Presedintele CCR, Augustin Zegrean, audiat la Parchet in dosarul "Erata". / Zegrean: Daca pentru fiecare decizie am fi chemati la Parchet, unde am ajunge?

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 17 iunie 2015, 11:03 Actualitate | Esenţial

Augustin Zegrean
Foto: AGERPRES
Presedintele Curtii Constitutionale, Augustin Zegrean, este audiat, miercuri, la Parchetul General, in dosarul "Erata", ce vizeaza referendumul de demitere a fostului presedinte Traian Basescu, din anul 2012. In dosarul Erata au mai fost audiati, pana acum, si fostii judecatori ai CCR Acsinte Gaspar si Aspazia Cojocaru. De asemenea, au mai fost audiati Horatius Dumbrava (membru al CSM), Toni Neacsu (fost judecator CSM) si judecatorul constitutional Tudorel Toader.

Procurorii Parchetului General au redeschis un dosar in care investigheaza modul in care judecatorii Curtii Constitutionale au emis in anul 2012 o decizie privind organizarea referendumului pentru demiterea fostului presedinte Traian Basescu.

Pe 2 august 2012, CCR a adoptat o hotarare cu privire la organizarea referendumului, insa au constatat ca din acea hotarare lipsea temeiul legal in baza caruia urma sa fie stabilit numarul total al alegatorilor care trebuiau sa-si exprime optiunea la referendumul organizat deja pe 29 iulie 2012.

Dupa publicarea hotararii, a fost adaugata o erata prin care se mentiona faptul ca vor fi luate in calcul toate persoanele cu drept de vot, si anume, peste 18 milioane de romani.

Prin aceasta erata a fost blocata initiativa Guvernului de a efectua un minirecensamant pentru a-i scoate de pe listele electorale permanente pe romanii plecati din tara de mai mult timp.

Erata respectiva a fost intocmita si semnata de judecatorul Stefan Minea, cel care a trimis adresa de publicare catre Guvern si Monitorul Oficial.

Pe baza acestei erate, referendumul a fost invalidat, deoarece din totalul de 18.292.464 de persoane inscrise in listele electorale permanente au participat la vot 8.459.053 de persoane (46,24%), astfel ca nu a fost atins pragul de participare, de cel putin jumatate plus unu din numarul persoanelor inscrise in listele electorale permanente.

Ulterior, trei dintre judecatorii CCR, Ion Predescu, Acsinte Gaspar si Tudorel Toader, au declarat ca nu au fost consultati cu privire la intocmirea acelei erate, ei sustinand ca referendumul trebuia validat, intrucat cele 18.292.464 persoane inscrise in listele electorale permanente, numar luat in considerare la adoptarea hotararii de validare, nu reflecta structura si dimensiunea corpului electoral actual.

In opinia lor, din listele electorale permanente trebuiau scazute persoanele de cetatenie romana cu domiciliul in strainatate, precum si cele cu actele de identitate expirate.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
9314 vizualizari
  • -26 (46 voturi)    
    nea Zegrene, (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:25)

    Gustav555 [utilizator]

    Nu ai fost chemat niciodata pentru decizii.
    In schimb, trebuie sa dai socoteala pentru mizeria numita "erata".
    • +22 (28 voturi)    
      nea Gustave (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:24)

      maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      De ce anume ar trebui să elimini românii din străinătate când se ia o decizie pentru țară?!?

      Aș zice că al tău comentariu este o mizerie, dar s-ar putea să nu înțelegi. Am mai auzit până acum placa aia cu "diaspora nu ar trebui să aibă drept de vot pentru România, ăia au plecat la bine, ce le pasă lor de ce se întâmplă în țară?'.

      Apropo, la alegerile ce au urmat referendumului câți oameni au avut drept de vot? Nu cumva cam același număr luat în considerare la referendum?

      Și iar apropo, la referendum câți morți au votat și cum anume au realizat performața asta?
      • +7 (13 voturi)    
        Parchetul e condus de Nitu, omul lui Ponta! (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:10)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        Ce este asa de greu de inteles cine e in spatele acestei povesti fasaite??? Intre timp, Ponta fuge de DNA si sta bine-merci in Turcia!!!
        • 0 (6 voturi)    
          Astept (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:39)

          NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Astept, in curand, anchetarea de catre DNA a Dlui Nitu si a procurorilor DIICOT ce ancheteaza "erata", pentru implicare politica !
          Si asa si trebuie !
      • -4 (6 voturi)    
        ? (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:51)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        Cine i-a eliminat? Puteau vota. Alta era discutia.
        • +3 (5 voturi)    
          Tu înțelegi ce citești, sau înțelegi ce vrei tu? (Miercuri, 17 iunie 2015, 15:44)

          maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Dacă nea Gustav zice că aia era o mizerie de erată, acea erată clarificând de fapt că diaspora are dreptul la vot, în caz contrar Guvernul i-ar fi eliminat pe cei din diaspora (garantat!!!), cine ți-a spus ție că ar fi putut vota?
          Eh, dacă faci parte dintre cei care guvernau atunci, sau poate ești și tu un linge-blide pe la masa stăpânilor usl-iști, atunci poate știi mai multe decât mine. Eu vorbesc din perspectiva unui om care nu a participat direct la aceste evenimente, îmi amintesc doar cum se discuta pe atunci să nu se ia în calcul diaspora, iar asta era una din soluții. Noroc cu CCR-ul.
          Așa că te întreb și eu - tu înțelegi discuția?
        • +3 (3 voturi)    
          Alta e discutia (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:30)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          Ca regulile nu se schimba in timpul jocului dupa cumi convine unei parti interesate. Romanii plecati sunt inregistrati in listele electorale si e datoria staului roman sa le asigure posibilitatea de a vota. Ca nu voteaza e optiunea lor. A ii elimina din numaratoare pentru a-ti face jocurile e impotriva tuturor legilor. Dar la voi fedesenarii legile se aplica doar cand va sunt favorabile. Si de ce nu exista o evidenta clara a electoratului? Simplu sa se pata manipula acest numar dupa cum ne convine, daca e nevoie sa voteze si mortii.
          • 0 (0 voturi)    
            alta, intr-adevar (Miercuri, 17 iunie 2015, 22:08)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

            Vezi ca i-am raspuns celui de mai sus.

            In plus, fata de ce am scris mai sus, mai exista si faze tristo-hilare cum ar fi comisia de la venetia care recomanda, cu limba de moarte, sa nu existe cvorum la referendumuri (in general, nu e vorba de noi), dar vine si declara pe invers la cereri dezinteresate ;) Baga si tu un pic de google cu recomandarile generale ref referendumuri ale comisiei si pune in oglinda cu pozitia din 2009 a unor reprezentatanti

            Acum pragul de validare a fost scazut, dupa cum este si normal. Validarea are legatura cu prezenta, prezenta care NU este impiedicata (nu vorbesc de magaria lui ponta la alegeri). Cine nu voteaza, nu conteaza. Si iar nu ar legatura cu vreun partid/persoana. Votul a trebui sa fie obligatoriu, ca asa si-ar lua-o cei care-l cumpara pe un kil de ulei. Dar deja o dam in chestii greu de inteles pentru cei ce gandesc unidirectional.

            Evidenta clara nu exista din mai multe motive, inclusiv externe. Ar legatura si cu fonduri atrase per capita sau numar reprezentanti PE, de ex.
    • +22 (26 voturi)    
      Gustave, hai la Antene si PSD (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:30)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Bai, trolu' lu Peste, se vede din avion ca este ancheta politica, la ordinul lui Ponta.
    • +6 (12 voturi)    
      nea Voiculescule (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:43)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      ba chiar asta se incearca: intimidarea judecatorilor de la CCR prin scula Nitu si coada de topor Gaspar.
      Iar erata a salvat tara de finalizarea loviturii de stat (aia despre care ne explica Voiculescu punct cu punct si care s-a desfasurat exact dupa cum explica Voiculescu), (re)stabilind legalitatea privind numarul votantilor.
      Ca a avut dreptate CCR si ala era numarul corect de votanti rezulta din faptul ca la urmatoarele alegeri, cand nu mai exista miza acestui numar, gasca de mafioti uselista a si uitat de el, desi avea toate instrumentele sa-l modifice.
    • +2 (6 voturi)    
      Cica... (Miercuri, 17 iunie 2015, 14:08)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      "In opinia lor, din listele electorale permanente trebuiau scazute persoanele de cetatenie romana cu domiciliul in strainatate,"

      Pai in opinia mea nu!...adica daca esti plecat din tara inseamna ca nu mai ai drept de vot?...asta pare ca vrea noul vechi PSD. Decizia nu e pentru un judet sau un park in ceva cartier ci pentru tara. Nimeni nu poate lua dreptul celor plecati de a vota pentru a construi tara in care vor sa se intoarca in 1-2-3-10-30 ani!

      Logica CCR e foarte buna, e clar ca procurorii sunt UTC-isti si for sa aduca din nou Romania la secere si ciocan!...Rusine!
    • +3 (5 voturi)    
      "mizerai numita erata"... (Miercuri, 17 iunie 2015, 14:55)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      "Abia după scrutin, când premierul PONTA și liderii USL de atunci au constatat că la urme nu s-au prezentat cel puțin jumătate plus unu din numărul alegătorilor de pe listele electorale, procent necesar pentru validarea referendumului, guvernanții USL au ieșit cu informații, adrese potrivit cărora nu s-ar fi actualizat acele liste electorale și că ele trebuie ajustate deoarece ar fi mai mulți decedați, cu toate că deja se votase. Tot atunci, CCR a fost sesizată să se pronunțe asupra modificării listelor electorale permanente. Șase din judecători au decis că listele electorale NU pot fi modificate după vot, iar trei judecători au decis că pot fi modificate.

      Potrivit legii, decizia finală a CCR era cea a majorității calificate, respectiv a celor șase judecători care au decis că nu se pot modifica listele electorale permanente și care acum sunt vizați de ancheta lui NIȚU.

      Imediat după ce au votat, judecătorii CCR au plecat în concediu, iar unul dintre ei, respectiv Acsinte Gaspar, desemnat raportor în relația cu Guvernul României, a rămas să facă adresa către premierul Ponta în care să-l anunțe care este decizia majorității calificate a CCR.

      Acsinte Gaspar a modificat continutul juridic a deciziei majorității calificate a CCR și, în loc să scrie că listele electorale permanente folosite la referendum NU pot fi modificate, a indicat să se facă un fel de minirecensământ în urma căruia să se modifice numărul alegătorilor ( să se scadă numărul lor în așa fel încât să se întrunească numărul necesar de alegători prezenți la urne pentru validarea demiterii președintelui țării, cum s-a constatat ulterior din interceptările făcute într-un alt dosar penal în care au fost inculpați mai mulți înalți funcționari de la Ministerul Administrației și Internelor). Imediat după ce Ponta a primit adresa de la Acsinte Gaspar, a anunțat că se face recensământul.

      România Liberă a descoperit falsul ( denumit ulterior "eroare materială") lui Gaspar, a vorbit cu judecătorii CCR,
    • +3 (3 voturi)    
      Hotii tt hoti raman.. (Miercuri, 17 iunie 2015, 14:59)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      .si striga "hotii" la altii, ca si Gustavica, minte mica:

      "....a publicat rezultatul REAL al votului lor și a declanșat, astfel, demararea procedurilor pentru a se îndrepta eroarea materială.

      La momentul respectiv, l-am sunat si pe judecătorul Acsinte Gaspar pe care l-am întrebat de ce a falsificat conținutul juridic al adresei trimise la Guvern, iar domnia sa ne-a anunțat că nu vrea să dea explicații.

      Pentru îndreptarea erorii materiale, procedura prevede ca judecătorii fie să se întrunească în ședință la sediul CCR, fie prin teleconferință să stabilească conținutul eratei. Astfel, cei șase judecători, unii prin telefon, alții prin prezența la sediul CCR au restabilit decizia modificată de Gaspar și au trimis o altă adresă - erată prin care îl anunțau pe premier că NU poate modifica listele electorale folosite deja la referendum. Inițial, premierul NU a vrut să țină cont de adresa - erată, susținând că el ia în considerare doar adresa lui Gaspar.

      Ulterior, prin "internaționalizarea" scandalului ( a fost anunțată Comisia de la Veneția care supraveghează respectarea prevederilor constituționale și respectarea regulilor statului de drept și Comisia Europeană), Ponta a dat înapoi. Cu atât mai mult cu cât tot atunci, au reacționat ambasadele de la București ale SUA, Marii Britanii, Olandei, Germaniei. Până și socialiștii francezi, colegii lui Ponta, au condamnat nerespectarea principiilor statului de drept de către USL.

      Acum, cei șase judecători CCR care au restabilit legalitatea sunt cercetați de magistrații din subordinea lui Tiberiu Nițu."

      Cam asta cu "mizeria numita erata". Normal ar fi ca Gaspar sa zaca in parnaie pentru modificarea CONSTIENTA a deciziei luate in unanimitate, nu sa fie anchetati cei care au corectat textul deciziei. Dar in lumea borfasilor gen Sova si Tonta, albul este negru, si negrul este Gustavica.
    • +1 (3 voturi)    
      Erata nu e parte dintr-o hotarare? (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:34)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Gustav555

      Mai postac fedesenaro-putinis, nu mai fa pe prostul. Erata e pate dintr-o hotarare. Asa ca ciocul mic si joac de glezne pana vii cu ceva mai consistent.
  • +26 (28 voturi)    
    din seria dosarelor (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:32)

    Gobelin [utilizator]

    cu care facem tara de rusine.
    catelul Nitzu nu se dezminte.
    cum doamne iarta-ma sa-i scoti de pe liste pe cei cu domiciliu in strainatate, pai ce aia nu-s tot cetateni romani, nu au dreptul la o adica, sa vina in tara sa voteze pentru orice?
    • 0 (2 voturi)    
      Asta este..... (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:15)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

      "Dreptate pana la capat" !!!! Nu ...??? Procurorii astia .."independent".....sunt numai simple instrumente care actioneaza la ordine !! Asta e evident deja...
  • -16 (32 voturi)    
    vai de capul vostru (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:39)

    bobby [anonim]

    Daca ati fi chemati pt deciziile luate am ajunge intr-o lume normala unde sunteti si responsabili pentru ceea ce faceti. Ah, am uitat, o asemenea asumare de raspundere in mintea voastra inseamna ca se amesteca cineva in justitie . LEPRELOR
    • +2 (2 voturi)    
      Vai de capul tau! (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:38)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui bobby

      Daca deciziile erau in favoarea fedesenarilor i-ai fi ridicat in slavi. O lume normala inseamna o lume in care raspund in fata justitiei si leprele cum le zici tu de parlamenari fedesenari si Ponta. Nu cred ca ti-ar conveni, desi in final la sa ceva se va ajunge,
  • -21 (31 voturi)    
    E timpul... Mr zagrean (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:41)

    @Mishu [utilizator]

    Să te duci și tu la beciul domnesc ai făcut destul rău
    • +7 (9 voturi)    
      Dezvolta (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:56)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Ce rau a facut?
      Sunt curios, nu de alta...
      • -5 (9 voturi)    
        E destul ca (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:42)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        ni l-a impus pe Base inca 2 ani,nu crezi ca e destul de rau?
        • +4 (6 voturi)    
          Deloc (Miercuri, 17 iunie 2015, 15:12)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          Pt mine raul este acum... dar pana la urma cum l-a impus el pe Base? Era normal sa ii eliminam pe cetatenii romani care traiesc in afara tarii?

          Cetatenia si dreptul la vot nu e ceva ce se ia arbitrar, ci in anumite circumstante stabilite cf. legilor nu dupa cum vor unii si altii sa fie.
        • +3 (3 voturi)    
          Poate pentru tine (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:42)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui xrogo

          Si pentru stapanii tai fedesenari corupti pana in maduva oaselor care nu au mai putut devaliza si ceea ce nu au devalizat pana acum. Nu va treziti nici in ceasul din urma ca sa vedeti cane va sunt favoritii-parlamentari corupti, ministricoruti si incompetenti, premier corupt si plagiator.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu l-a impus nimeni pe Basescu... (Miercuri, 17 iunie 2015, 23:56)

          Alius [anonim] i-a raspuns lui xrogo

          ...inca doi ani. CCR doar a constatat ce era de constatat: conform listelor primite de la BEC, nu s-a intrunit cvorumul pentru demitere. Si, asa, ca subiect: ce s-a intamplat ca a mai stat Basescu 2 ani? N-ati putut fura mai mult? Sau.. ti-a murit pisica? Ce efecte negative au avut asupra ta acei doi ani?

          In alta ordine de idei, sa vedem cine este acest Acsinte Gaspar:

          “Acesta, incalcand prevederile legale, a participat miercuri [2005] la o intrevedere cu Adrian Nastase, Mircea Geoana, Miron Mitrea si Viorel Hrebenciuc si le-a oferit „consultanta” despre cum pot sa blocheze schimbarea sefilor celor doua Camere. El i-a invatat pe Nastase si Vacaroiu sa refuze sa semneze Regulamentele celor doua Camere modificate, astfel incat acestea sa nu poata fi publicate in Monitorul Oficial. … Surse din conducerea PSD ne-au dezvaluit ca Acsinte Gaspar le-a spus pesedistilor ca pot folosi un articol din Legea Monitorului Oficial pentru a refuza sa semneze regulamentele celor doua Camere in momentul in care acestea vor fi adoptate in formula modificata in plen. Conform legii, regulamentele nu pot intra in vigoare daca nu sunt publicate in Monitorul Oficial si nu pot fi publicate in Monitorul Oficial fara semnaturile presedintelui Camerei Deputatilor si a presedintelui Senatului. „Noi credeam ca poate sa semneze regulamentul secretarul Camerei sau secretarul de la Senat si chiar ne gandeam ca secretarul de la Senat este al Aliantei, dar Acsinte, baiat destept, ne-a zis: „Uite, aveti legea in fata. Daca Nastase si Vacaroiu nu semneaza, nu se publica in Monitorul Oficial”, ne-au explicat sursele citate” (sursa, articol din septembrie 2005!)"
      • -4 (8 voturi)    
        paaiii (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:53)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        eu as incepe cu handicapul permanent, grav si nerevizuibil pe care-l are. Adica un certificat si drepturi cum nu au nici cei fara membre. Cica are probleme cu ochii, de te intrebi cum citeste legile. Bine, sunt mici probleme si cu frati-su, dar inca nu s-a dat drumu' la dosar :D
        • +5 (7 voturi)    
          Se probeaza inca odata (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:45)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          Cand nu ai argumente ataci defectele fizice, pomensti familia, ca si cand cineva nu e responasabil doar de propriile fapte. Nu v-ati schimbat de loc din '90 incoace. Dar atat va duce capul.
          • -1 (3 voturi)    
            :)))))) (Miercuri, 17 iunie 2015, 22:10)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

            Ce sa faca?:))))
            Nu atac defectul fizic, scumpule. Atac hartia pe care o are si cum a obtinut-o. Este handicapat cu acte, d'ala grav conform acte.
            Mult ai reusit sa intelegi. Mai incearca o data, poate e cu noroc.
            • 0 (2 voturi)    
              asta-i o minciuna. (Joi, 18 iunie 2015, 15:36)

              Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              arata-ne si noua actul ala sa-l vedem.
              • 0 (2 voturi)    
                :))))))))))))))))) (Sâmbătă, 20 iunie 2015, 23:56)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

                baga google :D
                Vezi ca este handicapat cu handicap NEREVIZUIBIL, cand altii sunt tarati la comisii cu picioare lipsa. Stii ce handicap grav are omu'? De vedere. Adica ochisorii cu care citeste legile.

                Nu ma iau de defect in sine. Aia ar fi o tampenie
    • +4 (6 voturi)    
      Misu (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:40)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui @Mishu

      Nea Misu, gandesti cu pisu...
      • +3 (5 voturi)    
        Corect (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:46)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Liviu

        Dar acum au navalit ai lui si dau minusuri peste tot.
    • +2 (4 voturi)    
      Vezi ce iti doresti ca se intampla (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:39)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui @Mishu

      Dar nu pentru Zegrean ci pentru favoritii tai fedesenari. Se tine un loc caldut pentru Ponta.
  • +22 (26 voturi)    
    Razbunare politica, pe bune (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:42)

    Metec [utilizator]

    Aceasta este adevarata razbunare politica si ea vine ca replica a PSD la actualele actiuni ale Justitiei la adresa mai-marilor sai: condamnarea lui Dragnea in dosarul "Referendumul" si punerea sub urmarire penala a lui Victor Ponta. Desigur ca intentia cu bataie lunga este acapararea Curtii Constitutionale, un obstacol primordial in calea poftei de putere absoluta a celui mai retrograd, dar si mai bine organizat partid din Romania.
  • -19 (33 voturi)    
    Pentru fiecare decizie care încalcă legea, (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:57)

    Con_stan_tin [utilizator]

    politică, legislativă, de orice natură, este normal să fii chemat la parchet să dai explicații.
    • +8 (14 voturi)    
      -11(voturi) (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:03)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Ce decizie a luat CCR, in legatura cu referndumul, tu esti normal la cap, "erata" preciza nr. de alegatori de pe listele electorale permanente si atit.
      Nu "golanul" de rus a fugit de raspundere, dimensionind de la interne, de frica puscariei, chiar daca -i promisese infractorului sef, la Neptun sub dus ca va modifica listele, n-au comandat imediat un recesamint ca la cel legal ponta ponta a facut dosar penal, si a boicotat pe motiv de date personale, dar cind te nasti nu esti inregistrat,
      Ai dreptate ca trebuie sa fii anchetat pentru incalcarea legilor in vigoare dar aici tot infractorii din parlament, usl trebuie bagati dupa gratii pentru lovitura de stat din 2012.
      • -2 (6 voturi)    
        CCR a luat decizia (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:30)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        de invalidare a referendumului din 2012 în ciuda votului meu care a fost pentru demitere. Cui crezi că iau partea în anchetarea acestei decizii?
        • +3 (3 voturi)    
          Dar votul meu? (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:51)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Dar de votul meu care m-am pronuntat pentru reducerea nu marului de parlamentari de ce nu s-a tinut cont? De ce nu raspunde parlamentul majoritar PSD care nu a vrut sa aplice rezultatele referendumului? Ei cum raspund?
      • -3 (5 voturi)    
        Insasi numele,erata (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:49)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        arata ca s-a facut ceva,apoi s-a revenit,caz unic in analele CCR,sa spui una azi si sa revii maine cu ceva intors la 180 grade.
        In plus acea erata a fost trimisa la Monitorul Oficial de judecatorul Minea,a carei numire la CCR s-a facut dupa repetarea de 3(trei) ori a votului de catre PDL.
        Colac peste pupaza,acum s-a trezit un parlamentar de le minoritati sa aduca la cunstiinta Parchetului General ca alegerea judecatorului Minea s-a facut prin frauda,lipsea un vot,in consecinta toata sandramaua basista se clatina,si daca se aplica legea, Basescu este fost presedinte demis si nu mai are nici un drept,ceea ce chiar este drept!!!
        • +2 (4 voturi)    
          Te trezisi si tu (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:54)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui xrogo

          Bine ca nu spui asta peste vreo suta de ani. Basescu nu mai este presedinte deci nu are mai multe drepturi decat un simplu cetatean. Turbati ca v-a surclasat tot timpul si ca a inceput marea curatenir, trimitand coruptii la locul ce li se cuvine. Asta nu mai puteti "indreta" mortul de la groapa si coruptul de la bulau nu se mai intorc. Chiar daca psd va ramane fara membrii.
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:48)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Dar sa se aplice nediscriminatoriu si pentru ministri fedesenari si alti lideri care printre altele au facut mortii sa voteze in mai multe randuri
  • -19 (33 voturi)    
    Eee AS ... (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:02)

    jidanul [utilizator]

    Unde am ajunge ? Ca sa vezi Zegrene, dar daca nu ar fi fost "Erata" unde am fi ajuns ? Scapam mai repede de nemernicul ala de Base si de gasca lui de talhari de neam si tara.
    • +13 (21 voturi)    
      Bine, servitorule! (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:30)

      maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      De trei ani încoace PSD-ul fură România ca-n codru, de trei ani Ponta minte de îngheață apele, dar tu tot cu "Băse, Băse..."

      Și peste 100 de ani, când România va fi vasala Rusiei, voi tot pe a voastră o să o țineți - "Băse, Băse...".

      Atâta prostie mai rar. Dar, deh, uitatul la Latrina 3 dăunează grav gândirii, nu ar trebui să mă mai mire nimic.

      Cât despre id-ul tău, din ce știam eu, "jidan" este un definiție peiorativă a cuvântului evreu. Mă miră că Hotnews a aprobat acest id.
      • -4 (6 voturi)    
        IN CONCLUZIE (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:22)

        jidanul [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        Te doare rau, asa-i ca te doare ? Adevarul supara si uneori doare, dar asta e ...
        • +3 (5 voturi)    
          Hai să vedem până unde te duce mintea (Miercuri, 17 iunie 2015, 15:56)

          maxi rodrigues [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

          Deși sunt sfătuit mai jos să te las. Mai exact, ce anume mă doare?!?
          Care e Adevărul, după tine? (cu A mare).

          În opinia mea, am scăpat de Băse acum trei ani, când Ponta a intrat la guvernare. De la acel moment, nimic din ce s-a întâmplat în țara asta nu mai poate fi aruncat pe umerii lui Băse. În afară de a vorbi la televizor contra USL-ului, Băse nu a mai făcut nimic.
          De altfel, până și asta i se reproșează lui Băse: că el l-a pus prim-ministru pe Ponta, de parcă avea vreo alternativă. Adică, oamenii înțeleg că Ponta e prost, minte, fură, etc. Dar vezi tu, e vina lui Băse că l-a pus pe Ponta. Mda. Gândire de latrinist, nu ai ce să faci...
          Pe mine nu mă doare nimic, jidanule! Pardon, poate aș putea spune că mă doare în fund.

          Părerea mea e că foarte mulți din PDL [și probabil și Băsescu] au furat din țara asta, dar așa cum fură PSD-ul, mai rar. Și câte mai sunt de furat...oho...

          Știam că pe oamenii care se cred deținătorii adevărului, așa ca tine, îi întâlnim de obicei pe la ospicii. Nu știam că aveți internet acolo, dar omul cât trăiește învață.
      • +2 (4 voturi)    
        lasa-l ca nu-i prost, (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:36)

        Persuasive [anonim] i-a raspuns lui maxi rodrigues

        are ceva discernamant.Dar e asa cum ai spus,doar o sluga interesata.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine zice ala e (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:58)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui jidanul

      Adica noi, gasca fedesenara am mai fi putut fura nestingeriti cu doi ani mai mult. Oi mfi fiind si tu vreun tiriplici fedesenar care mai face cate o gainarie si nu a avut loc. Nu vorbi tu de neam si tara pentru ca nu stii ce inseamna.
  • -5 (23 voturi)    
    mizerii (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:04)

    snowflake [utilizator]

    astfel de mizerii obtii cand judecatorii ccr sunt numiti politic
    • +1 (1 vot)    
      Te dranjaza (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:00)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui snowflake

      Ca nu au fost numiti toti de psd. Atunci nu ar mai fi fost numire politica.
  • -12 (24 voturi)    
    Raspundeti la obiect (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:06)

    Stefan [anonim]

    Lasati "vorbele mari", ca nu ati fost chemati si nu o sa fiti chemati pentru orice decizie!
    • +2 (2 voturi)    
      dap (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:56)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      doar pentru erate.
    • +1 (1 vot)    
      Nu pentru orice decizie (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:01)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Ci pentru o deciziwe ce nu convine gatii din jurul PSD
  • -6 (24 voturi)    
    ccr la dna (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:24)

    geo [anonim]

    1.Curtea si-a depasit atributiile.Trebuia sa se rezume numai la faptul de a exprima asupra referendumului si nu asupra instalarii pres-ului.
    2.Erata nu face parte din documentele pe care le poate emite ccr.E o inventie.
    3.Avand in vedere ca ccr s-a exprimat mai mult decat s-a cerut(despre referendum) principiul spune ca erata este nula de drept in totalitatea ei.
    4.Nu au participat toti membrii ccr.
    5.Nu s-a emis convocarea legala pentru lucrari cu ordine de zi.
    Toate astea inseamna abuzuri si mai stiu eu ce alte multe.
    • +5 (11 voturi)    
      bati campii (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:41)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui geo

      si inca fara gratie.
      erata aia nu are nicio relevanta. numarul de alegatori nu tine cont de faptul ca sunt sau nu cu domiciliul in romania. iar aia cu buletinul expirat oricum sunt scosi de la inceput. deci nici gand sa fie gresit numarul de alegatori.

      dar cum sa sustii asa ineptie, ca aia din strainatate scosi de pe lista cu referendumul, dar sa fie pe lista pt alegerea presedintelui? tu chiar nu realizezi ce aberatie sustii?
      probabil ca nu, ca doar de aia te platesc, sa postezi, nu sa gandesti.
      • -1 (7 voturi)    
        Tu batii campii cu gratie, (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:52)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        e normal sa fie doua cvorumuri diferite,doar sunt doua legi diferite,cu una alegi presedintele iar cu alta faci referendum,fie si pe chestiunea demiterii presedintelui!!!
      • +2 (4 voturi)    
        andrei, (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:59)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui andrei

        listele electorale permanente care stau la baza tuturor alegirilor(si cei plecati la munca afara, daca sunt in tara pot vota) se actualizeaza dupa evolutia nasteri/decese din primariile tarii,
        cei fara BI/CI pot solicita actul de identitate in ziua votului daca vor sa voteza,
        conform legii sunt scosi de pe listele permanente, daca cei platiti sa o faca o fac, numai persoanele care au renuntat oficial la cetatenia romana,
        in ce priveste validarea sau invalidarea referendumului a tinut de pragul electoral care este 50+1% din alegatorii de pe liste,
        si cum la referendum au fost doar 46.24% cu tot mortii lui dragnea, cu tot cu voturile multiple etc.
        referendumulnu a fost validat.
      • -2 (2 voturi)    
        pentru andrei anonimus (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:18)

        geo [anonim] i-a raspuns lui andrei

        Esti prost sau te faci?Citeste atent ce am scris si apoi te repezi cu capul in zid.
    • +3 (9 voturi)    
      abuz (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:43)

      mars la m.ta [anonim] i-a raspuns lui geo

      e si a scoate de pe listele electorale pe cetatenii romani cu domiciliul in strainatata.
  • +3 (7 voturi)    
    PSD-ul se pregateste (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:50)

    MPopa [utilizator]

    Cred ca sensul acestei anchete e acela de a-i "avertiza" pe magistrati in perspectiva viitoarelor decizii ale guvernului ce ar putea fi contestate la CCR. Nu-l vad pe Ponta plecat de la putere fara sa incerce si ultima ticalosie posibila. Si cum doar CCR-ul ii mai incurca, au inceput "atentionarile".
  • -3 (15 voturi)    
    RUSINE (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:55)

    A310 [anonim]

    Dupa ce ati comis un act BANDITESC , prin care ne-ati mai pricopsit timp de 2 ani cu abominabilul de basescu la cotroceni , mai ai si tupeul sa faci pe victima . Toti care ati participat la erata ar trebui sa infundati puscaria pentru foarte multi ani . Dupa ce sunteti niste paraziti platiti la un nivel absolut nesimtit , din bani nostri , va comportati ca niste despoti
    • +2 (4 voturi)    
      Bre,nea airbuse, (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:42)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui A310

      las-o nene mai incet,nu mai rupe bre camasa dupe tine...ho ca faci dreacu' o abominabila de apoplexie.Ti-a plesni naibii vreo vena la cap...Ho cu tata...incetisor.
      • -2 (4 voturi)    
        Raspuns (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:18)

        A310 [anonim] i-a raspuns lui Persuasive

        Slabe sanse sa am fac atac de apoplexie , deoarece eu privesc din afara Romaniei , dar cunosc foarte bine realitatile .
        • 0 (2 voturi)    
          Ciudat (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:08)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui A310

          daca esti in afra Romaniei nu platesti impozite din care sunt platiti judecatorii, deci nu inteleg de ce te ataci, Dar dupa stil nu te cred, Esti un postac fedeseanar care esti platit la bucata si vrei sa impresionezi prin vehementa.
          • 0 (0 voturi)    
            Impozite (Miercuri, 17 iunie 2015, 18:10)

            A310 [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

            Eu platesc si in Romania impozite deoarece realizez venituri si in Romania , daca doriti sa stiti in momentul in care cumperi ceva din Romania automat inseamna ca platesti ceva si catre bugetul de stat . Si eu as putea sa va categorisesc , dar nivelul meu educational nu imi permite . Foarte multi dintre dvs. tratati totul in cheie politica
        • 0 (0 voturi)    
          după răspuns se vede (Joi, 18 iunie 2015, 12:47)

          Je2 [utilizator] i-a raspuns lui A310

          Ca ești in afara României, pt ca evident ești in nori, mai exact cu capul in nori după cum îți spune si numele.
    • +1 (5 voturi)    
      RUSINE, (Miercuri, 17 iunie 2015, 14:16)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui A310

      ....actul BANDITESC, despre care vorbesti a fost savirsit de totii infaractorii politicii romanesti aflati vremelnic int-o funtie, parlament guvern, presa. justitie, invatamint, biserica pina si-sport(ce cauta ala in frutea COIR) daca sportul practicat de el nu-i olimpic, numai pentru ca este pesedist, iar NADIA, multipla campioana OLIMPICA, trebuie sa traiasca in diaspora, n
      Abominabilul BASESCU a stabilizat tara s-a trecut-o printr-o criza provocata de cel mai slab guvern, ,guvernul tariceanu, ajutati pe sub masa de cei de la ciuma rosie, a eruditului nastase, initiatorul ditrugerii in masa a economiei romanesti in folosul lor,
      Parazitii aia, platit la nivel nesimtit, TREBUIE sa aiba grija de CONSTITUTIA sa nu fie siluita de infractorii,
      • +4 (4 voturi)    
        Raspuns (Miercuri, 17 iunie 2015, 16:14)

        A310 [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Distrugerea Roamniei a fost declansata in 1990 , sub conducerea a lui Iliescu si Petre Roman cu cocursul interesat si al altor persoane interesate . Vrajeala cu basescu si cu criza este pentru oameni creduli , a fost o mare TICALOSIE . Eu am colegi foarte multi greci si stiu cat este castigul net mediu in Grecia si care este nivelul de trai . Nu prea traiesc in Romania , dar cunosc foarte bine realitatile . Nu stiu daca aveti cunostiinta despre metodele Directiei a-5-a a Securitati din vremea lui Dej . Ce se petrece azi in Romania este la fel ca in ani '50-'60 , imi pare nespus de rau dar asta este situatia . Eu consider ca Democratia reprezentatia este o nenorocire pentru Romania , cred ca un sistem democreatic participativ ar fi mult mai benefic , vezi Elvetia .

        Toate cele bune
        • 0 (0 voturi)    
          Democratia, (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:06)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui A310

          daca traiesti afara de unde stii ca in Romania nu a fost criza?,
          criza morala a poporului Roman a inceput, dupa alegirile furate de comunisti in 1945 la primul guvern groza, a continuat pina-n 1989, cind dupa lovitura de stat, au aparut in fruntea tarii infractorii ca element destabilizator,care pentru a se imbogat au transformat tara in jungla
          ce legatura are salariul din Grecia cu Romania,
          alt exemplu n-ai gasit,
          salariul ti-l da prductivitatea muncii, cine si cum munceste in Romania,tara agricola fara tractoare, acum se mindresc cu exporturile de griu,

          cum este posibil si acceptat ca un angajat la stat sa aiba salar mai mare de cei care produc plus valoare, cceausescu scria tot cu creionul de la csp vacaroiu si avea cca. 900.000 de functionari scoliti cit de cit nastase daianu, stolojan, de ce acum fara economie avem cca. 1.400.000 de trintori pe bani publici ,
          in perioada Basescu, Portugalia, Spania, Irlanda, Italia au avut si mai au probleme, noi la cit muncim traim excelent(lasind propaganda infracionalo-socilista, voiculescu-oponta) numai din furat, evaziune, rambursari de tva,salarii aiurea la cele care fac copii cu ani intregi de CM(in Italia CM este de doua luni) cum este posibil ca un infractor de la agentia lu peste sa ia nun salar de sute de mii de euro pe an si presedintele ROMANIEI 6-7000 de lei, daca vrei putem bea o bere cind vii in Romania si mai discutam, omul este defect in societatea noastra, de aceea nu progresam toti vrem ieri sa avem de toate nu intereseaza cum,
        • -1 (1 vot)    
          Sistem participativ? (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:11)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui A310

          Ar fi un dezastru si mai mare. Toti pomanagii inculti vrajiti de fedesenari sa isi spuna cuvantul si sa anihileze pe oamenii de bun simt? poate un sistem diferentiat dar nu pe criterii de avre ci pe criterii de inteligenta.
          • 0 (0 voturi)    
            Democratie (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:40)

            A310 [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

            Democratia participativa , nu are absolut nimic referitor la nivelul averii personale . Cetateni care platesc impozite , se implica in mod direct in luarea deciziilor , referitor la luarea deciziilor despre cum se cheltuiesc bani publici . Eu sunt de parere ca nu este benefic sa ne catalogam concetateni in fel si chip .
    • -1 (1 vot)    
      Rusine tie (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:05)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui A310

      Pentru ca nu au satisfacut dorintele fedesenare a act banditesc. Ceea ce voiau sa faca fpedeseristii sa scoata de pe liste cetateni romani doar pentru ca nu au domiciliul in tara, privandu-i de un drept constitutional nu e act banditesc. Cat despre plata din banii nostri, din acesti bani sunt platiti si parlamentarii care nu fac nimic si isi mai trag si pensii grase. Dar astia sunt ai tai, nu-i ataci
      • 0 (0 voturi)    
        Venituri Nesimtite (Joi, 18 iunie 2015, 14:25)

        A310 [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Imi cer suze , ca nu am precizat , dar in opinia mea majoritatea bugetarilor sunt niste paraziti , cu foarte mici excepti . De ce ar candida cineva pentru un post de parlamentar daca intradevar din pozitia respectiva ar avea venituri de numai 1000 Euro/lunar , beneficiile vin din alta parte . Din pacate in Romania sunt foarte multe categori de bugetari considerati a fi speciali , vedeti si cei din secvici , justitie s.a.m.d.
  • +8 (12 voturi)    
    multi "scrie" (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:57)

    cinic [anonim]

    putini "gandeste".
    1. Neacsu a declarat ca erata nu a fost scrisa la CCR. Acesta e dosarul
    2. Decizia CCR nu poate fi contestata nici de CCR nici de parlament nici de postaci nici de Dughin si ai sai
    3. Scoaterea din lista a lui X nu se face prin decizie de guvern, OUG, postaceala etc ci doar prin documente [deces, pierdere de cetatenie etc]
    4. tot scandalul facut de Dragnea a gasit 30 000 persoane fara CI valabil [or fi votat, n-or fi votat]. Nu influenteaza cu mai nimic procentajul final
    5. In dec. 2012 n-a fost alt numar de alegatori, caci nu mai era nevoie de FALS
    6. Base nu mai e in functie. E posibila o invalidare ACUM -dupa trei ani?? Cu ce efecte?
    PS. Nitzu e pe faras daca demisioneaza Ponta, asa ca ne trebuie fumigene multe acum
    • 0 (6 voturi)    
      Unii scrie,unii nu gandeste (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:59)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui cinic

      1.Erata o fi scrisa la CSM,dar a fost insusita de Minea si ortacii sai si facuta publica tot de el.
      2. Decizia nu este contestata,este contestata erata,CCR nu emite erate,de orice fel ar fi ele.
      3.Doua cvorumuri pentru ca sunt doua legi.
      4.Nu asta conteaza,cvorumul era altul.
      5.Falsul il stabileste erata cu cine a facut-o.
      6.Basescu este fost presedinte demis,deci fara casa de protocol,fara garda si pensie de fost.
      Kovesi nu a vazut astea cand conducea Parchetul General,astea si multe altele pe care totusi Nitu le vede!!!
      • -3 (3 voturi)    
        scrie/spurca? (Miercuri, 17 iunie 2015, 18:28)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui xrogo

        vad ca ai luat o decizie dle judecator [chiar sarind peste Nitzu-Nupu].
        Erata a fost semnata de 6 juzi [cine ce si-a insusit?]
        Lista Permanenta e una. Ce iei din ea e supus legii.
        Inafara de ura si minciuna cu ce mai contribui [daca e gratis?]
        Ia lumineaza-ne pe noi in baza carui act oficial il scoti pe Vasile Carnat din lista?
  • 0 (2 voturi)    
    Am ajunge (Miercuri, 17 iunie 2015, 13:44)

    PARSOR [anonim]

    Pai s-ar ajunge sa se faca cu adevarat justitie.
    Judecatorii prin injustitia afecteaza destine, familii, creaza drame.
    Ar trebui sa raspunda pentru deciziile injuste.
    Daca nu functioneaza justitia atunci nu functioneaza nimic; sau functioneaza asa cum functioneaza statul roman
  • +2 (4 voturi)    
    coada de topor Nitu (Miercuri, 17 iunie 2015, 14:39)

    Adrian_. [utilizator]

    s-a gandit sa para folositor. sa speram ca se va dovedi ca dosarul s-a redeschis pe baza unui trafic de influenta si cei vinovati sa ajunga cat mai repede la inchisoare.
  • -3 (9 voturi)    
    smecherii si smecheri basisti luati la puricat (Miercuri, 17 iunie 2015, 14:47)

    jackalphonse [utilizator]

    se credeau invincibili cu justitia aservita care mergea cu fruntea in sus. o frunte falsa, ca tot ce a construit basescu si n a ramas in picioare.
    • +1 (5 voturi)    
      Justituie aservita (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:15)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

      De e e justitia servita, pentru ca ia la intrebari si pe fedesenari nu doar pe cei din opozitie? Basescu a contruit printre altele si sistemul de lupta contra coruptiei si care slava Domnului functioneaza din plin si va va distruge pe toti , pentru ca majoritatea covarsitioarecovarsitoare din gasca voastra sunt corupti si sunt cei care au instituit si promovat coruptia,
    • +1 (3 voturi)    
      smecherii basisti,... (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:16)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

      ...asa a crezut si penalul ponta, din dorinta lui de procuror de doi lei, ca se razbuna pe Basescu-Boc,
      ...de asta a inventat defilarea catuselor, dar stupoare nu cei din pdl(care au infractori)formeaza grosul,
      ... a luat la scormonit, dosarele prin cine niste indivizi la fel de dotati ca si el,astfel toate dosarele vin de la nastase incoace pina la familia ponta inclusiv tata socru,
      ...nu credeti faceti singui statistica,
      ...a adus un mare serviciu Romaniei prin comportamentul lor si-au dat arama pe fata,
      ...iar nulitatea lor reprezentativa invata turka(la spital)
  • +1 (1 vot)    
    erata (Miercuri, 17 iunie 2015, 17:48)

    MihailNica1 [anonim]

    POVESTE CU "ERATA"
    Domnule preşedinte de şedinţă,

    Domnilor colegi,

    Publicarea în Monitorul Oficial nr.619/17 decembrie 1999, a eratei la Legea privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea securităţii ca poliţie politică, a dat curs intervenţiilor unor deputaţi privind neconcordanţele dintre textul publicat şi cel votat de Parlament. Astfel, legea a devenit mai bogată cu o jumătate de pagină, dar şi în acord cu voinţa Parlamentului.

    Cred că este necesar ca Biroul permanent al Camerei Deputaţilor să informeze deputaţii de rezultatul anchetei administrative asupra acestui incident. Se pare că firul incidentului este întortochiat ca un nod gordian. Materialul pus la dispoziţia comisiei de mediere a conţinut erori grosolane. Erorile au fost remediate la vremea respectivă de comisie prin elaborarea unor texte comune. Textul trimis spre semnare preşedinţilor de şedinţă ale celor două Camere de către aparatul tehnic conţine, de asemenea, greşeli. Vicepreşedintele Senatului, domnul Ulm Spineanu, a refuzat semnarea textului, trimiţându-l spre verificare aparatului tehnic. Cu această ocazie a fost făcută o singură corectură, cea semnalată de domnul senator Ulm Spineanu.

    Legea transmisă de Parlament spre promulgare Preşedintelui României conţine abateri de la textul votat de cele două Camere. De asemenea, textul publicat în Monitorul Oficial nr.603 din 9 decembrie 1999 nu coincide întru totul cu textul promulgat de Preşedintele României.

    În concluzie, pentru a elimina astfel de evenimente nedorite în activitatea Camerei, consider că este necesar ca un exemplar din textele de legi, hotărâri, moţiuni, mesaje, declaraţii, rezoluţii ori alte acte politice ale Camerei care se transmit Senatului, se trimit preşedintelui României spre promulgare, ori sunt destinate direct publicării, să fie puse de îndată la dispoziţia grupurilor parlamentare pentru depistarea eventualelor manipulări ale textelor şi corectarea lor în timp util.

    Vă mulţumesc.
    • +1 (1 vot)    
      ERATA (Miercuri, 17 iunie 2015, 18:28)

      MihailNica1 [anonim] i-a raspuns lui MihailNica1

      P.S.Si la ERATA din Parlament si la ERATA CC a participat aceeasi persoana !
    • +1 (1 vot)    
      transmiterea oug, legi la... (Miercuri, 17 iunie 2015, 19:18)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui MihailNica1

      ai dreptate dar nu sunt erori, cel care duce acest hirtii la M O este vinovat de modificarile, adaugirile cu dedicatie, problema e ca merg toti pe burta, toate modificarile se fac pe sest si devin lege


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri