot)    
          Dar (Miercuri, 24 iunie 2015, 8:20)

          Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          daca avocatul il scapa de inchisoare, atunci el devine parte din afacerile dubioase ale clientului, practic a ajutat un pericol social sa scape.

          Explica-i victimelor lui ca putea sa fie prins, dar n-a fost fiindca cineva a votat ceva.
          • 0 (0 voturi)    
            De unde ai scos asta? (Miercuri, 24 iunie 2015, 14:51)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

            Adica devine si avocatul traficant de droguri, arme? Tu gandesti?? Poate insemna cel mult ca procurorul nu a avut suficiente dovezi sau ca nu a pregatit bine cazul.
            • 0 (0 voturi)    
              te faci ca nu intelegi?.. (Miercuri, 24 iunie 2015, 16:44)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              daca procurorul nu a avut suficiente dovezi, dar avocatul a avut dovezile si nu le-a prezentat, este sau nu complice?

              oare cati tineri dau admiterea la barou cu gandul ca abia asteapta sa faca scapati niste criminali si sa tainuiasca niste probe?
              • 0 (0 voturi)    
                Se pare ca tu nu vrei sa intelegi (Miercuri, 24 iunie 2015, 17:43)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                In primul rand nu e complice pentru ca nu a ajutat la comiterea faptei. Ascunzand dovezi poate fi cel mult tainuire sau ceva similat. Dar si mai important, nu este avocatul cel care trebuie sa faca treaba procurorului. Avocatul trebuie sa aiba in vedere si sa urmareasca strict interesul clientului sau. De asta exista confidentialitatea relatiei client - avocat (asa cum e si la doctor - pacient). Mai citeste niste legi... De acord ca la noi mai sunt (de fapt sunt multe) legi aiurea, dar macar vezi la altii.
      • 0 (2 voturi)    
        Oricine are dreptul la aparare (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:11)

        LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

        Chiar si dealerii de droguri de mare risc au dreptul la a fi aparati de avocati, iar relatia dintre ei sa fie confidentiala.
        Sau Dvs. aveti impresia ca un avocat poate construi apararea fara sa stie ce probleme are clientul lui? Pentru ca asta ar trebui sa se intampla, ca avocatul sa fie exonerate: clientul ii povesteste doar partea roz a ceea ce a facut, in timp ce acuzarea merge fix pe ce nu stie avocatul ca, dac-ar sti, ar pasibil de acuzare si el. De ce credeti ca aceasta relatie e confidentiala, intre avocat si client? Tocmai pentru a nu fi supusa unor abuzuri, pentru ca avocatul sa nu fie supus presiunii.
  • +5 (15 voturi)    
    asta e tare (Marţi, 23 iunie 2015, 20:10)

    caprairinucai [anonim]

    (3) Avocatul nu raspunde pentru nedenuntarea infractiunilor planificate de care are cunostinta in exercitarea profesiei, cu exceptia urmatoarelor infractiuni:
    - omor sau ucidere din culpa
    - genocid, crima impotriva umanitatii sau crima de razboi
    - rapire cu solicitarea unei recompense, luare de ostatici, atac impotriva traficului aerian si naval savarsit de o grupare terorista.
    deci chiar daca avocatul are cunostinta de faptul ca un client de-al sau fura cu buna stiinta si premeditare din banul public avocatul este exonerat desi asta se chiama complicitate la furt.in situatia in care banul public furat nu ajunge la un spital si din cauza asta mor oameni avocatul mai este exonerat?asta cum o incadreaza domnii avocati? omor din culpa sau crima cu premeditare?
    • +2 (12 voturi)    
      Prietene (Marţi, 23 iunie 2015, 22:32)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui caprairinucai

      Legatura dintre avocat si client este CONFIDENTIALA!

      Mi se pare de bun simt masura, avocatul trebuie protejat, iar legatura client-avocat asijderea. Ma surprinde totusi faptul ca avocatul nu este exonerat pentru punctele de mai sus. In SUA toate informatiile schimbate intre avocat si client sunt confidentiale!
    • -1 (7 voturi)    
      Da si e normal asa (Marţi, 23 iunie 2015, 23:05)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui caprairinucai

      https://en.wikipedia.org/wiki/Attorney%E2%80%93client_privilege
  • +5 (15 voturi)    
    Scandalos (Marţi, 23 iunie 2015, 20:51)

    Trojan.H [utilizator]

    In felul asta 50% din cazurile de coruptie dispar in neant.
    • 0 (0 voturi)    
      Ha! Ha! (Miercuri, 24 iunie 2015, 14:54)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Adica in celelalte 50% avocatii au fost de partea procurorilor si si-au acuzat proprii clienti?? Doamne, cum pot gandi unii... De fapt nu, gresesc, cum NU POT GANDI unii...
  • +7 (15 voturi)    
    ... (Marţi, 23 iunie 2015, 21:26)

    Jolly_On [utilizator]

    Legalizați odată hoția și cu asta basta, ce naiba vă tot învârtiți după deget...
  • +5 (9 voturi)    
    nu va este... (Marţi, 23 iunie 2015, 21:51)

    mety [utilizator]

    rusine, vanatorilor de vicii procedurale!
    v-ati manjit in ultimul hal meseria, luati si intermediati spagile si aparati cocalarii tuciurii din aceasta tara pe onorarii jignitor de grase!
    si tot voi vreti imunitate, nenorocitilor!
    la ce va trebuie!?
    sa ciufuliti si mai bine legea si sa pangariti si mai abitir justitia?1
    nu v-ar fi rusine sa va fie mafiotilor!!
  • +2 (6 voturi)    
    sa va ia (Marţi, 23 iunie 2015, 21:52)

    mety [utilizator]

    ANAF
  • +3 (7 voturi)    
    dar in cazul in care (Marţi, 23 iunie 2015, 23:23)

    coloneze [utilizator]

    parlamentarul este si avocat? si vrei sa faci perchezitie la sova parlamentarul, se vor aplica regulile pt avocatul sova?
  • 0 (4 voturi)    
    Nu ne-am saturat de ei? (Marţi, 23 iunie 2015, 23:51)

    bogie [anonim]

    Oare furtul din bugetul de stat(sifonarea banului public, vanzarea resurselor naturale ale tarii, etc.), precum spunea mai devreme ''caprairinucai'', nu repezinta un GENOCID sau CRIMA CU PREMEDITARE? Milioane de romani traiesc de pe azi pe maine, din cauza hotiilor infaptuite de "iubitii nostrii politicieni" in ultimii 26 de ani. Oare saracirea noastra nu face parte dintr-un plan pentru a ne tine sub control? Suntem mai ocupati cu ce o sa mancam maine, decat cu NEMERNICII care ne-au adus in situatia asta! Sunt de acord cu modificarile "LEGII AVOCATURII" dar cu adaugarea a 2 amendamente!
    1. Furtul sau faptele de coruptie comise de persoane cu functii publice(senatori, deputati, persoane din componenta guvernului, primari, etc.) sa fie considerate acte de terorism, genocid sau crima cu premeditare.
    2. Pedeapsa minima 25 de ani si confiscarea totala a averii lor si a rudelor, pana la gradul 4, care nu pot dovedi cu acte provenienta averilor.
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu! (Miercuri, 24 iunie 2015, 11:04)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui bogie

      De acord cu cele două amendamente, doar că acestea ar putea fi împlinite doar în visele noastre cele mai roz despre o societate ideală, în care politicienii s-ar afla în slujba celor care i-au ales să le reprezinte interesele. La noi, după cum bine știm, sunt două tabere adverse: de o parte, haitele de politicieni-prădători, de cealaltă parte populația prăduită, mințită, prostită, tot mai sărăcită...
      Aici a ajuns România secolului XXI, condusă de o alianța social-democrată și de „cel mai cinstit guvern”. Pentru care singurele „valori” sunt hoția, minciuna, disprețul, aroganța, spiritul de clan...
  • +1 (1 vot)    
    e ceva normal (Miercuri, 24 iunie 2015, 3:03)

    mypa [anonim]

    Aceasta asa zisa clasa politica s-a prins demult ca responsabilitatea si spiritul civic in Romania este egal cu zero si rezultatul este ca si-au batut joc ,isi bat joc si isi vor bate joc incontinuare de aceasta tara fara nici un fel de jena...daca am avea o opozitie curata si responsabila in parlament (din pacate la hotie si manevre toti sunt frati) si-ar putea da toti demisia si atunci sa vedem cum mai poate functiona parlamentul...dar....asa ca dragi parlamentari la mai mare si dati inainte ca in Romania merge asa
  • +1 (3 voturi)    
    avocatul (Miercuri, 24 iunie 2015, 4:26)

    vasile m [anonim]

    ca si popa sau psihologul trebuie sa aiba acest statut special, de confidentialitate.
    Toata lumea ii condamna pe popi pentru ca pe vremea de trista amintire au fost turnatori la secu.
    Este acelasi lucru cu un avocat sau psholog.
    Cum poate un avocat sa-si toarne clientul ?! Unde ati mai vazut asa ceva ? In ce tara exista o astfel de obligatie a avocatului.
    Inteleg ca toti suntem suparati ca multi care au facut averi din diferite excrocherii se ascund pe dupa lege (a se vedea cazul Voiculescu, Vantu, etc), dar asta este calea NORMALA. Procurorul trebuie sa fie mai destept ca avocatul si sa aiba un dosar beton, altfel se ajunge la abuzuri.
    Vedeti ce doriti, s-ar putea sa se implineasca !
  • +2 (2 voturi)    
    confidentialitate (Miercuri, 24 iunie 2015, 6:39)

    LeCarre [anonim]

    Eu stiu ca exista confidentialitate avocat- client, iar in SUA, de exemplu, daca un avocat incalca aceasta confidentialitate si face publice fapte, chiar compromitatoare pentru clientul sau, este exclus din barou, devine un paria. Pentru ca avocatul este obligat sa asigure clientului sau cea mai buna aparare. Iar daca procurorul nu informeaza avocatul apararii despre toate probele obtinute in timpul anchetei ridca foarte mult, pana la pierderea procesului. Noi in ce lume traim?
  • +1 (3 voturi)    
    Si unii avocati sunt corupti! (Miercuri, 24 iunie 2015, 7:09)

    hotnewsfil [utilizator]

    Legea avocaturii ar trebui sa includa si amendamentul ca avocatul care apara corupti notorii va fi considerat corupt si tratat ca atare de catre justitie.
    Chelaru se crede, si el, mare smecher.
  • 0 (2 voturi)    
    Multi avocati sunt mai penali decit clientii lor ! (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:26)

    andreesanu [utilizator]

    Avocatii au ajuns sa sfideze legea,sa incalce legea ,sa contrafaca probe, sa gaseasca martori mincinosi,sunt capabili de orce pentru castig.
    De deontologie profesionala nu s-a auzit in avocatura !doar de pacte cu diavolul .
  • -1 (1 vot)    
    OH . (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:37)

    Nea Costica [anonim]

    Trebuie lasati ( parlamentarii ) sa-si faca cum vor ei legile . Asa au inceput si comunistii , incet , incet pana cand poporul a fost bagat in mocirla de tot . Poate asa se va trezi odata pentru totdeauna aceasta tara de cacat . Cu stima , NC .
  • 0 (0 voturi)    
    avocatii au prea multa protectie (Miercuri, 24 iunie 2015, 11:09)

    carmen i [anonim]

    Una este sa-ti ajuti clientul sa-si prezinte cauza in fata intantei intr-un mod cat mai favorabil, cu argumente legale, si alta este sa nascocesti minciuni noi ca sa scapi infractorii de litera legii.

    Din pacate, la noi, multi avocati de succes s-au specializat in folosirea unor tactici ilegale, sub masca apararii:
    - creeaza scenarii false si isi invata clientii ce minciuni sa foloseasca in fata instantei ca sa iasa cat mai bine;
    - distrug probe sau creeaza documente false
    - instruiesc si aduc martori mincinosi in fata instantei
    - devin intermediari ai spagii intre client si judecatori sau procurori
    - se folosesc de presa ca sa manipuleze opinia publica in favoarea clientului
    - lanseaza atacuri la persoana sau insulta partea adversa ca sa-i reduca credibilitatea, mai ales cu ajutorul presei, dar si in fata instantei.

    Toate aceste tactici sunt frecvent folosite de avocatii "de top", insa aproape niciodata nu au patit ceva, deoarece se interpreteaza ca pot face ce vor ca sa-si "apere" clientii.
  • 0 (0 voturi)    
    avocat (Miercuri, 24 iunie 2015, 13:17)

    martorul [anonim]

    Nimeni nu angajeaza un avocat pentru a-l afecta! Avocatul, prin definitie, apara, procurorul acuza si se straduieste sa dovedeasca asta! Exista o limita, deminitatea persoanei, intimitatea ei. Adica, lucrez cu avocatul, il platesc si el, de fapt, e omul procurorilor!! Unde sa fug din societate?
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Miercuri, 24 iunie 2015, 19:48)

    stefan [anonim]

    Daca si ratilor, surorilor, rudelor, grad I,II, trei si sapte li se intocmesc doasre penale ca nu si-au turnat la seccuritate tatala care a facut si a dres ceva excrocherie, evaziunea fiscala, a avut ceva beneficii ghesefturi de pe urma lui, asa si avocatii care sunt platiti pentru prestatie NU PENTRU ASOCIERE LA SAVARSIREA DE INFRACTIUNI DE PE URMA CARORA BENEFICIAZA CU TITLU DE ONORARIU, BAI FURATI CA EU VA ACOPAR NU VA TORN, CA SUNT CA PREOTUL LA SFANTA SPOVEDANIE, UNDE RAMANE TAINA SPOVEDfANIA PACATOSULUI..FRATILOR SE DUCE TARA DE RAPA VETI FI BELITI DE ALTII MAI GREI SI TOT CE ATI ADUNAT VA FI RISIPIT PE TAXE DE PROTECTIE ETC


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version