Ponta a transmis un mesaj diplomatic catre Renault: Uzina a devenit un proiect strategic pentru Romania. Constantin Stroe catre mesagerul lui Ponta: Va blestem sa prindeti un convoi de camioane pe Pitesti - Sibiu

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 4 iunie 2015, 16:54 Actualitate | Esenţial

Uzina Dacia a devenit un proiect strategic pentru Romania, a transmis premierul Victor Ponta prin intermediul consilierului sau onorific Mircea Draghici cu ocazia aniversarii a 10 ani de la deschiderea Centrului International Logistic al Renault de la Mioveni. In replica, fostul director general al uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe (actual presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile), i-a transmis un mesaj dur lui Draghici.

"Domnule consilier Draghici, de mine nu scapati pana nu merg pe autostrada de la Pitesti la Sibiu. Si va blestem sa mergeti, am fost saptamana trecuta, sa prindeti un convoi de camioane cum am prins eu si sa pierdeti o ora si jumatate in plus. (...) Va urez ca nu numai peste zece ani, peste o suta sa lasati in urma ceva. Nu cer autostrada pentru mine, nu ma intereseaza pentru mine, ma intereseaza pentru tineri, pentru tara. Si nu cer autostrada pentru Renault, pentru Dacia, este in interes national. Transportul comercial, de luni pana vineri, se face pe Valea Oltului. Cu ce viteza? Cu viteza comerciala de 32-35 de kilometri pe ora? Aia nu e performanta", a declarat Stroe, potrivit Agerpres.

Anterior, Dragici transmisese mesajul premierului Ponta legat de proiectul autostrazii, tergiversat timp de doi ani de guvern: "Autostrada Pitesti-Sibiu este pe locul intai in Master-Planul de Transport. Stiu ca au fost unele ingrijorari ale angajatilor, ca reprezentanti ai conducerii Dacia Renault au transmis anumite semnale. Eu (...) sustin in continuare autostrada Pitesti-Sibiu", se precizeaza in mesajul premierului, transmis de Mircea Draghici.










11719 vizualizari
  • +44 (46 voturi)    
    pe sova l-as angaja la tarnacop (Joi, 4 iunie 2015, 17:09)

    rov [utilizator]

    atatia ani cu cat a intarziat el lucrarile...
    • -8 (12 voturi)    
      Renteaza autostrada pt. max. 120 tiruri/zi / sens? (Vineri, 5 iunie 2015, 2:57)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Toata productia uzinei sa fie transportata pe sosea spre Sibiu si nu ar fi necesare peste 120 tiruri / zi / sens.

      Productia zilnica a Dacia nu depaseste:

      350 mii masini/an / 365 zile/an = 959 masini/zi.

      Adica pe poarta intreprinderii ies zilnic sub 959 automobile. Presupunind ca toate s-a transporta pe calea rutiera Pitesti - Sibiu cu camioanele, traficul total generat de fabrica ar fi:

      2 x (959 masini/zi / 8 masini/tir) = 240 tiruri/zi (120 pline spre Sibiu, 120 goale catre Pitesti).

      Pentru 120 camioane / sens / zi renteaza construirea unei autostrazi? Bineinteles ca nu!

      Trebuie insa precizat ca majoritatea acestor vehicule sunt duse cu trenuri de 300 unitati, fie pe ruta Pitesti - Bucuresti - Constanta fie prin Craiova spre Timisoara. Pe directia Sibiu pleaca doar citeva tiruri in 24 ore si astfel traficul generat de uzina Dacia pe viitoarea autostrada va fi neglijabil, 10 - 25 tiruri / sens pe zi, nu mai mult.

      Deci autostrada Sibiu - Pitesti va fi de utilitate minora fabricii din Mioveni.
      • +3 (5 voturi)    
        tinere (Vineri, 5 iunie 2015, 10:26)

        mars [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Traficul de marfuri din portul Constanta pe unde crezi ca trece? Prin Botosani cumva? Saptamanal vin vapoare de marfuri de peste 9000 TEU, unde crezi ca pleaca respectivele containere?
    • +1 (3 voturi)    
      Re: Renteaza autostrada? (Vineri, 5 iunie 2015, 13:31)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Am auzit ca astia de la Pitesti culeg masinile pe care le produc. Pun masini de jucarie la dospit in uzina si in 3 saptamani masinile cresc pana la marimea lor reala.
      De asta sunt convins ca traficul de marfa de la uzina e compus doar din tiruri care trasporta doar masini gata "crescute".

      Presupunand ca doar jumatate (60) din cele 120 de tiruri pleaca zilnic pe autostrada pe Valea Oltului, vom vedea ca o data la 15-20 de minute trece cate un tir prin de masini care este imposibl de depasit. CUm ar fi ca la fiecare 20-30 de minue sa fii nevoit sa depasesti un tir imposibil de depasit? Nu stiu... N-am mai fost de mult pe Valea Oltului.
      Apoi, fatalitate, din cand in cand tirurile alea se mai srica si blocheaza o banda de circulatie. Singura. Cam unul dintr-o suta la un transport. Si se strica tocmai acolo unde e mai greu: pe Valea Oltului. Adica o data la 2 zile gasesti drumul blocat.
      Deci: autostrada nu e necesara pentru uzina de la Pitesti...
  • +37 (39 voturi)    
    Mesajul d-lui Stroe trebuia.... (Joi, 4 iunie 2015, 17:10)

    gica43 [utilizator]

    ....,de fapt ,sa fie adresat direct lui puie monta si este un mesaj mult prea... bland !!
  • +25 (25 voturi)    
    wow... (Joi, 4 iunie 2015, 17:14)

    liviu_ [utilizator]

    pai si autostrada care trebuia sa cam fie gata pana acum (stii ca sa nu se mute dacia in maroc) unde e?!
    • -22 (26 voturi)    
      Simpu! Ponta duce la capat proiectele lui.. (Joi, 4 iunie 2015, 17:46)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ...Boc(Base dixit!). Daca Boc nu a avut-o in vedere, cam ce vroiai sa faca saracu' Ponta?...
  • +26 (28 voturi)    
    :)) (Joi, 4 iunie 2015, 17:16)

    I [utilizator]

    comunistii mint asa cum stiu ei mai bine. Nu e proritate nici de scara de bloc daca fondurile alocate sunt zero! Nu va lasati prostiti de ce minte Ponta!
    • +10 (12 voturi)    
      boala sufleteasca grea... (Joi, 4 iunie 2015, 17:50)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui I

      nu ne vindecam curand.
      boala o avem in suflet... cu binecuvantarea ... BoR ?
  • +16 (16 voturi)    
    exemplu (Joi, 4 iunie 2015, 17:18)

    Reader [anonim]

    prin Reading Station (UK) in fiecare zi (la ora la care sunt in statie) trece cate o garnitura de tren pline ochi cu masini. fiecare garnitura are aproape 35 de vagoane pline cu range rover-uri.

    din pacate la noi nu functioneaza nici transportul feroviar nici cel rutier, si (tot din pacate) se vede ca in plina expansiune a producatorilor auto, romania este ocolita.
  • +16 (16 voturi)    
    Nici TATA (socru ?) nu te vrea "dr" WcP ! (Joi, 4 iunie 2015, 17:21)

    Plagarus [utilizator]

    Jaguar Land Rover /TATA MOTORS analizeaza patru tari din Europa de Est pentru a deschide o uzina auto. Romania NU mai este printre ele din cauza lipsei infrastucturii rutiere !
    Altii stiu cum si chiar pot nene Viorele : prin absorbtia de fonduri europene, Polonia a investit peste 60 miliarde euro in infrastructura rutiera in ultimii sase ani, proiecte care au contribuit la performantele economiei
    Cea mai atractiva tara pentru afaceri din Europa de Est si Asia Centrala este Polonia, datorita expansiunii in ritm accelerat a consumului intern si imbunatatirii infrastructurii.
    Renault le-a mai dat " cinstitilor " termen 5 ani, Ford se plange de cand au investit. n-au facut nimic.
    nici macar 2 drumuri rapide pan' la Dunare se le urce-n sus spre vest
    Uzina marocana care produce modele Dacia si Renault la Tanger si-a dublat in 2014 exporturile, depasind 170.000 de unitati, scrie cotidianul francez Le Point care citeaza datele portului Tanger Med prin care masinile sunt trimise la export. Datele complete de productie pentru uzina marocana nu sunt publicate, dar se situeaza in jurul a 200.000 de unitati (289.000 export Dacia Mioveni !)
    Romania si Marocul (Tanger) sunt acum destul de similare, atunci cand vine vorba de competitivitate. Sunt capitole unde Romania este mai competitiva, iar altele unde Tangerul castiga.

    Capacitatea de productie la Tanger a crescut deja in ultimul an la 400.000 de unitati, in timp ce la Mioveni aceasta s-a mentinut la 350.000. !!!!
    Uzina de la Mioveni este mai matura, dar cea din Tanger poate deveni mult mai competitiva ca uzina din Romania, iar pe clientul final nu-l intereseaza unde este produsa masina
  • +13 (13 voturi)    
    doi ani întârziere???? (Joi, 4 iunie 2015, 17:22)

    guguță [anonim]

    Poate 20 de ani,(3ani au trecut și nu se văd intenții de a începe ceva). Regimul bolșevic nu are nevoie de infrastructură, de dezvoltare, de industrii avansate...se deșteaptă oamenii, se înavuțesc și nu mai votează bolșevici
  • +13 (13 voturi)    
    pe romaneste! (Joi, 4 iunie 2015, 17:23)

    lili [anonim]

    Dl Stroe i-a transmis lui Ponta: vorbe goale, NU dam 2 bani pe ele!
    FAPTE, autostrazi, sosele moderne, NU vorbe goale!
    Suntem satui de vorbele voastre goale, spune Dl Stroe in numele milioanelor de romani satui de 25 de ani de vorbele goale ale politicienilor romani care nu-si vad decat propriile interese, nicicum interesele romanilor adica interesul national de care vorbeste Dl Stroe si de care vorbeste degeaba fara nici o justificare in FAPTE "marele" om politic cu "interesul national" in sange, Dl Gabriel Oprea!!
    Bravo, dle Stroe!
    Va dati seama ce imagine are Guvernul Romaniei in ochii celor de la Renault daca dl Stroe si-a permis sa ii blesteme pe guvernantii Romaniei sa se blocheze !!!
    Oricum acea exprimare:
    " Va urez ca nu numai peste zece ani, peste o suta sa lasati in urma ceva!"
    arata ca de la o posta se vede incompetenta si indiferenta celor ce guverneaza Romania!
    Oare ce-ar spune mincinosul Ponta daca ar fi intrebat despre cele spuse de Constantin Stroe!??
  • +17 (17 voturi)    
    D.le Stroe (Joi, 4 iunie 2015, 17:26)

    raudegura [anonim]

    Fac si eu un blestem :
    Sa dea Dumnezeu ca aceasta autostrada sa o inaugureze on alt premier !
  • +12 (12 voturi)    
    Lor le trebuie autostrada pana la vila de la munte (Joi, 4 iunie 2015, 17:34)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Nu e prioritara Sibiu-Pitesti, nu, deloc. Politicienii vor sa ajunga repede pana la viluta de la munte, pe Valea Prahovei.II doare in cont de miile de TIR-uri care se taraie pe Valea Oltului.
    La fel, centura de sud, o mizerie de sosea, denivelata si cu blocaje infernale.
  • +13 (13 voturi)    
    eu le-as fi urat (Joi, 4 iunie 2015, 17:36)

    Manes [utilizator]

    sa-i vad pe toti astia a lui puie monta in frunte cu dansul dand cu tarnacopul la autostrada.........
  • +12 (12 voturi)    
    traducere (Joi, 4 iunie 2015, 17:46)

    doru001 [utilizator]

    eu inteleg ca ponta le-a propus alora sa fure impreuna si l-au refuzat
  • +17 (17 voturi)    
    Va ajut eu, dl. Stroie ! (Joi, 4 iunie 2015, 17:46)

    NicolaeA [utilizator]

    Mesajul corect pentru Ponta este: Siktir !
  • +12 (12 voturi)    
    Ha ha (Joi, 4 iunie 2015, 18:43)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cine a votat hotimea pesed si un premier plagiator sa traga ponoasele. Renault va pleca cu siguranta dintr- tara cu un Parlament de hoti si un guvern de o incompetenta rara. Sa suipi in urma si sa pleci din Romania - e singura solutie
    • +3 (5 voturi)    
      de fapt asta e ideea (Joi, 4 iunie 2015, 20:02)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      rotam cateva guverne corupte timp de 2-3 decenii si romanii or sa plece singuri din tara pe care daca ar fi vrut sa ne-o ia cu sabia ar fi curs rauri de sange
  • +8 (8 voturi)    
    niste escroci (Joi, 4 iunie 2015, 19:57)

    kripton [utilizator]

    platiti din strainatate k sa traga de timp si a duca de rapa tara si poporul roman.
    ar trebui judecati pt inalta tradare si trimisi la tarnacop, cu lanturi de fier la picioare.
    in cateva luni o sa implore sa fie impuscati dar asta nu se poate intr-o tara civilizata.
  • +2 (2 voturi)    
    Smecherie ieftina! (Vineri, 5 iunie 2015, 5:56)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ca in tot ceeace spune (nu face!), mitomanul Viorel incearca sa trateze golaneste firma Renault : la smecherie! O face cu scop strict electoral, ca sa vada prostimea votanta ca el se trage de sireturi cu marile companii ale lumii.
  • 0 (0 voturi)    
    Acest individ, Mircea Draghici...... (Vineri, 5 iunie 2015, 7:32)

    8736 [utilizator]

    ......parca avea un dosar pentru oferirea de consultanta la 21 primarii din jud. Arges, consultanta care s-a dovedit a fi inutila si fara vreun beneficiu pentru locuitorii celor 21 localitati, dar care a generat venituri substantiale pentru firma de consultanta, din bani publici bineinteles.. Probabil acesta este meritul sau, de a ajuns consilier onorific al sinistrei glume genetice numita ponta. Cine se-aseamana se-aduna.
  • +1 (1 vot)    
    deranjat, consilierul lui Ponta a sters-o ! (Vineri, 5 iunie 2015, 8:35)

    lili [anonim]

    "Autostradă cu blestem
    Ceartă între un om al premierului şi fostul director general al Dacia.
    La o aniversare a companiei, sfetnicul lui Victor Ponta i-a asigurat pe angajaţii firmei că autostrada Piteşti - Sibiu e o prioritate.
    Moment în care fostul director al Dacia nu şi-a mai putut ascunde nemulţumirea şi l-a blestemat: să aibă parte de multe drumuri în acea zonă.
    Premierul Victor Ponta a fost reprezentat de consilierul său onorific Mircea Drăghici la aniversarea a 10 ani de funcţionare a Centrului Internaţional Logistic al Dacia.
    Deputatul PSD a citi un mesaj al şefului Guvernului.

    „Autostrada Pitești - Sibiu este pe primul loc în Masterplanul de transport. Eu așa cum am declarat la Dacia în prima mea vizită oficială în calitate de prim-ministru susțin în continuare autostrada Pitești-Sibiu”, a declarat Mircea Drăghici, consilier onorific al premierului Victor Ponta.

    Preşedintele onorific al Dacia i-a replicat ironic reprezentantului premierului. Zâmbind, Constantin Stroe l-a „blestemat” pe acesta să meargă pe Valea Oltului, singura legătură dintre Piteşti şi Sibiu, în lipsa unei autostrăzi.

    „Domnul consilier Drăghici de mine nu scăpați până nu merg pe autostrada de la Pitești la Sibiu și vă blestem să mergeți, am fost săptămâna trecută, să prindeți un convoi de camioane cum l-am prins eu și să pierdeți o oră jumătate în plus”, i-a transmis Constantin Stroe consilierului premierului.

    Aparent deranjat de acest comentariu, Mircea Drăghici a plecat de la eveniment. În acelaşi timp, reprezentanţii Dacia spun că au mevoie de viitoarea autostradă pentru a diminua costurile de transport a mărfii pentru zinele de la Mioveni."

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Autostrada+cu+blestem?ref=yfp

    Ce mi-ar mai fi placut ca Ponta sa fi sters-o cu coada intre picioare!!
  • 0 (0 voturi)    
    dezvoltare retea de transport (Vineri, 5 iunie 2015, 11:34)

    stefan [anonim]

    Dle Stroe nici trenurile nu merg cu o viteza comerciala mai mare de 30 KM/h. Nici infrastructua caii ferate nu s-a dezvoltata a ramas in perioada de pionierat a locomotivelor cu abur care aveau iuteala maxima de 35 km/h. Modernizarea infrastructurii feroviare, duce implicit la devoltarea , modernizarea locomotivelor, vagoanelor de calatori si marfa, prin inglobarea de tehnologii moderne, IT etc , ASIGURA INFIINTAREA NOILOR LOCURI DE MUNCA IN COMBATEREA SOMAJULUI. asigura transportul pe vagoane de marfa a tirurilor, a autoturimelor produse de industria de automobile.Dar realitatea este alta, cruda nemiloasa nu s-a facut nimic in directia modernizarii retelei feroviare si rutiere. In prima etapa, pentru reteaua rutiera era obligatoriu : 1.construirea centurilor de ocolire a localitatilor pentru drumurile nationale si judetene;2.construirea de pasaje denivelate la intersectia cu calea ferata si la intersectia drumurilor nationale, judetene si comunale;.3 Dublarea in latime pe aceeasi ruta a drumurilor nationale, la latimea unei autostrazi cu 6 sase benzi si nu mai erau probleme cu speculantii de terenuri, pe noile trasee, cu scoaterea din circuitul agricol a unei imense suprafete de teren, a se vedea Bucuresti-Ploiesti.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică